Dat hoeft natuurlijk niet. Maar er zit in bepaalde complottheorieen meer waarheid dan in die overheids verhaaltjes. Zeker wat betreft 911. Dat officiele verhaal is echt om je rot te lachen. Hoeveel fouten daar wel niet in zitten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dus die complotten zijn allemaal waar? Omg
Op discovery zijn die complotten allemaal gedebunked met natuurwetten en logische verklaringen hoor. Inclusief berekeningen en metingen. Ik ben dat 911 complot gelieg een beetje zat.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar er zit in bepaalde complottheorieen meer waarheid dan in die overheids verhaaltjes. Zeker wat betreft 911. Dat officiele verhaal is echt om je rot te lachen. Hoeveel fouten daar wel niet in zitten.
Lol want een onzin. Maar als jij het gelooft zodat je lekker verder kan leven in je wereldje waarin de Overheid de waarheid vertelt en jouw belangen behartigd is dat fijn voor jou.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op discovery zijn die complotten allemaal gedebunked met natuurwetten en logische verklaringen hoor. Inclusief berekeningen en metingen. Ik ben dat 911 complot gelieg een beetje zat.
Het is een studie die door twee engelsen in gedaan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Goede bron wel, in Iran weten ze hoe ze met informatie om moeten gaan
http://cartesianproduct.w(...)stv-doesnt-tell-you/
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op discovery zijn die complotten allemaal gedebunked met natuurwetten en logische verklaringen hoor. Inclusief berekeningen en metingen. Ik ben dat 911 complot gelieg een beetje zat.
De studie wel ja. Wat jij post is hoe de Iraanse persdienst dat onderzoek interpreteert.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een studie die door twee engelsen in gedaan.
Een of ander blog is wel een goede bron.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Goede bron wel, in Iran weten ze hoe ze met informatie om moeten gaan
http://cartesianproduct.w(...)stv-doesnt-tell-you/
En als er wordt gepost hoe de NOS het interpreteert zeurt niemand erover.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:25 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
De studie wel ja. Wat jij post is hoe de Iraanse persdienst dat onderzoek interpreteert.
Dat zeg ik toch niet, maar zoals Yazoow al zegt is de Iraanse persdienst dat al helemaal niet. En de blog waar ik naar linkte haalde conclusies van presstv onderuit door er de complete stukken uit het onderzoek bij te halen. Best relevant dus.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een of ander blog is wel een goede bron.
Link daar dan ook naar: http://journal.frontiersi(...)psyg.2013.00409/fullquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een studie die door twee engelsen in gedaan.
Omdat dat de enige media is die er iets over geschreven hebben....quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:25 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
De studie wel ja. Wat jij post is hoe de Iraanse persdienst dat onderzoek interpreteert.
En jij als kritische denker gaat daar dan niet zomaar op af maar leest eerst het onderzoek zelf?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat dat de enige media is die er iets over geschreven hebben....
+100quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En als er wordt gepost hoe de NOS het interpreteert zeurt niemand erover.
Iedereen zoekt bevestiging voor zijn of haar denkbeelden. Dat geld niet alleen voor complotdenkers maar net zo goed voor jou.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:29 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Dat is ook gewoon jammer, complotdenkers zijn net als herboristen. Als ze een artikel zien waarin ze gelijk krijgen gebruiken ze dat artikel om gelijk te krijgen over veel meer dan wat het artikel zegt. En kijken waar het artikel staat doen ze dan niet.
Ik heb niets tegen de kritische blik van de meeste complotdenkers en soms kan er best wat in zitten. Maar dat ze als lemmingen de afgrond in rennen zodra ze een nieuwtje zien dat in hun straatje past is jammer, dan is er niets meer over van die kritische houding.
Ik gebruik tenminste mijn hersenen. 911 complot mensen zijn naar mijn mening niet slim, maar willen zich speciaal voelen door interessant over te komen dat ze geen nos kijken en tegen de stroom in gaan. Ondertussen is elk van hun argumenten al 100x weerlegd door natuurkundigen, wetenschappers en ooggetuigen. Het is altijd een verzameling bullshit argumenten, waarbij ze hopen met genoeg bullshit wel gelijk zouden krijgen. Springen van onderwerp A naar B omdat ze geen enkel onderwerp kunnen winnen. Laat ik 1 onderwerp naar voren halen: volgens jullie kan een gebouw niet recht naar beneden storten. Looolquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lol want een onzin. Maar als jij het gelooft zodat je lekker verder kan leven in je wereldje waarin de Overheid de waarheid vertelt en jouw belangen behartigd is dat fijn voor jou.
Ik zie weinig verschil.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, maar zoals Yazoow al zegt is de Iraanse persdienst dat al helemaal niet. En de blog waar ik naar linkte haalde conclusies van presstv onderuit door er de complete stukken uit het onderzoek bij te halen. Best relevant dus.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Iedereen zoekt bevestiging voor zijn of haar denkbeelden. Dat geld niet alleen voor complotdenkers maar net zo goed voor jou.
Ik doe dingen vaak tegelijkertijd. Dus posten en lezen bv.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
En jij als kritische denker gaat daar dan niet zomaar op af maar leest eerst het onderzoek zelf?
Nee, dat eerste klopt. Dat tweede haal jij erbij. Ik zeg lees het onderzoek zelf in plaats van op andere media af te gaan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik doe dingen vaak tegelijkertijd. Dus posten en lezen bv.![]()
Maar goed, we zijn weer bij het gelul van dat een Iraanse site geen goede bron is maar de Mainstream Media is een 100% betrouwbare bron.
Ik ga hier nou niet een hele discussie voeren oven 911 en alle onmogelijkheden die in het officiele verhaal zitten. Er is een enorme groep van architecten en bouwkundig ingenieurs die het officiele verhaal aanvechten en een hele overtuigende doc hebben gemaakt. Maar die zal je wss wel niet kijken aangezien je al overtuigd bent van wat je ergens anders hebt gehoord.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik gebruik tenminste mijn hersenen. 911 complot mensen zijn naar mijn mening niet slim, maar willen zich speciaal voelen door interessant over te komen dat ze geen nos kijken en tegen de stroom in gaan. Ondertussen is elk van hun argumenten al 100x weerlegd door natuurkundigen, wetenschappers en ooggetuigen. Het is altijd een verzameling bullshit argumenten, waarbij ze hopen met genoeg bullshit wel gelijk zouden krijgen. Springen van onderwerp A naar B omdat ze geen enkel onderwerp kunnen winnen. Laat ik 1 onderwerp naar voren halen: volgens jullie kan een gebouw niet recht naar beneden storten. Loool
Het is zo dom om de openbare omroep te vergelijken met media van een extreem dictoriaal regime waar YouTube zelfs verboden is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En als er wordt gepost hoe de NOS het interpreteert zeurt niemand erover.
En jij leest dus nooit wat van journalisten maar leest alle onderzoeken zelf van A tot Z?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:35 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Nee, dat eerste klopt. Dat tweede haal jij erbij. Ik zeg lees het onderzoek zelf in plaats van op andere media af te gaan.
NOS is propaganda en totaal niet objectief.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is zo dom om de openbare omroep te vergelijken met media van een extreem dictoriaal regime waar YouTube zelfs verboden is.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef DS4 het volgende:
TS is iig niet mentaal 100% afgaande op zijn posts.
Als het over een onderwerp gaat dat mij aangaat lees ik het onderzoek zelf ja. Ik heb geen journalist nodig om voor mij na te denken, dat kan ik zelf ook.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En jij leest dus nooit wat van journalisten maar leest alle onderzoeken zelf van A tot Z?
Ik lees enorm veel van journalisten. En als ik ergens interesse in heb lees ik door en ga ik ook onderzoeken e.d. lezen jaquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En jij leest dus nooit wat van journalisten maar leest alle onderzoeken zelf van A tot Z?
Nee het is dom om te denken dat journallistiek in het Westen nog goed uitgevoerd wordt. Het grootste deel wordt gewoon letterlijk overgenomen van de persdiensten van of overheden of bedrijven. Hoe eerlijk denk je dat die de zaken voorschotelen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is zo dom om de openbare omroep te vergelijken met media van een extreem dictoriaal regime waar YouTube zelfs verboden is.
Je hebt dus geen antwoord op de achterlijkheid van het "gebouwen kunnen niet recht naar beneden instorten" fabeltje. Van onderwerp a naar b weer he.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ga hier nou niet een hele discussie voeren oven 911 en alle onmogelijkheden die in het officiele verhaal zitten. Er is een enorme groep van architecten en bouwkundig ingenieurs die het officiele verhaal aanvechten en een hele overtuigende doc hebben gemaakt. Maar die zal je wss wel niet kijken aangezien je al overtuigd bent van wat je ergens anders hebt gehoord.
http://www.ae911truth.org/en/home.html
Iemand die andere users beledigt op basis van andere denkbeelden is wel 100% mentaal?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef DS4 het volgende:
TS is iig niet mentaal 100% afgaande op zijn posts.
O god, nog zo een...quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
NOS is propaganda en totaal niet objectief.
Nu doe je het weer. YazooW zegt dat de Iraanse persdienst niet betrouwbaar is en vervolgens ga jij er zonder aanleiding van uit dat YazooW dan blind op westerse persdiensten afgaat. Dat zegt hij nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee het is dom om te denken dat journallistiek in het Westen nog goed uitgevoerd wordt. Het grootste deel wordt gewoon letterlijk overgenomen van de persdiensten van of overheden of bedrijven. Hoe eerlijk denk je dat die de zaken voorschotelen?
Precies.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:40 schreef YazooW het volgende:
-oops verkeerde quote-
Niveau van de NOS is de afgelopen jaren dramatisch. Censuur en propaganda komen hier in Nederland ook gewoon voor. Alleen omdat wij altijd zo hard tegen andere landen aantrappen waar censuur en propaganda wordt toegepast denkt de gemiddelde burger dat het hier wel allemaal goed gaat, wat dus niet het geval is.
PressTV is idd een leuke "nieuws"- zenderquote:
Ah meneer is blind.quote:
Het is een feitelijk constatering. Iedere keer als ik wat van jou lees denk ik 'die is compleet van het padje af'.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef Japie77 het volgende:
Iemand die andere users beledigt op basis van andere denkbeelden is wel 100% mentaal?
Iedereen is subjectief als het daarom gaat, maar jij had het over propaganda.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:42 schreef SadPanda het volgende:
Ah meneer is blind.
Als je niet de subjectiviteit van de NOS kan zien qua het buitenland...
Naar mijn weten laten ze vaak beiden zijden aan het woord, iets dat sana, de syrische staats tv, en RT bijvoorbeeld heel vaak niet doet. Maar die aanbid je weer wel.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
NOS is propaganda en totaal niet objectief.
Dat doen ze dan ook.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen is subjectief als het daarom gaat, maar jij had het over propaganda.
Oke, het was gezelligquote:
Ik kan geen Arabisch dus de Syrische staatstelevisie kijken gaat moeilijk.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Naar mijn weten laten ze vaak beiden zijden aan het woord, iets dat sana, de syrische staats tv, en RT bijvoorbeeld heel vaak niet doet. Maar die aanbid je weer wel.
je bent nog dommer dan ik dacht....je moeder leest zeker iedere avond nog 'n sprookje voor?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik gebruik tenminste mijn hersenen.![]()
![]()
![]()
911 complot mensen zijn naar mijn mening niet slim, maar willen zich speciaal voelen door interessant over te komen dat ze geen nos kijken en tegen de stroom in gaan
![]()
Loool
?
Wanneer het hun uitkomt ja. Zeer groot verschil, dat simpele zielen zoals jij niet zien helaas. Je bent vatbaar voor complotten en anti westen gedoe om je leven invulling te geven. Als je geen complotten had, heb je niets om dit gat van speciaal gevoel op te laten vullen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik kan geen Arabisch dus de Syrische staatstelevisie kijken gaat moeilijk.
Maar RT laat wel dergelijk de andere kant aan het woord.
Dik gedrukte: deze mensen worden dus als 'conspiracists' bestempeld. Dan neem je dus mensen in je onderzoek mee die bijv. alleen twijfel hebben bij het verhaal dat de overheid geeft en niet per se van mening zijn dat er sprake is van samenzwering of in een alternatieve theorie geloven.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:12 schreef Japie77 het volgende:
The most recent study was published on July 8th by psychologists Michael J. Wood and Karen M. Douglas of the University of Kent (UK). Entitled “What about Building 7? A social psychological study of online discussion of 9/11 conspiracy theories,” the study compared “conspiracist” (pro-conspiracy theory) and “conventionalist” (anti-conspiracy) comments at news websites.
The authors were surprised to discover that it is now more conventional to leave so-called conspiracist comments than conventionalist ones: “Of the 2174 comments collected, 1459 were coded as conspiracist and 715 as conventionalist.” In other words, among people who comment on news articles, those who disbelieve government accounts of such events as 9/11 and the JFK assassination outnumber believers by more than two to one. That means it is the pro-conspiracy commenters who are expressing what is now the conventional wisdom, while the anti-conspiracy commenters are becoming a small, beleaguered minority.
De NOS, die het vertikt Boko Haram een islamitische terreurorganisatie te noemen. Je zou toch De NL moslims voor het hoofd stoten!quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Naar mijn weten laten ze vaak beiden zijden aan het woord, iets dat sana, de syrische staats tv, en RT bijvoorbeeld heel vaak niet doet. Maar die aanbid je weer wel.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wanneer het hun uitkomt ja. Zeer groot verschil, dat simpele zielen zoals jij niet zien helaas. Je bent vatbaar voor complotten en anti westen gedoe om je leven invulling te geven. Als je geen complotten had, heb je niets om dit gat van speciaal gevoel op te laten vullen.
Je moet altijd je hoofd erbij houden inderdaad. Maar beweren dat gebouwen niet recht naar beneden kunnen instorten is achterlijkquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De NOS, die het vertikt Boko Haram een islamitische terreurorganisatie te noemen. Je zou toch De NL moslims voor het hoofd stoten!
Altijd al gedacht dat je een 911 complot theorie gelovige was. Dan vind je noord korea waarschijnlijk ook een slachtoffer van zuid korea en geloof je in de illuminatie en grays plus reptilians. Zou me niets verbazen namelijk.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan vind je noord korea waarschijnlijk ook een slachtoffer van zuid korea en geloof je in de illuminatie en grays plus reptilians.
En in dat project waarmee ze op afstand een aardbeving kunnen opwekken?quote:
Dat deden ze niet; de onderkant verpulverde tot stof en de top viel daarop neer.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:40 schreef firefly3 het volgende:
"gebouwen kunnen niet recht naar beneden instorten"
Simpel, wanneer een verdieping smelt zakt het een stuk naar beneden en wordt de rest van de verdieping verpulverd door het gewicht erboven.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat deden ze niet; de onderkant verpulverde tot stof en de top viel daarop neer.
Hoe leg jij dat fysisch uit?
Niet tot stof vergaan, dat krijg je niet voor elkaar bij instorten. Deze "verstoffing" was uniek in de geschiedenis. En nog steeds niet begrepen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Simpel, wanneer een verdieping smelt zakt het een stuk naar beneden en wordt de rest van de verdieping verpulverd door het gewicht erboven.
Als je weet hoeveel energie hiermee betrokken is dan begrijp je het wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet tot stof vergaan, dat krijg je niet voor elkaar bij instorten. Deze "verstoffing" was uniek in de geschiedenis. En nog steeds niet begrepen.
Aha, hoeveel is de activatie-energie voor verpulvering van 80 verdiepingen volledige wolkenkrabber precies?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel energie hiermee betrokken is dan begrijp je het wel.
Dus uit het tellen van de commentaren onder een artikel concluderen dat pro-conspiracy nu mainstream is geworden, en anti-conspiracy nog maar een minderheid. Een generalisatie van jewelste en bovendien wordt voorbijgegaan aan alle andere mogelijke verklaringen voor het feit dat er twee keer zoveel pro-conspiracy dan anti-conspiracy commentaren zijn. Bijvoorbeeld:quote:Of the 2174 comments collected, 1459 were coded as conspiracist and 715 as conventionalist.” In other words, among people who comment on news articles, those who disbelieve government accounts of such events as 9/11 and the JFK assassination outnumber believers by more than two to one. That means it is the pro-conspiracy commenters who are expressing what is now the conventional wisdom, while the anti-conspiracy commenters are becoming a small, beleaguered minority.
Een paar jaar geleden was dit uitgebreid aan bod geweest waarbij het haarfijn werd uitgelegd voor aluhoedjes zoals jij. Bij normaal beton bij een kleine detonatie komt er al stof vrij overigens. Echt waar, die argumentenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aha, hoeveel is de activatie-energie voor verpulvering van 80 verdiepingen volledige wolkenkrabber precies?
quote:Most notably, and in accordance with the idea that opposition to officialdom is a major component of the conspiracist belief system, conspiracy advocates showed a tendency to spend much more time arguing against the official explanation of 9/11 than advocating an alternative. Conspiracy opponents showed the opposite pattern, advocating their own explanation more than they argued against the opposing one. This pattern of results supports the idea that conspiracy theories have their basis more in opposition to officialdom than in beliefs in specific alternative theories
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ah het is nog erger. Ik heb het originele artikel van de twee psychologen Wood en Douglas er eens bijgepakt, en dat concludeert helemaal niet dat conventionalists 'crazy' en conspiracists 'sane' zijn. Sterker nog: in het stuk in de OP wordt gesuggereerd dat de auteurs dingen hebben gezegd die ze helemaal nooit hebben gezegd. De conclusies uit de OP zijn helemaal niet terug te vinden in de aangehaalde studie, en ze worden er ook niet door ondersteund.
En dan wordt de auteurs ook nog e.e.a. in de mond gelegd dat ze nooit hebben gezegd. Dit: "The authors were surprised to discover that it is now more conventional to leave so-called conspiracist comments than conventionalist ones" is in het hele artikel helemaal niet terug te vinden !
Het stuk in de OP geeft vooral voeding aan diegenen die graag zouden willen dat twee wetenschappers met autoriteit concluderen dat conventionalisten een beetje gek en conspiracists geestelijk gezond zouden zijn. Maar wie de moeite neemt om het "bewijs", het artikel van Wood en Douglas zelf te lezen zal zien dat die conclusie er helemaal niet is, en dat het stuk in de OP van leugens en suggesties aan elkaar hangt en de waarheid verbuigt.
Wat wel wordt geconcludeerd, voor zover het kwalitatief van aard is, is overigens eerder negatief dan positief te interpreteren voor conspiracists. Zo blijken "conspiracists" zich vooral te verzetten tegen alles wat een officiele verklaring louter en alleen omdat het een "officiele" verklaring is, zonder met een goed alternatief te komen. En dit citaat komt wel ongewijzigd uit het originele onderzoek:
[..]
Denk dat je deze discussie beter verder in het 9/11 topic kan voeren.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was dit uitgebreid aan bod geweest waarbij het haarfijn werd uitgelegd voor aluhoedjes zoals jij. Bij normaal beton bij een kleine detonatie komt er al stof vrij overigens. Echt waar, die argumenten
Eerst was het nog wel grappig dat bepaalde lieden vol bleven houden dat 9/11 een inside job was. Nu begint het vooral erg sneu te worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was dit uitgebreid aan bod geweest waarbij het haarfijn werd uitgelegd voor aluhoedjes zoals jij. Bij normaal beton bij een kleine detonatie komt er al stof vrij overigens. Echt waar, die argumenten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |