abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:00 #101
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140205067
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij zegt dat het een raar land is waar de mensen niet sporen :')
Dat zeg ik niet. :) :D Leer lezen.
quote:
[..]

Jij loopt te hoop tegen de mensen die dat zeggen :D
Ja omdat ik een andere mening heb. :D Dat heet discussie. :D Gek hè? :D Dat wil niet zeggen dat ik hun mening wil verbieden. :D Snap je het verschil? :D
quote:
[..]

Jij begrijpt niet dat dit de schuld van Wilders is. Hij weet allang dat dit dit soort represailles oplevert en dan tóch gewoon doen.
SA beurt ons 2 miljard door de neus, niet Wilders. :D
quote:
[..]

Klopt. Dat merk ik....
Fijn. :D :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:18 #102
53267 TC03
pi_140205077
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat heet beschaving. Een woord waarvan ik wil voorstellen dat je de betekenis eens opzoekt. :)
Doe normaal man. Waar slaan dit soort persoonlijke aanvallen op? Wtf?

Ik ben beschaafder dan jou.
pi_140205118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

'Dan jij '.

En ik val je niet persoonlijk aan. :)
Ik stel alleen voor dat je even opzoekt wat het woord betekent. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:57:50 #104
53267 TC03
pi_140205131
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan jij.

En ik val je niet persoonlijk aan. :)
Ik stel alleen voor dat je even opzoekt wat het woord betekent. :)
Ik weet wat het betekent. :) :D Waarom denk je dat ik niet weet als ik vragen mag? :D :)
pi_140205147
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan jij.
Maar je bent best een vermakelijke trol hoor begrijp alleen niet waarom je zo sterk met 2 maten meet en de correlatie weigert te onderkennen tussen de stupide daden van dhr Wilders en de 2 miljard die ons door de neus is geboord :) .
blablablabla
pi_140205169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:48 schreef TC03 het volgende:
Hier ga je de fout in. Wat de één een eerlijke mening vindt, kan voor de ander beledigend zijn. Meningen kunnen beledigend zijn. Een verbod op beledigingen staat haaks op de vrijheid van meningsuiting. Per definitie!
Hier ga je de fout in want een verbod op beledigen is niet wat iemand vindt maar wat beledigend is. Er is nu ook een verbod op beledigen

quote:
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
De vrijheid van meningsuiting is dus al beperkt en het is gewoon handhaafbaar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:59:04 #107
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_140205181
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
Beter is het om te buigen als een knipmes en alle misstanden onbenoemd te laten. Hoe ze daar met andere mensen omgaan moeten ze zelf weten. Religie is heilig en wat uit naam ervan gebeurt is goed.

Mij kunnen die sancties geen moer schelen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:59:59 #108
53267 TC03
pi_140205215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan jij.
Maar je bent best een vermakelijke trol hoor begrijp alleen niet waarom je zo sterk met 2 maten meet en de correlatie weigert te onderkennen tussen de stupide daden van dhr Wilders en de 2 miljard die ons door de neus is geboord :) .
Ik ben geen troll, ik ben de enige hier die op abstract niveau kan nadenken. Ik meet verder absoluut niet met twee maten.

Uiteindelijk is het SA die de contracten opzegt, dus leg ik in eerste instantie de schuld bij hen. Dat doe ik, omdat ik de argumenten die zij gebruiken simpelweg onfatsoenlijk en onbeschaafd vind.

Die contracten zeggen ze op omdat Wilders een mening heeft. Maar als Wilders zijn moeder niet was geboren, was dit ook niet gebeurd. Dus eigenlijk is het de schuld van Wilders' oma. Ja, zo kan je wel door blijven gaan.
pi_140205263
quote:
'Kwestie Saudi-Arabië kan Nederland veel banen kosten'

Mogelijke sancties van Saudi-Arabië tegen Nederland kunnen 'veel banen kosten'. Premier Mark Rutte zei dat bij RTL Z. Hij zei erbij dat het kabinet nog bezig is bij de Saudische overheid te achterhalen of berichten over de sancties kloppen.
Als dat het geval is, zal een hoge ambtenaar van het ministerie van Buitenlandse Zaken dit weekend naar de Saudische hoofdstad Riyad reizen. Hij zal daar namens het kabinet uitleggen dat waar de Saudi's zo boos over zijn een actie is van één politieke partij (de PVV) en dat het kabinet er afstand van neemt, aldus Rutte.

Hij nam niet de woorden van vicepremier Lodewijk Asscher over, die het dreigement van Saudi-Arabië krankzinnig noemde. Rutte erkende dat PVV-leider Geert Wilders vrijheid van meningsuiting heeft, maar noemde diens stickeractie 'onnodig grievend, kwetsend en weinig smakelijk'.

Reactie Wilders
PVV-leider Geert Wilders vindt het onaanvaardbaar dat Saudi-Arabië handelsmaatregelen heeft ingevoerd tegen Nederlandse bedrijven in reactie op zijn anti-islamsticker.

'Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen', zei hij woensdag tegen persbureau ANP.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)l-banen-kosten.dhtml
Hopelijk komt het allemaal nog goed en gaat Wilders inderdaad voortaan nadenken voor hij zo'n actie initieert.
blablablabla
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:05:37 #110
53267 TC03
pi_140205445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hier ga je de fout in want een verbod op beledigen is niet wat iemand vindt maar wat beledigend is. Er is nu ook een verbod op beledigen

[..]

De vrijheid van meningsuiting is dus al beperkt en het is gewoon handhaafbaar.
Dit wist ik eerlijk gezegd niet.
pi_140205473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ben geen troll, ik ben de enige hier die op abstract niveau kan nadenken. Ik meet verder absoluut niet met twee maten.

Uiteindelijk is het SA die de contracten opzegt, dus leg ik in eerste instantie de schuld bij hen. Dat doe ik, omdat ik de argumenten die zij gebruiken simpelweg onfatsoenlijk en onbeschaafd vind.

Die contracten zeggen ze op omdat Wilders een mening heeft. Maar als Wilders zijn moeder niet was geboren, was dit ook niet gebeurd. Dus eigenlijk is het de schuld van Wilders' oma. Ja, zo kan je wel door blijven gaan.
Dat die contracten nu zouden worden opgezegd heeft helemaal niets met de mening van Wilders te maken, hij heeft die mening ik denk inmiddels al 10 jaar niet?
Zelfs lezingen gegeven in NYC om zijn verhaal wereldkundig te maken, toen waren er ook geen sancties vanuit SA.

De (eventuele) sancties zijn een rechtstreeks gevolg van dat gekloot met die vlag, dat is toch een stuk persoonlijker dan in een debat de islam affikken dat zijn ze inmiddels wel gewend daar en is overal ter wereld een issue.
blablablabla
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:07:17 #112
53267 TC03
pi_140205516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat die contracten nu zouden worden opgezegd heeft helemaal niets met de mening van Wilders te maken, hij heeft die mening ik denk inmiddels al 10 jaar niet?
Zelfs lezingen gegeven in NYC om zijn verhaal wereldkundig te maken, toen waren er ook geen sancties vanuit SA.

De (eventuele) sancties zijn een rechtstreeks gevolg van dat gekloot met die vlag, dat is toch een stuk persoonlijker dan in een debat de islam affikken dat zijn ze inmiddels wel gewend daar en is overal ter wereld een issue.
Je moet het begrip 'mening' abstracter zien. Een sticker op een vlag is ook een mening. Dat is persoonlijker, mogelijk zelfs kwetsender, maar nog steeds een mening.
pi_140205591
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je moet het begrip 'mening' abstracter zien. Een sticker op een vlag is ook een mening. Dat is persoonlijker, mogelijk zelfs kwetsender, maar nog steeds een mening.
Zie de post van Wespensteek vrijheid van meningsuiting kent ook grenzen. Al moet een rechter zich daar dan maar verder over buigen als het aan de orde komt.

Waarbij ik me kan voorstellen dat een rechter zaken als maatschappij-ontwrichtend i.v.m. de schade en het eventuele banenverlies ook nog wel mee zou wegen.
blablablabla
pi_140205603
Als je je mening niet kunt uiten, zonder kwetsend te worden, ben je op de ladder der beschaving toch wel weer diep gezonken.

Vroeger vochten we alles met geweld; recht van de sterkste, jwz. We hebben bedacht dat dat gewoon niet zo handig is. Maar dit is weer een paar stappen terug. Zijn mening was allang duidelijk. Blijkbaar raakt het effect uitgewerkt.....
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:12:09 #115
53267 TC03
pi_140205677
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je je mening niet kunt uiten, zonder kwetsend te worden, ben je op de ladder der beschaving toch wel weer diep gezonken.

Vroeger vochten we alles met geweld; recht van de sterkste, jwz. We hebben bedacht dat dat gewoon niet zo handig is. Maar dit is weer een paar stappen terug.

Vanaf 3:40.

Wat voor de één zijn oprechte mening is, is voor de ander beledigend.

Je bent pas diep gezonken als je inhoud en vorm niet van elkaar kan scheiden, zoals jij en bijna alle Fokkers hier niet kunnen. Oftewel, het niet erg vinden dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt omdat je de mening in kwestie debiel vind. Het idee van vrijheid van meningsuiting is juist dat je die vrijheid hebt ongeacht de inhoud.
pi_140205877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat voor de één zijn oprechte mening is, is voor de ander beledigend.
Er is wel een grijs gebied, maar over het algemeen vinden de meeste mensen beledigende dingen allemaal wel beledigend. Hooguit de mate waarin we er ons wat van aantrekken. In dit geval is het vrij duidelijk dat dit gewoonweg beledigend is.

quote:
Je bent pas diep gezonken als je inhoud en vorm niet van elkaar kan scheiden, zoals jij en bijna alle Fokkers hier niet kunnen. Oftewel, het niet erg vinden dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt omdat je de mening in kwestie debiel vind. Het idee van vrijheid van meningsuiting is juist dat je die vrijheid hebt ongeacht de inhoud.
Dat is jouw idee. Gelukkig hoort daar bij de meeste mensen beledigen niet bij. :) (afgezien van je bijna arrogante opinie dat je vindt dat anderen iets niet kunnen wat jij zogenaamd wél kan)
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:22:02 #117
53267 TC03
pi_140205993
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is wel een grijs gebied, maar over het algemeen vinden de meeste mensen beledigende dingen allemaal wel beledigend. Hooguit de mate waarin we er ons wat van aantrekken. In dit geval is het vrij duidelijk dat dit gewoonweg beledigend is.
Dat waag ik te betwijfelen. En dan nog, als 99,99% van de mensen iets beledigend vindt, moet die 0,01% daar onder lijden? Is het niet beter om niet hypersensitief te zijn en een ieder zijn vrijheid te gunnen?
quote:
[..]

Dat is jouw idee. Gelukkig hoort daar bij de meeste mensen beledigen niet bij. :) (afgezien van je bijna arrogante opinie dat je vindt dat anderen iets niet kunnen wat jij zogenaamd wél kan)
Een select groepje mensen hier kan iets niet wat ik wel kan. Ik weet zeker dat op de gemiddelde universiteit de meesten dat wel kunnen. Ik acht mezelf heus niet superieur hoor. :)
pi_140206074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. En dan nog, als 99,99% van de mensen iets beledigend vindt, moet die 0,01% daar onder lijden? Is het niet beter om niet hypersensitief te zijn en een ieder zijn vrijheid te gunnen?

Beschaving hoort daar blijkbaar niet bij. Het is blijkbaar voor jou prima om elke dag bij jou op de stoep te staan en jou de hele dag te staan uitschelden. Wat bijzonder dat dat normaal is. Iets met normen en waarden.

quote:
Een select groepje mensen hier kan iets niet wat ik wel kan. Ik weet zeker dat op de gemiddelde universiteit de meesten dat wel kunnen. Ik acht mezelf heus niet superieur hoor. :)
Dat ben je zéker niet. :)
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:24:47 #119
53267 TC03
pi_140206095
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Beschaving hoort daar blijkbaar niet bij. Het is blijkbaar voor jou prima om elke dag bij jou op de stoep te staan en jou de hele dag te staan uitschelden. Wat bijzonder dat dat normaal is.
Hoe vaak ga je mij nog woorden in de mond leggen met foutieve analogieën? Echt... :') Dat is helemaal niet prima.
pi_140206118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je mij nog woorden in de mond leggen? :') Dat is helemaal niet prima.
Heuj, vrijheid van meningsuiting. Moet gewoon kunnen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:26:37 #121
53267 TC03
pi_140206171
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heuj, vrijheid van meningsuiting. Moet gewoon kunnen.
Klopt, er juridisch geen enkele mogelijkheid om jou aan te pakken als je als moderator op Fok bewust gaat lopen trollen door structureel mensen woorden in de mond te leggen.
pi_140206365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, er juridisch geen enkele mogelijkheid om jou aan te pakken als je als moderator op Fok bewust gaat lopen trollen door structureel mensen woorden in de mond te leggen.
Ik vind je wel hypocriet op dat vlak. Aan de ene kant ben je van mening dat mensen alles maar mogen kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting. Tenminste dat proef ik uit je post met dat filmpje over Hans Teeuwen.
Aan de andere kant loop je steeds te huilen dat mensen jou van alles in de mond leggen misschien moet je je eigen standpunt gewoon wat beter formuleren.
blablablabla
pi_140206439
Het gaat er bij een mening niet om WAT er gezegd wordt, maar DAT het gezegd mag worden.

--WAT er gezegd wordt mag iedereen op zijn eigen volwassen of kinderachtige wijze ventileren en is ook op dezelfde volwassen of kinderachtige manier op te vatten. Hoe dan daarop te reageren is ook weer de keuze om dat op een volwassen of kinderachtige wijze te doen.

--DAT het gezegd mag worden is een (met name) westers grondrecht.

M.i. is het grondrechtelijke 'DAT' dan ook vele malen belangrijker dan het subjectieve 'WAT".

In dit geval kun je stellen dat én Wilders én SA kinderachtig bezig zijn. Maar goed, dat is mijn mening.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:34:13 #124
53267 TC03
pi_140206442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind je wel hypocriet op dat vlak. Aan de ene kant ben je van mening dat mensen alles maar mogen kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting. Tenminste dat proef ik uit je post met dat filmpje over Hans Teeuwen.
Aan de andere kant loop je steeds te huilen dat mensen jou van alles in de mond leggen misschien moet je je eigen standpunt gewoon wat beter formuleren.
Nee, mensen moeten gewoon niet continu aannames doen.

Ik zeg: vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan verbod op belediging.
FH maakt daarvan: jij vindt het ok als iemand de hele dag jou op de stoep staat uit te schelden.

Echt, waar haalt hij het vandaan? :') En dan moet ik mijn standpunt duidelijker formuleren? Misschien moeten mensen gewoon kritischer lezen en vragen stellen als ze iets niet snappen of onduidelijk vinden.
pi_140206556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten gewoon niet continu aannames doen.

Ik zeg: vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan verbod op belediging.
FH maakt daarvan: jij vindt het ok als iemand de hele dag jou op de stoep staat uit te schelden.

Echt, waar haalt hij het vandaan? :') En dan moet ik mijn standpunt duidelijker formuleren? Misschien moeten mensen gewoon kritischer lezen en vragen stellen als ze iets niet snappen of onduidelijk vinden.
Gokje. Hij vindt het gedrag van Wilders een dusdanig beledigend karakter hebben dat het eigenlijk niets met hetgeen waarop jij je beroept, de vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

Ben het daar eigenlijk wel mee eens maar goed we leven in een rechtsstaat zolang er dus geen uitspraak ligt die anders aantoont kan je de uitspraken van Wilders feitelijk alleen onder vrijheid van meningsuiting scharen en heb jij dus gelijk.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')