abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140530488
Zwangerschap & geboorte

2014

08 juni: Hobbesje (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
19 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_140530496
Nog wijzigingen?
pi_140530538
Is het eigenlijk normaal dat ik nog steeds buiten adem ben als ik een trap op ben gelopen? Soms duizelt het me even als ik opsta/lang sta enz. Dat hele in beweging blijven bij zwangerschap is een moeilijk idee zo... krijg nu wel veel beweging op het werk, maar dat valt me dan ook wel zwaar! *fail
  vrijdag 30 mei 2014 @ 08:56:55 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140530570
Ik had het ook vrijwel direct in het begin van mijn zwangerschap dat ik bij een trap op al buiten adem was dus niks geks. Tegen het einde wordt het nog wat erger :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140530575
Crumpette, ik heb dat wel! Ik weet niet of het komt omdat ik de eerste drie maanden zo weinig bewogen heb en dus compleet m'n conditie kwijt ben, of dat het er gewoon bij hoort! Ik woon in de eerste verdieping van de flat, maar neem nog regelmatig de lift.. Als ik met de trap ga dan kom ik boven en dan heb ik totaal geen puf meer, hoofdpijn van de inspanning en begint het me al wat te duizelen.. Heel stom!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 08:58:50 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_140530587
Ik kan ook geen trap meer lopen! *zwakkenboks* O+
disclaimer
pi_140530600
Helderrood bloed met afvegen is geen goed teken hè? ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_140530602
Trappen, ik kom ze alleen maar hijgend op ;)

Bij Ow ging ik met 11 weken naar Nepal en daar heb je tempels met heel veel trappen. Iedereen stond naar me te kijken als ik weer eens hijgend boven kwam :P
pi_140530606
Vlindur :*. Het kan alle kanten op. Bel anders je vk?
Home is where the O+ is...
pi_140530631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:00 schreef Cwen het volgende:
Vlindur :*. Het kan alle kanten op. Bel anders je vk?
Ik ben medisch.. Maar wacht het eerst even af nog..
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:04:02 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140530634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 08:53 schreef Crumpette het volgende:
Is het eigenlijk normaal dat ik nog steeds buiten adem ben als ik een trap op ben gelopen? Soms duizelt het me even als ik opsta/lang sta enz. Dat hele in beweging blijven bij zwangerschap is een moeilijk idee zo... krijg nu wel veel beweging op het werk, maar dat valt me dan ook wel zwaar! *fail
Ja, twee liter bloed extra rondpompen en kleinere longinhoud (dacht ik) zorgt daarvoor. Vorige keer dacht ik dat mijn conditie helemaal weg was omdat ik van een kwartier fietsen al moest bijkomen, maar dat was na de bevalling weg.

Vlindur, hoop dat het meevalt, sterkte.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:04:14 #12
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_140530636
Vindur :* mijn duimen draaien overuren.

JJ, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet ervan.

Mijn conditie is hard achteruit gehold tijdens de zwangerschap(pen) Traplopen is een uitdaging en fietsen eigenlijk helemaal geen optie meer.
pi_140530658
He, vlindur, wat schrikken! :* ik blijf ook voor je duimen! Hoever ben je nou?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:07:14 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_140530663
Vlindur, ik hoop zo dat het niks is!! :*

Fietsen doe ik nog fluitend en op hoog tempo gelukkig. Maar traplopen :') ik schaam me er haast voor :@
disclaimer
pi_140530747
Vlindur, sterkte....
Hoop dat t meevalt!
pi_140530798
Over inslaan he; Hema heeft vaak sticker kortingen met 20%, twee weken geleden ook. Ik had die hele actie gemist, wou niets kopen in de winkel zelf want geen sticker korting. Kwam er ineens een vrouw van de winkel op ons af, of we stickers wilden plakken woeeei *O* Bleek op de website ook een bekende actie, daar kon je ook meerdere producten met 20% korting bestellen. Hydrofielen, spuugdoekjes, slab, thermometers toen mooi ingeslagen en scheelde ook best. Heb alleen aankleedkussen toen bij Prenatal bij de mamadagen besteld, omdat die dan toch nog goedkoper was dan Hema.Die maandbox pampers bij wehkamp (heb code van 10 euro korting daar nog eens op), is wel heel aanlokkelijk, maar we hebben al drie pakken luiers in maat 1, dus dat moet maar niet nog meer worden.

Problemen met traplopen; check. Nu met 22 weken nog steeds enorm. Buiten adem sowieso, ook duizelig, ook na te lang staan. Conditie lijkt weg, maar de verklaring hier klinkt ook logisch. Fietsen laatst ook gedaan, een kilometer ofzo. Ik stapte af en dikke buikkrampen meteen... :o Normaal fietste ik altijd 12 km heen en terug naar mijn werk, heb ik al sinds maanden niet gedaan en ik ben bang dat ik niet meer terug kan komen van vermoeidheid, dus ik durf nu niet meer...

Oh Vlindur, nee he :{ Hopen dat het niks is!!
pi_140530892
Oh nee vlindur, ik duim voor je!!

Ons huis heeft drie verdiepingen en we wonen al op 1 hoog ook, dus ik word nogal vaak met mijn slapte geconfronteerd :')...
pi_140530985
Inmiddels ook kleine stolseltjes. Het ziekenhuis is gebeld. Word straks terug gebeld..

-O- -O- :{
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:34:52 #19
344469 Amsel
zonder t
pi_140530996
Hè Vlindur, wat eng :{ :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:37:26 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140531044
Och jee vlindur nee :{

:* :* succes en hier draaien de duimen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140531049
Kan vanmiddag om 13:50 terecht.
Ben 7.5 weken
pi_140531110
Succes Vlindur -O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_140531117
Succes Vlindur :*
pi_140531158
Gatsie dat duurt nog zo lang Vlindur, sterkte!
pi_140531246
Sterkte Vlindur!

Hier vanaf het begin (nu 16 weken) ook vreselijk buiten adem van traplopen (appartement 2 hoog) en niet rustig genoeg fietsen, fijn die herkenning :-)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:00:22 #26
52229 Chanty
pi_140531400
Oh vlindur Ik hoop dat het loos alarm is. Fijn dat je vandaag nog terecht kunt :*
pi_140531436
Oh shit Vlinder... ik duim voor goed nieuws! :*
pi_140531700
O, Vlindur, wat k**. Succes met afwachten :*

Hier ook vanaf de positieve test ongeveer hijgend de trap op. En nu sinds een paar weken moet ik echt m'n tempo aanpassen, rustig de trap op en niet meer rennend zoals ik meestal deed. Dan nog kom ik hijgend boven, maar dan zie ik iig geen sterretjes...
pi_140531824
Ah shit vlindur, mijn duimen draaien overuren! Ik denk aan je! :*
Tralalalaaa
pi_140531851
Vlindur :*
pi_140532066
-O- Vlindur.. :*

Buiten adem en sterretjes zien. Sinds de ijzertabletten is de duizeligheid minder. Nog wel snel buiten adem maar ik heb al geleerd m'n tempo aan te passen na BI.

Leuk SQ een kinderwagen uitzoeken!

Gisteravond heb ik in Z&G teruggelezen (2011) hoe ik me met 12-16weken voelde tijdens m'n 1e zwangerschap. Maar toen zat ik al 3 weken thuis door gedoe op t werk :o en was ik erg misselijk enzo. Nu gelukkig weinig last aan misselijkheid. Bijzonder dat het zo kan verschillen. Ook had ik toen al veel last van m'n bekken en kon ik t huishouden lastig doen. Nu doe ik het wel en heb ik er nog een peuter bij ook. (misschien omdat ik nu wel moet?) Nouja..erg interessant om terug te lezen iig.
pi_140532158
Sterkte Vlindur hopelijk loos alarm!

Hier vond ik gister een briefje van de vk in de bus of ik extra bloed kon laten prikken en als ik vragen had dat ik kon bellen. Beetje rare manier als je het mij vraagt... En dan nemen ze niet op ook :(
Nou ja ik neem aan dat als het levensbedreigend was dat ze me wel hadden gebeld.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_140532235
Oh vraagje, ik krijg 2x 200mg ijzer en daarbij heb ik nog foliumzuur 5mg.
Mijn zw.schapsvitaminen zijn nu op. Wat zouden jullie doen? Nieuwe kopen of
gewone multivitaminen nemen? (omdat ik de ijzer en foliumzuur apart krijg)

krijg ik met zw.schapsvitaminen erbij niet teveel ijzer en foliumzuur binnen?
pi_140532585
Sterkte Vlindur!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:00:05 #35
52229 Chanty
pi_140532637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:

Teveel foliumzuur binnen krijgen kan zo ongeveer niet. IJzer weet ik niet. Ik zou gewoon even overleggen met de arts/ vk :)
pi_140532683
Zoë overlegje met apotheek/gyn doen erover?

Vlindur :* denk aan je

Geppie vreemd, je weet ook niet wat ze extra willen bepalen?
Hoe is t met je vochtpootjes? Hier scheelde het koelere weer iets, voor zolang het duurt...

Buiten adem check! Zelfs bij hard meebrullen van liedjes heb ik het al. Tenzij ik goed op een buikademhaling overga dan red ik het nog her en der een uithaal te doen :')
pi_140533017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:

In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.

Teveel ijzer en foliumzuur krijg je niet zomaar, daar voorzie ik geen problemen mee. Dus imho geen bezwaar om zw.schapsvitamine door te blijven slikken :)
:)
pi_140533099
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.

Teveel ijzer en foliumzuur krijg je niet zomaar, daar voorzie ik geen problemen mee. Dus imho geen bezwaar om zw.schapsvitamine door te blijven slikken :)
Dankje!
Dat in gewone vitaminen veel vit.A zit wist ik niet. goed om te weten.
pi_140533909
Vlindur, sterkte!

Loj, veel plezier bij de echo!

Conditie had ik toch al niet, dus geen idee of die verslechterd is. :+. Maar raar is het natuurlijk niet, als je bedenkt wat er allemaal in je lijf gebeurt, zoals Spees al noemde.

Verder heb ik weer niets te melden. Ik voel me goed, geniet van mijn groeiende buik (als ik 's ochtends op m'n rug ga liggen als ik wakker word, zit er een hele bult op m'n buik aan de kant van de zij waarop ik heb gelegen :D), en doe netjes m'n oefeningen voor m'n bekken. Zolang ik geen gekke dingen doe (zoals het huishouden :P) heb ik niet veel last.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_140534361
O ja die conditie en traplopen is hier ook echt om te huilen. Maar snel na de zwangerschap kwam dat bij mij gelukkig weer goed.

Vlindur wat een rotsituatie. Ik hoop het beste voor jullie :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:08:44 #41
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_140534455
Sterkte Vlindur, ik duim dat t toch goed zit :*
pi_140534481
Oh vlinder... ;( ik ga weer in duimstand!

Gisteren was mupke zo ontzettend rustig (tot de ctg) maar nu beweegt ze gelukkig weer heel veel, alsof ze wil zeggen, rustig maar mama alles gaat goed! O+

Oh en conditie? Was dat? Kun je dat eten?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:18:32 #43
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_140534690
Vlindur :* . Ik duim voor je!!!
pi_140534848
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:01 schreef BlueEyes het volgende:

Geppie vreemd, je weet ook niet wat ze extra willen bepalen?
Hoe is t met je vochtpootjes? Hier scheelde het koelere weer iets, voor zolang het duurt...

Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.
Ik ga hier natuurlijk niet de spoedlijn voor bellen maar nieuwsgierig ben ik wel.

Mijn voeten/benen gelukkig ietsje minder maar als ik vrij ben zit ik wat vaker met mijn voeten omhoog dan als ik werk en het koele weer zal idd ook wel schelen. Vanmiddag voor het eerst naar die lymfe drainage massage, ben erg benieuwd.

Kind 1.0 is met de buren naar Monkey Town dus ik ga lekker ff een dutje doen :z :Y)
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_140535134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef geppie het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.
Ik ga hier natuurlijk niet de spoedlijn voor bellen maar nieuwsgierig ben ik wel.

Mijn voeten/benen gelukkig ietsje minder maar als ik vrij ben zit ik wat vaker met mijn voeten omhoog dan als ik werk en het koele weer zal idd ook wel schelen. Vanmiddag voor het eerst naar die lymfe drainage massage, ben erg benieuwd.

Kind 1.0 is met de buren naar Monkey Town dus ik ga lekker ff een dutje doen :z :Y)
Gewoon even naar de diensttelefoon bellen hoor :)

Is het een oranje-wit formulier van sanguin? Dan moet je idd tussen 27 en 28 weken gaan prikken om te zien voor antistoffen (in geval van negatieve Rhesus kleine c) of om te zien of je anti-D prik nodig hebt bij 30 weken (in geval van negatieve Rhesus D).

edit: dit formulier bedoel ik --> http://www.sanquin.nl/pro(...)ier/aanvraagform-27/
pi_140535234
Mignonne hoe bevalt je 'nieuwe' stageplek??
pi_140535259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mignonne hoe bevalt je 'nieuwe' stageplek??
Erg leuk :D
superdruk, dat ook. Ik ben nu al mn achterstallige verslagen aan het sschrijven want heb een paar weken van 50+ uur achter de rug, geen tijd voor verslagen :P hele lieve verloskundigen en geweldige zwangeren O+ ik zou er wel willen werken :D
pi_140535396
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vlindur, sterkte!

Loj, veel plezier bij de echo!

Conditie had ik toch al niet, dus geen idee of die verslechterd is. :+. Maar raar is het natuurlijk niet, als je bedenkt wat er allemaal in je lijf gebeurt, zoals Spees al noemde.

Verder heb ik weer niets te melden. Ik voel me goed, geniet van mijn groeiende buik (als ik 's ochtends op m'n rug ga liggen als ik wakker word, zit er een hele bult op m'n buik aan de kant van de zij waarop ik heb gelegen :D), en doe netjes m'n oefeningen voor m'n bekken. Zolang ik geen gekke dingen doe (zoals het huishouden :P) heb ik niet veel last.
Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!
pi_140535430
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:43 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!
Ik doe oefeningen die ik van mijn oefentherapeute krijg bij wie ik al vrij vroeg in de zwangerschap weer terecht gekomen ben. Gaat dus buiten de vk om, verder.
pi_140535747
Vlindur, dat is schrikken zeg... Hopelijk is het toch niks engs en mag je hier lekker blijven :*

SQ, in Helmond inderdaad ja :D
pi_140535813
Aah ok. Is het in het algemeen zinvol om dat soort oefeningen te doen tijdens de zw? Kegels enzo... of werkt dat voor de bevalling juist tegen?
pi_140535845
Oh dyre had ik over je pretecho heen gelezen! Wat leuk! En tof dat het nog zo snel kon.
S. 2014
J. 2016
pi_140536269
Klinkt goed mignonne! En pittig met je gezin er ook naast, is dat een beetje te combineren?

Heb net weer eens aan de lijn gehangen met de verzekering. Wat een geneuzel en gedoe is dat toch elke keer met vergoedingen!
Nu willen ze m'n zwangerschapscursus niet vergoeden, want die valt buiten mijn pakket??
Terwijl er aan begin van m'n zwangerschap was gezegd dat het wel vergoed wordt.
Ik snap het allemaal niet meer, maar kennelijk heb ik weer een andere verzekering dan een standaard verzekering.
Heb nu maar meteen alles uitgezocht qua (poli)klinisch bevallen etc ook. Plus lactatiekundige en borstkolfhuur.
Nu is de 'grap' dat ze dan wel weer een kolf vergoeden als ik 'm koop ipv huur (en nog meer vergoeden dan bij een standaardverzekering).
Ik snap er geen ene hol meer van.
Het enige dat ik weet is dat ik al bijna 300 Euro kwijt ben inmiddels aan aanvullende labonderzoeken en zwangerschapscurus. Das toch best pittig vind ik, ik zou het maar niet breed hebben qua inkomen, dan is het aardig slikken
pi_140536315
Alles zag er top uit!
Toch wel een opluchting!
Ook is de placenta mooi opgeschoven, niet meer bij de uitgang en uit de buurt van m'n litteken :)

Oja en het wordt een ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlindur heel veel succes zo :*
pi_140536356
Jaaaaah Loj *O* Zo 1 krijg ik ook :D
Fijn dat het goed was allemaal
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:29:54 #57
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140536721

Loj fijn dat alles goed is en dat je placenta mooi opgeschoven is.
pi_140536894
Loj fijn dat alles goed is!

Mupke heeft al een half uur de hik.... Kleine slokop O+
S. 2014
J. 2016
pi_140537202
Owh Vlindur wat naar! Heel veel succes zometeen! Hopelijk valt het mee!!!

Loj wat fijn *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:11:29 #60
52229 Chanty
pi_140538052
Loj fijn van de goede echo *O*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:17:44 #61
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_140538287
Super Loj!

En een :* voor Vlindur, het hoeft niks te betekenen he, ik heb ook 3 of 4 weken bloedingen gehad, bij vlagen ook best veel, maar nu stuitert er een vrolijk kindje in mijn buik (of agressief, zou ook kunnen natuurlijk..)
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:25:15 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_140538543
Helmond is heel leuk Dyre!

Loj, fijn dat alles er goed uit zag O+

Zo, mutsy igo urban Nomad black besteld 8-) over drie maanden ophalen :')
disclaimer
pi_140538823
Loj, wat fijn dat alles er zo goed uitzag! En wat leuk dat het een verrassing blijft. Bij ons ook en ik vind het elke dag leuker dat we dat besloten hebben (terwijl ik het vlak na de echo toch wel een beetje "jammer" vond...).

Vanmorgen trouwens weer in de war gemaakt door m'n app. Ik kreeg de melding "You are 31 weeks pregnant". Maar ik heb het nogal druk op m'n werk en dacht echt dat ik nog 6 weken had tot ik met verlof ging. Ik schrok echt en dacht he... Gelijk m'n agenda gepakt, geteld en nog eens geteld. En nu kwam ik er achter dat deze app ook de 31e week aankondigt met 31 weeks, pfieuw! Nog lekker 6 weken om alle drukke dingen af te ronden!

O, en stoere wagen, SQ. Daar kan je man zich gerust mee vertonen (en jij ook ja...).
pi_140539319
Marel dat gaat ook al rap!

Sq die is stoer die wagen!
Wat trouwens een lange levertijd :o

LMN :D agressief? heb je klein piranhaatje in de buik?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:56:23 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_140539471
Nee, is niet de levertijd hoor! Maar wat moet ik nu al met een kinderwagen? ;)
disclaimer
pi_140539554
Stof laten happen en in de weg laten staan? :D

Heb je gelijk in dat je dan even ermee wacht, dacht dat er een levertijd op zat en dan sta je mooi te kijken als je zoiets last minute regelen zou.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:59:00 #67
naughty by nature
pi_140539555
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:51 schreef BlueEyes het volgende:
Marel dat gaat ook al rap!

Sq die is stoer die wagen!
Wat trouwens een lange levertijd :o

LMN :D agressief? heb je klein piranhaatje in de buik?
Haha laten we het hopen van niet, een onvrijwillige interne keizersnee.. ;(

Maar ik was wel onder de indruk toen die deze week zo hard duwde, dat het al ongemakkelijk voelde. En dat dan ook een tijdje zo houden, alsof er een verbouwing gaande is daar binnen :')
pi_140539571
Wat is een gebruikelijke levertijd op kinderwagens?

Loj, wat fijn dat alles in orde is. *O*.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:05:51 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_140539773
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is een gebruikelijke levertijd op kinderwagens?

Loj, wat fijn dat alles in orde is. *O*.
tegenwoordig niet lang, maar de fabriek gaat nog wel vaak dicht in de zomer :)
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:10:32 #70
344469 Amsel
zonder t
pi_140539900
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:34 schreef marel88 het volgende:

Vanmorgen trouwens weer in de war gemaakt door m'n app. Ik kreeg de melding "You are 31 weeks pregnant". Maar ik heb het nogal druk op m'n werk en dacht echt dat ik nog 6 weken had tot ik met verlof ging. Ik schrok echt en dacht he... Gelijk m'n agenda gepakt, geteld en nog eens geteld. En nu kwam ik er achter dat deze app ook de 31e week aankondigt met 31 weeks, pfieuw! Nog lekker 6 weken om alle drukke dingen af te ronden!

Ik vind dat rekenen met die weken best verwarrend. We hebben er nu 30 weken opzitten en gaan dus week 31 in, toch?

Ik hoop zo dat alles goed is met Vlindur..
pi_140540274
Hoop ook dat alles goed is bij Vlindur.. :*

Loj *O* ! fijn dat alles goed was

Blueeyes
irritant verzekeringgedoe

hier irritantwerkgedoe (ff klagen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140540344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:10 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik vind dat rekenen met die weken best verwarrend. We hebben er nu 30 weken opzitten en gaan dus week 31 in, toch?

Ik hoop zo dat alles goed is met Vlindur..
Ik ook...

En over die weken, ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind "you are now 31 weeks pregnant" gewoon niet kloppen. We zijn idd 30 weken, en komende week is de 31e week. Maar sommige mensen vinden het wel kloppen, dus verwarrend is het in ieder geval :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:35:20 #73
52229 Chanty
pi_140540545
Zoe :*

SPOILER
pi_140540677
Hoi!

Nou, het is heel gek hoor. We hebben een heel langzaam kloppend hartje gezien. En een vruchtzak en vruchtje wat overeen kwam met maar 4.5 weken. Op het einde klopte het hartje nog even op volle toeren. Dus we zijn enorm benieuwd hoe dit gaat eindigen..
Over twee weken gaan we weer. En tot die tijd moet het bloeden gewoon uit blijven.

Dus nee. Ik hoef echt nog niet in de OP...
pi_140540696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:35 schreef Chanty het volgende:
Zoe :*

SPOILER
SPOILER
pi_140540732
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Hoi!

Nou, het is heel gek hoor. We hebben een heel langzaam kloppend hartje gezien. En een vruchtzak en vruchtje wat overeen kwam met maar 4.5 weken. Op het einde klopte het hartje nog even op volle toeren. Dus we zijn enorm benieuwd hoe dit gaat eindigen..
Over twee weken gaan we weer. En tot die tijd moet het bloeden gewoon uit blijven.

Hoop dat het bloeden wegblijft! en het hartje blijft kloppen O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:47:04 #77
348178 NotTheSame
pi_140540822
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Hoi!

*Haalt weer adem*. Gelukkig toch een knipper! Ik blijf voor je duimen meid!
pi_140540905
Zo ik zat straks met dreumes bij Ballorig en ik kreeg me toch een rotschop van Harrie! Lag effe kreupel haha. Wat een kracht en dat voor nog geen 32 weken!

Zoe wat zuur weer. Blijf idd assertief en geef je grenzen aan. Ook dit komt wel weer goed. Gelukkig dat je een prettige arboarts hebt.

Vlinder .. heel onzeker voor jullie dus allemaal. En het enige wat je kunt doen is afwachten. Ik hoop voor jullie op goed nieuws de volgende keer :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:50:37 #79
52229 Chanty
pi_140540918
Pfff Vlindur dat is nog wel even spannend dan de komende weken. Ik hoop dat je knipper blijft knipperen :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:53:38 #80
52229 Chanty
pi_140540986
Die man moet maar lekker in een hoge boom gaan zitten :') Ik wil ook een miljoen op de bank, en een dik huis en en en… Hij is gewoon niet realistisch dus het lijkt me dat dit wel netjes opgelost gaat worden.
pi_140541121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:53 schreef Chanty het volgende:
Die man moet maar lekker in een hoge boom gaan zitten :') Ik wil ook een miljoen op de bank, en een dik huis en en en… Hij is gewoon niet realistisch dus het lijkt me dat dit wel netjes opgelost gaat worden.
:+
nee klopt.. ook lekker zo'n mailtje en dan *poef* hijs op vakantie :')

Bedankt Chanty :*

Heb nu felle steken in mijn buik en moet tot 18:00 werken -O-

Twinkle
sterke harrie! :o
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:06:33 #82
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_140541334
Vlindur, fijn dat jullie wel een hartje hebben gezien. 2 weken lijkt dan nog zo ver weg he...Hopelijk gaat het gewoon helemaal goed komen!

SQ, gratz met je kinderwagen!

Loj, fijn dat je een goede echo hebt gehad :)

Zoe, inderdaad irritant zeg.. denk je dat het helemaal goed geregeld is.. komt er nog zo'n dwaas achterop..

En wat een schopperts hebben jullie allemaal zeg! De ene trapt nog harder dan de andere! Ik zeg NL elftal 2034! (dan gemengd elftal he.. we gaan met de tijd mee! :P) w/
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:14:46 #83
naughty by nature
pi_140541601
Jeetje Vlindur, wat spannend dan nog even! Een kloppend hartje is wel een goed teken, ook al is het nog traag, het is ook nog heel pril he.
Ik duim voor je!!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:35:40 #84
344469 Amsel
zonder t
pi_140542177
Jemig Vlindur, wat rot dat je nu nog twee weken die onzekerheid hebt.
pi_140542739
Jeetje Vlindur, wat een onzekerheid... Sterkte met de rust behouden de komende 2 weken, heb je ergens nog wat yoga-oefeningen? Het zou toch verboden moeten worden, deze onzekerheid... :*
pi_140542996
Sterkte vlindur :*
S. 2014
J. 2016
pi_140543094
Zoë wat een gedoe zeg, lijkt ook niet op te houden he?

Sjee wat spannend allemaal!
Heel veel sterkte de komende 2 weken
pi_140543105
Jeetje, spannend allemaal zeg, vlindur. Ik hoop dat het bloeden stopt en dat het hartje blijft kloppen en het kindje groeit!! :*
Tralalalaaa
pi_140543160
Sterkte Vlindur, het lijkt me heel lastig om met die onzekerheid om te gaan :*!

Zoe, wat een suffe vent zeg :{ goed je eigen grenzen aangeven en hopelijk komt er een goede oplossing!

Hier ben ik aardig tegen m'n grenzen aangelopen deze dagen. Gisteren een etentje met collega's dat laat werd. Ook net iets teveel gegeten, en toen de halve nacht wakker en maagzuur. Vandaag naar een vriendin in R'dam, lekker de stad doorgesjokt maar ik houd het gewoon niet meer zo vol als eerst. Pijn in liezen, dus met de metro terug en nu weer in de trein naar huis. Helemaal geen probleem, maar wel even wennen dat ik dus wat rustiger moet doen :') .
pi_140543827
Het bloeden is gestopt. Vanmiddag al. Maar ik geloof gewoon niet dat dit goed blijft gaan. :N
Ik heb 2 weken terug positief getest. De strepen knalden er weer vanaf (14/05)
Hoe kan ik dan nu maar 4.5 weken zwanger zijn?

En hoe kan het hartje dan al kloppen?

Nee hoor.. Ik geloof er niet in. -O-

We hebben helaas geen foto meegekregen. Heb er zelf ook nooit aan gedacht. Pas toen we weer in de auto zaten :')
pi_140543876
Heb je die dingen ook tegen de gyn gezegd? Of zijn dat achteraf gedachtes die opkomen nu je er over nadenken gaat thuis?
pi_140544075
:* voor Vlindur. Lijkt me echt geen leuke situatie...
pi_140544149
Ja, Hij zegt dat de bevruchting dan vast later is geweest. Maar thuis beredenerend kan het gewoon niet. Maar dus niet alleen de vrucht was klein, maar ook het vruchtzakje. En die was verder wel mooi rond en zwart. Als ik dus zeg maar niet mijn datum had geweten was ik nu perfect 4.5 / 5 weken zwanger geweest.

Dus meer dan afwachten kunnen we niet doen. Met een week terugkomen was gewoon te kort, want het kan dan nog alle kanten uit. met 2 weken hebben we gewoon 90% duidelijkheid.

En als het nu alsnog misgaat kan ik gewoon bellen.
pi_140544212
Vlindur vervelend die onzekerheid... :*

Ik ben bij mijn eerste echo ook bijna 2 weken teruggezet. Terugberekend kon dat gewoon echt niet vond ik zelf, maar alles klopte volgens die termijn. Zoals je zelf al zegt: als ik mijn datum niet had geweten was ik ook perfect 2 weken 'korter zwanger' geweest.

Later heb ik die weken gewoon weer ingehaald. Het hangt ook zoveel van de meting af. Met die termijn kan 2mm al heel wat dagen schelen.
pi_140544296
Kan me je gedachtengang ook wel heel erg indenken Vlindur.
Blijf m'n duimen voor jullie draaien en op het beste en mooie hopen.
:*
pi_140544619
Poeh Vlinder, een kloppend hartje maar toch die onzekerheid... dan duren 2 weken vast heel lang. Sterkte, ik duim tóch voor een eigenwijze plakker hoor!

Hier begint het me zwaar te vallen. Slecht slapen, voorwerk, spanning... van mij mag de beeb nu wel snel komen. Zondag of maandag zou fijn zijn. Ik denk niet echt dat dat ook gaat gebeuren hoor, maar een mens mag altijd hopen, toch? :P
pi_140544768
Had ik ook hoor vlindur bij mijn eerste echo, verwachtte 7 weken ongeveer en het was vermoedelijk 5.. en zonder knipper nog! De week daarop netjes 6 met knipper en de week daarop 7... dus het kan nog! Ik vroeg het ook de gyn en die zei ook iets over dat het lang kan duren voor er ingenesteld is oid.. iig :* voor de onzekerheid!
pi_140545090
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:13 schreef Crumpette het volgende:
Had ik ook hoor vlindur bij mijn eerste echo, verwachtte 7 weken ongeveer en het was vermoedelijk 5.. en zonder knipper nog! De week daarop netjes 6 met knipper en de week daarop 7... dus het kan nog! Ik vroeg het ook de gyn en die zei ook iets over dat het lang kan duren voor er ingenesteld is oid.. iig :* voor de onzekerheid!
Hoe zit dat dan met die vroege knaltest? :@
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:32:53 #99
52229 Chanty
pi_140545199
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:06 schreef Cantare het volgende:
Poeh Vlinder, een kloppend hartje maar toch die onzekerheid... dan duren 2 weken vast heel lang. Sterkte, ik duim tóch voor een eigenwijze plakker hoor!

Hier begint het me zwaar te vallen. Slecht slapen, voorwerk, spanning... van mij mag de beeb nu wel snel komen. Zondag of maandag zou fijn zijn. Ik denk niet echt dat dat ook gaat gebeuren hoor, maar een mens mag altijd hopen, toch? :P
Hoe ging het bij de vorige twee? Ging je daar overtijd?

Heb je trouwens altijd voorwerk en zo? Behalve die ene dag veel harde buiken en de andere halve dag een trekkend gevoel, heb ik nergens last van. Of kan een bevalling ook starten zonder aankondiging zeg maar?
pi_140545315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met die vroege knaltest? :@
ja, maar ik had dus ook zo'n knaltest! en volgens de meest voorzichtige berekeningen had ik dan zowat net bevrucht moeten zijn... :') ik weet niet precies hoe het allemaal kan.. maar hou moed :)
pi_140545335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Heb je trouwens altijd voorwerk en zo? Behalve die ene dag veel harde buiken en de andere halve dag een trekkend gevoel, heb ik nergens last van. Of kan een bevalling ook starten zonder aankondiging zeg maar?
Kan prima zonder. :Y

Vlindur :* hoop dat alles gewoon goed zit.
pi_140545344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja, maar ik had dus ook zo'n knaltest! en volgens de meest voorzichtige berekeningen had ik dan zowat net bevrucht moeten zijn... :') ik weet niet precies hoe het allemaal kan.. maar hou moed :)
Ja :Y
Vlindur zal dit zo ook wel lezen :)
pi_140545407
Ik laat het nu gewoon even bezinken.. Zolang er geen bloed is houd ik maar een soort van hoop. De verhalen van jullie vind ik iig geweldig om te lezen. *;

Ik ga een ijsje halen met m'n mannen. Hebben we wel verdiend :7
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:09:41 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140546158
quote:

[..]

Bij de eerste had ik niks voorwerk. Gewoon 8 weken voor datum vet de bevalling in duiken. Dat hebben ze 2 weken weten te rekken met weeënremmers voor hij door de medicijnen heen gewoon kwam. Dus je kan ook zeggen dat ik 2 weken flink voorwerk heb gehad :P. Met m'n tweede had ik wel een aantal weken voorwerk.
Niets van te zeggen dus ;-)

Vlindur ik duim voor je.
(Ik verzin dan dat er nog een eisprong is geweest, iets later en dat die daarna ook bevrucht is. En de eerste er ook was maar nu of verstoppertje speelt of er niet is. Maar dat is mijn fantasie die ermee aan de haal gaat ) voor nu; je hebt een knippertje gezien en dat is een goed teken! Sterkte met afwachten de komende twee weken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_140546417
Ik had heel veel harde buiken de laatste maand. Dacht ook af en toe dat het misschien voorwerk was, maar als je ze zo vaak hebt dan betekent het op een gegeven moment ook niets meer. Dan hoort het er gewoon bij. Maar toen ik over de UD ging en in het ziekenhuis aan de monitor lag, werden die harde buiken wel geregistreerd als weeënactiviteit, en niet zo'n beetje ook. Grote uitschieters. Toch waren het geen echte weeën. Ik vond het wel een soort van erkenning, dat die harde buiken wel echt iets voorstelden. :D .

De bevalling begint als er vanuit je baby een signaal gaat naar je hersenen en dan gaat je lichaam aan het werk om de baby eruit te krijgen. Dan kan dus van het ene op het andere moment gebeuren. Maakt het ook zo spannend!

Vlindur, ik hoop voor je dat het goed gaat. Lekker veel afleiding zoeken maar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140546489
quote:

[..]

Bij beide begon met met precies 40 weken, zonder noemenswaardig voorwerk. :) Bij de 2e was ik met 39+6 gestript.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:58:20 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_140547806
Vlindur, wat een onzekerheid... Hopelijk valt de munt de goede kant op :*
disclaimer
pi_140547878
Mag ik even zeggen dat ik prenatal een */+-* zaak vind?

Nu 2 X geweest daar, 2 X dingen gekocht met korting en 2 x de korting niet gekregen....

Let op jullie bon daar dames!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:00:25 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_140547894
Ik heb iets heel ergs gedaan. Ik heb gezonde sandalen gekocht :'( na een halve dag hippe schoentjes passen en huilen omdat alles knelde of niet paste ben ik overstag gegaan bij Clarks :@ :')

Andere bevindingen:
- passende korte broeken zijn een illusie
- passende zwemkleding is een illusie

:')
disclaimer
pi_140547928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb iets heel ergs gedaan. Ik heb gezonde sandalen gekocht :'( na een halve dag hippe schoentjes passen en huilen omdat alles knelde of niet paste ben ik overstag gegaan bij Clarks :@ :')

Andere bevindingen:

Een zwangerschap kan rare dingen met je doen hè :P
pi_140547979
quote:

Andere bevindingen:

Welkom in de wondere wereld van het zwangerzijn :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:04:53 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_140548043
Ze zijn zó lelijk :')!
disclaimer
pi_140548068
Foto!!!
pi_140548088
quote:

Andere bevindingen:

:D clarks *O* i lof it! foto!
pi_140548144
oh en hier twee positiebroeken van esprit binnen - beide maat 38, met echt een weeereld van verschil in grootte. de kleinere past nu, maar ik ben bang dat ik daar snel uitgroei. de lichtere is een beetje losjes, maar die hou ik, fijn voor de zomer. and the search continues... -O-
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:07:36 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_140548151

:') :@
disclaimer
pi_140548194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:07 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

Mwah, zo erg vind ik ze niet :)
pi_140548200
niks mis mee. met een leuke nailpolerz!
pi_140548255
Met stylish verantwoord gelakte nagels en verzorgde voeten niks mis mee toch??
Het mag heus wel comfortabel zijn en zo eng zijn ze echt niet!
pi_140548333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:07 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

Jij wint... :P ik ben nog niet bezweken voor zulke lelijke :@ schoenen...

Maar als t goed zit lekker doen dan!
S. 2014
J. 2016
pi_140548344
Ik heb 3 positiebroeken gekocht, maar ik ben toch echt geen broekenmens. Jurkjes en slipperts ladies! Kan je in groeien <3 En jurkes knellen niet *O*

En ik loop gewoon op gympen, jurkje of niet :6
pi_140548373
T kan btw nog wel veeeeel erger...
S. 2014
J. 2016
pi_140548412
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb 3 positiebroeken gekocht, maar ik ben toch echt geen broekenmens. Jurkjes en slipperts ladies! Kan je in groeien <3 En jurkes knellen niet *O*

Jurkjes kruipen omhoog en laten mn klutskwab knieeen zien... Maar slippers.. O+
S. 2014
J. 2016
pi_140548488
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:12 schreef Roomsnoes het volgende:

+1
pi_140548522
Stond je hartstikke leuk iig GM, dat jurkje met die stippies in het buikentopic!

Bij mij kruipen ze nooit maar ik loop in haast niets anders, dus ben t dan ook gewend. Enige is dat eens schoudertas de boel ontbloot af en toe :P
pi_140548550
jurkjes ja O+ maar dan wel met net iets warmer weer, want leggings en ballerina's :N en panties :r

blote benen en slippers/ballerina's!
pi_140548823
Ik ben normaal gesproken ook wel type surfshorts en hemdjes met slippers, maar een echt fatsoenlijke korte broek voor een zwangere kan ik mij trouwens weinig bij voorstellen..
pi_140548984
Hmm Vlindur ik heb een vroege echo gehad en de gyn wist muj toen te vertellen dat een hartje waarneembaar is vanaf 6+4. Dus als jij een hartje gezien hebt zou je zeggen dat je idd toch verder bent :?

Sorry. Tis niet mijn bedoeling om je van streek te maken :*
Ik blijf voor je duimen!
pi_140549272
Ik heb een positiejeans zelf tot korte broek omgetoverd... Of kort, een capri model..
S. 2014
J. 2016
pi_140549437
Ik geniet enorm van mijn buik(je), maar kijk toch stiekem wel uit naar mijn 'gewone' kleding weer
pi_140549615
Ik heb een superfijne korte spijkerbroek van de H&M! Ik weet dat zijn 'n de grotere maten weinig passends hebben, maar die korte broek is voor mij met m'n maat 40 superfijn. Zeker als je met je peuter naar de speeltuin gaat, is het wat praktischer dan jurkjes.

En ik had dat ook zo, de vorige keer, Blue! Alleen jammer van de desillusie achteraf. Eerst was ik er nog wat te dik voor, daarna viel ik zo snel af door veel wandelen en borstvoeding, dat ik al snel niks meer paste. Moest ik weer shoppen (en dat paste ook na een paar maanden niet meer toen ik weer op normaal gewicht was). Voordeel: ik heb alle maten in de kast! Ik hoop dat jij weer snel in je eigen kleren past, zo jojo-en is niks...
pi_140549656
Ik vind mooie positiekleding vinden ook veel moeilijker dan ik had verwacht! Ook omdat ik er niet de hoofdprijs voor wil betalen. Heb dan weer wel een leuke korte broek van de H&M. :P.
pi_140549742
Dames, even een vraagje. Ik heb net een pakje gekocht om de baby na de geboorte aan te doen. Dus van ziekenhuis naar huis. Aangezien wij allebei flinke babies waren, heb ik maat 62 gekocht. Maar nu twijfel ik. Is dat niet toch wat te groot?
pi_140549748
Ooh Marel, ik heb alle maten in mijn kast al liggen uit verleden jojo-gedrag!
Vandaar dat ik nu ook wel enigszins red met niet alles perse positiemode te kopen.
Maar sommige shirtjes komen op standje Onslow terecht :') en dat is weinig charmant.

En ik wil ook niet al mijn leuke shirtjes 'verpesten' en oprekken met de buik, das ook zo zonde.
Maar aan de andere kant, wel weerreden tot shoppen O+
pi_140549861
Oeh Sun dat is wel erg flink qua maat naar mijn mening.
Een tip van mijn schoonzusje was, zo rondom de groei/liggingsecho bij week 34/35 vragen waarop ze het kindje schatten en verwachten en aan de hand daarvan nog wat kopen.
Ik heb wel wat maat 50 gekocht, maar dat was afgeprijsd dan is het niet al te zuur als het na een week niet meer past of helemaal niet.
En verder combimaatje 50/56.
pi_140550029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:53 schreef BlueEyes het volgende:
Oeh Sun dat is wel erg flink qua maat naar mijn mening.
Een tip van mijn schoonzusje was, zo rondom de groei/liggingsecho bij week 34/35 vragen waarop ze het kindje schatten en verwachten en aan de hand daarvan nog wat kopen.
Ik heb wel wat maat 50 gekocht, maar dat was afgeprijsd dan is het niet al te zuur als het na een week niet meer past of helemaal niet.
En verder combimaatje 50/56.
Hmm ja, krijg je een echo met 34 weken? Ik dacht dat ik de volgende x alleen hartje zou kunnen luisteren.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:59:01 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_140550056
Ik heb wel twee hele mooie jurkjes gekocht om de aandacht van de schoenen af te leiden :P
disclaimer
pi_140550060
Ik heb zwangerschapspanty´s gekocht (4 stuks van HM), 2 shirts en 2 blouses, en voor de rest heb ik veel van die korte 5E rokjes van HM aan, en een maxidress in basic jersey van HM. En heb wat KingLouie jurkjes gekocht, maar die zijn niet per se voor de zwangerschap. En dus die broeken waarhet nu veel te warm voor is :D Dus valt eigenlijk nog mee qua inkoop eigenlijk.

Wanneer is het eigenlijk handig om voedingsbh's te kopen? Wanneer zijn je borsten t grootst zeg maar, in de zwangerschap? Tot nu toe zijn ze kleiner dan bij aanvang :')
pi_140550101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even een vraagje. Ik heb net een pakje gekocht om de baby na de geboorte aan te doen. Dus van ziekenhuis naar huis. Aangezien wij allebei flinke babies waren, heb ik maat 62 gekocht. Maar nu twijfel ik. Is dat niet toch wat te groot?
Ja, dat is erg groot, tenzij je baby 12 pond is. ;) Een gewone stevige baby past echt wel in 56.
pi_140550161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:00 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, dat is erg groot, tenzij je baby 12 pond is. ;) Een gewone stevige baby past echt wel in 56.
Ik ga het morgen wel omruilen :P
pi_140550352
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

Enne, Vlindur, Loj had ook hartactiviteit terwijl de grootte op 5 wk uitkwam! Daar hadden we het nog uitgebreid over. Plus, ikzelf heb tot 13 wk bloedverlies gehad. Kop op :*
Ja :Y. Hier een baby van 4542 gram en 56 cm en ze heeft toch nog een tijdje in 56 gepast. 62 is écht te groot!
Home is where the O+ is...
pi_140550379
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hmm ja, krijg je een echo met 34 weken? Ik dacht dat ik de volgende x alleen hartje zou kunnen luisteren.
Dat verschilt per praktijk of je die krijgt of niet.
Je kunt ook aan je vk vragen of ze het gewicht wil schatten zo rond 37/38 weken, dan heb je ook een redelijk uitgangspunt.

62 is wel erg groot.
pi_140550454
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat verschilt per praktijk of je die krijgt of niet.
Je kunt ook aan je vk vragen of ze het gewicht wil schatten zo rond 37/38 weken, dan heb je ook een redelijk uitgangspunt.

62 is wel erg groot.
Ooh ik dacht dat dat standaard was :o
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:10:40 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_140550485
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jurkjes kruipen omhoog en laten mn klutskwab knieeen zien... Maar slippers.. O+
ik kan niet door de toscaanse heuvels banjeren op slippers, dit is een beetje een noodzakelijk kwaad :P
Mijn man heeft het me al bijna vergeven :')
disclaimer
pi_140550637
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik kan niet door de toscaanse heuvels banjeren op slippers, dit is een beetje een noodzakelijk kwaad :P
echte wandelsandalen zijn veeel lelijker hoor. :P
pi_140551116
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee dat snap ik :P maar zolang je er geen sokken in doet komt het wel goed! :P
S. 2014
J. 2016
pi_140551182
Hahha SQ vind het best meevallen hoor :)

En ik ben hier nogal zoekende in de mode. Heb twee korte broeken overgenomen van iemand, uit het jaar 0, maar eentje er van staat echt wel goed en zie je niets aan.
Ik lees jullie allemaal over jurkjes en dan heb ik zoiets van oooh dat wil ik ook wel. Maar wat doen de meiden die geen jurktype zijn. Wat voor jurkjes zijn geschikt (plaatjes!) als je normaal in spijkerbroeken en gympen loopt en niet zo trots bent op je bovenbenen en knieën... (en geen meisjemeisje bent qua bloemetjes enzo haha) Ik heb nu een jurkje/tuniekje met legging overgenomen van iemand hier op het forum en dat staat leuk, maar ander spul kopen, ik heb zooo geen idee :{
pi_140551245
Ach Vlindur! Sterkte met afwachten. Ik duim dat het goed blijft gaan!
pi_140551368
Elk jurkje waar jij je comfortabel in voelt is leuk Hilmo!
Dat is voor de een strak, de ander wat meer los en weer een ander maxi-dress.
Kwestie van aanpassen en proberen!
Als je er maar aan denkt dat je je er blij in voelen moet, anders is het ook zo zonde van je geld.
pi_140551374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb zwangerschapspanty´s gekocht (4 stuks van HM), 2 shirts en 2 blouses, en voor de rest heb ik veel van die korte 5E rokjes van HM aan, en een maxidress in basic jersey van HM. En heb wat KingLouie jurkjes gekocht, maar die zijn niet per se voor de zwangerschap. En dus die broeken waarhet nu veel te warm voor is :D Dus valt eigenlijk nog mee qua inkoop eigenlijk.

Wanneer is het eigenlijk handig om voedingsbh's te kopen? Wanneer zijn je borsten t grootst zeg maar, in de zwangerschap? Tot nu toe zijn ze kleiner dan bij aanvang :')
+1.. wanneer kun je ongeveer inschatten wat voor maat voedingsbhs je moet kopen?
pi_140551446
Ik denk zelf qua voedingsbeha dat dat pas echt goed koopbaar is na de bevalling als alles zich een beetje gesetteld heeft qua productie en stuwing (en of het uberhaupt lukt?), maar misschien goeie voor in het bv-topic te vragen?
pi_140551534
Hilmo:
http://www.hm.com/nl/product/10279?article=10279-A - riempje onder de boobs en er zit ineens model in. Leuk met n kort jasje bijvoorbeeld.

http://www.zalando.nl/kin(...)t-kl221c031-q00.html - geen zwangerschapsjurk maar ruim plaats voor mijn 32 weken buik voorlopig

Verder zoals ik al zei die 5E rokjes van de Hm basics - erg basic, prop je zo onder je buik en kun je met van alles combineren. Ik woon in die dingen <3

Dit is iig een kleine greep van het zwanger-plankje in mijn kast :P
Enin het algemeen vind ik dingen met een elastiek of naad net onder de boobs veel leuker staan dan type gewone shirts - daar krijg ik zo'n dikke boob-buik-eenheid van :P
pi_140551678
Grappig Roomsnoes, want ik word juist van het meeste met een naad onder de boobs heel erg plumpudding!
Helemaal als het er onder ook wijder is, dan is het net een tent.
Ik zoek dan ook gericht strakkere shirtjes, liefste zonder naad onder de boobs om het wel een leuk geheel te geven.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:44:21 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_140551754
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hilmo:
http://www.hm.com/nl/product/10279?article=10279-A - riempje onder de boobs en er zit ineens model in. Leuk met n kort jasje bijvoorbeeld.

http://www.zalando.nl/kin(...)t-kl221c031-q00.html - geen zwangerschapsjurk maar ruim plaats voor mijn 32 weken buik voorlopig

Verder zoals ik al zei die 5E rokjes van de Hm basics - erg basic, prop je zo onder je buik en kun je met van alles combineren. Ik woon in die dingen <3

Dit is iig een kleine greep van het zwanger-plankje in mijn kast :P
Enin het algemeen vind ik dingen met een elastiek of naad net onder de boobs veel leuker staan dan type gewone shirts - daar krijg ik zo'n dikke boob-buik-eenheid van :P
+1, ben dol op shirtjes en jurkjes met boobtouwtje O+
alleen deze moet je niet kopen als je roomkleurig bent en 102 kilo met cup G bent:

disclaimer
pi_140551776
+2 voor de empiretaille *O*
pi_140551802
2 dagen na de bevalling zei mijn kraamverzorgster dat ik beter een BH kon gaan dragen.
En ze had gelijk, vooral op dag 4 en 5 had ik stuwing en was het fijn dat ik al een goede BH had en droeg. Beter draag je 'm al tijdens de stuwing dan dat je gaat zitten afwachten tot na de stuwing. Want stuwing is echt geen fijn gevoel en het voelt alsof je borsten gaan ploffen, dus enige vorm van ondersteuning is superfijn!

Qua maat kun je het beste je eigen laatste cupmaat +1 rekenen. Of je koopt van een voedingsBH er eerst eentje om te kijken of de maat OK is, dan kun je daarna nog meer BH's kopen.
Het is ook geen overbodige luxe om er meer dan 2 te hebben; bij peuter ben ik nogal eens door de compressen heen gelekt, of peuter spuugde me onder, dus was het fijn een schone uit de kast te kunnen trekken.
Tralalalaaa
pi_140551871
ja SQ :') wie doet er dan ook franje en volants op dr tetten :D mij niet gezien!

verder wel leuk jurkje :P
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:49:06 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_140551932
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef Crumpette het volgende:
ja SQ :') wie doet er dan ook franje en volants op dr tetten :D mij niet gezien!

verder wel leuk jurkje :P
had ik me even op verkeken, ik dacht ook eens vlot ende hip te zijn, niet meer doen dus :') :P
disclaimer
pi_140551989
Vlot en hip?
Das übertuttig!
En niet gemaakt voor bigboobs...
pi_140552013
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

had ik me even op verkeken, ik dacht ook eens vlot ende hip te zijn, niet meer doen dus :') :P
heel leuk en hip, bij cup c maximaal. :Y :D
pi_140552021
Thanks voor de ideeën. Zo'n kort rokje moet bij mij echt niet hihi :@
Die bij H&M zijn niet zo prijzig en op zich wel aardig. Volgens mij zit er hier in een paar steden verderop een Mama afdeling, zou eens kunnen kijken of ik ze daar kan passen en ook die gewone jurkjen uit de basic collectie. Geen idee hoe het alleen zich gaat ontwikkelen met de buik.

Oh en voedingsbh stel ik nog heel lang uit. Snap niets van die maten, wat moet groter zijn, het getal of de letter? :@
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:51:30 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_140552028
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:50 schreef BlueEyes het volgende:
Vlot en hip?
Das übertuttig!
En niet gemaakt voor bigboobs...
nee joh, op het juiste type staat dat hartstikke leuk!

Ik ben toch meer van de grove grafische prints en felle kleuren heb ik besloten ;)
disclaimer
pi_140552079
Jahmaar die kleur, das tuttig!
Felle kleur is alweer anders. Ben zelf erg fan van rood of andere heldere kleuren, alle pastelkleuren maken mij bleek.
pi_140552085
ik ben zowiezo altijd van de simpele halslijn. toeters en bellen graag aan de rok oid, ter balans van de boobage.

verder wel goeie tip van de voedingsbh's TAP. zijn dames hier ook een bandmaat gegroeid, of dat niet?
pi_140552089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:51 schreef Hilmo het volgende:
Thanks voor de ideeën. Zo'n kort rokje moet bij mij echt niet hihi :@
Die bij H&M zijn niet zo prijzig en op zich wel aardig. Volgens mij zit er hier in een paar steden verderop een Mama afdeling, zou eens kunnen kijken of ik ze daar kan passen en ook die gewone jurkjen uit de basic collectie. Geen idee hoe het alleen zich gaat ontwikkelen met de buik.
Ik wel. Die gaat groeiennnn! ;)

Die jurk is gewoon een basic trouwens ;)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:56:54 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_140552249
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:53 schreef Crumpette het volgende:
ik ben zowiezo altijd van de simpele halslijn. toeters en bellen graag aan de rok oid, ter balans van de boobage.

verder wel goeie tip van de voedingsbh's TAP. zijn dames hier ook een bandmaat gegroeid, of dat niet?
ik al twee :X
disclaimer
pi_140552284
Ik ben van 80DD/E naar 90G gegaan, maar in een ander merk, dus ik hecht er niet heel veel waarde aan maattechnisch.
En degene die ik nu heb, zijn wel ruim gekocht, want had geen zin er steeds geld aan uit te geven qua beha's omdat m'n boobs steeds zouden groeien.

Ik heb bij Zalando een hele bult beha's besteld in alle soorten en maten en daarin rustig thuis passen en alles wat niet goed was teruggestuurd en de maat die me aanstond in wit en zwart uiteindelijk nu.
Zijn wel voedingsbeha's en heb nog stuwingsruimte dus ben er niet bang voor straks.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:58:53 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_140552353
maar heb nu deze jurkjes meegenomen dus ik kan ff vooruit :)

SPOILER
disclaimer
pi_140552419
Leuk Sq!
En de paarse mamalicious van hier kan nog altijd jouw kant op als ik bevallen ben ;)
pi_140552427
oohhh leuk SQ
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:01:54 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_140552503
vooral die blauwe is erg O+

Ik had 'm twee maanden terug al gepast en toen schrok ik er van, ( :') ) maar met een buik staat ie veel leuker _O- Leidt af van de putjes op je bips enzo, zo'n buik :Y
disclaimer
pi_140552516
Leuke stofjes! En mooie tas ook <3

Dank voor de bh-tips. Denk dat ik heb nog even aankijk en zo kort mogelijk voor de bevalling een maatje te groot koop tov mijn maat tzt. Omdat ik nog in mn gewone pas heeft het ook geen haast natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:03:36 #173
52229 Chanty
pi_140552578
Ik ben benieuwd of ik de komende weken meer voorwerk ga krijgen of dat het gewoon ineens onverwachts losbarst :D Vind het nu wel spannend worden want zo langzamerhand begint hier in huis echt alles klaar te worden en heb ik zoiets van: hij mag komen als ie wil :D

Raar fenomeen trouwens die nesteldrang :') Ik heb dus ruim 3 uur (!!!) de badkamer staan schrobben en boenen :') En dan nog niet eens de kastjes van binnen gedaan :') Echt WTF!? De bedoeling was een uurtje even de badkamer een goede beurt geven. Alsof het Fernando iets kan schelen dat ik boven op de verwarming heb gestoft en zo :+ Zo stom, je weet dat het onzin is en toch MOET je ineens vanalles schoonmaken van jezelf (en volgende week is het weer vies }:| ).

Qua voedingsbh's stond hier in de info van de kraamzorg dat je er 1 moest aanschaffen rond de 37 weken en eentje na je bevalling. Ik heb een niet charmante meegroei voedingsbh gekocht. Die zit nu ook al heel fijn, maar als ik stuwing krijg straks verwacht ik ook nog wel dat hij past. En anders is de winkel hier drie straten verderop en stuur ik mijn man gewoon langs om er nog een te halen :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:04:57 #174
52229 Chanty
pi_140552653
SQ leuk O+ Die blauwe had ik ook gepast maar vond dat hij me te truttig maakte :') Terwijl hij de vrouw in de folder toen zo leuk stond.

Vind die sandalen trouwens ook niet zo schokkend hoor :P
pi_140552708
Ik ben twee cupmaten gegroeid tijdens de zwangerschap. Wat voedingsbh's betreft: die kun je inderdaad maar beter in huis hebben, en meer dan eentje, zoals TAP ook schreef. Ik heb ze verder in twee verschillende maten. In verband met de ene dag flinke stuwing en de andere dag weer veel minder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140552719
Die met de hartjes vind ik leuk!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:07:51 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_140552768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:03 schreef Chanty het volgende:
Ik ben benieuwd of ik de komende weken meer voorwerk ga krijgen of dat het gewoon ineens onverwachts losbarst :D Vind het nu wel spannend worden want zo langzamerhand begint hier in huis echt alles klaar te worden en heb ik zoiets van: hij mag komen als ie wil :D

Raar fenomeen trouwens die nesteldrang :') Ik heb dus ruim 3 uur (!!!) de badkamer staan schrobben en boenen :') En dan nog niet eens de kastjes van binnen gedaan :') Echt WTF!? De bedoeling was een uurtje even de badkamer een goede beurt geven. Alsof het Fernando iets kan schelen dat ik boven op de verwarming heb gestoft en zo :+ Zo stom, je weet dat het onzin is en toch MOET je ineens vanalles schoonmaken van jezelf (en volgende week is het weer vies }:| ).

Qua voedingsbh's stond hier in de info van de kraamzorg dat je er 1 moest aanschaffen rond de 37 weken en eentje na je bevalling. Ik heb een niet charmante meegroei voedingsbh gekocht. Die zit nu ook al heel fijn, maar als ik stuwing krijg straks verwacht ik ook nog wel dat hij past. En anders is de winkel hier drie straten verderop en stuur ik mijn man gewoon langs om er nog een te halen :)
3 uur! Gek!
disclaimer
pi_140552781
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:03 schreef Chanty het volgende:

ja het probleem is hier dan een beetje, dat ik ze niet zomaar ergens kan kopen.. tenzij ik echt 2 bandmaten opschuif :')... we gaan het zien!
pi_140552798
Ik begon met 70B en groei inmiddels al uit 70E. ;(.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:08:33 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_140552801
ik zag trouwens die mooie verrassingsbuik van Blue, ik heb dat precies andersom, ik lijk van voren zwangerder dan van opzij :D :')
disclaimer
pi_140552802
Ik had nog een boel voedingsbh's van m'n tijd toen peuter nog baby was (van de H&M), maar ze zijn eigenlijk allemaal te klein :') Als ik liggend aan het voeden ben vallen ze uit de cups en da's niet handig als je een toeschietreflex hebt :')
Nu heb ik er eentje van carriwell en heb er nog eentje besteld bij Prenatal, eentje waar je borsten niet zo makkelijk uit kunnen vallen. Als die laatste me beter bevalt dan die van carriwell schaf ik er daar nog eentje van aan.
Tralalalaaa
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:08:36 #182
52229 Chanty
pi_140552804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

3 uur! Gek!
Wacht maar…. >:)

Ik ben trouwens een beetje huiverig voor morgen… dan staat de keuken op de agenda :')
pi_140552811
Vlindur wat fijn dat er een hartje klopte, ik duim voor je :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:09:09 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_140552823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wacht maar…. >:)

Ik ben trouwens een beetje huiverig voor morgen… dan staat de keuken op de agenda :')
rip aan de nabestaanden ;(
disclaimer
pi_140552891
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag trouwens die mooie verrassingsbuik van Blue, ik heb dat precies andersom, ik lijk van voren zwangerder dan van opzij :D :')
Nou doe eens een frontfoto dan... Want vd zijkant ben je aardig zwanger hoor...

Chanty! 3 uur... OMG!

Waar kopen jullie die leuke jurkjes?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:12:13 #186
52229 Chanty
pi_140552941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

rip aan de nabestaanden ;(
Schrale troost. Als dat klaar is dan is het ook gewoon klaar qua schoonmaken hier :P

Zolder is klaar, kraamslaapkamer is klaar, babykamer is klaar, studeerkamer is klaar, slaapkamer is klaar, badkamer is klaar. Dus alleen nog de keuken... en de woonkamer is sowieso een continu project met drie katten die een groot deel van de dag daar spenderen dus na morgen is het een kwestie van bijhouden :+ Moet lukken sprak zij hoopvol
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:13:44 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_140553011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Schrale troost. Als dat klaar is dan is het ook gewoon klaar qua schoonmaken hier :P

Zolder is klaar, kraamslaapkamer is klaar, babykamer is klaar, studeerkamer is klaar, slaapkamer is klaar, badkamer is klaar. Dus alleen nog de keuken en de woonkamer is sowieso een continu project met drie katten die een groot deel van de dag spenderen dus na morgen is het een kwestie van bijhouden :+ Moet lukken sprak zij hoopvol
komt goed! En anders regelt een ander dat maar lekker ;)

GM, ik heb deze van Prenatal, maar ik koop ze vooral van de niet-positieafdeling :D
Die jij laatst aanhad, met stippels, is die niet van Miss Etam? Die draag ik ook gewoon als positiejurk, kneup alleen het touwtje wat hoger :)
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:16:39 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_140553135
In zoiets past prima een zwangere buik bijvoorbeeld:

http://www.missetam.nl/jurk-print-groen/nl/product/56884/

Gewoon even checken dat er geen elastiek of band in de taille zit en de stof goed rekt :Y
En je kan er altijd zelf nog een riempje of lint bij knopen voor het accentueren van de buik :)
disclaimer
pi_140553202
Die blauwe heb ik ook! Ik ben alleen te bleek nog ervoor dus moet eerst wat meer zon. Ik heb zowel jurkjes als twee positiebroeken gekocht, draag altijd wel allebei.

Goed bezig Chanty!
pi_140553235
Leuke jurkjes, SQ!

Ik heb de vorige keer 2 voedingsbeha's gekocht van tevoren. Een hele degelijke van Anita zonder vulling of beugel, zat goddelijk tijdens de eerste heftige stuwingsdagen, maar later (na 2 maanden ofzo) niet veel meer aangehad omdat je die tepelpads/borstcompressen er zo doorheen zag in een shirtje. Die bleef trouwens wel goed qua maat! Ook een van noppies, veel mooier en wel met padding en beugel. Maar de omvang van die beha was berekend op mijn omvang met zwangere buik, dus al snel veel te groot. Ik zou dus juist wel degelijke, qua omvang strakke beha's met wat groeiringen in de cups kopen en met mooiere beha's nog even wachten.
pi_140553236
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:18 schreef Heliotrope het volgende:
Die blauwe heb ik ook! Ik ben alleen te bleek nog ervoor dus moet eerst wat meer zon. Ik heb zowel jurkjes als twee positiebroeken gekocht, draag altijd wel allebei.

Goed bezig Chanty!
beetje rouge erop en gaan hoor :7
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:24:16 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140553440
Een voedingsbeha zou ik pas rond 37 weken aanschaffen, meestal kan je ze dan na de bevalling evt. nog ruilen of terug brengen als het niet past. Vlak na de bevalling kan je wel toe met een stel simpele topjes en goedkope beha's. Zelf heb ik me pas na een paar weken een goede beha laten aanmeten. Oja, ik ging van 75G naar 80I :'( ;(.
KuikenGuppy
pi_140553595
Ik heb vorige keer 1 heule goedkope weinig steunende voedingsbh gekocht voor de bevalling. En die vond ik de eerste tijd dus super, gauw nog 1 gekocht erna. Ik kon echt niks hebben. Heb ze ook 's nachts aangehouden tegen het 'schuren' :') ;( van het dekbed. Pas na een paar weken echte gekocht. Toen het goed ging.
pi_140553702
Die ik pas geleden aan had was idd van miss etam :)
S. 2014
J. 2016
pi_140553777
Ik koop nog maar niks... Ik ga geen bv geven dus een voedingsbh is een beetje overdreven voor mij...
S. 2014
J. 2016
pi_140554010
Ik ga ook geen borstvoeding geven en draag al sinds het begin van deze zw.schap mega strakke sportbeha's. Had ik bij de vorige zw.schap ook gedaan. Had wel Lolo Ferrari tieten op dag 3 of 4 na de bevalling :D .. maar heb het nooit echt als pijnlijk ervaren doordat alles zo strak zat opgebonden denk ik :+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:39:20 #197
344469 Amsel
zonder t
pi_140554066
Ik had altijd 75D/DD, maar vandaag een 80F gekocht. Al heb ik ook een 75E die nog prima past. Al die maten verschillen toch per merk.

Voedingsbeha's ben ik mentaal nog niet aan toe :')
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:43:29 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140554263
Ik vond die van prenatal huismerk echt héél fijn. Ook licht padded, wel zo handig als je geen melkvlekken en zoogcomprescontouren in je shirt wil zien.

Maar ja, sommige getallen die ik hier zie zijn astronomisch voor mij, ik had 75b en 70c nodig dus die tip is.misschien meer voor de minder groot geboobden onder ons.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:45:38 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_140554366
:D de grootste maat prenatal BH's was mij veel te klein :')
Heb nu ook een Anita voedingsbeha met beugel. Zat erg goed en koop wel een nieuwe als dat nodig is. (ja, ik heb maar 1 passende BH :') die gaat elke zondagochtend snel in de was :'))
disclaimer
pi_140554442
Ik snap sowieso niks meer van mn boobs... Eerst groeide ze massive, maar nu lijken ze wel weer kleiner te zijn... :')
S. 2014
J. 2016
pi_140554477
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond die van prenatal huismerk echt héél fijn. Ook licht padded, wel zo handig als je geen melkvlekken en zoogcomprescontouren in je shirt wil zien.

Maar ja, sommige getallen die ik hier zie zijn astronomisch voor mij, ik had 75b en 70c nodig dus die tip is.misschien meer voor de minder groot geboobden onder ons.
Die hou ik erin!

Heb trouwens niet het idee dat mijn borsten fenomenaal gegroeid zijn tijdens de zwangerschap. Ik denk zelfs helemaal niet. Aangezien mijn oude bh nog steeds goed zit.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:48:54 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140554524
Een reserve is straks wel fijn :+ er lekt best vaak melk door je pad of tijdens/na het voeden op je bh, is mijn ervaring. Al heb ik wel lang overproductie gehad dus misschien lag het daaraan. Maar vond het wel fijn om steeds een frisse, droge bh te hebben liggen. While it lasted :') . Maar die kun je prima na de bevalling bijkopen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:49:06 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_140554536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik snap sowieso niks meer van mn boobs... Eerst groeide ze massive, maar nu lijken ze wel weer kleiner te zijn... :')
Da's gewenning :D
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:49:46 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_140554555
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Een reserve is straks wel fijn :+ er lekt best vaak melk door je pad of tijdens/na het voeden op je bh, is mijn ervaring. Al heb ik wel lang overproductie gehad dus misschien lag het daaraan. Maar vond het wel fijn om steeds een frisse, droge bh te hebben liggen. While it lasted :') . Maar die kun je prima na de bevalling bijkopen.
ja precies, heb er nu maar 1 gekocht omdat ik pas 21 weken ben en het altijd nog erger kan eindigen :D :')
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:51:56 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140554673
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die hou ik erin!

Heb trouwens niet het idee dat mijn borsten fenomenaal gegroeid zijn tijdens de zwangerschap. Ik denk zelfs helemaal niet. Aangezien mijn oude bh nog steeds goed zit.
Was bij mij ook hoor, vorige keer een half cupje tijdens de zw. en een hele door stuwing/voeden. Nu bij deze zw. heb ik wel het idee dat het harder gaat. Ik kan er ook nog steeds niet op liggen, dat duurde vorige keer maar 8 weken ofzo :+
pi_140554917
Ik heb net de eerste buikstriem ontdekt. Ik moest huilen.
pi_140555250
Dad lijkt me ook echt ruk. Ik heb nog niks kunnen ontdekken maar mijn huid voelt echt alsof het er bij de eerstvolgende kuch in schiet :X
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:06:14 #208
348178 NotTheSame
pi_140555294
Ik ga bij 2.0 hopelijk weer bv geven, maar ik weet 1 ding zeker, NOOIT MEER GOEDKOPE VOEDINGSBEHA'S!
Toen Draakje een maand of 3 was ben ik proefpersoon geweest voor de
Mammae Soft. Na die goedkope Hunkemuller en Prenatal zat deze echt goddelijk! En ze hebben ook nog eens mooie dessins. Okee, ze zijn echt niet goedkoop maar als ik net zo lang ga voeden als bij Draakje, heb ik er lang plezier van.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:07:47 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140555366
Ik vond die van prenatal dus ook goddelijk zitten. Het is gewoon afhankelijk van je maat en voorkeur en je zal daar zelf achter moeten komen denk ik.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:11:48 #210
348178 NotTheSame
pi_140555539
Das waar, ik had ook een onmogelijke maat trouwens (70 D/E).
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:12:50 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_140555586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef NotTheSame het volgende:
dat is toch geen onmogelijke maat joh :D O+
Maar ik ga er in ieder geval tzt eens goed naar kijken, tnx ^O^
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:14:09 #212
348178 NotTheSame
pi_140555664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is toch geen onmogelijke maat joh :D O+
Maar ik ga er in ieder geval tzt eens goed naar kijken, tnx ^O^
Die cupmaat niet... De omvang daarentegen :X . De meeste merken beginnen pas bij 75 in de grotere cupmaten.
pi_140555763
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's gewenning :D
Ooooooh is dat het :D
S. 2014
J. 2016
pi_140555785
Ik heb nog een leuke voedingsbh te koop!
Hebben O+?
helemaal nieuw, was te laat met terug brengen en helaas echt echt te klein!
♥ J & S
pi_140555799
Ziet er goed uit NTS, ik ga er eentje bestellen!
Tralalalaaa
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:25:18 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140556122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef NotTheSame het volgende:
Dat klinkt als beste boobs ^O^
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:27:01 #217
52229 Chanty
pi_140556197
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:17 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb nog een leuke voedingsbh te koop!
Hebben O+?
helemaal nieuw, was te laat met terug brengen en helaas echt echt te klein!
Geef me nog een maand :+
pi_140556276
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Geef me nog een maand :+
Haha Oja! Groeien met die tetten! Hup hup! O+
♥ J & S
pi_140556315
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:06 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga bij 2.0 hopelijk weer bv geven, maar ik weet 1 ding zeker, NOOIT MEER GOEDKOPE VOEDINGSBEHA'S!
Mammae Soft. Na die goedkope Hunkemuller en Prenatal zat deze echt goddelijk! En ze hebben ook nog eens mooie dessins. Okee, ze zijn echt niet goedkoop maar als ik net zo lang ga voeden als bij Draakje, heb ik er lang plezier van.
Zijn deze wel met haakjes? Op het plaatje lijken ze zo uit 1 geheel te bestaan zoals een sportbh zeg maar! Ik ben namelijk nog op zoek naar een beetje fijne BH's!
♥ J & S
pi_140556833
Ik draag nu al graag m'n voedingsbh, zit echt zo fijn!
Op t einde ook vaak al pads erin, geen gênante vlekken :)
(Om vervolgens na de bevalling bijna geen productie te hebben, maar dat is een ander verhaal ;) )
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:49:55 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_140557071
Over zinloos geldgeweld gesproken.... ik zag vandaag een kampernellie jonge vrouw met voorliefde voor goudkleurige dingen achter deze wagen:

Moet je es raden wat dat kost :')!!!!
http://www.lollypopwebsho(...)uggy-in-het-wit.html
disclaimer
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:52:36 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_140557237
Holymozes! Spuuglelijk en schreeuwend duur...
S. 2014
J. 2016
pi_140557303
Versace en Cavelli mixen?! Jij barbaar... :')
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:57:28 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_140557384
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Versace en Cavelli mixen?! Jij barbaar... :')
voor mij is het allemaal eender... lilleke printjes met goudkleurige ellende ;(
disclaimer
pi_140557671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

voor mij is het allemaal eender... lilleke printjes met goudkleurige ellende ;(
Vergeet overpriced niet... Ik heb er ook helemaal niks mee...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:13:57 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_140558018
ik kan er ook echt met mijn pet niet bij :')
Cavalli romper voor 130 euro. Mensen kopen dat. Wtf mensheid ;(
disclaimer
  zaterdag 31 mei 2014 @ 06:49:44 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140561838
Dan baal je van dat poeprandje.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 07:05:32 #229
348178 NotTheSame
pi_140561864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:30 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Zijn deze wel met haakjes? Op het plaatje lijken ze zo uit 1 geheel te bestaan zoals een sportbh zeg maar! Ik ben namelijk nog op zoek naar een beetje fijne BH's!
Toen ik ze testte, hadden ze wel haakjes, maar kon je hem niet helemaal los maken (er zat nog een band extra rondom je ribben).
Je zou even kunnen vragen bij Mammae of ze een foto van de achterkant hebben?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 07:45:58 #230
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140561980
Jee wat een geld voor zo'n lelijke combo....!

*Meld*

Vandaag vrijgezellendag van mijn schoonzusje. Ik heb het zowaar gered! Dat wordt een niet dieetdag denk ik.

En voedingsbh's heb ik hier eind eerste zwangerschap aan laten meten en die zitten nog prima. Vorige keer niet gebruikt ivm de slechte start van M., dit keer hopenlijk meer succes.
pi_140562244
29 weken vandaag *O*
S. 2014
J. 2016
pi_140562329
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
29 weken vandaag *O*
Joehoe! Dat schiet op! :)

Geen last meer gehad van duizelingen?
pi_140562332
Ik wil nu toch ook wel even jompellen voor mezelf en baby vandaag..... *O* 14 weken *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_140562459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Ik wil nu toch ook wel even jompellen voor mezelf en baby vandaag..... *O* 14 weken *O*
:D

Vandaag ga ik alle kleertjes, lakentjes, hydro luiers, alles wassen. Heerlijk weer om alles buiten te laten drogen :)
pi_140562512
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:06 schreef NotTheSame het volgende:
die zijn nog steeds niet duur _O- helaas zit mijn maat er niet bij -O-
ik zit hier een beetje te spieken voor later:
http://www.bravissimo.com(...)ia/fy109bfu/?level=1
mar dan wel in het wit. of dees: http://www.bravissimo.com(...)lver/ro14bs/?level=1 zonder beugel... heb geloof ik sinds mijn eerste bhtje ooit, niks meer gedragen zonder beugel :') maar misschien voor snachts wel weer fijn.

moge! hoe zou het met Vlindur zijn? beetje geslapen?
pi_140562537
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Joehoe! Dat schiet op! :)

Geen last meer gehad van duizelingen?
Nee gelukkig niet!

Hoe gaat het met jou en t suikerdieet?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:19:54 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140562569
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:13 schreef Crumpette het volgende:

[..]

die zijn nog steeds niet duur _O- helaas zit mijn maat er niet bij -O-
ik zit hier een beetje te spieken voor later:
http://www.bravissimo.com(...)ia/fy109bfu/?level=1
mar dan wel in het wit. of dees: http://www.bravissimo.com(...)lver/ro14bs/?level=1 zonder beugel... heb geloof ik sinds mijn eerste bhtje ooit, niks meer gedragen zonder beugel :') maar misschien voor snachts wel weer fijn.

moge! hoe zou het met Vlindur zijn? beetje geslapen?
Ik heb nu ook voor het eerst sinds mijn twaalfde een beha zonder beugels en stiekem vind ik het goddelijk. Alleen minder mooie vorm voor mijn boobies :(
Kwak
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:20:35 #238
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140562579
Sorry verder wel meegelezen maar was niet zo reageerderig.

Nog even en :* voor vlindur.
Kwak
pi_140562590
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet!

Hoe gaat het met jou en t suikerdieet?
Oh fijn!

Ja wel goed. Geen junkfood, niet teveel zoetigheid enzo. Ijsje neem ik nog wel af en toe, daar gingen mijn suikers somehow niet erg van omhoog. Het is meer patat, pizza en chocopasta wat funest is.

Ach, nog een kleine 2 maanden! Wat ik overigens erg raar vind. Over 2 maanden heb ik een baby! Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij :)
pi_140562598
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:13 schreef Stormqueen het volgende:
ik kan er ook echt met mijn pet niet bij :')
Cavalli romper voor 130 euro. Mensen kopen dat. Wtf mensheid ;(
Ik weet een heel stadsdeel in Den Haag wat daar met liefde hun spaargeld aan uit zou geven :') :X
De oranje-getinte medemens O+
pi_140562614
Och, ik zag een zwarte kinderwagen met bontrandjes ergens in de etalage staan :')
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:24:07 #242
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140562618
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet een heel stadsdeel in Den Haag wat daar met liefde hun spaargeld aan uit zou geven :') :X
Ypenburg boswijk? Oh nee die hoeven er niet voor te sparen...

Duindorp O+
Kwak
pi_140562632
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh fijn!

Ja wel goed. Geen junkfood, niet teveel zoetigheid enzo. Ijsje neem ik nog wel af en toe, daar gingen mijn suikers somehow niet erg van omhoog. Het is meer patat, pizza en chocopasta wat funest is.

Ach, nog een kleine 2 maanden! Wat ik overigens erg raar vind. Over 2 maanden heb ik een baby! Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij :)
Het gaat snel! Je bent gewoon bijna mama! O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:27:11 #244
52229 Chanty
pi_140562641
O…M…G…! Ik denk dat ik de keuken poetsen even uitstel tot morgen :X
Echt alles doet pijn in mijn lijf, zelfs spierpijn in mijn vingers :') Het duurde ook even voor ik uberhaupt uit bed kon komen :') Sowieso moest ik eerst gebukt blijven staan, dan langzaam rechtop en alles rekken en dan vasthouden en een stapje zetten omdat ik bij de eerste stappen door mijn knieën zakte. WTF ik lijk wel 100 _O- In ieder geval nu maar lekker bewegen en hopen dat de pijn een beetje wegtrekt.

*O* voor de wisseldagen.
pi_140562652
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ypenburg boswijk? Oh nee die hoeven er niet voor te sparen...

Duindorp O+
Sjuust! die met een lekker gezond kleurtje ja O+

SPOILER
Gâhwe kettingah noemden we ze in het Haga :P niets ten nadele van die mensen verder hoor maar ik vind het toch wel zo fascinerend hoe zo'n stad zichzelf opdeeld in een soort sub-populaties :D het is ook echt een enclave waar je binnenrijdt zo met al die witte huisjes :')
pi_140562653
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:20 schreef kwakz0r het volgende:
Sorry verder wel meegelezen maar was niet zo reageerderig.

Nog even en :* voor vlindur.
logisch wel.. hoe is het met jou zo een paar dagen na je bul? beetje geland?
pi_140562661
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

waar nu ook alle straten een zee van oranje vlaggen zijn :')
pi_140562667
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:27 schreef Chanty het volgende:
Echt alles doet pijn in mijn lijf, zelfs spierpijn in mijn vingers :') Het duurde ook even voor ik uberhaupt uit bed kon komen :') Sowieso moest ik eerst gebukt blijven staan, dan langzaam rechtop en alles rekken en dan vasthouden en een stapje zetten omdat ik bij de eerste stappen door mijn knieën zakte. WTF ik lijk wel 100 _O- In ieder geval nu maar lekker bewegen en hopen dat de pijn een beetje wegtrekt.

*O* voor de wisseldagen.
Ja meutje! Doe dan ook niet zo gek :D dat had ik je gister ook wel kunnen vertellen ;)
Lekker in bad of lekker lang warm douchen vandaag en verder even helemaal niets doen :*
pi_140562673
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef Crumpette het volgende:

[..]

waar nu ook alle straten een zee van oranje vlaggen zijn :')
_O- oh god ja dat komt ook weer :')
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:30:07 #250
52229 Chanty
pi_140562678
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
Gâhwe kettingah noemden we ze in het Haga :P niets ten nadele van die mensen verder hoor maar ik vind het toch wel zo fascinerend hoe zo'n stad zichzelf opdeeld in een soort sub-populaties :D het is ook echt een enclave waar je binnenrijdt zo met al die witte huisjes :')
:') Fascinerend is de juiste term ja :D Net als in Hotter than my daughter… ook altijd het zelfde slag volk met veel wit en goud in hun inrichting, lekker kitsch O+ En ze hebben allemaal een bak ellende meegemaakt en zijn nu eindelijk zichzelf.
pi_140562692
quote:

*O* voor de wisseldagen.
Knurftje :D
pi_140562703
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
:X naar barbie kijken tijdens je bevalling....

Het is een aparte groep mensen... Zo had mn beste vriendin van dr schoonouders een romper gekregen mwt Haags mokkel erop... Ja sorry maar uhmmmm :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:32:33 #253
52229 Chanty
pi_140562718
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja meutje! Doe dan ook niet zo gek :D dat had ik je gister ook wel kunnen vertellen ;)
Lekker in bad of lekker lang warm douchen vandaag en verder even helemaal niets doen :*
Ja maar het bad is net zo schoon :'( :+

Niks doen gaat m niet worden :P Maar ik kan wel de minder inspannende klussen doen voor het lichaam. Moet bv nog 3 verslagen voor mijn vrijwilligerswerk schrijven en wil nog wat uurtjes besteden aan mijn artikel. Dan kan ik dat ook eindelijk afsluiten en uit mijn hoofd zetten. Dan ga ik morgen weer poetsen :Y Ik heb gisteren een echte lederen zeem gekocht O+ Ik vind dat zo lekker voelen :@
pi_140562777
Ik heb net een nieuw woord geleerd: pregorexia |:(
Zat iets te kijken dat ik vandeweek had opgenomen over secrets of skinny pregnancys.
Hoe ver vrouwen kunnen gaan om maar niet aan te komen tijdens de zwangerschap of na de bevalling alles zsm aan gewicht eraf te hebben.
Vond het gewoonweg shokking en heeft mij met m'n gemeut over aankomen etc weer even met beide voetjes op de grond gezet.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:40:09 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140562795
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef Crumpette het volgende:

[..]

logisch wel.. hoe is het met jou zo een paar dagen na je bul? beetje geland?
langzaam aan ja!

Vandaag nog een feestje hier thuis. Koelkast vol taart en hapjes, zin in! (Niet in t eten want van na en half stukje taart al vol denk ik, maar in gezellige mensen over de vloer) ;)

Donderdag was ik compleet total loss, niks gedaan. Gisteren zijn we erop uit gegaan. TV gekocht (aanbieding en die van ons is en oude met beeldbuis die nu zij donker beeld heeft dat je t bijna niet meer kan zien) en gordijnroede voor de babykamer en verf en zo. Toen lekker gechild bij mijn ouders O+

Fijne dagen en weinig internetzin.
Kwak
pi_140562816
Je hebt het niksdoen en genieten verdient Kwak!
Moet je de komende weken nog veel werken of zit er bijna vakantie in het verschiet?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:49:21 #257
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140562902
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:42 schreef BlueEyes het volgende:
Je hebt het niksdoen en genieten verdient Kwak!
Moet je de komende weken nog veel werken of zit er bijna vakantie in het verschiet?
Valt mee! Schooljaar loopt tot 21 juli maar de lessen maar tot 10 juli dus dat is nog 5 weken. Ik heb nu maar 15 lessen ipv 22 over 4 dagen (doordat de examen kandidaten al klaar zijn) en ben al bijna klaar met examens en tweede correcties etc. Hopelijk niet teveel herkansers!

Enige wat nog heftig is is om alle programma onderdelen af te krijgen, het nakijkwerk, en vooral de schrijftoetsen die in alle klassen nog moeten... Oh en mijn scriptie voor mijn bevoegdheid :')
Kwak
pi_140562948
Moet je scriptie nog binnen een bepaalde tijd af zijn?
pi_140562975
Chanty ik dacht al dat je vandaag de prijs zou betalen voor je noeste arbeid van gisteren. Lekker in de chillmodus jij ;) !

Hier ook lekker rustig aan. Ben alleen al twee dagen tijd aan het maken om voor een kledingkast voor dreumes te gaan kijken. Want voor Harrie kan ik nog niks wassen want ik kan het nergens kwijt. Het ligt al twee weken klaar voor de wasmachine :D . Dus hoop dat het er vandaag dan toch echt van gaat komen .. En dat we hem dan gelijk mee kunnen nemen .. En dat manlief hem dan direct in elkaar zet natuurlijk .. alleen weet ie dat zelf nog niet haha.
pi_140563004
Chanty :D Ik vind het hele vervelend voor je, maar moet er stiekem wel om lachen ;)

GM 29 weken vandaag *O*

Zo, net bloed laten prikken en over 3 kwartier de pretecho *O*
Ik ben echt heel benieuwd... ik hoop dat de baby er een beetje goed voor ligt, anders worden het van die enge plaatjes :P
pi_140563018
Haha, die nesteldrang, fijn he :) Wij zijn deze week serieus aan de slag geweest met project 'van rommelhok naar babykamer'. Ruim 14 jaar zooi door je handen, heerlijk... Maar het wordt wel wat, uiteindelijk! De eerste babyspullen liggen in de kast (voor het idee hoor, alles moet natuurlijk nog uitgebreid gewassen enzo, maar da's nu nog wat vroeg :) ). We wilden met deze kamer beginnen, in de rest van het huis moet ook nog wel het nodige gebeuren. Eigenlijk hadden we soort van gehoopt tegen deze tijd te verhuizen, maar als zelfstandige een hypotheek lospeuteren bij de bank blijkt een onhaalbare kaart voorlopig. Dus dan zien we de baby maar als goede aanleiding om dit huis weer even helemaal leefbaar en opgeruimd te maken *stroopt mouwen op*
pi_140563038
Dyre have fun met spieken!!!

Ik ben me aan het voorbereiden op babywas strijken.
Ja, ik ga het strijken want dat willen mijn hormonen :D
Heb alleen nog geen zin dus zit nog maar op de bank te lamballen
pi_140563068
Ja hallo, het is ook nog maar pas 10 uur op een weekendochtend :D
pi_140563156
Ooh das een goed excuus jah :+
pi_140563161
Iemand ervaring hoe gevaarlijk hand, voet en mondziekte kan zijn voor zwangere vrouwen in het tweede trimester?

Ow gaat zo naar een verjaardag met een meisje die dat nu heeft... En omdat zij de speen van Ow fantastisch vindt, maak ik me een klein beetje zorgen..
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:26:53 #266
52229 Chanty
pi_140563344
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:59 schreef Dyre het volgende:
Chanty :D Ik vind het hele vervelend voor je, maar moet er stiekem wel om lachen ;)

GM 29 weken vandaag *O*

Zo, net bloed laten prikken en over 3 kwartier de pretecho *O*
Ik ben echt heel benieuwd... ik hoop dat de baby er een beetje goed voor ligt, anders worden het van die enge plaatjes :P
Ik moet er zelf ook om lachen :D ook al doet het pijn.

Veel plezier met de echo O+
pi_140563352
Veel plezier Dyre
S. 2014
J. 2016
pi_140563361
Oeh Loj das een goeie.
Zou dat echt overleggen met een vk of arts en als daar geen duidelijkheid uitkomt het toch even vermijden.
Hoe jammer misschien ook.
Maar dat is mijn voorzichtigheid die zich laat spreken nu.
pi_140563455
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:15 schreef Loj het volgende:
Iemand ervaring hoe gevaarlijk hand, voet en mondziekte kan zijn voor zwangere vrouwen in het tweede trimester?

Ow gaat zo naar een verjaardag met een meisje die dat nu heeft... En omdat zij de speen van Ow fantastisch vindt, maak ik me een klein beetje zorgen..
Voor de zwangere zelf kan het geen kwaad. Voor pasgeborenen wel. Weet niet hoe ver je nu precies bent? Het heeft een vrij lange incubatietijd en je blijft ook vrij lang besmettelijk. Als het vermijdbaar is, zou ik zelf de gok niet nemen eerlijk gezegd, tenzij je nu net 12 weken bent, dan zou je het nog kunnen overwegen.

-edit-
bovendien, maar dat is nog een andere overweging, ik heb vorig jaar zelf hvm-ziekte gehad en dat was écht geen pretje. Die blaasjes deden onwijs zeer, eten ging echt maar moeizaam, ik heb er echt veel last van gehad. Mijn meiden hadden het ook, de een had vooral pijn aan handen en voeten en de ander weigerde een ruime week alles te eten en dronk ook nauwelijks.

[ Bericht 16% gewijzigd door mignonne op 31-05-2014 10:39:19 ]
pi_140563806
Ooh ik heb het gehad toen ik brughupper (13) was.
En idd wat deed dat zeer al die blaasjes in de mond! De blaasjes op mijn handen waren alleen ongemakkelijk.
En schaamde me toen ook nog eens want er was een mond/klauwzeer uitbraak en dan puber zijn }:|
Heb pas jaren later begrepen dat het ook bij mensen voorkomt, voelde me serieus stom eronder.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:53:35 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_140563865
Ik begrijp het gevoel, blue. Ik kreeg schurft op mijn vijftiende :')
Opgelopen omdat ik een maat van me met een Duits grietje in mijn tent had laten "slapen" op dynamo open air, overigens :')
The joys of puberty O+
disclaimer
pi_140563895
Awww, die wil je ook niet op die leeftijd hebben! :X

Edit: überhaupt niet, ik ken de plaatjes uit mn pathofysiologieboeken, brrr
pi_140563915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef Hilmo het volgende:
Hahha SQ vind het best meevallen hoor :)

En ik ben hier nogal zoekende in de mode. Heb twee korte broeken overgenomen van iemand, uit het jaar 0, maar eentje er van staat echt wel goed en zie je niets aan.
Ik lees jullie allemaal over jurkjes en dan heb ik zoiets van oooh dat wil ik ook wel. Maar wat doen de meiden die geen jurktype zijn. Wat voor jurkjes zijn geschikt (plaatjes!) als je normaal in spijkerbroeken en gympen loopt en niet zo trots bent op je bovenbenen en knieën... (en geen meisjemeisje bent qua bloemetjes enzo haha) Ik heb nu een jurkje/tuniekje met legging overgenomen van iemand hier op het forum en dat staat leuk, maar ander spul kopen, ik heb zooo geen idee :{
Late reactie weer es, maar hier ook een spijkerbroek-en-sneaker-type :-) Dat gaat nu nog wel goed, maar dat houdt een keer op, zeker als het warmer wordt en zwangerschapsbroek (met buikband) echt te warm wordt. Ik heb laatst een jurkje gekocht van een belgisch merk, Fragile: http://www.fragile.be/ Niet goedkoop, maar wel zwangerschapskleding in mijn stijl :s)
edit: hoewel ik 'mijn' jurkje nu niet kan vinden op de site, en ik heb het idee dat er meer te krijgen is dan er nu in de onine shop staat. Hmm...
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:57:35 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_140563968
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:54 schreef BlueEyes het volgende:
Awww, die wil je ook niet op die leeftijd hebben! :X

Edit: überhaupt niet, ik ken de plaatjes uit mn pathofysiologieboeken, brrr
mijn gezichtsuitdrukking toen mijn bètavriendin me vertelde wat het precies inhield moet priceless zijn geweest _O-
disclaimer
pi_140563999
Ik krijg acuut jeuk als ik er aan denk.. zelfde als het over hoofdluis gaat, das ook kriebelwaardig bij alleen al de gedachte.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:59:15 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_140564002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:55 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Late reactie weer es, maar hier ook een spijkerbroek-en-sneaker-type :-) Dat gaat nu nog wel goed, maar dat houdt een keer op, zeker als het warmer wordt en zwangerschapsbroek (met buikband) echt te warm wordt. Ik heb laatst een jurkje gekocht van een belgisch merk, Fragile: http://www.fragile.be/ Niet goedkoop, maar wel zwangerschapskleding in mijn stijl :s)
edit: hoewel ik 'mijn' jurkje nu niet kan vinden op de site, en ik heb het idee dat er meer te krijgen is dan er nu in de onine shop staat. Hmm...
die hebben leuk spul!
disclaimer
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:59:39 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_140564015
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg acuut jeuk als ik er aan denk.. zelfde als het over hoofdluis gaat, das ook kriebelwaardig bij alleen al de gedachte.
het jeukt ook tamelijk :')
disclaimer
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:03:23 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_140564110
Toch maar besloten om de bruidstaart vandaag in de vriezer te laten. Die halen we samen met de Moët wel tevoorschijn op henka's nulde verjaardag :Y)
disclaimer
pi_140564157
Is het vandaag je 1jarige jubileum?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:13:25 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_140564410
:Y O+ een jaar geleden was ik nu mijn jurk aan het aansnoeren :D
disclaimer
pi_140564507
Gefeliciteerd! :*
Dus vandaag doe je 1 van je nieuwe jurkjes aan en gaan jullie het vieren?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:16:48 #282
52229 Chanty
pi_140564512
Ahhww SQ gefeliciteerd O+ hier dinsdag 3 jaar getrouwd :D
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:22:24 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_140564683
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:16 schreef BlueEyes het volgende:
Gefeliciteerd! :*
Dus vandaag doe je 1 van je nieuwe jurkjes aan en gaan jullie het vieren?
ja, vanavond even lekker ergens uit eten :Y
Chanty alweer drie jaar bijna :o
disclaimer
pi_140564934
Gefeliciteerd SQ! En nu zwanger! Het leven kan zo verrassend en leuk zijn :D

Net even een voorraadje Neutral ingeslagen bij kruidvat. Deze week 40 % korting op 2 producten bij kruidvat(ze hebben ook babywash, babybodylotion naast wasmiddel)!
pi_140564968
Ik zou het er ook niet op gokken Loj. Zon beetje alle kindjes van de pufclub hebben het gehad en als ik die verhalen moet geloven op whatsapp dan ga je daar echt niet mee lachen :X
pi_140565072
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd SQ! En nu zwanger! Het leven kan zo verrassend en leuk zijn :D

Net even een voorraadje Neutral ingeslagen bij kruidvat. Deze week 40 % korting op 2 producten bij kruidvat(ze hebben ook babywash, babybodylotion naast wasmiddel)!
Ik heb met m'n normale wasmiddel gewassen. Bij de intake van kraamzorg werd ook gezegd dat het niet perse meer met Neutral hoeft.
pi_140565226
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik heb met m'n normale wasmiddel gewassen. Bij de intake van kraamzorg werd ook gezegd dat het niet perse meer met Neutral hoeft.
Oh... Op internet staat dat dat wel moet. Althans, dat het wel het beste is :? Nouja, 6 euro nogwat voor wasmiddel en babywash, daar kan ik niet voor tobben :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:48:28 #288
52229 Chanty
pi_140565289
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Bij mij werd ook niks gezegd over wasmiddel. Alleen geen wasverzachter gebruiken.
pi_140565398
Neutral wasverzachter kan toch wel dan? of ook liever niet? * Roomsnoes heeft zojuist groots inkopen gedaan
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:55:38 #290
52229 Chanty
pi_140565467
Neutral zal wel mogen, dat is speciaal spul toch? Volgens mij gaat het om het parfum in gewone wasverzachters en dat spoelt niet meer goed uit. Daarom moet je er in de eerste weken voorzichtig mee zijn en langzaam toevoegen dat de huid eraan kan wennen.
pi_140565522
Ja dat dacht ik ook, en ik wil wel zachte kleertjes voor mini <3
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:00:38 #292
52229 Chanty
pi_140565607
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat dacht ik ook, en ik wil wel zachte kleertjes voor mini <3
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen verschil merk tussen wel of geen wasverzachter. Alleen de handdoeken zijn iets stugger maar dat verschilt ook weer per soort handdoek.
pi_140565730
Ik weet toevallig dat de discussie ook al es geweest was in het Dummies topic.
Wasverzachter idd niet, en ik denk verder met het meeste.. wat voor jou goed voelt qua adviezen.
En idd die 6 euro ga je vast niet op stuk ;)
pi_140566299
Nou, we hebben onze frummel gezien hoor O+

Was toch wel heel erg leuk!! Wel een eigenwijsje hoor, het ligt echt met de billen naar beneden en de beentjes allebei omhoog. Dus wat ik voor een vuistje bij het gezicht aanzag was gewoon een voet :P
Ik probeer zo even een fotootje te uploaden, want ik ben toch wel trots O+ O+
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:31:20 #295
52229 Chanty
pi_140566338
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:29 schreef Dyre het volgende:

Was toch wel heel erg leuk!! Wel een eigenwijsje hoor, het ligt echt met de billen naar beneden en de beentjes allebei omhoog. Dus wat ik voor een vuistje bij het gezicht aanzag was gewoon een voet :P
Ah leuk, een onvolkomen stuiter. Maar je hebt nog tijd genoeg om frummel te laten draaien gelukkig ;) Benieuwd naar de foto's *O*

Verklaart denk ik wel waarom je de kleine minder voelt. Ik voel Fernando wel regelmatig, maar de bewegingen zijn veel subtieler dan anderen ze hier omschrijven.
pi_140566459
Dyre *O*
Foto's altijd goed!

Zou Thistle inmiddels al 'weer' mama zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueEyes op 31-05-2014 12:45:43 ]
pi_140566713
quote:

O+

SQ gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:47:20 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140566735
Loj, Sil heeft het ook pas gehad (en ik ook) en ik zie dat mignonne het zwangerschapsgerelateerde heeft uitgelegd.

Zorg dat ze geen drinken delen en was goed jullie handen want het is echt een bitch dat virus, ook al is het ongevaarlijk i.p., t doet echt pijn :{w
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:52:57 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_140566871
quote:

O+
disclaimer
pi_140566925
quote:

*O* voor de wisseldagen.
Jij blij dat je bevalling vannacht/vandaag niet begonnen is... Al kan dat nog steeds natuurlijk ;)
Tijdens mijn vorige zwangerschap gaf iemand me het advies om altijd te zorgen dat je energie hebt voor de bevalling, dus rust boven schoon. Nou ben ik al geen schoonmaakwonder, maar ik vond het echt een fijn advies. En ik heb ook gemerkt dat je tijdens de bevalling meer hebt aan een fit lijf dan aan een schoon huis ;)
pi_140567037
En gefeli SQ!
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')