Ik ben medisch.. Maar wacht het eerst even af nog..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:00 schreef Cwen het volgende:
Vlindur. Het kan alle kanten op. Bel anders je vk?
Ja, twee liter bloed extra rondpompen en kleinere longinhoud (dacht ik) zorgt daarvoor. Vorige keer dacht ik dat mijn conditie helemaal weg was omdat ik van een kwartier fietsen al moest bijkomen, maar dat was na de bevalling weg.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:53 schreef Crumpette het volgende:
Is het eigenlijk normaal dat ik nog steeds buiten adem ben als ik een trap op ben gelopen? Soms duizelt het me even als ik opsta/lang sta enz. Dat hele in beweging blijven bij zwangerschap is een moeilijk idee zo... krijg nu wel veel beweging op het werk, maar dat valt me dan ook wel zwaar! *fail
Teveel foliumzuur binnen krijgen kan zo ongeveer niet. IJzer weet ik niet. Ik zou gewoon even overleggen met de arts/ vkquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
Oh vraagje, ik krijg 2x 200mg ijzer en daarbij heb ik nog foliumzuur 5mg.
Mijn zw.schapsvitaminen zijn nu op. Wat zouden jullie doen? Nieuwe kopen of
gewone multivitaminen nemen? (omdat ik de ijzer en foliumzuur apart krijg)
krijg ik met zw.schapsvitaminen erbij niet teveel ijzer en foliumzuur binnen?
In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
Oh vraagje, ik krijg 2x 200mg ijzer en daarbij heb ik nog foliumzuur 5mg.
Mijn zw.schapsvitaminen zijn nu op. Wat zouden jullie doen? Nieuwe kopen of
gewone multivitaminen nemen? (omdat ik de ijzer en foliumzuur apart krijg)
krijg ik met zw.schapsvitaminen erbij niet teveel ijzer en foliumzuur binnen?
Dankje!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
In gewone multivitaminen zit teveel vitamine A voor zwangeren. Beter om gewoon je zwangerschapsvitamine te blijven nemen dan. Als je al een vitamine wilt nemen, want bij gezond en normaal eten (denk voldoende groente en fruit enz.) is een multivit niet per se nodig.
Teveel ijzer en foliumzuur krijg je niet zomaar, daar voorzie ik geen problemen mee. Dus imho geen bezwaar om zw.schapsvitamine door te blijven slikken
Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:01 schreef BlueEyes het volgende:
Geppie vreemd, je weet ook niet wat ze extra willen bepalen?
Hoe is t met je vochtpootjes? Hier scheelde het koelere weer iets, voor zolang het duurt...
Gewoon even naar de diensttelefoon bellen hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef geppie het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp iets met anti stoffen. Nu wil ik ze weer bellen, zie ik dat ze van 9.00-10.00 niet dringende vragen telefonisch beantwoorden.
Ik ga hier natuurlijk niet de spoedlijn voor bellen maar nieuwsgierig ben ik wel.
Mijn voeten/benen gelukkig ietsje minder maar als ik vrij ben zit ik wat vaker met mijn voeten omhoog dan als ik werk en het koele weer zal idd ook wel schelen. Vanmiddag voor het eerst naar die lymfe drainage massage, ben erg benieuwd.
Kind 1.0 is met de buren naar Monkey Town dus ik ga lekker ff een dutje doen![]()
Erg leukquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mignonne hoe bevalt je 'nieuwe' stageplek??
Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vlindur, sterkte!
Loj, veel plezier bij de echo!
Conditie had ik toch al niet, dus geen idee of die verslechterd is.. Maar raar is het natuurlijk niet, als je bedenkt wat er allemaal in je lijf gebeurt, zoals Spees al noemde.
Verder heb ik weer niets te melden. Ik voel me goed, geniet van mijn groeiende buik (als ik 's ochtends op m'n rug ga liggen als ik wakker word, zit er een hele bult op m'n buik aan de kant van de zij waarop ik heb gelegen), en doe netjes m'n oefeningen voor m'n bekken. Zolang ik geen gekke dingen doe (zoals het huishouden
) heb ik niet veel last.
Ik doe oefeningen die ik van mijn oefentherapeute krijg bij wie ik al vrij vroeg in de zwangerschap weer terecht gekomen ben. Gaat dus buiten de vk om, verder.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Wat voor oefeningen doe je dan voor je bekken? Daar heb ik mijn vk nog nog niet over gehoord!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |