Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft?
Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig.
10 jaar terug hoorde je geen onvertogen woord over zwarte Piet.
Het is gewoon een kwestie van lange tenen, Remlof. Dat is het probleem.
Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft?
Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jullie zitten in hetzelfde kamp.
Zie je nu wat ik doe? Vind je dat leuk? Is dit een goede manier van discussiëren? Nee toch zeker. Misschien zou jij dáár stelling tegen kunnen nemen, ipv. net niet over de schreef te gaan maar wel constant kolen op het vuur te gooien.
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."
Ja op die manier ben ik het natuurlijk gelijk kotsbeu.
Je kan van alles wel een groep vinden die ergens een aanstoot aan heeft. Hoe ver ga je...quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.
Maar goed, dat heet dan kolen op het vuur gooien blijkbaar.
Klopt. Onze rijkdom komt ook voort uit racisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
Net of dat kinderen zich daar druk over gaan makenquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Dit, hoe wil je dit de kinderen gaan vertellen?
Alles is racisme tegenwoordig. De meeste mensen associëren zwarte piet niet eens met racisme en dat was niet eens bij die mensen opgekomen totdat een bepaalde groep zwarte piet in die hoek drukte. Het gaat erom hoe het feest nu gevierd wordt en wat de intentie is van zwarte piet en dat heeft niks met de slavernij tijd te maken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je doet nu precies hetzelfdequote:Op woensdag 11 juni 2014 09:21 schreef darkmond het volgende:
Kotswaardig dit. Waar mensen wel niet om kunnen zeiken zeg
Heb je wel eens Piet de Smeerpoets gelezen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
Duurt niet lang en dan moet het bruine er ook af. En die smalle rode lipjes ook. En dat zwarte haar ook. Kan allemaal pij-ij-ijn doe-oe-oen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef deedeetee het volgende:
oww dus bruin mag wel en glad zwart haar mag óók ?????? Dan issut opeens géén discriminatie meer en dus voor NIEMAND kwetsend ?
Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:24 schreef pokkerdepok het volgende:
denken ze nou werkelijk dat het zo ineens NIET meer racistisch is? lol...
eerst moest ie een neger voorstellen, nu een marokkaan zeker. logisch ook wel, aangezien dat de nieuwe negers zijn.
en zo bleven we nog heel lang bezig.
dat is waar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.
Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is waar.
maar ik vermoedt dat ie nou op een spanjaard moet lijken.
omdat het racistisch is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.
Dit rare gedoe is echt zooooo zinloos
Iedereen een boerka op?quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vlaSommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.
Laten we maar starten met dit in te voeren:
[ afbeelding ]
*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |