abonnement Unibet Coolblue
pi_140926244
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_140926461
Ik had ook geen recept geur :+ En ik woon in Groningen. Zal er vast wel 1 zijn ergens.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_140926498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:02 schreef Californium het volgende:
Ik had ook geen recept geur :+ En ik woon in Groningen. Zal er vast wel 1 zijn ergens.
Ekoplaza en De Tuinen hebben het ook :Y
pi_140926524
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Eloplaza en De Tuinen hebben het ook :Y
Die weet ik wel te vinden :+!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:12:06 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140926928
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:54 schreef Californium het volgende:

[..]

Ik heb vandaag voor het eerst in 5 weken een pan uit mijn kastje gepakt om een ei te bakken :+

Kan nog wel eens langer geleden zijn
Ik vind dat je het prima doet cali. En hoewel veel suiker inderdaad invloed op je energieniveau / gemoedstoestand kan hebben, denk ik dat het helemaal niet zo slecht doet voor iemand met een zware depressie. Vind het al heel wat dat je uberhaupt iets gezonds eet. Goed eten is belangrijk, maar niet iets om je al te druk om te maken in deze situatie m.i. Als je naast het snoep maar voldoende gezonde dingen binnenkrijgt en voldoende beweegt. Want beweging is nog belangrijker bij depressie.

Ik maak humus nog veel simpeler;
kikkererwten pureren met scheutje olie, knoflook, citroensap en kurkuma. Klaar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140927005
Thx Tink! En het recept ga ik zeker even onthouden want dat heb ik naast de kikkererwten altijd in huis!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:26:49 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140927591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:14 schreef Californium het volgende:
Thx Tink! En het recept ga ik zeker even onthouden want dat heb ik naast de kikkererwten altijd in huis!
Daarom maak ik 'm ook zo. Tahin is hier lastig te krijgen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140929292
Weekend-afkick-lijstje is als volgt geworden.

O: banaan
L: 2 wasa volkoren crackers met komkommer en kipfilet, peer, 460ml sinaasappel-nogwatsap, waar op stond dat het écht écht alleen sap is.
T: appel
D: gepofte aardappel met beetje knoflooksaus, halve broccoli en vega groentenburger
T: mandarijn, muntthee
T: als ik nog trek krijg ga ik wortels knagen :9 En bij echte honger een banaan

Vind 'm wel redelijk netjes, en dat mag ook wel want ik heb van zaterdag t/m gister echt schandalig gegeten, meerdere patatjes, veel alcohol, veel wit stokbrood met pindasaus bij de BBQ, laat staan de hoeveelheden vlees die daar bij komen kijken..
Moet zeggen dat ik me nu al weer 10x beter voel na een portie ècht fruit en groente O+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140929470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind dat je het prima doet cali. En hoewel veel suiker inderdaad invloed op je energieniveau / gemoedstoestand kan hebben, denk ik dat het helemaal niet zo slecht doet voor iemand met een zware depressie. Vind het al heel wat dat je uberhaupt iets gezonds eet. Goed eten is belangrijk, maar niet iets om je al te druk om te maken in deze situatie m.i. Als je naast het snoep maar voldoende gezonde dingen binnenkrijgt en voldoende beweegt. Want beweging is nog belangrijker bij depressie.

Ik maak humus nog veel simpeler;
kikkererwten pureren met scheutje olie, knoflook, citroensap en kurkuma. Klaar.
Is zelfde toch?
Gegrilde paprika is alleen voor de lekker/variatie en zo'n pot kun je ook lang bewaren
Worry is a misuse of imagination
pi_140929499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Daarom maak ik 'm ook zo. Tahin is hier lastig te krijgen.
Tahin is sesampasta > evt vervangen met sesamzaadjes. (of gewoon niet en wat anders erdoor doen, opties genoeg :Y )

O: 250g magere kwark met muesli en aardbeien
T: rijstwafel
L: 2 volkoren boterhammen kaas, cherrytomaatjes
T: appel, 2 dadels
D: wokgroenten met wat cassavechips
S: bootcamp
T: wheyshake. En 2 koekjes :+

Niet mn beste lijst voor mn gevoel, maar op werk echt zitten klooien met de L/T's. Met dit weer sowieso weinig tot geen honger en dan ook een idioot drukke dag, werkt niet samen :N
Maar wel heerlijk gesport op mn nieuwe schoenen *)
pi_140929610
Ben ik de enige die gewoon kan doorvreten met dit weer? :X
Wel aanzienlijk meer zin in sappig fruit, omdat met deze temperaturen het soms moeilijk is om genoeg te drinken. Voor de rest eet ik hetzelfde als normaal...
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140929761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:09 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ben ik de enige die gewoon kan doorvreten met dit weer? :X
Wel aanzienlijk meer zin in sappig fruit, omdat met deze temperaturen het soms moeilijk is om genoeg te drinken. Voor de rest eet ik hetzelfde als normaal...
Ik leef met dit weer het liefst op salades :P En mn kannen water in de koelkast O+
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:13:20 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140929799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:09 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ben ik de enige die gewoon kan doorvreten met dit weer? :X
Wel aanzienlijk meer zin in sappig fruit, omdat met deze temperaturen het soms moeilijk is om genoeg te drinken. Voor de rest eet ik hetzelfde als normaal...
Nee hoor. Ik ook. Sporten vind ik wel moeilijk.

@An of iemand anders die yoga doet: ben op zoek naar een goede uitleg van de maangroet (die doen wij nooit met yoga). Iemand een goede tip?

@probje. Je hebt gelijk over dat het recept hetzelfde is, maar dan zonder tahin. Zie het net pas.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140929835
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik leef met dit weer het liefst op salades :P En mn kannen water in de koelkast O+
Ohh ja dat ook, heb vanmiddag alles in huis gehaald om morgen een geitenkaas-appel-honing-walnoot salade te maken, en nu al zin in :9~ O+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140929895
Bij de appie hebben ze trouwens wel tahini :Y Wel duur, iets van 3 euro voor een potje. Maar ik neem aan dat je daar wel aardig lang mee kunt. En anders toch maar een Turk zoeken!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140930006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:13 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ohh ja dat ook, heb vanmiddag alles in huis gehaald om morgen een geitenkaas-appel-honing-walnoot salade te maken, en nu al zin in :9~ O+
Ja ik heb nog een soort mutant-tomaten (rebellion) liggen. Morgen ook maar eens wat lekkers mee maken :9 En tahini -O- ik mis het zo.

Het sporten gaat hier verder wel goed met dit weer, heb paar weken terug een korte broek en een hempje gekocht en dat is een stuk fijner dan een capri en tshirt met dit weer :) Maar alsnog is het zwaar (en soms vervelend, door de vervelende types in het park :X )
pi_140930062
De lelijkste tomaten zijn vaak het lekkerst! Net zoals lelijke bobbelige citroenen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140930127
Zulke zijn het:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140930157
Ik zocht inderdaad net een plaatje ervan op Google! Die zien er echt gruwelijk lekker uit, beetje vleestomaatachtig?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140930236
Geen idee! Heb ze voor het eerst. Mn wekelijkse expeditie door de Ekoplaza :Y) zorgt wel eens voor wat bijzondere varianten van normale groente en fruitsoorten.
pi_140930646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ook. Sporten vind ik wel moeilijk.

@An of iemand anders die yoga doet: ben op zoek naar een goede uitleg van de maangroet (die doen wij nooit met yoga). Iemand een goede tip?

@probje. Je hebt gelijk over dat het recept hetzelfde is, maar dan zonder tahin. Zie het net pas.

Dit is zonnegroet A. Op haar kanaal is ook vast B te vinden. Maar geen zonnegroet met yoga is wel apart :D Wat voor yoga doe je?
pi_140930683
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:28 schreef An24 het volgende:

[..]


Dit is zonnegroet A. Op haar kanaal is ook vast B te vinden. Maar geen zonnegroet met yoga is wel apart :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140930820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:29 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt helemaal gelijk, sorry Tink, las er overheen. De maangroet doe ik ook nooit. Is een Hatha ding geloof ik :+
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:31:52 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140930829
Krijg juist extra honger met dit weer... eindelijk geen pijn O+

Lijst is echt teveel...

Cali, goed bezig, je mag trots op jezelf wezen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_140931081
Ik kwam er achter dat ik stiekem verliefd ben op uniekje, ik vond het niet echt stiekem....
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:38:51 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140931255
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:28 schreef An24 het volgende:

[..]


Dit is zonnegroet A. Op haar kanaal is ook vast B te vinden. Maar geen zonnegroet met yoga is wel apart :D Wat voor yoga doe je?
De zonnegroet doen wel wel, alletwee zelfs. Maar ik wil de maangroet leren voor bij het naar bed gaan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:40:56 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140931396
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, sorry Tink, las er overheen. De maangroet doe ik ook nooit. Is een Hatha ding geloof ik :+
Ik doe inderdaad Hatha. Vind de oefeningen het fijnst, maar merk in de praktijk dat ik het meeste heb aan de ademhalingsoefeningen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140931553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De zonnegroet doen wel wel, alletwee zelfs. Maar ik wil de maangroet leren voor bij het naar bed gaan.
In de yoga journal van een aantal maanden geleden stond ook een goede avond serie. Als je wilt, kan ik die proberen op te snorren? Overigens staat youtube wel vol met aardige maangroetjes.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:46:43 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140931740
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:43 schreef An24 het volgende:

[..]

In de yoga journal van een aantal maanden geleden stond ook een goede avond serie. Als je wilt, kan ik die proberen op te snorren? Overigens staat youtube wel vol met aardige maangroetjes.
Was zelf ook al aan het kijken :Y
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140932267
Ik krijg bijna geen hap binnen met dit weer :{. Vol goede moed eten gemaakt vandaag, na een paar happen zat ik 'vol' en wilde ik alleen nog maar vloeibaar. Nouja, dan maar aan de shakes en muesli enzo :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_140932569
Krijgen jullie ook wel eens de hik van rauwe wortels eten? Ik neem net een paar happen van een peen, en ja hoor, keiharde hikken die ik voorlopig nog niet kwijt ben ;(
Why?? Ben ik de enige? :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:59:15 #32
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140932625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik kwam er achter dat ik stiekem verliefd ben op uniekje, ik vond het niet echt stiekem....
O+
Dat is wederzijds
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_140932775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Krijgen jullie ook wel eens de hik van rauwe wortels eten? Ik neem net een paar happen van een peen, en ja hoor, keiharde hikken die ik voorlopig nog niet kwijt ben ;(
Why?? Ben ik de enige? :')
Yup! Bij mij komt het door de EDS. Ik heb daardoor een spastische slokdarm, die dit veroorzaakt. Ik heb het ook als ik iets warms eet en daarna iets koud drink. Maar dat zijn dus geen echte hikjes uit de middenrif. Die komen bij mij wel vaak na de spasme van de slokdarm.
pi_140932925
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Yup! Bij mij komt het door de EDS. Ik heb daardoor een spastische slokdarm, die dit veroorzaakt. Ik heb het ook als ik iets warms eet en daarna iets koud drink. Maar dat zijn dus geen echte hikjes uit de middenrif. Die komen bij mij wel vaak na de spasme van de slokdarm.
Oh wow. Bij mij zijn het inderdaad ook hikken in mijn keel zeg maar, niet hele diepe. Soms ook wel trouwens, en dan adem ik zo een brok wortel in en stik ik bijna :') Maar vooral wat 'hoge' hikken, na een tijdje wordt het ook pijnlijk in mijn keel.
Hebben meer 'gezonde' mensen dit of moet ik nu gaan denken dat ik ook EDS heb?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140933061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oh wow. Bij mij zijn het inderdaad ook hikken in mijn keel zeg maar, niet hele diepe. Soms ook wel trouwens, en dan adem ik zo een brok wortel in en stik ik bijna :') Maar vooral wat 'hoge' hikken, na een tijdje wordt het ook pijnlijk in mijn keel.
Hebben meer 'gezonde' mensen dit of moet ik nu gaan denken dat ik ook EDS heb?
Nee joh, voor EDS heb je een rijtje aan symptomen nodig. Kan zijn dat je slokdarm wat flexibeler is, maar dat hoeft geen EDS te zijn. Zolang je niet het gevoel hebt dat je slokdarm van plek verplaatst als je op je zij ligt, hoef je je vast geen zorgen te maken :+
pi_140933151
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee joh, voor EDS heb je een rijtje aan symptomen nodig. Kan zijn dat je slokdarm wat flexibeler is, maar dat hoeft geen EDS te zijn.
-- Ik heb er even wat over opgezocht want ik had geen idee wat het was. Er staat dat het zorgt dat bindweefsels ongewoon rekbaar zijn. Ik heb dat wel een beetje bovengemiddeld, kan mijn arm 360 graden draaien en mijn vingers vreemd buigen, mijn kaak klakt opvallend veel soms, en dat soort dingen, dus misschien heb ik er wel wat lichte symptomen van :+ Maar ik wil heus niet de hypochonder of thuisdokter uit gaan hangen hoor. Maar dat vind ik wel een grappige overeenkomst!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140933275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:07 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

-- Ik heb er even wat over opgezocht want ik had geen idee wat het was. Er staat dat het zorgt dat bindweefsels ongewoon rekbaar zijn. Ik heb dat wel een beetje bovengemiddeld, kan mijn arm 360 graden draaien en mijn vingers vreemd buigen, mijn kaak klakt opvallend veel soms, en dat soort dingen, dus misschien heb ik er wel wat lichte symptomen van :+ Maar ik wil heus niet de hypochonder of thuisdokter uit gaan hangen hoor. Maar dat vind ik wel een grappige overeenkomst!
Ja, misschien licht hypermobiel, dat kan. Maar ook dat is nog geen probleem hoor. Hoe oud ben je?
pi_140933376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja, misschien licht hypermobiel, dat kan. Maar ook dat is nog geen probleem hoor. Hoe oud ben je?
Over een maandje 21. Ik maak me verder ook geen zorgen hoor, maar er ging een klein lampje branden dat ik misschien vaker de hik heb omdat ik licht hypermobiel ben. Dat zou een hoop verklaren, mijn ouders hebben me als kind wel eens dagenlang van de hik af geprobeerd te helpen :') Op de kop houden, water drinken, suiker zuigen, schrikken, alles
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140933621
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:11 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Over een maandje 21. Ik maak me verder ook geen zorgen hoor, maar er ging een klein lampje branden dat ik misschien vaker de hik heb omdat ik licht hypermobiel ben. Dat zou een hoop verklaren, mijn ouders hebben me als kind wel eens dagenlang van de hik af geprobeerd te helpen :') Op de kop houden, water drinken, suiker zuigen, schrikken, alles
Kan best :Y Ik had het vroeger ook heel erg. Je kan het altijd voor de zekerheid even laten checken. De huisarts kan de testen voor hypermobiliteit ook doen en die zal ook naar pijnervaringen vragen. Maar als je nog niets uit de kom hebt gehad en geen ernstige pijn in je gewrichten ervaart, zou ik me zeker geen zorgen maken. En dan stoppen met rauwe worteltjes eten of dat extreem langzaam met muizenhapjes doen, dan gaat het ook goed :+
pi_140933744
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan best :Y Je kan het aktijd voor de zekerheid even laten checken. De huisarts kan de testen voor hypermobiliteit ook doen en die zal iok naar pijnervaringen vragen. Maar als je nog niets uit de kom hebt gehad en geen ernstige pijn in je gewrichten ervaart, zou ik me zeker geen zorgen maken. En dan stoppen met rauwe worteltjes eten of dat extreem langzaam met muizenhapjes doen, dan gaat het ook goed :+
NOOIT!! :Y) Gewoon iets minder gulzig doen, haha.
Heb wel gevoelige gewrichten ook, maar dat werd al een stuk beter toen mijn vitamine D en B12 omhoog gingen, waarvan ik blijkbaar jarenlang een tekort heb gehad. }:| Mochten die nou de komende tijd stabiel blijven maar ik hou last van de gewrichten, dan ga ik er inderdaad eens naar laten kijken. :Y
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140934274
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:18 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

NOOIT!! :Y) Gewoon iets minder gulzig doen, haha.
Heb wel gevoelige gewrichten ook, maar dat werd al een stuk beter toen mijn vitamine D en B12 omhoog gingen, waarvan ik blijkbaar jarenlang een tekort heb gehad. }:| Mochten die nou de komende tijd stabiel blijven maar ik hou last van de gewrichten, dan ga ik er inderdaad eens naar laten kijken. :Y
Dat is een goed idee ja. Onder mijn sig staat een link naar mijn EDS blog met veel info. Niet alles van EDS komt overeen met algemene hypermobiliteit, maar dan weet je wel waar je op kunt letten ^O^
pi_140934433
Lijstje

O: niks :@
L: restje noodles + pinda's gisteren + hamburger (zelf gemaakt) die over was van gisteren
T: stukje pure chocolade
S: buikspieroefeningen en 10 min yoga
S: 1 uur fightclub
D: spinazie salade met ei en spekjes. dressing van mayo + ketjap + kerrie
T: paar lepels yoghurt
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140934595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is een goed idee ja. Onder mijn sig staat een link naar mijn EDS blog met veel info. Niet alles van EDS komt overeen met algemene hypermobiliteit, maar dan weet je wel waar je op kunt letten ^O^
^O^
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140945080
Moggûh :W c_/
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140946133
Moet altijd maar om zien te gaan met die dingen :*
Prijs mij dan altijd gelukkig dat niks mij deert.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:59 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

O+
Dat is wederzijds
Hebben dan ook al twee keer het land doorkruist met z'n beiden O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:30 schreef Skoap het volgende:
Lijstje

O: niks :@
L: restje noodles + pinda's gisteren + hamburger (zelf gemaakt) die over was van gisteren
T: stukje pure chocolade
S: buikspieroefeningen en 10 min yoga
S: 1 uur fightclub
D: spinazie salade met ei en spekjes. dressing van mayo + ketjap + kerrie
T: paar lepels yoghurt
Weer regel 1 & 2 :P

Hoe gaat 'ie trouwens? Mannetjes thuis nog gezond en alles, vervelende developers nog beetje in touw?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_140947318
Mogguh! Ik probeer weer een beetje in het gareel te komen :P

Lijstjesplanning:

T: 2 muffins
L: kipsalade
T: eiwitshake met frambozen en kokos
D: Bierstoof met rijst
S: hardlopen
T: bak kwark met havermout

Ik doe trouwens wat kleding weg:

V&A / [TK] Dames kleding maat 42/44

[ Bericht 18% gewijzigd door _aurum_ op 11-06-2014 11:36:07 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_140950729
Net als lunch een gepofte aardappel met knoflooksaus gehad die ik overhad van gisteren :P Best lekker zo los! Nu nog even bedenken wat ik er nog meer bij ga eten..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? woensdag 11 juni 2014 @ 13:14:55 #48
70532 loveli
N
pi_140951904
Mogge. Sterkte met hardlopen vandaag, lijkt me geen ideale temperatuur.
crap in = crap out
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:43:47 #49
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140960452
We zitten over een week in Portugal maar en er geen zin in, hotel schijnt vreselijk te zijn,.. ik ook met mijn spontane acties :r
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 11 juni 2014 @ 19:02:44 #50
70532 loveli
N
pi_140962922
Uniek, spontane acties die eindigen in een vreselijk hotel kunnen het begin zijn van de tofste vakanties. Desnoods zoek je vast een escape-camping in de buurt en koop je daar een werptent en luchtbed als het echt niet te doen is.

Wel hier een reisverslag posten :P
crap in = crap out
pi_140963403
Haha, goed idee van je loveli! Ik ben ok benieuwd naar je vakantie Uniek O+

Lijstje:

O: speltbrood met boter en kaas, thee met melk
L: een stokbroodje gezond
T: snoepen uit de nutella pot :9 :+
D: Een klein portie Rotie: aardappel, kip, boontjes en een stukje rotibrood
B: 40 min. totaal wandelen naar en van yoga
S: uur en 15 min yoga.

Een boel carbs, maar geen probleem, want veel in beweging. Bovendien was ik na de vastendag van gister ineens 56.2 :o Dus maar 1 vastendag deze week.
  Vis een optie? woensdag 11 juni 2014 @ 19:23:10 #52
70532 loveli
N
pi_140963587
Mijn nieuwe weegschaal is binnen O+ De vorige was dood, maar dat is terecht. Die gaf een vetpercentage van > 30 aan, behalve als ik 10 jaar van m'n leeftijd afloog, dan nog maar 27%. Deze vindt dat ik 16% vet ben.

Ik hou 'em O+

Eerst mopperen dat 'ie niet werkt, dan de batterijen er wel goed in stoppen :')
crap in = crap out
pi_140964205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:23 schreef loveli het volgende:
Mijn nieuwe weegschaal is binnen O+ De vorige was dood, maar dat is terecht. Die gaf een vetpercentage van > 30 aan, behalve als ik 10 jaar van m'n leeftijd afloog, dan nog maar 27%. Deze vindt dat ik 16% vet ben.

Ik hou 'em O+

Eerst mopperen dat 'ie niet werkt, dan de batterijen er wel goed in stoppen :')
:D _O-
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:44:07 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140969525
Loveli, haha :D

En ja ik zal jullie op de hoogte houden van een drama vakantie :P

Alleen dit weekend wordt nog erger. 3 nachten met 15 man schoonfamilie in een 16 persoon huis op een vakantiepark.... joy :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:15:48 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140981515
Klinkt geweldig, die vakantie uniek O+ dat weekend ook O+
Doe eens een linkje van het hotel? Even spieken op tripadvisor (8>

Oh, en ik heb voor de eerste keer in tijden een kater :{ Van een (1!) glas wijn. Misselijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140981902
Sterkte dit weekend Uniekhoorn! Geen zin in je vakantie hebben is nieuw voor me, ik hoop dat 't mee valt. En anders loveli's idee opvolgen ^O^

Lijstje van gisteren:
O: kwark met vlaaifruit
L: 3 boterhammen waarvan een met bramenjam, en twee met kaas en olijventapenade
T: koffie met melk en suiker, handje nootjes
D: rijst met zoetzure saus uit de vriezer, weet niet meer precies wat er in zat maar het was lekker :Y
T: 2 dropjes
T: 2 stukjes droge worst

Lijstje van vandaag:
O: chococruesli met melk
T: banaan
L: 3 boterhammen
S: uurtje sportschool
D: iets met noedels en kokosmelk
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_140982097
Vanmorgen gewogen, en ik heb eindelijk mijn weekendkilo's er weer af. Jammer dat het alweer bijna weekend is :') Maar even gaan proberen om normaal te doen.
Gister trouwens wel 2 cornetto's en 2 glazen wijn en 2 biertjes op een verjaardag gehad en dus tóch afgevallen :D Komt misschien omdat ik mijn calorieën niet meer tel en overdag toch iets te laag zat..

Voor vandaag geen lijstje, ik zie wel wat ik in mijn mond ga proppen. Er zullen in ieder geval een banaan, peer, appel en twee mandarijntjes bijzitten.Fruit O+ Volgens Dana Mcdonald (een populaire vegan dietician) kun je niet teveel fruit eten als je alleen maar whole foods eet. Dat bevalt me wel :9
En vanavond moet ik nog een vegaburger en een halve broccoli opmaken, waarschijnlijk met wat gebakken aardappels erbij.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140982801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:58 schreef V1z0R het volgende:

Weer regel 1 & 2 :P

Hoe gaat 'ie trouwens? Mannetjes thuis nog gezond en alles, vervelende developers nog beetje in touw?
Lief dat je het vraagt.
Gaat goed. Wel erg druk. Team groeit alleen maar en steeds meerdere projecten te gelijk waardoor mijn functie onderhand echt veranderd is naar 100% managen en zelf niks meer programmeren. Dat is wat wennen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2014 @ 10:20:53 #59
70532 loveli
N
pi_140982886
Zijn je functie en arbeidsvoorwaarden al aangepast?
crap in = crap out
pi_140982897
Heb je nu wel loonsverhoging gehad Skoap?

En Li, wat is goede hooikoortsmeuk waar ik geen vreetbuiten van krijg? :') Morgen ff langs de huisarts :Y

Lijstje voor vandaag:

T: 2 chocomuffins
L: gemengde salade met huttenkase
T: eiwitshake
T: snickers
S: fitness
D: pasta met tomatensaus, kip en kaas :9~
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_140982904
LOL @timing :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_140982964
Oke, ik heb besloten dat dit mijn lijstje wordt. Is het nou weinig of niet? Als ik dit eet op een dag zit ik prima vol namelijk en heb genoeg energie..

O: banaan
L: appel, peer, 2 wasa volkoren crackers met kipfilet en komkommer
T: 2 mandarijntjes
D: gebakken aardappels, halve broccoli, vegaburger, beetje chilisaus
T: nog een of twee crackers óf een wijntje óf een cornetto

Edit: Oh grutjes.. Heb het toch maar ingevoerd op MFP en zonder de avond T is het pas 900 kcal.
Maar het is allemaal gezond en ik heb er genoeg aan, hoe erg is dat dan?

[ Bericht 9% gewijzigd door PluisigNijntje op 12-06-2014 10:32:38 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140983391
Je hongergevoel is stuk, PN ;)

Het lijkt me niet echt goed om zo laag in de kcalorieën te zitten. Maar veel verstand heb ik er niet van, misschien kan iemand anders een wat meer onderbouwde mening geven. Vóór je D eet je niets substantieels. Kun je die crackers niet vervangen door iets anders? Een kom goed gevulde soep, kwark, wat brood?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2014 @ 10:47:02 #64
70532 loveli
N
pi_140983432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, ik heb besloten dat dit mijn lijstje wordt. Is het nou weinig of niet? Als ik dit eet op een dag zit ik prima vol namelijk en heb genoeg energie..

O: banaan
L: appel, peer, 2 wasa volkoren crackers met kipfilet en komkommer
T: 2 mandarijntjes
D: gebakken aardappels, halve broccoli, vegaburger, beetje chilisaus
T: nog een of twee crackers óf een wijntje óf een cornetto

Edit: Oh grutjes.. Heb het toch maar ingevoerd op MFP en zonder de avond T is het pas 900 kcal.
Maar het is allemaal gezond en ik heb er genoeg aan, hoe erg is dat dan?
Voor 1 dag: whatever. Voor elke dag: ga eens echt eten.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2014 @ 10:54:46 #65
70532 loveli
N
pi_140983575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
En Li, wat is goede hooikoortsmeuk waar ik geen vreetbuiten van krijg? :') Morgen ff langs de huisarts :Y
Geen idee of dat bestaat. Voor het slapen gaan innemen is het handigst, maar dat doe je al.
crap in = crap out
pi_140983819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, ik heb besloten dat dit mijn lijstje wordt. Is het nou weinig of niet? Als ik dit eet op een dag zit ik prima vol namelijk en heb genoeg energie..

O: banaan
L: appel, peer, 2 wasa volkoren crackers met kipfilet en komkommer
T: 2 mandarijntjes
D: gebakken aardappels, halve broccoli, vegaburger, beetje chilisaus
T: nog een of twee crackers óf een wijntje óf een cornetto

Edit: Oh grutjes.. Heb het toch maar ingevoerd op MFP en zonder de avond T is het pas 900 kcal.
Maar het is allemaal gezond en ik heb er genoeg aan, hoe erg is dat dan?
ben je dan heel klein of zo?
Worry is a misuse of imagination
pi_140984030
Nee ik ben niet heel klein :P En ik eet ook niet elke dag zo, maar omdat ik mijn calorieën liever niet meer tel ben ik dan wel bang dat ik vaker veel te laag zit. Dan dus misschien toch maar weer elke dag gaan tellen ;(

Lot, goed idee, ik kan straks op de uni wel even een soepje eten. Zijn geen echte maaltijdsoepen maar er zitten vaak wel wat stevigere soepen bij, het verschilt elke dag.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140984101
Als je elke dag een hand nootjes toevoegt, zit je niet gauw meer op te weinig calorieën. Deed ik zelf ook toen ik structureel te laag uitkwam :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140984128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Als je elke dag een hand nootjes toevoegt, zit je niet gauw meer op te weinig calorieën. Deed ik zelf ook toen ik structureel te laag uitkwam :Y.
Top idee. Ik moet ook eens wat caloriedichtere dingen in huis halen zoals avocado, hummus, dat soort dingen, dat zal vast ook wel een handje helpen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140984160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:20 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Top idee. Ik moet ook eens wat caloriedichtere dingen in huis halen zoals avocado, hummus, dat soort dingen, dat zal vast ook wel een handje helpen.
^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140984269
Maar raken jullie van een grote appel en peer niet vol? Ik vind dat altijd een behoorlijke hap. Maar dan heb ik na een uurtje of twee natuurlijk wel weer trek.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_140988650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Loveli, haha :D

En ja ik zal jullie op de hoogte houden van een drama vakantie :P

Alleen dit weekend wordt nog erger. 3 nachten met 15 man schoonfamilie in een 16 persoon huis op een vakantiepark.... joy :')
Ik heb ook wel eens in dramatische hotels gezeten, prima reden om elke dag vroeg op pad te gaan, veel van de stad/land/strand te zien, uit eten te gaan en 's avonds moe in bed te ploffen (in een schone lakenzak) en zo min mogelijk in die kamer te zijn :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:10:31 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140989697
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Maar raken jullie van een grote appel en peer niet vol? Ik vind dat altijd een behoorlijke hap. Maar dan heb ik na een uurtje of twee natuurlijk wel weer trek.
Ik red het er maar heel kort op. Eet wel net zo veel fruit als jij, maar kom in de praktijk toch makkelijk op 1800 - 2200 kcal
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140990409
Ik eet sowieso veel noten/avocado/zalm/humus etc

Ik zou misschien wat calorie armere dingen moeten eten :+
Worry is a misuse of imagination
pi_140992092
Ik heb nog een kopje aspergesoep gehad, dat is alweer zo'n 100 kcal erbij :+ Joepie.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:25:51 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140992179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens in dramatische hotels gezeten, prima reden om elke dag vroeg op pad te gaan, veel van de stad/land/strand te zien, uit eten te gaan en 's avonds moe in bed te ploffen (in een schone lakenzak) en zo min mogelijk in die kamer te zijn :P.
De kamers zijn goed maar het restaurant niet. En laten wij nou all in zitten. Nou a frist world problematiek :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:29:14 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140992284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik red het er maar heel kort op. Eet wel net zo veel fruit als jij, maar kom in de praktijk toch makkelijk op 1800 - 2200 kcal
vandaag een pruim, 250 gram aardbeien, twee appels kom zelf geplukte rode bessen met suiker, peer en een kwart meloen... lekker! Het is echt snoepgoed!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:31:09 #78
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_140992329
vandaag mango en meloen gesneden. ik doe m'n best om gezond af te vallen en niet door de griep en urineweginfectie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:35:41 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140992463
En ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat mensen niet aan 2000 kcal toekomen :')

Zo naar de tandarts geweest, foto's gemaakt en niks aan de hand O+
Net 10 km gewandeld en nu crashen in de tuin, in de zon. Vakantie vieren!
Ik neem een koude Prossecco
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_140994403
Vandaag afspraak gemaakt om mijn tattoo te laten zetten :o. Spannend! :o
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:36:21 #81
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140994512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:33 schreef Californium het volgende:
Vandaag afspraak gemaakt om mijn tattoo te laten zetten :o. Spannend! :o
Eerste? Waar? Pics.? Spannend!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_140994858
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:33 schreef Californium het volgende:
Vandaag afspraak gemaakt om mijn tattoo te laten zetten :o. Spannend! :o
Oeh bij wie en wanneer? :D
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_140995482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:45 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oeh bij wie en wanneer? :D
Bij 1 in Groningen die goed bekend staat (smooth sailing)! En aantal mensen die ik ken er ook 1 hebben laten zetten. Het wordt 3 juli.

@ Uniek: idd 1e! Op de voet! Het wordt zoiets http://www.flickr.com/photos/maiktattoo/2390747528/

Maar wordt nog beetje aangepast door de artiest! o.a. iets hoger op de voet/ wreef, iets minder op de zijkant zeg maar, een bloem bovenin en de hele fijne details worden iets minder fijn ivm uitlopen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:20:31 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140999095
Nice Cali!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:33:03 #85
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141005519
Lijst omdat het kan:
O: tosti ham/kaas, beschuit boter/suiker, beker melk
T's: besjes, meloen, gekookt ei, paar kersen, peer
L: Tomatencremesoep met een tarwepistolet ossenworst en rode ui en verse peper
T's: prosecco, dropjes, appel
D: bloemkool, roergebakken spinazie, zoetzure salade met ijsbergsla, rauw wortel, rode ui, verse gember/knof/peper, azijn, rijstazijn, sojasaus, olijfolie. Daarbij 6 miniloempiaatjes :')
T: besjes, 250 gr aardbeien, bak kwark
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141005686
Owja, lijstje :P

O: 250 g magere kwark met bosbessen en muesli
T: stukje slagroomtaart. Mhuahahaha :9
L: 3 volkoren boterhammen kaas. Stuk paprika, cherrytomaten.
T: Gigantische appel. Dat was echt een maaltijd, vreselijk :X
D: Wraps en een salade
S: Bootcamp
T: Stukje chocolade.

Ontbijt nu sinds een paar dagen met kwark/fruit/muesli ipv brood en dat bevalt eigenlijk wel. Merk dat mijn hongerpieken nu minder intens zijn ^O^
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:58:16 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141007005
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:36 schreef douche-eendje het volgende:
Owja, lijstje :P

O: 250 g magere kwark met bosbessen en muesli
T: stukje slagroomtaart. Mhuahahaha :9
L: 3 volkoren boterhammen kaas. Stuk paprika, cherrytomaten.
T: Gigantische appel. Dat was echt een maaltijd, vreselijk :X
D: Wraps en een salade
S: Bootcamp
T: Stukje chocolade.

Ontbijt nu sinds een paar dagen met kwark/fruit/muesli ipv brood en dat bevalt eigenlijk wel. Merk dat mijn hongerpieken nu minder intens zijn ^O^
Slagroomtaart O+ mijn grote liefde !

Ontbijt op werkdagen ook met kwark, fruit en vla. bevalt inderdaad prima.
Op dagen dat we samen ontbijten is het altijd wel volk.brood en volk.beschuit met beleg.

Jij houdt ook wel van zoet zo te lezen :P

En nee van een enorme appel of 2 word ik niet vol :(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141007118
Lijstje

O: eiwit shake vanille met alpro cocos melk
L: 2 witte bolletjes met haring , uitjes, augurk :9 en een mini glaasje korenwijn (bij de visboer)
T: 2 happen humus
S: 30 min yoga + buikspieroefeningen
D: peper steak achtig iets en sla met kaas, augurk, appel, ui en dressing van mayo en meer zut ;)
T: stukje 70% chocolade
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141008219
Gave tattoo Cali!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141008622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:16 schreef Skoap het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt.
Gaat goed. Wel erg druk. Team groeit alleen maar en steeds meerdere projecten te gelijk waardoor mijn functie onderhand echt veranderd is naar 100% managen en zelf niks meer programmeren. Dat is wat wennen.
Maar vind je het positief of negatief? Of is dat vooral nog even aanzien?
En pakket was gegroeid toch? Zie je in ieder geval geval wel wat terug voor die extra verantwoordelijkheid :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141009102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Slagroomtaart O+ mijn grote liefde !

Ontbijt op werkdagen ook met kwark, fruit en vla. bevalt inderdaad prima.
Op dagen dat we samen ontbijten is het altijd wel volk.brood en volk.beschuit met beleg.

Jij houdt ook wel van zoet zo te lezen :P

En nee van een enorme appel of 2 word ik niet vol :(
Nee hazelnootschuimgebakjes O+ Hihi.

Ben geen extreme zoetekauw hoor, meer een algemene liefhebber van dingen die je op kunt eten met een paar uitzonderingen :+. Er is een reden waarom ik ooit zoveel zwaarder was.

Maar voor nu: leuk hectisch heerlijk weekend in het vooruitzicht. Morgen werken op andere locatie, daarna eten bij een fok!ster. Zaterdag om 10 uur beginnen met opbouw/decoratie van ons acteergedeelte, daarna door kleding&grime. Zaterdag 5 uur lang & zondag weer 5 uur middeleeuwse gek spelen. Daarna opruimen en door naar de borrel :7 Zondagavond ben ik dood :Y
pi_141009335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar vind je het positief of negatief? Of is dat vooral nog even aanzien?
En pakket was gegroeid toch? Zie je in ieder geval geval wel wat terug voor die extra verantwoordelijkheid :Y
Tja tja tja... Ik weet het niet zo goed. De hele dag iedereen achter zijn broek aan zitten en constant over details moeten zeuren, ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het voelt soms of ik niks anders doe dan zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen.

Het is erg fijn om na het MT de hoogste functie binnen het bedrijf te hebben, dat dan weer wel. Ik heb heel veel in te brengen en hoef me alleen maar te verantwoorden richting de CEO. En het technische team is het grootste team binnen ons bedrijf, dus ook lekker veel verantwoordelijkheid.

Qua salaris heb ik dit jaar geen verhoging gehad, dat kan eigenlijk niet als het team mega groeit en je steeds drukker wordt. Daar moet ik binnenkort maar eens over praten... Heb wel aandelen gehad, maar dat is altijd al de afspraak geweest, dus ik zie dat verder niet als een loonsverhoging of iets. En het is ook nog maar afwachten of ik daar ooit wat van terug zie.

Maar vandaag een erg goed/fijn gesprek gehad met de CEO waaruit hij heel erg zijn vertrouwen in mij liet blijken. Dus wat dat betreft loopt het allemaal top. Ik denk dat de komende maanden even moet blijken waar mijn functie precies heen groeit. We hebben gewoon een erg snelle groei mee gemaakt en we moeten echt even pas op de plaats maken en wat rust in sommige projecten brengen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:25:35 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141009462
Oja, hazelnootschuimgebak gevuld met slagroom O+

Klinkt als een fijne dag DE
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141009728
Veel plezier DE!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141009868
Het gaat zo leuk worden. Maar of ik 10 uur lang gillen, schreeuwen en acteren een beetje trek? Mwah :D. Ik ga zo maar slapen, energie verzamelen.
pi_141012039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Tja tja tja... Ik weet het niet zo goed. De hele dag iedereen achter zijn broek aan zitten en constant over details moeten zeuren, ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het voelt soms of ik niks anders doe dan zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen.

Het is erg fijn om na het MT de hoogste functie binnen het bedrijf te hebben, dat dan weer wel. Ik heb heel veel in te brengen en hoef me alleen maar te verantwoorden richting de CEO. En het technische team is het grootste team binnen ons bedrijf, dus ook lekker veel verantwoordelijkheid.

Qua salaris heb ik dit jaar geen verhoging gehad, dat kan eigenlijk niet als het team mega groeit en je steeds drukker wordt. Daar moet ik binnenkort maar eens over praten... Heb wel aandelen gehad, maar dat is altijd al de afspraak geweest, dus ik zie dat verder niet als een loonsverhoging of iets. En het is ook nog maar afwachten of ik daar ooit wat van terug zie.

Maar vandaag een erg goed/fijn gesprek gehad met de CEO waaruit hij heel erg zijn vertrouwen in mij liet blijken. Dus wat dat betreft loopt het allemaal top. Ik denk dat de komende maanden even moet blijken waar mijn functie precies heen groeit. We hebben gewoon een erg snelle groei mee gemaakt en we moeten echt even pas op de plaats maken en wat rust in sommige projecten brengen.
Lastige positie maar moet wel over te onderhandelen zijn lijkt me.
Hopen dat CEO doel in ogen houdt en meerwaarde inziet van jouw waarde omdat je technisch ook helemaal op de hoogte bent. ^O^

Stiekem wel goede training voor de kleine want die zul je ook achter de kont aanmoeten :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141012197
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:36 schreef douche-eendje het volgende:
Owja, lijstje :P

O: 250 g magere kwark met bosbessen en muesli
T: stukje slagroomtaart. Mhuahahaha :9
L: 3 volkoren boterhammen kaas. Stuk paprika, cherrytomaten.
T: Gigantische appel. Dat was echt een maaltijd, vreselijk :X
D: Wraps en een salade
S: Bootcamp
T: Stukje chocolade.

Ontbijt nu sinds een paar dagen met kwark/fruit/muesli ipv brood en dat bevalt eigenlijk wel. Merk dat mijn hongerpieken nu minder intens zijn ^O^
Ook wel goed voor de E/K/V van je lijst. :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141012317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Tja tja tja... Ik weet het niet zo goed. De hele dag iedereen achter zijn broek aan zitten en constant over details moeten zeuren, ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het voelt soms of ik niks anders doe dan zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen.

Het is erg fijn om na het MT de hoogste functie binnen het bedrijf te hebben, dat dan weer wel. Ik heb heel veel in te brengen en hoef me alleen maar te verantwoorden richting de CEO. En het technische team is het grootste team binnen ons bedrijf, dus ook lekker veel verantwoordelijkheid.

Qua salaris heb ik dit jaar geen verhoging gehad, dat kan eigenlijk niet als het team mega groeit en je steeds drukker wordt. Daar moet ik binnenkort maar eens over praten... Heb wel aandelen gehad, maar dat is altijd al de afspraak geweest, dus ik zie dat verder niet als een loonsverhoging of iets. En het is ook nog maar afwachten of ik daar ooit wat van terug zie.

Maar vandaag een erg goed/fijn gesprek gehad met de CEO waaruit hij heel erg zijn vertrouwen in mij liet blijken. Dus wat dat betreft loopt het allemaal top. Ik denk dat de komende maanden even moet blijken waar mijn functie precies heen groeit. We hebben gewoon een erg snelle groei mee gemaakt en we moeten echt even pas op de plaats maken en wat rust in sommige projecten brengen.
Dit is zo'n ver van m'n bed show :D maar wel heel leuk!!
Worry is a misuse of imagination
pi_141012876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Tja tja tja... Ik weet het niet zo goed. De hele dag iedereen achter zijn broek aan zitten en constant over details moeten zeuren, ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het voelt soms of ik niks anders doe dan zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen.

Maar vandaag een erg goed/fijn gesprek gehad met de CEO waaruit hij heel erg zijn vertrouwen in mij liet blijken. Dus wat dat betreft loopt het allemaal top. Ik denk dat de komende maanden even moet blijken waar mijn functie precies heen groeit. We hebben gewoon een erg snelle groei mee gemaakt en we moeten echt even pas op de plaats maken en wat rust in sommige projecten brengen.
Eerste is hoofdpijnmateriaal en het tweede dan altijd weer erg leuk om te horen. :)

Ik krijg hoofdpijn van samenwerkingscontracten maken en dan vooral mbt een concurrentiebeding. 2 jaar niet in contact mogen komen met patienten na beindiging, ook niet als het gaat om een patient die het initiatief neemt. En dat dat ook nog eens bij veel van de fysiopraktijken zou gelden als je daar in dienstverband gaat of een opdracht aanneemt. Dat is sowieso al een kulargument en er is nog zoiets als een zorgplicht. En dit valt niet onder het kunnen weigeren hiervan imo.
pi_141013666
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:26 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Eerste is hoofdpijnmateriaal en het tweede dan altijd weer erg leuk om te horen. :)

Ik krijg hoofdpijn van samenwerkingscontracten maken en dan vooral mbt een concurrentiebeding. 2 jaar niet in contact mogen komen met patienten na beindiging, ook niet als het gaat om een patient die het initiatief neemt. En dat dat ook nog eens bij veel van de fysiopraktijken zou gelden als je daar in dienstverband gaat of een opdracht aanneemt. Dat is sowieso al een kulargument en er is nog zoiets als een zorgplicht. En dit valt niet onder het kunnen weigeren hiervan imo.
Ik mag technisch gezien ook niet doen wat ik nu doe voor m'n nieuwe werkgever. Is zelfs een boetebedrag voor die me in complete malaise zou storten :{

Zal voor een rechter nog wel meevallen (hoop/gok ik) want ik ben naar een compleet ander afzetmarkt gegaan maar als je alles op de letter zou volgen zit ik fout.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141014171
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Dit is zo'n ver van m'n bed show :D maar wel heel leuk!!
Kan mijn mening zijn, maar nee, dit is zo'n beetje het minst leuke wat er is van ergens werknemer zijn en in veel gevallen een punt waar je als werknemer flink de balen van kunt hebben mocht het mis gaan.

Neem rechtsbijstandverzekering!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141015006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:36 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik mag technisch gezien ook niet doen wat ik nu doe voor m'n nieuwe werkgever. Is zelfs een boetebedrag voor die me in complete malaise zou storten :{

Zal voor een rechter nog wel meevallen (hoop/gok ik) want ik ben naar een compleet ander afzetmarkt gegaan maar als je alles op de letter zou volgen zit ik fout.
Moet wel in alle redelijkheid zijn, dan heb je nog kans dat je op gronde van een andere afzetmarkt gelijk zou krijgen. Maar een beding op zich houdt wel redelijk stand heb ik vernomen.

Bij ons in de branche is het wel een beetje erg overdadig. Iets waar ik dus echt niet mee akkoord ga, ook al doet iedereen het. Ik veeg mijn kont ermee af.

En rechtsbijstand is altijd een aanrader!
pi_141015937
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:54 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Moet wel in alle redelijkheid zijn, dan heb je nog kans dat je op gronde van een andere afzetmarkt gelijk zou krijgen. Maar een beding op zich houdt wel redelijk stand heb ik vernomen.

Bij ons in de branche is het wel een beetje erg overdadig. Iets waar ik dus echt niet mee akkoord ga, ook al doet iedereen het. Ik veeg mijn kont ermee af.

En rechtsbijstand is altijd een aanrader!
Bestaande "intellectueel eigendom" claims zijn veel te breed :{
Rechters die er over te oordelen hebben zijn ook totaal niet op de hoogte en dat is het probleem. Snap ook wel dat het rechtssysteem er onderdoor gaat want is moeilijk bij te houden maar een poging om zich op de hoogte te houden doen ze veelal bij mensen met banden van de lobbies. En dat vertroebeld het m.i. in de verkeerde richting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2014 @ 02:22:28 #104
70532 loveli
N
pi_141018700
Hm.. kay..

Als je midden in de nacht geluid van motoren van zwaar materieel hoort op een bouwplaats in de buurt, dan
a) bel je meteen de politie
b) ga je eerst kijken wat er aan de hand is

Als je ter plekke de politie belt omdat je het toch niet helemaal vertrouwt dat er om 2 uur 's nachts een graafmachine op transport gaat, bel je
a) 112
b) 0900-8844

:')
/bedtijd
crap in = crap out
pi_141019799
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141019921
Goedemorgen...
Droger wordt tussen 7.00 en 10.00 geleverd dus lig al twintig minuten op de bank te wachten, want ben bang dat ik door de bel heen slaap anders. En ik heb om 9.00 al moeite om uit bed te komen... gaaap. En dan zal je zien dat ze om 9.55 langskomen..
  vrijdag 13 juni 2014 @ 07:42:45 #107
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141020076
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen...
Droger wordt tussen 7.00 en 10.00 geleverd dus lig al twintig minuten op de bank te wachten, want ben bang dat ik door de bel heen slaap anders. En ik heb om 9.00 al moeite om uit bed te komen... gaaap. En dan zal je zien dat ze om 9.55 langskomen..
Sterkte. Ik sta al op het station op mn trein te wachten. Vroeg :O normaal kom ik nu pas mn bed uit, haha
  vrijdag 13 juni 2014 @ 08:39:47 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_141020618
Ik zit al in de sportschool B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_141020883
Bad hair day en 2 nieuwe puistjes, drie keer raden wat ik zo ga doen..
Dat soort dingen gebeurt natuurlijk alleen als je zo een sollicitatiegesprek hebt. WML!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141021630
Gister netjes gegeten. Te netjes en eigenlijk voor mijn huidige lichaam te weinig maar goed, had een drukke dag; moest in de middag werken (3uur) en ik ging bij een vriendin eten (ja dat is voor mij druk :P). Ben ook als een BLOK in slaap gevallen gister, dat was wel lekker.

Gister:
O: halve bak volle kwark met aardbeien (en stiekem toch wat pure vlokken)
T: smoothie met lycée
L: 2 boterhammen met filet American en uitje
T: babybel
T: halve bak volle kwark
D: flinke salade van ijsbergsla, chinese kool, gerookte kip, mozzarella, rozijnen en een zelfgemaakte mosterd-honing-dressing (van yoghurt, mosterd en honing). komkommer en tomaat!
T: ananas met magere kwark

Vandaag:
O: stoommaaltijd met aardappelen, kip en boontjes :D (ik had deze eigenlijk voor vanavond maar ga vanmiddag al naar Nijmegen ipv morgen)
T: ivm zware ontbijt, waarschijnlijk niets
L: gebakken eitje, tomaat, kaas
T: in de trein zitten
D: Geen idee, in Nijmegen dus.
T: misschien wat hapjes en frisdrank / sapje

Edit: Thx voor de reacties om mijn tattoo! Heb er veel zin in! spannend!

[ Bericht 3% gewijzigd door Californium op 13-06-2014 09:56:59 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_141028520
Kwark met vlokken, wat een goed idee! ^O^

Ik ben net op de markt geweest en heb twee kilo aardappels, een bak aardbeien, een bak kersen, een tros bananen, rode uien, andijvie, bloemkool, paksoi en twee komkommers gekocht voor 8,50 euro _O_ ik hou van de markt O+

Lijstje van gisteren:
O: chococruesli met melk
T: koffie met melk en suiker
T: banaan
L: 2 boterhammen met bramenjam
T: 1 boterham met filet american en een klein bakje kwark met vlaaifruit
D: pastasalade
T: kleine cornetto
T: 5 dropjes
S: sportschool

Vrij hoog in de kcals, maar ik heb maar twee schaaltjes pastasalade genomen terwijl de rest van het gezelschap voor de derde keer opschepte, en ik heb 1 minicornetto op terwijl de rest er 2 nam. Voelt als een overwinning :Y)

Vandaag:
O: chococruesli met melk
T: 2 beschuitjes met aardbeien
L: wrap met sla, paprika, kaas, komkommer
D: stamppot andijvie met chorizo en kaas
T: klein schaaltje chips

[ Bericht 3% gewijzigd door Lot_1 op 13-06-2014 14:54:18 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141029207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:06 schreef Californium het volgende:

[..]

Bij 1 in Groningen die goed bekend staat (smooth sailing)! En aantal mensen die ik ken er ook 1 hebben laten zetten. Het wordt 3 juli.

@ Uniek: idd 1e! Op de voet! Het wordt zoiets http://www.flickr.com/photos/maiktattoo/2390747528/

Maar wordt nog beetje aangepast door de artiest! o.a. iets hoger op de voet/ wreef, iets minder op de zijkant zeg maar, een bloem bovenin en de hele fijne details worden iets minder fijn ivm uitlopen.
Tegen die tijd foto van het resultaat? :D
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:13:55 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141032444
Lijst
O, L :2 volkoren pistolets met ossenworst en rauw rood ui, vers gemalen peper. Beker melk
T 's: appel,peer, meloen, pruim, gekookt ei, kom chocolade vla met aardbeien en slagroom.
D, gourmetten. En ik neem groentes mee want dat zit er anders niet in.
Biefstuk, kip en varken, stokbrood, saus en wat huzaren salade
T 'bier en chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141037295
Lijstje

O: eiwit shake met alpro cocos melk
L: komkommer met humus en 3 stukjes ossenworst
S: buikspieroefeningen en 30 min yoga
T: iets minder dan de helft van zo'n uitdeelzakje Nibbits.
T: Griekse yoghurt
S: 45 min zumba
D: 1.5 braadworst met tomaat/ketchup saus en wortelsalade
T: wodka

[ Bericht 7% gewijzigd door Skoap op 13-06-2014 18:12:37 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141045210
Wordt hier een poosje geen vis van de markt meer op de vrijdagmiddag :{
Echt alles komt eruit van weerskanten ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef Lot_1 het volgende:
Kwark met vlokken, wat een goed idee! ^O^

Ik ben net op de markt geweest en heb twee kilo aardappels, een bak aardbeien, een bak kersen, een tros bananen, rode uien, andijvie, bloemkool, paksoi en twee komkommers gekocht voor 8,50 euro _O_ ik hou van de markt O+

Lijstje van gisteren:
O: chococruesli met melk
T: koffie met melk en suiker
T: banaan
L: 2 boterhammen met bramenjam
T: 1 boterham met filet american en een klein bakje kwark met vlaaifruit
D: pastasalade
T: kleine cornetto
T: 5 dropjes
S: sportschool

Vrij hoog in de kcals, maar ik heb maar twee schaaltjes pastasalade genomen terwijl de rest van het gezelschap voor de derde keer opschepte, en ik heb 1 minicornetto op terwijl de rest er 2 nam. Voelt als een overwinning :Y)

Vandaag:
O: chococruesli met melk
T: 2 beschuitjes met aardbeien
L: wrap met sla, paprika, kaas, komkommer
D: stamppot andijvie met chorizo en kaas
T: klein schaaltje chips
Stracciatella :P Al is dat natuurlijk yoghurt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141047016
Oh natuurlijk, daar hou ik ook wel van :9
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141048279
V1z :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141048737
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:54 schreef Skoap het volgende:
V1z :*
Dank je :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141049065
Dit gaat trouwens wel goedkomen, zou je zelfs in de boeken kunnen doen als het moment waar het verschil gemaakt wordt.

Tegenstelling, 3x geen geluk, FIFA is gewoon een soap... :')

Wat een kuttoernooi, nu al.... Zou liever gewoon echte voetbal hebben :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141051435
Goedmakertje tegen Spanje, Duitsland krijgt 'm ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141052362
Wat een wedstrijd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 13 juni 2014 @ 23:15:48 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141053818
Put me out of my misery
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 13 juni 2014 @ 23:18:09 #123
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141053929
V1 mijn grote lomperd
O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2014 @ 23:37:49 #124
70532 loveli
N
pi_141054869
Heb ik wat gemist? Even de herhaling opzoeken...
crap in = crap out
pi_141055033
Iets met 5-1
Worry is a misuse of imagination
pi_141067627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Kan mijn mening zijn, maar nee, dit is zo'n beetje het minst leuke wat er is van ergens werknemer zijn en in veel gevallen een punt waar je als werknemer flink de balen van kunt hebben mocht het mis gaan.

Neem rechtsbijstandverzekering!
Bedoelde dat ik het gedeelte van veel in te brengen hebben leuk vind.
Worry is a misuse of imagination
pi_141077267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 23:18 schreef uniekhoorn het volgende:
V1 mijn grote lomperd
O+
:@ ja, ik ben zo'n typische voetbalkijker die helemaal losgaat en zo, maar normaal zit ik in de kroeg tijden een wedstrijd van het Nederlands elftal en dan achteraan want ik ben inderdaad lomp en doe dan ruig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Bedoelde dat ik het gedeelte van veel in te brengen hebben leuk vind.
Ah :D ja dat is wel leuk.

Maar onzekerheid, besluitloosheid van bovenaf, buitenproportionele verantwoordelijkheid :N
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141077981
Hier een algehele meh, mn oma heeft donderdag een herseninfarct gehad. Ze leeft wel gewoon nog en is stabiel, maar gebied wat spraak regelt is aangetast en er zijn nog wel meer dingen niet helemaal goed. Ben vandaag met mama erheen geweest, maar al na 5 minuten op de gang gaan staan. Vond het heel erg om haar zo in de war te zien en moeite hebben met woorden vinden enzo, ze wist ook niet precies waar ze was (ze had het over naar haar kamer gaan en dat ze net op had willen staan en weglopen, terwijl ze op haar kamer lag en aan allerlei monitoren ligt en dus helemaal niet weg kan). Het voelde een beetje als dit is 'mijn' oma niet meer en dat was best naar. Maar heb daarna nog een tijd om de hoek naar het gesprek zitten luisteren en ze werd wel wat coherenter gelukkig dus uiteindelijk niet met een héél naar gevoel weggegaan. Maar toch niet leuk..

Lijstje om dan ook maar ontopic te zijn:
O: activia kersenyoghurtje
L: 2 boterhammen rookvlees
T: schaaltje crunchy met yoghurt
D: halve pizza margherita met extra geitenkaas
pi_141079571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier een algehele meh, mn oma heeft donderdag een herseninfarct gehad. Ze leeft wel gewoon nog en is stabiel, maar gebied wat spraak regelt is aangetast en er zijn nog wel meer dingen niet helemaal goed. Ben vandaag met mama erheen geweest, maar al na 5 minuten op de gang gaan staan. Vond het heel erg om haar zo in de war te zien en moeite hebben met woorden vinden enzo, ze wist ook niet precies waar ze was (ze had het over naar haar kamer gaan en dat ze net op had willen staan en weglopen, terwijl ze op haar kamer lag en aan allerlei monitoren ligt en dus helemaal niet weg kan). Het voelde een beetje als dit is 'mijn' oma niet meer en dat was best naar. Maar heb daarna nog een tijd om de hoek naar het gesprek zitten luisteren en ze werd wel wat coherenter gelukkig dus uiteindelijk niet met een héél naar gevoel weggegaan. Maar toch niet leuk..

Lijstje om dan ook maar ontopic te zijn:
O: activia kersenyoghurtje
L: 2 boterhammen rookvlees
T: schaaltje crunchy met yoghurt
D: halve pizza margherita met extra geitenkaas
Sterkte voor jou en je oma Vlinder!

Hier even druk geweest. Best pittig zo na vakantie :')

Lijstje:

O: een gekookt eitje, galiameloen, thee met melk
L: la place salade met sla, champignons, feta en courgette. Een muffin en thee me melk na.
B: 40 min wandelen
S: anderhalf uur yoga, met een eerste poging tot een scorpion handstand :%
D: volkorenpasta, broccoli, lenteui, ham, kaas en ketchup. Een ranja.
T: misschien wat chipjes.
  Vis een optie? zaterdag 14 juni 2014 @ 20:53:26 #130
70532 loveli
N
pi_141081741
Vlinder, sterkte! Vaak verbetert het nog behoorlijk, de eerste tijd is het ergst. Waarschijnlijk verwisselt ze (ook) woorden zonder het in de gaten te hebben. Dan wil ze bv. zeggen "ik doe de deur open", maar wat eruit komt is "ik doe de tafel open".

Vergelijk het met toetsenbordinstellingen die altijd op NL stonden, maar nu op internationaal. Als je het vraagteken gebruikt, verschijnt ineens een ander teken. Het duurt even voor alles weer "op z'n plek" zit.
crap in = crap out
pi_141084318
Sterkte vlindertje! Het lijkt me heel naar om te zien dat je oma zo in de war is.

Ik had een slechte dag, en niet alleen qua eten. Ik heb vandaag geholpen met klussen en ben in een roestige spijker getrapt :{ :|W Best pijnlijk, en mijn arm begint ook steeds pijnlijker te worden van de tetanus-injectie. Nu ik op wikipedia lees wat tetanus inhoudt ben ik wel blij dat ik die prik gehad heb. oO<

Lijstje:
O: chococruesli met melk
T: jodenkoek
T: roze koek
L: halve pizza met salami
T: cornetto
D: aardappeltjes in schil gebakken, sla/komkommer/mozzarella, frikandel
T: schaaltje roomijs met slagroom en frambozensap

Morgen in alle opzichten een betere dag, hoop ik :')
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141085864
Dank allemaal! O+ Ik heb in mn bachelor en master hier best veel over geleerd (cognitieve psychologie hoek met een aantal extra biomedische vakken) dus ik weet inderdaad ook wel ergens dat het vaak nog verbetert (het is nu ook al veel beter dan donderdag en ook beter dan gister zei mama) en dat de hersenen vrij veel plasticiteit vertonen, maar oma is wel al in de 80 dus zo heel plastisch is je brein dan ook niet meer. Ik hoop vooral dat haar begrip beter wordt. Heb nu het idee dat ze niet alleen de juiste woorden niet echt kan vinden, maar ze ook in haar denkproces niet helemaal 100% is. Maar dat is ook niet zo gek natuurlijk zo kort erna, en ze was ook altijd al een beetje met van de hak op de tak springen in gesprekken enzo. Ik hoop vooral dat ze zodanig verbetert dat ze weer als 'mijn' oma voelt. Maar dat is afwachten. Wel fijn om even mn verhaal ergens kwijt te kunnen, klap altijd of dicht als iemand naar zoiets vraagt of kan alleen maar huilen en dat vind ik ook irritant.

En Lot, auw!! Veel last van?
pi_141089261
Ja, 't valt tegen. Ik heb de hele dag mank wel doorgewerkt want het voelt zo lullig om stil te zitten. Ik had verwacht dat de pijn nu wel minder zou zijn maar als je stil zit voel je 't juist meer. Dus net maar wat ibuprofen erin gegooid.

Wel fijn dat je moeder al ziet dat er verbetering is! Ik hoop dat jij dat ook zult zien als je er de volgende keer komt, dat ze weer als 'zichzelf' overkomt. Heeft ze er zelf ook veel last van, van de verwarring?
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 15 juni 2014 @ 15:19:28 #134
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141110568
Dus
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zondag 15 juni 2014 @ 15:28:07 #135
70532 loveli
N
pi_141110841
:*
crap in = crap out
pi_141111871
vlindertje :*

Lot! auw :X
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141114423
Dank voor al het medeleven :) O+
Ze lijkt zelf meer last te hebben van af en toe woorden niet kunnen vinden dan van het verward zijn, gelukkig. Vannacht was ze weer erg verward en hebben ze haar daar medicijnen voor gegeven, maar ze is inmiddels wel van de 'stroke care unit' af dus ze gaat wel wat vooruit medisch gezien.

Lijstje is beetje prut. Krentenbollen met kaas, ontbijtkoek met roomboter en een hoop 'leeuwenkoppen' (de wk variant van apenkoppen). En vanavond pizza. Vanaf maandag maar weer even op het normale ritme!
pi_141118396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Tegen die tijd foto van het resultaat? :D
vast wel!

Hier een vermoeiend weekend gehad! 2 verjaardagen. 1 op vrijdagavond (de jarige EN zijn grote groep vrienden zijn liefhebbers van bier en voetbal dus was ontzettend druk, warm, vol en luid en met dit in het vooruitzicht was ik heul erg blij met mijn oordopjes (speciaal gekocht omdat ik de vorige keer bij verjaardag merkte dat mijn hersenen snel getrieerd worden en graag alles willen meekrijgen waardoor het 1 grote bom met geluid wordt omdat ik moeilijk lijk te kunnen filteren ofzo (en daarom dus niet meer een normaal gesprek kan voeren met iemand). Was er zo blij mee. Was ook wel opvallend dat ik op een gegeven moment van iedereen met wie ik praatte elke keer zei: "Wat?!?" . Omdat ik op een gewoon niveau praatte maar de rest die hoorde dus veeeeeel meer dan ik :P. I-de-aal! Veel gegeten in de trant van brood (wat ik thuis vrij weinig eet), pizza, gebakken eieren, zelfgemaakte nasi, taart maar niet overdreven veel in totaal. O en bij de primark maar weer even 3 nieuwe broeken in maatje 36 gescoord :'). /dagboek.

Sterkte Vlindertje, hopelijk gaat het snel beter met je oma! en Auw @ Lot! :X
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_141143124
Vlindertje :*. En Lot :o Au!

Hier is het weer groot feest, darmen compleet over de zeik }:|. Gelukkig krijg ik verderop deze week weer uitslagen (kijken of het weer een parasiet is) en anders een verwijzing voor een scopie in het ziekenhuis. En er overleggen mensen bij de tafels die voor de toiletten staan, dus ik wil ook niet ieder kwartier die kant op lopen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_141145790
gets waarom is iedereen oranje
Worry is a misuse of imagination
  maandag 16 juni 2014 @ 12:04:38 #141
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141146553
Toch niet iedereen he? :X Dan ga ik hier ff weg de komende tijd.
  Vis een optie? maandag 16 juni 2014 @ 12:56:48 #142
70532 loveli
N
pi_141148286
Nou doei he?
crap in = crap out
pi_141148529
op mobiel is alles nog gewoon normaal
Worry is a misuse of imagination
pi_141149600
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:03 schreef Probability het volgende:
op mobiel is alles nog gewoon normaal
*O*

Op weg naar Rotjeknor om iets tofs voor mezelf te kopen. Een Gopro camera *O*

Lijstje tot nu toe ongeveer:

O: artisan speltbrood met pesto en een thee met melk
L: haricots verts met pesto, parmezaan en een zacht gekookt eitje
S: anderhalf uur yoga en spelen met de Gopro
D: gemengde salade van gegrilde groenten en het restje artisan speltbrood
pi_141150239
Worry is a misuse of imagination
pi_141159771
Wat een interessante docu staat er in dat topic Prob! Grappig dat verschillende lichamen heel anders omgaan met het verwerken van teveel eten. En ik ben natuurlijk vet jaloers op die Aziaat, die zijn teveel aan calorieën bijna compleet omzet in spiermassa zonder te sporten. :') Wtf.

Lijstje voor vandaag:
O: banaan, 2 zwarte koffie
T: klein handje noten en cranberries
L: 2 boterhammen kipfilet en komkommer
T: appel
D: caesarsalade met als toetje een Ehrmann Früchtetraum (guilty pleasure :P )

Daar wil ik het vandaag graag bij houden, het weekend was weer al te gezellig. Anders vanavond nog een peer ofzo.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141160104
O: 2 toast met hummus, 2 mokken koffie
T: mok koffie
L1: 2 sneden brood met hummus
L2: Griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing
T: 2 sneedjes brood met avocadoprutje
S: uur hardlopen
D: fajitas

Wat veel brood vandaag, maar ga hardlopen dus kan 't wel gebruiken. En ik had er gewoon zin in.

Deze week 4 keer hardlopen, waarvan 2 keer een uur, één evenement en één lange 15km loop in de heuvels (reken op 2 uur rennen). Dit volhouden ook. Maar moet dus ook meer/beter eten. Binnenkort maar eens 'het hardloperskookboek' of iets vergelijkbaars inkijken/bestellen. En ik moet echt krachttraining gaan doen. *raapt pennies bij elkaar*...
Ja doei.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:17:19 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141160356
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:03 schreef Probability het volgende:
op mobiel is alles nog gewoon normaal
o
Gelukkig wel ja, ik heb dan ook de schurft aan alles wat met voetbal te maken heeft O+

Mn weekend overleefd, vandaag wel barstende koppijn (veel te weinig gedronken de afgelopen 2 dagen, is niet handig). Maar het was superleuk! Iemand had bedacht dat mn tegenspeelster aan kleding de 'arme' speelde en ik had een edelenkostuum inclusief tig kettingen. Zo leuk :D Heb al wat hilarische foto's van mezelf gezien, haha :D

Eetlijstje is net zo bagger als mijn hoofd. Nou ja, morgen weer een nieuwe.
pi_141162584
Ik ga dit weekend naar een driedaags festival, hebben jullie nog tips hoe ik om kan gaan met het eten daar? Ik zit erover te denken om fruit mee te nemen om 's morgens bij de tent te eten, maar daarna zijn we de hele dag op het festivalterrein en zal ik daar keuzes moeten maken..
Ik ben bang dat ik na een paar 'slechtere' maaltijden wil gaan compenseren door weer veel te weinig te eten, want daar heb ik de laatste tijd wat last van. Stom, want ik weet dat ik beter gewoon normaal kan doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141165414
An24! Vraagje, weet jij een online yogavideo waar wat meer 'acrobatische' poses worden beoefend? Ik ben in Frankrijk, dus kan niet naar mijn normale yogalessen en wil eigenlijk wel gewoon zelf oefeningen doen.
  Vis een optie? maandag 16 juni 2014 @ 19:44:44 #151
70532 loveli
N
pi_141165652
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ga dit weekend naar een driedaags festival, hebben jullie nog tips hoe ik om kan gaan met het eten daar? Ik zit erover te denken om fruit mee te nemen om 's morgens bij de tent te eten, maar daarna zijn we de hele dag op het festivalterrein en zal ik daar keuzes moeten maken..
Ik ben bang dat ik na een paar 'slechtere' maaltijden wil gaan compenseren door weer veel te weinig te eten, want daar heb ik de laatste tijd wat last van. Stom, want ik weet dat ik beter gewoon normaal kan doen.
Op het laatste festival waar ik was kon je prima gezonde keuzes maken. Bij de gegrilde kip at je bijkans je vingers op :9 Ontbijt: gasstelletje mee en eitjes met spek bakken.
crap in = crap out
pi_141166273
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ga dit weekend naar een driedaags festival, hebben jullie nog tips hoe ik om kan gaan met het eten daar? Ik zit erover te denken om fruit mee te nemen om 's morgens bij de tent te eten, maar daarna zijn we de hele dag op het festivalterrein en zal ik daar keuzes moeten maken..
Ik ben bang dat ik na een paar 'slechtere' maaltijden wil gaan compenseren door weer veel te weinig te eten, want daar heb ik de laatste tijd wat last van. Stom, want ik weet dat ik beter gewoon normaal kan doen.
Tegenwoordig is gezond eten hartstikke hip op festivals! Zoek naar eiwitten en niet teveel koolhydraten, dan zit je meestal wel goed. Ik vind loempia's en de maaltijdsalades enzo vaak wel fijn, daar zit zo nu en dan ook nog groente in :+. En ontbijt: muesli met (houdbare) melk ofzo? (hoeft niet gekoeld) Al nemen wij over een paar weken zoals loveli zegt gewoon eieren en een gasstel mee :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_141167280
Thnx voor de tip, volgens mij heb ik nog een gasstelletje ergens op zolder liggen. Met verse eieren en spek zal ik de mannen wel heel gelukkig maken! ;)
Mijn idee van fruit in de ochtend was alweer een gevalletje 'schade beperken', maar jullie denken dus dat ik beter stevig kan ontbijten?

Het festival is Best Kept Secret, en daar zijn inderdaad héél veel tentjes met organic/vega/vegan opties. Nu maar hopen dat ik mijn vrienden ook kan overtuigen om daar te eten of iig mij de ruimte gunnen om daar te eten.

En ik hoop dat ik me in kan houden qua drank. Op zo'n dag zullen er toch wel aardig wat glazen doorgaan..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 16 juni 2014 @ 20:13:21 #154
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141167645
Fruit, heel veel fruit meenemen, altijd handig als tussendoortje.
Ontbijten kan heel goed met een brood en daarbij een tomaatje, komkommer. Pot jam, smeerkaas of appelstroop mee.
Lekker bammetjes smeren!
Gekookt ei mee dat blijft buiten de koelkast een paar dagen goed.

En vaak is de angst groter dan dat het werkelijk is.

Vooral genieten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141167934
Ben bang dat ik geen eten mee mag nemen het festivalterrein op, dus als tussendoortje wordt het lastig.. Maar bedankt voor de tips, dan gaat er iig een fruitmand mee, brood met wat houdbaar beleg en komkommer/tomaat. Misschien zijn gekookte eieren idd nog wel handiger, ik ben echt een kluns en als ze ergens kapot onderin de tent belanden ben ik nog verder van huis :D
Oh ja, en iets van een pak jus d'orange.

Thanks. Ik ga genieten. Het zal toch veelal staan en lopen zijn, dus ik kom vast geen drie kilo aan.
*PN doe gewoon eens normaal. Ohja.*
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141167975
*O*

Te veel lol met mijn time laps camera:



*O*
  maandag 16 juni 2014 @ 20:18:17 #157
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141168018
Mobiel kapot laten vallen van een maand, kosten: 220 euro.
14 uur daarna mijzelf kapot laten vallen :')
Kennen jullie het fenomeen: traphekje?
Weten jullie wat de functie is van zo'n traphekje?

Nah bij mij ging het precies andersom :')
But still alive. weet nu hoe een kleurling zich voelt :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141168180
Traphekjes, dat zijn toch van die dingen om je blote teen gruwelijk aan te stoten?

Kusje erop. :+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? maandag 16 juni 2014 @ 20:20:37 #159
70532 loveli
N
pi_141168195
Roodbonte Uniek?

Voordeel dat je foon kapot is: we kunnen niet om pics vragen :')
crap in = crap out
pi_141175148
Op aanraden van hier had ik dus vandaag een bakje notenmix gehaald: ongezouten/ongebrande cashews, walnoten en amandelen met cranberries. Superlekker!
Maar oh zo moeilijk om er niet teveel van te eten.. 550kcal per 100 gram en zo'n klein bakje is 190 gram :') Heb er denk ik wel 50 gram van gehad. Maar dat kon met mijn lijstje zat.

[ Bericht 5% gewijzigd door PluisigNijntje op 16-06-2014 21:51:50 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? maandag 16 juni 2014 @ 21:56:50 #161
70532 loveli
N
pi_141175869
Zoete Troep bevat ook ongeveer 550 kcals per 100 gram. Win.

Vanavond zoete aardappelen uit de oven - 2 brandwonden :') Heeft iemand het WK-jurkje van de Zeeman al getest? Dat van Bavaria flatteert me niet zo, heeft bij mij de uitstraling van een werkschort.

crap in = crap out
pi_141176115
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:56 schreef loveli het volgende:
Zoete Troep bevat ook ongeveer 550 kcals per 100 gram. Win.

Vanavond zoete aardappelen uit de oven - 2 brandwonden :') Heeft iemand het WK-jurkje van de Zeeman al getest? Dat van Bavaria flatteert me niet zo, heeft bij mij de uitstraling van een werkschort.

[ afbeelding ]
Ja, maar leek net een travestiet :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141181437
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Mobiel kapot laten vallen van een maand, kosten: 220 euro.
14 uur daarna mijzelf kapot laten vallen :')
Kennen jullie het fenomeen: traphekje?
Weten jullie wat de functie is van zo'n traphekje?

Nah bij mij ging het precies andersom :')
But still alive. weet nu hoe een kleurling zich voelt :P
Verzekering van je telefoon? WA ofzo? Ik sloop mijn spullen gelukkig steeds op vakantie dus reisverzekering.

En au :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_141188923
V1zor :+
Goeiemorgen :W
Heb me gisteren en vanmorgen gewogen en ik ben door mijn lichte lijstje alweer helemaal van mijn weekendkilo's af. Komt ook omdat ik wel iets van 3 liter aan water en thee (en 2 kopjes koffie) heb gedronken denk ik :P Mooi, kan ik nu weer gewoon normaal doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141189663
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:56 schreef loveli het volgende:
Zoete Troep bevat ook ongeveer 550 kcals per 100 gram. Win.

Vanavond zoete aardappelen uit de oven - 2 brandwonden :') Heeft iemand het WK-jurkje van de Zeeman al getest? Dat van Bavaria flatteert me niet zo, heeft bij mij de uitstraling van een werkschort.

[ afbeelding ]
Supertrash proberen? Ook Appie ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_141190250
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Supertrash proberen? Ook Appie ;)
En de Hema zag ik laatst :D
pi_141190418
An, had jij mijn yoga-vraag gelezen op de vorige pagina?
  Vis een optie? dinsdag 17 juni 2014 @ 10:23:33 #168
70532 loveli
N
pi_141191715
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Supertrash proberen? Ook Appie ;)
Daar heb je curves voor nodig ;)
crap in = crap out
pi_141191730
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:41 schreef conleche het volgende:
An24! Vraagje, weet jij een online yogavideo waar wat meer 'acrobatische' poses worden beoefend? Ik ben in Frankrijk, dus kan niet naar mijn normale yogalessen en wil eigenlijk wel gewoon zelf oefeningen doen.
Hmmm acrobatisch als in ashtanga? Zoek je een flow of losse oefeningen? Voor losse oefeningen kijk ik altijd naar Kino macgregor. Voor flows kijk ik naar Meghan Currie. Beiden op youtube. Flows kun je ook vinden op codyapp (betalen), of doyouyoga.com. Verder zou ik het even niet weten.
pi_141191745
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:33 schreef conleche het volgende:
An, had jij mijn yoga-vraag gelezen op de vorige pagina?
Nu wel :+
pi_141192219
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Hmmm acrobatisch als in ashtanga? Zoek je een flow of losse oefeningen? Voor losse oefeningen kijk ik altijd naar Kino macgregor. Voor flows kijk ik naar Meghan Currie. Beiden op youtube. Flows kun je ook vinden op codyapp (betalen), of doyouyoga.com. Verder zou ik het even niet weten.
Losse oefeningen. De flows kan ik me nog wel herinneren uit de lessen. Maar daar doen ze weinig aan bruggen/hoofdstanden/splits en dat soort werk. Dus als ik daar een lesje van zie kan ik het misschien combineren. Dank voor de tips, ik zal ze beiden even opzoeken!
pi_141192272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar heb je curves voor nodig ;)
Check :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_141193118
quote:
Op die plek ga ik me niet in die discussie mengen maar dit is dan wel interessant om bij na te denken.
quote:
Thus there are differences in BMR even when comparing two subjects with the same lean body mass. The top 5% of people are metabolizing energy 28-32% faster than individuals with the lowest 5% BMR.[11] For instance, one study reported an extreme case where two individuals with the same lean body mass of 43 kg had BMRs of 1075 kcal/day (4.5 MJ/day) and 1790 kcal/day (7.5 MJ/day). This difference of 715 kcal/day (67%) is equivalent to one of the individuals completing a 10 kilometer run every day.[11]
Het verschil in efficiëntie van de stofwisseling loopt dus ook nog wel aardig wat uiteen.

Oja, wel elk pondje gaat door het mondje natuurlijk...

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 17-06-2014 11:18:08 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141193463
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Losse oefeningen. De flows kan ik me nog wel herinneren uit de lessen. Maar daar doen ze weinig aan bruggen/hoofdstanden/splits en dat soort werk. Dus als ik daar een lesje van zie kan ik het misschien combineren. Dank voor de tips, ik zal ze beiden even opzoeken!
Dan is Kino idd prima! Succes! ^O^
  Vis een optie? dinsdag 17 juni 2014 @ 13:11:43 #175
70532 loveli
N
pi_141196984
Nog steeds geen nieuwe foon gekocht, had een goede aanbieding gevonden, maar accuduur is een groot minpunt. Meh.
crap in = crap out
pi_141197669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:11 schreef loveli het volgende:
Nog steeds geen nieuwe foon gekocht, had een goede aanbieding gevonden, maar accuduur is een groot minpunt. Meh.
Is dat niet bij alle smartphones? Ik doe aan facebook, fokken, instagram, muziek voor yoga, af en toe youtube. Dan gaat mijn Iphone echt niet twee dagen op mee.
  Vis een optie? dinsdag 17 juni 2014 @ 13:49:25 #177
70532 loveli
N
pi_141198295
Hoeft ook geen 2 dagen te zijn, maar wel graag een lange dag. Had een aanbieding gezien voor de Xperia Z, maar de goede specs trekken de accu rap leeg. Zit nu een beetje te denken aan de Nexus 5 of LG G2, maar die kosten meer dan wat ik eigenlijk aan een telefoon wil uitgeven. Idem voor Iphone.
crap in = crap out
pi_141199718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:49 schreef loveli het volgende:
Hoeft ook geen 2 dagen te zijn, maar wel graag een lange dag. Had een aanbieding gezien voor de Xperia Z, maar de goede specs trekken de accu rap leeg. Zit nu een beetje te denken aan de Nexus 5 of LG G2, maar die kosten meer dan wat ik eigenlijk aan een telefoon wil uitgeven. Idem voor Iphone.
Ah! Van de rest heb ik ook geen verstand. Ik heb destijds mijn IPhone via mijn toenmalige bedrijf gekocht.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:31:10 #179
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141201911
Heel random kom ik er ook even tussen. Probeer een eetstoornis om te buigen in een gezonde manier van eten/leven, zonder vreetbuien, braken en laxeren, en merk dat mijn eetgewoontes bijhouden er een positieve invloed op heeft

Dus hoi :)

O bakje yoghurt
T appel en glas tuinkruidenbouillon
M 1 roerei + 1 boterham

Vanavond rijst, broccoli en vegetarische wokstukjes, en daarna nog een bakje yoghurt.

S uur gewandeld en 7km gefietst.
pi_141202892
Zojuist tweede gesprek gehad bij de Railcatering vd NS en ik begin 1 juli.
Dus mochten jullie veel met de trein reizen rond Utrecht, heb je kans dat ik je een ijsje kom brengen :D

Straks ga ik lekker hutspot maken, ik vond het wat frisjes de afgelopen dagen, dus goed excuus :+ En het is gewoon lekker. Met een 'spicy bean burger' erbij.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141202968
Hutspot met zure haring :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141202970
Hoi Brannagh, welkom. Wat goed dat je probeert weer op een gezonde manier te eten. Heb je nog tips nodig of wil je er misschien nog wat meer over kwijt?
Als je bijvoorbeeld makkelijk aan meer calorieën wilt komen zonder het gevoel te hebben heel veel te eten, kun je dingen als nootjes, gedroogd (of vers) fruit en muesli door je yoghurt doen. Is ook nog eens hartstikke lekker :)
Als je juist liever meer wilt eten zonder dat de calorieën ineens door het dak vliegen kun je je focussen op veel groenten en fruit eten, en ook witte vis is heel mager.
Ik hoop dat je het langzaam aan op kunt bouwen naar een gezond eetpatroon waar je zelf ook echt gelukkig van wordt. :)

Oh, nog een tip om makkelijk aan calorieën te komen: drink in plaats van water dingen als melk, jus d'orange enz.

[ Bericht 7% gewijzigd door PluisigNijntje op 17-06-2014 16:07:00 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141203678
Change of plan: straks geen tijd om te koken helaas, dus dan maar een zak champignonsoep met iets van een broodje erbij. De hutspot schuift door naar morgen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141204805
Hoi Brannagh! Welkom hier! Wat rot, een eetstoornis. Ik vind je lijstje wat weinig. Heb je enig idee aan hoeveel calorieën je zit?

Lijstje van vandaag:
O: chococruesli met melk
L: 4 boterhammen, 2 met spek en 2 met smeerkaas
T: koffie met suiker en melk, stroopwafel
D: gekookte aardappels, bloemkool met sausje, lamsburger
T: er zal wel weer wat gesnoept worden, ik werk ergens waar er dozen met koekjes en snoepjes voor m'n neus staan. Maar ik hoop het te beperken tot max. 1 koekje en niet teveel snoep.

Morgen stap ik weer over op kwark met blauwe bessen als ontbijt, toch wat gezonder begin van de dag.
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:05:30 #185
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141205297
Hoi brannagh :) succes, krijg je er verder nog hulp bij?


Ik realiseerde mij net dat ik 2 dagen lang in een jurk heb gelopen met alleen ondergoed eronder. 2 jaar geleden met 20kilo meer van mij kreeg ik dan altijd zo'n last van schuurplekken bij mn bovenbenen. Dat heb ik nu niet meer :o *O*
pi_141205713
Yay voor d-e! ^O^
Ik ben nooit (te) dik geweest maar ben wel een peer, en kan me ook warme zweterige dagen herinneren waarbij ik een jurkje aanhad en ik gewoon echt zere bovenbenen kreeg van het schuren. Verschrikkelijk. :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141207332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:49 schreef loveli het volgende:
Hoeft ook geen 2 dagen te zijn, maar wel graag een lange dag. Had een aanbieding gezien voor de Xperia Z, maar de goede specs trekken de accu rap leeg. Zit nu een beetje te denken aan de Nexus 5 of LG G2, maar die kosten meer dan wat ik eigenlijk aan een telefoon wil uitgeven. Idem voor Iphone.
Ik ga van mn eerste loon een Nexus 5 halen :+. Of is een tweedehands Nexus 4 ook een optie (die had geloof ik een vergelijkbare accuduur)?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:16:26 #188
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141208120
Bedankt voor de positieve reacties :)

Het lijkt best weinig, maar zijn grote bakken yoghurt en eet heel veel broccoli, denk zo'n 200gram.
Waarschijnlijk zijn het zo'n 855kcal, maar ben nu ook verkouden dus keelsnoepjes en hoestsiroop. En dat telt best op, 23kcal per hoestpastille en ik ga niet eens op label van de siroop kijken.

Kreeg eerst wel hulp, maar het is best lastig om als 'normaal' meisje tussen allerlei skeletten te zitten en dan maar moeten uitleggen dat je echt moeite hebt met eten, maar dat je er ook van houdt. Als ik alleen thuis ben en heb honger, dan pak ik eerst iets gezonds, maar daarna denk ik 'ach, dat ene koekje...' om vervolgens een heel pak naar binnen te werken. Dan voel ik me zo schuldig en vies dat ik boven het toilet hang om het eruit te werken.

Koken is mijn grote hobby, bakken ook, maar hier hetzelfde. Het gaat allemaal naar binnen, maar net zo hard weer naar buiten. En als ik die kans niet krijg omdat ik bij vriendje ben of er een vieze wc is (:')) dan voel ik me rot. Net zwanger, opgeblazen en gewoon vies.

Weet hoe het komt, en wat ik er aan kan doen. Maar natuurlijk is de theorie vele malen makkelijker dan de praktijk.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:24:50 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_141208606
200 gram broccoli is nog geen 50 kcal brannagh
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_141208947
Welkom en succes! :)

S voor vandaag is fietsen naar Den Haag en terug. De heenweg een langere route (16 km) gefietst en deed er 50 minuten over met tegenwind en steeds op mijn mobiel kijken voor de route. :')
Terugweg was een bekende route (14 km) en deed er 40 minuten over, ook gelijk maar een nieuwe buitenband gekocht. Na het plakken van een lekke band bleek er bijna geen profiel meer op te zitten. :P

Zo maar eens mijn D maken.

D; penne, passata, kipfilet, groentjes, geraspte kaas.

2694 kcal voor mij vandaag... morgen weer 2950... weer krachttraining, jeej! *O*
pi_141210914
Succes Brannagh. Lijkt me verschrikkelijk, een eetstoornis ;(

Hier een vastendaglijstje:

O: een gekookt eitje, 100 gram aardbeien
T: thee met melk, thee en water
B: 30 min wandelen
T: zie eerste T
B: 15 min yoga strekken
D: aardappelen, bloemkool, jus, appelmoes
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:32:27 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141212735
Gelukkig is het de komende week het slechtst qua weer op vakantie.
Niet dat ik nog wat kan :')

1 kg broccoli is 220 kcal.. succes!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:41:04 #193
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141217033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
Yay voor d-e! ^O^
Ik ben nooit (te) dik geweest maar ben wel een peer, en kan me ook warme zweterige dagen herinneren waarbij ik een jurkje aanhad en ik gewoon echt zere bovenbenen kreeg van het schuren. Verschrikkelijk. :')
Ik vind het echt voor mijzelf een hele overwinning :D Mn broeken gaan tegenwoordig ook langer mee dan 3 maanden. Vaak waren ze dan tussen mn benen kapot. Nu moet ik zo af en toe nieuwe kopen omdat de oude te groot zijn :D

Net weer lekker een uurtje gesport O+
pi_141217473
Hoi!
Kom ook weer es binnen vallen. Alles ok hier?
Ik heb beetje vaak gebarbecuet de laatste tijd. Maar wel lekker :) Verder alles as usual..
En Li, ik kan je experia Z1 compact aanraden. Heb em nu zelf, flinke accu zit er in. 2 dagen haal ik sowieso, maar ben niet zo'n intensieve gebruiker. Binnen 1 dag leegtrekken is mij nog niet gelukt.
Ik wilde highend smartphone maar geen joekel zoals Samsung S5. Ik ben erg tevreden.
pi_141222963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:24 schreef Tinkepink het volgende:
200 gram broccoli is nog geen 50 kcal brannagh
Zo weinig serieus?
Ik eet best vaak rauwe bloemkool en brocolli als snack (voorgesneden, handiggggg)
Worry is a misuse of imagination
pi_141223159
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:16 schreef Brannagh het volgende:
Bedankt voor de positieve reacties :)

Het lijkt best weinig, maar zijn grote bakken yoghurt en eet heel veel broccoli, denk zo'n 200gram.
Waarschijnlijk zijn het zo'n 855kcal, maar ben nu ook verkouden dus keelsnoepjes en hoestsiroop. En dat telt best op, 23kcal per hoestpastille en ik ga niet eens op label van de siroop kijken.

Kreeg eerst wel hulp, maar het is best lastig om als 'normaal' meisje tussen allerlei skeletten te zitten en dan maar moeten uitleggen dat je echt moeite hebt met eten, maar dat je er ook van houdt. Als ik alleen thuis ben en heb honger, dan pak ik eerst iets gezonds, maar daarna denk ik 'ach, dat ene koekje...' om vervolgens een heel pak naar binnen te werken. Dan voel ik me zo schuldig en vies dat ik boven het toilet hang om het eruit te werken.

Koken is mijn grote hobby, bakken ook, maar hier hetzelfde. Het gaat allemaal naar binnen, maar net zo hard weer naar buiten. En als ik die kans niet krijg omdat ik bij vriendje ben of er een vieze wc is (:')) dan voel ik me rot. Net zwanger, opgeblazen en gewoon vies.

Weet hoe het komt, en wat ik er aan kan doen. Maar natuurlijk is de theorie vele malen makkelijker dan de praktijk.
Misschien een gekke vraag, maar ben je dan ook letterlijk zwanger/opgeblazen?
Of voel je je alleen zo?
Worry is a misuse of imagination
pi_141223892
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Zo weinig serieus?
Ik eet best vaak rauwe bloemkool en brocolli als snack (voorgesneden, handiggggg)
Groene groente staan niet bepaald bekend om de caloriedichtheid. :)

@85mc, alweer gedate? :P
pi_141224238
Waar woon je eigenlijk 85mc?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:32:44 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141224628
Cali, hoe is het verder bij jou trouwens? :)

85mc, hier alles prima. Lekker in mn flow, sporten gaat goed. Heerlijk O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:34:44 #200
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141224751
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Misschien een gekke vraag, maar ben je dan ook letterlijk zwanger/opgeblazen?
Of voel je je alleen zo?
Ja, haha. Zeker toen ik nog veel laxeerpillen gebruikte en dan stopte, buikomvang ging dan van 70 naar 80 in een nacht.

Soms zitten shirts ook echt heel los, maar als ik veel gegeten heb dan ineens best strak.

Dus nu nieuw eetregime. Amber Albarda is inspiratiebron, maar wil vooral gewoon veel goede voedingsstoffen binnen krijgen die mijn lichaam herstellen, en mijn maag vullen zonder een bosbesje te worden :D
pi_141225367
Wel goed eigenlijk @ D-E Ik heb binnenkort een date :@. Met een hele leuke kerel :@! Vind het heul eng (hij weet wel van de AD e.d. dus heb ook gezegd dat hij niets mag verwachten en dat ik rustig aan wil doen, maar heb er wel zin an!)

En vorige week en deze week 9 uur werken. Ene dag gaat het beter als de andere dag ivm concentratie. Het helpt wel, maar blijft frustrerend. Moet echt even een ADHD-proof(want daar lijkt het op) ritme vinden en concentratieversterker vinden! Kost ook zoveel kracht! Morgen mijn 1e "mindfullness training" (gewoon thuis, alleen, via een cursus die ik van Lentis heb gekregen), ben benieuwd! inmiddels nog maar 3 maat 36 broeken erbij gekocht, blijft nu gelukkig stabiel daarop hangen :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:54:57 #202
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141226350
Fijn cali, dat het goed gaat! En date *O* goed bezig jij! ;).

Is er iets wat je concentratie kan vergroten? Of een bepaald punt waar het mis gaat? Ik heb het altijd zwaar na de lunch, wil dan nog wel eens fijne muziek opzetten om daar even verder mee te werken. Of juist op dat moment iets doen wat minder concentratie vergt, om daarna weer rustig mn andere werkzaamheden te doen.

Lijstje:
O: Pannenkoek van speltmeel/amandelmelk/ei met kaneel. Daarbij wat kwark en aardbeien.
L: Meergranenwrap met sandwichspread
T: Koekje
D: Pasta met snijbonen, witte bonen, olijven, rode pesto en kaas :9
S: Bootcamp
T: Wheyshake.

En gewoon, omdat het kan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat ik nooit een slanke spriet zal zijn (zoals de dame op de rechter foto achter mij :+), maar dit zijn de momenten dat ik de foto's naast elkaar zie en zo gelukkig ben met alles wat veranderd is de afgelopen 2 jaar :)
pi_141226911
Ja, nou, Ik neem niets op als ik lees en ik kan gewoon niet mijn concentratie langer vasthouden dan een seconde of 10. Vandaag achter de computer gezeten en toen luktje het beter met muziek op. Maar ik ga niet op het lab met muziek lopen want dat vind ik redelijk gevaarlijk, ik moet wel alles om mee heen kunnen waarnemen.

Ziet er goed uit D-E!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:07:38 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141227145
Het ligt er natuurlijk ook een klein beetje aan wat je werkzaamheden op een lab zijn natuurlijk, want ik kan ze soms wel gewoon indoen als ik de hele dag achter de microscoop zit. Maar inderdaad, genoeg plaatsen op het lab waar het écht niet verstandig is...
pi_141227211
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:07 schreef douche-eendje het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook een klein beetje aan wat je werkzaamheden op een lab zijn natuurlijk, want ik kan ze soms wel gewoon indoen als ik de hele dag achter de microscoop zit. Maar inderdaad, genoeg plaatsen op het lab waar het écht niet verstandig is...
ga me deze week op het VMT bevinden, aan mijn bench in het hoofdlab en achter de flow (in een kleine ruimte).
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_141227385
Wow DE, wat ben jij veranderd zeg! Je ziet er goed uit, daar mag je zeker trots op zijn. Ik ben onder de indruk ^O^

Brannagh: misschien is het goed om toch íets meer te eten. Ver onder de 1500 kcal zitten is wel behoorlijk weinig. Misschien kun je je yoghurt pimpen met wat walnoten en honing? Of muesli en fruit?
In plaats van een appel een banaan eten? Of in plaats van bouillon een kom gevulde soep?
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn advies hoor, momenteel ben ik een beste stuurvrouw die aan wal staat :P maar met wat meer eten heb ik niet zo'n moeite. Wat zijn zo ongeveer de ideeën van Amber Albarda? Misschien kan ik er ook nog inspiratie uit op doen :)

Mijn plan voor morgen is: meer fruit, minder ongezonde troep. Ook beter beleg enzo. Vervelend dat ik nog stroopwafels en chips in huis heb. :+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141227869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:34 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Ja, haha. Zeker toen ik nog veel laxeerpillen gebruikte en dan stopte, buikomvang ging dan van 70 naar 80 in een nacht.

Soms zitten shirts ook echt heel los, maar als ik veel gegeten heb dan ineens best strak.

Dus nu nieuw eetregime. Amber Albarda is inspiratiebron, maar wil vooral gewoon veel goede voedingsstoffen binnen krijgen die mijn lichaam herstellen, en mijn maag vullen zonder een bosbesje te worden :D
Misschien ben je gevoelig voor bepaalde producten?
En je buik zet altijd wel uit gedurende de dag..
Worry is a misuse of imagination
pi_141229158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:21 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Groene groente staan niet bepaald bekend om de caloriedichtheid. :)

@85mc, alweer gedate? :P
Euh, ja.. eigenlijk wel :@ Maar wel pas sinds een week weer.
Is een vriendin van een goede vriend van me. Ik wilde tijdje rustig aan doen, maar ik hoorde van die vriend van me dat zij graag eens wilde afspreken, en ja dan ben ik de beroerdste niet..

Verder goed bezig hier! Mooie voor/na foto!
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:48:38 #209
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_141234393
DE! *O* jeumig! Met recht trots, je gaat lekker he :D

Hier ups en downs. Best gemotiveerd maar heb wat zut gaande wat energie kost :') work stuff :+ gaat wel weer over.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_141235059
Ik ben de dagen aan het aftellen tot de vakantie.. Dan ga ik lekker werken, heb er zo'n zin in! Lekker mijn eigen dagen indelen en hopelijk weer 3 á 4 keer in de week sporten, al zou ik met 2 keer al een stuk gelukkiger zijn dan nu. Nog 2 papers en 1 herkansing.. Hoop zo dat het me lukt allemaal.

Anyway, goeiemorgen :W c_/ Ik heb maar weer een kop groene muntthee gezet, bah wat een koud kutweertje hier!
Ik wil een beetje gaan experimenteren met intermittent fasting, dus ik eet vandaag niks tot een uurtje of 12 en daarna eet ik gewoon normaal. Al is dit wel een stom moment om daarmee te beginnen aangezien ik over 2 dagen op een festival zit. Maar he, wie weet werkt/helpt het daar ook wel.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141235141
Goed bezig DE en knap dat je je realiseert waar je vandaan gekomen bent en waar je nu staat. Veel mensen zijn alleen bezig met het einddoel....enjoy the ride enzo :P

@Als je voor een nexus gaat, kies dan de 5. Betere hardware specs= snellere android= snellere foon.

Ik post hier maar weer, want zonder verzand ik in crappy eten crappy voelen

Lijstje van gister:

L: gewokte garnalen, paprika, ui en garnalen
T: handje amandelen
T: 2 chocomuffins
T: eiwitshake met kokos en frambozen
D: 5 rijstewafels met een dun laagje boter & zeezout, low carb pasta (courgette als pasta, tomatensaus van passata en kip & geraspte kaas)
T: 2 plakjes geitenkaas, paar olijfjes
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_141235560
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:54 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn cali, dat het goed gaat! En date *O* goed bezig jij! ;).

Is er iets wat je concentratie kan vergroten? Of een bepaald punt waar het mis gaat? Ik heb het altijd zwaar na de lunch, wil dan nog wel eens fijne muziek opzetten om daar even verder mee te werken. Of juist op dat moment iets doen wat minder concentratie vergt, om daarna weer rustig mn andere werkzaamheden te doen.

Lijstje:
O: Pannenkoek van speltmeel/amandelmelk/ei met kaneel. Daarbij wat kwark en aardbeien.
L: Meergranenwrap met sandwichspread
T: Koekje
D: Pasta met snijbonen, witte bonen, olijven, rode pesto en kaas :9
S: Bootcamp
T: Wheyshake.

En gewoon, omdat het kan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat ik nooit een slanke spriet zal zijn (zoals de dame op de rechter foto achter mij :+), maar dit zijn de momenten dat ik de foto's naast elkaar zie en zo gelukkig ben met alles wat veranderd is de afgelopen 2 jaar :)
Waarom zou dat niet kunnen? Je bent al veel afgevallen, meer dan het verschil tussen jou en die spriet. :) Gewoon blijven doen wat je nu doet dus.
pi_141235864
Planning voor vandaag:

L: 2 of 3 boterhammen kipfilet/komkommer/klein beetje honing mosterddressing
T: banaan/peer/appel
D: hutspot met spicy bean burger
T: handje nootjes
T: bak kwark met honing
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_141235989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:04 schreef Californium het volgende:
Ja, nou, Ik neem niets op als ik lees en ik kan gewoon niet mijn concentratie langer vasthouden dan een seconde of 10. Vandaag achter de computer gezeten en toen luktje het beter met muziek op. Maar ik ga niet op het lab met muziek lopen want dat vind ik redelijk gevaarlijk, ik moet wel alles om mee heen kunnen waarnemen.

Ziet er goed uit D-E!
Ik weiger tegenwoordig op het lab te staan als ik zo verkouden ben dat ik niet meer hoor, heb een keer gemist dat iemand op een paar meter bij me een lekkende brander had (zo'n klein tankje) buiten de zuurkast met bijbehorende vuurkegel omdat ik niets hoorde of rook :'). Mijn ervaring: 1 oortje gaat meestal nog wel goed (vooral als je in de hoek staat, muziek in het oor aan de kant van de muur.

Lekker bezig DE! *O* En waarom zou je een spriet willen zijn? Curves olé :D.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_141236170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Je bent al veel afgevallen, meer dan het verschil tussen jou en die spriet. :) Gewoon blijven doen wat je nu doet dus.
Haha dat is ook niet aardig om te zeggen en volgens mij heeft dat meisje daar achter best een normaal figuur
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 10:12:44 #216
70532 loveli
N
pi_141236215
Thema voor vanavond: rood wit blauw eten. Of oranje. Iemand suggesties? Ik heb blauwe kleurstof.
crap in = crap out
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:21:38 #217
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_141236462
Oranje zalm, rode bietjes, witte yoghurt-meerrettichsaus, blauwe yorkshirepudding
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_141239959
Vandaag een lesje Piloxing gevolgd in de sportschool. Erg leuk! En super vermoeiend. Het was een try-out het is nog niet zeker dat het ook echt gegeven gaat worden, maar ik hoop van wel. Ik vind het leuker dan al mijn andere groeps lessen die ik volg (zumba, fightclub)

Het is een combinatie van dans, boxen en yoga/pilates.


Lijstje

S: 1 uur piloxing
T: 2 kleine glaasjes sportdrank @ sportschool
O: eiwit shake met alpro cocos melk
L: geitenkaas met spek uit de oven met daarbij sla en pijnboompitjes
T: stukje 70% chocolade
T: baby bel en wat radijs
D: groenten & vlees (Weet nog ff niet wat)
S: buikspier oefeningen en 15 min yoga
T: misschien een wodka
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141240254
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Haha dat is ook niet aardig om te zeggen en volgens mij heeft dat meisje daar achter best een normaal figuur
Wat is niet aardig? Spriet was niet mijn woordkeuze. :P Ik vind het ook een normaal figuur.
pi_141246870
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Haha dat is ook niet aardig om te zeggen en volgens mij heeft dat meisje daar achter best een normaal figuur
Ik had de foto nog niet eens bekeken :+. Dat valt inderdaad wel mee. Ik ben geloof ik dunner op het moment :')
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:36:17 #221
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_141247060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:12 schreef loveli het volgende:
Thema voor vanavond: rood wit blauw eten. Of oranje. Iemand suggesties? Ik heb blauwe kleurstof.
aardappelpuree in de Nederlandse vlagkleuren. ik roep maar wat.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_141248227
Pasta met tomatensaus
en dan een toetje met blauwe bessen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_141250877
Beetje aan de late kant voor vanavond loveli, maar als je zoekt op 'fourth of july recipes' vind je ook veel rood-wit-blauw eten.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141251071
Mijn plan was dus: meer fruit en minder ongezonde troep.. dat is niet helemaal gelukt.

O: kwark met blauwe bessen ^O^
T: plakje wortelcake, iemand was jarig :N
T: banaan ^O^
L: 4 boterhammen, 2 met kaas en 2 met bramenjam :)
T: dropjes, stukje chocola :N
D: patat (ga voetbal kijken met vriendinnen) :N

Naast dat ik wel wat ongezonde dingen kon weigeren, had ik overall ook wel wat minder kunnen eten. Vanavond dus weinig patat, en niet teveel meuk erbij eten.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141252972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:30 schreef Lot_1 het volgende:
Mijn plan was dus: meer fruit en minder ongezonde troep.. dat is niet helemaal gelukt.

O: kwark met blauwe bessen ^O^
T: plakje wortelcake, iemand was jarig :N
T: banaan ^O^
L: 4 boterhammen, 2 met kaas en 2 met bramenjam :)
T: dropjes, stukje chocola :N
D: patat (ga voetbal kijken met vriendinnen) :N

Naast dat ik wel wat ongezonde dingen kon weigeren, had ik overall ook wel wat minder kunnen eten. Vanavond dus weinig patat, en niet teveel meuk erbij eten.
Pechdag, morgen beter ;)

Lijstje hier is ook niet fantastisch

O: speltbrood boter en kaas, thee met melk
L: tosti ham kaas
T: dropjes, koffie
D: pasta met tomaten-groentensaus, wit wijntje

Morgen bedrijfuitje: bbq, derde al binnen een week _O-
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 18:21:40 #226
70532 loveli
N
pi_141253300
Oeps..1-1
crap in = crap out
pi_141255797
2-1
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 19:16:52 #228
70532 loveli
N
pi_141256162
2-2 :P
crap in = crap out
pi_141256610
Wooo :)
Worry is a misuse of imagination
pi_141256673
3-2
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 19:30:31 #231
70532 loveli
N
pi_141257111
D-faal: paprikachips + B&J.

Wel oranje handen.
crap in = crap out
pi_141258647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:30 schreef loveli het volgende:
D-faal: paprikachips + B&J.

Wel oranje handen.
:')

Kut wedstrijd, wel binnen. Hier niet meer naar yoga :+
pi_141267587
Hoi!
Wat een wedstrijd was dat! Zat daarna nog vol adrenaline dus nog even wezen mtben daarna, ging lekker :)
Vandaag weer eens normaal gegeten na drie bbqs afgelopen week.. Voelt toch goed om weer eens netjes te eten :)
Vandaag ook maar eens op tijd slapen, heb intense dagen op mn werk. Wat politieke spelletjes op MT niveau, wat betekent dat ik ineens taken van een MT lid erbij krijg.. Dat is nog wel even wennen merk ik. Ook niet zo raar, ik werk er nog niet eens een half jaar 8)7
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 22:51:18 #234
70532 loveli
N
pi_141269200
Hiet meer last van cortisol dan van adrnaline :P

En van een stokbroodje knoflook :9
crap in = crap out
  donderdag 19 juni 2014 @ 00:59:46 #235
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141275129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik had de foto nog niet eens bekeken :+. Dat valt inderdaad wel mee. Ik ben geloof ik dunner op het moment :')
Ben dunner, best wel en nu moet ik wel aankomen want anders ben ik af. Bufferen ftw zullen we maar zeggen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141278497
Ohja Uniek, jij wilde toch meer kont. Je moet wel gaan fitnessen, maar het is te doen :)
google ff op Bret Contreras en dan kijken bij testimonials. Die gast weet waarover hij praat :Y

Voor de rest mogguh! Gister gesport en in comaaaaaa gelegen. Echt lekker! (wel handig dat lief me wakker maakte, anders had ik denk ik nog in coma gelegen :') )

Lijstje voor vandaag:

T: 2 chocomuffins
L: tomatensalade met kip
T: havermoutshake
S: rondje rennen met Evy
D: pasta met ui, spekjes en geitenkaas
T: bak kwark

En ik wil vanaaf ff gaan zitten voor een week lijstje. Ik plan niet en eet soms echt crappy avondmaaltijden..... * denkt aan rijstwafels als avondeten van de week :X *
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? donderdag 19 juni 2014 @ 12:04:22 #237
70532 loveli
N
pi_141281844
Net dit stukje gelezen en Amen to that!

http://bretcontreras.com/strength-training-for-women/

kwoot:
"Women don’t tend to look at themselves in the mirror as much as men when training" _O-

Enne...
"Most women have well-intentioned male friends who give them horrendous advice pertaining to their goals"
crap in = crap out
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:51:17 #238
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141286718
Ga iedereen toch even een complimentje geven over de veelzijdige en originele voeding! Zie dingen voorbij komen waar ik zelf echt nooit aan zou denken.

O Special K met pure chocolade en melk
T /
M Twee boterhammen, hagelslag en appelstroop en kop bouillon
T /
A Quinoa met broccolismurrie

Eet nu ook niet zo veel omdat ik behoorlijk verkouden ben en niet zo'n trek heb. Drink wel veel.
pi_141288184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef loveli het volgende:
Net dit stukje gelezen en Amen to that!

http://bretcontreras.com/strength-training-for-women/

kwoot:
"Women don’t tend to look at themselves in the mirror as much as men when training" _O-

Enne...
"Most women have well-intentioned male friends who give them horrendous advice pertaining to their goals"
dit ben ik :')

"Women usually don’t want to be bothered in the gym – unsolicited advice from meatheads and cheesy pick-up lines get old quickly, yet men will nevertheless remain persistent"

Daarom heb ik altijd muziek op tijdens het trainen :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_141288485
Exercise Considerations #9 ... :o :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141289304
haha die link loveli! ik voel me opgelucht door #4, en verder kan ik nooit zoveel met 'vrouwen zijn zus, mannen zijn zo'-lijstjes. En #9 inderdaad! Nooit van gehoord! :D

Lijstje!

O: kwark met blauwe bessen (zonder suiker of honing!)
T: 5 dropjes
L: 1 bruin zacht broodje met ham, een schaaltje pastasalade
T: bruin zacht broodje met kaas
S: uurtje fitness
T: glas karnemelk
D: stamppot andijvie met worst

[ Bericht 3% gewijzigd door Lot_1 op 19-06-2014 22:34:36 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141289561
O: 2 spelt pindakaas en oploskoffie
L: hetzelfde, had haast
T: wrap caprese
D: bloemkool met vega en aardappels
pi_141303776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dit ben ik :')

"Women usually don’t want to be bothered in the gym – unsolicited advice from meatheads and cheesy pick-up lines get old quickly, yet men will nevertheless remain persistent"

Daarom heb ik altijd muziek op tijdens het trainen :+
Dat was ik ook :+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:59:28 #244
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141334422
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat was ik ook :+
Las trouwens meerdere malen dat jij yoga doet, en daar heb ik een paar vragen over :D
Wil zelf erg graag meer bewegen, maar door behoorlijk ernstige rugproblemen lukt het niet om dat vol te houden, en de drempel voor yoga ligt een beetje hoog.

Er zijn hier geen groepen in de buurt, en een virtuele les volgen bij basic fit lijkt me niks. Hoe weet je nou of je een houding goed uitvoert?

Hoe en waar yoga jij, wat is aan te raden, zou je me enthousiast willen maken? :D
pi_141335038
Wat een stomme dag qua eten. Ben ongesteld en heb gisteren een doos merci cadeau gekregen waar ik niet vanaf kan blijven :')

O: alpro cocos melk en spelt müsli
T: 2 merci
L: 375 gram ijsbergsla met feta, tzazitiki, tomaat, komkommer.
T: 3 merci :') , stukje krentenbol moest persee van mijn zoontje
S: buikspieroefeningen
S: 45 min zumba
D: hamburger en sla met tomaat, ui, paprika, appel, dressing
T: bakje yoghurt en hopelijk kan ik van die merci afblijven, heb geen ruggengraat vandaag :')
T: 1 wodka met ijs
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141336542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:59 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Las trouwens meerdere malen dat jij yoga doet, en daar heb ik een paar vragen over :D
Wil zelf erg graag meer bewegen, maar door behoorlijk ernstige rugproblemen lukt het niet om dat vol te houden, en de drempel voor yoga ligt een beetje hoog.

Er zijn hier geen groepen in de buurt, en een virtuele les volgen bij basic fit lijkt me niks. Hoe weet je nou of je een houding goed uitvoert?

Hoe en waar yoga jij, wat is aan te raden, zou je me enthousiast willen maken? :D
Ik zoek in het weekend ff een momentje om te antwoorden. Ben nu ff te gaar :+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:18:47 #247
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141337258
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zoek in het weekend ff een momentje om te antwoorden. Ben nu ff te gaar :+
Bakze :D
pi_141345761
Zo, mijn man heeft de doos chocolade leeg gegeten toen ik sporten was ^O^
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? vrijdag 20 juni 2014 @ 21:52:14 #249
70532 loveli
N
pi_141348709
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:04 schreef Skoap het volgende:
Zo, mijn man heeft de doos chocolade leeg gegeten toen ik sporten was ^O^
Echte liefde O+
crap in = crap out
pi_141349756
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Echte liefde O+
Haha ja, want ik had hem dat dus ook gevraagd :')
Hij kan echt alles eten wat hij wil zonder aan te komen.
Ik had hem laatst een rugbehandeling cadeau gegeven bij "mijn" schoonheidsspecialiste en die complimenteerde hem met zijn figuur. En hij doet er echt helemaal niks voor :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141364938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:59 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Las trouwens meerdere malen dat jij yoga doet, en daar heb ik een paar vragen over :D
Wil zelf erg graag meer bewegen, maar door behoorlijk ernstige rugproblemen lukt het niet om dat vol te houden, en de drempel voor yoga ligt een beetje hoog.

Er zijn hier geen groepen in de buurt, en een virtuele les volgen bij basic fit lijkt me niks. Hoe weet je nou of je een houding goed uitvoert?

Hoe en waar yoga jij, wat is aan te raden, zou je me enthousiast willen maken? :D
Zo, ik leef weer :P

Je hebt eigenlijk vragen die voor een fysio bedoelt zijn. Mufasa kan je ook helpen. Vragen die hij mogelijk ook zou stellen zijn denk ik:

- Wat voor rugproblemen heb je?
- Hoe flexibel ben je?
- hoe sterk ben je?
- Heb je ook andere klachten?

Er zijn veel verschillende vormen van yoga en ik moest mijn mijn klachten door de EDS ook even zoeken. In mijn sig vind je een blog met veel info daarover. (Ja ik moet weer eens aan de slag :') ) Als je antwoord geeft op bovenstaande vragen kan ik misschien inschatten welke yoga het meest voor je zou kunnen doen, op basis van mijn eigen ervaringen.

Zelf ga ik 1 keer per week naar poweryoga/ vinyasa ashtanga. Thuis doe ik elke dag wel iets aan strekken, maar zeker drie tot vier keer per week een uur tot anderhalf Ashtanga yoga. Ik heb in het begin daar een video en een handboek voor aangeschaft. Daarnaast heb ik diverse workshops en een week yoga retrait gedaan.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:22:32 #252
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141365337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Zo, ik leef weer :P

Je hebt eigenlijk vragen die voor een fysio bedoelt zijn. Mufasa kan je ook helpen. Vragen die hij mogelijk ook zou stellen zijn denk ik:

- Wat voor rugproblemen heb je?
- Hoe flexibel ben je?
- hoe sterk ben je?
- Heb je ook andere klachten?

Er zijn veel verschillende vormen van yoga en ik moest mijn mijn klachten door de EDS ook even zoeken. In mijn sig vind je een blog met veel info daarover. (Ja ik moet weer eens aan de slag :') ) Als je antwoord geeft op bovenstaande vragen kan ik misschien inschatten welke yoga het meest voor je zou kunnen doen, op basis van mijn eigen ervaringen.

Zelf ga ik 1 keer per week naar poweryoga/ vinyasa ashtanga. Thuis doe ik elke dag wel iets aan strekken, maar zeker drie tot vier keer per week een uur tot anderhalf Ashtanga yoga. Ik heb in het begin daar een video en een handboek voor aangeschaft. Daarnaast heb ik diverse workshops en een week yoga retrait gedaan.
Heb heel lang bij fysio/chiro/osteopaat gelopen, maar daar kwam ik eigenlijk niet veel verder. Ik heb scoliose, is gecorrigeerd met titanium stangen (en die gaan er over drie weken weer uit) en ben best sterk. Kan alleen geen gewicht dragen op schouders omdat dat te zwaar is voor rug.

Andere klachten heb ik niet, ben best lenig.

Had al even op je blog gekeken, ziet er ingewikkeld uit zeg. Knap dat je het kan! Doe je het lessen in groepsverband?

In diverse magazines zag ik wat er allemaal fout kan gaan als je het verkeerd doet, dus video ed. lijkt mij niks...
pi_141368908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:22 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Heb heel lang bij fysio/chiro/osteopaat gelopen, maar daar kwam ik eigenlijk niet veel verder. Ik heb scoliose, is gecorrigeerd met titanium stangen (en die gaan er over drie weken weer uit) en ben best sterk. Kan alleen geen gewicht dragen op schouders omdat dat te zwaar is voor rug.

Andere klachten heb ik niet, ben best lenig.

Had al even op je blog gekeken, ziet er ingewikkeld uit zeg. Knap dat je het kan! Doe je het lessen in groepsverband?

In diverse magazines zag ik wat er allemaal fout kan gaan als je het verkeerd doet, dus video ed. lijkt mij niks...
Dan zou ik voornamelijk gaan werken aan je core! Een natuurlijk corset maken om je buik en rug. Ik zie veel mensen met scoliose die baat hadden bij yoga. Ashtanga doe veel met de combinatie van kracht en lenigheid. Ik zou een yogaschool adviseren die verschillende vormen van ashtanga geeft. In welke omgeving woon je?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:15:28 #254
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141369694
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Dan zou ik voornamelijk gaan werken aan je core! Een natuurlijk corset maken om je buik en rug. Ik zie veel mensen met scoliose die baat hadden bij yoga. Ashtanga doe veel met de combinatie van kracht en lenigheid. Ik zou een yogaschool adviseren die verschillende vormen van ashtanga geeft. In welke omgeving woon je?
Nu woon ik in Bergen op Zoom :)
Klinkt goed in ieder geval, weer een sprankje hoop.
pi_141369853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:22 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Heb heel lang bij fysio/chiro/osteopaat gelopen, maar daar kwam ik eigenlijk niet veel verder. Ik heb scoliose, is gecorrigeerd met titanium stangen (en die gaan er over drie weken weer uit) en ben best sterk. Kan alleen geen gewicht dragen op schouders omdat dat te zwaar is voor rug.

Andere klachten heb ik niet, ben best lenig.

Had al even op je blog gekeken, ziet er ingewikkeld uit zeg. Knap dat je het kan! Doe je het lessen in groepsverband?

In diverse magazines zag ik wat er allemaal fout kan gaan als je het verkeerd doet, dus video ed. lijkt mij niks...
Dan haak ik er ook even op in. An had al een mooi voorzetje gegeven. :P


Scoliose an sich hoeft niet een oorzaak te zijn van rugklachten. Je hebt een verschil tussen gestructureerde en ongestructureerde scoliose, gestructureerd wil zeggen dat er bij geboorte en aanleg wat vergroeingen van de wervels hebben plaatsgevonden. Ongestructureerd is een aanpassing van het lichaam op houding en bewegingsgedrag en heeft lichamelijk meer te maken met spierspanningen, houdingen, etc. Beiden zijn dan hier alleen vanuit het lichamelijk perspectief.

Rugklachten hebben ook een geestelijk perspectief, zeker als het al langer duurt. Elke keer tijdens het bewegen en last hebben van je rug is gewoonweg niet leuk. Hoe langer het duurt des te meer het ook negatief wordt. Bij langdurige rugklachten spelen dan ook factoren mee als stress en spanningen die klachten kunnen verergeren. Dit heeft dan ook weer een lichamelijke weerslag, wat dat betreft is eens belangrijk samenspel tussen lichaam en geest en speelt fysiologie een belangrijke rol hierin. Heb je een goede dag, dan voel je je lichamelijk ook goed; heb je een slechte dag, dan voel je je lichamelijk crappy.

Uiteindelijk gaat het ook om een balans te vinden tussen belasting en belastbaarheid. De belasting is wat je gedurende de dag allemaal doet en je belastbaarheid is hoe je je voelt en hoeveel je lichamelijk kan hebben. De balans vinden daartussen is de dingen op de dag die je allemaal te doen hebt aan te passen aan hoe je je voelt. Zodat je de dag erop ook energie overuit en niet de klachten verergerd.

Een rug kan best veel hebben, beter gezegd een mens kan best veel hebben en die belastbaarheid is ook te trainen.

Hoe lang heb je last van jouw rugklachten? En waar heb je dan last bij je rug? Zijn er dan ook bewegingen die de klachten verergeren? En dan ook bewegingen die het de klachten verminderen? :)

Als je het liever per dm wilt doen, begrijp ik dat ook. :)
pi_141369855
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:15 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Nu woon ik in Bergen op Zoom :)
Klinkt goed in ieder geval, weer een sprankje hoop.
Hmm daar ken ik geen scholen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:31:16 #257
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141370065
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:23 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Dan haak ik er ook even op in. An had al een mooi voorzetje gegeven. :P


Scoliose an sich hoeft niet een oorzaak te zijn van rugklachten. Je hebt een verschil tussen gestructureerde en ongestructureerde scoliose, gestructureerd wil zeggen dat er bij geboorte en aanleg wat vergroeingen van de wervels hebben plaatsgevonden. Ongestructureerd is een aanpassing van het lichaam op houding en bewegingsgedrag en heeft lichamelijk meer te maken met spierspanningen, houdingen, etc. Beiden zijn dan hier alleen vanuit het lichamelijk perspectief.

Rugklachten hebben ook een geestelijk perspectief, zeker als het al langer duurt. Elke keer tijdens het bewegen en last hebben van je rug is gewoonweg niet leuk. Hoe langer het duurt des te meer het ook negatief wordt. Bij langdurige rugklachten spelen dan ook factoren mee als stress en spanningen die klachten kunnen verergeren. Dit heeft dan ook weer een lichamelijke weerslag, wat dat betreft is eens belangrijk samenspel tussen lichaam en geest en speelt fysiologie een belangrijke rol hierin. Heb je een goede dag, dan voel je je lichamelijk ook goed; heb je een slechte dag, dan voel je je lichamelijk crappy.

Uiteindelijk gaat het ook om een balans te vinden tussen belasting en belastbaarheid. De belasting is wat je gedurende de dag allemaal doet en je belastbaarheid is hoe je je voelt en hoeveel je lichamelijk kan hebben. De balans vinden daartussen is de dingen op de dag die je allemaal te doen hebt aan te passen aan hoe je je voelt. Zodat je de dag erop ook energie overuit en niet de klachten verergerd.

Een rug kan best veel hebben, beter gezegd een mens kan best veel hebben en die belastbaarheid is ook te trainen.

Hoe lang heb je last van jouw rugklachten? En waar heb je dan last bij je rug? Zijn er dan ook bewegingen die de klachten verergeren? En dan ook bewegingen die het de klachten verminderen? :)

Als je het liever per dm wilt doen, begrijp ik dat ook. :)
Nee, dit is prima. Ben je zelf gespecialiseerd....?

Bij mij is er sprake van ideopatische scoliose. De oorzaak van de pijn is waarschijnlijk niet de scoliose zelf, want daar ben ik nu aan geopereerd, maar spieren. Alleen durft gewoon niemand te behandelen, en lekker fitnessen is hartstikke goed, maar als ik m'n bed niet uit kan komen van de pijn werkt dat gewoon niet.

Je uitleg is volledig correct, dat merk ik zelf inderdaad ook.

Nu 5 jaar last van pijn, binnenkort alweer 6. In februari 2012 is er een correctie uitgevoerd met titanium, en bochten gingen van 65 graden naar 20 dacht ik. Alleen bovenin is het gecorrigeerd. Wegens ontstekingen gaan ze het er op 7 juli weer uit halen, dus hopelijk is die pijn dan weg, en kan ik met bijvoorbeeld yoga de spieren onderin trainen.

Ben wel iets minder bewegelijk: koprol kan ik niet, helemaal doorbuigen naar links of recht ook niet, en de wervelzuil draaien ook niet. Zware dingen tillen doet pijn, lang zitten is ook geen pretje en staan hou ik ook niet lang vol. Paardrijden gek genoeg helpt om de pijn te verlichten, maar de verzorging die eraan vast zit (zadel aansingelen, paard dat met hoofd tegen me duwt) is niet zo prettig.

:)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:32:17 #258
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141370087
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Hmm daar ken ik geen scholen.
Ligt ook een beetje afgelegen ja, helaas. Volgend jaar wil ik gaan studeren in Tilburg, wie weet dat ze daar wat hebben...
pi_141371263
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:31 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Nee, dit is prima. Ben je zelf gespecialiseerd....?
In maart dit jaar afgestudeerd, gespecialiseerd met wat meer levenservaring. :P scheelt wel als je wat ouder bent en dan een studie doet, het zet je geleerde kennis een stuk beter in perspectief. Zeker met rug en nekklachten, geen een klacht is hetzelfde. In de stages heb ik veel mensen behandeld met rug- en nekklachten, van eerstelijns tot aan revalidatie van chronische pijnklachten.

quote:
Bij mij is er sprake van ideopatische scoliose. De oorzaak van de pijn is waarschijnlijk niet de scoliose zelf, want daar ben ik nu aan geopereerd, maar spieren. Alleen durft gewoon niemand te behandelen, en lekker fitnessen is hartstikke goed, maar als ik m'n bed niet uit kan komen van de pijn werkt dat gewoon niet.
Ideopathisch... niks anders als dat het een niet vatbaar genoege oorzaak is. Je zult in de afgelopen bijna 6 jaar dan wel de nodige (para)medische specialisten gezien hebben. Veel therapeuten en doktoren willen graag ook een naam van de aandoening of syndroom bij de klachten hebben, met als gevolg dat de mensen die last hebben van de klachten ook het beestje een naam willen geven.

Rugklachten is wat dat betreft echt een parapluterm. Dan zijn er specifieke klachten die voortkomen uit zenuwbetrokkenheid met zenuwpijn als gevolg, betrokkenheid van organen of verdrukking hiervan. De aspecifieke klachten zijn de pijnklachten waar het niet duidelijk genoeg is waar het vandaan komt, zeker als het langer duurt. Uiteindelijk heb je een heel traject gevolgd en langs allerlei specialisten gegaan en heb je daarmee ook een label gekregen dat je uitbehandeld bent, met andere woorden ze kunnen je niet meer behandelen.

Het gaat dan uiteindelijk gaat het niet om de diagnose maar om het resultaat wat telt, zo goed mogelijk weer je dagelijkse dingen willen doen en natuurlijk weer leuke dingen.

quote:
Je uitleg is volledig correct, dat merk ik zelf inderdaad ook.

Nu 5 jaar last van pijn, binnenkort alweer 6. In februari 2012 is er een correctie uitgevoerd met titanium, en bochten gingen van 65 graden naar 20 dacht ik. Alleen bovenin is het gecorrigeerd. Wegens ontstekingen gaan ze het er op 7 juli weer uit halen, dus hopelijk is die pijn dan weg, en kan ik met bijvoorbeeld yoga de spieren onderin trainen.
Dat is al best een hele poos dus. Hopelijk dat als dat titanium eruit gaat het ook wat meer scheelt.

Yoga is wat dat betreft prima om algeheel sterker te worden, belangrijk is wel om rekening te houden met je belasting en belastbaarheid. Een training met wat dan ook mag niet tot gevolg hebben dat je er op langere termijn minder door kan doen. Dit vergt het doorhebben van je lichaamssignalen en houding tijdens het trainen en na het trainen. Wat dat betreft genoeg aangrijpingspunten om met een fysiotherapeut samen eraan te werken, een die je dan ook zou willen behandelen en de kennis in huis heeft. :)

quote:
Ben wel iets minder bewegelijk: koprol kan ik niet, helemaal doorbuigen naar links of recht ook niet, en de wervelzuil draaien ook niet. Zware dingen tillen doet pijn, lang zitten is ook geen pretje en staan hou ik ook niet lang vol. Paardrijden gek genoeg helpt om de pijn te verlichten, maar de verzorging die eraan vast zit (zadel aansingelen, paard dat met hoofd tegen me duwt) is niet zo prettig.

:)
Bewegelijkheid in die mate hoeft geen beperking te vormen wat dat betreft. Dan heb je last in je onderrug? Met of zonder uitstraling? :)
pi_141372579
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:24 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

In maart dit jaar afgestudeerd, gespecialiseerd met wat meer levenservaring. :P scheelt wel als je wat ouder bent en dan een studie doet, het zet je geleerde kennis een stuk beter in perspectief. Zeker met rug en nekklachten, geen een klacht is hetzelfde. In de stages heb ik veel mensen behandeld met rug- en nekklachten, van eerstelijns tot aan revalidatie van chronische pijnklachten.

[..]

Ideopathisch... niks anders als dat het een niet vatbaar genoege oorzaak is. Je zult in de afgelopen bijna 6 jaar dan wel de nodige (para)medische specialisten gezien hebben. Veel therapeuten en doktoren willen graag ook een naam van de aandoening of syndroom bij de klachten hebben, met als gevolg dat de mensen die last hebben van de klachten ook het beestje een naam willen geven.

Rugklachten is wat dat betreft echt een parapluterm. Dan zijn er specifieke klachten die voortkomen uit zenuwbetrokkenheid met zenuwpijn als gevolg, betrokkenheid van organen of verdrukking hiervan. De aspecifieke klachten zijn de pijnklachten waar het niet duidelijk genoeg is waar het vandaan komt, zeker als het langer duurt. Uiteindelijk heb je een heel traject gevolgd en langs allerlei specialisten gegaan en heb je daarmee ook een label gekregen dat je uitbehandeld bent, met andere woorden ze kunnen je niet meer behandelen.

Het gaat dan uiteindelijk gaat het niet om de diagnose maar om het resultaat wat telt, zo goed mogelijk weer je dagelijkse dingen willen doen en natuurlijk weer leuke dingen.

[..]

Dat is al best een hele poos dus. Hopelijk dat als dat titanium eruit gaat het ook wat meer scheelt.

Yoga is wat dat betreft prima om algeheel sterker te worden, belangrijk is wel om rekening te houden met je belasting en belastbaarheid. Een training met wat dan ook mag niet tot gevolg hebben dat je er op langere termijn minder door kan doen. Dit vergt het doorhebben van je lichaamssignalen en houding tijdens het trainen en na het trainen. Wat dat betreft genoeg aangrijpingspunten om met een fysiotherapeut samen eraan te werken, een die je dan ook zou willen behandelen en de kennis in huis heeft. :)

[..]

Bewegelijkheid in die mate hoeft geen beperking te vormen wat dat betreft. Dan heb je last in je onderrug? Met of zonder uitstraling? :)
Waren er maar veel meer fysio's zoals jij O+

Brannagh: een matige bewegelijkheid mag je idd niet beperken. Dat komt ook vaak doordat je te weinig beweegt door je problemen. Ik ben ook erg ziek geweest door rugklachten, heup problemen etc. juist door je beweging heel langzaam op te bouwen leer je het lichaam weer beter kennen en krijgt je lijf letterlijk weer meer ruimte. Pijn bij bewegen hoeft ook niet perse slecht te zijn, maar kan ook betekenen dat je lichaam weer 'wakker' wordt. Leren wat de verschillen in pijn zijn, maken je meer bewust van je mogelijkheden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:31:49 #261
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141372924
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Waren er maar veel meer fysio's zoals jij O+

Brannagh: een matige bewegelijkheid mag je idd niet beperken. Dat komt ook vaak doordat je te weinig beweegt door je problemen. Ik ben ook erg ziek geweest door rugklachten, heup problemen etc. juist door je beweging heel langzaam op te bouwen leer je het lichaam weer beter kennen en krijgt je lijf letterlijk weer meer ruimte. Pijn bij bewegen hoeft ook niet perse slecht te zijn, maar kan ook betekenen dat je lichaam weer 'wakker' wordt. Leren wat de verschillen in pijn zijn, maken je meer bewust van je mogelijkheden.
Kunnen we hem opgeven voor beste fysio van de Benelux of gaat dat te ver?

Matige bewegelijkheid komt meer omdat de wervels aan elkaar geschroefd zijn, dus daar kan ik niet veel aan veranderen, maar iets flexibeler worden in andere gebieden kan vast wel.

Kun je me bepaalde sites aanraden met simpele oefeningen, of is elk resultaat dat Google geeft even goed?

Bedankt voor jullie hulp allebei, het shockeert me lichtelijk dat ik via een forum eigenlijk meer leer dan via gediplomeerde specialisten.
pi_141373377
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:31 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Kunnen we hem opgeven voor beste fysio van de Benelux of gaat dat te ver?

Matige bewegelijkheid komt meer omdat de wervels aan elkaar geschroefd zijn, dus daar kan ik niet veel aan veranderen, maar iets flexibeler worden in andere gebieden kan vast wel.

Kun je me bepaalde sites aanraden met simpele oefeningen, of is elk resultaat dat Google geeft even goed?

Bedankt voor jullie hulp allebei, het shockeert me lichtelijk dat ik via een forum eigenlijk meer leer dan via gediplomeerde specialisten.
In jou geval zou ik echt een goede school zoeken om mee te beginnen. Je kunt het beter goed aanleren dan eerst weer te moeten afleren. Als je wel ook echt een goede uitleg wilt kun je op youtube zoeken naar Eshter Eckhart (Nederlands) en baar Kino Macgregor (Amerikaans). Op doyouyoga.com kun je ook flows bekijken waarbij je kunt mee doen. Succes ^O^
pi_141373387
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Waren er maar veel meer fysio's zoals jij O+
Aah shocks! :@

quote:
Brannagh: een matige bewegelijkheid mag je idd niet beperken. Dat komt ook vaak doordat je te weinig beweegt door je problemen. Ik ben ook erg ziek geweest door rugklachten, heup problemen etc. juist door je beweging heel langzaam op te bouwen leer je het lichaam weer beter kennen en krijgt je lijf letterlijk weer meer ruimte. Pijn bij bewegen hoeft ook niet perse slecht te zijn, maar kan ook betekenen dat je lichaam weer 'wakker' wordt. Leren wat de verschillen in pijn zijn, maken je meer bewust van je mogelijkheden.
True! Het kunnen onderscheiden en herkennen van je lichamelijke signalen, dan weet je wanneer je overbelast en wanneer niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:31 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Kunnen we hem opgeven voor beste fysio van de Benelux of gaat dat te ver?
And shocks again! :@

quote:
Bedankt voor jullie hulp allebei, het shockeert me lichtelijk dat ik via een forum eigenlijk meer leer dan via gediplomeerde specialisten.
No problemo! :) Mja.. een specialist is goed in zijn of haar vakgebied en er zijn de afgelopen paar jaar wel ontwikkelingen geweest wat betreft chronische klachten.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:50:56 #264
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141373541
Mufasa is mijn fysio niet dus nee, ik ga hem niet opgeven :+ :P Mijnes is ook een held, ben nu al 20 dagen hoofdpijnloos O+

Zo, paar dagen hier niet geweest want druk met leuke dingen dus nog bedankt voor de complimenten op de foto. En ja, sommige mensen zijn gewoon sprieten en ik ben rond :{w :D :D. Verder alles goed hier, leuke dagen met goed gezond eten en gisteren wat bier.
pi_141373592
Niks mis met rond... of sprieten. :+
pi_141373648
Ik ben een keer bij een orthopeed geweest. Die bepaalde na de bekende bewegingen en foto's dat er niets met mijn knie en peesblad aan de hand was. Een fysio kwam er toen achter dat mijn meniscus zo flexibel was, dat hij aan de zijkanten dubbel klapte bij beweging. "Zeker bij de foto's niet gevraagd om je knie te vouwen?" Dusch :') Dat heb ik bij mijn polsen dus ook. Pas dan zie je de grote hoeveelheid ruimte. Sindsdien moet ik bij foto's vertellen dat ze ook ff een foto moeten maken als ik een knie of pols vouw _O-
  zondag 22 juni 2014 @ 10:21:24 #267
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141400016
Net een ontbijtje op met havervlokken opgewarmd in amandelmelk, bestrooid met stukjes dadel en amandelsnippers én maple syrup.

Nu even moeilijk dus. Was erg smakelijk en zit er propvol van, maar lunch sla ik nu maar over. ;(
  zondag 22 juni 2014 @ 10:27:23 #268
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141400116
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:21 schreef Brannagh het volgende:
Net een ontbijtje op met havervlokken opgewarmd in amandelmelk, bestrooid met stukjes dadel en amandelsnippers én maple syrup.

Nu even moeilijk dus. Was erg smakelijk en zit er propvol van, maar lunch sla ik nu maar over. ;(
Je hebt 't net op. Over een uur of 3 zit je niet meer propvol en da's een prima tijdstip om te lunchen. Je hoeft dan niet veel te eten, maar je maakt 't jezelf op de lange termijn niet makkelijker door maaltijden over te slaan.
Zo leer je jezelf enerzijds om te ontbijten, maar anderzijds compenseer je de spanning die dat oproept met niet eten... Dan doe je dus je goede stap van 's ochtends teniet.

Eet bijvoorbeeld twee volkoren crackers met licht beleg, wat groente en drink er iets bij. Da's gezonder dan niet lunchen en het doet niets bijzonders met je gewicht.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 22 juni 2014 @ 10:38:16 #269
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141400287
Hier gaat het overigens ronduit %#$, vandaar dat ik al een tijdje niet meepost maar wel meelees.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_141401056
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:27 schreef Yuki het volgende:

[..]

Je hebt 't net op. Over een uur of 3 zit je niet meer propvol en da's een prima tijdstip om te lunchen. Je hoeft dan niet veel te eten, maar je maakt 't jezelf op de lange termijn niet makkelijker door maaltijden over te slaan.
Zo leer je jezelf enerzijds om te ontbijten, maar anderzijds compenseer je de spanning die dat oproept met niet eten... Dan doe je dus je goede stap van 's ochtends teniet.

Eet bijvoorbeeld twee volkoren crackers met licht beleg, wat groente en drink er iets bij. Da's gezonder dan niet lunchen en het doet niets bijzonders met je gewicht.
Sorry, dat vind ik onzin. Je zou moeten eten als je trek/ honger krijgt, niet omdat het tijdstip er om vraagt. Natuurlijk is ontbijt belangrijk, maar als je de rest van de dag voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, maakt het niet uit wanneer je ze binnen krijgt. Persoonlijk zou ik daarna dan ook niet voor crackers gaan, maar voor groenten met wat proteïnen. Daar zitten veel meer voedingsstoffen in en ook is het licht op de maag.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:31:49 #271
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141401300
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:20 schreef An24 het volgende:

[..]

Sorry, dat vind ik onzin. Je zou moeten eten als je trek/ honger krijgt, niet omdat het tijdstip er om vraagt. Natuurlijk is ontbijt belangrijk, maar als je de rest van de dag voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, maakt het niet uit wanneer je ze binnen krijgt. Persoonlijk zou ik daarna dan ook niet voor crackers gaan, maar voor groenten met wat proteïnen. Daar zitten veel meer voedingsstoffen in en ook is het licht op de maag.
Even een paar pagina's teruggelezen en bevestigd dat Brannagh tegen een eetstoornis vecht.

Jouw opmerking is terecht, maar da's vooral een heel mooi einddoel. Als er iets is dat je jezelf afleert als je een eetstoornis ontwikkelt, is het luisteren naar je lichaam en je hongergevoel. Met alle respect, ik denk dus niet dat jouw idee haalbaar is voor Brannagh.

Het is niet voor niets dat "patiënten" die voor een eetstoornis behandeld worden eerst een strikt schema krijgen om weer te wennen aan regelmatig eten. In een later stadium ga je pas variëren en daarbij leren vertrouwen op je lichaam ipv op je voorgeschreven structuur.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 22 juni 2014 @ 12:37:13 #272
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_141402861
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:21 schreef Brannagh het volgende:
Net een ontbijtje op met havervlokken opgewarmd in amandelmelk, bestrooid met stukjes dadel en amandelsnippers én maple syrup.

Nu even moeilijk dus. Was erg smakelijk en zit er propvol van, maar lunch sla ik nu maar over. ;(
Waarom? Dan eet je toch een uurtje later? Ben het verder met Yuki eens. Eten op gevoel komt later wel weer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_141403099
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:31 schreef Yuki het volgende:

[..]

Even een paar pagina's teruggelezen en bevestigd dat Brannagh tegen een eetstoornis vecht.

Jouw opmerking is terecht, maar da's vooral een heel mooi einddoel. Als er iets is dat je jezelf afleert als je een eetstoornis ontwikkelt, is het luisteren naar je lichaam en je hongergevoel. Met alle respect, ik denk dus niet dat jouw idee haalbaar is voor Brannagh.

Het is niet voor niets dat "patiënten" die voor een eetstoornis behandeld worden eerst een strikt schema krijgen om weer te wennen aan regelmatig eten. In een later stadium ga je pas variëren en daarbij leren vertrouwen op je lichaam ipv op je voorgeschreven structuur.
Fijn dat we hier een therapeut hebben ^O^

Als je ook hebt gelezen zag je dat Brannah voornamelijk greep naar laxeerpillen en braken. Ze heeft dus boulimische symptomen en geen anorexia. Alle stoornissen over 1 kam scheren is 1 van de redenen waarom ik uit de psychiatrie ben gestapt. Het te lang door gaan met regels als drie keer op gezette tijden eten heeft ook veel hospitaliserende patienten opgeleverd. Het feit dat zij een ontbijt heeft gehad (een hele goede trouwens ^O^ ) en daarna niet grijpt naar pillen of overgeeft zegt mij meer over waar zij zit in haar ontwikkeling, dan het nog even wachten met de lunch. Misschien kunnen we daarom samen beter kijken wat Brannah over de gehele dag binnen krijgt en of dat voldoende is.

Maar goed, dat is mijn mening.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:57:07 #274
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_141403367
Uhh ik denk dat we hier sowieso beter niet echt aannames kunnen doen over lastige shizzle als eetstoornissen..? :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_141403452
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uhh ik denk dat we hier sowieso beter niet echt aannames kunnen doen over lastige shizzle als eetstoornissen..? :o
Eensch :Y Ik zal er niets meer over zeggen.
pi_141403630
O: spelt müsli met cocos melk
S: buikspieroefeningen en 20 min yoga
L: osseworst, huttenkase + komkommer en humus + komkommer (restjes opmaken)
T: eiwit shake
D: paksoi, taugé, kipfilet roerbak gerecht
T: yoghurt
T: wodka
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141403666
Maar eindelijk m'n abonnement verlengd(kon al sinds begin maart) dus denk ik ga naar de winkel dan kan ik direct m'n telefoon meenemen, moet 'ie bezorgt worden :+

Is geworden:

:7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141403675
Mooi rood!
Worry is a misuse of imagination
pi_141403816
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:08 schreef Probability het volgende:
Mooi rood!
Yup :D

Kon ook wit of zwart maar vond deze wel leuk.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141405418
Ik ben erg tevreden met mijn Nexus 5 /fangirl

Vandaag en gister lekker aan het rommelen geweest in de keuken. Gisteraaf relaxed gebbqd, zelf kebab gemaakt, groente spiezen erbij, speklapjes en spareribs. Om nom nom!

Vandaag lasagna geprept volgens een recept van de zilveren lepel, lekker! Ik wou dat ik meer tijd had om uitgebreid te koken O+

Lijstje voor vandaag:

T: kwark met havermout, frambozen en kokos
T: 2 chocomuffins met watermeloen
S: rondje rennen
D: lasagne en stokbrood met kruidenboter
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 22 juni 2014 @ 18:25:27 #281
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141414797
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Fijn dat we hier een therapeut hebben ^O^

Als je ook hebt gelezen zag je dat Brannah voornamelijk greep naar laxeerpillen en braken. Ze heeft dus boulimische symptomen en geen anorexia. Alle stoornissen over 1 kam scheren is 1 van de redenen waarom ik uit de psychiatrie ben gestapt. Het te lang door gaan met regels als drie keer op gezette tijden eten heeft ook veel hospitaliserende patienten opgeleverd. Het feit dat zij een ontbijt heeft gehad (een hele goede trouwens ^O^ ) en daarna niet grijpt naar pillen of overgeeft zegt mij meer over waar zij zit in haar ontwikkeling, dan het nog even wachten met de lunch. Misschien kunnen we daarom samen beter kijken wat Brannah over de gehele dag binnen krijgt en of dat voldoende is.

Maar goed, dat is mijn mening.
Juist ja, want als ik zeg "over 3 uur" kan er natuurlijk niet een (half) uurtje eerder of later gegeten worden.

Mijn punt was vooral dat Brannagh een maaltijd wilde overslaan, omdat ze (idd goed!!) ontbeten heeft en zich propvol voelde. Dat is, mijns inziens en vanuit ervaring, niet goed als je een eetstoornis wil bestrijden. Ze grijpt gelukkig niet naar braken/laxeren, maar een maaltijd overslaan is óók compensatiegedrag. Bovendien werk je daarmee een evt eetbui later op de dag in de hand, waarmee je het probleem alleen maar in stand houdt.

Dáárop was mijn advies gebaseerd. Tijdstip boeit niet veel, hoewel ik wel degelijk denk (en heb ervaren) dat structuur ("regels", zo je wil) je kan ondersteunen in de strijd. Dat hoeft niet voor eeuwig, maar in het begin kan het houvast bieden.

Daarnaast: of je nu weinig/niet eet of eetbuien hebt (en wel of niet compenseert), je luistert niet naar de signalen van je lichaam mbt honger en dorst. Als je dat lang genoeg doet, verzwakken die signalen en kan je niet meer op je lichaam vertrouwen om te voelen dat je moet eten en drinken. Daar hoef je geen therapeut voor te zijn, om dat fenomeen te benoemen...
♥ || Baby catcher in training || ♥
  Vis een optie? zondag 22 juni 2014 @ 18:38:10 #282
70532 loveli
N
pi_141415375
Wat mij betreft is dit een gezellig hoekje waar we over gezond slank worden/blijven praten, maar geen platform of hulpgroep voor mensen die van een eetstoornis af willen komen. Als meeposten helpt is dat tof, maar ik laat mensen met een dergeijk complex probleem liever over aan professionals.
crap in = crap out
  zondag 22 juni 2014 @ 18:46:38 #283
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141415813
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:38 schreef loveli het volgende:
Wat mij betreft is dit een gezellig hoekje waar we over gezond slank worden/blijven praten, maar geen platform of hulpgroep voor mensen die van een eetstoornis af willen komen. Als meeposten helpt is dat tof, maar ik laat mensen met een dergeijk complex probleem liever over aan professionals.
Mee eens. Ik hoop oprecht dat Brannagh haar hulp niet hier zoekt.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 22 juni 2014 @ 19:29:01 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_141418094
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:38 schreef loveli het volgende:
Wat mij betreft is dit een gezellig hoekje waar we over gezond slank worden/blijven praten, maar geen platform of hulpgroep voor mensen die van een eetstoornis af willen komen. Als meeposten helpt is dat tof, maar ik laat mensen met een dergeijk complex probleem liever over aan professionals.
Oui! Kan ook weinig zeggen over lijstjes dan enzo (niet dat ik dat uberhaupt veel doe, maar soit :+ ).

Doet beetje denken aan dat euvel toen met die andere dame (al was die geloof ik een troll, met alles wat daaraan kleefde qua sores - dat hoop ik althans voor haar :') ). Toen was daar ook weinig zinnigs op te zeggen behalve 'eet goed, wees blij, zoek hulp' :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 22 juni 2014 @ 19:32:25 #285
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141418287
Bier, sangria, 3keer per dag buffet en totale rust. De dokter kan trots zijn.... :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 juni 2014 @ 19:43:51 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_141418913
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Bier, sangria, 3keer per dag buffet en totale rust. De dokter kan trots zijn.... :P
O+ Prrr.

Klinkt puik! Afgezien van het bier dan, die vervang ik dan wel voor cola :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_141420416
Ik lurk(te) vooral maar zie veel fysiopraat op de laatste pagina('s) dus toch even een bericht ;)..

Qua BMI -zou- ik hier niet mogen posten, en met wat mijn uiteindlijke doel is ga ik dat ook nooit halen :).. Ook hier veel gedoe met rug, fysiotherapie/reumatoloog/reumaverpleegkundige, volgende stap ergotherapie..

Van mijn brief van de fysiotherapeut:
Nek- en thoracale klachten, midthoracaal hypokyphose wordt met knik CTO en knik tussen midthoracaal en laagthoracaal tegengehouden, structureel deficiet..

Aan de MRI scans was ook wel duidelijk te zien dat ie niet goed in elkaar zit :').. Naast wat hierboven staat nog wat kleine dingen met wervels etc.
  zondag 22 juni 2014 @ 20:18:01 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_141420800
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Bier, sangria, 3keer per dag buffet en totale rust. De dokter kan trots zijn.... :P
Hoe is het hotel daar verder? Eten oke?
Heb het denk ik even gemist, maar moet je bijvoerderen van de dokter?

Ik schiet hier even totaal de bocht uit. Afgelopen dagen geen dag onder de 2500 kcal en gisteren 3000+
Gelukkig heb ik gisteren nog een uur gesport, maar toch.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_141425860
Worry is a misuse of imagination
  zondag 22 juni 2014 @ 21:59:20 #290
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141427008
Ten eerste: ik zoek hier geen hulp voor mijn eetprobleem, vind het gewoon fijner om min of meer verantwoording af te moeten leggen van wat ik in mijn mond stop.

En lunch is niet verplicht. Er staat nergens in de wet vastgelegd dat alle mensen moeten lunchen, en er is ook geen belang bij lunchen als je niet fysiek actief bent, wat ik ook niet ben. Lunch is mijn minst favoriete maaltijd, doe het alleen als ik echt trek heb of de energie nodig heb. Vandaag, vanochtend heb ik meer dan genoeg gegeten voor twee maaltijden en daar laat ik het dan ook bij.

Vanmiddag heb ik een handje amandelen op, vanavond pasta met een gekke saus en als toetje een bolletje ijs. Te weinig groenten, maar ach. Van de week weer aanvullen.


@Timmos : ik lees veel woorden, maar ik heb echt geen idee waar je nou eigenlijk last van hebt :D
pi_141427152
quote:
Die is leuk ja ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141427721
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:09 schreef Timmos het volgende:
Ik lurk(te) vooral maar zie veel fysiopraat op de laatste pagina('s) dus toch even een bericht ;)..

Qua BMI -zou- ik hier niet mogen posten, en met wat mijn uiteindlijke doel is ga ik dat ook nooit halen :).. Ook hier veel gedoe met rug, fysiotherapie/reumatoloog/reumaverpleegkundige, volgende stap ergotherapie..

Van mijn brief van de fysiotherapeut:
Nek- en thoracale klachten, midthoracaal hypokyphose wordt met knik CTO en knik tussen midthoracaal en laagthoracaal tegengehouden, structureel deficiet..

Aan de MRI scans was ook wel duidelijk te zien dat ie niet goed in elkaar zit :').. Naast wat hierboven staat nog wat kleine dingen met wervels etc.
Uiteindelijk is al die medische taal leuk en aardig, maar gaat het erom dat je weer meer zou willen en kunnen. Zoveel gezonde mensen met uitzonderlijke ruggen, zoveel rugklachten van mensen met normale ruggen.

Wat is je uiteindelijke doel dan? :)
pi_141429055
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:08 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is al die medische taal leuk en aardig, maar gaat het erom dat je weer meer zou willen en kunnen. Zoveel gezonde mensen met uitzonderlijke ruggen, zoveel rugklachten van mensen met normale ruggen.

Wat is je uiteindelijke doel dan? :)
Wat ik begrepen heb van mijn doktoren is er niks aan te doen, gevalletje mee leren leven.. Ik kan nu misschien max. 2 uur achter elkaar staan, sommige dagen zit ik er met een uur door.. En nog veel van die dingen..

Qua cijfers is mijn doel gezet op 105kg met 15% BF, ben niet iemand voor een tenger postuur ;).. Voor mijn rug, zo sterk mogelijk maken en hopelijk daarmee erger zien te voorkomen..
pi_141429895
Ik verbaas me nog altijd over hoe anderen weten wat ze hebben.
Over een jaar ben ik 30 en ik weet niet eens wat m'n bloedgroep is...

Kun je dat navragen?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:44:17 #295
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141430146
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:40 schreef V1z0R het volgende:
Ik verbaas me nog altijd over hoe anderen weten wat ze hebben.
Over een jaar ben ik 30 en ik weet niet eens wat m'n bloedgroep is...

Kun je dat navragen?
Bloeddonor worden :+ :P Ik ben een Beetje Positief. /flauw.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:49:14 #296
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141430429
quote:
17s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloeddonor worden :+ :P Ik ben een Beetje Positief. /flauw.
Hee, ik ook! :+
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_141430483
quote:
17s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloeddonor worden :+ :P Ik ben een Beetje Positief. /flauw.
of zwanger worden :+ :+ ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 22 juni 2014 @ 22:51:26 #298
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141430550
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:50 schreef Skoap het volgende:

[..]

of zwanger worden :+ :+ ;)
Dat lijkt me voor V1z0R wat lastig :7
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 22 juni 2014 @ 22:56:45 #299
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141430860
Iemand die leuke healthy food aka place to be tentjes kent in Den-Haag? :D
pi_141430905
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:51 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor V1z0R wat lastig :7
daarom zei ik het natuurlijk ook :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141430923
quote:
17s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloeddonor worden :+ :P Ik ben een Beetje Positief. /flauw.
Ik dacht altijd dat het niet mocht, maar lees bij Sanquin niet dat het niet mag daarom. Misschien toch maar eens aanmelden dan.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')