http://www.nu.nl/politiek(...)spraken-wilders.htmlquote:Tweede Kamerlid Joram van Klaveren is uit de PVV-fractie gestapt vanwege de uitspraken van Geert Wilders over Marokkanen. Donderdagavond stapte ook Roland van Vliet om dezelfde reden uit de fractie.
De uitspraken van Wilders over 'minder Marokkanen' zijn mede-aanleiding voor het besluit van Van Klaveren.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)spraken-wilders.html
Het gaat de positie van Wilders ernstig ondermijnen in ieder geval.quote:Hier verder over de PVV perikelen
Ik ben wel benieuwd of het verlies bij de EU verkiezingen de zaken nog verder op scherp gaat zetten in de PVV.
De alleenheerser Wilders is niet echt geloofwaardig meer voor zijn fractieleden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het verlies bij de EU verkiezingen de zaken nog verder op scherp gaat zetten in de PVV.
Ik wil niet weten wat het met je doet als je zo lang onder beveiliging staat, 24/7.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
Vergeet niet dat Geert na bijna 10 jaar onder 24/7 bewaking alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt is.
Dat zeg ik net. Dat is gemeengoed in Nederland, niet alleen de laatste 10 jaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:06 schreef remlof het volgende:
Dat op de man spelen is Wilders ook niet vies van anders.
Schandalig natuurlijk. Verrassend, niet echt.quote:En die actrice die laatst bij WNL Geert wat kritische vragen durfde te stellen werd ook meteen overladen met doodsbedreigingen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-Geert-Wilders.dhtml
http://www.parool.nl/paro(...)m-gedoe-in-PVV.dhtmlquote:PVV-leider Geert Wilders trok in april 2012 zijn gedoogsteun aan het toenmalige kabinet van VVD en CDA in om zo een einde te kunnen maken aan het gedoe rond dissidenten in zijn eigen PVV-fractie. Oud PVV'ers als Hero Brinkman, Louis Bontes en Richard de Mos stellen dat in de documentaire Wilders Wereld die AVROTROS zondagavond uitzendt.
Bedreigingen ed waren er al voor Fortuyn, maar vaak werd dat niet aan de grote klok gehangen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef karton2 het volgende:
Fortuyn is wat ik er van weet de eerste politicus die er voor uit kwam dat hij consant werd bedreigd. Sinds zijn moord is het in om mensen te gaan bedreigen, tot voetbaltrainers aan toe.
En de reactie van Wilders daarop is wel voorstelbaar;quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)m-gedoe-in-PVV.dhtml
zozo..... de staat op kosten jagen, de continuiteit van de politiek belemmeren..... om zijn machtspositie in zijn koninkrijkje te verstevigen
Hoewel, hij wijt het niet eens aan de linkse pers...quote:Wilders liet in een reactie weten dat het verhaal van zijn ex-collega's 'grote onzin' is.
Ledenpartij worden en democratische indeling? Yeah right, lekker boeie!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:53 schreef karton2 het volgende:
Ik denk dat de PVV alleen nog maar toekomst kan hebben als Geert z'n partij gaat hervormen.
- jeugdafdeling oprichten
- ledenpartij worden
- democratische indeling om leden tevreden te houden
- taalgebruik gaat aanpassen en niet mensen gaat schofferen als ze 'vervelende vragen' stellen
- inhoudelijker worden
- gekkies uit de partij schoppen
Op die manier legt hij een sterkere basis voor zijn partij, krijgt veel aanwas wat de stabiliteit ten goede komt.
Misschien was de éénmanspartij goed voor 5 jaar, maar op den duur wordt het onhoudbaar.
Geert kennende zal hij dat niet doen en valt de PVV op den duur vanzelf om.
Constant bedreigd voelen kan in ieder geval. En bij LR hebben ze genoeg bewijs gehad voor "constante"bedreiging. Fortuyn zei niet voor niets: "Als mij iets overkomt, dan zijn zij medeverantwoordelijk. Ze hebben dan misschien niet de trekker overgehaald, maar zij hebben het klimaat geschapen. Dit moet ophouden! Het demoniseren moet stoppen!"quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedreigingen ed waren er al voor Fortuyn, maar vaak werd dat niet aan de grote klok gehangen.
Hoe kan iemand "constant" bedreigd worden ? Elk uur een dreigmailtje of smsje ?
Fortuyn heeft het ook nooit over "constant"gehad.
En jij hebt verstand van alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
Vergeet niet dat Geert na bijna 10 jaar onder 24/7 bewaking alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt is.
Die opstappers waren niet eens relevant.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:15 schreef karton2 het volgende:
Het gaat de positie van Wilders ernstig ondermijnen in ieder geval.
Hij heeft zijn achterban niet meer onder controle; muiterij is kwestie van tijd.
De ongemotiveerde PVVstemmer heeft niet veel nodig om niet te gaan stemmen, die opstappers waren de druppel zo vlak voor de verkiezingen.
Dat kan... en dat is erg genoeg .. of er wel of niet een reële dreiging was.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Constant bedreigd voelen kan in ieder geval.
Stop toch eens een keer met liegen AUB.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat kan... en dat is erg genoeg .. of er wel of niet een reële dreiging was.
Maar verder is het mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn had ontvangen.
Overigens heeft hij zelf mede het klimaat geschapen voor veel kritiek op zijn persoon.
Zelf had hij veel kritiek op deze en gene, het kabinet, regeringspartijen en logisch dat hij kritiek terug kreeg.
Ik heb verstand van contact met de werkelijkheid en de samenleving hebben, dat is namelijk mijn dagelijks leven.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En jij hebt verstand van alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)lank-Nederland.dhtmlquote:Martin vindt Geert een boerenlul', aldus een ingewijde. 'Volgens hem heeft Geert een minderwaardigheidscomplex. Hij heeft geen studie afgemaakt. Geert kijkt op zijn beurt op Martin neer: elitair en lui. Maar Martin heeft Geert nodig voor zijn Kamerzetels en Geert heeft Martin nodig voor zijn speeches. Zo praat Geert ook over Martin: we hebben hem nu eenmaal nodig.'
ojdeeeee.... ga eens naar een therapeut en onderzoek daar waarom je mijn mening steeds wilt verketteren.. Het is echt een probleem van je .quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Stop toch eens een keer met liegen AUB.
Ledenpartij om in de eerste plaats eenvoudig talent te kunnen scouten.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ledenpartij worden en democratische indeling? Yeah right, lekker boeie!
<knip>
Stop zelf toch eens een keer met dat hysterische complot gejankquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Stop toch eens een keer met liegen AUB.
Ik doe niet hysterisch en heb ik het niet over een complot, dat doe jij. Tot slot jank ik niet, geen idee of jij dat doet, maar het lijkt er wel op.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stop zelf toch eens een keer met dat hysterische complot gejank
En jij weet alles van problemen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ojdeeeee.... ga eens naar een therapeut en onderzoek daar waarom je mijn mening steeds wilt verketteren.. Het is echt een probleem van je .
Kennelijk.quote:zogenaamde leugen A: het is mij nooit duidelijk geweest welke bedreigingen Fortuyn ontving.
Weet jij meer dan ik over wat mij wel of niet duidelijk was ?
Ja jij weet alles van problemen. Iemand uitschelden die allang dood is, constant liegen over iemand die dood is, en wanneer je tegenargumenten in andere topics leest, gewoon je ogen sluiten. Waarom wil je Pim Fortuyn toch steeds verketteren? Jaloers?quote:zogenaamde leugen B: Fortuyn schopte in het rond en schiep zo mede zelf een klimaat
Doe eens niet ontkennen welke verantwoordelijkheid die narcist had.
Het is anders niet te terug te lezen in reacties van je.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:00 schreef remlof het volgende:
Ik heb verstand van contact met de werkelijkheid en de samenleving hebben, dat is namelijk mijn dagelijks leven.
Zoals ik net al zei: Het is anders niet te terug te lezen in reacties van je.quote:Wilders is wat dat betreft 10 jaar geleden stil blijven staan en is waarschijnlijk alleen nog maar meer paranoia geworden dan ie al was.
Heee dit is nieuwe rarigheid. Hoezo scheld ik Fortuyn uit ?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ja jij weet alles van problemen. Iemand uitschelden die allang dood is,
De uitspraken die hij deed en dan nota bene een ander medeverantwoordelijk houden. Wat was het toch een ontzettende flapdrol.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Constant bedreigd voelen kan in ieder geval. En bij LR hebben ze genoeg bewijs gehad voor "constante"bedreiging. Fortuyn zei niet voor niets: "Als mij iets overkomt, dan zijn zij medeverantwoordelijk. Ze hebben dan misschien niet de trekker overgehaald, maar zij hebben het klimaat geschapen. Dit moet ophouden! Het demoniseren moet stoppen!"
Laten we eerlijk zijn, de overheid heeft bloed aan haar handen doordat zij Pim Fortuyn niet heeft beveiligd, Rita Verdonk kreeg voor minder beveiliging. Ja, Pim Fortuyn riep het een beetje op zichzelf af maar hallo, het is inherent aan politiek dat je pittige uitspraken doet, het zou slecht zijn voor onze democratie als politici aan zelfcensuur doen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De uitspraken die hij deed en dan nota bene een ander medeverantwoordelijk houden. Wat was het toch een ontzettende flapdrol.
Fortuyn riep maar wat. Terwijl hij als een kip zonder kop aan het blaten was over de schan-da-li-ge praktijken in Nederland zat Wim Kok in Engeland een interview af te werken met The Economist. Over de reden waarom Nederland op nagenoeg alle fronten in de top 3 stond qua beleid.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de overheid heeft bloed aan haar handen doordat zij Pim Fortuyn niet heeft beveiligd, Rita Verdonk kreeg voor minder beveiliging. Ja, Pim Fortuyn riep het een beetje op zichzelf af maar hallo, het is inherent aan politiek dat je pittige uitspraken doet.
Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur. Zolang hij niet oproept om een individuele burger aan te vallen of iets dergelijks natuurlijk.quote:
Laten we niet vergeten dat we dankzij deze extra sterke hoogconjunctuur ook een extra diep dal hebben gekregen. Het feit dat Nederland erg afhankelijk is van export en haar distributiefunctie zorgt er bovendien voor dat zowel de klappen als de hoogconjuncturen sterker zijn..quote:Terwijl hij als een kip zonder kop aan het blaten was over de schan-da-li-ge praktijken in Nederland zat Wim Kok in Engeland een interview af te werken met The Economist. Over de reden waarom Nederland op nagenoeg alle fronten in de top 3 stond qua beleid.
Zonder zelfcensuur is flauwekul. Ieder mens moet rekening houden met anderen, wat ie zegt, hoe ie dat zegt, wanneer, in welke context.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur.
Met de zelfcensuur doelde ik op het feit dat je als politicus niet bang moet zijn dat je koud wordt gemaakt als je aangeeft dat je graag zou zien dat je graag minder Marokkanen hebt of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zonder zelfcensuur is flauwekul. Ieder mens moet rekening houden met anderen, wat ie zegt, hoe ie dat zegt, wanneer, in welke context.
Een politicus heeft een extra verantwoordelijheid als rolmodel, naast dat hij wordt aangesproken/aangevallen door collega's, pers, publieke tribune op zijn woorden.
Dus volop zelfcensuur. Zo hoort het ook.
Nou.. bang zijn ... kan erg nuttig zijn. Wilders is bang... daarom eist hij beveiliging.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met de zelfcensuur doelde ik op het feit dat je als politicus niet bang moet zijn dat je koud wordt gemaakt als je aangeeft dat je graag zou zien dat je graag minder Marokkanen hebt of iets dergelijks.
Daar ging ook totaal niet om. Het ging om zorgstelsel, pensioenen, onderwijs en sociale zekerheden. Fortuyn's paradepaardje was klagen op dit soort zaken. Bejaarden die een week lang in een vieze luier moesten rondlopen, dat soort werk. Dat werd in de The Economist zorgvuldig ontkracht. Nou heb ik het sterke vermoeden dat het electoraat wat voor Fortuyn ging dat soort bladen en artikelen grotendeels te moeilijk zou hebben gevonden. De leugens die Fortuyn verspreidde waren veel gemakkelijker te snappen, ook al waren het verzonnen verhalen van die fantast.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar het punt is dat het niet zo relevant is hoe inhoudelijk het is wat een politicus roept, hij moet het kunnen roepen, zonder censuur of zelfcensuur. Zolang hij niet oproept om een individuele burger aan te vallen of iets dergelijks natuurlijk.
[..]
Laten we niet vergeten dat we dankzij deze extra sterke hoogconjunctuur ook een extra diep dal hebben gekregen. Het feit dat Nederland erg afhankelijk is van export en haar distributiefunctie zorgt er bovendien voor dat zowel de klappen als de hoogconjuncturen sterker zijn..
Dat geloof ik niet. Bosma is volgens mij samen met Agema en Wilders de kern van de partij. Het zijn die pionnen zoals Helder die eerder opstappen, denk ik.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel fijn dat zelfs partijleden van de PVV doorhebben dat Wilders een verkeerde weg is ingeslagen en steeds extremer wordt in zijn uitspraken. Bosma is de volgende die vertrekt.
Aangezien Wilders de speechschrijver van Bolkestein was, wiens optredens in het parlement legendarisch zijn, kunnen we dit naar het rijk der fabelen verwijzen.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien is Wilders wel de marionet van Bosma en is hij de kwade genius, aangezien hij ook altijd de gevatte speeches schrijft van Wilders.
Misschien schreef Bosma die ook wel!quote:Op zondag 25 mei 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien Wilders de speechschrijver van Bolkestein was, wiens optredens in het parlement legendarisch zijn, kunnen we dit naar het rijk der fabelen verwijzen.
Wat een topshow. Wilders die tijdens het PVV uitje 7x achter elkaar in de Droomvlucht gaat met beveiligers in de wagentjes voor en achter hem. Daarnaast houdt Geert van strips, heeft een abo op de Donald Duck.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:29 schreef Hexagon het volgende:
Vanavond wat oud collega's die nog even wat nabranders doen
http://www.tvgids.nl/arti(...)l_in_Wilders_wereld/
Mja de structuur van de PVV an sich is natuurlijk al niet echt democratisch, dus dat kamerleden niet meer dan stemvee zijn lijkt me niet heel vreemd.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:50 schreef opperkleurder het volgende:
Zal best een kern van waarheid in zitten, maar het komt toch een beetje zielig over al die mensen die uit de PVV zijn gestapt en nu Wilders een trap na geven. Alleen de Mos is oprecht.
Ontluisterend, een totaal geflipte leider van een Nederlandse partij die in Europa met neo-nazi's wil samenwerken. Dat er toch nog mensen zijn die in hem geloven en op hem stemmen. Hoe dom kan je zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wat een topshow. Wilders die tijdens het PVV uitje 7x achter elkaar in de Droomvlucht gaat met beveiligers in de wagentjes voor en achter hem. Daarnaast houdt Geert van strips, heeft een abo op de Donald Duck.
Het waren Wildersgelovigen. En toen ontdekten ze dat hij de boel zat te flessen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:50 schreef opperkleurder het volgende:
Zal best een kern van waarheid in zitten, maar het komt toch een beetje zielig over al die mensen die uit de PVV zijn gestapt en nu Wilders een trap na geven. Alleen de Mos is oprecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |