Ik ben medisch.. Maar wacht het eerst even af nog..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:00 schreef Cwen het volgende:
Vlindur. Het kan alle kanten op. Bel anders je vk?
Ja, twee liter bloed extra rondpompen en kleinere longinhoud (dacht ik) zorgt daarvoor. Vorige keer dacht ik dat mijn conditie helemaal weg was omdat ik van een kwartier fietsen al moest bijkomen, maar dat was na de bevalling weg.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:53 schreef Crumpette het volgende:
Is het eigenlijk normaal dat ik nog steeds buiten adem ben als ik een trap op ben gelopen? Soms duizelt het me even als ik opsta/lang sta enz. Dat hele in beweging blijven bij zwangerschap is een moeilijk idee zo... krijg nu wel veel beweging op het werk, maar dat valt me dan ook wel zwaar! *fail
Teveel foliumzuur binnen krijgen kan zo ongeveer niet. IJzer weet ik niet. Ik zou gewoon even overleggen met de arts/ vkquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
Oh vraagje, ik krijg 2x 200mg ijzer en daarbij heb ik nog foliumzuur 5mg.
Mijn zw.schapsvitaminen zijn nu op. Wat zouden jullie doen? Nieuwe kopen of
gewone multivitaminen nemen? (omdat ik de ijzer en foliumzuur apart krijg)
krijg ik met zw.schapsvitaminen erbij niet teveel ijzer en foliumzuur binnen?
In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
Oh vraagje, ik krijg 2x 200mg ijzer en daarbij heb ik nog foliumzuur 5mg.
Mijn zw.schapsvitaminen zijn nu op. Wat zouden jullie doen? Nieuwe kopen of
gewone multivitaminen nemen? (omdat ik de ijzer en foliumzuur apart krijg)
krijg ik met zw.schapsvitaminen erbij niet teveel ijzer en foliumzuur binnen?
Dankje!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.
Teveel ijzer en foliumzuur krijg je niet zomaar, daar voorzie ik geen problemen mee. Dus imho geen bezwaar om zw.schapsvitamine door te blijven slikken
Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:01 schreef BlueEyes het volgende:
Geppie vreemd, je weet ook niet wat ze extra willen bepalen?
Hoe is t met je vochtpootjes? Hier scheelde het koelere weer iets, voor zolang het duurt...
Gewoon even naar de diensttelefoon bellen hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef geppie het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.
Ik ga hier natuurlijk niet de spoedlijn voor bellen maar nieuwsgierig ben ik wel.
Mijn voeten/benen gelukkig ietsje minder maar als ik vrij ben zit ik wat vaker met mijn voeten omhoog dan als ik werk en het koele weer zal idd ook wel schelen. Vanmiddag voor het eerst naar die lymfe drainage massage, ben erg benieuwd.
Kind 1.0 is met de buren naar Monkey Town dus ik ga lekker ff een dutje doen![]()
Erg leukquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mignonne hoe bevalt je 'nieuwe' stageplek??
Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vlindur, sterkte!
Loj, veel plezier bij de echo!
Conditie had ik toch al niet, dus geen idee of die verslechterd is.. Maar raar is het natuurlijk niet, als je bedenkt wat er allemaal in je lijf gebeurt, zoals Spees al noemde.
Verder heb ik weer niets te melden. Ik voel me goed, geniet van mijn groeiende buik (als ik 's ochtends op m'n rug ga liggen als ik wakker word, zit er een hele bult op m'n buik aan de kant van de zij waarop ik heb gelegen), en doe netjes m'n oefeningen voor m'n bekken. Zolang ik geen gekke dingen doe (zoals het huishouden
) heb ik niet veel last.
Ik doe oefeningen die ik van mijn oefentherapeute krijg bij wie ik al vrij vroeg in de zwangerschap weer terecht gekomen ben. Gaat dus buiten de vk om, verder.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vlindur heel veel succes zo![]()
Haha laten we het hopen van niet, een onvrijwillige interne keizersnee..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:51 schreef BlueEyes het volgende:
Marel dat gaat ook al rap!
Sq die is stoer die wagen!
Wat trouwens een lange levertijd![]()
LMNagressief? heb je klein piranhaatje in de buik?
tegenwoordig niet lang, maar de fabriek gaat nog wel vaak dicht in de zomerquote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is een gebruikelijke levertijd op kinderwagens?
Loj, wat fijn dat alles in orde is..
Ik vind dat rekenen met die weken best verwarrend. We hebben er nu 30 weken opzitten en gaan dus week 31 in, toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:34 schreef marel88 het volgende:
Vanmorgen trouwens weer in de war gemaakt door m'n app. Ik kreeg de melding "You are 31 weeks pregnant". Maar ik heb het nogal druk op m'n werk en dacht echt dat ik nog 6 weken had tot ik met verlof ging. Ik schrok echt en dacht he... Gelijk m'n agenda gepakt, geteld en nog eens geteld. En nu kwam ik er achter dat deze app ook de 31e week aankondigt met 31 weeks, pfieuw! Nog lekker 6 weken om alle drukke dingen af te ronden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:10 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vind dat rekenen met die weken best verwarrend. We hebben er nu 30 weken opzitten en gaan dus week 31 in, toch?
Ik hoop zo dat alles goed is met Vlindur..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:35 schreef Chanty het volgende:
ZoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat het bloeden wegblijft! en het hartje blijft kloppenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Hoi!
Nou, het is heel gek hoor. We hebben een heel langzaam kloppend hartje gezien. En een vruchtzak en vruchtje wat overeen kwam met maar 4.5 weken. Op het einde klopte het hartje nog even op volle toeren. Dus we zijn enorm benieuwd hoe dit gaat eindigen..
Over twee weken gaan we weer. En tot die tijd moet het bloeden gewoon uit blijven.
Dus nee. Ik hoef echt nog niet in de OP...
*Haalt weer adem*. Gelukkig toch een knipper! Ik blijf voor je duimen meid!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Hoi!
Nou, het is heel gek hoor. We hebben een heel langzaam kloppend hartje gezien. En een vruchtzak en vruchtje wat overeen kwam met maar 4.5 weken. Op het einde klopte het hartje nog even op volle toeren. Dus we zijn enorm benieuwd hoe dit gaat eindigen..
Over twee weken gaan we weer. En tot die tijd moet het bloeden gewoon uit blijven.
Dus nee. Ik hoef echt nog niet in de OP...
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:53 schreef Chanty het volgende:
Die man moet maar lekker in een hoge boom gaan zittenIk wil ook een miljoen op de bank, en een dik huis en en en… Hij is gewoon niet realistisch dus het lijkt me dat dit wel netjes opgelost gaat worden.
Hoe zit dat dan met die vroege knaltest?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:13 schreef Crumpette het volgende:
Had ik ook hoor vlindur bij mijn eerste echo, verwachtte 7 weken ongeveer en het was vermoedelijk 5.. en zonder knipper nog! De week daarop netjes 6 met knipper en de week daarop 7... dus het kan nog! Ik vroeg het ook de gyn en die zei ook iets over dat het lang kan duren voor er ingenesteld is oid.. iigvoor de onzekerheid!
Hoe ging het bij de vorige twee? Ging je daar overtijd?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:06 schreef Cantare het volgende:
Poeh Vlinder, een kloppend hartje maar toch die onzekerheid... dan duren 2 weken vast heel lang. Sterkte, ik duim tóch voor een eigenwijze plakker hoor!
Hier begint het me zwaar te vallen. Slecht slapen, voorwerk, spanning... van mij mag de beeb nu wel snel komen. Zondag of maandag zou fijn zijn. Ik denk niet echt dat dat ook gaat gebeuren hoor, maar een mens mag altijd hopen, toch?
ja, maar ik had dus ook zo'n knaltest! en volgens de meest voorzichtige berekeningen had ik dan zowat net bevrucht moeten zijn...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met die vroege knaltest?
Kan prima zonder.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoe ging het bij de vorige twee? Ging je daar overtijd?
Heb je trouwens altijd voorwerk en zo? Behalve die ene dag veel harde buiken en de andere halve dag een trekkend gevoel, heb ik nergens last van. Of kan een bevalling ook starten zonder aankondiging zeg maar?
Jaquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, maar ik had dus ook zo'n knaltest! en volgens de meest voorzichtige berekeningen had ik dan zowat net bevrucht moeten zijn...ik weet niet precies hoe het allemaal kan.. maar hou moed
Bij de eerste had ik niks voorwerk. Gewoon 8 weken voor datum vet de bevalling in duiken. Dat hebben ze 2 weken weten te rekken met weeënremmers voor hij door de medicijnen heen gewoon kwam. Dus je kan ook zeggen dat ik 2 weken flink voorwerk heb gehadquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Heb je trouwens altijd voorwerk en zo? Behalve die ene dag veel harde buiken en de andere halve dag een trekkend gevoel, heb ik nergens last van. Of kan een bevalling ook starten zonder aankondiging zeg maar?
Bij beide begon met met precies 40 weken, zonder noemenswaardig voorwerk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Een zwangerschap kan rare dingen met je doen hèquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb iets heel ergs gedaan. Ik heb gezonde sandalen gekochtna een halve dag hippe schoentjes passen en huilen omdat alles knelde of niet paste ben ik overstag gegaan bij Clarks
![]()
Andere bevindingen:
- passende korte broeken zijn een illusie
- passende zwemkleding is een illusie
Welkom in de wondere wereld van het zwangerzijnquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb iets heel ergs gedaan. Ik heb gezonde sandalen gekochtna een halve dag hippe schoentjes passen en huilen omdat alles knelde of niet paste ben ik overstag gegaan bij Clarks
![]()
Andere bevindingen:
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
Andere bevindingen:
Jij wint...quote:
Jurkjes kruipen omhoog en laten mn klutskwab knieeen zien... Maar slippers..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb 3 positiebroeken gekocht, maar ik ben toch echt geen broekenmens. Jurkjes en slipperts ladies! Kan je in groeien <3 En jurkes knellen niet![]()
En ik loop gewoon op gympen, jurkje of niet
+1quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb 3 positiebroeken gekocht, maar ik ben toch echt geen broekenmens. Jurkjes en slipperts ladies! Kan je in groeien <3 En jurkes knellen niet![]()
En ik loop gewoon op gympen, jurkje of niet
Hmm ja, krijg je een echo met 34 weken? Ik dacht dat ik de volgende x alleen hartje zou kunnen luisteren.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:53 schreef BlueEyes het volgende:
Oeh Sun dat is wel erg flink qua maat naar mijn mening.
Een tip van mijn schoonzusje was, zo rondom de groei/liggingsecho bij week 34/35 vragen waarop ze het kindje schatten en verwachten en aan de hand daarvan nog wat kopen.
Ik heb wel wat maat 50 gekocht, maar dat was afgeprijsd dan is het niet al te zuur als het na een week niet meer past of helemaal niet.
En verder combimaatje 50/56.
Ja, dat is erg groot, tenzij je baby 12 pond is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even een vraagje. Ik heb net een pakje gekocht om de baby na de geboorte aan te doen. Dus van ziekenhuis naar huis. Aangezien wij allebei flinke babies waren, heb ik maat 62 gekocht. Maar nu twijfel ik. Is dat niet toch wat te groot?
Ik ga het morgen wel omruilenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:00 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja, dat is erg groot, tenzij je baby 12 pond is.Een gewone stevige baby past echt wel in 56.
Jaquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even een vraagje. Ik heb net een pakje gekocht om de baby na de geboorte aan te doen. Dus van ziekenhuis naar huis. Aangezien wij allebei flinke babies waren, heb ik maat 62 gekocht. Maar nu twijfel ik. Is dat niet toch wat te groot?
Enne, Vlindur, Loj had ook hartactiviteit terwijl de grootte op 5 wk uitkwam! Daar hadden we het nog uitgebreid over. Plus, ikzelf heb tot 13 wk bloedverlies gehad. Kop op
Dat verschilt per praktijk of je die krijgt of niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hmm ja, krijg je een echo met 34 weken? Ik dacht dat ik de volgende x alleen hartje zou kunnen luisteren.
Ooh ik dacht dat dat standaard wasquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat verschilt per praktijk of je die krijgt of niet.
Je kunt ook aan je vk vragen of ze het gewicht wil schatten zo rond 37/38 weken, dan heb je ook een redelijk uitgangspunt.
62 is wel erg groot.
ik kan niet door de toscaanse heuvels banjeren op slippers, dit is een beetje een noodzakelijk kwaadquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jurkjes kruipen omhoog en laten mn klutskwab knieeen zien... Maar slippers..
echte wandelsandalen zijn veeel lelijker hoor.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan niet door de toscaanse heuvels banjeren op slippers, dit is een beetje een noodzakelijk kwaad
Mijn man heeft het me al bijna vergeven
Nee dat snap ikquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan niet door de toscaanse heuvels banjeren op slippers, dit is een beetje een noodzakelijk kwaad
Mijn man heeft het me al bijna vergeven
+1.. wanneer kun je ongeveer inschatten wat voor maat voedingsbhs je moet kopen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb zwangerschapspanty´s gekocht (4 stuks van HM), 2 shirts en 2 blouses, en voor de rest heb ik veel van die korte 5E rokjes van HM aan, en een maxidress in basic jersey van HM. En heb wat KingLouie jurkjes gekocht, maar die zijn niet per se voor de zwangerschap. En dus die broeken waarhet nu veel te warm voor isDus valt eigenlijk nog mee qua inkoop eigenlijk.
Wanneer is het eigenlijk handig om voedingsbh's te kopen? Wanneer zijn je borsten t grootst zeg maar, in de zwangerschap? Tot nu toe zijn ze kleiner dan bij aanvang
+1, ben dol op shirtjes en jurkjes met boobtouwtjequote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hilmo:
http://www.hm.com/nl/product/10279?article=10279-A - riempje onder de boobs en er zit ineens model in. Leuk met n kort jasje bijvoorbeeld.
http://www.zalando.nl/kin(...)t-kl221c031-q00.html - geen zwangerschapsjurk maar ruim plaats voor mijn 32 weken buik voorlopig
Verder zoals ik al zei die 5E rokjes van de Hm basics - erg basic, prop je zo onder je buik en kun je met van alles combineren. Ik woon in die dingen <3
Dit is iig een kleine greep van het zwanger-plankje in mijn kast
Enin het algemeen vind ik dingen met een elastiek of naad net onder de boobs veel leuker staan dan type gewone shirts - daar krijg ik zo'n dikke boob-buik-eenheid van
had ik me even op verkeken, ik dacht ook eens vlot ende hip te zijn, niet meer doen dusquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef Crumpette het volgende:
ja SQwie doet er dan ook franje en volants op dr tetten
mij niet gezien!
verder wel leuk jurkje
heel leuk en hip, bij cup c maximaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
had ik me even op verkeken, ik dacht ook eens vlot ende hip te zijn, niet meer doen dus![]()
nee joh, op het juiste type staat dat hartstikke leuk!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:50 schreef BlueEyes het volgende:
Vlot en hip?
Das übertuttig!
En niet gemaakt voor bigboobs...
Ik wel. Die gaat groeiennnn!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:51 schreef Hilmo het volgende:
Thanks voor de ideeën. Zo'n kort rokje moet bij mij echt niet hihi![]()
Die bij H&M zijn niet zo prijzig en op zich wel aardig. Volgens mij zit er hier in een paar steden verderop een Mama afdeling, zou eens kunnen kijken of ik ze daar kan passen en ook die gewone jurkjen uit de basic collectie. Geen idee hoe het alleen zich gaat ontwikkelen met de buik.
ik al tweequote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:53 schreef Crumpette het volgende:
ik ben zowiezo altijd van de simpele halslijn. toeters en bellen graag aan de rok oid, ter balans van de boobage.
verder wel goeie tip van de voedingsbh's TAP. zijn dames hier ook een bandmaat gegroeid, of dat niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
3 uur! Gek!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:03 schreef Chanty het volgende:
Ik ben benieuwd of ik de komende weken meer voorwerk ga krijgen of dat het gewoon ineens onverwachts losbarstVind het nu wel spannend worden want zo langzamerhand begint hier in huis echt alles klaar te worden en heb ik zoiets van: hij mag komen als ie wil
Raar fenomeen trouwens die nesteldrangIk heb dus ruim 3 uur (!!!) de badkamer staan schrobben en boenen
En dan nog niet eens de kastjes van binnen gedaan
Echt WTF!? De bedoeling was een uurtje even de badkamer een goede beurt geven. Alsof het Fernando iets kan schelen dat ik boven op de verwarming heb gestoft en zo
Zo stom, je weet dat het onzin is en toch MOET je ineens vanalles schoonmaken van jezelf (en volgende week is het weer vies
).
Qua voedingsbh's stond hier in de info van de kraamzorg dat je er 1 moest aanschaffen rond de 37 weken en eentje na je bevalling. Ik heb een niet charmante meegroei voedingsbh gekocht. Die zit nu ook al heel fijn, maar als ik stuwing krijg straks verwacht ik ook nog wel dat hij past. En anders is de winkel hier drie straten verderop en stuur ik mijn man gewoon langs om er nog een te halen
ja het probleem is hier dan een beetje, dat ik ze niet zomaar ergens kan kopen.. tenzij ik echt 2 bandmaten opschuifquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:03 schreef Chanty het volgende:
Ik ben benieuwd of ik de komende weken meer voorwerk ga krijgen of dat het gewoon ineens onverwachts losbarstVind het nu wel spannend worden want zo langzamerhand begint hier in huis echt alles klaar te worden en heb ik zoiets van: hij mag komen als ie wil
Raar fenomeen trouwens die nesteldrangIk heb dus ruim 3 uur (!!!) de badkamer staan schrobben en boenen
En dan nog niet eens de kastjes van binnen gedaan
Echt WTF!? De bedoeling was een uurtje even de badkamer een goede beurt geven. Alsof het Fernando iets kan schelen dat ik boven op de verwarming heb gestoft en zo
Zo stom, je weet dat het onzin is en toch MOET je ineens vanalles schoonmaken van jezelf (en volgende week is het weer vies
).
Qua voedingsbh's stond hier in de info van de kraamzorg dat je er 1 moest aanschaffen rond de 37 weken en eentje na je bevalling. Ik heb een niet charmante meegroei voedingsbh gekocht. Die zit nu ook al heel fijn, maar als ik stuwing krijg straks verwacht ik ook nog wel dat hij past. En anders is de winkel hier drie straten verderop en stuur ik mijn man gewoon langs om er nog een te halen
Wacht maar….quote:
rip aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wacht maar….
Ik ben trouwens een beetje huiverig voor morgen… dan staat de keuken op de agenda
Nou doe eens een frontfoto dan... Want vd zijkant ben je aardig zwanger hoor...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag trouwens die mooie verrassingsbuik van Blue, ik heb dat precies andersom, ik lijk van voren zwangerder dan van opzij![]()
Schrale troost. Als dat klaar is dan is het ook gewoon klaar qua schoonmaken hierquote:
komt goed! En anders regelt een ander dat maar lekkerquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
Schrale troost. Als dat klaar is dan is het ook gewoon klaar qua schoonmaken hier
Zolder is klaar, kraamslaapkamer is klaar, babykamer is klaar, studeerkamer is klaar, slaapkamer is klaar, badkamer is klaar. Dus alleen nog de keuken en de woonkamer is sowieso een continu project met drie katten die een groot deel van de dag spenderen dus na morgen is het een kwestie van bijhoudenMoet lukken sprak zij hoopvol
beetje rouge erop en gaan hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:18 schreef Heliotrope het volgende:
Die blauwe heb ik ook! Ik ben alleen te bleek nog ervoor dus moet eerst wat meer zon. Ik heb zowel jurkjes als twee positiebroeken gekocht, draag altijd wel allebei.
Goed bezig Chanty!
Die hou ik erin!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond die van prenatal huismerk echt héél fijn. Ook licht padded, wel zo handig als je geen melkvlekken en zoogcomprescontouren in je shirt wil zien.
Maar ja, sommige getallen die ik hier zie zijn astronomisch voor mij, ik had 75b en 70c nodig dus die tip is.misschien meer voor de minder groot geboobden onder ons.
Da's gewenningquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik snap sowieso niks meer van mn boobs... Eerst groeide ze massive, maar nu lijken ze wel weer kleiner te zijn...
ja precies, heb er nu maar 1 gekocht omdat ik pas 21 weken ben en het altijd nog erger kan eindigenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Een reserve is straks wel fijner lekt best vaak melk door je pad of tijdens/na het voeden op je bh, is mijn ervaring. Al heb ik wel lang overproductie gehad dus misschien lag het daaraan. Maar vond het wel fijn om steeds een frisse, droge bh te hebben liggen. While it lasted
. Maar die kun je prima na de bevalling bijkopen.
Was bij mij ook hoor, vorige keer een half cupje tijdens de zw. en een hele door stuwing/voeden. Nu bij deze zw. heb ik wel het idee dat het harder gaat. Ik kan er ook nog steeds niet op liggen, dat duurde vorige keer maar 8 weken ofzoquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die hou ik erin!
Heb trouwens niet het idee dat mijn borsten fenomenaal gegroeid zijn tijdens de zwangerschap. Ik denk zelfs helemaal niet. Aangezien mijn oude bh nog steeds goed zit.
dat is toch geen onmogelijke maat johquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef NotTheSame het volgende:
Das waar, ik had ook een onmogelijke maat trouwens (70 D/E).
Die cupmaat niet... De omvang daarentegenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is toch geen onmogelijke maat joh![]()
![]()
Maar ik ga er in ieder geval tzt eens goed naar kijken, tnx
Dat klinkt als beste boobsquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef NotTheSame het volgende:
Das waar, ik had ook een onmogelijke maat trouwens (70 D/E).
Geef me nog een maandquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:17 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb nog een leuke voedingsbh te koop!
Hebben?
helemaal nieuw, was te laat met terug brengen en helaas echt echt te klein!
Zijn deze wel met haakjes? Op het plaatje lijken ze zo uit 1 geheel te bestaan zoals een sportbh zeg maar! Ik ben namelijk nog op zoek naar een beetje fijne BH's!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:06 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga bij 2.0 hopelijk weer bv geven, maar ik weet 1 ding zeker, NOOIT MEER GOEDKOPE VOEDINGSBEHA'S!
Toen Draakje een maand of 3 was ben ik proefpersoon geweest voor de
Mammae Soft. Na die goedkope Hunkemuller en Prenatal zat deze echt goddelijk! En ze hebben ook nog eens mooie dessins. Okee, ze zijn echt niet goedkoop maar als ik net zo lang ga voeden als bij Draakje, heb ik er lang plezier van.
voor mij is het allemaal eender... lilleke printjes met goudkleurige ellendequote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Versace en Cavelli mixen?! Jij barbaar...
Vergeet overpriced niet... Ik heb er ook helemaal niks mee...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
voor mij is het allemaal eender... lilleke printjes met goudkleurige ellende
Toen ik ze testte, hadden ze wel haakjes, maar kon je hem niet helemaal los maken (er zat nog een band extra rondom je ribben).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:30 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Zijn deze wel met haakjes? Op het plaatje lijken ze zo uit 1 geheel te bestaan zoals een sportbh zeg maar! Ik ben namelijk nog op zoek naar een beetje fijne BH's!
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Ik wil nu toch ook wel even jompellen voor mezelf en baby vandaag.....14 weken
die zijn nog steeds niet duurquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:06 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga bij 2.0 hopelijk weer bv geven, maar ik weet 1 ding zeker, NOOIT MEER GOEDKOPE VOEDINGSBEHA'S!
Toen Draakje een maand of 3 was ben ik proefpersoon geweest voor de
Mammae Soft. Na die goedkope Hunkemuller en Prenatal zat deze echt goddelijk! En ze hebben ook nog eens mooie dessins. Okee, ze zijn echt niet goedkoop maar als ik net zo lang ga voeden als bij Draakje, heb ik er lang plezier van.
Nee gelukkig niet!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Joehoe! Dat schiet op!![]()
Geen last meer gehad van duizelingen?
Ik heb nu ook voor het eerst sinds mijn twaalfde een beha zonder beugels en stiekem vind ik het goddelijk. Alleen minder mooie vorm voor mijn boobiesquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:13 schreef Crumpette het volgende:
[..]
die zijn nog steeds niet duurhelaas zit mijn maat er niet bij
![]()
ik zit hier een beetje te spieken voor later:
http://www.bravissimo.com(...)ia/fy109bfu/?level=1
mar dan wel in het wit. of dees: http://www.bravissimo.com(...)lver/ro14bs/?level=1 zonder beugel... heb geloof ik sinds mijn eerste bhtje ooit, niks meer gedragen zonder beugelmaar misschien voor snachts wel weer fijn.
moge! hoe zou het met Vlindur zijn? beetje geslapen?
Oh fijn!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet!
Hoe gaat het met jou en t suikerdieet?
Ik weet een heel stadsdeel in Den Haag wat daar met liefde hun spaargeld aan uit zou gevenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:13 schreef Stormqueen het volgende:
ik kan er ook echt met mijn pet niet bij
Cavalli romper voor 130 euro. Mensen kopen dat. Wtf mensheid
Ypenburg boswijk? Oh nee die hoeven er niet voor te sparen...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet een heel stadsdeel in Den Haag wat daar met liefde hun spaargeld aan uit zou geven![]()
![]()
De oranje-getinte medemens
Het gaat snel! Je bent gewoon bijna mama!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh fijn!
Ja wel goed. Geen junkfood, niet teveel zoetigheid enzo. Ijsje neem ik nog wel af en toe, daar gingen mijn suikers somehow niet erg van omhoog. Het is meer patat, pizza en chocopasta wat funest is.
Ach, nog een kleine 2 maanden! Wat ik overigens erg raar vind. Over 2 maanden heb ik een baby! Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij
Sjuust! die met een lekker gezond kleurtje jaquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ypenburg boswijk? Oh nee die hoeven er niet voor te sparen...
Duindorp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gâhwe kettingah noemden we ze in het Haganiets ten nadele van die mensen verder hoor maar ik vind het toch wel zo fascinerend hoe zo'n stad zichzelf opdeeld in een soort sub-populaties
het is ook echt een enclave waar je binnenrijdt zo met al die witte huisjes
:)
logisch wel.. hoe is het met jou zo een paar dagen na je bul? beetje geland?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:20 schreef kwakz0r het volgende:
Sorry verder wel meegelezen maar was niet zo reageerderig.
Nog even envoor vlindur.
waar nu ook alle straten een zee van oranje vlaggen zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet een heel stadsdeel in Den Haag wat daar met liefde hun spaargeld aan uit zou geven![]()
![]()
De oranje-getinte medemens
Ja meutje! Doe dan ook niet zo gekquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:27 schreef Chanty het volgende:
O…M…G…! Ik denk dat ik de keuken poetsen even uitstel tot morgen
Echt alles doet pijn in mijn lijf, zelfs spierpijn in mijn vingersHet duurde ook even voor ik uberhaupt uit bed kon komen
Sowieso moest ik eerst gebukt blijven staan, dan langzaam rechtop en alles rekken en dan vasthouden en een stapje zetten omdat ik bij de eerste stappen door mijn knieën zakte. WTF ik lijk wel 100
In ieder geval nu maar lekker bewegen en hopen dat de pijn een beetje wegtrekt.
voor de wisseldagen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
waar nu ook alle straten een zee van oranje vlaggen zijn
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sjuust! die met een lekker gezond kleurtje jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gâhwe kettingah noemden we ze in het Haganiets ten nadele van die mensen verder hoor maar ik vind het toch wel zo fascinerend hoe zo'n stad zichzelf opdeeld in een soort sub-populaties
Fascinerend is de juiste term ja
Net als in Hotter than my daughter… ook altijd het zelfde slag volk met veel wit en goud in hun inrichting, lekker kitsch
En ze hebben allemaal een bak ellende meegemaakt en zijn nu eindelijk zichzelf.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Knurftjequote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:27 schreef Chanty het volgende:
Echt alles doet pijn in mijn lijf, zelfs spierpijn in mijn vingersHet duurde ook even voor ik uberhaupt uit bed kon komen
Sowieso moest ik eerst gebukt blijven staan, dan langzaam rechtop en alles rekken en dan vasthouden en een stapje zetten omdat ik bij de eerste stappen door mijn knieën zakte. WTF ik lijk wel 100
voor de wisseldagen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sjuust! die met een lekker gezond kleurtje jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gâhwe kettingah noemden we ze in het Haganiets ten nadele van die mensen verder hoor maar ik vind het toch wel zo fascinerend hoe zo'n stad zichzelf opdeeld in een soort sub-populaties
naar barbie kijken tijdens je bevalling....
Het is een aparte groep mensen... Zo had mn beste vriendin van dr schoonouders een romper gekregen mwt Haags mokkel erop... Ja sorry maar uhmmmm
S. 2014
J. 2016
Ja maar het bad is net zo schoonquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja meutje! Doe dan ook niet zo gekdat had ik je gister ook wel kunnen vertellen
![]()
Lekker in bad of lekker lang warm douchen vandaag en verder even helemaal niets doen
langzaam aan ja!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
logisch wel.. hoe is het met jou zo een paar dagen na je bul? beetje geland?
Valt mee! Schooljaar loopt tot 21 juli maar de lessen maar tot 10 juli dus dat is nog 5 weken. Ik heb nu maar 15 lessen ipv 22 over 4 dagen (doordat de examen kandidaten al klaar zijn) en ben al bijna klaar met examens en tweede correcties etc. Hopelijk niet teveel herkansers!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:42 schreef BlueEyes het volgende:
Je hebt het niksdoen en genieten verdient Kwak!
Moet je de komende weken nog veel werken of zit er bijna vakantie in het verschiet?
Ik moet er zelf ook om lachenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:59 schreef Dyre het volgende:
ChantyIk vind het hele vervelend voor je, maar moet er stiekem wel om lachen
GM 29 weken vandaag
Zo, net bloed laten prikken en over 3 kwartier de pretecho
Ik ben echt heel benieuwd... ik hoop dat de baby er een beetje goed voor ligt, anders worden het van die enge plaatjes
Voor de zwangere zelf kan het geen kwaad. Voor pasgeborenen wel. Weet niet hoe ver je nu precies bent? Het heeft een vrij lange incubatietijd en je blijft ook vrij lang besmettelijk. Als het vermijdbaar is, zou ik zelf de gok niet nemen eerlijk gezegd, tenzij je nu net 12 weken bent, dan zou je het nog kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:15 schreef Loj het volgende:
Iemand ervaring hoe gevaarlijk hand, voet en mondziekte kan zijn voor zwangere vrouwen in het tweede trimester?
Ow gaat zo naar een verjaardag met een meisje die dat nu heeft... En omdat zij de speen van Ow fantastisch vindt, maak ik me een klein beetje zorgen..
Late reactie weer es, maar hier ook een spijkerbroek-en-sneaker-type :-) Dat gaat nu nog wel goed, maar dat houdt een keer op, zeker als het warmer wordt en zwangerschapsbroek (met buikband) echt te warm wordt. Ik heb laatst een jurkje gekocht van een belgisch merk, Fragile: http://www.fragile.be/ Niet goedkoop, maar wel zwangerschapskleding in mijn stijlquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef Hilmo het volgende:
Hahha SQ vind het best meevallen hoor
En ik ben hier nogal zoekende in de mode. Heb twee korte broeken overgenomen van iemand, uit het jaar 0, maar eentje er van staat echt wel goed en zie je niets aan.
Ik lees jullie allemaal over jurkjes en dan heb ik zoiets van oooh dat wil ik ook wel. Maar wat doen de meiden die geen jurktype zijn. Wat voor jurkjes zijn geschikt (plaatjes!) als je normaal in spijkerbroeken en gympen loopt en niet zo trots bent op je bovenbenen en knieën... (en geen meisjemeisje bent qua bloemetjes enzo haha) Ik heb nu een jurkje/tuniekje met legging overgenomen van iemand hier op het forum en dat staat leuk, maar ander spul kopen, ik heb zooo geen idee
mijn gezichtsuitdrukking toen mijn bètavriendin me vertelde wat het precies inhield moet priceless zijn geweestquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:54 schreef BlueEyes het volgende:
Awww, die wil je ook niet op die leeftijd hebben!
Edit: überhaupt niet, ik ken de plaatjes uit mn pathofysiologieboeken, brrr
die hebben leuk spul!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:55 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Late reactie weer es, maar hier ook een spijkerbroek-en-sneaker-type :-) Dat gaat nu nog wel goed, maar dat houdt een keer op, zeker als het warmer wordt en zwangerschapsbroek (met buikband) echt te warm wordt. Ik heb laatst een jurkje gekocht van een belgisch merk, Fragile: http://www.fragile.be/ Niet goedkoop, maar wel zwangerschapskleding in mijn stijl![]()
edit: hoewel ik 'mijn' jurkje nu niet kan vinden op de site, en ik heb het idee dat er meer te krijgen is dan er nu in de onine shop staat. Hmm...
het jeukt ook tamelijkquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg acuut jeuk als ik er aan denk.. zelfde als het over hoofdluis gaat, das ook kriebelwaardig bij alleen al de gedachte.
ja, vanavond even lekker ergens uit etenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:16 schreef BlueEyes het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Dus vandaag doe je 1 van je nieuwe jurkjes aan en gaan jullie het vieren?
Ik heb met m'n normale wasmiddel gewassen. Bij de intake van kraamzorg werd ook gezegd dat het niet perse meer met Neutral hoeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd SQ! En nu zwanger! Het leven kan zo verrassend en leuk zijn
Net even een voorraadje Neutral ingeslagen bij kruidvat. Deze week 40 % korting op 2 producten bij kruidvat(ze hebben ook babywash, babybodylotion naast wasmiddel)!
Oh... Op internet staat dat dat wel moet. Althans, dat het wel het beste isquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb met m'n normale wasmiddel gewassen. Bij de intake van kraamzorg werd ook gezegd dat het niet perse meer met Neutral hoeft.
Bij mij werd ook niks gezegd over wasmiddel. Alleen geen wasverzachter gebruiken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb met m'n normale wasmiddel gewassen. Bij de intake van kraamzorg werd ook gezegd dat het niet perse meer met Neutral hoeft.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen verschil merk tussen wel of geen wasverzachter. Alleen de handdoeken zijn iets stugger maar dat verschilt ook weer per soort handdoek.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat dacht ik ook, en ik wil wel zachte kleertjes voor mini <3
Ah leuk, een onvolkomen stuiter. Maar je hebt nog tijd genoeg om frummel te laten draaien gelukkigquote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:29 schreef Dyre het volgende:
Nou, we hebben onze frummel gezien hoor
Was toch wel heel erg leuk!! Wel een eigenwijsje hoor, het ligt echt met de billen naar beneden en de beentjes allebei omhoog. Dus wat ik voor een vuistje bij het gezicht aanzag was gewoon een voet
Ik probeer zo even een fotootje te uploaden, want ik ben toch wel trots![]()
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:29 schreef Dyre het volgende:
Was toch wel heel erg leuk!! Wel een eigenwijsje hoor, het ligt echt met de billen naar beneden en de beentjes allebei omhoog. Dus wat ik voor een vuistje bij het gezicht aanzag was gewoon een voet
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:29 schreef Dyre het volgende:
Jij blij dat je bevalling vannacht/vandaag niet begonnen is... Al kan dat nog steeds natuurlijkquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:27 schreef Chanty het volgende:
voor de wisseldagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |