Ja.. achja.. Ik hoef die 35 kilo er ook niet af ofzo, maar nog wel minimaal 20quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:17 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Stom he.
Laatst een collega "Je moet niet meer afvallen hoor, je wordt echt dun"
Ik zit nog 5 kg boven een gezond BMI.
Nee, bedoelde ook niet lelijk, maar dat m'n lichaam goed was zo enzoquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hey maar als je overgewicht hebt ben je niet automatisch lelijk
Ik zie er ook goed uit zo (zou er alleen nog beter uit zien met 10 kilo minder)
Dat begint toch pas om 21:50?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:28 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap het
Bleh moet nog Jillian gaan doen maar wil eigenlijk naar het WK gaan kijken.
Denk dat ook inderdaad.. Of mensen die dat zeggen zijn zelf dik..quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:33 schreef appelsap het volgende:
Ik krijg de indruk dat mensen dat soms zeggen omdat ze niet durven te zeggen dat je inderdaad wel wat mag afvallen. Want dan zeg je zelf 'Nee joh, er mag nog wel 10kg af'
Ik heb dan altijd het idee dat mensen denken van, zo nu hoef ik het niet meer te zeggen.
Vandaag crematie gehad van mijn oma en het is me zwaarder gevallen dan ik van te voren gedacht had. Het was heel klein, maar daardoor heel persoonlijk en mooi. En Nu ga ik chocolade eten.
Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan, juist omdat ik nog het goede gevoel van het sporten hebquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom eet je het er altijd weer bij Sarabi?
Ja maar je weet het zo goed. Je kent alle valkuilen... Ik weet het, het is makkelijk oordelen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan, juist omdat ik nog het goede gevoel van het sporten heb
en als ik het wel doe, tja waarom?
Als ik dat wist had ik geen overgewicht meer
I know...quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja maar je weet het zo goed. Je kent alle valkuilen... Ik weet het, het is makkelijk oordelen.
Erg herkenbaar hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know...
Maar de laatste tijd gaat het ook wel goed
Ben alleen voor de komende weken bang
quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef Patoshik het volgende:
Hier was het echt een beetje een rare dag vandaag.SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
En philadelphia light ofzo? Of een gekookt eitje op je smeerkaas? Zelf eiersalade maken van gekookt ei met augurk enzo en dan een heel klein beetje yoghurt en mayonaise kan ook een fijn alternatief zijn. Niet voor elke dag, maar beetje afwisselen...quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:19 schreef Gogo83 het volgende:
Sterkte appelsap!
Vandaag wel een goede dag gehad. Wel redelijk hoog in kcal, maar ook zo'n 750 kcal verbrand. Mijn uitgangspunt is dat ik 1500 kcal per dag eet (heel iets meer dan mijn ruststofwisseling) en wat ik met sporten/bewegen aan kcal verbrand mag ik eventueel extra. Zat vandaag ook ongeveer op 2200 kcal, meestal hou ik meer over op sportdagen. Ik tel trouwens alleen het halfuur fietsen en het hardlopen. Korte wandelingetjes e.d. tel ik niet mee..
Lijstje:
O: 1 bth met halvarine en slankie
T: Beker karnemelk en een peer
L: 3 bth met halvarine, 1 met slankie, 2 met kipfilet
T: 100 gram worteltjes, een breaker (geen geweldige keus, maar was op het station en het is mijn valkuil om dan echt slecht snackvoer te halen. Dit was dus al vooruitgang).
A: Lasagne met rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten en geraspte kaas
T: Direct na het hardlopen een glas halfvolle melk, later op de avond een bakje yoghurt met aardbeien.
S: 30 minuten fietsen, 55 minuten hardlopen
Ik vind het trouwens best moeilijk om op een dag aan mijn eiwitten te komen. Vandaag kwam ik er wel aan, maar 4 porties zuivel op een dag is een uitzondering en ook eentje die ik niet te vaak wil maken. Slankie zit niet veel in volgens mij, misschien dat ik daar een eiwitrijk alternatief voor kan zoeken. Maar het bevalt me dan weer wel dat het zo laag in kcal is..
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Sarabi het volgende:
*hyper*
Dag 19 van Jillian gedaan, ben echt nog nooit zo ver gekomen![]()
Overmorgen mag ik al aan het derde (en laatste) level beginnen.
Thanksquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef appelsap het volgende:
Sarabi, respect! Dat ga je gewoon halen die 30 dagen.
Volhouden he!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Sarabi het volgende:
*hyper*
Dag 19 van Jillian gedaan, ben echt nog nooit zo ver gekomen![]()
Overmorgen mag ik al aan het derde (en laatste) level beginnen.
Een lekker of een goed lijstje? Eerste is leuk en essentieel, maar tweede is toch ook wel erg handigquote:
Heel goed dat je je crackers vervangen hebt door brood, ei en kwarkquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Lijstje van vandaag;
2 boterhammen met kipfilet, gekookt ei
iets van kwark
appelijsje
bbq, beperken tot 1/2 stukjes vlees en iets van een salade
proberen min. 2L te drinken.
Verder deze week niet meer op de weegschaal gestaan, volgende week pas weerdus ik ben benieuwd.
Kast opruimen!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Ruby88 het volgende:
Intussen heb ik de sportschool deze week ook nog eens geskipt. (Waarom?!) Ik voel me ook meteen 10 kg zwaarder en volgens mij heb ik daarom vanmorgen ook zonder nadenken een oude (best wel te grote) jurk aangetrokken. Gek is dat.
Ik deed t niet, te druk met iets anders. Nu weekend!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb trek, maar de kantoorfruitschaal is leeg en ik ga over een half uur naar huis... Ik ga even vloeken in de kerk en een cup-a-soupje nemen. Weet dat er niks zinnigs in zit, maar ik heb trek in iets hartigs en er is niks beters voorhanden. Als ik nu niks eet, overleef ik wellicht drie treinstations met allerlei vervelende zaakjes als een ijssalon en een ah to go niet zonder kleerscheuren.
Hehe herkenbaar, had ook 2 drukke weken en misschien 5 keer wezen sporten in 2,5 week ofzo.. Festival met frisdranken en noem maar op, uit eten naar de griek, graai je thuis ook weer sneller het een en ander, maar was toch weer bijna 3 kilo af woensdagquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Ruby88 het volgende:
Een opgeruimd huis scheelt zó voor mijn gemoedstoestand (en voor het maken van verstandige keuzes).Maar als het een zooitje is, realiseer ik me dat nooit echt.
![]()
Hier +1kg trouwens, maar dat heb ik dan ook verdiend. Ik heb afgelopen week echt gegeten als, nou ja, zoals ik ruim een jaar geleden altijd deed.'s Middags zoveel uit de keukenkastjes graaien dat ik geen trek meer heb ik avondeten, en later op de avond wéér die kastjes in.
Intussen heb ik de sportschool deze week ook nog eens geskipt. (Waarom?!) Ik voel me ook meteen 10 kg zwaarder en volgens mij heb ik daarom vanmorgen ook zonder nadenken een oude (best wel te grote) jurk aangetrokken. Gek is dat.
Anyway, t/m zondag gewoon weer drie gezonde maaltijden, geen al te gekke hoeveelheden tussendoortjes (maar wel WK kijken en morgen een feestje, dus ook weer niet helemaal niks), en hopelijk glijd ik dan tegen maandag weer in een goede flow of zo.
En om te beginnen straks wél sporten.
Nope, wat houdt het in?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens een citroensapkuur gedaan?
Jij liever dan ikquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
http://www.citroensapkuur.nl/reinigen.php
Ik ben het ook niet van plan hoor! Maar ik hoorde er iemand over praten.. dacht ff checken hierquote:
Ik vind het naast een lekker lijstje ook een goed lijstje, anders had ik het wel gezegd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een lekker of een goed lijstje? Eerste is leuk en essentieel, maar tweede is toch ook wel erg handig
Mijn weegschaal hangt overigens nog steeds op 75,5, maar dat is ook niet raar. Ik kom niet verder bij en dat is prima, maar ik wil wel echt graag terug naar die atl van 72. De komende weekenden dus maar niet zo veel biertjes drinken en bitterballen eten op het terras en wat meer poetsen, sjouwen en klussen en dan komt het vast wel weer goed. Ga zo in ieder geval een receptenlijstje voor komende week maken en dan verantwoorde boodschappen doen. Zoete aardappel heb ik al lang niet gegeten en ook de hoeveelheid groente laat nog wel eens te wensen over.
Ik heb het jaren terug wel eens gedaan, of geprobeerd. Een vriendin van me deed dat en die beweerde dat ze zich er zoooooo ontzettend goed van voelde. Ik heb het wel 1 dag volgehouden en toen voelde ik me zo ontzettend brak dat ik echt wat moest eten. Honger, misselijk, draaierig en flauw. Terwijl ik dan wel weer makkelijk kan leven op een shake-dieet van 500 kcal per dag.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens een citroensapkuur gedaan?
Txs! Ik had tomatensoep in zak waar volgens de zak 220 gr. groente per kom in zit. Ik probeer tussendoor dan nog wat binnen te krijgen door radijsjes en komkommer te eten bij de lunch en dat lukt aardig. Voelt de lunch ook net wat luxer.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:50 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik vind het naast een lekker lijstje ook een goed lijstje, anders had ik het wel gezegd.
Wel wat weinig groente, al weet ik niet wat er in de soep zit.
Ik heb wel eens gelezen dat het normaal is dat wanneer je blijvend veel afvalt je vaak tussen de 5 a 10% van het afgevallen gewicht weer aankomt. Ik was al aan het googelen geslagen maar ik kan er nu niks over vinden. Zolang je stabiel blijft op de 75,5 is dat sowieso al heel netjes natuurlijk.
Goed dat je een plan maakt.
1 suikerklontje per glas vind ik trouwens nog niet zo super.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef Gogo83 het volgende:
Succes met je optredens Sarabi!
Nog even een tip voor mensen die graag wat anders drinken dan water maar net als ik niet van light-frisdranken houden.. Vorige week heb ik een liter kokend water in een pan gedaan met veel munt en wat citroen. Op één liter 4 rietsuikerklontjes erin gedaan. De hele avond laten staan om af te koelen en te trekken. Daarna afgegoten in een fles. Heerlijk fris water wat niet onderdoet voor frisdrank, maar (met maar 1 suikerklontje per glas) een stuk gezonder is. Ook heel lekker met aardbei trouwens, maar die had ik nu niet in huis.
Oke, dus als je werkt, is er regelmaat en kun je je aan je lijstjes houden. Als je niet werkt, gaat het blijkbaar heel erg mis. Hoe kun je er nou voor zorgen dat je, ook als je een dag of een week vrij hebt, een gezond patroon aanhoudt? Het heeft weinig zin om elke keer als je vrij hebt een snel ontbijt en een hoop alcohol te doen...quote:Op zondag 15 juni 2014 21:27 schreef mrspoeZ het volgende:
Mijn lijstjes van afgelopen weekend zijn afschuwelijk, maar waarschijnlijk wel effectief. Iets met een snel ontbijt en daarna niets tot 's avonds alcohol. Gelukkig morgen weer werken.
Hoe kwam het dat de tweede helft zo slecht ging? En wat kun je eraan doen om dat de volgende keer te voorkomen? Wel tof van je 2,9 kilo!quote:Op maandag 16 juni 2014 07:15 schreef PatriQue89 het volgende:
De eerste helft van afgelopen week ging super goed, de tweede helft slecht. Door de super goede eerste helft wel 2.9 afgevallen deze week.
Vandaag mijn eerste examen, tweede gesprek voor een stageplaats, daarna ziekenhuis en dubbel werken vanavond.. drukke planning, maar dat gaat goed komen.![]()
Deze week ga ik weer sporten, ik heb d'r zin an!
2.9kg afgevallen door alleen een halve week goed te eten!quote:Op maandag 16 juni 2014 07:15 schreef PatriQue89 het volgende:
De eerste helft van afgelopen week ging super goed, de tweede helft slecht. Door de super goede eerste helft wel 2.9 afgevallen deze week.
Vandaag mijn eerste examen, tweede gesprek voor een stageplaats, daarna ziekenhuis en dubbel werken vanavond.. drukke planning, maar dat gaat goed komen.![]()
Deze week ga ik weer sporten, ik heb d'r zin an!
Tja.. toch weer een stukje slechte planning denk ik.. En stress voor examens, waar ik niet echt voor kan leren omdat ik me niet kan concentreren. En één wijntje werd één fles..Toch nog even een stukje worst.. etc etc..quote:Hoe kwam het dat de tweede helft zo slecht ging? En wat kun je eraan doen om dat de volgende keer te voorkomen? Wel tof van je 2,9 kilo!
Juist wel etenquote:Op maandag 16 juni 2014 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat zo fijn is aan dat vasten? Dat ik er weer even aan herinnerd wordt dat je prima een paar uur zonder eten kan.Dat je je dus niet de hele avond vol hoeft te stoppen. En dat als je besluit dat niet te doen, dat je eraan houden eigenlijk helemaal zo moeilijk niet is.
Dat alleen al is dikke winst voor mij.
[..]
2.9kg afgevallen door alleen een halve week goed te eten!Hoe doe je dat dan? Niet eten? Of viel de tweede helft mss toch mee?
mooi resultaat iig!
Oeh bijnaquote:Op maandag 16 juni 2014 12:00 schreef Patoshik het volgende:
80.1
Nog een klein stukje tot de 7.En die heb ik toch al 4 jaar niet meer gezien denk ik.
Fail to prepare, prepare to fail.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, dus als je werkt, is er regelmaat en kun je je aan je lijstjes houden. Als je niet werkt, gaat het blijkbaar heel erg mis. Hoe kun je er nou voor zorgen dat je, ook als je een dag of een week vrij hebt, een gezond patroon aanhoudt? Het heeft weinig zin om elke keer als je vrij hebt een snel ontbijt en een hoop alcohol te doen...
Precies, daarom vraag ik ook hoe dat een volgende keer voorkomen kan worden.quote:
Minder afspraken maken helpt. Voetbal, bevriend bandje kijken, repeteren, bruiloft, concert én verjaardag in 1 weekend is niet echt bevorderend voor mijn ritme. Timmos heeft ook gelijk; ik moet beter plannen op dagen als dit. Vandaag weer wel braaf gedaan maar nu mijn tasje met eten thuis laten staanquote:Op maandag 16 juni 2014 08:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, dus als je werkt, is er regelmaat en kun je je aan je lijstjes houden. Als je niet werkt, gaat het blijkbaar heel erg mis. Hoe kun je er nou voor zorgen dat je, ook als je een dag of een week vrij hebt, een gezond patroon aanhoudt? Het heeft weinig zin om elke keer als je vrij hebt een snel ontbijt en een hoop alcohol te doen...
Goed aan het volhouden jij!quote:
quote:Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef Sarabi het volgende:
Ahh die ken ik niet, moet ik onthouden.
Hierna ga ik Ripped in 30 van Jillian doen.
En ik zag foto's van het optreden van zaterdagik begin verschil te zien.
Ripped heb ik nog geen een keertje goed volgehouden.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef Sarabi het volgende:
Ahh die ken ik niet, moet ik onthouden.
Hierna ga ik Ripped in 30 van Jillian doen.
En ik zag foto's van het optreden van zaterdagik begin verschil te zien.
Ik heb hem nog nooit geprobeerdquote:Op maandag 16 juni 2014 20:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ripped heb ik nog geen een keertje goed volgehouden.wel afgemaakt, maar met stops.
Met beetje discipline kom je verquote:Op maandag 16 juni 2014 20:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit geprobeerdwe gaan het zien
Da's heul geen bier.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb afgelopen zondag alleen een wieckse rosé opverder is bier echt vies.
Al lust ik ook wel is een Amstel radler, maar ik doe dan ook wel 4 weken met 6 blikjes ofzo![]()
Eten gaat bij mij ook wel goed en vandaag dus voor het eerst in tijden weer een klein beetje gesport.
Zweet muchen daar kan ik zo slecht tegen eh.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:08 schreef Patoshik het volgende:
79.9.![]()
Eindelijk die 7!
Volgende doel: gezond BMI: 76.5 kilo.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:08 schreef Patoshik het volgende:
79.9.![]()
Eindelijk die 7!
Wat goed zeg!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:08 schreef Patoshik het volgende:
79.9.![]()
Eindelijk die 7!
haha!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:08 schreef Patoshik het volgende:
79.9.![]()
Eindelijk die 7!
Nice!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:08 schreef Patoshik het volgende:
79.9.![]()
Eindelijk die 7!
Spieropbouw?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nice!
Hier is de weegschaal echt niet leuk sinds ik ben begonnen met Jillian.
Gelukkig zie ik wel resultaat in de spiegel en op foto's.
haring!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Laatste bestraling gehad vandaag!![]()
![]()
![]()
![]()
Tijd voor taa..
Iemand een goede en lekkere vervanger voor taart?
Maak dan een lekker broodje gezond of een uitgebreide saladequote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:48 schreef PatriQue89 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Tijd voor taa..
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:48 schreef PatriQue89 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Tijd voor taa..
Hmmm..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Maak dan een lekker broodje gezond of een uitgebreide salade
Of gewoon een lekker broodje met beleg wat je niet zo snel zou smeren omdat het net even iets minder verantwoord is dan normaal
in dat geval :quote:
Ja.. over een maand heb ik m'n eerste controle. Maar dat is meer een wait & see beleid.. Gewoon naar de plek kijken en wat voelen geloof ik, de plek, maar ook plekken waar veel lymfe zitten.. Dus oksels, liezen, hals.. dat soort dingenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef Patoshik het volgende:
[..]Dat is fijn!
En dan ben je nu 'klaar'? Weet er niks van af hoe dat gaat enzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |