abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 15:14:05 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140780944
topic ff uitgebreid met matador zijn dingetjes en ik verzoek u allen om ff bij het onderwerp te blijven hier want het is best een interessante vervanmijnbed show

dus niet turkije, niet de koerden en niet de huidige staat van het Chinese ijshockey

bedankt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_140783195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:14 schreef sp3c het volgende:
topic ff uitgebreid met matador zijn dingetjes en ik verzoek u allen om ff bij het onderwerp te blijven hier want het is best een interessante vervanmijnbed show
dank.

zie ook: FB / Nieuw subsubforum "ACH"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:38:10 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140785956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
Kut terroristen. Laat ze lekker naar Saudi-Arabië verhuizen als ze een sharia staat willen.
Die "terroristen" waren er eerder. En waar staat dat ze een "sharia staat" willen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:40:06 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140785999
Het zijn ook steeds dezelfde users die dictaturen steunen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:44:12 #105
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140786078
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die "terroristen" waren er eerder. En waar staat dat ze een "sharia staat" willen?
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:38 schreef Woestijnvos het volgende:
radicale islamitische separatisten
Anti-Turkije
pi_140788758
De goeden zullen het wel weer met de slechten moeten bekopen. Ze werden altijd al met de nek aangekeken en dat zal er wel niet minder om geworden zijn.

Mij werd in het Noorden ook altijd verteld dat ik weg moest blijven van dat volk. Ik kreeg een beetje de uitleg die ze in Europa over Roma's zouden geven. Geen idee of het echt klopt.
pi_140788938
Van wat ik hoorde vind je overal in het land wel Oeigoeren, die bijv. halal-eethuisjes runnen, en wordt daar verder niks kwaads in gezien. :)
pi_140789156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:23 schreef Speculant. het volgende:
De goeden zullen het wel weer met de slechten moeten bekopen. Ze werden altijd al met de nek aangekeken en dat zal er wel niet minder om geworden zijn.

Mij werd in het Noorden ook altijd verteld dat ik weg moest blijven van dat volk. Ik kreeg een beetje de uitleg die ze in Europa over Roma's zouden geven. Geen idee of het echt klopt.
Roma sturen hun kinderen op stelen. Lijkt me dat die Chinezen daar gewoon zelfstandigheid en geen bemoeienis uit Brussel Peking willen.

En geef ze eens ongelijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140789264
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:28 schreef Igen het volgende:
Van wat ik hoorde vind je overal in het land wel Oeigoeren, die bijv. halal-eethuisjes runnen, en wordt daar verder niks kwaads in gezien. :)
Ze hadden het over Noord-West. Mensen van langs de rand met Mongolië richting het Westen. Ze spraken niet specifiek over moslims, al hebben ze veelal wel bij voorbaat al een afkeer tegen moslims wat is overgenomen uit het Westen.

Nu zijn ze daar toch wel bang voor 'andere mensen' gewoonweg omdat ze 'anders' zijn en zeker 20 jarige Chinese meisjes(waarvan ik die uitleg kreeg).
pi_141175483
13 'terroristen' ge-executeerd in China
In China zijn maandag 13 mensen geëxecuteerd vanwege hun betrokkenheid bij 'terroristische aanvallen en gewelddadige misdaden' in het noordwesten van China. Dat hebben staatsmedia gemeld.

Volgens lokale rechtbanken waren de veroordeelden betrokken bij zeven zaken die speelden in de autonome regio Xinjiang. Daar wonen veel Oeigoeren, een moslimminderheid die zich onderdrukt voelt. De Chinese regering houdt de Oeigoeren verantwoordelijk voor een reeks recente aanslagen, zoals een bomaanslag in Ürümqi waarbij tientallen mensen omkwamen.

Maandag zijn in Xinjiang ook drie mensen ter dood veroordeeld voor betrokkenheid bij een aanslag op het Plein van de Hemelse Vrede in Peking in oktober. Een personenauto reed daar in op de menigte. Naast de drie inzittenden kwamen ook twee toeristen om. Tientallen mensen raakten gewond. (ANP)

pi_141189116
Grootste land (bevolking) ter wereld doet aan een War on Terror, maar Nederland is niet erg geinteresseerd.

Zelfs niet als er moslims bij betrokken zijn.

Leven de Oeigoeren niet zo in Nederland? Of is iedereen -net als ik- bevangen door WK-koorts?

pi_141189589
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
Grootste land (bevolking) ter wereld doet aan een War on Terror, maar Nederland is niet erg geinteresseerd.

Zelfs niet als er moslims bij betrokken zijn.

Leven de Oeigoeren niet zo in Nederland? Of is iedereen -net als ik- bevangen door WK-koorts?
Wij hebben er wel aandacht voor maar simpelweg meer achter de schermen, dat is sowieso slimmer dan die randfiguren veel aandacht geven. Ze hebben enkel macht via de media, dat is de essentie van terrorisme.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141189602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:39 schreef waht het volgende:

[..]

Wij hebben er wel aandacht voor maar simpelweg meer achter de schermen, dat is sowieso slimmer dan die randfiguren veel aandacht geven. Ze hebben enkel macht via de media, dat is de essentie van terrorisme.
Jij wil in alle eerlijkheid beweren dat jij de Chinese overheid gelooft in al hun terrorisme-aantijgingen?

Denk je niet dat zo'n machtig communistisch bewind toch ook wat vuil aan den handjes heeft?

pi_141189634
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij wil in alle eerlijkheid beweren dat jij de Chinese overheid gelooft in al hun terrorisme-aantijgingen?

Denk je niet dat zo'n machtig communistisch bewind toch ook wat vuil aan den handjes heeft?
Hoe bedoel je? Dat er aanslagen in China plaatsvinden is vrij duidelijk, dat de media en overheid het vervolgens aandikken evenzo.
pi_141189750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:42 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat er aanslagen in China plaatsvinden is vrij duidelijk, dat de media en overheid het vervolgens aandikken evenzo.
"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen. Heb je énig idee (ik niet :P ) hoe enorm de dorst naar olie is voor die Chinezen?

• 1.300.000.000+ mensen
• tig auto's, brommers, bussen, vliegtuigen, taxi's
• al die shit die je bij de Action voor 0,99 koopt:
• eerst het plastic wat de grondstof is
• dan de verwerking
• dan het verschepen (zware oceaantankers laat je niet even op je Tesla-motortje draaien)
• de enorme economische groei

China heeft voor zo'n groot land relatief weinig olie. En laat die olie, (schalie)gas en mijnbouwgebieden (denk aan al die electronica die gemaakt moet worden) nou net interessant zijn in een gebied waar -hoe gemakkelijk- moslims wonen.

Moslim = aanslag, dat beeld hebben de massamedia mooi geschapen. Gelukkig heeft de massa-immigratie niet tot dezelfde bizar simplistische conflictieve wereldbeelden geleid... op teveel uitzonderingen na.

Ik kan me werkelijk van een rechtse/liberale/communisme-kritische (en wie is dat niet?) denker niet voorstellen dat je nu 'ineens' een zwaar propagandistisch, zuchtend onder overbevolking, sociale problemen en een bizarre groei communistisch-soort van kapitalistisch bolwerk gaat geloven.

De initieel goede intenties van een veelal arme burgerbevolking acht ik zelf hoger dan die van een zwaar corrupt over lijken gaand regime.

pi_141189807
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen. Heb je énig idee (ik niet :P ) hoe enorm de dorst naar olie is voor die Chinezen?

• 1.300.000.000+ mensen
• dan de verwerking
• dan het verschepen (zware oceaantankers laat je niet even op je Tesla-motortje draaien)

China heeft voor zo'n groot land relatief weinig olie. En laat die olie, (schalie)gas en mijnbouwgebieden (denk aan al die electronica die gemaakt moet worden) nou net interessant zijn in een gebied waar -hoe gemakkelijk- moslims wonen.

Moslim = aanslag, dat beeld hebben de massamedia mooi geschapen. Gelukkig heeft de massa-immigratie niet tot dezelfde bizar simplistische conflictieve wereldbeelden geleid... op teveel uitzonderingen na.

Ik kan me werkelijk van een rechtse/liberale/communisme-kritische (en wie is dat niet?) denker niet voorstellen dat je nu 'ineens' een zwaar propagandistisch, zuchtend onder overbevolking, sociale problemen en een bizarre groei communistisch-soort van kapitalistisch bolwerk gaat geloven.

De initieel goede intenties van een veelal arme burgerbevolking acht ik zelf hoger dan die van een zwaar corrupt over lijken gaand regime.
Ja dat snap ik, maar er is dus vrij veel beeldmateriaal, nog meer ooggetuigen, en dat is niet allemaal van de Chinese overheid. Ik hoef er niet zelf heen om het te bevestigen.

Maar ik zei tevens dat de overheid het ongetwijfeld aandikt, het Chinese regime heeft sowieso weinig nodig om geweld tegen eigen bevolking te gebruiken, zoals de recente geschiedenis aangeeft.
pi_141190484
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Is vrij duidelijk" zou ik in een extreem propagandistisch land niet zomaar zeggen.
Op bijv. de Engelstalige versie van de officiële Chinese nieuwssite Xinhua was steeds maar weinig te vinden over de aanslagen. Niet eens een groot hoofd-item, gewoon ergens een klein artikeltje met nauwelijks meer dan alleen het aantal slachtoffers. Het wordt ook nooit gepresenteerd in termen van moslimterrorisme.

Voor mij persoonlijk was het wel een beetje een het zal ook weer eens niet hè *zucht*. Ik heb intussen zowel in Duitsland als in China een keer meegemaakt dat een treinstation half is afgezet vanwege terrorisme. Beide keren moslimterrorisme. Tja, dan gaat de lol van het nuanceren er wel vanaf.
quote:
Heb je énig idee (ik niet :P ) hoe enorm de dorst naar olie is voor die Chinezen?

• 1.300.000.000+ mensen
• dan de verwerking

Ja, en, dus? Waarom zouden olieboringen hun het recht geven om aanslagen te plegen?
quote:

Wat zijn precies de initiële intenties en waarom zijn die goed?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 09:42:52 ]
pi_141190795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:36 schreef Igen het volgende:
Ja, en, dus? Waarom zouden olieboringen hun het recht geven om aanslagen te plegen?
HUH? :? :N

quote:
Wat zijn precies de initiële intenties en waarom zijn die goed?
Ik weet niet of die Oeigoeren net zulke smeerlappen zijn als Taliban, Boko Haram of Lord's Army, maar dat kan ik me toch niet voorstellen.

In de meeste gevallen zal het terrorisme vooral te maken hebben met een verzet tegen de modernisering en industrialisatie inclusief inbeslagname van gebieden die voorheen gewoon rustige yurtbewoners kende.

Ik kan me die tegenstand goed voorstellen, dezelfde die ten grondslag ligt aan het verzet tegen massaimmigratie in Europa.

Ik acht China niet een land dat in staat is dat middels nette referenda op te lossen, als men een dammetje aan moet leggen en daarvoor wat slaven opoffert, ach. Als men olie, gas en grondstoffen ruikt, dan is een false flagje hier en daar niet heel moeilijk.

Of China moet opeens een moderne, eerlijk welvarende, aan welzijn en milieu denkende, Zwitserse modeldemocratie geworden zijn, dan vergis ik me natuurlijk dramatisch. :X

pi_141190969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:20 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De Chinese overheid kan door de Oeigoeren tegemoet te komen, het draagvlak wegnemen, en als er geen draagvlak meer is zal het vanzelf uitsterven.
Welke Oeigoeren? De Oeigoeren gaan steeds meer op in de Chinese cultuur. Vooral de jongeren hangen meer naar China dan naar de Oeigoeren en hun cultuur.
Is het niet meer een verzet tegen het verlies van terrein binnen de eigen bevolking wat de fundamentalisten zo steekt dan die zogenaamde onderdrukking?
pi_141191132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar wat is er nou voor verschrikkelijke onderdrukking specifiek jegens de Oeigoeren? De kritiek die ik lees -dat religie wordt gedwarsboomd en scholen in het Mandarijn moeten lesgeven- is gewoon beleid dat in heel China wordt toegepast. Maar alleen de Oeigoeren zien er blijkbaar een aanleiding in om dood en verderf te zaaien.
Euh, ik lees juist dat Oeigoeren naast het staatsonderwijs ook hun eigen onderwijs mogen geven/volgen. Ook lees ik dat de Oeigoeren deel uit mogen maken van de Chinese overheid en de Chinese staatsbijeenkomsten; ook in hun eigen taal/klederdracht.
Er schijnt geen discriminatie vanuit de overheid te zijn maar vanuit de private sector zou dat wel een mogelijkheid zijn. Vergelijkbaar met de Nederlandse overheid die wel moslims aanneemt en particuliere bedrijven die dat veel minder doen. Hier in Nederland noemen we dat het kip en het ei verhaal.. te veel werkgevers hebben slechte ervaringen met bv Marokkaans personeel en daarom mijden zij hen. Wie zegt dat dat daar anders is?
pi_141191433
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

HUH? :? :N

[..]

Ik weet niet of die Oeigoeren net zulke smeerlappen zijn als Taliban, Boko Haram of Lord's Army, maar dat kan ik me toch niet voorstellen.

In de meeste gevallen zal het terrorisme vooral te maken hebben met een verzet tegen de modernisering en industrialisatie inclusief inbeslagname van gebieden die voorheen gewoon rustige yurtbewoners kende.

Ik kan me die tegenstand goed voorstellen, dezelfde die ten grondslag ligt aan het verzet tegen massaimmigratie in Europa.
De mega-steden in het oosten van China zijn ook het product van massa-immigratie. Daar vind je zelfs ook Oeigoeren. Waarom is het daar geen probleem dat modernisatie en massa-immigratie worden georganiseerd? Waarom probeert daar iedereen doorgaans om de kansen die het biedt te grijpen, of zich hooguit persoonlijk tegen verdringing te verzetten, ipv. duizenden kilometers van het conflictgebied zo veel mogelijk volstrekt onschuldige burgerslachtoffers te maken?
quote:
Ik acht China niet een land dat in staat is dat middels nette referenda op te lossen, als men een dammetje aan moet leggen en daarvoor wat slaven opoffert, ach. Als men olie, gas en grondstoffen ruikt, dan is een false flagje hier en daar niet heel moeilijk.

Of China moet opeens een moderne, eerlijk welvarende, aan welzijn en milieu denkende, Zwitserse modeldemocratie geworden zijn, dan vergis ik me natuurlijk dramatisch. :X
Waarom "false flag"? Volgens mij interesseert het de doorsnee Chinees allemaal maar weinig en heeft de overheid, juist in het kader van propaganda, ook helemaal geen behoefte aan het op de voorgrond brengen van binnenlandse problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 10:15:42 ]
pi_141191454
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:18 schreef El_Matador het volgende:
De Oeigoeren, moslims met eigen gebruiken en een eigen taal die lijkt op het Turks, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Han-Chinezen hun onherbergzame, autonome provincie zien bevolken.Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en het oprukkende moderne China. Sommige Oeigoeren willen zich afscheiden van China.
Gewoon om een beetje te stoken/trollen:
quote:
De Engelsen, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Pakistanen, Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome eiland zien bevolken.Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Engelsen willen zich afscheiden van Europa.
quote:
De Duitsers, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Italianen, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Duitsers willen zich afscheiden van Europa.
quote:
De Fransen, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Spanjaarden, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Fransen willen zich afscheiden van Europa.
quote:
De Zweden, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Zweden willen zich afscheiden van Europa.
quote:
De Nederlanders, Christenen met eigen gebruiken en een eigen taal, hebben sinds de jaren 50 steeds meer Antillianen, (Noord) Afrikanen en Oost Europeanen hun gastvrije, autonome land zien bevolken. Binnen de bevolkingsgroep bestaat onvrede over de groeiende ongelijkheid en de oprukkende islam. Sommige Nederlanders willen zich afscheiden van Europa.
Een doordenkertje..
pi_141191700
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
[i]Reeks arrestaties in Chinese regio Xinjiang
China heeft bij een campagne tegen terreur 29 personen opgepakt in de autonome regio Xinjiang.
Reeks arrestaties in Chinese regio Xinjiang

De autoriteiten in de regio hebben donderdag negen mensen tot de doodstraf veroordeeld. Ze zijn schuldig bevonden aan ''gewelddadige terroristische misdaden'', aldus de staatszender CCTV.

In totaal hebben zijn 81 mensen veroordeeld. De anderen kregen celstraffen. Een onbekend aantal heeft levenslang gekregen.
De Chinese regering houdt hen verantwoordelijk voor een reeks aanslagen de afgelopen tijd..
Uh, wacht even.. bedoel jij met die smiley te zeggen dat jij het vreemd vindt dat mensen die aanslagen plegen op burgers worden opgepakt en veroordeeld? Echt?
pi_141191840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Uh, wacht even.. bedoel jij met die smiley te zeggen dat jij het vreemd vindt dat mensen die aanslagen plegen op burgers worden opgepakt en veroordeeld? Echt?
Ik twijfel licht bij uitspraken van een Chinese rechter, maar ik begrijp dat jij van hem een auto zou kopen, dat kan.

pi_141192055
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik twijfel licht bij uitspraken van een Chinese rechter, maar ik begrijp dat jij van hem een auto zou kopen, dat kan.
De rechtstaat hier wordt verweten te licht te zijn, de rechtstaat in China wordt verweten te streng te zijn.
Swat. Punt is dat er aanslagen zijn gepleegd en de betrokkenen worden vervolgd. Daar is een negatieve smiley ongepast ook al zouden ze in Nederland een 'Foei!' te horen krijgen en tegemoet gekomen worden in hun eisen/wensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')