dank.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:14 schreef sp3c het volgende:
topic ff uitgebreid met matador zijn dingetjes en ik verzoek u allen om ff bij het onderwerp te blijven hier want het is best een interessante vervanmijnbed show
Die "terroristen" waren er eerder. En waar staat dat ze een "sharia staat" willen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
Kut terroristen. Laat ze lekker naar Saudi-Arabië verhuizen als ze een sharia staat willen.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die "terroristen" waren er eerder. En waar staat dat ze een "sharia staat" willen?
quote:
Roma sturen hun kinderen op stelen. Lijkt me dat die Chinezen daar gewoon zelfstandigheid en geen bemoeienis uit Brussel Peking willen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:23 schreef Speculant. het volgende:
De goeden zullen het wel weer met de slechten moeten bekopen. Ze werden altijd al met de nek aangekeken en dat zal er wel niet minder om geworden zijn.
Mij werd in het Noorden ook altijd verteld dat ik weg moest blijven van dat volk. Ik kreeg een beetje de uitleg die ze in Europa over Roma's zouden geven. Geen idee of het echt klopt.
Ze hadden het over Noord-West. Mensen van langs de rand met Mongolië richting het Westen. Ze spraken niet specifiek over moslims, al hebben ze veelal wel bij voorbaat al een afkeer tegen moslims wat is overgenomen uit het Westen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:28 schreef Igen het volgende:
Van wat ik hoorde vind je overal in het land wel Oeigoeren, die bijv. halal-eethuisjes runnen, en wordt daar verder niks kwaads in gezien.
Wij hebben er wel aandacht voor maar simpelweg meer achter de schermen, dat is sowieso slimmer dan die randfiguren veel aandacht geven. Ze hebben enkel macht via de media, dat is de essentie van terrorisme.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
Grootste land (bevolking) ter wereld doet aan een War on Terror, maar Nederland is niet erg geinteresseerd.
Zelfs niet als er moslims bij betrokken zijn.
Leven de Oeigoeren niet zo in Nederland? Of is iedereen -net als ik- bevangen door WK-koorts?
Jij wil in alle eerlijkheid beweren dat jij de Chinese overheid gelooft in al hun terrorisme-aantijgingen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:39 schreef waht het volgende:
[..]
Wij hebben er wel aandacht voor maar simpelweg meer achter de schermen, dat is sowieso slimmer dan die randfiguren veel aandacht geven. Ze hebben enkel macht via de media, dat is de essentie van terrorisme.
Hoe bedoel je? Dat er aanslagen in China plaatsvinden is vrij duidelijk, dat de media en overheid het vervolgens aandikken evenzo.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij wil in alle eerlijkheid beweren dat jij de Chinese overheid gelooft in al hun terrorisme-aantijgingen?
Denk je niet dat zo'n machtig communistisch bewind toch ook wat vuil aan den handjes heeft?
"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen. Heb je énig idee (ik nietquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:42 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat er aanslagen in China plaatsvinden is vrij duidelijk, dat de media en overheid het vervolgens aandikken evenzo.
Ja dat snap ik, maar er is dus vrij veel beeldmateriaal, nog meer ooggetuigen, en dat is niet allemaal van de Chinese overheid. Ik hoef er niet zelf heen om het te bevestigen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen. Heb je énig idee (ik niet) hoe enorm de dorst naar olie is voor die Chinezen?
• 1.300.000.000+ mensen
• tig auto's, brommers, bussen, vliegtuigen, taxi's
• al die shit die je bij de Action voor 0,99 koopt:
• eerst het plastic wat de grondstof is
• dan de verwerking
• dan het verschepen (zware oceaantankers laat je niet even op je Tesla-motortje draaien)
• de enorme economische groei
China heeft voor zo'n groot land relatief weinig olie. En laat die olie, (schalie)gas en mijnbouwgebieden (denk aan al die electronica die gemaakt moet worden) nou net interessant zijn in een gebied waar -hoe gemakkelijk- moslims wonen.
Moslim = aanslag, dat beeld hebben de massamedia mooi geschapen. Gelukkig heeft de massa-immigratie niet tot dezelfde bizar simplistische conflictieve wereldbeelden geleid... op teveel uitzonderingen na.
Ik kan me werkelijk van een rechtse/liberale/communisme-kritische (en wie is dat niet?) denker niet voorstellen dat je nu 'ineens' een zwaar propagandistisch, zuchtend onder overbevolking, sociale problemen en een bizarre groei communistisch-soort van kapitalistisch bolwerk gaat geloven.
De initieel goede intenties van een veelal arme burgerbevolking acht ik zelf hoger dan die van een zwaar corrupt over lijken gaand regime.
Op bijv. de Engelstalige versie van de officiële Chinese nieuwssite Xinhua was steeds maar weinig te vinden over de aanslagen. Niet eens een groot hoofd-item, gewoon ergens een klein artikeltje met nauwelijks meer dan alleen het aantal slachtoffers. Het wordt ook nooit gepresenteerd in termen van moslimterrorisme.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen.
Ja, en, dus? Waarom zouden olieboringen hun het recht geven om aanslagen te plegen?quote:Heb je énig idee (ik niet) hoe enorm de dorst naar olie is voor die Chinezen?
• 1.300.000.000+ mensen
• tig auto's, brommers, bussen, vliegtuigen, taxi's
• al die shit die je bij de Action voor 0,99 koopt:
• eerst het plastic wat de grondstof is
• dan de verwerking
• dan het verschepen (zware oceaantankers laat je niet even op je Tesla-motortje draaien)
• de enorme economische groei
China heeft voor zo'n groot land relatief weinig olie. En laat die olie, (schalie)gas en mijnbouwgebieden (denk aan al die electronica die gemaakt moet worden) nou net interessant zijn in een gebied waar -hoe gemakkelijk- moslims wonen.
Wat zijn precies de initiële intenties en waarom zijn die goed?quote:Moslim = aanslag, dat beeld hebben de massamedia mooi geschapen. Gelukkig heeft de massa-immigratie niet tot dezelfde bizar simplistische conflictieve wereldbeelden geleid... op teveel uitzonderingen na.
Ik kan me werkelijk van een rechtse/liberale/communisme-kritische (en wie is dat niet?) denker niet voorstellen dat je nu 'ineens' een zwaar propagandistisch, zuchtend onder overbevolking, sociale problemen en een bizarre groei communistisch-soort van kapitalistisch bolwerk gaat geloven.
De initieel goede intenties van een veelal arme burgerbevolking acht ik zelf hoger dan die van een zwaar corrupt over lijken gaand regime.
HUH?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:36 schreef Igen het volgende:
Ja, en, dus? Waarom zouden olieboringen hun het recht geven om aanslagen te plegen?
Ik weet niet of die Oeigoeren net zulke smeerlappen zijn als Taliban, Boko Haram of Lord's Army, maar dat kan ik me toch niet voorstellen.quote:Wat zijn precies de initiële intenties en waarom zijn die goed?
Welke Oeigoeren? De Oeigoeren gaan steeds meer op in de Chinese cultuur. Vooral de jongeren hangen meer naar China dan naar de Oeigoeren en hun cultuur.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De Chinese overheid kan door de Oeigoeren tegemoet te komen, het draagvlak wegnemen, en als er geen draagvlak meer is zal het vanzelf uitsterven.
Euh, ik lees juist dat Oeigoeren naast het staatsonderwijs ook hun eigen onderwijs mogen geven/volgen. Ook lees ik dat de Oeigoeren deel uit mogen maken van de Chinese overheid en de Chinese staatsbijeenkomsten; ook in hun eigen taal/klederdracht.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar wat is er nou voor verschrikkelijke onderdrukking specifiek jegens de Oeigoeren? De kritiek die ik lees -dat religie wordt gedwarsboomd en scholen in het Mandarijn moeten lesgeven- is gewoon beleid dat in heel China wordt toegepast. Maar alleen de Oeigoeren zien er blijkbaar een aanleiding in om dood en verderf te zaaien.
De mega-steden in het oosten van China zijn ook het product van massa-immigratie. Daar vind je zelfs ook Oeigoeren. Waarom is het daar geen probleem dat modernisatie en massa-immigratie worden georganiseerd? Waarom probeert daar iedereen doorgaans om de kansen die het biedt te grijpen, of zich hooguit persoonlijk tegen verdringing te verzetten, ipv. duizenden kilometers van het conflictgebied zo veel mogelijk volstrekt onschuldige burgerslachtoffers te maken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
HUH?![]()
[..]
Ik weet niet of die Oeigoeren net zulke smeerlappen zijn als Taliban, Boko Haram of Lord's Army, maar dat kan ik me toch niet voorstellen.
In de meeste gevallen zal het terrorisme vooral te maken hebben met een verzet tegen de modernisering en industrialisatie inclusief inbeslagname van gebieden die voorheen gewoon rustige yurtbewoners kende.
Ik kan me die tegenstand goed voorstellen, dezelfde die ten grondslag ligt aan het verzet tegen massaimmigratie in Europa.
Waarom "false flag"? Volgens mij interesseert het de doorsnee Chinees allemaal maar weinig en heeft de overheid, juist in het kader van propaganda, ook helemaal geen behoefte aan het op de voorgrond brengen van binnenlandse problemen.quote:Ik acht China niet een land dat in staat is dat middels nette referenda op te lossen, als men een dammetje aan moet leggen en daarvoor wat slaven opoffert, ach. Als men olie, gas en grondstoffen ruikt, dan is een false flagje hier en daar niet heel moeilijk.
Of China moet opeens een moderne, eerlijk welvarende, aan welzijn en milieu denkende, Zwitserse modeldemocratie geworden zijn, dan vergis ik me natuurlijk dramatisch.
Gewoon om een beetje te stoken/trollen:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:18 schreef El_Matador het volgende:
De Oeigoeren, moslims met eigen gebruiken en een eigen taal die lijkt op het Turks, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Han-Chinezen hun onherbergzame, autonome provincie zien bevolken.Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en het oprukkende moderne China. Sommige Oeigoeren willen zich afscheiden van China.
quote:De Engelsen, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Pakistanen, Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome eiland zien bevolken.Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Engelsen willen zich afscheiden van Europa.
quote:De Duitsers, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Italianen, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Duitsers willen zich afscheiden van Europa.
quote:De Fransen, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Spanjaarden, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Fransen willen zich afscheiden van Europa.
quote:De Zweden, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Zweden willen zich afscheiden van Europa.
Een doordenkertje..quote:De Nederlanders, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Antillianen, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Nederlanders willen zich afscheiden van Europa.
Uh, wacht even.. bedoel jij met die smiley te zeggen dat jij het vreemd vindt dat mensen die aanslagen plegen op burgers worden opgepakt en veroordeeld? Echt?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
[i]Reeks arrestaties in Chinese regio Xinjiang
China heeft bij een campagne tegen terreur 29 personen opgepakt in de autonome regio Xinjiang.
Reeks arrestaties in Chinese regio Xinjiang
De autoriteiten in de regio hebben donderdag negen mensen tot de doodstraf veroordeeld. Ze zijn schuldig bevonden aan ''gewelddadige terroristische misdaden'', aldus de staatszender CCTV.
In totaal hebben zijn 81 mensen veroordeeld. De anderen kregen celstraffen. Een onbekend aantal heeft levenslang gekregen.
De Chinese regering houdt hen verantwoordelijk voor een reeks aanslagen de afgelopen tijd..
Ik twijfel licht bij uitspraken van een Chinese rechter, maar ik begrijp dat jij van hem een auto zou kopen, dat kan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Uh, wacht even.. bedoel jij met die smiley te zeggen dat jij het vreemd vindt dat mensen die aanslagen plegen op burgers worden opgepakt en veroordeeld? Echt?
De rechtstaat hier wordt verweten te licht te zijn, de rechtstaat in China wordt verweten te streng te zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik twijfel licht bij uitspraken van een Chinese rechter, maar ik begrijp dat jij van hem een auto zou kopen, dat kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |