abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:59:56 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140281769
quote:
Tweede Kamerlid Joram van Klaveren is uit de PVV-fractie gestapt vanwege de uitspraken van Geert Wilders over Marokkanen. Donderdagavond stapte ook Roland van Vliet om dezelfde reden uit de fractie.

De uitspraken van Wilders over 'minder Marokkanen' zijn mede-aanleiding voor het besluit van Van Klaveren.
http://www.nu.nl/politiek(...)spraken-wilders.html
[/quote]

Hier verder over de PVV perikelen

Ik ben wel benieuwd of het verlies bij de EU verkiezingen de zaken nog verder op scherp gaat zetten in de PVV.
pi_140284082
quote:
quote:
Hier verder over de PVV perikelen

Ik ben wel benieuwd of het verlies bij de EU verkiezingen de zaken nog verder op scherp gaat zetten in de PVV.
Het gaat de positie van Wilders ernstig ondermijnen in ieder geval.
Hij heeft zijn achterban niet meer onder controle; muiterij is kwestie van tijd.
De ongemotiveerde PVVstemmer heeft niet veel nodig om niet te gaan stemmen, die opstappers waren de druppel zo vlak voor de verkiezingen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:25:37 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_140284343
Bosma zal wel als eerste opstappen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:38:29 #4
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140284725
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:59 schreef Hexagon het volgende:

De alleenheerser Wilders is niet echt geloofwaardig meer voor zijn fractieleden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_140285316
Ik denk dat de PVV alleen nog maar toekomst kan hebben als Geert z'n partij gaat hervormen.
- jeugdafdeling oprichten
- ledenpartij worden
- democratische indeling om leden tevreden te houden
- taalgebruik gaat aanpassen en niet mensen gaat schofferen als ze 'vervelende vragen' stellen
- inhoudelijker worden
- gekkies uit de partij schoppen

Op die manier legt hij een sterkere basis voor zijn partij, krijgt veel aanwas wat de stabiliteit ten goede komt.
Misschien was de éénmanspartij goed voor 5 jaar, maar op den duur wordt het onhoudbaar.
Geert kennende zal hij dat niet doen en valt de PVV op den duur vanzelf om.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:54:26 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_140285365
Vergeet niet dat Geert na bijna 10 jaar onder 24/7 bewaking alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt is.
pi_140285699
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
Vergeet niet dat Geert na bijna 10 jaar onder 24/7 bewaking alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt is.
Ik wil niet weten wat het met je doet als je zo lang onder beveiliging staat, 24/7.
Het is gewoon schandalig dat iemand niet iets kan zeggen zonder dat er een bedreiging achteraan komt.
Fortuyn is wat ik er van weet de eerste politicus die er voor uit kwam dat hij consant werd bedreigd. Sinds zijn moord is het in om mensen te gaan bedreigen, tot voetbaltrainers aan toe.
Het past natuurlijk wel gewoon in de cultuur van Nederland dat er genadeloos op de man gespeeld wordt. Dat er fysieke bedreiging bij is gekomen is niet zo heel vreemd eigenlijk.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:06:43 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_140285769
Dat op de man spelen is Wilders ook niet vies van anders.

En die actrice die laatst bij WNL Geert wat kritische vragen durfde te stellen werd ook meteen overladen met doodsbedreigingen.

http://www.volkskrant.nl/(...)-Geert-Wilders.dhtml
pi_140286126
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:06 schreef remlof het volgende:
Dat op de man spelen is Wilders ook niet vies van anders.
Dat zeg ik net. Dat is gemeengoed in Nederland, niet alleen de laatste 10 jaar.
De eersten die mij te binnen schieten zijn Buikhuizen en Oltmans. Toen werd er al op de man gespeeld. Persoonlijk en financieel kapotgemaakt omdat er lieden waren die het niet met ze eens waren. De inhoud is de inhoud maar.
Wilders is gewoon een exponent van die mentaliteit.

quote:
En die actrice die laatst bij WNL Geert wat kritische vragen durfde te stellen werd ook meteen overladen met doodsbedreigingen.

http://www.volkskrant.nl/(...)-Geert-Wilders.dhtml
Schandalig natuurlijk. Verrassend, niet echt.
pi_140290251
quote:
PVV-leider Geert Wilders trok in april 2012 zijn gedoogsteun aan het toenmalige kabinet van VVD en CDA in om zo een einde te kunnen maken aan het gedoe rond dissidenten in zijn eigen PVV-fractie. Oud PVV'ers als Hero Brinkman, Louis Bontes en Richard de Mos stellen dat in de documentaire Wilders Wereld die AVROTROS zondagavond uitzendt.
http://www.parool.nl/paro(...)m-gedoe-in-PVV.dhtml

zozo..... de staat op kosten jagen, de continuiteit van de politiek belemmeren..... om zijn machtspositie in zijn koninkrijkje te verstevigen
pi_140290349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef karton2 het volgende:

Fortuyn is wat ik er van weet de eerste politicus die er voor uit kwam dat hij consant werd bedreigd. Sinds zijn moord is het in om mensen te gaan bedreigen, tot voetbaltrainers aan toe.
Bedreigingen ed waren er al voor Fortuyn, maar vaak werd dat niet aan de grote klok gehangen.
Hoe kan iemand "constant" bedreigd worden ? Elk uur een dreigmailtje of smsje ?
Fortuyn heeft het ook nooit over "constant"gehad.
pi_140292405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)m-gedoe-in-PVV.dhtml

zozo..... de staat op kosten jagen, de continuiteit van de politiek belemmeren..... om zijn machtspositie in zijn koninkrijkje te verstevigen
En de reactie van Wilders daarop is wel voorstelbaar;
quote:
Wilders liet in een reactie weten dat het verhaal van zijn ex-collega's 'grote onzin' is.
Hoewel, hij wijt het niet eens aan de linkse pers...
pi_140292989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:53 schreef karton2 het volgende:
Ik denk dat de PVV alleen nog maar toekomst kan hebben als Geert z'n partij gaat hervormen.
- jeugdafdeling oprichten
- ledenpartij worden
- democratische indeling om leden tevreden te houden
- taalgebruik gaat aanpassen en niet mensen gaat schofferen als ze 'vervelende vragen' stellen
- inhoudelijker worden
- gekkies uit de partij schoppen

Op die manier legt hij een sterkere basis voor zijn partij, krijgt veel aanwas wat de stabiliteit ten goede komt.
Misschien was de éénmanspartij goed voor 5 jaar, maar op den duur wordt het onhoudbaar.
Geert kennende zal hij dat niet doen en valt de PVV op den duur vanzelf om.
Ledenpartij worden en democratische indeling? Yeah right, lekker boeie!
Die andere punten zijn veel belangrijker. Die éénmanspartij op zich is echt het probleem niet, dat maken anderen er wel van en zie waar ze zijn (remember Hero Brinkman?). Het is meer dat Geert Wilders zelf een soort van kind blijft en daarmee moet stoppen. Nu zijn eigenlijk alle politici kleine kindjes, dus Geert kan daar niet veel aan doen. Maar in een éénmanspartij moet hij dat toch echt eens achter zich laten. Beetje zelfkritiek en zelfspot om mee te beginnen zou mooi zijn.
pi_140293228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bedreigingen ed waren er al voor Fortuyn, maar vaak werd dat niet aan de grote klok gehangen.
Hoe kan iemand "constant" bedreigd worden ? Elk uur een dreigmailtje of smsje ?
Fortuyn heeft het ook nooit over "constant"gehad.
Constant bedreigd voelen kan in ieder geval. En bij LR hebben ze genoeg bewijs gehad voor "constante"bedreiging. Fortuyn zei niet voor niets: "Als mij iets overkomt, dan zijn zij medeverantwoordelijk. Ze hebben dan misschien niet de trekker overgehaald, maar zij hebben het klimaat geschapen. Dit moet ophouden! Het demoniseren moet stoppen!"

Ook Fortuyn hing zijn bedreigingen niet aan de grote klok, maar voorspellen dat er binnenkort een trekker zal worden overgehaald zegt Fortuyn ook niet zomaar.
pi_140293272
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
En jij hebt verstand van alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt zijn.
pi_140293316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:15 schreef karton2 het volgende:

Het gaat de positie van Wilders ernstig ondermijnen in ieder geval.
Hij heeft zijn achterban niet meer onder controle; muiterij is kwestie van tijd.
De ongemotiveerde PVVstemmer heeft niet veel nodig om niet te gaan stemmen, die opstappers waren de druppel zo vlak voor de verkiezingen.
Die opstappers waren niet eens relevant.
pi_140293520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Constant bedreigd voelen kan in ieder geval.
Dat kan... en dat is erg genoeg .. of er wel of niet een reële dreiging was.
Maar verder is het mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn had ontvangen.

Overigens heeft hij zelf mede het klimaat geschapen voor veel kritiek op zijn persoon.
Zelf had hij veel kritiek op deze en gene, het kabinet, regeringspartijen en logisch dat hij kritiek terug kreeg.
pi_140293738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat kan... en dat is erg genoeg .. of er wel of niet een reële dreiging was.
Maar verder is het mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn had ontvangen.

Overigens heeft hij zelf mede het klimaat geschapen voor veel kritiek op zijn persoon.
Zelf had hij veel kritiek op deze en gene, het kabinet, regeringspartijen en logisch dat hij kritiek terug kreeg.

Stop toch eens een keer met liegen AUB.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:00:05 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_140293748
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En jij hebt verstand van alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt zijn.
Ik heb verstand van contact met de werkelijkheid en de samenleving hebben, dat is namelijk mijn dagelijks leven.

Wilders is wat dat betreft 10 jaar geleden stil blijven staan en is waarschijnlijk alleen nog maar meer paranoia geworden dan ie al was.
pi_140293793
Ben wel benieuwd of dit daadwerkelijk allemaal zo is.

quote:
Martin vindt Geert een boerenlul', aldus een ingewijde. 'Volgens hem heeft Geert een minderwaardigheidscomplex. Hij heeft geen studie afgemaakt. Geert kijkt op zijn beurt op Martin neer: elitair en lui. Maar Martin heeft Geert nodig voor zijn Kamerzetels en Geert heeft Martin nodig voor zijn speeches. Zo praat Geert ook over Martin: we hebben hem nu eenmaal nodig.'
http://www.volkskrant.nl/(...)lank-Nederland.dhtml
pi_140294058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ojdeeeee.... ga eens naar een therapeut en onderzoek daar waarom je mijn mening steeds wilt verketteren.. Het is echt een probleem van je .

zogenaamde leugen A: het is mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn ontving.
Weet jij meer dan ik over wat mij wel of niet duidelijk was ?
zogenaamde leugen B: Fortuyn schopte in het rond en schiep zo mede zelf een klimaat
Doe eens niet ontkennen welke verantwoordelijkheid die narcist had.
pi_140297499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ledenpartij worden en democratische indeling? Yeah right, lekker boeie!

<knip>
Ledenpartij om in de eerste plaats eenvoudig talent te kunnen scouten.
Tweede reden om uit te stralen dat het een open en transparante partij is, ook dat trekt extra kiezers aan.
De vage geldstromen, gebrek aan transparantie zijn twee grote zwakke punten waar de PVV zo makkelijk op kan worden aangevallen. Op dit punt wat meer gaan mainstreamen en andere partijen zijn weer bereid om met ze in zee te gaan (makkelijk gezegd natuurlijk..).
Op dit moment staat de PVV gewoon buitenspel omdat ze zich teveel afzonderen van de rest, eigen schuld.
pi_140305983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Stop zelf toch eens een keer met dat hysterische complot gejank :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_140318094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Stop zelf toch eens een keer met dat hysterische complot gejank :')
Ik doe niet hysterisch en heb ik het niet over een complot, dat doe jij. Tot slot jank ik niet, geen idee of jij dat doet, maar het lijkt er wel op.
pi_140318160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ojdeeeee.... ga eens naar een therapeut en onderzoek daar waarom je mijn mening steeds wilt verketteren.. Het is echt een probleem van je .
En jij weet alles van problemen?
quote:
zogenaamde leugen A: het is mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn ontving.
Weet jij meer dan ik over wat mij wel of niet duidelijk was ?
Kennelijk.
quote:
zogenaamde leugen B: Fortuyn schopte in het rond en schiep zo mede zelf een klimaat
Doe eens niet ontkennen welke verantwoordelijkheid die narcist had.
Ja jij weet alles van problemen. Iemand uitschelden die allang dood is, constant liegen over iemand die dood is, en wanneer je tegenargumenten in andere topics leest, gewoon je ogen sluiten. Waarom wil je Pim Fortuyn toch steeds verketteren? Jaloers?
pi_140318211
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:00 schreef remlof het volgende:

Ik heb verstand van contact met de werkelijkheid en de samenleving hebben, dat is namelijk mijn dagelijks leven.
Het is anders niet te terug te lezen in reacties van je.
quote:
Wilders is wat dat betreft 10 jaar geleden stil blijven staan en is waarschijnlijk alleen nog maar meer paranoia geworden dan ie al was.
Zoals ik net al zei: Het is anders niet te terug te lezen in reacties van je.
pi_140319996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Ja jij weet alles van problemen. Iemand uitschelden die allang dood is,
Heee dit is nieuwe rarigheid. Hoezo scheld ik Fortuyn uit ?
Hij was een narcist. Niet zo extreem, maar toch.... een groot ego, wilde al te graag de belangrijkste machthebber van Nederland zijn.
Het is een mening. Wat jij doet is het overdrijven en het als scheldwoord zien.
Jij bent een drogredenaar. Is dat uitschelden ?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:35:29 #28
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140320537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Constant bedreigd voelen kan in ieder geval. En bij LR hebben ze genoeg bewijs gehad voor "constante"bedreiging. Fortuyn zei niet voor niets: "Als mij iets overkomt, dan zijn zij medeverantwoordelijk. Ze hebben dan misschien niet de trekker overgehaald, maar zij hebben het klimaat geschapen. Dit moet ophouden! Het demoniseren moet stoppen!"
De uitspraken die hij deed en dan nota bene een ander medeverantwoordelijk houden. Wat was het toch een ontzettende flapdrol. _O-
Dit, dus.
pi_140320617
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De uitspraken die hij deed en dan nota bene een ander medeverantwoordelijk houden. Wat was het toch een ontzettende flapdrol. _O-
Laten we eerlijk zijn, de overheid heeft bloed aan haar handen doordat zij Pim Fortuyn niet heeft beveiligd, Rita Verdonk kreeg voor minder beveiliging. Ja, Pim Fortuyn riep het een beetje op zichzelf af maar hallo, het is inherent aan politiek dat je pittige uitspraken doet, het zou slecht zijn voor onze democratie als politici aan zelfcensuur doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:09:28 #30
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140321532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, de overheid heeft bloed aan haar handen doordat zij Pim Fortuyn niet heeft beveiligd, Rita Verdonk kreeg voor minder beveiliging. Ja, Pim Fortuyn riep het een beetje op zichzelf af maar hallo, het is inherent aan politiek dat je pittige uitspraken doet.
Fortuyn riep maar wat. Terwijl hij als een kip zonder kop aan het blaten was over de schan-da-li-ge praktijken in Nederland zat Wim Kok in Engeland een interview af te werken met The Economist. Over de reden waarom Nederland op nagenoeg alle fronten in de top 3 stond qua beleid.

http://www.economist.com/node/329696

Fortuyn is zelf verantwoordelijk voor de spanningen die hij veroorzaakte wat uiteindelijk zijn dood betekende.
Dit, dus.
pi_140324854
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Fortuyn riep maar wat.
Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur. Zolang hij niet oproept om een individuele burger aan te vallen of iets dergelijks natuurlijk.

quote:
Terwijl hij als een kip zonder kop aan het blaten was over de schan-da-li-ge praktijken in Nederland zat Wim Kok in Engeland een interview af te werken met The Economist. Over de reden waarom Nederland op nagenoeg alle fronten in de top 3 stond qua beleid.
Laten we niet vergeten dat we dankzij deze extra sterke hoogconjunctuur ook een extra diep dal hebben gekregen. Het feit dat Nederland erg afhankelijk is van export en haar distributiefunctie zorgt er bovendien voor dat zowel de klappen als de hoogconjuncturen sterker zijn..
#NoDAPL
pi_140331707
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur.
Zonder zelfcensuur is flauwekul. Ieder mens moet rekening houden met anderen, wat ie zegt, hoe ie dat zegt, wanneer, in welke context.
Een politicus heeft een extra verantwoordelijheid als rolmodel, naast dat hij wordt aangesproken/aangevallen door collega's, pers, publieke tribune op zijn woorden.
Dus volop zelfcensuur. Zo hoort het ook.
  zondag 25 mei 2014 @ 00:24:25 #33
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140332629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zonder zelfcensuur is flauwekul. Ieder mens moet rekening houden met anderen, wat ie zegt, hoe ie dat zegt, wanneer, in welke context.
Een politicus heeft een extra verantwoordelijheid als rolmodel, naast dat hij wordt aangesproken/aangevallen door collega's, pers, publieke tribune op zijn woorden.
Met de zelfcensuur doelde ik op het feit dat je als politicus niet bang moet zijn dat je koud wordt gemaakt als je aangeeft dat je graag zou zien dat je graag minder Marokkanen hebt of iets dergelijks. ;)
Nederland verzuimde om PF te beveiligen ondanks dat daar zeer veel aanleiding voor was, veel meer dan bij bijv. Rita Verdonk die wel beveiliging kreeg. Mede als gevolg hiervan werd PF vermoord. Dit zijn de feiten. Daarom stel ik dat Nederland het bloed van PF aan haar handen heeft, dat lijkt me geen omstreden stelling. Ik voeg er de speculatie aan toe dat de zittende macht het misschien wel niet erg vond als dit zou gebeuren en dat ze daarom laks was met die beveiliging. :X
#NoDAPL
pi_140333710
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met de zelfcensuur doelde ik op het feit dat je als politicus niet bang moet zijn dat je koud wordt gemaakt als je aangeeft dat je graag zou zien dat je graag minder Marokkanen hebt of iets dergelijks. ;)
Nou.. bang zijn ... kan erg nuttig zijn. Wilders is bang... daarom eist hij beveiliging.
Op staatskosten mag hij mensen beledigen en haatzaaien
Overigens is Wilders een actieve censuurbeoefenaar in eigen partij.
  zondag 25 mei 2014 @ 11:16:52 #35
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140338816
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur. Zolang hij niet oproept om een individuele burger aan te vallen of iets dergelijks natuurlijk.

[..]

Laten we niet vergeten dat we dankzij deze extra sterke hoogconjunctuur ook een extra diep dal hebben gekregen. Het feit dat Nederland erg afhankelijk is van export en haar distributiefunctie zorgt er bovendien voor dat zowel de klappen als de hoogconjuncturen sterker zijn..
Daar ging ook totaal niet om. Het ging om zorgstelsel, pensioenen, onderwijs en sociale zekerheden. Fortuyn's paradepaardje was klagen op dit soort zaken. Bejaarden die een week lang in een vieze luier moesten rondlopen, dat soort werk. Dat werd in de The Economist zorgvuldig ontkracht. Nou heb ik het sterke vermoeden dat het electoraat wat voor Fortuyn ging dat soort bladen en artikelen grotendeels te moeilijk zou hebben gevonden. De leugens die Fortuyn verspreidde waren veel gemakkelijker te snappen, ook al waren het verzonnen verhalen van die fantast.
Dit, dus.
pi_140339050
Toch wel fijn dat zelfs partijleden van de PVV doorhebben dat Wilders een verkeerde weg is ingeslagen en steeds extremer wordt in zijn uitspraken. Bosma is de volgende die vertrekt.
  zondag 25 mei 2014 @ 11:31:24 #37
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140339100
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel fijn dat zelfs partijleden van de PVV doorhebben dat Wilders een verkeerde weg is ingeslagen en steeds extremer wordt in zijn uitspraken. Bosma is de volgende die vertrekt.
Dat geloof ik niet. Bosma is volgens mij samen met Agema en Wilders de kern van de partij. Het zijn die pionnen zoals Helder die eerder opstappen, denk ik.
Dit, dus.
pi_140339417
Misschien is Wilders wel de marionet van Bosma en is hij de kwade genius, aangezien hij ook altijd de gevatte speeches schrijft van Wilders.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:30:38 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350368
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien is Wilders wel de marionet van Bosma en is hij de kwade genius, aangezien hij ook altijd de gevatte speeches schrijft van Wilders.
Aangezien Wilders de speechschrijver van Bolkestein was, wiens optredens in het parlement legendarisch zijn, kunnen we dit naar het rijk der fabelen verwijzen. ;)
#NoDAPL
pi_140351416
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aangezien Wilders de speechschrijver van Bolkestein was, wiens optredens in het parlement legendarisch zijn, kunnen we dit naar het rijk der fabelen verwijzen. ;)
Misschien schreef Bosma die ook wel! :o
  zondag 25 mei 2014 @ 18:23:48 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140352071
Wilders is gewoon een vakpoliticus die volgens mij ne zo goed maoistisch beleid kan verdedigen en dat op geloofwaardige wijze kan doen.

De huidige koers is vooral die van Bosma. Met name de economische standpunten en de islam standpunten. Voor Bosma was Bart-Jan Spruyt zijn ideoloog in de periode 2004-2006. Toen kraamde hij ook allerlei neoconservatieve onzin uit.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:29:20 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140354159
Vanavond wat oud collega's die nog even wat nabranders doen

http://www.tvgids.nl/arti(...)l_in_Wilders_wereld/
pi_140360295
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:29 schreef Hexagon het volgende:
Vanavond wat oud collega's die nog even wat nabranders doen

http://www.tvgids.nl/arti(...)l_in_Wilders_wereld/
Wat een topshow. Wilders die tijdens het PVV uitje 7x achter elkaar in de Droomvlucht gaat met beveiligers in de wagentjes voor en achter hem. Daarnaast houdt Geert van strips, heeft een abo op de Donald Duck.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:36:02 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140360707
Zal de Efteling blij mee zijn
pi_140360832
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Zal de Efteling blij mee zijn
Geert is ook Teletekstverslaafd. Jhim van Bemmel zonder snor is toch wel bijna onherkenbaar.
pi_140361110
''Zoekt altijd het gat in de markt.''
pi_140361655
Zal best een kern van waarheid in zitten, maar het komt toch een beetje zielig over al die mensen die uit de PVV zijn gestapt en nu Wilders een trap na geven. Alleen de Mos is oprecht.
pi_140361953
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:50 schreef opperkleurder het volgende:
Zal best een kern van waarheid in zitten, maar het komt toch een beetje zielig over al die mensen die uit de PVV zijn gestapt en nu Wilders een trap na geven. Alleen de Mos is oprecht.
Mja de structuur van de PVV an sich is natuurlijk al niet echt democratisch, dus dat kamerleden niet meer dan stemvee zijn lijkt me niet heel vreemd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 25 mei 2014 @ 21:58:05 #49
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140362177
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wat een topshow. Wilders die tijdens het PVV uitje 7x achter elkaar in de Droomvlucht gaat met beveiligers in de wagentjes voor en achter hem. Daarnaast houdt Geert van strips, heeft een abo op de Donald Duck.
Ontluisterend, een totaal geflipte leider van een Nederlandse partij die in Europa met neo-nazi's wil samenwerken. Dat er toch nog mensen zijn die in hem geloven en op hem stemmen. Hoe dom kan je zijn.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_140362366
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:50 schreef opperkleurder het volgende:
Het waren Wildersgelovigen. En toen ontdekten ze dat hij de boel zat te flessen.
Logisch dat sommigen hun verhaal willen vertellen.
Kortenhoeven zei net, dat hij en Hernandez hun oorspronkelijke loopbaan hadden opgegeven voor Wilders en nu kunnen ze die niet weer oppikken.
Maar ze moeten meer erkennen dat zij ontieglijke meelopers waren en ook meer dachten aan hun eigen baantje, dan aan integer politiek bedrijven, integer het volk willen leiden.
pi_140362409
Overigens wel raar dat de publieke omroep zo'n eenzijdig verhaal laat zien zonder ook maar enig weerwoord door Wilders of een van zijn vertrouwelingen.
pi_140362799
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:01 schreef opperkleurder het volgende:
Overigens wel raar dat de publieke omroep zo'n eenzijdig verhaal laat zien zonder ook maar enig weerwoord door Wilders of een van zijn vertrouwelingen.
Is niet raar.
Het politbureau , Wilders, Agema en Bosma, hebben geweigerd te reageren en de andere kamerleden hebben zij verboden iets te zeggen.
Als ze het toch doen, dan worden ze afgevoerd van de kieslijsten in de toekomst.
pi_140362884
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is niet raar.
Het politbureau , Wilders, Agema en Bosma, hebben geweigerd te reageren en de andere kamerleden hebben zij verboden iets te zeggen.
Als ze het toch doen, dan worden ze afgevoerd van de kieslijsten in de toekomst.
Ze hadden dan op zijn minst even moeten zeggen dat Wilders niet wilde reageren. Hoor en wederhoor is een goed gebruik in de journalistiek.
pi_140363348
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ze hadden dan op zijn minst even moeten zeggen dat Wilders niet wilde reageren. Hoor en wederhoor is een goed gebruik in de journalistiek.
Dat vind Wilders niet, die dwingt iedereen uit zijn sekte te zwijgen.
Dus... dan is er geen wederhoor mogelijk.
pi_140364727
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat verbaasde me inderdaad ook. Ik had een tekst verwacht als "Namens de PVV wilde niemand reageren". Het ontbreken daarvan wekt de indruk dat men niet eens de moeite heeft genomen om het ze te vragen.
pi_140365688
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat verbaasde me inderdaad ook. Ik had een tekst verwacht als "Namens de PVV wilde niemand reageren". Het ontbreken daarvan wekt de indruk dat men niet eens de moeite heeft genomen om het ze te vragen.
Maakt het uit dan, als ze niet vroegen aan Wilders, wil je meedoen ?
Hij zegt toch nee... En andere PVV 'ers heeft hij bang gemaakt om mee te doen.
pi_140366389
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maakt het uit dan, als ze niet vroegen aan Wilders, wil je meedoen ?
Ja, dat maakt uit.
pi_140366856
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, dat maakt uit.
Voor het zwartepietespel maakt het wat uit.
Maar PVVers weigeren toch . Dus, dan maar zonder hen.
pi_140373114
quote:

[..]

Fortuyn riep maar wat. Terwijl hij als een kip zonder kop aan het blaten was over de schan-da-li-ge praktijken in Nederland zat Wim Kok in Engeland een interview af te werken met The Economist. Over de reden waarom Nederland op nagenoeg alle fronten in de top 3 stond qua beleid.

http://www.economist.com/node/329696

Fortuyn is zelf verantwoordelijk voor de spanningen die hij veroorzaakte wat uiteindelijk zijn dood betekende.
Gek, ik dacht dat Volkert vd G. Verantwoordelijk was voor de moord
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  maandag 26 mei 2014 @ 06:42:43 #60
225540 Pugg
Friends forever
pi_140374245
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is niet raar.
Het politbureau , Wilders, Agema en Bosma, hebben geweigerd te reageren en de andere Kamerleden hebben zij verboden iets te zeggen.
Dat heet indoctrinatie en ruikt naar dictatuur .
  maandag 26 mei 2014 @ 19:41:42 #61
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140396332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Gek, ik dacht dat Volkert vd G. Verantwoordelijk was voor de moord
Dat denk jij goed. Gelukkig staat dat er dan ook niet.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2014 @ 22:03:53 #62
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140404243
Wat een ontluisterende docu :')

Ondertussen zit Wilders vast nu weer helemaal te shaken over de romance tussen zijn twee partijgenoten: Agema en De Jong:

http://www.geenstijl.nl/m(...)delijk_aan_de_m.html
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_140411694
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:03 schreef Falco het volgende:
Wat een ontluisterende docu :')

Ondertussen zit Wilders vast nu weer helemaal te shaken over de romance tussen zijn twee partijgenoten: Agema en De Jong:

http://www.geenstijl.nl/m(...)delijk_aan_de_m.html
Misschien heeft die sekteleider ( woord van Agema) dat opgezet zo ?
http://www.fabmagazine.nl/2014/05/leon-de-jong-meneer-agema/
pi_140413766
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat denk jij goed. Gelukkig staat dat er dan ook niet.
Jij schijnt te suggereren dat als je als politicus spanningen in de maatschappij veroorzaakt je verantwoordelijk bent voor je eigen dood. Dat is heel fraai. Hopelijk weten ze dat bij bijvoorbeeld de SP ook als er weer bezuinigd gaat worden op uitkeringen. Levert natuurlijk spanningen op in de maatschappij. Gewoon afknallen die minister, nietwaar? Bomaanslag op het torentje als de premier er dan is?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 06:50:51 #65
225540 Pugg
Friends forever
pi_140414479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Misschien heeft die sekteleider ( woord van Agema) dat opgezet zo ?
http://www.fabmagazine.nl/2014/05/leon-de-jong-meneer-agema/
Het idee , Morticia A. en seks. :r
pi_140418957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 06:50 schreef Pugg het volgende:

[..]

Het idee , Morticia A. en seks. :r
Haar 'doos' is droog en ijskoud.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:21:08 #67
225540 Pugg
Friends forever
pi_140426090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Haar 'doos' is droog en ijskoud.
Geen idee en ik wil het niet weten ook. :r
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:03:52 #68
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140432984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 02:18 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Jij schijnt te suggereren dat als je als politicus spanningen in de maatschappij veroorzaakt je verantwoordelijk bent voor je eigen dood. Dat is heel fraai. Hopelijk weten ze dat bij bijvoorbeeld de SP ook als er weer bezuinigd gaat worden op uitkeringen. Levert natuurlijk spanningen op in de maatschappij. Gewoon afknallen die minister, nietwaar? Bomaanslag op het torentje als de premier er dan is?
Dat schijn ik helemaal niet te suggereren :') Hij is verantwoordelijk voor de spanningen die uiteindelijk hebben geleid dat Volkert hem doodschoot. Dat is iets dan verantwoordelijk zijn voor je eigen dood.
Dit, dus.
pi_140436606
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat schijn ik helemaal niet te suggereren :') Hij is verantwoordelijk voor de spanningen die uiteindelijk hebben geleid dat Volkert hem doodschoot. Dat is iets dan verantwoordelijk zijn voor je eigen dood.
Hij is in het geheel niet verantwoordelijk voor de spanningen die uiteindelijk tot zijn dood hebben geleid. Dat maken tolerante poco's ervan. In een gezonde democratie is er ruimte voor mensen als Fortuyn of Wilders. Punt. Je bestrijdt woorden met woorden en niet met moorden. De moord op Fortuyn is het resultaat van het ophitsen van delen van de bevolking door delen van het establishment. Dit ophitsen geschiedde door middel van demonisering.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:45:51 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_140436674
Als je wordt gezien als juist een gevaar voor die democratie heb je dat toch echt aan jezelf te danken...
pi_140436995
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
Heee dit is nieuwe rarigheid. Hoezo scheld ik Fortuyn uit ?
Hij was een narcist. Niet zo extreem, maar toch.... een groot ego, wilde al te graag de belangrijkste machthebber van Nederland zijn.
Het is een mening. Wat jij doet is het overdrijven en het als scheldwoord zien.
Jij bent een drogredenaar. Is dat uitschelden ?
Oh, je bent van mening dat 'narcist' en compliment is?
Maar ehm dan geef je nog geen antwoord op de rest van mijn reactie:
"constant liegen over iemand die dood is, en wanneer je tegenargumenten in andere topics leest, gewoon je ogen sluiten. Waarom wil je Pim Fortuyn toch steeds verketteren? Jaloers?"

quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:35 schreef Buitendam het volgende:
Wat ben jij een ontzettende flapdrol.
Welke uitspraken deed hij dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laten we eerlijk zijn, de overheid heeft bloed aan haar handen doordat zij Pim Fortuyn niet heeft beveiligd, Rita Verdonk kreeg voor minder beveiliging. Ja, Pim Fortuyn riep het een beetje op zichzelf af maar hallo, het is inherent aan politiek dat je pittige uitspraken doet, het zou slecht zijn voor onze democratie als politici aan zelfcensuur doen.
- Hoe riep Pim Fortuyn het op zichzelf af?
- Ik ben blij dat je het ziet zoals het is (overheid heeft bloed aan haar handen)
quote:

- Iemand die maar wat roept, wordt niet vermoord, flapdrol.
- Hoe is Fortuyn zelf verantwoordelijk voor de spanningen, flapdrol?
- Hoe veroorzaakte Fortuyn zelf al die uitspraken van politieke tegenstanders die hem als een nazi/hitler hebben neergezet, flapdrol?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:56 schreef Bluesdude het volgende:
Daarom had men ook rekening moeten houden met Fortuyn, maar bijna niemand die het deed. De overheid niet, de politiek niet, de media niet, de vele bedreigers niet en de moordenaar niet.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nederland verzuimde om PF te beveiligen ondanks dat daar zeer veel aanleiding voor was, veel meer dan bij bijv. Rita Verdonk die wel beveiliging kreeg. Mede als gevolg hiervan werd PF vermoord. Dit zijn de feiten. Daarom stel ik dat Nederland het bloed van PF aan haar handen heeft, dat lijkt me geen omstreden stelling. Ik voeg er de speculatie aan toe dat de zittende macht het misschien wel niet erg vond als dit zou gebeuren en dat ze daarom laks was met die beveiliging. :X
Ook die laksheid is bewezen, maar niemand die het wat kan schelen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:08 schreef Bluesdude het volgende:
Nou.. bang zijn ... kan erg nuttig zijn. Wilders is bang... daarom eist hij beveiliging.
Op staatskosten mag hij mensen beledigen en haatzaaien
Overigens is Wilders een actieve censuurbeoefenaar in eigen partij.
Ja we kunnen niet allemaal zoals jij in je vrije tijd mensen beledigen en haatzaaien.
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:16 schreef Buitendam het volgende:

Daar ging ook totaal niet om. Het ging om zorgstelsel, pensioenen, onderwijs en sociale zekerheden. Fortuyn's paradepaardje was klagen op dit soort zaken. Bejaarden die een week lang in een vieze luier moesten rondlopen, dat soort werk. Dat werd in de The Economist zorgvuldig ontkracht. Nou heb ik het sterke vermoeden dat het electoraat wat voor Fortuyn ging dat soort bladen en artikelen grotendeels te moeilijk zou hebben gevonden. De leugens die Fortuyn verspreidde waren veel gemakkelijker te snappen, ook al waren het verzonnen verhalen van die fantast.
Fortuyn verspreidde geen leugens en electoraat van Fortuyn geloofde geen blad die het tegendeel beweerde van wat er gebeurde, flapdrol.
pi_140437201
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Idioot
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:07:52 #73
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140437435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Idioot
Zie hier het stereotype Fortuyn-stemmer. Te dom om te schijten en stemrecht. Treurige combinatie.
Dit, dus.
pi_140439083
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
Als je wordt gezien als juist een gevaar voor die democratie heb je dat toch echt aan jezelf te danken...
Degenen die een gevaar voor de democratie zijn zijn diegenen die met moord en doodslag personen het zwijgen opleggen. Tegenwoordig is niet Geert Wilders een bedreiging voor Nederland, maar degenen die hem willen ombrengen. Hersendode of gehersenspoelde poco's verwarren dat nogal eens bewust of niet.
pi_140439169
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Degenen die een gevaar voor de democratie zijn zijn diegenen die met moord en doodslag personen het zwijgen opleggen. Tegenwoordig is niet Geert Wilders een bedreiging voor Nederland, maar degenen die hem willen ombrengen. Hersendode of gehersenspoelde poco's verwarren dat nogal eens bewust of niet.
Ik durf het bijna niet te vragen... wat is een poco ?
pi_140439217

[ Bericht 100% gewijzigd door WhiteBeard op 27-05-2014 19:58:10 ]
pi_140439777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen... wat is een poco ?
Poco is in ons jargon politiek correct. Overigens heel raar dat Jan Marijnissen nooit werd gedemoniseerd als bewonderaar van Mao. Zjn bijnaam in sommige politieke kringen is dan ook Jan Maorijnissen. Bewonderaar van een van de grootste slachters uit de vorige eeuw.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mao_Zedong
pi_140443373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:59 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Poco is in ons jargon politiek correct.
samenvattend:
correcte politieke meningen zijn niet correct
en incorrecte meningen zijn wel correct...
Het is verknipt denken. Is het wel denken?
pi_140456586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

samenvattend:
correcte politieke meningen zijn niet correct
en incorrecte meningen zijn wel correct...
Het is verknipt denken. Is het wel denken?
Ik zit op internet sinds 1993. Politieke discussies heel vaak gevoerd. Eerst op Usenet in bijvoorbeeld nl.politiek of be.politics. Daar gaat men een stuk harder met elkaar om dan op lieflijke fora als deze. De term poco is daar uitgevonden om te illustreren dat de poco's helemaal niet zo poco zijn en dat de verdraagzaamheid waartoe ze oproepen meestal een éénrichtingsverkeer betreft. De verachting van sommige poco's komt daar vandaan. Ze worden op Usenet ook wel gutmenschen genoemd. Mensen vol van zichzelf omdat ze geloven zo poco te zijn en allerlei andere meningen van de hand wijzen als populisme of bijvoorbeeld de PVV uitmaken voor fascisten. Heeft niks te maken met jouw tekst.

Voorbeeldje. In Rusland werd Pussy Riot gearresteerd en tot werkkamp veroordeeld na een kathedraal in Moskou te zijn binnengedrongen en daar de beest uithangen. Heel poco Nederland spreekt er schande van. Freek de Jonge met zijn jampotglazen bril effe zijn poco vingertje heffen bij Pauw en Witteman. Ik wacht nu al op een punkband die in Nederland even een moskee binnendringt en daar de beest uithangt. Moet jij dan diezelfde poco's eens horen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 02:30:43 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_140456622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen politici, dat zijn gewoon burgers.
Individuele burgers vormen geen gevaar voor de democratie, die worden gewoon gearresteerd als ze zich misdragen.

Politici die burgers ophetzen kunnen wel een echt gevaar voor de democratie vormen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 02:33:10 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_140456634
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:59 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Poco is in ons jargon politiek correct.
"Ons" jargon? Dat van Stormfront bedoel je?
pi_140456639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:26 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik zit op internet sinds 1993. Politieke discussies heel vaak gevoerd. Eerst op Usenet in bijvoorbeeld nl.politiek of be.politics. Daar gaat men een stuk harder met elkaar om dan op lieflijke fora als deze. De term poco is daar uitgevonden om te illustreren dat de poco's helemaal niet zo poco zijn en dat de verdraagzaamheid waartoe ze oproepen meestal een éénrichtingsverkeer betreft. De verachting van sommige poco's komt daar vandaan. Ze worden op Usenet ook wel gutmenschen genoemd. Mensen vol van zichzelf omdat ze geloven zo poco te zijn en allerlei andere meningen van de hand wijzen als populisme of bijvoorbeeld de PVV uitmaken voor fascisten. Heeft niks te maken met jouw tekst.

Voorbeeldje. In Rusland werd Pussy Riot gearresteerd en tot werkkamp veroordeeld na een kathedraal in Moskou te zijn binnengedrongen en daar de beest uithangen. Heel poco Nederland spreekt er schande van. Freek de Jonge met zijn jampotglazen bril effe zijn poco vingertje heffen bij Pauw en Witteman. Ik wacht nu al op een punkband die in Nederland even een moskee binnendringt en daar de beest uithangt. Moet jij dan diezelfde poco's eens horen.
gut... wat ben je poco..
Overigens sprak heel Nederland er schande van....niet alleen je linkse vijanden . En terecht
De schande was niet zozeer de veroordeling van Pussy Riot, maar de ontieglijke zware veroordeling.
Zoveel jaar werkkamp etc
De situatie in Nederland rond moskeeën is ook anders dan in Rusland rond een orthodoxe kerk.
Moskeeën hier worden voortdurend bedreigd door zgn niet-poco figuren van extreemrechts .
Brandstichtingen, vernielingen. Honderden keren gebeurd in de laatste 12 jaar.
Het is ook een plaats van etnische minderheden en de orthodoxe kerk in Rusland is een kerk van de dominante meerderheid.
pi_140456647
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:33 schreef remlof het volgende:

[..]

"Ons" jargon? Dat van Stormfront bedoel je?
is poco specifiek stormfronttaal ?
of ook van andere extreemrechtse stromingen ?
pi_140456700
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

gut... wat ben je poco..
Overigens sprak heel Nederland er schande van....niet alleen je linkse vijanden . En terecht
De schande was niet zozeer de veroordeling van Pussy Riot, maar de ontieglijke zware veroordeling.
Zoveel jaar werkkamp etc
De situatie in Nederland rond moskeeën is ook anders dan in Rusland rond een orthodoxe kerk.
Moskeeën hier worden voortdurend bedreigd door zgn niet-poco figuren van extreemrechts .
Brandstichtingen, vernielingen. Honderden keren gebeurd in de laatste 12 jaar.
Het is ook een plaats van etnische minderheden en de orthodoxe kerk in Rusland is een kerk van de dominante meerderheid.
Met andere woorden het is OK om een christelijke kerk binnen te dringen en je als een beest te gedragen daar, maar van moskeeen blijf je af right? Typisch poco
pi_140456750
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen politici, dat zijn gewoon burgers.
Individuele burgers vormen geen gevaar voor de democratie, die worden gewoon gearresteerd als ze zich misdragen.

Politici die burgers ophetzen kunnen wel een echt gevaar voor de democratie vormen.
Noted, Kok, Bolkestein, Rosenluller en andere trawanten van de poco kerk waren dus een gevaar voor de democratie middels hun demonisering. Het leidde tot de moord op een politicus.
pi_140456771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Met andere woorden het is OK om een christelijke kerk binnen te dringen en je als een beest te gedragen daar, maar van moskeeen blijf je af right? Typisch poco
Typisch discriminerend geleuter om zoiets te concluderen Aanhoudend haat zaaien, bepaalde groepen aanvallen en graag beweren dat die van alles mogen en voorgetrokken worden.
Ik wijs op het verschil in minderheid en meerderheid zijn, maar jij bent een aanhanger van discrimineren van minderheden dus je snapt het toch niet.
Ik had het over geweld van haatzaaiers tegen moskeeën en dat is van een andere orde dan een kerkdienst verstoren.
Overigens ben ik ook tegen dat verstoren van die Russische kerkdienst. Die mensen die daar bijeen zijn zijn niet verantwoordelijk voor Poetins gedrag.
Ga demonstreren voor het Kremlin tegen Poetin ofzo
pi_140456772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:04 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Noted, Kok, Bolkestein, Rosenluller en andere trawanten van de poco kerk waren dus een gevaar voor de democratie middels hun demonisering. Het leidde tot de moord op een politicus.
en jouw demonisering van hen ?
Je bent echt wel een gevaar voor de democratie.
pi_140456780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en jouw demonisering van hen ?
Je bent echt wel een gevaar voor de democratie.
Ik herleidde de definitie van remlof
pi_140456792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Typisch discriminerend geleuter om zoiets te concluderen Aanhoudend haat zaaien, bepaalde groepen aanvallen en graag beweren dat die van alles mogen en voorgetrokken worden.
Ik wijs op het verschil in minderheid en meerderheid zijn, maar jij bent een aanhanger van discrimineren van minderheden dus je snapt het toch niet.
Ik had het over geweld van haatzaaiers tegen moskeeën en dat is van een andere orde dan een kerkdienst verstoren.
Overigens ben ik ook tegen dat verstoren van die Russische kerkdienst. Die mensen die daar bijeen zijn zijn niet verantwoordelijk voor Poetins gedrag.
Ga demonstreren voor het Kremlin tegen Poetin ofzo
Kun jij even aantonen waar ik in mijn berichten haat zaai of graag minderheden discrimineer? Ik dacht niet dat poco's een minderheid waren in Nederland en HEN bekritiseer ik. Bij het onderwerp blijven graag
pi_140458477
Hee wat leuk, weer een nieuw woordje geleerd: 'Poco'.

En de titel 'Gutmensch' begint ook steeds meer een geuzennaam te worden! :Y Dus hoe vaker ik een 'Gutmensch' genoemd word, hoe meer ik het idee krijg dat ik het bij het goede eind heb ^O^

[ Bericht 78% gewijzigd door xpompompomx op 28-05-2014 09:06:00 ]
pi_140458803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:18 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Kun jij even aantonen waar ik in mijn berichten haat zaai of graag minderheden discrimineer? Ik dacht niet dat poco's een minderheid waren in Nederland en HEN bekritiseer ik. Bij het onderwerp blijven graag
Of een bepaalde groep tot de meerderheid of minderheid behoort is niet relevant voor de definitie van discriminatie. Of vind je dat de Marokkanen die alle (blanke) Nederlanders "kanker hollanders" vinden niet discrimineren?
pi_140459109
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
Hee wat leuk, weer een nieuw woordje geleerd: 'Poco'.

En de titel 'Gutmensch' begint ook steeds meer een geuzennaam te worden! :Y Dus hoe vaker ik een 'Gutmensch' genoemd word, hoe meer ik het idee krijg dat ik het bij het goede eind heb ^O^
Blijft geweldig hoe de aanhang van fascisten anderen in die hoek probeert te drukken _O-.

Policor kende ik overigens al wel als modewoordje van extreemrechts, poco kan ik dus wel begrijpen :P
pi_140459181
Blijft ook wel hilarisch hoe weinig dit soort onnozelaars weten van politiek. Bolkestein politiek correct, veel dommer krijg je de uitspraken niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:51:32 #94
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140459577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Hij is in het geheel niet verantwoordelijk voor de spanningen die uiteindelijk tot zijn dood hebben geleid. Dat maken tolerante poco's ervan. In een gezonde democratie is er ruimte voor mensen als Fortuyn of Wilders. Punt. Je bestrijdt woorden met woorden en niet met moorden. De moord op Fortuyn is het resultaat van het ophitsen van delen van de bevolking door delen van het establishment. Dit ophitsen geschiedde door middel van demonisering.
Dan zijn we het eens dat Fortuyn een hele grote naïeveling was die het met sprookjesverhalen wel even ging oplossen. Het was bovenal gewoon een hele domme man.
Dit, dus.
pi_140463538
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijft geweldig hoe de aanhang van fascisten anderen in die hoek probeert te drukken _O-.

Policor kende ik overigens al wel als modewoordje van extreemrechts, poco kan ik dus wel begrijpen :P
Dat 'policor' is ook een modewoord van de afgelopen tijd. Voordat de GBL het in een speech gebruikte hoorde je het nooit ergens :)
pi_140464258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat 'policor' is ook een modewoord van de afgelopen tijd. Voordat de GBL het in een speech gebruikte hoorde je het nooit ergens :)
Oh, een deel van de bruine brigade weet al jaren van tijd tot tijd door te dringen naar de semi-bovenwereld van FOK! geheel nieuw is het dus niet voor me :P
pi_140464370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Monolith het volgende:
Blijft ook wel hilarisch hoe weinig dit soort onnozelaars weten van politiek. Bolkestein politiek correct, veel dommer krijg je de uitspraken niet.
Soms verlang ik terug naar de tijd waarin dergelijke figuren gewoon hun bek hielden en zich niet bemoeiden met grote mensen-onderwerpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140464413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Soms verlang ik terug naar de tijd waarin dergelijke figuren gewoon hun bek hielden en zich niet bemoeiden met grote mensen-onderwerpen.
Naar Noord Korea gaan dan. :W
pi_140464529
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Naar Noord Korea gaan dan. :W
Dat lijkt me niet handig. Allereerst wordt daar nauwelijks politiek bedreven en bovendien zou ik daar ook niet m'n bek open mogen trekken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_140465471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Monolith het volgende:
Bolkestein deed in de politieke hetze tegen Fortuyn vrolijk mee door hem bijvoorbeeld een pleefiguur te noemen. Weer een duit in het zakje van de poco's
pi_140465605
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het begrip poco wordt al zeker een jaar of twintig op Usenet gebruikt
pi_140465624
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:01 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Bolkestein deed in de politieke hetze tegen Fortuyn vrolijk mee door hem bijvoorbeeld een pleefiguur te noemen. Weer een duit in het zakje van de poco's
Bolkestein zei dat Nederland een pleefiguur zou slaan in het buitenland met Fortuyn als premier. En laten we eerlijk wezen: daar was geen woord van gelogen.

Zie overigens niet in hoe zo'n uitspraak je politiek correct maakt, maar goed.
pi_140465788
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Het begrip poco wordt al zeker een jaar of twintig op Usenet gebruikt
Zal best, maar in de bovenwereld heb ik het serieus nog nooit gehoord :)
Zijn er ook nog benamingen voor mensen die aan de andere kant het spectrum van de 'poco's' zitten? En zo ja, welke?
pi_140465995
quote:

[..]

Had Bolkenstein het dan bij het verkeerde eind?
pi_140466015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zal best, maar in de bovenwereld heb ik het serieus nog nooit gehoord :)
Zijn er ook nog benamingen voor mensen die aan de andere kant het spectrum van de 'poco's' zitten? En zo ja, welke?
Dat moeten dan toch haast de Gutmenschen zijn?
pi_140466031
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat moeten dan toch haast de Gutmenschen zijn?
Zijn poco's dan geen Gutmenschen? :?
pi_140466176
Overigens is politiek incorrect het nieuwe politiek correcte. En dat geldt zeker voor fok :)
pi_140466205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zijn poco's dan geen Gutmenschen? :?
Geen idee, ben niet zo goed in het Stormfronts/geenstijls :P

quote:
3s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
Overigens is politiek incorrect het nieuwe politiek correcte.
Dat klopt op het internet heel aardig inderdaad. Het genuanceerde verhaal is eng en juist dom schreeuwen en huilen is nu 'politiek correct' en geaccepteerd.
pi_140466329
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had Bolkenstein het dan bij het verkeerde eind?
Een premier die zich ubergay gedraagt, waarvan algemeen bekend is dat hij jonge Marokkaantjes in darkrooms kapotneukt en die van op een mietjes-achtige manier salueren en gimmick heeft gemaakt.

Ik denk dat de Bolk wel eens gelijk kon hebben.
pi_140466362
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een premier die zich ubergay gedraagt, waarvan algemeen bekend was dat hij jonge Marokkaantjes in darkrooms kapotneukte en die van op een mietjes-achtige manier salueren en gimmick had gemaakt.

Ik denk dat de Bolk wel eens gelijk kon hebben.
En vooral ook een figuur wat overal ruzie zocht (en vond) om niks. Geen premierwaardig materiaal. Bolkenstein had daarmee gewoon gelijk.
pi_140467247
quote:

[..]

Je demoniseert Bolkestein. Hij heeft dat nooit gezegd

quote:
AMSTERDAM - Eurocommissaris Bolkestein vreest dat ons land zich volkomen belachelijk zou maken met Pim Fortuyn als premier. ,,Ziet u Pim Fortuyn al staan naast de Duitse Bondskanselier Schröder, de Franse president Chirac en de Britse premier Blair? God verhoede dat dat gebeurt. Nederland zou een pleefiguur slaan", zei de voormalig VVD-leider gisteravond op een campagnebijeenkomst in Amsterdam.
alsoo.. Bolkestein, die eurocriticus met monoculturele neigingen, heeft Fortuyn dus NIET een pleefiguur genoemd..

http://krant.telegraaf.nl(...)kert.balkenende.html

Over schelden gesproken en iemand verketteren... dit in het zelfde artikel:
quote:
Pim Fortuyn reageerde furieus. "Ik kook van woede. Melkert en Kok zetten mij neer als vreemdelingenhater. En ik ben helemaal woedend over die lafaard Bolkestein die vier jaar geleden het land is uitgevlucht."
Als een gevierd publiek figuur, kandidaat voor het premierschap, zo mensen afbrandt, dan provoceert hij.... agressie terug is dan te verwachten.
pi_140474214
. I
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:03 schreef Bluesdude het volgende:

Als een gevierd publiek figuur, kandidaat voor het premierschap, zo mensen afbrandt, dan provoceert hij.... agressie terug is dan te verwachten.

Typische poco terreur. Als je bepaalde opvattingen hebt die niet stroken met de poco dictatuur dan mag iemand om zijn woorden rustig worden vermoord, zodat de poco dictatuur weer over kan gaan tot de orde van de dag. Zo tolerant joh die poco's! In een beschaafde democratie wordt niemand om zijn politieke opvattingen vermoord, maar probeer dat maar eens aan het verstand van een poco te peuteren.

En als ik Wim Kokhals, Paul Reuzeluller, Arrogander Pechdrol, Jan Maorijnissen, Femke Halalsema, Jan Peter Balkenbrij en anderen kritiseer is dat geen enkele vrijbrief om hen te vermoorden.

De weduwe van Janmaat in een rolstoel, Pim Fortuyn vermoord, Theo van Gogh vermoord, Ayaan Hirsi Ali vanwege haar opvattingen het land uitgejaagd. Geert Wilders moet met bescherming over straat. Wie zijn hier eigenlijk de fascisten?

[ Bericht 9% gewijzigd door WhiteBeard op 28-05-2014 17:32:29 ]
pi_140477512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:17 schreef WhiteBeard het volgende:
Wie zijn hier eigenlijk de fascisten?
Jij neigt er toch wel het meest naar, met je verkettering.
Overigens....... over politieke moorden gesproken van monoculturelen.. Breivik is een werkelijke fascist.
En die groep fascisten in Duitsland die 9 turken in kebabzaakjes vermoordden..
pi_140477710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Overigens....... over politieke moorden gesproken van monoculturelen.. Breivik is een werkelijke fascist.
Nu haal je vrijheidsstrijders er fascisten door elkaar :{w
pi_140478824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verwachte reactie:
quote:
ik had het over Nederland beste Poco
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:24:05 #116
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140478904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:17 schreef WhiteBeard het volgende:
. I

[..]

Typische poco terreur. Als je bepaalde opvattingen hebt die niet stroken met de poco dictatuur dan mag iemand om zijn woorden rustig worden vermoord, zodat de poco dictatuur weer over kan gaan tot de orde van de dag. Zo tolerant joh die poco's! In een beschaafde democratie wordt niemand om zijn politieke opvattingen vermoord, maar probeer dat maar eens aan het verstand van een poco te peuteren.

En als ik Wim Kokhals, Paul Reuzeluller, Arrogander Pechdrol, Jan Maorijnissen, Femke Halalsema, Jan Peter Balkenbrij en anderen kritiseer is dat geen enkele vrijbrief om hen te vermoorden.

De weduwe van Janmaat in een rolstoel, Pim Fortuyn vermoord, Theo van Gogh vermoord, Ayaan Hirsi Ali vanwege haar opvattingen het land uitgejaagd. Geert Wilders moet met bescherming over straat. Wie zijn hier eigenlijk de fascisten?
Gruwelijke zaken natuurlijk, van welke kant het komt en naar welke kant het is gericht maakt weinig uit.
#NoDAPL
pi_140488618
quote:
Op woensdag 28 mei 2014 17:17 schreef WhiteBeard het volgende:

_O- :'( _O_ :D _O_ :'( _O-

Lang geleden dat ik nog zó gelachen heb.
Over de grond rollen, in de broek pissen...de hele riedel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')