abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140950826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vla :') Sommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.

Laten we maar starten met dit in te voeren:
[ afbeelding ]
Welke tekenfilm was dat ook alweer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140950940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke tekenfilm was dat ook alweer?
Fairly odd parents :)
pi_140951462
Gatverdamme, je zult maar kroeshaar hebben, volledig terecht dat mensen dat willen bannen :(

Ieuwww :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140951520
Nieuwe stijl ziet er idioot uit :')
pi_140951524
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.
Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.
pi_140951527
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Het zal me jeuken wat dat soort politiek correcte idioten allemaal bedenken :')
Wij gaan sinterklaas gewoon vieren met zwarte pieten die kroeshaar, dikke rode lippen en grote oorbellen hebben.
Of dat dan discriminatie is boeit niet, want dat woord heeft tegenwoordig toch totaal geen waarde meer
idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommig :D _O_ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140951709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef TLC het volgende:

[..]

idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommig :D _O_ ^O^
Grappig, gevat, bijdehand, goede dichter, atletisch, kindervriend enz.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:11:19 #133
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140951788
Kinderen vinden het ook racistisch
pi_140951890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:44 schreef Igen het volgende:

[..]

*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving. ^O^
nou ja, dat is gewoon mijn mening.
en ik geef zelfs de oplossing erbij.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:15:35 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140951931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Kinderen vinden het ook racistisch
Onder de juiste begeleiding vinden kinderen vanalles. Dat zegt natuurlijk erg weinig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140952007
Uit principe ga ik nooit meer Sinterklaas vieren ook niet als ik ooit zo'n kutkoter krijg.
Op een dag zal hij of zij papa dan begrijpen en dankbaar zijn.
blablablabla
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:18:02 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_140952024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.
Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffen :')

Er verandert eigenlijk helemaal niets.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:18:20 #138
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140952035
In plaats van een stereotype neger is het nu een lelijke neger.
Bedankt Hans.
pi_140952477
Die "nieuwe" piet is toch sowieso min of meer hetzelfde als hoe de pieten tot nu toe bij de tv-intocht er allang uitzien?

Wat dat betreft is het wel ironisch allemaal. Een fel verhitte discussie, en uiteindelijk is het compromis om oude wijn in nieuwe zakken te verpakken. Tot volle ontevredenheid van beide kanten, van de "fans" die de piet van vroeger terugwillen en de 'nieuwe' piet veel te radicaal vinden, en van Quincy, die juist briest dat hij met een dooie mus blij wordt gemaakt.

Volgens mij kan dat maar één ding betekenen: dat de moderne hedendaagse piet een prima compromis is, dat de hele discussie zinloos is geweest en dat iedereen gewoon even normaal moet gaan doen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:40:13 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140952682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef Igen het volgende:
Die "nieuwe" piet is toch sowieso min of meer hetzelfde als hoe de pieten tot nu toe bij de tv-intocht er allang uitzien?
Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.

Wat dat betreft gaan de SJW's natuurlijk gewoon winnen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140952735
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.

Wat dat betreft gaan de SJW's natuurlijk gewoon winnen.
Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?
pi_140953079
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffen :')

Er verandert eigenlijk helemaal niets.
zinloze discussie dus, gewoon bij het oude laten aangezien er eigenlijk niks veranderd.
pi_140953112
Weet je aan wie de huidskleur en haar van de nieuwe Piet mij doet denken?110203_60385_PremRadhakishun2010_FotoBelsen.jpg
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:56:00 #144
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140953189
Maar wat nou als een echte neger voor Zwarte Piet wil gaan spelen? Moet ie dan eerst een plastische chirurgische ingreep aan zijn lippen laten uitvoeren, een 'liposuctie' ;) , voordat hij mag meedoen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_140953392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?
Oh, het staat verdomme in de TT :@
pi_140953617
quote:
Sinterklazina en Witte Pot
Oplossingen voor de Zwarte Pieten-discussie
Ewout Klei: 11-06-2014 12:04 uur
TAGS: zwarte piet

De pepernoten liggen nog niet in de winkel, de komkommertijd is nog niet aangebroken, maar Nederland discussieert in juni alweer over Zwarte Piet. Gisteravond werden er bij Knevel en Van de Brink de Zwarte Pieten nieuwe stijl gepresenteerd. Dat een talkshow die een beetje voor intellectueel wil doorgaan met zo iets stompzinnigs op de proppen komt is een bewijs voor de stelling van Máxima dat de Nederlandse cultuur niet bestaat. De Nederlandse cultuur is dood. Wij hebben haar gedood. Jullie en ik.

Om onze Surinaamse, Antilliaanse en andere Nederlanders die principiële bezwaren hebben tegen Zwarte Piet tevreden te stellen, het gaat hier immers om een zaak van wereldhistorische betekenis, onze Dreyfus-affaire zeg maar, heb ik een aantal alternatieven bedacht.

Witte Pot

Noem Zwarte Piet Witte Pot. Dan is Nederland niet meer racistisch. Witte Pot is uiteraard niet de knecht van de Sint, maar een geëmancipeerde vrouw die patriarchale machtsstructuren ontmaskert, mits deze machtsstructuren westers zijn uiteraard. Speelgoedwinkels die seksistische foldertjes uitbrengen waarin traditionele genderrollen worden bevestigd worden door Witte Pot geboycot. Ook het oorlogsspeelgoed wordt verboden. De loop van de tank is immers het summum van de mannelijke wil tot macht. Ten slotte controleert Witte Pot natuurlijk bij elk meisje of haar okselhaar wel lang genoeg is.

Witte Pim

Witte Pot kan het natuurlijk niet in haar eentje doen. Daarom krijgt zij in Witte Pim ‘de hulp die bij haar past’. Witte Pim gaat graag zijn feestelijke gang, is gek op stoute kindertjes en geeft hen pakjes. Bij voorkeur van latex.

Sultanklaas

Om Sinterklaas wat multicultureler te maken kunnen we hem Sultanklaas noemen. Sultanklaas woont weer Turkije, in Izmir om precies te zijn, en nodigt mensen graag uit in zijn paleis. Alleen de liefhebbers van Chocomel zijn niet welkom. Omdat Sultanklaas Witte Pot haram vindt wordt hij geholpen door zijn haremvrouwtjes. Zij zijn heel lenig. Geen schoorsteen is te hoog voor ze. Ook vertellen ze elke nacht een sprookje voor het slapen gaan. Zwarte Piet heeft bij Sultanklaas een nieuwe job gevonden als eunuch en mag op de dametjes letten.

Sinterklazina

Sinterklaas kan natuurlijk ook een transgender worden en veranderen in Sinterklazina. De baard mag ze natuurlijk houden. In plaats van dat de kindertjes voor de Sint zingen zingt Sinterklazina voor de kindertjes. Het liefst in sprankelende glitterjurkjes.

Schilderklaas

Het grote nadeel van Sinterklaas is dat hij een Rooms-katholieke geestelijke is. Een bisschop die van kleine kinderen houdt, dat is in deze tijden nogal verdacht. We kunnen de Sint daarom lid laten worden van de enige ware kerk, de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt). De Sint heet dan voortaan Schilderklaas. Schilderklaas heeft een Groot Boek waarin 144.000 namen staan. De brave kindertjes weten natuurlijk dat ze in dit boek staan. Witte Pot kan in deze constructie niet meer, vrouwen mogen immers niet in het ambt. Schilderklaas heeft in Huisvrouwpiet de hulp die bij hem past. Huisvrouwpiet zet koffie en thee en veel kinderen op de wereld. Ze spreekt niet zonder toestemming.

Rabbiklaas

Deze Klaas heeft een grijze baard en een zwarte hoed met pijpenkrullen. In plaats van een staf hanteert hij de moheel. Stoute kindertjes kunnen beter uit de buurt van dat ding blijven. Rabbiklaas wordt bijgestaan door de Golempiet, een vrolijke lobbes van klei. Ook vertel Rabbiklaas graag grappen over Sam en Moos.

Shivaklaas

Shivaklaas kan meer cadeautjes uitdelen dan de andere Klazen en Klazina’s, omdat hij meer armen heeft. Die laatste bijzin kun je trouwens ook anders interpreteren. Shivaklaas wordt bijgestaan door zijn aapje Hanupiet.

Guevarraklaas

Ten slotte kunnen we ook kiezen voor Guevarraklaas. Guevarraklaas is een stuk jonger, heeft geen paard maar een motor en rijdt daarmee de wereld rond samen met zijn vriend Ernestopiet. Ze delen alleen cadeautjes uit aan arme kindertjes, cadeautjes die ze gestolen uit de speelgoedwinkels die immers tempels zijn van het verfoeilijke kapitalisme. Kindertjes die braaf zijn krijgen van Guevarraklaas ook een T-shirt met zijn idealistische hoofd erop.
http://cult.thepostonline(...)lazina-en-witte-pot/

:)

Verder weinig zinnigs over te zeggen. Het is 20-25 graden de komende weken, het is de periode van het WK, festivals, vakantie, bier, enzovoort. Voor wie daar niet van houdt is er Syrië en Oekraïne. Maar wij moeten elkaar de hersens inslaan vanwege Zwarte Piet. Commissies moeten zich erover buigen om een Polderpiet te verzinnen. Ophouden.

Een halfjaar geleden kon ik me er nog over opwinden, en dan niet zo zeer over de kwestie zelf als over de verschrikkelijke types die het hebben aangewakkerd met hun rassenpolitiek. Nu begin ik me vooral zorgen te maken om mezelf en alle anderen die er ook maar enige tijd aan besteden. Als je ernaar kijkt is het voor jou bedoeld. Als je er een mening over formuliert, behoor je tot de doelgroep. Wat voor vervreemding van het eigen leven, van de zaken die er echt toe doen, gaat er schuil achter al deze ophef?
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:15:42 #147
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140953750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat het racistisch is.
t is me een raadsel waarom piet niet gewoon de kleur mag hebben die de acteur toevallig heeft. beetje roet van de schoorsteen hier en daar, en klaar. iedereen blij.
Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:17:27 #148
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140953784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je doet nu precies hetzelfde _O-
Nee, doe ik niet.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:29:14 #149
3647 B.R.Oekhoest
pi_140954187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.
Het zou me niets verbazen als ze zich daarna storten op pianofabrikanten ofzo
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:31:14 #150
3647 B.R.Oekhoest
pi_140954249
Het valt me overigens nog mee dat ze geen schadevergoeding of smartengeld willen hebben voor deze decennialange vernedering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')