Het uit handen geven van beslissingsvrijheid is "progressie"? Sinds wanneer?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:15 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ze staan er toch om bekend dat ze progressief zijn? Samen met GL een van de enige partijen die meer macht voor Europa wil.
Ik zie het progressivisme meer als tegenhanger van het conservatisme. Dus in plaats van het behoud van wat er is of terug willen naar hoe het vroeger was, nieuwe ideeën de kans geven en daarmee proberen het anders te doen en verder te ontwikkelen. Ik denk dat als we als Europa op meer vlakken samenwerken dat we dan grootsere resultaten kunnen halen. Handel natuurlijk, het milieubeleid (ik zie de milieuproblemen als iets wat men maar voor zich uit schuift, maar ons uiteindelijk toch zal raken), vrijheid op het internet, ook denk ik dat het goed is om andere landen te steunen, zodat we er als Europa sterker van worden en alleen maar voordelen voor ons zal opleveren op de langere termijn. Ik zie het bundelen van krachten niet als iets slechts, alleen denk ik dat landen nog altijd te nationalistisch zijn ingesteld en dat we meer moeten kijken naar hoe we Europa als eenheid vooruit krijgen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het uit handen geven van beslissingsvrijheid is "progressie"? Sinds wanneer?
Ik heb hem wat dat aangaat nog nooit iets negatief horen zegen alleen dat en niet meer hoor ik wel eens ervan.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En de blonde halfgod stuurt alle Marokkanen het land uit als hij de verkiezingen wint?
Jij gelooft nog in sprookjes.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde is dat Rusland niet meer is binnengevallen a la Oekraïne.
Zeker je hebt de NAVO, maar de EU werkt nog beter in het veilig maken van de landen binnen de Unie lijkt me.
Dat in het gezicht van een Ataka!-lid zeggen, denk niet dat je het navertelt...quote:
Dat is toch geen reden om ergens niet op te stemmen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:06 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ook is er grote kans zoals 99.999 al zei dat deze partijen niet eens in het EP komen.
Het kan natuurlijk prima onderdeel van de overwegingen zijn.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om ergens niet op te stemmen?
Huh, CDA maakt kans op 4-5 (!) zetels?? Wat hebben die gedaan om zo hard te groeien??quote:Op zondag 18 mei 2014 11:28 schreef freako het volgende:
De Hond verwacht de volgende uitslag:
[ afbeelding ]
Waarom? Jouw extra stem op een grote partij verandert net zo weinig als een op een partij zonder zetel.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk prima onderdeel van de overwegingen zijn.
Het is niet de belangrijkste factor bij het maken van een keuze voor me maar ik laat het wel meespelen. Je wilt toch dat je stem enig nut heeft.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom? Jouw extra stem op een grote partij verandert net zo weinig als een op een partij zonder zetel.
He bah.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:28 schreef freako het volgende:
De Hond verwacht de volgende uitslag:
[ afbeelding ]
je stem heeft per definitie geen significant nut, of je nou op de grootste of kleinste partij stemt.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is niet de belangrijkste factor bij het maken van een keuze voor me maar ik laat het wel meespelen. Je wilt toch dat je stem enig nut heeft.
Klopt niet, ze hebben een opkomstplicht. Niet op komen dagen is strafbaar in België, alhoewel het amper wordt vervolgd.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zojuist gelezen dat alle belgen ouder dan 18 een stemplicht hebben voor de Europese verkiezingen.![]()
Wat houd dat nu weer in?
En anders moet je verplicht een jaar lang franse friet eten in plaats van die heerlijke vlaamse frieten ofzo?quote:Op zondag 18 mei 2014 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt niet, ze hebben een opkomstplicht. Niet op komen dagen is strafbaar in België.
Geldboete.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En anders moet je verplicht een jaar lang franse friet eten in plaats van die heerlijke vlaamse of frieten ofzo?
Vorige verkiezingen was in België de opkomst 90.39%quote:Op zondag 18 mei 2014 15:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het zorgt wel voor hoge opkomstpercentages.
Niet enkel de Belgen.quote:
Heb wel eens gelezen dat dit mee heeft gewerkt aan de opkomst van Vlaams Blokquote:Op zondag 18 mei 2014 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen was in België de opkomst 90.39%
Maar ik vraag me af wat het met de uiteindelijke uitslag doet als je je burgers dwingt om te gaan stemmen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Veel kiezers die het met de politiek gehad hebben, (in NL een grote groep...zeker wat betreft Europa) en op straffe van een geldboete naar het stemhokje gedwongen worden, zullen tegen de gevestigde orde willen stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel eens gelezen dat dit mee heeft gewerkt aan de opkomst van Vlaams Blok
Zou kunnen, maar er zijn ook een aantal landen die ook een opkomstplicht hebben (Luxemburg en Australië bijvoorbeeld) waar dat soort protestpartijen een heel stuk kleiner zijn of zelfs helemaal niet voorkomen.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel eens gelezen dat dit mee heeft gewerkt aan de opkomst van Vlaams Blok
In Australië speelt het kiesstelsel mee, dat is nadelig voor extreme partijen en voordeliger voor centristen. Het land gebruikt Single Transferable Vote, oftewel kandidaten moeten op voorkeur genummerd worden.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar er zijn ook een aantal landen die ook een opkomstplicht hebben (Luxemburg en Australië bijvoorbeeld) waar dat soort protestpartijen een heel stuk kleiner zijn of zelfs helemaal niet voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |