abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:00 #101
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140205067
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij zegt dat het een raar land is waar de mensen niet sporen :')
Dat zeg ik niet. :) :D Leer lezen.
quote:
[..]

Jij loopt te hoop tegen de mensen die dat zeggen :D
Ja omdat ik een andere mening heb. :D Dat heet discussie. :D Gek hè? :D Dat wil niet zeggen dat ik hun mening wil verbieden. :D Snap je het verschil? :D
quote:
[..]

Jij begrijpt niet dat dit de schuld van Wilders is. Hij weet allang dat dit dit soort represailles oplevert en dan tóch gewoon doen.
SA beurt ons 2 miljard door de neus, niet Wilders. :D
quote:
[..]

Klopt. Dat merk ik....
Fijn. :D :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:18 #102
53267 TC03
pi_140205077
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat heet beschaving. Een woord waarvan ik wil voorstellen dat je de betekenis eens opzoekt. :)
Doe normaal man. Waar slaan dit soort persoonlijke aanvallen op? Wtf?

Ik ben beschaafder dan jou.
pi_140205118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

'Dan jij '.

En ik val je niet persoonlijk aan. :)
Ik stel alleen voor dat je even opzoekt wat het woord betekent. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:57:50 #104
53267 TC03
pi_140205131
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan jij.

En ik val je niet persoonlijk aan. :)
Ik stel alleen voor dat je even opzoekt wat het woord betekent. :)
Ik weet wat het betekent. :) :D Waarom denk je dat ik niet weet als ik vragen mag? :D :)
pi_140205147
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan jij.
Maar je bent best een vermakelijke trol hoor begrijp alleen niet waarom je zo sterk met 2 maten meet en de correlatie weigert te onderkennen tussen de stupide daden van dhr Wilders en de 2 miljard die ons door de neus is geboord :) .
blablablabla
pi_140205169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:48 schreef TC03 het volgende:
Hier ga je de fout in. Wat de één een eerlijke mening vindt, kan voor de ander beledigend zijn. Meningen kunnen beledigend zijn. Een verbod op beledigingen staat haaks op de vrijheid van meningsuiting. Per definitie!
Hier ga je de fout in want een verbod op beledigen is niet wat iemand vindt maar wat beledigend is. Er is nu ook een verbod op beledigen

quote:
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
De vrijheid van meningsuiting is dus al beperkt en het is gewoon handhaafbaar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:59:04 #107
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_140205181
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
Beter is het om te buigen als een knipmes en alle misstanden onbenoemd te laten. Hoe ze daar met andere mensen omgaan moeten ze zelf weten. Religie is heilig en wat uit naam ervan gebeurt is goed.

Mij kunnen die sancties geen moer schelen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:59:59 #108
53267 TC03
pi_140205215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan jij.
Maar je bent best een vermakelijke trol hoor begrijp alleen niet waarom je zo sterk met 2 maten meet en de correlatie weigert te onderkennen tussen de stupide daden van dhr Wilders en de 2 miljard die ons door de neus is geboord :) .
Ik ben geen troll, ik ben de enige hier die op abstract niveau kan nadenken. Ik meet verder absoluut niet met twee maten.

Uiteindelijk is het SA die de contracten opzegt, dus leg ik in eerste instantie de schuld bij hen. Dat doe ik, omdat ik de argumenten die zij gebruiken simpelweg onfatsoenlijk en onbeschaafd vind.

Die contracten zeggen ze op omdat Wilders een mening heeft. Maar als Wilders zijn moeder niet was geboren, was dit ook niet gebeurd. Dus eigenlijk is het de schuld van Wilders' oma. Ja, zo kan je wel door blijven gaan.
pi_140205263
quote:
'Kwestie Saudi-Arabië kan Nederland veel banen kosten'

Mogelijke sancties van Saudi-Arabië tegen Nederland kunnen 'veel banen kosten'. Premier Mark Rutte zei dat bij RTL Z. Hij zei erbij dat het kabinet nog bezig is bij de Saudische overheid te achterhalen of berichten over de sancties kloppen.
Als dat het geval is, zal een hoge ambtenaar van het ministerie van Buitenlandse Zaken dit weekend naar de Saudische hoofdstad Riyad reizen. Hij zal daar namens het kabinet uitleggen dat waar de Saudi's zo boos over zijn een actie is van één politieke partij (de PVV) en dat het kabinet er afstand van neemt, aldus Rutte.

Hij nam niet de woorden van vicepremier Lodewijk Asscher over, die het dreigement van Saudi-Arabië krankzinnig noemde. Rutte erkende dat PVV-leider Geert Wilders vrijheid van meningsuiting heeft, maar noemde diens stickeractie 'onnodig grievend, kwetsend en weinig smakelijk'.

Reactie Wilders
PVV-leider Geert Wilders vindt het onaanvaardbaar dat Saudi-Arabië handelsmaatregelen heeft ingevoerd tegen Nederlandse bedrijven in reactie op zijn anti-islamsticker.

'Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen', zei hij woensdag tegen persbureau ANP.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)l-banen-kosten.dhtml
Hopelijk komt het allemaal nog goed en gaat Wilders inderdaad voortaan nadenken voor hij zo'n actie initieert.
blablablabla
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:05:37 #110
53267 TC03
pi_140205445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hier ga je de fout in want een verbod op beledigen is niet wat iemand vindt maar wat beledigend is. Er is nu ook een verbod op beledigen

[..]

De vrijheid van meningsuiting is dus al beperkt en het is gewoon handhaafbaar.
Dit wist ik eerlijk gezegd niet.
pi_140205473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ben geen troll, ik ben de enige hier die op abstract niveau kan nadenken. Ik meet verder absoluut niet met twee maten.

Uiteindelijk is het SA die de contracten opzegt, dus leg ik in eerste instantie de schuld bij hen. Dat doe ik, omdat ik de argumenten die zij gebruiken simpelweg onfatsoenlijk en onbeschaafd vind.

Die contracten zeggen ze op omdat Wilders een mening heeft. Maar als Wilders zijn moeder niet was geboren, was dit ook niet gebeurd. Dus eigenlijk is het de schuld van Wilders' oma. Ja, zo kan je wel door blijven gaan.
Dat die contracten nu zouden worden opgezegd heeft helemaal niets met de mening van Wilders te maken, hij heeft die mening ik denk inmiddels al 10 jaar niet?
Zelfs lezingen gegeven in NYC om zijn verhaal wereldkundig te maken, toen waren er ook geen sancties vanuit SA.

De (eventuele) sancties zijn een rechtstreeks gevolg van dat gekloot met die vlag, dat is toch een stuk persoonlijker dan in een debat de islam affikken dat zijn ze inmiddels wel gewend daar en is overal ter wereld een issue.
blablablabla
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:07:17 #112
53267 TC03
pi_140205516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat die contracten nu zouden worden opgezegd heeft helemaal niets met de mening van Wilders te maken, hij heeft die mening ik denk inmiddels al 10 jaar niet?
Zelfs lezingen gegeven in NYC om zijn verhaal wereldkundig te maken, toen waren er ook geen sancties vanuit SA.

De (eventuele) sancties zijn een rechtstreeks gevolg van dat gekloot met die vlag, dat is toch een stuk persoonlijker dan in een debat de islam affikken dat zijn ze inmiddels wel gewend daar en is overal ter wereld een issue.
Je moet het begrip 'mening' abstracter zien. Een sticker op een vlag is ook een mening. Dat is persoonlijker, mogelijk zelfs kwetsender, maar nog steeds een mening.
pi_140205591
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je moet het begrip 'mening' abstracter zien. Een sticker op een vlag is ook een mening. Dat is persoonlijker, mogelijk zelfs kwetsender, maar nog steeds een mening.
Zie de post van Wespensteek vrijheid van meningsuiting kent ook grenzen. Al moet een rechter zich daar dan maar verder over buigen als het aan de orde komt.

Waarbij ik me kan voorstellen dat een rechter zaken als maatschappij-ontwrichtend i.v.m. de schade en het eventuele banenverlies ook nog wel mee zou wegen.
blablablabla
pi_140205603
Als je je mening niet kunt uiten, zonder kwetsend te worden, ben je op de ladder der beschaving toch wel weer diep gezonken.

Vroeger vochten we alles met geweld; recht van de sterkste, jwz. We hebben bedacht dat dat gewoon niet zo handig is. Maar dit is weer een paar stappen terug. Zijn mening was allang duidelijk. Blijkbaar raakt het effect uitgewerkt.....
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:12:09 #115
53267 TC03
pi_140205677
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je je mening niet kunt uiten, zonder kwetsend te worden, ben je op de ladder der beschaving toch wel weer diep gezonken.

Vroeger vochten we alles met geweld; recht van de sterkste, jwz. We hebben bedacht dat dat gewoon niet zo handig is. Maar dit is weer een paar stappen terug.

Vanaf 3:40.

Wat voor de één zijn oprechte mening is, is voor de ander beledigend.

Je bent pas diep gezonken als je inhoud en vorm niet van elkaar kan scheiden, zoals jij en bijna alle Fokkers hier niet kunnen. Oftewel, het niet erg vinden dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt omdat je de mening in kwestie debiel vind. Het idee van vrijheid van meningsuiting is juist dat je die vrijheid hebt ongeacht de inhoud.
pi_140205877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat voor de één zijn oprechte mening is, is voor de ander beledigend.
Er is wel een grijs gebied, maar over het algemeen vinden de meeste mensen beledigende dingen allemaal wel beledigend. Hooguit de mate waarin we er ons wat van aantrekken. In dit geval is het vrij duidelijk dat dit gewoonweg beledigend is.

quote:
Je bent pas diep gezonken als je inhoud en vorm niet van elkaar kan scheiden, zoals jij en bijna alle Fokkers hier niet kunnen. Oftewel, het niet erg vinden dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt omdat je de mening in kwestie debiel vind. Het idee van vrijheid van meningsuiting is juist dat je die vrijheid hebt ongeacht de inhoud.
Dat is jouw idee. Gelukkig hoort daar bij de meeste mensen beledigen niet bij. :) (afgezien van je bijna arrogante opinie dat je vindt dat anderen iets niet kunnen wat jij zogenaamd wél kan)
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:22:02 #117
53267 TC03
pi_140205993
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is wel een grijs gebied, maar over het algemeen vinden de meeste mensen beledigende dingen allemaal wel beledigend. Hooguit de mate waarin we er ons wat van aantrekken. In dit geval is het vrij duidelijk dat dit gewoonweg beledigend is.
Dat waag ik te betwijfelen. En dan nog, als 99,99% van de mensen iets beledigend vindt, moet die 0,01% daar onder lijden? Is het niet beter om niet hypersensitief te zijn en een ieder zijn vrijheid te gunnen?
quote:
[..]

Dat is jouw idee. Gelukkig hoort daar bij de meeste mensen beledigen niet bij. :) (afgezien van je bijna arrogante opinie dat je vindt dat anderen iets niet kunnen wat jij zogenaamd wél kan)
Een select groepje mensen hier kan iets niet wat ik wel kan. Ik weet zeker dat op de gemiddelde universiteit de meesten dat wel kunnen. Ik acht mezelf heus niet superieur hoor. :)
pi_140206074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. En dan nog, als 99,99% van de mensen iets beledigend vindt, moet die 0,01% daar onder lijden? Is het niet beter om niet hypersensitief te zijn en een ieder zijn vrijheid te gunnen?

Beschaving hoort daar blijkbaar niet bij. Het is blijkbaar voor jou prima om elke dag bij jou op de stoep te staan en jou de hele dag te staan uitschelden. Wat bijzonder dat dat normaal is. Iets met normen en waarden.

quote:
Een select groepje mensen hier kan iets niet wat ik wel kan. Ik weet zeker dat op de gemiddelde universiteit de meesten dat wel kunnen. Ik acht mezelf heus niet superieur hoor. :)
Dat ben je zéker niet. :)
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:24:47 #119
53267 TC03
pi_140206095
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Beschaving hoort daar blijkbaar niet bij. Het is blijkbaar voor jou prima om elke dag bij jou op de stoep te staan en jou de hele dag te staan uitschelden. Wat bijzonder dat dat normaal is.
Hoe vaak ga je mij nog woorden in de mond leggen met foutieve analogieën? Echt... :') Dat is helemaal niet prima.
pi_140206118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je mij nog woorden in de mond leggen? :') Dat is helemaal niet prima.
Heuj, vrijheid van meningsuiting. Moet gewoon kunnen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:26:37 #121
53267 TC03
pi_140206171
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heuj, vrijheid van meningsuiting. Moet gewoon kunnen.
Klopt, er juridisch geen enkele mogelijkheid om jou aan te pakken als je als moderator op Fok bewust gaat lopen trollen door structureel mensen woorden in de mond te leggen.
pi_140206365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, er juridisch geen enkele mogelijkheid om jou aan te pakken als je als moderator op Fok bewust gaat lopen trollen door structureel mensen woorden in de mond te leggen.
Ik vind je wel hypocriet op dat vlak. Aan de ene kant ben je van mening dat mensen alles maar mogen kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting. Tenminste dat proef ik uit je post met dat filmpje over Hans Teeuwen.
Aan de andere kant loop je steeds te huilen dat mensen jou van alles in de mond leggen misschien moet je je eigen standpunt gewoon wat beter formuleren.
blablablabla
pi_140206439
Het gaat er bij een mening niet om WAT er gezegd wordt, maar DAT het gezegd mag worden.

--WAT er gezegd wordt mag iedereen op zijn eigen volwassen of kinderachtige wijze ventileren en is ook op dezelfde volwassen of kinderachtige manier op te vatten. Hoe dan daarop te reageren is ook weer de keuze om dat op een volwassen of kinderachtige wijze te doen.

--DAT het gezegd mag worden is een (met name) westers grondrecht.

M.i. is het grondrechtelijke 'DAT' dan ook vele malen belangrijker dan het subjectieve 'WAT".

In dit geval kun je stellen dat én Wilders én SA kinderachtig bezig zijn. Maar goed, dat is mijn mening.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:34:13 #124
53267 TC03
pi_140206442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind je wel hypocriet op dat vlak. Aan de ene kant ben je van mening dat mensen alles maar mogen kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting. Tenminste dat proef ik uit je post met dat filmpje over Hans Teeuwen.
Aan de andere kant loop je steeds te huilen dat mensen jou van alles in de mond leggen misschien moet je je eigen standpunt gewoon wat beter formuleren.
Nee, mensen moeten gewoon niet continu aannames doen.

Ik zeg: vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan verbod op belediging.
FH maakt daarvan: jij vindt het ok als iemand de hele dag jou op de stoep staat uit te schelden.

Echt, waar haalt hij het vandaan? :') En dan moet ik mijn standpunt duidelijker formuleren? Misschien moeten mensen gewoon kritischer lezen en vragen stellen als ze iets niet snappen of onduidelijk vinden.
pi_140206556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten gewoon niet continu aannames doen.

Ik zeg: vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan verbod op belediging.
FH maakt daarvan: jij vindt het ok als iemand de hele dag jou op de stoep staat uit te schelden.

Echt, waar haalt hij het vandaan? :') En dan moet ik mijn standpunt duidelijker formuleren? Misschien moeten mensen gewoon kritischer lezen en vragen stellen als ze iets niet snappen of onduidelijk vinden.
Gokje. Hij vindt het gedrag van Wilders een dusdanig beledigend karakter hebben dat het eigenlijk niets met hetgeen waarop jij je beroept, de vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

Ben het daar eigenlijk wel mee eens maar goed we leven in een rechtsstaat zolang er dus geen uitspraak ligt die anders aantoont kan je de uitspraken van Wilders feitelijk alleen onder vrijheid van meningsuiting scharen en heb jij dus gelijk.
blablablabla
pi_140207049
Vindt het wel heel frappant dat dit net voor de Europese-verkiezingen speelt. Dit is al meer dan een half jaar oud en nu vlak voor de verkiezingen wordt er trammelant van gemaakt?

Ik zet mijn aluhoedje alvast op :P
pi_140207177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:51 schreef JumJum het volgende:
Vindt het wel heel frappant dat dit net voor de Europese-verkiezingen speelt. Dit is al meer dan een half jaar oud en nu vlak voor de verkiezingen wordt er trammelant van gemaakt?

Ik zet mijn aluhoedje alvast op :P
Het speelt al langer:
quote:
Timmermans wil er alles aan doen 'om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden'. Hij wil Saoedi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het 'puberaal gedrag van een parlementariër'.

'Zeer geruime tijd indicaties'
Volgens hem zijn er al 'zeer geruime tijd' indicaties dat sancties eraan zitten te komen. Al die tijd wordt hierover ook al met de Saoedi's gesproken.
http://www.volkskrant.nl/(...)niet-bevestigd.dhtml
pi_140207785
quote:
Weet ik, toen ik het las had ik meteen zo iets van; er zijn weer verkiezingen en nu gaat dit opeens spelen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:59:48 #129
121310 venomsnake
El Saltador
pi_140209656
Tja, dat die achterlijke acties en uitspraken van Wilders zo nu en dan voor de nodige problemen gaan zorgen is toch niet zo vreemd? Ik kijk hier niet echt van op eigenlijk..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_140212918
Je kan denken wat je wilt van Wilders, hij legt hier wel (misschien onbedoeld) een moreel knelpuntje bloot. Hoe lang wegen de economische belangen zo zwaar dat we wel een stukje vrijheid willen verkwanselen en op welk punt gaat het te ver? Of hoeveel kan in dit geval S.A. eisen zodat wij zaken met hun 'mogen' doen?

Geen alcohol in S.A.? Prima, wet van het land.
Ons niet beledigen? Tuurlijk, dat is toch maar puberaal gedrag.
Misschien een educatieve film over de islam voor je een visum krijgt? Ach, als je er per se heen wilt.
Misschien een educatieve film over de islam op onze scholen? Ach het is maar een uurtje per jaar?
Misschien wel elke week een film van een uur?
Als jullie onze olie gebruiken moeten jullie ook onze wetten respecteren, geen vrouwen achter het stuur.
Als jullie onze olie nog willen gebruiken moeten jullie je tot de islam bekeren?

Waar is het keerpunt?
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:45:40 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140213200
Ik zie het probleem niet. Er staat nergens geschreven dat vrijheid van meningsuiting gratis is. We hebben vrijheid van meningsuiting en dat kost ons geld en banen. Als je zo graag "moreel superieur" wil zijn dan betalen we dat toch graag?
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:59:37 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_140216328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:37 schreef Deko het volgende:
Je kan denken wat je wilt van Wilders, hij legt hier wel (misschien onbedoeld) een moreel knelpuntje bloot. Hoe lang wegen de economische belangen zo zwaar dat we wel een stukje vrijheid willen verkwanselen en op welk punt gaat het te ver? Of hoeveel kan in dit geval S.A. eisen zodat wij zaken met hun 'mogen' doen?

Geen alcohol in S.A.? Prima, wet van het land.
Ons niet beledigen? Tuurlijk, dat is toch maar puberaal gedrag.
Misschien een educatieve film over de islam voor je een visum krijgt? Ach, als je er per se heen wilt.
Misschien een educatieve film over de islam op onze scholen? Ach het is maar een uurtje per jaar?
Misschien wel elke week een film van een uur?
Als jullie onze olie gebruiken moeten jullie ook onze wetten respecteren, geen vrouwen achter het stuur.
Als jullie onze olie nog willen gebruiken moeten jullie je tot de islam bekeren?

Waar is het keerpunt?
Sorry, maar SA doet al vele jaren handel drijven met allerlei landen die alles behalve islamitisch zijn, nog nooit hebben ze wat geeist. We hebben het hier wel over het koningshuis waarvan de prinsjes als kind nog met bush hebben gespeeld, zo moeilijk doen ze dus niet.
Wilders schoffeert niet alleen de islam (wereldwijd), hij heeft ook hun vlag geschoffeert. Dat ze daar niet blij mee zijn en zeggen bekijk het maar kan ik me wat bij voorstellen.
Hoe zou bv amerika gereageerd hebben op het bezoedelen van hun vlag? Denk dat dat ook misschien wel consequentie's gehad had.

Ik blijf het idee van vrijheid van meningsuiting betekend dat je alles kan zeggen zonder dat dat consequentie's heeft een hele rare vinden.
Dit is wat mij betreft de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen, je kan ook alles zeggen, maar dat kan wel consequentie's hebben, kan wel betekenen dat iemand het er niet mee eens is en afstand neemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:04:34 #133
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_140216539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:59 schreef erodome het volgende:

Hoe zou bv amerika gereageerd hebben op het bezoedelen van hun vlag? Denk dat dat ook misschien wel consequentie's gehad had.

Het halve midden oosten verbrand die vlag, Ik heb S.A. nog nooit iets horen roepen of dat niet wat minder kon.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_140216610
Achterlijk land
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:11:43 #135
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140216839
Overzichtupdate:

quote:
'Saudi-Arabië legt Nederlandse bedrijven sancties op'

Saudi-Arabië is begonnen met de invoering van handelsmaatregelen tegen Nederlandse bedrijven in reactie op de stickeractie van Geert Wilders. De maatregelen worden op aangeven van koning Abdullah ingevoerd.

Dat melden lokale media woensdag op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Riyad.

De Saudische autoriteiten hebben nog niet bevestigd dat er sancties zijn afgekondigd. Dat zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) woensdag. "Wij proberen daarover nu helderheid te krijgen."

Ook premier Mark Rutte benadrukte dat het kabinet nog bezig is bij de Saudische overheid te achterhalen of de berichten kloppen, zei hij woensdag.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie aan NU.nl weten dat Nederland al jaren een intensieve mensenrechtendialoog voert met Saoedi-Arabië. "In zo'n situatie wordt deze dialoog bemoeilijkt en kan schade ontstaan voor Nederlandse bedrijven en banen", aldus een woordvoerder.

'Puberaal'
Timmermans wil er alles aan doen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden". Hij wil Saudi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het "puberaal gedrag van een parlementariër".

Volgens hem zijn er al "zeer geruime tijd" indicaties dat sancties eraan zitten te komen. Al die tijd wordt hierover ook al met de Saudi's gesproken. De komende dagen vertrekt een topambtenaar van hem naar de Saudische hoofdstad Riyad om de Nederlandse positie opnieuw duidelijk te maken. De minister wil kort daarna zelf ook nog gaan.

Door de stickeractie wordt de mensenrechtendialoog met het oerconservatieve koninkrijk onmogelijk gemaakt, aldus Timmermans. "En mogelijk ontstaat er ook nog schade voor Nederlandse bedrijven en banen."

Vlag
PVV-leider Wilders introduceerde de stickers enkele maanden geleden. Het gaat om een afbeelding van de vlag van Saudi-Arabië met de anti-islamitische tekst: ''De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De Koran is gif.''

Wilders vindt het onaanvaardbaar dat Saudi-Arabië handelsmaatregelen zou hebben ingevoerd. ''Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen'', zei hij in een reactie.

Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën stelde eerder dat Nederland geen excuses hoeft aan te bieden aan Saudi-Arabië, omdat de stickeractie van een aantal maanden geleden is. Vicepremier Lodewijk Asscher sprak van een "krankzinnig dreigement".

Eerste slachtoffer
Interieurbouwer Maars uit Harderwijk is al slachtoffer geworden van de handelssancties. Het bedrijf loopt daardoor mogelijk 15 miljoen tot 20 miljoen euro mis, zegt directeur Menno de Vries woensdag.

Het bedrijf stond op het punt een contract definitief rond te maken voor een opdracht van de Saudische oliemaatschappij Aramco, maar hoorde zaterdagochtend dat het niet doorging. Het project zou Maars drie jaar werk opleveren.

Maars was ook in de race voor opdrachten rond een nieuwbouwproject van de Saudische overheid en een universiteitscomplex in het noorden van het Arabische land. "Daar worden we voorlopig niet meer voor uitgenodigd, terwijl wij al 10 jaar actief zijn in Saudi-Arabië", zegt De Vries.
Say what?
pi_140216949
Allemaal nog geen officiele berichten maar lokale media. We wachten af.
pi_140216966
quote:

Men heeft het daar strafbaar willen maken maar het hooggerechtshof heeft geoordeeld dat het onder vrijheid van meningsuiting valt. Er zijn wel staten waar je het niet moet doen in het zicht van mensen want dan kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf.

http://www.ushistory.org/betsy/more/desecration.htm
pi_140217041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:06 schreef bamibij het volgende:
Achterlijk land
Hoe achterlijk is Nederland dan wel niet? :D
pi_140217133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:06 schreef bamibij het volgende:
Achterlijk land
Wilders met z'n stickertjes ( ;( ;( ;( ) zou er goed bij passen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:20:55 #140
53267 TC03
pi_140217238
quote:

[..]

Sorry, maar SA doet al vele jaren handel drijven met allerlei landen die alles behalve islamitisch zijn, nog nooit hebben ze wat geeist. We hebben het hier wel over het koningshuis waarvan de prinsjes als kind nog met bush hebben gespeeld, zo moeilijk doen ze dus niet.
Wilders schoffeert niet alleen de islam (wereldwijd), hij heeft ook hun vlag geschoffeert. Dat ze daar niet blij mee zijn en zeggen bekijk het maar kan ik me wat bij voorstellen.

Ik blijf het idee van vrijheid van meningsuiting betekend dat je alles kan zeggen zonder dat dat consequentie's heeft een hele rare vinden.
Dit is wat mij betreft de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen, je kan ook alles zeggen, maar dat kan wel consequentie's hebben, kan wel betekenen dat iemand het er niet mee eens is en afstand neemt.
Je weet toch hopelijk wel dat Wilders niet werkzaam is bij Shell? Shell heeft niks gedaan hoor. FrieslandCampina ook niet. Beetje raar dat jij dat door de war haalt.

SA neemt afstand van bedrijven die niks met Wilders te maken hebben. Dat is toch raar?

Ik weet zeker dat Amerika niks had gedaan. Amerika respecteert namelijk mensenrechten en democratieën.
pi_140217333
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef TC03 het volgende:

Ik weet zeker dat Amerika niks had gedaan. Amerika respecteert namelijk mensenrechten en democratieën.
Nee, dat doen "ze" niet. Illegale oorlogen en oorlogsmisdaden spreken boekdelen.
pi_140217391
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:26:12 #143
53267 TC03
pi_140217426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:23 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Nee, dat doen "ze" niet. Illegale oorlogen en oorlogsmisdaden spreken boekdelen.
Elk huisje heeft zijn kruisje.

SA is een totalitaire staat waar mensen geen enkele vrijheid gekund wordt.

De VS is een democratie met een grondwet waarom mensenrechten gegarandeerd worden.

Zie je het verschil?
pi_140217513
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Elk huisje heeft zijn kruisje.

SA is een totalitaire staat waar mensen geen enkele vrijheid gekund wordt.

De VS is een democratie met een grondwet waarom mensenrechten gegarandeerd worden.

Zie je het verschil?
Ik snap niet waarom je SA er bij haalt, ik reageer enkel op die zinnetje.
pi_140217551
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je weet toch hopelijk wel dat Wilders niet werkzaam is bij Shell? Shell heeft niks gedaan hoor. FrieslandCampina ook niet. Beetje raar dat jij dat door de war haalt.

SA neemt afstand van bedrijven die niks met Wilders te maken hebben. Dat is toch raar?

Ik heb wel begrip voor de actie van SA. Dat Wilders zijn pijlen richt op de islam binnen Nederland is nog verdedigbaar (en vaak ben ik het er ook mee eens) maar om nu het buitenland te gaan beledigen ;( Wat wil hij hiermee bereiken? Dit zet toch alleen maar kwaad bloed?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:29:59 #146
53267 TC03
pi_140217552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:28 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je SA er bij haalt, ik reageer enkel op die zinnetje.
Ik haal SA erbij omdat erodome die vergelijking maakte.

Als jij die vergelijking niet wil maken, is jouw zinnetje off-topic VS-gebash.
pi_140217595
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Offtopic. Ja.
Gebash? Welnee, dat zijn feiten.

Maargoed, OT nu dan maar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:08 #148
53267 TC03
pi_140217597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef eight het volgende:

[..]

Ik heb wel begrip voor de actie van SA. Dat Wilders zijn pijlen richt op de islam binnen Nederland is nog verdedigbaar (en vaak ben ik het er ook mee eens) maar om nu het buitenland te gaan beledigen ;( Wat wil hij hiermee bereiken? Dit zet toch alleen maar kwaad bloed?
Begrip voor SA die de Nederlandse grondwet niet respecteert. _O-

Ongelofelijk hoe makkelijk men hier mensenrechten overboord gooit zodra het iemand betreft die ze niet mogen. :X
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:54 #149
53267 TC03
pi_140217627
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:31 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[/quote

Offtopic. Ja.
Gebash? Welnee, dat zijn feiten.
Bashen kan ook op basis van feiten. Ik zeg niet dat je onzin verkondigt.
pi_140217879
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Begrip voor SA die de Nederlandse grondwet niet respecteert. _O-

Ongelofelijk hoe makkelijk men hier mensenrechten overboord gooit zodra het iemand betreft die ze niet mogen. :X
Je bedoelt vrijheid van meningsuiting?
Wilders uit beledigingen en hun moeten dat maar respecteren? Lijkt mij de omgekeerde wereld.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:41:29 #151
53267 TC03
pi_140218084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:37 schreef eight het volgende:

[..]

Je bedoelt vrijheid van meningsuiting?
Wilders uit beledigingen en hun moeten dat maar respecteren? Lijkt mij de omgekeerde wereld.
Voor de miljoenmiljardste keer:

- Wilders beledigt SA.
- SA straft Nederlandse bedrijven.

Nederlandse bedrijven hebben echter niks met SA te maken. SA moet Wilders straffen als ze een statement willen maken, niet de NL bedrijven.

Het enige doel is de politiek in NL onder druk te zetten om Wilders in te laten binden, hetgeen neerkomt op het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Hoe kan je dat nou respecteren?
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:46:36 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_140218451
Toevallig ook dat het na al die maanden zo vlak voor de verkiezingen wordt uitgespeeld he?! Wat een toeval, echt ongelooflijk. Nu kan het stemvee mooi even zien dat die Wilders wel degelijk echt zo'n enge slechte man is als de belangrijke meneren altijd zeggen. Daar kunnen ze morgen in het stemhokje mooi niet omheen! En dat de Saoudies dan vrijdag bijdraaien nadat Timmermans uit heeft gelegd hoe 't zit hier in Nederland (alsof hun eigen ambassadeur dat niet weet), tja dat is eigenlijk al even toevallig. Hij was zo druk, hij had écht niet eerder de tijd. :')
Life is what you make it.
pi_140218481
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:41 schreef TC03 het volgende:
Het enige doel is de politiek in NL onder druk te zetten om Wilders in te laten binden, hetgeen neerkomt op het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Hoe kan je dat nou respecteren?
Omdat ik ook graag zou zien dat Wilders een normaal zijn standpunten gaat brengen zonder andere landen te schofferen. Zonder schofferen kun je ook een politieke boodschap brengen.

Sterker nog, Wilders zou als geen ander moeten weten dat zijn actie wel een reactie moest uitlokken. Hij wist op voorhand dat de tolerantie van de machthebbers niet heel groot is en dat zijn actie een ernstige belediging van vlag, land en inwoners is.

Als niemand in Nederland hem tot de orde kan/wil roepen en mensen hem massaal steunen heeft Nederland pech.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:49:38 #154
53267 TC03
pi_140218664
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat ik ook graag zou zien dat Wilders een normaal zijn standpunten gaat brengen zonder andere landen te schofferen. Zonder schofferen kun je ook een politieke boodschap brengen.

Sterker nog, Wilders zou als geen ander moeten weten dat zijn actie wel een reactie moest uitlokken. Hij wist op voorhand dat de tolerantie van de machthebbers niet heel groot is en dat zijn actie een ernstige belediging van vlag, land en inwoners is.

Als niemand in Nederland hem tot de orde kan/wil roepen en mensen hem massaal steunen heeft Nederland pech.
Wilders mag zelf weten hoe hij anderen benadert. Punt. Waarom zou iemand hem tot de orde moeten roepen? Ik vind het vrij eng dat je die neiging uberhaupt hebt. Wilders bepaalt zelf zijn eigen leven. Vrijheid!
pi_140218837
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Voor de miljoenmiljardste keer:

- Wilders beledigt SA.
- SA straft Nederlandse bedrijven.

Nederlandse bedrijven hebben echter niks met SA te maken. SA moet Wilders straffen als ze een statement willen maken, niet de NL bedrijven.

Het enige doel is de politiek in NL onder druk te zetten om Wilders in te laten binden, hetgeen neerkomt op het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Hij is fractieleider in de tweede kamer en daardoor vertegenwoordigd hij de BV Nederland.
Bij spanningen tussen landen zijn handelssancties een vrije normale maatregel.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:56:27 #156
53267 TC03
pi_140219004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:52 schreef eight het volgende:

[..]

Hij is fractieleider in de tweede kamer en daardoor vertegenwoordigd hij de BV Nederland.
Nope! Hij vertegenwoordigt enkel en alleen zijn achterban. Niets meer niets minder. Hij zit niet in de regering hè.
pi_140219071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:52 schreef eight het volgende:

[..]

Bij spanningen tussen landen zijn handelssancties een vrije normale maatregel.
Er zijn geen spanningen tussen beide landen.

Er is spanning tussen 2 kleuters Wilders en SA waarbij SA (heel kinderachtig) de NL regering wil blackmailen om haar verwende zin te krijgen.
pi_140219076
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wilders mag zelf weten hoe hij anderen benadert. Punt. Waarom zou iemand hem tot de orde moeten roepen? Ik vind het vrij eng dat je die neiging uberhaupt hebt. Wilders bepaalt zelf zijn eigen leven. Vrijheid!
Nee, Wilders bepaalt dat niet zelf. Als politicus heeft hij een publieke en vertegenwoordigende functie waardoor hij zich juist diplomatiek hoort op te stellen. Wat hij doet is niet in het algemeen belang van Nederland aangezien zijn acties schade veroorzaken.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:59:33 #159
53267 TC03
pi_140219162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:57 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, Wilders bepaalt dat niet zelf. Als politicus heeft hij een publieke en vertegenwoordigende functie waardoor hij zich juist diplomatiek hoort op te stellen. Wat hij doet is niet in het algemeen belang van Nederland aangezien zijn acties schade veroorzaken.
dat zie je echt volledig verkeerd. Hij heeft enkel de taak zijn eigen achterban te vertegenwoordigden. Niet meer niet minder. Hij zit niet in de regering. Hij is gewoon een individu, een onafhankelijke denker. Hij draagt geen enkele verantwoordelijkheid. Hij heeft net zoveel diplomatieke verantwoordelijkheden als Matthijs van Nieuwkerk, Yvonne Heslinga of Louis van Gaal.
pi_140219233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:57 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom veroorzaken zijn acties schade?
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:01:14 #161
53267 TC03
pi_140219245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er is spanning tussen 2 kleuters Wilders en SA waarbij SA (heel kinderachtig) de NL regering wil blackmailen om haar verwende zin te krijgen.
+1
pi_140219871
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

dat zie je echt volledig verkeerd. Hij heeft enkel de taak zijn eigen achterban te vertegenwoordigden. Niet meer niet minder. Hij zit niet in de regering. Hij is gewoon een individu, een onafhankelijke denker. Hij draagt geen enkele verantwoordelijkheid. Hij heeft net zoveel diplomatieke verantwoordelijkheden als Matthijs van Nieuwkerk of Louis van Gaal.
En wat is dan het profijt van zijn achterban in deze stickeractie? Zijn achterban woont in Nederland en zal het waarschijnlijk worst wezen hoe de zaken in SA geregeld worden. In zijn achterban zullen ongetwijfeld mensen werkzaam zijn bij de Nederlandse bedrijven die nu hinder ondervinden van deze waardeloze en onnodige ruzie. Deze onzin die hij gestart is kent alleen verliezers. Waarom beperkt hij zich niet gewoon tot Nederland? Hier liggen de problemen die in zijn straatje vallen voor het oprapen.

Verder is verantwoording van politici in het Nederlands staatsrecht gewoon onduidelijk geregeld.
pi_140219883
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omdat wel duidelijk is dat Wilders anderen schade berokkend met zijn roekeloze gedrag. Hij is politicus en volksvertegenwoordiger van Nederland bij die rol hoort hij oog te hebben voor de belangen van alle Nederlanders en daar hoort bij dat hij verantwoording aflegt aan de mensen in Nederland. Dus ook dat mensen hem tot de orde roepen, de manier waarop hij zijn boodschap brengt is gewoon niet juist.
pi_140219920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom veroorzaken zijn acties schade?
o.a. Omzetverlies, baanverlies, het mislopen van nieuwe opdrachten, etc.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:17:57 #165
53267 TC03
pi_140220036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:13 schreef eight het volgende:

[..]

En wat is dan het profijt van zijn achterban in deze stickeractie? Zijn achterban woont in Nederland en zal het waarschijnlijk worst wezen hoe de zaken in SA geregeld worden. In zijn achterban zullen ongetwijfeld mensen werkzaam zijn bij de Nederlandse bedrijven die nu hinder ondervinden van deze waardeloze en onnodige ruzie. Deze onzin die hij gestart is kent alleen verliezers. Waarom beperkt hij zich niet gewoon tot Nederland? Hier liggen de problemen die in zijn straatje vallen voor het oprapen.
Weet ik veel waarom hij zich biet tot NL beperkt. Dat mag hij helemaal zelf weten. Daar hebben jij, ik en SA helemaal *niks* mee te maken. Ook jij hebt die stasi-drang om anderen te controleren en sturen omdat ze iets doen wat jij niet leuk vindt. Ik vind dat zo bizar.
quote:
Verder is verantwoording van politici in het Nederlands staatsrecht gewoon onduidelijk geregeld.
Lol. Is niks onduidelijks aan hoor. Wilders is gewoon een individu zoals jij, ik, Agnes Jongerius, Johan Derksen, The Common Linnets en Gordon.
pi_140220047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee hoor ze hebben helemaal nog geen voorwaarden gesteld. Ze willen op het moment gewoon beperkt handelen met Nederland om die actie van Wilders.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:18:49 #167
53267 TC03
pi_140220071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:14 schreef eight het volgende:

[..]

o.a. Omzetverlies, baanverlies, het mislopen van nieuwe opdrachten, etc.
Nee. SA heeft die sancties opgelegd, niet Wilders! Niet de schuld afschuiven he.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:19:50 #168
53267 TC03
pi_140220118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee hoor ze hebben helemaal nog geen voorwaarden gesteld. Ze willen op het moment gewoon beperkt handelen met Nederland om die actie van Wilders.
Wat ben jij naïef. Sancties hebben altijd een doel. In dit geval Wilders de mond snoeren. Waarom zouden ze anders sancties opleggen?
pi_140220176
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat ben jij naïef. Sancties hebben altijd een doel. In dit geval Wilders de mond snoeren. Waarom zouden ze anders sancties opleggen?
Om de redenen dat ik ook niet wil handelen met mensen die mij diep beledigen of die toestaan dat ik diep beledigd word.
pi_140220236
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef Schanulleke het volgende:
Toevallig ook dat het na al die maanden zo vlak voor de verkiezingen wordt uitgespeeld he?! Wat een toeval, echt ongelooflijk. Nu kan het stemvee mooi even zien dat die Wilders wel degelijk echt zo'n enge slechte man is als de belangrijke meneren altijd zeggen. Daar kunnen ze morgen in het stemhokje mooi niet omheen! En dat de Saoudies dan vrijdag bijdraaien nadat Timmermans uit heeft gelegd hoe 't zit hier in Nederland (alsof hun eigen ambassadeur dat niet weet), tja dat is eigenlijk al even toevallig. Hij was zo druk, hij had écht niet eerder de tijd. :')
Vergeefse moeite, ik probeer dit al vanaf dag 1 duidelijk te maken,
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:23:07 #171
53267 TC03
pi_140220282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Om de redenen dat ik ook niet wil handelen met mensen die mij diep beledigen of die toestaan dat ik diep beledigd word
Omfg. Je laat je volledig voor het karretje van een paar fundamentalisten spannen en je hebt het niet eens door. Verschrikkelijk. Ik snap SA wel, hun sancties hebben gewoon effect. Langzaam veranderen tolerante Nederlanders in leden van de gedachtenpolitie. Dit topic bewijst dat gewoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door TC03 op 21-05-2014 21:28:44 ]
pi_140220402
De mensen die Wilders verantwoordelijk willen stellen voor het achterlijke gedrag van Saoedi Arabië.... :') :')
pi_140220538
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omfg. Je laat je volledig voor het karretje van een paar fundamentalisten spannen en je hebt het niet eens door. Verschrikkelijk.
Onzin. Er is gewoon geen noodzaak om de geloofsbelijdenis van de moslims te vervangen door een beledigende tekst en tegelijk ook nog de vlag van een land te verminken. Wilders noemde het zelf een poging tot choqueren, nou dat is gelukt en ze reageren, gefeliciteerd. Als je op die manier jouw boodschap brengt en aandacht vraagt, dan ben ik het er niet mee eens, heb je inhoudelijke kritiek op SA en komt er daarom een boycot dan zal ik je verdedigen maar niet hierom.
pi_140220556
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet ik veel waarom hij zich biet tot NL beperkt. Dat mag hij helemaal zelf weten. Daar hebben jij, ik en SA helemaal *niks* mee te maken. Ook jij hebt die stasi-drang om anderen te controleren en sturen omdat ze iets doen wat jij niet leuk vindt. Ik vind dat zo bizar.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet ik veel waarom hij zich biet tot NL beperkt. Dat mag hij helemaal zelf weten. Daar hebben jij, ik en SA helemaal *niks* mee te maken.
Zijn achterban wel want hij vertegenwoordigd hun. Leg eens wat hun hier nu mee opschieten ( ik zie in die groep alleen verliezers).

quote:
Ook jij hebt die stasi-drang om anderen te controleren en sturen omdat ze iets doen wat jij niet leuk vindt. Ik vind dat zo bizar.
Zeg dat maar tegen zijn partijleden die door hem gemuilkorfd worden!
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:31:26 #175
53267 TC03
pi_140220610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin. Er is gewoon geen noodzaak om de geloofsbelijdenis van de moslims te vervangen door een beledigende tekst en tegelijk ook nog de vlag van een te verminken. Wilders noemde het zelf een poging tot choqueren, nou dat is gelukt en ze reageren, gefeliciteerd. Als je op die manier jouw boodschap brengt en aandacht vraagt, dan ben ik het er niet mee eens, heb je inhoudelijke kritiek op SA en komt er daarom een boycot dan zal ik je verdedigen maar niet hierom.
Maar SA boycot bedrijven die er helemaal niks mee te maken hebben, niet Wilders. Wanneer ga je dat nou eens begrijpen?

Shell en FrieslandCampina worden NIET door Wilders vertegenwoordigd!!!
pi_140220630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:29 schreef eight het volgende:
Die zijn er niet, er is ook geen ledenraad of ledenvergadering bij de PVV, juist daardoor is dit zo'n probleem, het zelfreinigende vermogen mist volledig. Wilders is aan niemand verantwoording verschuldigd behalve de kiezers.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:32:15 #177
53267 TC03
pi_140220645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:29 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

Zijn achterban wel want hij vertegenwoordigd hun. Leg eens wat hun hier nu mee opschieten ( ik zie in die groep alleen verliezers).
Niet relevant.
quote:
niet relevant.
pi_140220646
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee. SA heeft die sancties opgelegd, niet Wilders! Niet de schuld afschuiven he.
potato, potahto
pi_140220732
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar SA boycot bedrijven die er helemaal niks mee te maken hebben, niet Wilders. Wanneer ga je dat nou eens begrijpen?

Ja, omdat S-A vermoedelijk denkt dat de boodschap niet landt als ze tegen Wilders zeggen dat hij een lul is of hem de toegang tot hun land ontzeggen. Sterker, de kans is groot dat zal aangrijpen om wat extra schijt over S-A heen te storten.
pi_140220794
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Wilders is als volksvertegenwoordiger ook de politiek belangen van die bedrijven aan het vertegenwoordigen. Hij is als volksvertegenwoordiger onlosmakelijk verbonden met Nederland.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:35:43 #181
53267 TC03
pi_140220797
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, omdat S-A vermoedelijk denkt dat de boodschap niet landt als ze tegen Wilders zeggen dat hij een lul is of hem de toegang tot hun land ontzeggen. Sterker, de kans is groot dat zal aangrijpen om wat extra schijt over S-A heen te storten.
En wat is 'de boodschap'? De boodschap is: 'snoer Wilders de mond'. Oftewel, schuif de grondwet aan de kant omdat de Saudi's lange tenen hebben.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:37:04 #182
53267 TC03
pi_140220859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor. Wilders is als volksvertegenwoordiger ook de politiek belangen van die bedrijven aan het vertegenwoordigen. Hij is als volksvertegenwoordiger onlosmakelijk verbonden met Nederland.
Hij vertegenwoordigt het volk en niets anders. De naam zegt het al. Dit is een feit.

Snap je het verschil tussen opposite en regering?
pi_140220914
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Niet relevant.

[..]

niet relevant.
Grapjas. Eerst geef je aan dat we hier niets mee te maken hebben wat Wilders doet en nu dat ik zijn achterban benoem (die hij nota bene vertegenwoordigt!!!) is het plotseling niet relevant.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:39:25 #184
53267 TC03
pi_140220963
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:38 schreef eight het volgende:

[..]

Grapjas. Eerst geef je aan dat we hier niets mee te maken hebben wat Wilders doet en nu dat ik zijn achterban benoem (die hij nota bene vertegenwoordigt!!!) is het plotseling niet relevant.
Klopt. Wilders mag zelf weten hoe hij de belangen van zijn achterban wil behartigen. Daar hebben wij geen reet mee te maken. Het is arrogant om te denken van wel. Onze mening is dus niet relevant want wij zijn niet aan de PVV verbonden.
pi_140221040
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

En wat is 'de boodschap'? De boodschap is: 'snoer Wilders de mond'. Oftewel, schuif de grondwet aan de kant omdat de Saudi's lange tenen hebben.
De boodschap is vooral: effe dimmen, Greet.
pi_140221051
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij vertegenwoordigt het volk en niets anders. De naam zegt het al. Dit is een feit.

Snap je het verschil tussen opposite en regering?
Grondwet:
quote:
Artikel 50
De Staten-Generaal vertegenwoordigen het gehele Nederlandse volk.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:41:46 #187
53267 TC03
pi_140221065
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De boodschap is vooral: effe dimmen, Greet.
mond snoeren dus. Is hetzelfde.
pi_140221092
geert wilders mag zeggen wat hij wil.. SA zou dat moeten negeren, dit is een overdreven reactie als het officieel bevestigd wordt
dehket, ya3ni hassat hawak!
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:42:38 #189
53267 TC03
pi_140221104
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grondwet:

[..]

Daar staat precies wat ik zeg. Het volk.
pi_140221125
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt. Wilders mag zelf weten hoe hij de belangen van zijn achterban wil behartigen.
Daar hebben wij geen reet mee te maken. Het is arrogant om te denken van wel.
[/quote]

Je moet toch zelf ook inzien dat deze actie allesbehalve het belang van zijn achterban dient?
pi_140221147
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef eight het volgende:

[..]

Daar hebben wij geen reet mee te maken. Het is arrogant om te denken van wel.
klopt, maar dat is niet relevant :P
pi_140221152
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:42 schreef Irakeesje het volgende:
geert wilders mag zeggen wat hij wil.. SA zou dat moeten negeren, dit is een overdreven reactie als het officieel bevestigd wordt
Hoe bedoel je dit? zijn die sancties niet officieel? dus nog niet aan de orde?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:44:15 #193
53267 TC03
pi_140221166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef eight het volgende:

[..]

Je moet toch zelf ook inzien dat deze actie allesbehalve het belang van zijn achterban dient?
Ja dus? Moet ie lekker zelf weten. Iedereen is vrij om domme dingen te doen.
pi_140221191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? zijn die sancties niet officieel? dus nog niet aan de orde?
tot nu toe zijn alle bronnen alleen van lokale media; ik zie nog geen reactie van de ministerie of Koning van het land
pi_140221232
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daar staat precies wat ik zeg. Het volk.
Het volk zijn natuurlijk ook de bedrijven in Nederland,
Maar dan is in elk geval logisch dat SA niet meer met dat volk dat zich door Wilders laat vertegenwoordigen wil handelen.
pi_140221239
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja dus? Moet ie lekker zelf weten. Iedereen is vrij om domme dingen te doen.
Dure misstap.
pi_140221269
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

mond snoeren dus. Is hetzelfde.
Tsja, ik vind het een tamelijk kinderachtige reactie van de Saudi's. Punt is echter dat zij de vrijheid hebben om sancties aan ons op te leggen, net zoals Greet moet kunnen zeggen wat hij wil.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:46:49 #198
53267 TC03
pi_140221277
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef eight het volgende:

[..]

Dure misstap.
Iedereen is vrij om dure misstappen te maken.

Wat is je punt?
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:47:48 #199
53267 TC03
pi_140221321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het volk zijn natuurlijk ook de bedrijven in Nederland,
Maar dan is in elk geval logisch dat SA niet meer met dat volk dat zich door Wilders laat vertegenwoordigen wil handelen.
Nee. Het volk is het volk.

De bv Shell heeft geen stembiljet gekregen.

En wtf is er logisch aan om 17 miljoen mensen te veroordelen op basis van de uitspraken van 1 persoon?

Waarom fungeer jij als spreekbuis van fundamentalisten?
pi_140221366
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef Irakeesje het volgende:

[..]

tot nu toe zijn alle bronnen alleen van lokale media; ik zie nog geen reactie van de ministerie of Koning van het land
Ahh ok, even afwachten dus.. of na 22 Mei waait alles weer over en is er niets meer aan de hand :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')