AfD was inderdaad een goede poging maar die club is intern ook verdeeld en het was nogal kort voor de verkiezingen om het goed te laten uitkristalliseren. Maar zo'n club kan zeker veel stemmen halen als je het wat tijd geeft.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
AfD probeerde wel iets dergelijks maar bakt er ook niet zoveel van. Blijkbaar is die markt dus toch niet zo groot als men hoopt.
Of is het stiekem niet het geval?quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat alles in de richting van een superstaat gaat (één munt, steeds meer politieke macht, Europees recht waar nationaal recht ondergeschikt aan is, etc, etc).. Stapje voor ondemocratisch stapje tot het een fait accompli is. Je zou dat best een samenzwering kunnen noemen, want de politici die het proces snappen zijn er niet openlijk eerlijk over.
Die superstaat zal er uiteindelijk inderdaad wel komen. Maar of wij dat nog meemaken...quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waggel jij lekker onkritisch met de EU mee richting superstaat.
Jaja, omdat bepaald volk te lui is om zich te laten informeren, is er sprake van een complot.quote:
Nee, juist niet! Ben zeer kritisch op het functioneren van de EU.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waggel jij lekker onkritisch met de EU mee richting superstaat.
AfD is niet extreem-rechts maar wel rechts-nationalistisch en dom populistisch. Bij de vorige verkiezingen waren ze trouwens vooral populair bij de groepen waar ook de NPD populair is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
AfD is niet rechts-nationalistisch maar gewoon een nette partij.
Oh, de score is leuk maar lang niet genoeg om door te breken. En voor Nederland is een paar honderdduizend stemmen best leuk en veel maar een factor van belang word je er niet door.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
AfD was inderdaad een goede poging maar die club is intern ook verdeeld en het was nogal kort voor de verkiezingen om het goed te laten uitkristalliseren. Maar zo'n club kan zeker veel stemmen halen als je het wat tijd geeft.
4,7% vond ik trouwens helemaal geen slecht resultaat voor een partij met een dergelijk controversieel standpunt die voor het eerst aan de verkiezingen meedeed. In de Nederlandse situatie zouden dat ca 2 zetels zijn. Zo slecht is dat toch niet voor een eerste poging?
Dat is wel een risico bij dergelijke clubs. Ze hebben stuk voor stuk last van te dicht naar extreem-rechts trekken of extreem-rechts wat te dicht naar hen toe trekt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:32 schreef Igen het volgende:
[..]
AfD is niet extreem-rechts maar wel rechts-nationalistisch en dom populistisch. Bij de vorige verkiezingen waren ze trouwens vooral populair bij de groepen waar ook de NPD populair is.
Btw, ik maakte een foutje. 4,7% zou 7 zetels zijn in NL. Helemaal niet slecht voor een eerste keer. Dan begin je echt wel mee te doen hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, de score is leuk maar lang niet genoeg om door te breken. En voor Nederland is een paar honderdduizend stemmen best leuk en veel maar een factor van belang word je er niet door.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, onze leiders zijn dus lid van de Illuminatie.
Youtube als grote argument past inderdaad wel heel goed bij alu-hoedjes.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer je argumenten niet verder komen dan aluhoedjes-plaatjes posten.. [ afbeelding ]
Als je je verveelt, kijk deze docu anders:
Trailer:
Volledig:
Oei.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer je argumenten niet verder komen dan aluhoedjes-plaatjes posten.. [ afbeelding ]
Als je je verveelt, kijk deze docu anders:
Trailer:
Volledig:
Je kan het niet 1 op 1 zo zeggen maar bij de prominentste exemplaren klopt het aardig. Het verbond van Wilders, Le Pen en De Winter ruikt niet overdreven frisquote:
Als ik als land de broek aan had in een contintent dan zou ik ook niet zo snel nee zeggen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Btw, ik maakte een foutje. 4,7% zou 7 zetels zijn in NL. Helemaal niet slecht voor een eerste keer. Dan begin je echt wel mee te doen hoor.
Nee, je kan alleen stemmen op partijen die zich hebben aangemeld voor de kieskring Nederland. Buitenlandse partijen kunnen zich daar ook voor aanmelden maar dat loont de moeite niet direct.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:57 schreef Onnoman het volgende:
kan ik eigenlijk ook stemmen voor een niet nederlandse partij?????
Persoonlijke aanval nummer tig. Jammer dat je niet op een inhoudelijke wijze kunt discussieren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Youtube als grote argument past inderdaad wel heel goed bij alu-hoedjes.
Nonsens, heb het gewoon niet zo op filmpjes als grote argument.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Persoonlijke aanval nummer tig. Jammer dat je niet op een inhoudelijke wijze kunt discussieren.
had graag op nigel gestemdquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Persoonlijke aanval nummer tig. Jammer dat je niet op een inhoudelijke wijze kunt discussieren.
Ik dacht al wel dat informatieve documentaires en onderzoeksjournalistiek niet jouw ding zijn idd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens, heb het gewoon niet zo op filmpjes als grote argument.
Houd het inderdaad liever bij de feiten dan dat ik strooi met niet te controleren filmpjes. Excuus dat ik niet direct voor alle propaganda valquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik dacht al wel dat informatieve documentaires en onderzoeksjournalistiek niet jouw ding zijn idd.
Je kunt naar Zuidoost-Engeland - buiten Londen - verhuizen, daar staat hij op het stembiljet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
had graag op nigel gestemd
en toch zou je verwachten dat het wel zou moeten kunnen
En zoals ik van je gewend ben, ben je niet eens geinteresseerd in de inhoud. Slechts in het wegzetten van je politieke tegenstanders op basis van insinuaties en persoonlijke aanvallen. Een ware EU-fiel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Houd het inderdaad liever bij de feiten dan dat ik strooi met niet te controleren filmpjes. Excuus dat ik niet direct voor alle propaganda val
Zelfs in G-B kan maar in ongeveer een vijfde van het land op hem gestemd worden. Het is een soort districtenstelsel, waarbij per kieskring/district kieslijsten ingediend kunnen worden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij ben jij degene die hier keer op keer op de man speelt...quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
En zoals ik van je gewend ben, ben je niet eens geinteresseerd in de inhoud. Slechts in het wegzetten van je politieke tegenstanders op basis van insuniaties en persoonlijke aanvallen. Een ware EU-fiel.
Correct; een andere uitzondering vormt Slowakije. In Israël worden alle parlementsleden eveneens in hetzelfde district verkozen, maar daar stem je op een lijst, en niet op individuele kandidaten. Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement stemmen veel landen wel op landelijke basis, maar dat komt omdat de meeste landen maar een beperkt aantal parlementsleden hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs in G-B kan maar in ongeveer een vijfde van het land op hem gestemd worden. Het is een soort districtenstelsel, waarbij per kieskring/district kieslijsten ingediend kunnen worden.
Is overigens internationaal gezien geen vreemde gang van zaken. Nederland met enkel landelijke lijsten is eerder de uitzondering.
Doordat het stelsel voor het EP afwijkt van het normale districtenstelsel (vanwege de representatieve vertegenwoordiging) hebben partijen als UKIP of het FN daar ook meer kans om door te breken dan in eigen land.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct; een andere uitzondering vormt Slowakije. In Israël worden alle parlementsleden eveneens in hetzelfde district verkozen, maar daar stem je op een lijst, en niet op individuele kandidaten. Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement stemmen veel landen wel op landelijke basis, maar dat komt omdat de meeste landen maar een beperkt aantal parlementsleden hebben.
Ik heb vandaag UKIP gestemd (dat kan, want ik woon in Engeland). Landelijk zou ik daar nooit op stemmen maar voor het EP.... maximaal scheppen zand in de machine!quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Correct, alhoewel het FN nu op het punt is dat het ook in het Franse meerderheidsstelsel wel een flink aantal zetels binnen zou kunnen halen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Doordat het stelsel voor het EP afwijkt van het normale districtenstelsel (vanwege de representatieve vertegenwoordiging) hebben partijen als UKIP of het FN daar ook meer kans om door te breken dan in eigen land.
ik blijf het raar vinden.. als je 1 europa hebt, moet je iedereen de gelegenheid geven op iedereen te stemmenquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb vandaag UKIP gestemd (dat kan, want ik woon in Engeland). Landelijk zou ik daar nooit op stemmen maar voor het EP.... maximaal scheppen zand in de machine!
Hoop dat je uitglijd richting een trapgat.quote:
quote:Hoe grote multinationals EU-burgers er met TTIP opnieuw in proberen te luizen
We zien echter grote problemen in hoe de Europese politiek nu werkt. Er ligt te veel macht bij te weinig mensen. Er wordt niet transparant geopereerd en er is een gebrek aan democratische controle. Hierdoor is de EU een lobbyparadijs geworden. Grote multinationals schrijven met hulp van een leger aan lobbyisten wetsvoorstellen die vaak letterlijk worden overgenomen door de Europese Commissie. NGO’s en ‘gewone burgers’ hebben vaak geen tijd en geen geld om op een zelfde manier de politiek naar hun hand te zetten.
Zeker nu de EU na een mislukt referendum met het verdrag van Lissabon via de achterdeur alsnog een politieke unie is geworden en landen een groot deel van hun wetgeving uit Europa krijgen opgelegd, is dit een steeds groter wordend probleem. Belangen van grote multinationals komen boven de belangen van de kiezers te staan, die politici in de EU zouden moeten representeren.
Een goed voorbeeld hiervan is het ACTA-verdrag. Met dit verdrag wilde de copyright-industrie, geholpen door lobbyisten, via ondoorzichtige achterkamertjespolitiek, standaarden voor intellectueel eigendom invoeren die internationale wetgeving overstijgen. Toen na drie jaar onderhandelingen eindelijk een tekst publiek werd gemaakt, bleek dat het zou gaan zorgen voor censuur, privacy-schendingen en beperkingen van de vrijheid van meningsuiting. Bovendien zou het innovatie beperken.
De Piratenpartij heeft in reactie hierop samengewerkt met verschillende actiegroepen om mensen te informeren over ACTA, zodat er uiteindelijk massaal tegen geprotesteerd werd. Deze methode om transparantie van de EU af te dwingen was zo succesvol, dat het Europees Parlement in 2012 niet anders kon dan ACTA weg te stemmen.
Maar de copyright industrie geeft niet op en probeert het gewoon nog eens. Maar dan via de achterdeur, met een nieuw verdrag. En uit gelekte documenten blijkt dat de Europese Commissie hier maar al te graag aan meewerkt.
Uitglijdt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoop dat je uitglijd richting een trapgat.
Keurige keuzequote:Op donderdag 22 mei 2014 11:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb vandaag UKIP gestemd (dat kan, want ik woon in Engeland). Landelijk zou ik daar nooit op stemmen maar voor het EP.... maximaal scheppen zand in de machine!
En voor South-East (zijn vandaag ook verkiezingen voor) op Conservatives.
Klopt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct, alhoewel het FN nu op het punt is dat het ook in het Franse meerderheidsstelsel wel een flink aantal zetels binnen zou kunnen halen.
Is ook uit praktische overwegingen, bijvoorbeeld om de invloed van de grote landen relatief wat te beperken. En je zou een complete behangrol voor je neus krijgen als stembiljet, dat past nooit in een stemhokjequote:Op donderdag 22 mei 2014 11:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik blijf het raar vinden.. als je 1 europa hebt, moet je iedereen de gelegenheid geven op iedereen te stemmen
Eens.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik blijf het raar vinden.. als je 1 europa hebt, moet je iedereen de gelegenheid geven op iedereen te stemmen
Divide et imperaquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch voor je? 28 landen, dus pakweg 500 partijen die meedingen en dus pakweg 10.000 kandidaten en dat allemaal op 1 stembiljet. Ben benieuwd naar de chaosquote:
Dusssss...quote:
Zoals het nu geregeld is, is dat praktisch gewoon niet mogelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:41 schreef 99.999 het volgende:
Hoe zie je dat praktisch voor je? 28 landen, dus pakweg 500 partijen die meedingen en dus pakweg 10.000 kandidaten en dat allemaal op 1 stembiljet. Ben benieuwd naar de chaos
Verder komen EU-fielen helaas vaak niet, kwa argumentatie. En dat spreekt boekdelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vanaf dat moment waren we voor hem "kortzichtige Wilders-aanhangers"
V.
Ik heb toen ook tegengestemd. Het was sowieso de eerste keer dat we überhaupt iets mochten zeggen over Europa dus wat kun je anders doen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dusssss...
Doet me denken aan het referendum over de Europese Grondwet. Ik stemde tegen. Niet omdat ik een PVV'er ben, maar omdat ik niet kon stemmen voor een onaf document, waarvan we er maar op moesten vertrouwen dat het later goed zou worden ingevuld. Nee dus. Collega van me, met wie ik vaak politieke discussies had, zag dat hetzelfde. Een derde collega, een bijna-pensionado met stevige PvdA-roots, werd echt woest toen hij hoorde dat wij tegen hadden gestemd. Vanaf dat moment waren we voor hem "kortzichtige Wilders-aanhangers"
V.
En dan zal je praktisch gezien je inbreng uit Nederland voor een groot deel verliezen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:45 schreef -0- het volgende:
[..]
Zoals het nu geregeld is, is dat praktisch gewoon niet mogelijk.
Om dat zo te organiseren moet je veel strengere eisen opstellen om mee te mogen doen.
En wederom weiger je in te gaan op de inhoud. Want je weet prima dat dit niet klopt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verder komen EU-fielen helaas vaak niet, kwa argumentatie. En dat spreekt boekdelen.
Precies, dan gaat het, nog veel meer dan nu, om de landen met veel inwoners.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:47 schreef 99.999 het volgende:
En dan zal je praktisch gezien je inbreng uit Nederland voor een groot deel verliezen.
Heb je in de afgelopen 60 jaar nooit voor de tweede kamer mogen stemmen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb toen ook tegengestemd. Het was sowieso de eerste keer dat we überhaupt iets mochten zeggen over Europa dus wat kun je anders doen?
Het blijft schipperen om met zoveel mensen en landen een handig model te ontwerpen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Precies, dan gaat het, nog veel meer dan nu, om de landen met veel inwoners.
Duitsland, Frankrijk, Italie, de UK e.d. zullen dan pas echt leidend worden.
Ik wacht met smart tot pro-EU politici met inhoudelijke argumenten vóór de huidige opzet van de EU komen. De opzet waarin burgers niks in de melk te brokkelen hebben. De opzet waarin lobbygroepjes van multinationals in achterkamertjes de wet voorschrijven via de Europese Commissie. De opzet waarin nationale parlementen, nationaal recht en de democratie stapje voor stapje uitgehold worden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wederom weiger je in te gaan op de inhoud. Want je weet prima dat dit niet klopt.
Voor stemmen? Vooropgesteld dat iemand voor is, natuurlijkquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb toen ook tegengestemd. Het was sowieso de eerste keer dat we überhaupt iets mochten zeggen over Europa dus wat kun je anders doen?
Ik heb dat al vaak uitgelegd maar die topics worden dan meteen door eurofiele linkse mods op slot gegooid.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je in de afgelopen 60 jaar nooit voor de tweede kamer mogen stemmen?
Je hebt niets te vertellen en dan krijg je één keer de kans om je uit te spreken.... ga je dan braaf ja knikken? Zelfs als ik voor die grondwet was geweest had ik ertegen gestemd!quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Voor stemmen? Vooropgesteld dat iemand voor is, natuurlijk
V.
Nu suggereer je dat mensen die niet uit de EU willen stappen geheel voor de huidige opzet van de EU zijn. Dat is uiteraard gewoon dikke nonsens. Ook bijvoorbeeld D66 en GL zien alle noodzaak voor het veranderen van die opzet. Die hebben er vermoedelijk ook harder over nagedacht dan een PVV of SP.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wacht met smart tot pro-EU politici met inhoudelijke argumenten vóór de huidige opzet van de EU komen.
dat valt overigens nog wel een beetje mee. Bijna alle macht ligt nog gewoon bij de lidstaten en dus bij de nationale parlementen.quote:De opzet waarin burgers niks in de melk te brokkelen hebben. De opzet waarin lobbygroepjes van multinationals in achterkamertjes de wet voorschrijven via de Europese Commissie. De opzet waarin nationale parlementen, nationaal recht en de democratie stapje voor stapje uitgehold worden.
Tja, toch is de tweede kamer het orgaan waar die keuzes uiteindelijk gemaakt worden. Daar stemt men gewoon weer voor de serieuze partijen en dus voor Europese samenwerking.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb dat al vaak uitgelegd maar die topics worden dan meteen door eurofiele linkse mods op slot gegooid.
Dit probleem heb ik ook, jammer dat het niet vertegenwoordigt is in NL.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:25 schreef Roceco het volgende:
[..]
Keurige keuze![]()
Zelf had ik waarschijnlijk op de Tories gestemd, als dat hier in NL gekund had. Jammer dat er hier geen conservatieve partij zonder (extreem)religieuze standpunten is... (en nee, de PVV is voor mij geen optie)
Komt denk ik ook juist doordat hier veel keus is in christelijk conservatief (zowel CDA, CU als SGP hebben dergelijke vleugels). Dan blijft er weinig over en daar richten zich dan ook nog eens delen van VVD en PVV op.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dit probleem heb ik ook, jammer dat het niet vertegenwoordigt is in NL.
Maar ja, ik vertik het om op een christelijke partij te stemmen, dan kom je al gauw bij de VVD uit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Komt denk ik ook juist doordat hier veel keus is in christelijk conservatief (zowel CDA, CU als SGP hebben dergelijke vleugels). Dan blijft er weinig over en daar richten zich dan ook nog eens delen van VVD en PVV op.
Laat weinig ruimte voor nog een partij in die hoek.
Begrijpelijk, maar conservatief gaat in deze streken over het algemeen toch samen met een christelijke moraalquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Maar ja, ik vertik het om op een christelijke partij te stemmen, dan kom je al gauw bij de VVD uit.
Iedereen wil het wel veranderen, maar er bestaat behoorlijk wat onenigheid aangaande hoe het te veranderenquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu suggereer je dat mensen die niet uit de EU willen stappen geheel voor de huidige opzet van de EU zijn. Dat is uiteraard gewoon dikke nonsens. Ook bijvoorbeeld D66 en GL zien alle noodzaak voor het veranderen van die opzet. Die hebben er vermoedelijk ook harder over nagedacht dan een PVV of SP.
Onzin, VVD is voor Europese samenwerking op milieu en energie gebeid. Zie het verkiezingsprogramma (p.21). Zij vinden alleen dat het milieu gebaat is bij innovatie, wat je veel beter kunt verkrijgen via bedrijven dan via subsidies. Een voorbeeld zijn bedrijven in Delft die voor groene energie zorgen via het ontwikkelen van efficientere zonnecellen die bovendien zijn te integreren in dakpannen. Hierdoor hoef je niet zo' n groot zonnepaneel op je dak te plaatsen. Ze maken ook lantaarnpalen die volledig zijn omgeven door zonnecellen waardoor je ze zelfs in the middle of nowhere kunt zetten zonder elektriciteitsaansluiting. De VVD staat voor een EU waarbij de markt door afspraken meer gestimuleerd wordt om dergelijke initiatieven aan de man te brengen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb net mijn doucheslang gemaakt met een notenkraker, beetje out of the box kijken.
Als ze het als noodzaak zouden zien, zouden ze zich anders opstellen. Als je het allemaal tegensputterend accepteert dan is het blijkbaar geen noodzaak, maar een tamelijk vrijblijvende wens.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu suggereer je dat mensen die niet uit de EU willen stappen geheel voor de huidige opzet van de EU zijn. Dat is uiteraard gewoon dikke nonsens. Ook bijvoorbeeld D66 en GL zien alle noodzaak voor het veranderen van die opzet. Die hebben er vermoedelijk ook harder over nagedacht dan een PVV of SP.
Da's best gek. Of stond de radio aan? (al dacht ik dat campagnevoeren op verkiezingsdagen uit den boze is?).quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kom ik net het stembureau inlopen, klinkt er een reclamespotje voor de SP door de speakers. Kan me niet voorstellen dat dat zomaar mag, eigenlijk?
ik heb vandaag wel meer dingen gehoord, stonden ook nog te flyeren op het station. ik kon me altijd herinneren dat op de stemdag zelf geen campagne meer mocht worden gehouden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kom ik net het stembureau inlopen, klinkt er een reclamespotje voor de SP door de speakers. Kan me niet voorstellen dat dat zomaar mag, eigenlijk?
In het stembureau mag geen campagne worden gevoerd. In de rij mag je ook niet luid een discussie voeren waarop je gaat stemmen. De radio staat als het goed is niet aan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:43 schreef Janneke141 het volgende:
Er is meer dan alleen buiten het parlement heel boos roepen en schreeuwen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ze het als noodzaak zouden zien, zouden ze zich anders opstellen. Als je het allemaal tegensputterend accepteert dan is het blijkbaar geen noodzaak, maar een tamelijk vrijblijvende wens.
het is in bepaalde landen wel verboden. In Nederland niet volgens mij. Vind het persoonlijk niet erg netjes.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik heb vandaag wel meer dingen gehoord, stonden ook nog te flyeren op het station. ik kon me altijd herinneren dat op de stemdag zelf geen campagne meer mocht worden gehouden.
Je kunt wel zeggen dat je niet in je hol genaaid wil worden, maar als je je telkens weer de billen laat spreiden en het zachtjes kreunend ondergaat dan moet je niet zeuren dat je verkracht wordt. Dan moet je ook durven roepen en schreeuwen. Nee zeggen is wat anders dan 'als het uwe hoogheden behaagt dan zou ik het liever ietsjes anders willen'.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen buiten het parlement heel boos roepen en schreeuwen.
Mwah, dan komt er dus een reclame langs, en is het ws geen opzet. Officieel zal het niet de bedoeling zijn, magoed, ben jij beïnvloed door deze reclame?quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
De radio stond inderdaad aan. Maar dat mag dus niet?
+1 subtielquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat je niet in je hol genaaid wil worden, maar als je je telkens weer de billen laat spreiden en het zachtjes kreunend ondergaat dan moet je niet zeuren dat je verkracht wordt.
Neuh, en ik ben ook echt niet van plan om een klacht in te gaan dienen ofzo. Maar de vraag is natuurlijk een beetje waar de grens ligt van beïnvloeding in het stembureau.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah, dan komt er dus een reclame langs, en is het ws geen opzet. Officieel zal het niet de bedoeling zijn, magoed, ben jij beïnvloed door deze reclame?
V.
De kieswet is niet heel expliciet over radiogebruik. Wel dat je niet beinvloed mag worden. Campagneactiviteiten mogen inprincipe niet in het stembureau.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
De radio stond inderdaad aan. Maar dat mag dus niet?
Een stembureau hoort campagnevrij te zijn. Hoe en wat maakt eigenlijk niet uit, ik ga straks als voorzitter aan het werk, en zou het niet toestaan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Neuh, en ik ben ook echt niet van plan om een klacht in te gaan dienen ofzo. Maar de vraag is natuurlijk een beetje waar de grens ligt van beïnvloeding in het stembureau.
Het is hier schitterend weer (quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:57 schreef SeLang het volgende:
Het stortregent hier. Dat is in het nadeel van de linksen!
quote:Opkomst om 13.30 uur: 15%
Om 13.30 uur had 15 procent van de stemgerechtigden gestemd voor het Europees Parlement. Dat meldt onderzoeksbureau Ipsos op basis van een peiling.
Daarmee is de opkomst iets lager dan bij de vorige verkiezingen in 2009. Toen had 16 procent zijn stem uitgebracht.
http://nos.nl/artikel/651130-opkomst-om-1330-uur-15.html
De kortzichtige die een ander beschuldigt van kortzichtigheid.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dusssss...
Doet me denken aan het referendum over de Europese Grondwet. Ik stemde tegen. Niet omdat ik een PVV'er ben, maar omdat ik niet kon stemmen voor een onaf document, waarvan we er maar op moesten vertrouwen dat het later goed zou worden ingevuld. Nee dus. Collega van me, met wie ik vaak politieke discussies had, zag dat hetzelfde. Een derde collega, een bijna-pensionado met stevige PvdA-roots, werd echt woest toen hij hoorde dat wij tegen hadden gestemd. Vanaf dat moment waren we voor hem "kortzichtige Wilders-aanhangers"
V.
My point exactly.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De kortzichtige die een ander beschuldigt van kortzichtigheid.
Opkomst in NL was in 2009 zo'n 37% meen ik. Die verkiezingen gaan het helemaal worden vandaag als het zo doorgaatquote:
SP.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga zo meteen stemmen maar ik weet nog niet voor welke partij, ik twijfel nog tussen de SP en de PvdD.
De PvdD stemt sociaaleconomisch mee met de SP maar brengt daarnaast een aantal punten in die ik erg belangrijk vind: dierenwelzijn (ik eet vegetarisch), op een duurzamere manier met onze planeet omgaan, meer natuur willen, ...quote:
Ik heb PvdD gestemd. Simpelweg omdat ik het het meest met die partij eens ben. Vind ik belangrijker dan ervaring. Die moet iedereen een keer opdoen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De PvdD stemt sociaaleconomisch mee met de SP maar brengt daarnaast een aantal punten in die ik erg belangrijk vind: dierenwelzijn (ik eet vegetarisch), op een duurzamere manier met onze planeet omgaan, meer natuur willen, ...
Allemaal zaken die ik volmondig ondersteun.
Anderzijds schat ik de SP wat professioneler in, ze hebben simpelweg meer ervaring. Wat een dilemma.
Bij de PvdD maak je meer kans dat je stem net het verschil maakt. Voor hen hangt het er erg om of ze een zetel weten te bemachtigen. De SP komt toch wel in het EP.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De PvdD stemt sociaaleconomisch mee met de SP maar brengt daarnaast een aantal punten in die ik erg belangrijk vind: dierenwelzijn (ik eet vegetarisch), op een duurzamere manier met onze planeet omgaan, meer natuur willen, ...
Allemaal zaken die ik volmondig ondersteun.
Anderzijds schat ik de SP wat professioneler in, ze hebben simpelweg meer ervaring. Wat een dilemma.
QFTquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de PvdD maak je meer kans dat je stem net het verschil maakt. Voor hen hangt het er erg om of ze een zetel weten te bemachtigen. De SP komt toch wel in het EP.
Goeie overweging, wel. Waar zou de PvdD eigenlijk bij gaan horen in Europees verband, de Groenen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de PvdD maak je meer kans dat je stem net het verschil maakt. Voor hen hangt het er erg om of ze een zetel weten te bemachtigen. De SP komt toch wel in het EP.
Volgens mij zijn ze een onafhankelijke partij.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie overweging, wel. Waar zou de PvdD eigenlijk bij gaan horen in Europees verband, de Groenen?
En is er in een van de andere landen een equivalent van die partij?
Die gedachte had ik ook maar op basis van de peilingen kreeg ik de indruk dat dat wel snor zit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik meen (uit het hoofd) dat ze samenwerken met 7 andere Europese partijen met gelijkaardige beginselen (dierenpartijen).quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie overweging, wel. Waar zou de PvdD eigenlijk bij gaan horen in Europees verband, de Groenen?
En is er in een van de andere landen een equivalent van die partij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |