Poco is in ons jargon politiek correct. Overigens heel raar dat Jan Marijnissen nooit werd gedemoniseerd als bewonderaar van Mao. Zjn bijnaam in sommige politieke kringen is dan ook Jan Maorijnissen. Bewonderaar van een van de grootste slachters uit de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen... wat is een poco ?
samenvattend:quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:59 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Poco is in ons jargon politiek correct.
Ik zit op internet sinds 1993. Politieke discussies heel vaak gevoerd. Eerst op Usenet in bijvoorbeeld nl.politiek of be.politics. Daar gaat men een stuk harder met elkaar om dan op lieflijke fora als deze. De term poco is daar uitgevonden om te illustreren dat de poco's helemaal niet zo poco zijn en dat de verdraagzaamheid waartoe ze oproepen meestal een éénrichtingsverkeer betreft. De verachting van sommige poco's komt daar vandaan. Ze worden op Usenet ook wel gutmenschen genoemd. Mensen vol van zichzelf omdat ze geloven zo poco te zijn en allerlei andere meningen van de hand wijzen als populisme of bijvoorbeeld de PVV uitmaken voor fascisten. Heeft niks te maken met jouw tekst.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
samenvattend:
correcte politieke meningen zijn niet correct
en incorrecte meningen zijn wel correct...
Het is verknipt denken. Is het wel denken?
Nee, dat zijn geen politici, dat zijn gewoon burgers.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:46 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Degenen die een gevaar voor de democratie zijn zijn diegenen die met moord en doodslag personen het zwijgen opleggen. Tegenwoordig is niet Geert Wilders een bedreiging voor Nederland, maar degenen die hem willen ombrengen. Hersendode of gehersenspoelde poco's verwarren dat nogal eens bewust of niet.
"Ons" jargon? Dat van Stormfront bedoel je?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:59 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Poco is in ons jargon politiek correct.
gut... wat ben je poco..quote:Op woensdag 28 mei 2014 02:26 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Ik zit op internet sinds 1993. Politieke discussies heel vaak gevoerd. Eerst op Usenet in bijvoorbeeld nl.politiek of be.politics. Daar gaat men een stuk harder met elkaar om dan op lieflijke fora als deze. De term poco is daar uitgevonden om te illustreren dat de poco's helemaal niet zo poco zijn en dat de verdraagzaamheid waartoe ze oproepen meestal een éénrichtingsverkeer betreft. De verachting van sommige poco's komt daar vandaan. Ze worden op Usenet ook wel gutmenschen genoemd. Mensen vol van zichzelf omdat ze geloven zo poco te zijn en allerlei andere meningen van de hand wijzen als populisme of bijvoorbeeld de PVV uitmaken voor fascisten. Heeft niks te maken met jouw tekst.
Voorbeeldje. In Rusland werd Pussy Riot gearresteerd en tot werkkamp veroordeeld na een kathedraal in Moskou te zijn binnengedrongen en daar de beest uithangen. Heel poco Nederland spreekt er schande van. Freek de Jonge met zijn jampotglazen bril effe zijn poco vingertje heffen bij Pauw en Witteman. Ik wacht nu al op een punkband die in Nederland even een moskee binnendringt en daar de beest uithangt. Moet jij dan diezelfde poco's eens horen.
is poco specifiek stormfronttaal ?quote:Op woensdag 28 mei 2014 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
"Ons" jargon? Dat van Stormfront bedoel je?
Met andere woorden het is OK om een christelijke kerk binnen te dringen en je als een beest te gedragen daar, maar van moskeeen blijf je af right? Typisch pocoquote:Op woensdag 28 mei 2014 02:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gut... wat ben je poco..
Overigens sprak heel Nederland er schande van....niet alleen je linkse vijanden . En terecht
De schande was niet zozeer de veroordeling van Pussy Riot, maar de ontieglijke zware veroordeling.
Zoveel jaar werkkamp etc
De situatie in Nederland rond moskeeën is ook anders dan in Rusland rond een orthodoxe kerk.
Moskeeën hier worden voortdurend bedreigd door zgn niet-poco figuren van extreemrechts .
Brandstichtingen, vernielingen. Honderden keren gebeurd in de laatste 12 jaar.
Het is ook een plaats van etnische minderheden en de orthodoxe kerk in Rusland is een kerk van de dominante meerderheid.
Noted, Kok, Bolkestein, Rosenluller en andere trawanten van de poco kerk waren dus een gevaar voor de democratie middels hun demonisering. Het leidde tot de moord op een politicus.quote:Op woensdag 28 mei 2014 02:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen politici, dat zijn gewoon burgers.
Individuele burgers vormen geen gevaar voor de democratie, die worden gewoon gearresteerd als ze zich misdragen.
Politici die burgers ophetzen kunnen wel een echt gevaar voor de democratie vormen.
Typisch discriminerend geleuter om zoiets te concluderen Aanhoudend haat zaaien, bepaalde groepen aanvallen en graag beweren dat die van alles mogen en voorgetrokken worden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 02:49 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Met andere woorden het is OK om een christelijke kerk binnen te dringen en je als een beest te gedragen daar, maar van moskeeen blijf je af right? Typisch poco
en jouw demonisering van hen ?quote:Op woensdag 28 mei 2014 03:04 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Noted, Kok, Bolkestein, Rosenluller en andere trawanten van de poco kerk waren dus een gevaar voor de democratie middels hun demonisering. Het leidde tot de moord op een politicus.
Ik herleidde de definitie van remlofquote:Op woensdag 28 mei 2014 03:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en jouw demonisering van hen ?
Je bent echt wel een gevaar voor de democratie.
Kun jij even aantonen waar ik in mijn berichten haat zaai of graag minderheden discrimineer? Ik dacht niet dat poco's een minderheid waren in Nederland en HEN bekritiseer ik. Bij het onderwerp blijven graagquote:Op woensdag 28 mei 2014 03:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Typisch discriminerend geleuter om zoiets te concluderen Aanhoudend haat zaaien, bepaalde groepen aanvallen en graag beweren dat die van alles mogen en voorgetrokken worden.
Ik wijs op het verschil in minderheid en meerderheid zijn, maar jij bent een aanhanger van discrimineren van minderheden dus je snapt het toch niet.
Ik had het over geweld van haatzaaiers tegen moskeeën en dat is van een andere orde dan een kerkdienst verstoren.
Overigens ben ik ook tegen dat verstoren van die Russische kerkdienst. Die mensen die daar bijeen zijn zijn niet verantwoordelijk voor Poetins gedrag.
Ga demonstreren voor het Kremlin tegen Poetin ofzo
Of een bepaalde groep tot de meerderheid of minderheid behoort is niet relevant voor de definitie van discriminatie. Of vind je dat de Marokkanen die alle (blanke) Nederlanders "kanker hollanders" vinden niet discrimineren?quote:Op woensdag 28 mei 2014 03:18 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Kun jij even aantonen waar ik in mijn berichten haat zaai of graag minderheden discrimineer? Ik dacht niet dat poco's een minderheid waren in Nederland en HEN bekritiseer ik. Bij het onderwerp blijven graag
Blijft geweldig hoe de aanhang van fascisten anderen in die hoek probeert te drukkenquote:Op woensdag 28 mei 2014 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
Hee wat leuk, weer een nieuw woordje geleerd: 'Poco'.
En de titel 'Gutmensch' begint ook steeds meer een geuzennaam te worden!Dus hoe vaker ik een 'Gutmensch' genoemd word, hoe meer ik het idee krijg dat ik het bij het goede eind heb
![]()
Dan zijn we het eens dat Fortuyn een hele grote naïeveling was die het met sprookjesverhalen wel even ging oplossen. Het was bovenal gewoon een hele domme man.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:43 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Hij is in het geheel niet verantwoordelijk voor de spanningen die uiteindelijk tot zijn dood hebben geleid. Dat maken tolerante poco's ervan. In een gezonde democratie is er ruimte voor mensen als Fortuyn of Wilders. Punt. Je bestrijdt woorden met woorden en niet met moorden. De moord op Fortuyn is het resultaat van het ophitsen van delen van de bevolking door delen van het establishment. Dit ophitsen geschiedde door middel van demonisering.
Dat 'policor' is ook een modewoord van de afgelopen tijd. Voordat de GBL het in een speech gebruikte hoorde je het nooit ergensquote:Op woensdag 28 mei 2014 09:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijft geweldig hoe de aanhang van fascisten anderen in die hoek probeert te drukken.
Policor kende ik overigens al wel als modewoordje van extreemrechts, poco kan ik dus wel begrijpen
Oh, een deel van de bruine brigade weet al jaren van tijd tot tijd door te dringen naar de semi-bovenwereld van FOK! geheel nieuw is het dus niet voor mequote:Op woensdag 28 mei 2014 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat 'policor' is ook een modewoord van de afgelopen tijd. Voordat de GBL het in een speech gebruikte hoorde je het nooit ergens
Soms verlang ik terug naar de tijd waarin dergelijke figuren gewoon hun bek hielden en zich niet bemoeiden met grote mensen-onderwerpen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Monolith het volgende:
Blijft ook wel hilarisch hoe weinig dit soort onnozelaars weten van politiek. Bolkestein politiek correct, veel dommer krijg je de uitspraken niet.
Naar Noord Korea gaan dan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Soms verlang ik terug naar de tijd waarin dergelijke figuren gewoon hun bek hielden en zich niet bemoeiden met grote mensen-onderwerpen.
Dat lijkt me niet handig. Allereerst wordt daar nauwelijks politiek bedreven en bovendien zou ik daar ook niet m'n bek open mogen trekken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:
Bolkestein deed in de politieke hetze tegen Fortuyn vrolijk mee door hem bijvoorbeeld een pleefiguur te noemen. Weer een duit in het zakje van de poco'squote:Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Monolith het volgende:
Blijft ook wel hilarisch hoe weinig dit soort onnozelaars weten van politiek. Bolkestein politiek correct, veel dommer krijg je de uitspraken niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |