abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140958198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:28 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ja, ik vind 'm ook nog steeds erg leuk. Baal er zo van dat ik er niet meer in pas :')
Kun je hem niet in laten nemen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140959872
Vanavond Thaise Curry :9 hopelijk is mijn vriend snel thuis, ik heb trek :D
pi_140964532
Oeff een paar hele rommelige dagen achter de rug met heel onregelmatig eten. Gelukkig wel alles "mager" gehouden.

Vandaag;
O Smoothie met magere yoghurt, banaan en bosvruchten
T Havermout muffin (havermout, banaan, ei en melk (geen boter/suiker dus))
L Migraine dus niks gegeten
T nog een muffin en een koekje
D Mager gehakt met provenciaalse groentes en sla.
T magere yoghurt
B fietsen naar het werk (2x 10km)

Bedankt voor alle feedback in elk geval zover, probeer er iets mee te doen... maar valt nog niet mee.
pi_140964620
Geen zoetigheid en shit is mislukt..

Snij ende kras! ;(
pi_140964943
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Geen zoetigheid en shit is mislukt..

Snij ende kras! ;(
Misschien moet je je gewoon op 1 ding tegelijk richten? Je ziekte lijkt me al behoorlijk heftig. Daarnaast ook nog je gewicht aanpakken is misschien ook wel erg (te) zwaar?

Sterkte in elk geval.
pi_140965266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Misschien moet je je gewoon op 1 ding tegelijk richten? Je ziekte lijkt me al behoorlijk heftig. Daarnaast ook nog je gewicht aanpakken is misschien ook wel erg (te) zwaar?

Sterkte in elk geval.
Hmm, ik heb nog wel tussendoortjes kunnen skippen, dus hoop dat de schade beperkt blijft..

Wat betreft ziekte.. ik voel me niet ziek.. ik voel me al wat fitter worden.. Dus ik wil langzaam aan toch echt wel weer de draad oppakken met sporten enzo. Niet gelijk 4 keer per week, zoals ik voor ogen had. Maar 2 keer moet zeker lukken :)

En wat ik de laatste tijd wel heb geleerd is dat niet het uiterste van mezelf hoef te vragen. Ik denk wel dat ik die grens nu beter ken ofzo.. :Y
pi_140965333
En volgende week heb ik een afspraak met een personal trainer.. Ik vind het echt heel verwaand klinken :') Maar ik denk dat dat wel goed is. Heeft ervaring met mensen die ziek zijn geweest en (weer) willen sporten.
pi_140965595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Avocado eet ik inderdaad wel is bij mn kipfilet.
Ik merk wel dat ik echt een zeikerd ben :D hummus heb ik onwijs vaak geprobeerd en lust het ook niet. Net als zoet op brood :+ en ik ben allergisch voor chocola ;(
Is notenpasta met choco? pasta klinkt in mijn oren gelijk als chocolade iets :P
Pindakaas lust ik wel. En dat healty planet ga ik eens naar kijken, wij krijgen een hele grote Ekoplaza in de buurt *O*
Nee, notenpasta heb je echt van alerlei noten en zonder cacao, soms met alleen wat zeezout. Van cashewnoten, amandelen, pompoenpitten, gemengde noten, vanalles.

Healthy Planet met papaja (hartig en pittig) valt bij andere mensen erg in de smaak en zelf vind ik die met tuinkruiden oid erg lekker.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:28:44 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_140966027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:18 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Nee, notenpasta heb je echt van alerlei noten en zonder cacao, soms met alleen wat zeezout. Van cashewnoten, amandelen, pompoenpitten, gemengde noten, vanalles.

Healthy Planet met papaja (hartig en pittig) valt bij andere mensen erg in de smaak en zelf vind ik die met tuinkruiden oid erg lekker.
Kijk :P dit klinkt lekker.
Dank voor de tips!
pi_140966967
Nieuw lijstje:

O: havermout
T: appel
L: 2 Oberlander, 1 x hummus, 1 x met halve avocado, wat cherrytomaatjes en plakjes komkommer, bakje rood fruit, glaasje Beetje Juice (appel/bietensap)
T: plak ontbijtkoek (ha, is ie weer!)
T: Festini peer (collega trakteerde)
D: twee wraps met bonen, sojagehakt en paprika en wat groene salade (sla, tomaat)

Totaal: 1767 kcal
Positief: al mijn eiwitten binnengekregen!
Minder: Volgens MFP heb ik veel te weinig ijzer en calcium binnengekregen, maar volgens mij klopt dat ook niet helemaal want het staat niet bij alle producten ingevuld, maar het is wel een aandachtspunt. En verder is het wat aan de hoge kant, maar dat komt door die stomme wraps die kies ik zelf nooit uit, maar goed, je mag niet klagen als iemand voor je kookt en misschien heb ik de hoeveelheid kidneybonen wat hoog ingevuld, maar ik heb ze niet gewogen dus maar gegokt. ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:06:35 #86
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_140967755
D werd pistoletjes filet en ham, want ernstig uitgelopen vergadering. Gelukkig tevoren alleen groentelunch en yoghurtontbijt gehad dus nog steeds laag in kCals (plm 1500) maar nu in de tuin aan de Radler, dus t wordt iets meer. Morgen weer braaf.
Prrrrr
pi_140988056
Ik ben eindelijk over de helft van mijn doel (29 eraf), ik ben 14,8 kilo kwijt.
Beetje trots op mezelf, maar besef me ook dat ik er nog lang niet ben. Het begin is het makkelijkst, zegt men ;)

Ben in Polen goed gevoerd door mijn gastfamilie :')
"Gelukkig" werd ik ziek. Ik heb het totaal daaraan te danken dat ik niet kilos ben aangekomen, want als je te gast bent in Polen, zul je eten. En eten, en eten en eten ;)

Ik merk dat ik ook ietsje positiever aan het worden ben ik het algemeen. Ik zal nooit het zonnestraaltje in huis (of op het forum) worden, maar ik merk het wel. Ik hoop dat die trend zich voort zal zetten! :P

Ik heb wel weer lichte verhoging, dus ik ga zo maar weer op de bank liggen. Morgen maar weer eens terug naar de dokter. -O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_140988931
Ik zit ook weer helemaal in m'n flow merk ik. Het gaat me weer 'makkelijk' af.

Goed bezig Messina! _O_
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:37:56 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140990626
Mooi Pato! :Y
En wat een mooi resultaat al Messina! :Y

Mijn lijstje van gisteren
O: Brinta
T: niks
L: 400gr kwark, 75 gr blauwe bessen, 40 gr granola
T: stukje leverworst, lidl-fake-magnum
D: enorme kom Dahlsoup
T: lidl-fake-magnum, lidl-aardbei-calippo

Ja, drie ijsjes dus ja... :@
Dit lijstje is dus een klassiek voorbeeld van hoe ik overdag spaar omdat ik 'weet' dat ik 's avonds los ga. Het is natuurlijk ook wel een beetje self-fulfilling prophecy... :{

Mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta
L: 400gr kwark, 75 gr blauwe bessen, 40 gr granola
T: rauwkost, tonijn op water, lik yoghonaise
D: Grote kom Dahlsoup

En dan ben ik vast voornemens na de D niks meer te eten want ik wil kijken of ik mezelf terug in het ritme van 5-2 intermittent fasting kan krijgen. Dwz 5 dagen normaal eten en 2 dagen met 1 maaltijd van 500kcals.
Ik eet dan vanavond mijn D, morgen over de hele dag 1 maaltijd van 500kcal, wrsch doe ik dat als lunch-salade) en dan eet ik wel weer een D in de avond, maar ik zorg ervoor dat die 24 uur na de D van vanavond is. Daar ben ik ooit eens keurig 4 kilo in 1 maand mee afgevallen dus we gaan het zien.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:48:51 #90
298315 SacreCoeur
pi_140992886
Mijn lijstje gister was;

3 crackers met een soort low fat salami en augurk
2 crackers met kipfilet
appelijsje (waterijs)
klein beetje stoofvlees met tomaatjes, salade met feta/tomaat/komkommer (klein beetje honing mosterd dressing) en boontjes

2,5L water + 2x thee

vandaag;

2 bruine boterhammen met pindakaas en paar plakjes kaas
salade met gegrilde kip met koriander dressing
appelijsje

tot nu toe 1L water + 1x thee
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:04:36 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_140995439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn lijstje gister was;

3 crackers met een soort low fat salami en augurk
2 crackers met kipfilet
appelijsje (waterijs)
klein beetje stoofvlees met tomaatjes, salade met feta/tomaat/komkommer (klein beetje honing mosterd dressing) en boontjes

2,5L water + 2x thee

vandaag;

2 bruine boterhammen met pindakaas en paar plakjes kaas
salade met gegrilde kip met koriander dressing
appelijsje

tot nu toe 1L water + 1x thee
Ik vind allebei je lijstjes te weinig. Vijf crackers zijn geen ontbijt en lunch samen, twee bth'en ook niet.

Ik denk dat je veel zou kunnen verbeteren door wat eiwitten (kwark, yoghurt, ei) toe te voegen. Dat zit je lang vol van en je krijgt er nu niet genoeg van binnen.

Wat vind je er zelf van?

Mijn lijstje:
O: 2 volkoren met aardbeien, lv yoghurt met notencruesli.
T: Handje druiven.
L: 2 volkoren met Ardenner.
T: twee kleine bolletjes sorbetijs.
T: 2 volkoren met 30+kaas, 6 radijsjes, 1/3 komkommer.
D: volkoren spaghetti met tomatensaus en gehaktballetjes. Ik eet alleen en dit lag nog in de diepvries.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:25:34 #92
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_140995956
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren crackers; 1 slankie smeerkaas, 1 linera smeerpate; beker melk
L: 3 volkoren bth; 2 kipfilet + komkommer, 1 pindakaas met nootjes + komkommer
T1: peer
T2: kiwi gold
D: salade van sla/aardappeltjes/champignons/spekjes/croutons en beetje azijn.

Ik zit weer eens dagje op de TU en ik heb nog 1 kiwi over van de 2 en heb honger. Alleen heb ik ook hoofdpijn, ben gaar en bleh en avondeten gaat nog wel even duren. Dus ik heb eigenlijk zin in wat anders nu. Ik had de discussie (over dat ik dat beter niet kan doen) met mezelf verloren en ging toch wat halen. Alleen is de kantine nu dicht. De snoepautomaat beneden staat uit :? Dus ik ben alle vier de verdiepingen langs geweest op zoek naar nog een snoepautomaat, maar die zijn er dus niet. Uiteindelijk heb ik dus wel 4 verdiepingen trap gelopen en niks gesnaaid. Ik pak mijn kiwi dus maar gewoon. Iemand daarboven ziet mij liever bewegen dan snaaien volgens mij :')
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:51:28 #93
298315 SacreCoeur
pi_140996644
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind allebei je lijstjes te weinig. Vijf crackers zijn geen ontbijt en lunch samen, twee bth'en ook niet.

Ik denk dat je veel zou kunnen verbeteren door wat eiwitten (kwark, yoghurt, ei) toe te voegen. Dat zit je lang vol van en je krijgt er nu niet genoeg van binnen.

Wat vind je er zelf van?

Mijn lijstje:
O: 2 volkoren met aardbeien, lv yoghurt met notencruesli.
T: Handje druiven.
L: 2 volkoren met Ardenner.
T: twee kleine bolletjes sorbetijs.
T: 2 volkoren met 30+kaas, 6 radijsjes, 1/3 komkommer.
D: volkoren spaghetti met tomatensaus en gehaktballetjes. Ik eet alleen en dit lag nog in de diepvries.
Geen idee, soms eet ik meer en soms blijft het bij dit. Ik voel me niet flauw of heb weinig energie oid. Ik stop eigenlijk zodra ik het gevoel heb dat het genoeg is. Ik heb vaak ook niet het idee meer nodig te hebben. Eigenlijk sinds mijn intermittent fasting periode is mijn eten zo drastisch aangepast.

Als net als zondag bijvoorbeeld ga bbq-en dan eet ik garnalen, veel komkommer en wat salade en dan blijft het ook daarbij. Geen sausjes, stokbrood oid.

Dus ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind :P
pi_140998722
Hier moet ik nog gaan verzinnen hoe ik de komende weken door ga komen -O-
Vanwege het WK veel feestjes met hapjes en (veel) drankjes.
En daarna begint meteen mijn vakantie.

Ik denk dat ik me maar vooral op dagelijks sporten ga focussen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:14:20 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140998868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Geen idee, soms eet ik meer en soms blijft het bij dit. Ik voel me niet flauw of heb weinig energie oid. Ik stop eigenlijk zodra ik het gevoel heb dat het genoeg is. Ik heb vaak ook niet het idee meer nodig te hebben. Eigenlijk sinds mijn intermittent fasting periode is mijn eten zo drastisch aangepast.

Als net als zondag bijvoorbeeld ga bbq-en dan eet ik garnalen, veel komkommer en wat salade en dan blijft het ook daarbij. Geen sausjes, stokbrood oid.

Dus ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind :P
Maar moet je nog wel afvallen? En lukt dat met dit eetpatroon?
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:26:16 #96
298315 SacreCoeur
pi_140999266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar moet je nog wel afvallen? En lukt dat met dit eetpatroon?
Ja ik wil nog minimaal 10kg kwijt. En juist met dit eetpatroon val ik af af, niet te veel of te weinig.
Gemiddeld een 1kg per week, zodra ik meer ga eten blijf ik op gewicht stil staan.
pi_141000633
Mensen die zeggen: Maar je ziet er toch goed uit zo?

HALLOOOOO.. ik heb nog minimaal 35 kilo overgewicht :')
pi_141001355
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:01 schreef PatriQue89 het volgende:

Stom he. :P

Laatst een collega "Je moet niet meer afvallen hoor, je wordt echt dun"

Ik zit nog 5 kg boven een gezond BMI. :')
pi_141001504
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:01 schreef PatriQue89 het volgende:

Hey maar als je overgewicht hebt ben je niet automatisch lelijk ;)
Ik zie er ook goed uit zo (zou er alleen nog beter uit zien met 10 kilo minder ;) )
pi_141001522
Hier was het echt een beetje een rare dag vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141001642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:17 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Stom he. :P

Laatst een collega "Je moet niet meer afvallen hoor, je wordt echt dun"

Ik zit nog 5 kg boven een gezond BMI. :')
Ja.. achja.. Ik hoef die 35 kilo er ook niet af ofzo, maar nog wel minimaal 20 :')
pi_141001666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hey maar als je overgewicht hebt ben je niet automatisch lelijk ;)
Ik zie er ook goed uit zo (zou er alleen nog beter uit zien met 10 kilo minder ;) )
Nee, bedoelde ook niet lelijk, maar dat m'n lichaam goed was zo enzo :')
pi_141001837
Ik snap het :)

Bleh moet nog Jillian gaan doen maar wil eigenlijk naar het WK gaan kijken.
pi_141001898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:28 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap het :)

Bleh moet nog Jillian gaan doen maar wil eigenlijk naar het WK gaan kijken.
Dat begint toch pas om 21:50?
pi_141001955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:29 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Dat begint toch pas om 21:50?
Openingsceremonie is al bezig.
Dus daar ga ik dan maar een deel van missen.
pi_141002080
Ik krijg de indruk dat mensen dat soms zeggen omdat ze niet durven te zeggen dat je inderdaad wel wat mag afvallen. Want dan zeg je zelf 'Nee joh, er mag nog wel 10kg af'
Ik heb dan altijd het idee dat mensen denken van, zo nu hoef ik het niet meer te zeggen.

Vandaag crematie gehad van mijn oma en het is me zwaarder gevallen dan ik van te voren gedacht had. Het was heel klein, maar daardoor heel persoonlijk en mooi. En Nu ga ik chocolade eten. :@
pi_141002237
Fijn dat het mooi was, appelsap O+ Dat is echt heel belangrijk heb ik ontdekt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_141002443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:33 schreef appelsap het volgende:
Ik krijg de indruk dat mensen dat soms zeggen omdat ze niet durven te zeggen dat je inderdaad wel wat mag afvallen. Want dan zeg je zelf 'Nee joh, er mag nog wel 10kg af'
Ik heb dan altijd het idee dat mensen denken van, zo nu hoef ik het niet meer te zeggen.

Vandaag crematie gehad van mijn oma en het is me zwaarder gevallen dan ik van te voren gedacht had. Het was heel klein, maar daardoor heel persoonlijk en mooi. En Nu ga ik chocolade eten. :@
Denk dat ook inderdaad.. Of mensen die dat zeggen zijn zelf dik.. :')

Fijn dat het mooi was :) :*
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:19:25 #109
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_141004775
Dág oma appelsap.
Prrrrr
pi_141005208
Fijn dat het een mooi afscheid was appelsap sterkte!
pi_141005243
Dag 18 van Jillian toch nog gedaan :)
Dan is het nu tijd voor hapjes en drankjes :@
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:37:27 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141005757
Waarom eet je het er altijd weer bij Sarabi?

Sterkte appelsap...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141006964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom eet je het er altijd weer bij Sarabi?

Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan, juist omdat ik nog het goede gevoel van het sporten heb

en als ik het wel doe, tja waarom?
Als ik dat wist had ik geen overgewicht meer
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:59:52 #114
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141007136
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan, juist omdat ik nog het goede gevoel van het sporten heb

en als ik het wel doe, tja waarom?
Als ik dat wist had ik geen overgewicht meer
Ja maar je weet het zo goed. Je kent alle valkuilen... Ik weet het, het is makkelijk oordelen.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141007313
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:59 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja maar je weet het zo goed. Je kent alle valkuilen... Ik weet het, het is makkelijk oordelen.
I know...
Maar de laatste tijd gaat het ook wel goed
Ben alleen voor de komende weken bang
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:05:53 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141007731
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

I know...
Maar de laatste tijd gaat het ook wel goed
Ben alleen voor de komende weken bang
Erg herkenbaar hoor.
Angst is vaak een slechte raadgever om maar in de clichees te blijven.
Zelf heb ik de komende weken ook het eten niet in de hand en dat voelt toch wel overdonderend maar als je het per dag bekijkt dan valt het vast wel mee!
Zie je nog kans om nog wat meer te bewegen? (alles met de trap, fiets, te voet of whatever?)
pi_141009447
Daar ben ik erg slecht in dus ik ga gewoon voor extra hoepelen per dag (hoe suf het ook klinkt).
Een uurtje of meer ipv half uurtje per dag.
En misschien nog sportschool.
pi_141011111
Sterkte appelsap, wat verdrietig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_141012514
Sterkte appelsap! :(

Vandaag wel een goede dag gehad. Wel redelijk hoog in kcal, maar ook zo'n 750 kcal verbrand. Mijn uitgangspunt is dat ik 1500 kcal per dag eet (heel iets meer dan mijn ruststofwisseling) en wat ik met sporten/bewegen aan kcal verbrand mag ik eventueel extra. Zat vandaag ook ongeveer op 2200 kcal, meestal hou ik meer over op sportdagen. Ik tel trouwens alleen het halfuur fietsen en het hardlopen. Korte wandelingetjes e.d. tel ik niet mee..

Lijstje:
O: 1 bth met halvarine en slankie
T: Beker karnemelk en een peer
L: 3 bth met halvarine, 1 met slankie, 2 met kipfilet
T: 100 gram worteltjes, een breaker (geen geweldige keus, maar was op het station en het is mijn valkuil om dan echt slecht snackvoer te halen. Dit was dus al vooruitgang).
A: Lasagne met rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten en geraspte kaas
T: Direct na het hardlopen een glas halfvolle melk, later op de avond een bakje yoghurt met aardbeien.
S: 30 minuten fietsen, 55 minuten hardlopen

Ik vind het trouwens best moeilijk om op een dag aan mijn eiwitten te komen. Vandaag kwam ik er wel aan, maar 4 porties zuivel op een dag is een uitzondering en ook eentje die ik niet te vaak wil maken. Slankie zit niet veel in volgens mij, misschien dat ik daar een eiwitrijk alternatief voor kan zoeken. Maar het bevalt me dan weer wel dat het zo laag in kcal is..
pi_141016046
Vanavond aan een nette 1700kcal gekomen :)
Met een half uur hoepelen en half uur Jillian.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 01:13:04 #121
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_141017740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef Patoshik het volgende:
Hier was het echt een beetje een rare dag vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:09:16 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141020965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:19 schreef Gogo83 het volgende:
Sterkte appelsap! :(

Vandaag wel een goede dag gehad. Wel redelijk hoog in kcal, maar ook zo'n 750 kcal verbrand. Mijn uitgangspunt is dat ik 1500 kcal per dag eet (heel iets meer dan mijn ruststofwisseling) en wat ik met sporten/bewegen aan kcal verbrand mag ik eventueel extra. Zat vandaag ook ongeveer op 2200 kcal, meestal hou ik meer over op sportdagen. Ik tel trouwens alleen het halfuur fietsen en het hardlopen. Korte wandelingetjes e.d. tel ik niet mee..

Lijstje:
O: 1 bth met halvarine en slankie
T: Beker karnemelk en een peer
L: 3 bth met halvarine, 1 met slankie, 2 met kipfilet
T: 100 gram worteltjes, een breaker (geen geweldige keus, maar was op het station en het is mijn valkuil om dan echt slecht snackvoer te halen. Dit was dus al vooruitgang).
A: Lasagne met rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten en geraspte kaas
T: Direct na het hardlopen een glas halfvolle melk, later op de avond een bakje yoghurt met aardbeien.
S: 30 minuten fietsen, 55 minuten hardlopen

Ik vind het trouwens best moeilijk om op een dag aan mijn eiwitten te komen. Vandaag kwam ik er wel aan, maar 4 porties zuivel op een dag is een uitzondering en ook eentje die ik niet te vaak wil maken. Slankie zit niet veel in volgens mij, misschien dat ik daar een eiwitrijk alternatief voor kan zoeken. Maar het bevalt me dan weer wel dat het zo laag in kcal is..
En philadelphia light ofzo? Of een gekookt eitje op je smeerkaas? Zelf eiersalade maken van gekookt ei met augurk enzo en dan een heel klein beetje yoghurt en mayonaise kan ook een fijn alternatief zijn. Niet voor elke dag, maar beetje afwisselen...

Ik heb een lekker kort werkdagje. Deadline ruimschoots gehaald en nu heb ik niet echt een idee van wat ik ga doen vandaag. Iig niet extra eten, dus maar eens een lijstje.

O: 2 volkoren kapjes met aardbeien. 250 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Wilde perzik.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 ardenner. 1/3 komkommer, stuk of 5 radijsjes.
T: Weet ik nog niet. Er ligt wellicht nog wat fruit op de kantoorschaal en anders had ik maar beter moeten plannen. Ga vroeg naar huis, dus komt wel goed.
D: Kop tomatensoep met een stuk turks kruiden-knoflookbrood.
S: Uur paardrijden.
T: Moet even kcals tellen voor de rest van de dag, maar als het erbij kan, dan misschien 2 bitterballen of een klein zakje chips. Heb daar na het sporten altijd enorm zin in en we blijven natuurlijk wel in de bar hangen voor voetbal ook al hoef ik dat echt niet te zien en vind ik er geen reet aan
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_141023215
*hyper*
Dag 19 van Jillian gedaan, ben echt nog nooit zo ver gekomen *O*
Overmorgen mag ik al aan het derde (en laatste) level beginnen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:58:30 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141023654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Sarabi het volgende:
*hyper*
_O_
pi_141028516
Bedankt allemaal.

Ik heb gisteren de chocolade weten te beperken tot 50 gram. Overwinning!!!! (Normaal gaat er minimaal 100 gram in. :@ ) Met als beloning 68,5 op de weegschaal.

Sarabi, respect! Dat ga je gewoon halen die 30 dagen.

Lekker lijstje Tink.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:12:45 #126
298315 SacreCoeur
pi_141030338
Lijstje van vandaag;

2 boterhammen met kipfilet, gekookt ei
iets van kwark
appelijsje
bbq, beperken tot 1/2 stukjes vlees en iets van een salade

proberen min. 2L te drinken.

Verder deze week niet meer op de weegschaal gestaan, volgende week pas weer :D dus ik ben benieuwd.
pi_141030464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef appelsap het volgende:

Sarabi, respect! Dat ga je gewoon halen die 30 dagen.

SacreCoeur als je je aan je BBQplan houdt dan is het wel een mager lijstje.
pi_141030546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Sarabi het volgende:
*hyper*
Volhouden he! *O* You can do it!
pi_141030631
Lijstje van vandaag:

O: 1 bth kipfilet met tuinkruiden, 3 beschuit met kipfilet met tuinkruiden
T: Magere vanillekwark met aardbeien en een appel
L: 4 beschuitje, 2 met filet american en 2 met kipkerriesalade
T: Magere yoghurt met een mandarijn
D: Kip Tandoori.
T: x

1900 kcal.. misschien niet allemaal super verantwoord.. Maar wel onder de 2000. Ik vind het prima.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:31:09 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141030932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef appelsap het volgende:
-knip-
Lekker lijstje Tink.
Een lekker of een goed lijstje? Eerste is leuk en essentieel, maar tweede is toch ook wel erg handig ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Lijstje van vandaag;

2 boterhammen met kipfilet, gekookt ei
iets van kwark
appelijsje
bbq, beperken tot 1/2 stukjes vlees en iets van een salade

proberen min. 2L te drinken.

Verder deze week niet meer op de weegschaal gestaan, volgende week pas weer :D dus ik ben benieuwd.
Heel goed dat je je crackers vervangen hebt door brood, ei en kwark *O* Fruit in je kwark is ook lekker! Lunchtijd is al voorbij, maar misschien kun je nog wat gegrilde groente op de bbq doen courgette of aubergine of puntpaprika bijvoorbeeld of een lekker spiesje ananas of een zoete aardappel is groente, ook al heet het aardappel? Of een fruitsalade als toetje? Allemaal verantwoorde keuzes die prima nog in je lijstje passen.

Mijn weegschaal hangt overigens nog steeds op 75,5, maar dat is ook niet raar. Ik kom niet verder bij en dat is prima, maar ik wil wel echt graag terug naar die atl van 72. De komende weekenden dus maar niet zo veel biertjes drinken en bitterballen eten op het terras en wat meer poetsen, sjouwen en klussen en dan komt het vast wel weer goed. Ga zo in ieder geval een receptenlijstje voor komende week maken en dan verantwoorde boodschappen doen. Zoete aardappel heb ik al lang niet gegeten en ook de hoeveelheid groente laat nog wel eens te wensen over.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:39:52 #131
298315 SacreCoeur
pi_141031272
Ja ik heb geen idee :P het is een georganiseerde BBQ.
Ik hoop dat er iets aan groente is.
Maar fruit zal ik ook nog wel eten vandaag.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:11:31 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141032361
Hier is het even wennen aan weer een fasting day. Hoewel het niet helemaal 100% vasten is, ik heb een mega bak kwark met wat granola op als lunch.
En net nog een flink groot glas bouillon want met deze hitte kan dat sws geen kwaad en ik ben al de hele dag aan het rondrennen en poetsen en doen.

Morgen komt er voor het eerst een betaalde oppas (meestal gebruiken we opa's en oma's voor oppasdingen) en het was wel even nodig om de boel een beetje flink aan te pakken voor het voor vreemde ogen toonbaar was. :D
Maar goed, nu weer een heerlijke schone en opgeruimde bovenverdieping! *O* En flink wat energie kwijt. *O*
pi_141033431
Een opgeruimd huis scheelt zó voor mijn gemoedstoestand (en voor het maken van verstandige keuzes). :Y Maar als het een zooitje is, realiseer ik me dat nooit echt. :+

Hier +1kg trouwens, maar dat heb ik dan ook verdiend. Ik heb afgelopen week echt gegeten als, nou ja, zoals ik ruim een jaar geleden altijd deed. }:| 's Middags zoveel uit de keukenkastjes graaien dat ik geen trek meer heb ik avondeten, en later op de avond wéér die kastjes in.

Intussen heb ik de sportschool deze week ook nog eens geskipt. (Waarom?!) Ik voel me ook meteen 10 kg zwaarder en volgens mij heb ik daarom vanmorgen ook zonder nadenken een oude (best wel te grote) jurk aangetrokken. Gek is dat. :)

Anyway, t/m zondag gewoon weer drie gezonde maaltijden, geen al te gekke hoeveelheden tussendoortjes (maar wel WK kijken en morgen een feestje, dus ook weer niet helemaal niks), en hopelijk glijd ik dan tegen maandag weer in een goede flow of zo. :)

En om te beginnen straks wél sporten.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:57:16 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141034115
Ik heb trek, maar de kantoorfruitschaal is leeg en ik ga over een half uur naar huis... Ik ga even vloeken in de kerk en een cup-a-soupje nemen. Weet dat er niks zinnigs in zit, maar ik heb trek in iets hartigs en er is niks beters voorhanden. Als ik nu niks eet, overleef ik wellicht drie treinstations met allerlei vervelende zaakjes als een ijssalon en een ah to go niet zonder kleerscheuren.
pi_141034308
Ik vind dat ook altijd wel helpen voor het idee, zo'n Cup-a-Soup of een Opkikker aan het eind van de middag. :) Succes met al die treinstations!
pi_141034574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Ruby88 het volgende:

Intussen heb ik de sportschool deze week ook nog eens geskipt. (Waarom?!) Ik voel me ook meteen 10 kg zwaarder en volgens mij heb ik daarom vanmorgen ook zonder nadenken een oude (best wel te grote) jurk aangetrokken. Gek is dat. :)
Kast opruimen! :Y Bij mij hielp dat enorm, al die te grote kleren opbergen, en m'n kast vol met goed passende kleding waar ik me goed in voel. Onbewust zit er dan toch ergens in m'n hoofd dat ik niks meer heb om aan te doen als ik aan zou komen (en dus andersom ook als ik 't wel laat hangen), en die te grote kleren zijn onbewust ook gelinkt aan slechter eten. (Mocht er iemand nog interesse hebben in tuniekjes en een winterjas enzo... :+) En dat je dan een keer een wat mindere dag of zelfs periode hebt, tsja, in mijn geval hoort dat er nog steeds bij, maar het helpt wel om het enigszins onder controle te houden om een kast te zien met leuke dingen die goed passen :)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:36:13 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141035676
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb trek, maar de kantoorfruitschaal is leeg en ik ga over een half uur naar huis... Ik ga even vloeken in de kerk en een cup-a-soupje nemen. Weet dat er niks zinnigs in zit, maar ik heb trek in iets hartigs en er is niks beters voorhanden. Als ik nu niks eet, overleef ik wellicht drie treinstations met allerlei vervelende zaakjes als een ijssalon en een ah to go niet zonder kleerscheuren.
Ik deed t niet, te druk met iets anders. Nu weekend!
pi_141037085
Thanks voor de eiwittips nog Tink, volgende week wat meer experimenteren.
pi_141037786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Ruby88 het volgende:
Een opgeruimd huis scheelt zó voor mijn gemoedstoestand (en voor het maken van verstandige keuzes). :Y Maar als het een zooitje is, realiseer ik me dat nooit echt. :+

Hier +1kg trouwens, maar dat heb ik dan ook verdiend. Ik heb afgelopen week echt gegeten als, nou ja, zoals ik ruim een jaar geleden altijd deed. }:| 's Middags zoveel uit de keukenkastjes graaien dat ik geen trek meer heb ik avondeten, en later op de avond wéér die kastjes in.

Anyway, t/m zondag gewoon weer drie gezonde maaltijden, geen al te gekke hoeveelheden tussendoortjes (maar wel WK kijken en morgen een feestje, dus ook weer niet helemaal niks), en hopelijk glijd ik dan tegen maandag weer in een goede flow of zo. :)

En om te beginnen straks wél sporten.
Hehe herkenbaar, had ook 2 drukke weken en misschien 5 keer wezen sporten in 2,5 week ofzo.. Festival met frisdranken en noem maar op, uit eten naar de griek, graai je thuis ook weer sneller het een en ander, maar was toch weer bijna 3 kilo af woensdag :+..

Dat hatelijke gevoel van niet sporten deze week ook maar gelijk opgelost met extra sporten, zometeen ook nog maar fitness en dan zie ik wel wat ik meekrijg van die ellende vanavond :P
pi_141040809
Iemand hier trouwens wel eens een citroensapkuur gedaan?
pi_141042083
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Nope, wat houdt het in?
pi_141042184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nope, wat houdt het in?
http://www.citroensapkuur.nl/reinigen.php
pi_141042300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jij liever dan ik ;)
Ik ben het ook niet van plan hoor! Maar ik hoorde er iemand over praten.. dacht ff checken hier :7
pi_141042529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Een lekker of een goed lijstje? Eerste is leuk en essentieel, maar tweede is toch ook wel erg handig ;)

Mijn weegschaal hangt overigens nog steeds op 75,5, maar dat is ook niet raar. Ik kom niet verder bij en dat is prima, maar ik wil wel echt graag terug naar die atl van 72. De komende weekenden dus maar niet zo veel biertjes drinken en bitterballen eten op het terras en wat meer poetsen, sjouwen en klussen en dan komt het vast wel weer goed. Ga zo in ieder geval een receptenlijstje voor komende week maken en dan verantwoorde boodschappen doen. Zoete aardappel heb ik al lang niet gegeten en ook de hoeveelheid groente laat nog wel eens te wensen over.
Ik vind het naast een lekker lijstje ook een goed lijstje, anders had ik het wel gezegd. ;)
Wel wat weinig groente, al weet ik niet wat er in de soep zit.

Ik heb wel eens gelezen dat het normaal is dat wanneer je blijvend veel afvalt je vaak tussen de 5 a 10% van het afgevallen gewicht weer aankomt. Ik was al aan het googelen geslagen maar ik kan er nu niks over vinden. Zolang je stabiel blijft op de 75,5 is dat sowieso al heel netjes natuurlijk.
Goed dat je een plan maakt. ^O^
pi_141042872
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik heb het jaren terug wel eens gedaan, of geprobeerd. Een vriendin van me deed dat en die beweerde dat ze zich er zoooooo ontzettend goed van voelde. Ik heb het wel 1 dag volgehouden en toen voelde ik me zo ontzettend brak dat ik echt wat moest eten. Honger, misselijk, draaierig en flauw. Terwijl ik dan wel weer makkelijk kan leven op een shake-dieet van 500 kcal per dag.
Met deze warmte lijkt het me helemaal een drama. Het lijkt me ook écht niet gezond want je mist een hoop naadzakelijke voedingsstoffen.
pi_141067255
Morning :W
Gisteren was geen goed lijstje, dat gaan we vandaag beter doen.
Vanmiddag mag ik ook met 4 verschillende dansen optreden *O* dus ik moet vanavond laat nog even tijd maken voor Jillian.
pi_141072718
Succes met je optredens Sarabi!

Nog even een tip voor mensen die graag wat anders drinken dan water maar net als ik niet van light-frisdranken houden.. Vorige week heb ik een liter kokend water in een pan gedaan met veel munt en wat citroen. Op één liter 4 rietsuikerklontjes erin gedaan. De hele avond laten staan om af te koelen en te trekken. Daarna afgegoten in een fles. Heerlijk fris water wat niet onderdoet voor frisdrank, maar (met maar 1 suikerklontje per glas) een stuk gezonder is. Ook heel lekker met aardbei trouwens, maar die had ik nu niet in huis.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 17:54:37 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141075821
Vanavond tapassen met mijn lieftallige! :9
Het voornemen is voor weinig carbs te gaan, dus geen tortilla en brood etc, maar lekkere vlees-, vis- en vegadingetjes. Zin in!
pi_141076904
Optreden was weer super.
Nu even makkelijk pizza eten en daarna Jillian (dag 20) en hoepelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')