Zwarte mensen Heatwave.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En omdat mensen die arm of werkloos zijn ook daadwerkelijk recht tot klagen hebben.
Het is een racistisch volkje .quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:30 schreef De_Ilias het volgende:
ik vind het nog steeds racistisch... altijd zeggen ze dat Marokkanen en arabieren een achterlijke cultuur hebben, maar een traditie wat gebaseerd is op racisme kosten wat het kost verdedigen en goed praten vind ik eerlijk gezegd nog achterlijker.
Jij moet lekker wat zeggen trouwens, met je terroristensteunquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:32 schreef Skietzo het volgende:
[..]
Niet allemaal .
Genoeg goeie Nederlanders
?quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij moet lekker wat zeggen trouwens, met je terroristensteun.
Dat is een beetje generaliserend, je hebt uiteraard veel racisten in Nederland anders was Wilders niet zo groot geworden, we kunnen doen alsof onze neus bloed maar de meeste aanhangers van Wilders zijn gewoon racisten die haat hebben voor alles dat niet blank is en vreemd voor hun is.quote:
Je zegt het goed!quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:30 schreef De_Ilias het volgende:
ik vind het nog steeds racistisch... altijd zeggen ze dat Marokkanen en arabieren een achterlijke cultuur hebben, maar een traditie wat gebaseerd is op racisme kosten wat het kost verdedigen en goed praten vind ik eerlijk gezegd nog achterlijker.
Klopt, bedoelde de meeste...quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat is een beetje generaliserend, je hebt uiteraard veel racisten in Nederland anders was Wilders niet zo groot geworden, we kunnen doen alsof onze neus bloed maar de meeste aanhangers van Wilders zijn gewoon racisten die haat hebben voor alles dat niet blank is en vreemd voor hun is.
Mijn achterneven zijn half Surinaams en pikzwart. Ik denk dat zij grotere tegenstanders zijn dan ik zelf ben. In Suriname vieren ze 't ook namelijk.. op de manier zoals wij het doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Racistisch? De meeste 'zwarten' die ik ken maken daar zelf de grootste grappen over.
zelfspot is eigenlijk best wel accepterbaar, daar doen Joden ook vaak aan.... Maar jij of ik als niet Jood of niet Neger kunnen dat niet want dan zijn we degelijk racistisch bezig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Racistisch? De meeste 'zwarten' die ik ken maken daar zelf de grootste grappen over.
Ik vind het wél een probleem, die mensen moeten eens ophouden met zich zo aan te stellen om niks. Het is toch zielig als je niks beters hebt om je mee bezig te houden dan op zoek te gaan naar zaken waardoor je je gekwetst kunt voelen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en dat vind je allemaal geen probleem, dat mensen dingen als racistisch ervaren? merkwaardig...
Jij doet nu precies het zelfdequote:Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het wél een probleem, die mensen moeten eens ophouden met zich zo aan te stellen om niks. Het is toch zielig als je niks beters hebt om je mee bezig te houden dan op zoek te gaan naar zaken waardoor je je gekwetst kunt voelen.
Ik lig dubbel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Friet heeft ook een blanke kleur, racistisch eten..
http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtmlquote:Quinsy Gario, kunstenaar en Zwarte Piet-activist
'Ik vind het eigenlijk heel bedroevend. Toen ik het gisteravond zag, dacht ik alleen maar: ik snap het niet. Je hebt dertig mensen gesproken en dan kom je met zoiets. Voor het onderzoek vroeg het VIE mij ook om mijn mening, maar ik zie werkelijk niets van mijn kritiek terug. Dit is niet 'een kleine aanpassing', dit is géén aanpassing.'
'Het Insitutuut voor Volskcultuur en Immaterieel Erfgoed heeft misschien goede bedoelingen, maar ik neem ze wel iets kwalijk. Ze hebben datgene waar het eigenlijk om gaat, de huidskleur, veilig buiten schot gehouden. Terwijl dat het belangrijkste punt van grief was, de splijtzwam. Daarmee bewaken ze de status quo en laten ze geen enkel begrip zien. Racisme is hier bij wet verboden, maar we leven in een raar landje. We doen hier alles om een relikwie uit 1851 in stand te houden.'
Eng.quote:
Inderdaad, we waren vroeger één van de machtigste slavenhandelaren van Europa, en moet je ons nu eens zien... Om je kapot te schamen!quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtml
En gelijk heeft 'ie. We zijn een bang behoudend landje geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |