abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140207049
Vindt het wel heel frappant dat dit net voor de Europese-verkiezingen speelt. Dit is al meer dan een half jaar oud en nu vlak voor de verkiezingen wordt er trammelant van gemaakt?

Ik zet mijn aluhoedje alvast op :P
pi_140207177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:51 schreef JumJum het volgende:
Vindt het wel heel frappant dat dit net voor de Europese-verkiezingen speelt. Dit is al meer dan een half jaar oud en nu vlak voor de verkiezingen wordt er trammelant van gemaakt?

Ik zet mijn aluhoedje alvast op :P
Het speelt al langer:
quote:
Timmermans wil er alles aan doen 'om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden'. Hij wil Saoedi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het 'puberaal gedrag van een parlementariër'.

'Zeer geruime tijd indicaties'
Volgens hem zijn er al 'zeer geruime tijd' indicaties dat sancties eraan zitten te komen. Al die tijd wordt hierover ook al met de Saoedi's gesproken.
http://www.volkskrant.nl/(...)niet-bevestigd.dhtml
pi_140207785
quote:
Weet ik, toen ik het las had ik meteen zo iets van; er zijn weer verkiezingen en nu gaat dit opeens spelen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:59:48 #129
121310 venomsnake
El Saltador
pi_140209656
Tja, dat die achterlijke acties en uitspraken van Wilders zo nu en dan voor de nodige problemen gaan zorgen is toch niet zo vreemd? Ik kijk hier niet echt van op eigenlijk..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_140212918
Je kan denken wat je wilt van Wilders, hij legt hier wel (misschien onbedoeld) een moreel knelpuntje bloot. Hoe lang wegen de economische belangen zo zwaar dat we wel een stukje vrijheid willen verkwanselen en op welk punt gaat het te ver? Of hoeveel kan in dit geval S.A. eisen zodat wij zaken met hun 'mogen' doen?

Geen alcohol in S.A.? Prima, wet van het land.
Ons niet beledigen? Tuurlijk, dat is toch maar puberaal gedrag.
Misschien een educatieve film over de islam voor je een visum krijgt? Ach, als je er per se heen wilt.
Misschien een educatieve film over de islam op onze scholen? Ach het is maar een uurtje per jaar?
Misschien wel elke week een film van een uur?
Als jullie onze olie gebruiken moeten jullie ook onze wetten respecteren, geen vrouwen achter het stuur.
Als jullie onze olie nog willen gebruiken moeten jullie je tot de islam bekeren?

Waar is het keerpunt?
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:45:40 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140213200
Ik zie het probleem niet. Er staat nergens geschreven dat vrijheid van meningsuiting gratis is. We hebben vrijheid van meningsuiting en dat kost ons geld en banen. Als je zo graag "moreel superieur" wil zijn dan betalen we dat toch graag?
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:59:37 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_140216328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:37 schreef Deko het volgende:
Je kan denken wat je wilt van Wilders, hij legt hier wel (misschien onbedoeld) een moreel knelpuntje bloot. Hoe lang wegen de economische belangen zo zwaar dat we wel een stukje vrijheid willen verkwanselen en op welk punt gaat het te ver? Of hoeveel kan in dit geval S.A. eisen zodat wij zaken met hun 'mogen' doen?

Geen alcohol in S.A.? Prima, wet van het land.
Ons niet beledigen? Tuurlijk, dat is toch maar puberaal gedrag.
Misschien een educatieve film over de islam voor je een visum krijgt? Ach, als je er per se heen wilt.
Misschien een educatieve film over de islam op onze scholen? Ach het is maar een uurtje per jaar?
Misschien wel elke week een film van een uur?
Als jullie onze olie gebruiken moeten jullie ook onze wetten respecteren, geen vrouwen achter het stuur.
Als jullie onze olie nog willen gebruiken moeten jullie je tot de islam bekeren?

Waar is het keerpunt?
Sorry, maar SA doet al vele jaren handel drijven met allerlei landen die alles behalve islamitisch zijn, nog nooit hebben ze wat geeist. We hebben het hier wel over het koningshuis waarvan de prinsjes als kind nog met bush hebben gespeeld, zo moeilijk doen ze dus niet.
Wilders schoffeert niet alleen de islam (wereldwijd), hij heeft ook hun vlag geschoffeert. Dat ze daar niet blij mee zijn en zeggen bekijk het maar kan ik me wat bij voorstellen.
Hoe zou bv amerika gereageerd hebben op het bezoedelen van hun vlag? Denk dat dat ook misschien wel consequentie's gehad had.

Ik blijf het idee van vrijheid van meningsuiting betekend dat je alles kan zeggen zonder dat dat consequentie's heeft een hele rare vinden.
Dit is wat mij betreft de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen, je kan ook alles zeggen, maar dat kan wel consequentie's hebben, kan wel betekenen dat iemand het er niet mee eens is en afstand neemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:04:34 #133
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_140216539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:59 schreef erodome het volgende:

Hoe zou bv amerika gereageerd hebben op het bezoedelen van hun vlag? Denk dat dat ook misschien wel consequentie's gehad had.

Het halve midden oosten verbrand die vlag, Ik heb S.A. nog nooit iets horen roepen of dat niet wat minder kon.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_140216610
Achterlijk land
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:11:43 #135
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140216839
Overzichtupdate:

quote:
'Saudi-Arabië legt Nederlandse bedrijven sancties op'

Saudi-Arabië is begonnen met de invoering van handelsmaatregelen tegen Nederlandse bedrijven in reactie op de stickeractie van Geert Wilders. De maatregelen worden op aangeven van koning Abdullah ingevoerd.

Dat melden lokale media woensdag op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Riyad.

De Saudische autoriteiten hebben nog niet bevestigd dat er sancties zijn afgekondigd. Dat zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) woensdag. "Wij proberen daarover nu helderheid te krijgen."

Ook premier Mark Rutte benadrukte dat het kabinet nog bezig is bij de Saudische overheid te achterhalen of de berichten kloppen, zei hij woensdag.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie aan NU.nl weten dat Nederland al jaren een intensieve mensenrechtendialoog voert met Saoedi-Arabië. "In zo'n situatie wordt deze dialoog bemoeilijkt en kan schade ontstaan voor Nederlandse bedrijven en banen", aldus een woordvoerder.

'Puberaal'
Timmermans wil er alles aan doen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden". Hij wil Saudi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het "puberaal gedrag van een parlementariër".

Volgens hem zijn er al "zeer geruime tijd" indicaties dat sancties eraan zitten te komen. Al die tijd wordt hierover ook al met de Saudi's gesproken. De komende dagen vertrekt een topambtenaar van hem naar de Saudische hoofdstad Riyad om de Nederlandse positie opnieuw duidelijk te maken. De minister wil kort daarna zelf ook nog gaan.

Door de stickeractie wordt de mensenrechtendialoog met het oerconservatieve koninkrijk onmogelijk gemaakt, aldus Timmermans. "En mogelijk ontstaat er ook nog schade voor Nederlandse bedrijven en banen."

Vlag
PVV-leider Wilders introduceerde de stickers enkele maanden geleden. Het gaat om een afbeelding van de vlag van Saudi-Arabië met de anti-islamitische tekst: ''De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De Koran is gif.''

Wilders vindt het onaanvaardbaar dat Saudi-Arabië handelsmaatregelen zou hebben ingevoerd. ''Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen'', zei hij in een reactie.

Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën stelde eerder dat Nederland geen excuses hoeft aan te bieden aan Saudi-Arabië, omdat de stickeractie van een aantal maanden geleden is. Vicepremier Lodewijk Asscher sprak van een "krankzinnig dreigement".

Eerste slachtoffer
Interieurbouwer Maars uit Harderwijk is al slachtoffer geworden van de handelssancties. Het bedrijf loopt daardoor mogelijk 15 miljoen tot 20 miljoen euro mis, zegt directeur Menno de Vries woensdag.

Het bedrijf stond op het punt een contract definitief rond te maken voor een opdracht van de Saudische oliemaatschappij Aramco, maar hoorde zaterdagochtend dat het niet doorging. Het project zou Maars drie jaar werk opleveren.

Maars was ook in de race voor opdrachten rond een nieuwbouwproject van de Saudische overheid en een universiteitscomplex in het noorden van het Arabische land. "Daar worden we voorlopig niet meer voor uitgenodigd, terwijl wij al 10 jaar actief zijn in Saudi-Arabië", zegt De Vries.
Say what?
pi_140216949
Allemaal nog geen officiele berichten maar lokale media. We wachten af.
pi_140216966
quote:

Men heeft het daar strafbaar willen maken maar het hooggerechtshof heeft geoordeeld dat het onder vrijheid van meningsuiting valt. Er zijn wel staten waar je het niet moet doen in het zicht van mensen want dan kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf.

http://www.ushistory.org/betsy/more/desecration.htm
pi_140217041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:06 schreef bamibij het volgende:
Achterlijk land
Hoe achterlijk is Nederland dan wel niet? :D
pi_140217133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:06 schreef bamibij het volgende:
Achterlijk land
Wilders met z'n stickertjes ( ;( ;( ;( ) zou er goed bij passen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:20:55 #140
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140217238
quote:

[..]

Sorry, maar SA doet al vele jaren handel drijven met allerlei landen die alles behalve islamitisch zijn, nog nooit hebben ze wat geeist. We hebben het hier wel over het koningshuis waarvan de prinsjes als kind nog met bush hebben gespeeld, zo moeilijk doen ze dus niet.
Wilders schoffeert niet alleen de islam (wereldwijd), hij heeft ook hun vlag geschoffeert. Dat ze daar niet blij mee zijn en zeggen bekijk het maar kan ik me wat bij voorstellen.

Ik blijf het idee van vrijheid van meningsuiting betekend dat je alles kan zeggen zonder dat dat consequentie's heeft een hele rare vinden.
Dit is wat mij betreft de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen, je kan ook alles zeggen, maar dat kan wel consequentie's hebben, kan wel betekenen dat iemand het er niet mee eens is en afstand neemt.
Je weet toch hopelijk wel dat Wilders niet werkzaam is bij Shell? Shell heeft niks gedaan hoor. FrieslandCampina ook niet. Beetje raar dat jij dat door de war haalt.

SA neemt afstand van bedrijven die niks met Wilders te maken hebben. Dat is toch raar?

Ik weet zeker dat Amerika niks had gedaan. Amerika respecteert namelijk mensenrechten en democratieën.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140217333
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef TC03 het volgende:

Ik weet zeker dat Amerika niks had gedaan. Amerika respecteert namelijk mensenrechten en democratieën.
Nee, dat doen "ze" niet. Illegale oorlogen en oorlogsmisdaden spreken boekdelen.
pi_140217391
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:26:12 #143
53267 TC03
pi_140217426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:23 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Nee, dat doen "ze" niet. Illegale oorlogen en oorlogsmisdaden spreken boekdelen.
Elk huisje heeft zijn kruisje.

SA is een totalitaire staat waar mensen geen enkele vrijheid gekund wordt.

De VS is een democratie met een grondwet waarom mensenrechten gegarandeerd worden.

Zie je het verschil?
pi_140217513
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Elk huisje heeft zijn kruisje.

SA is een totalitaire staat waar mensen geen enkele vrijheid gekund wordt.

De VS is een democratie met een grondwet waarom mensenrechten gegarandeerd worden.

Zie je het verschil?
Ik snap niet waarom je SA er bij haalt, ik reageer enkel op die zinnetje.
pi_140217551
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je weet toch hopelijk wel dat Wilders niet werkzaam is bij Shell? Shell heeft niks gedaan hoor. FrieslandCampina ook niet. Beetje raar dat jij dat door de war haalt.

SA neemt afstand van bedrijven die niks met Wilders te maken hebben. Dat is toch raar?

Ik heb wel begrip voor de actie van SA. Dat Wilders zijn pijlen richt op de islam binnen Nederland is nog verdedigbaar (en vaak ben ik het er ook mee eens) maar om nu het buitenland te gaan beledigen ;( Wat wil hij hiermee bereiken? Dit zet toch alleen maar kwaad bloed?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:29:59 #146
53267 TC03
pi_140217552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:28 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je SA er bij haalt, ik reageer enkel op die zinnetje.
Ik haal SA erbij omdat erodome die vergelijking maakte.

Als jij die vergelijking niet wil maken, is jouw zinnetje off-topic VS-gebash.
pi_140217595
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Offtopic. Ja.
Gebash? Welnee, dat zijn feiten.

Maargoed, OT nu dan maar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:08 #148
53267 TC03
pi_140217597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef eight het volgende:

[..]

Ik heb wel begrip voor de actie van SA. Dat Wilders zijn pijlen richt op de islam binnen Nederland is nog verdedigbaar (en vaak ben ik het er ook mee eens) maar om nu het buitenland te gaan beledigen ;( Wat wil hij hiermee bereiken? Dit zet toch alleen maar kwaad bloed?
Begrip voor SA die de Nederlandse grondwet niet respecteert. _O-

Ongelofelijk hoe makkelijk men hier mensenrechten overboord gooit zodra het iemand betreft die ze niet mogen. :X
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:54 #149
53267 TC03
pi_140217627
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:31 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[/quote

Offtopic. Ja.
Gebash? Welnee, dat zijn feiten.
Bashen kan ook op basis van feiten. Ik zeg niet dat je onzin verkondigt.
pi_140217879
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Begrip voor SA die de Nederlandse grondwet niet respecteert. _O-

Ongelofelijk hoe makkelijk men hier mensenrechten overboord gooit zodra het iemand betreft die ze niet mogen. :X
Je bedoelt vrijheid van meningsuiting?
Wilders uit beledigingen en hun moeten dat maar respecteren? Lijkt mij de omgekeerde wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')