nuchter prikken, drankje, 2 uur niksen, prikken en dan eindelijk eten en koffie...quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:41 schreef Skittles het volgende:
Dank![]()
GM bij de gtt krijg je dan dat drankje of moet je eerst nuchter prikken, daarna eten en dan een half uur (?) later nog een keer prikken?
twee uur fok!en dusquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nuchter prikken, drankje, 2 uur niksen, prikken en dan eindelijk eten en koffie...
Zwangerschapsdiabetesquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:58 schreef AwayTL het volgende:
En waar is de gtt voor? (Voelt zich een leek)
SQ, ik mag naar 2 dec! Met hoop op eind november.
mijn man gaat gelukkig mee, en n pak kaartenquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef Crumpette het volgende:
[..]
twee uur fok!en dus![]()
Hee hoe is het eigenlijk met jou qua zwangerschapsklachten? heb je de balans activiteit/rust een beetje kunnen vinden?
ah spannend! ik ben er nog niet uit of we dat gaan doen of niet.. ik denk dat ik het maar gewoon vanzelf laat gaan, als er een keer een dikke toeterfoto is oid.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Na een honderdste check door mijn facebook vrienden toch maar een berichtje online gezetHeb een jaar in Amerika gewoond, en wilde die vrienden daar toch ook wel even op de hoogte brengen
![]()
Maar vind het nog steeds eng, haha!
Nietus!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Waar wij vanavond twee aankondigingen van jongensfoeti krijgen
Ohhh, wat leuk Feequote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nietus!!![]()
Wij krijgen een meisje!!![]()
![]()
Een erg eigenwijs exemplaar. Lag steeds met haar hoofd in de placenta, zat opgevouwen op haar knietjes in mijn buik. 3d plaatjes waren onmogelijk, haha. We mogen wel nog eens terug komen!
En alles zag er ook goed uit.
Leeuuk!quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nietus!!![]()
![]()
Een erg eigenwijs exemplaar. Lag steeds met haar hoofd in de placenta, zat opgevouwen op haar knietjes in mijn buik. 3d plaatjes waren onmogelijk, haha. We mogen wel nog eens terug komen!
een dochter en een zusje voor de jongens!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nietus!!![]()
![]()
aaah wat leuk!quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nietus!!![]()
![]()
Ik heb hem vandaag gehad en het viel me reuze mee. Drankje was gewoon hele zoete siroop (citroensmaakje) en 2 uur wachten was ook wel door te komen met een boekje.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
morgen heb ik de gtt, en ik zie daar best een beetje tegenop... Gelukkig gaat manlief mee voor de afleiding...
Oh dat geeft moed! wij nemen speelkaarten mee, ik mag 2 uur in t restaurant wachten...quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:26 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag gehad en het viel me reuze mee. Drankje was gewoon hele zoete siroop (citroensmaakje) en 2 uur wachten was ook wel door te komen met een boekje.
Bij mij heeft ze van tevoren wel even suikerwaarde gemeten, ik denk dat ze dat bij jou ook wel gaan doen. (maar stelt niks voor, puur om te meten of hij niet te hoog is ondanks het nuchter zijn)
Wat leuk!! Een meisje!quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nietus!!![]()
![]()
Ik heb t altijd mis! Dus stiekem hoopte ik al voor je dat het een meisje was, dat wilde je zo graagquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:30 schreef Fee-nix het volgende:
Kwak, ja echt wel verbaasd. Dacht dat wij vast alleen jongens zouden maken.
En Spees had t met haar voorspelling voor mij mooi mis.
Yeaaah Fee wat leuk!!!!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:30 schreef Fee-nix het volgende:
Kwak, ja echt wel verbaasd. Dacht dat wij vast alleen jongens zouden maken.
En Spees had t met haar voorspelling voor mij mooi mis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:05 schreef Hilmo het volgende:
Nou ik ben er ook hoor, en jullie hadden het goed!![]()
Wij krijgen een jongen!! (mag in de OP)
Ik heb het al die tijd dus goed aangevoeld. Alles was goed met de 20 weken echo, dus ook erg belangrijk natuurlijk.jeuh!! Een jongen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:11 schreef Skittles het volgende:
Een jongetjeDe XY'tjes komen langzaam binnen gedruppeld.
Dankjullie welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:16 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Dankjullie welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:25 schreef kwakz0r het volgende:
wij doen een eigen roepnaam en dan een tweede en derde naam als vernoeming.
Behoorlijk. Fietsen gaat niet meer, daar heb ik echt pijn van. Ook nog ruime tijd na het fietsen. En niezen kan ook heel vervelend voelen. Vooral in het tweede trimester was het erg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:55 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Yeaaah Fee wat leuk!!!!!![]()
Vraagje voor jou (en andere ks mama's)... Heb jij veel last van je ks-litteken in je zwangerschap?
Ze zit inderdaad nog binnen, ja!quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:29 schreef marel88 het volgende:
Ha dames, even een berichtje uit zonnig Portugal op onze laatste vakantie avond. Eindelijk werkt de wifi hier (al was internetloos best lekker).
Er zijn geen baby's geboren, toch, de afgelopen 1,5 week? Begrijp ik dat jouw kindje nog binnen is, JJ? (Of ben ik nu in de war? Bij jou was het toch spannend?)
En welkom voor NTS, Rinn en Vlindur! Wat geweldig dat jullie zwanger zijn. Ik hoop dat jullie voorspoedige zwangerschappen hebben.
Fee, een meisje, wat leuk! En hilmo een goede SEO en een jongetje, wat fijn!
Nou, ik kan een trip naar de zon met 6 mnd zwangerschap heeeeel erg aanraden, echt heerlijk! Veel niksen, boekjes lezen en opladen voor de laatste werk-loodjes. Ik meld me vanaf vrijdag weer regelmatig!
quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
Fee, fantastisch!!
Wil je het in de OP?
Wat fijn, en ook fijn dat de ks-datum in zicht komt, wat zal jij blij zijn als je een gezond a terme kindje op je buik hebt!quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ze zit inderdaad nog binnen, ja!![]()
Krijg als het goed is zelfs vrijdag een datum te horen voor de geplande ks, kan niet meer wachten.
een hele duidelijke meid!quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:10 schreef Fee-nix het volgende:
En jullie zien er toch ook een meisje in he![]()
.
Ik heb inmiddels ook het volste vertrouwen in mn lichaam dat we die datum ook gewoon gaan halen!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:09 schreef marel88 het volgende:
[..]
Wat fijn, en ook fijn dat de ks-datum in zicht komt, wat zal jij blij zijn als je een gezond a terme kindje op je buik hebt!
Streepjeeeeesquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:10 schreef Fee-nix het volgende:
En jullie zien er toch ook een meisje in he![]()
.
Dit! Helemaal mee eensquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat leuk fee, een meid!! Leuk zo die echofoto's
En Hilmo een ventje! Wij hebben de roepnaam als eerste naam en dan 2 doopnamen/vernoemingen. Zo staat ze ook in het paspoort.
Goed dat je man doorhad dat zoals hij het wilde jou verdriet deed (wat ik me volledig kan voorstellen) en toch ook bereid is en compromis te sluiten.
Een kind heb je samen, en dus beslis je dit soort dingen ook samen. Een naam is niet zomaar iets!
wij hebben m met 17 weken en 2 dagen laten doen, en ik heb geloof ik een week eerder gebeld... dat was alleen geslachtsbepaling, ze heeft toen wel de 3d aangezet maar vond de beelden toen eerlijk gezegd niet heel mooi, eerder freaky... terwijl vorige week de beelden heel mooi waren...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Enig idee hoe ver vantevoren je een pretecho moet afspreken?Ik wilde er nog eentje doen, zodat het voor vriend allemaal ook wat werkelijk word, maar omdat ik nu toch al 15 weken ben dacht ik nog een week of twee geduld te hebben en gelijk een geslachtsbepaling te laten doen
Maar ben een beetje bang dat ik daar nu al te laat mee ben,
![]()
Morgen maar eens bellen..
Ik kon ook al erg snel terecht bij deze geslachtsecho. Bij de 3d pretecho die ik later in de zwangerschap bij S heb laten doen moest ik echt wel een stuk eerder inplannen. Het scheelt dus per bureau lijkt me, en bellen zal je enige optie zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Enig idee hoe ver vantevoren je een pretecho moet afspreken?Ik wilde er nog eentje doen, zodat het voor vriend allemaal ook wat werkelijk word, maar omdat ik nu toch al 15 weken ben dacht ik nog een week of twee geduld te hebben en gelijk een geslachtsbepaling te laten doen
Maar ben een beetje bang dat ik daar nu al te laat mee ben,
![]()
Morgen maar eens bellen..
Gefeliciteerd joh!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:33 schreef Vlindur het volgende:
Bedankt voor de felicitaties en het warme welkom
Ik hoef nog niet in de OP hoor, ga me nog even afzijdig houden tot een week of 12![]()
Gefeliciteerd met de aankomende jongetjes en meisjes!![]()
Ben benieuwd! Wat was je waarde op nuchtere maag?quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo we zitten in het ziekenhuis, drankje net gehad en nu wachten!
geen idee, werd n buisje afgenomen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Wat was je waarde op nuchtere maag?
Ja, dat hoor je wel vaker. Of misselijk. 2 uur wachten zeker? Succes!quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
geen idee, werd n buisje afgenomen.
Ik lig nu boven op n bed, werd erg duizelig net.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:34 schreef Soempie het volgende:
Fee, je krijgt een meisje! Wat leuk, je twee jongetjes krijgen een zusje.![]()
En waar ben je in het peutertopic, verdorie.![]()
9:50 wordt er weer geprikt en dan mag ik eindelijk eten.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je wel vaker. Of misselijk. 2 uur wachten zeker? Succes!
Ai, dat is nog ruim een uur! Succes! En straks maar lekker exclusief ontbijtje nemen voor het lange wachtenquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
9:50 wordt er weer geprikt en dan mag ik eindelijk eten.
Jaaaaaaquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
krijg jij nou morgen de datum JJ?
mn meisje is flink druk door alle glucose
Ik kan twee topics ook niet goed bijhouden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:23 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
Ja, sorry. Ik heb gewoon niet meer zoveel te melden en ik hou het ook allemaal niet bij...
Ze draait en schopt met alles wat ze in zich heeft geloof ik .quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:56 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Jaaaaaaik kan niet meer wachten
Stuiterbal in je buik??
Goede droom! Ik ben voor!quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:12 schreef Crumpette het volgende:
goeiemorgen! ik heb vannacht gedroomd dat Chanty's Fernando ging draaien, de dag voor de draaipogingdat is dus vandaag! succes
hihi
Fazzquote:Op donderdag 15 mei 2014 09:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen dames
Hier een blije moederGisteravond is onze zoon F.elix geboren
![]()
Bevalling ging niet van een leien dakje, we zijn nog in het ziekenhuis. Hopelijk mogen we straks naar huis en kan ik een fatsoenlijke update doen
En was het drankje zó verschrikkelijk?quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
met een boterham en een bak koffie in de maag knapt n mens toch snel weer op! inmiddels lekker thuis
Ja, stelletje idiotenquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Ooow sq dat heb ik inderdaad ook ooit eens gehad. GAD-VER-DAM-ME!
Hee en dan zijn er mensen die zon fles in de koelkast hebben staan en dat iedere morgen naar binnen gieten :x
Nee, ik weet niet waar zo'n ophef over is, ja het is wat zoet, maar meer alsof de verhouding siroop/water wat uit balans is... T is koud, en met 2 plastic bekers is t binnen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:41 schreef geppie het volgende:
[..]
En was het drankje zó verschrikkelijk?
Ja!quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fazz, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk gaat je herstel voorspoedig.
Krijgerrtje, ga je naar dat echobureau waar we het over hadden?
Het wordt tijdens de zwangerschap trouwens afgeradenquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:48 schreef Skittles het volgende:
Aloë Vera brrrDat men het nog vrijwillig drinkt ook.
1 half slokje kan geen kwaad he. Het wordt wat anders als je complete kuren naar binnen gaat slaan, maar dat zeiden ze er ook bij.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het wordt tijdens de zwangerschap trouwens afgeraden.
+1quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Hilmo, jullie namenstrijd is nogal een ver-van-mijn-bed-show voor mij, maar ik hoop dat jullie er snel uit zijn en het geen stress meer oplevert. Jammer dat zoiets je zwangerschap zo negatoef beïnvloedt. Voor jezelf en je kindje lijkt het me het beste als je man begrijpt wat het voor jou betekent of wanneer jij je snel neer kunt leggen bij die achternaam, als er toch niks meer veranderd gaat worden.
Jeetje Feequote:Op donderdag 15 mei 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
We hebben ook al een naam en een geboortekaartje.
Sodeju!quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
We hebben ook al een naam en een geboortekaartje.
Je hebt Aloë Vera drankjes. Smerigquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:21 schreef Zolena het volgende:
Fazz gefeliciteerd![]()
Haha gelijk kleertjes kopen, leuk hoor.![]()
Spees, fijn alles goed.
Ik mag vanmiddag naar vk voor termijnecho.
Aloe vera moet je ook helemaal niet eten, das voor te smeren
Het drankje was idd wel te doen, ik werd daarna alleen heel duizelig en mini heeft de hele dag een inwendige houseparty gehoudenquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fee helemaal losssss.![]()
Fazz gefeliciteerd!!!![]()
SQ dat drankje valt mee als je van zoet houdt. Ik vond het op zich best te pruimen. Gewoon atten die hap en dan is het goed te doen. Het enige nare is dat je daarna 2 uur moet wachten en zo'n zoetig drankje op je lege maag word je een beetje weeïg () van.
Dat vond ik persoonlijk dus ook wel meevallen, dan valt het ineens op hoe snel baby overal uit groeit en koop je niet zoveel. Tenminste, dat is hier de ervaringquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:32 schreef geppie het volgende:
Dat is volgens mij enkel uitstel van executie Blue... als hij/zij straks geboren is, ga jíj los
Ja dat boeide mijn spilzieke geest nietquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat vond ik persoonlijk dus ook wel meevallen, dan valt het ineens op hoe snel baby overal uit groeit en koop je niet zoveel. Tenminste, dat is hier de ervaring
Laat je weten hoe het was daar?quote:
Toen mini een week oud was, heb ik bij de prenatal een achterlijk duur pakje gekocht. Die heeft hij twee keer aan gehad voor het te klein was... Sindsdien heb ik alles goedkoop of tweedehandsquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:39 schreef geppie het volgende:
[..]
Ja dat boeide mijn spilzieke geest nieten kind spuugde nogal veel (reflux) dus vier verschillende outfits op een dag was ook geen overbodige luxe
Ja, bij het pretechobureau bij ons in de buurt zeggen ze dat ze al vanaf 13 weken kunnen zeggen of het een jongetje of een meisje is. Heb een afspraak met 13w6d (we gaan 3 dagen later op vakantie). Ben echt benieuwd of ze het inderdaad kunnen zien (zoniet, als kindje niet goed ervoor ligt oid dan mag je kosteloos later nog een keer komenquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:47 schreef Dyre het volgende:
Radyhyn en Vlindur gefeliciteerd!!!
Wat snel al voor een geslachtsbepaling!
Hey de kleertjes op mijn foto waren ook bij elkaar 24 euroquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb de zaterdag na de geslachtsbepaling maar liefst 24 euro aan niet roze maar wel meisjesachtige dingen bij de HEMA uitgegeven, verder kom ik nog niet![]()
Maar m'n meisjesmeisjesbehang is wel binnen!
Ik kreeg met 12 weken al een indicatie dat het voor 85% een jongetje is (en dat klopte) aan de hand van de NUB-theorie. Maar zou toch echt een slag om de arm houden met 13 weken en nog niet allemaal blauwe of roze stuff inslaanquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:42 schreef Radyhyn het volgende:
Oehhh allemaal leuk nieuws!
Fazzoletti bevallen! Gefeliciteerd! (Wat een ontzettend leuke naam ook!)
Fee krijgt een meisje
Hilmo krijgt een jongen
[..]
Ja, bij het pretechobureau bij ons in de buurt zeggen ze dat ze al vanaf 13 weken kunnen zeggen of het een jongetje of een meisje is. Heb een afspraak met 13w6d (we gaan 3 dagen later op vakantie). Ben echt benieuwd of ze het inderdaad kunnen zien (zoniet, als kindje niet goed ervoor ligt oid dan mag je kosteloos later nog een keer komen).
Bij zo'n glucosetest, krijg je dan snel de uitslag of is dat nog lang wachten?
ik krijg m over n week op de controle boj de vk, lees overal dat t ongeveer n week duurt .quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:42 schreef Radyhyn het volgende:
Fee krijgt een meisje
Hilmo krijgt een jongen
[..]
Ja, bij het pretechobureau bij ons in de buurt zeggen ze dat ze al vanaf 13 weken kunnen zeggen of het een jongetje of een meisje is. Heb een afspraak met 13w6d (we gaan 3 dagen later op vakantie). Ben echt benieuwd of ze het inderdaad kunnen zien (zoniet, als kindje niet goed ervoor ligt oid dan mag je kosteloos later nog een keer komen).
Jaa, zal ik doen!quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Laat je weten hoe het was daar?. Ik mag een weekje later!
Ik kreeg de uitslag de volgende dag al. Dus ik denk dat de uitslag wel snel bekend is, maar dat het per instelling scheelt wanneer je ervoor kunt bellen/mailen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:42 schreef Radyhyn het volgende:
Volgens mij niet... Laat zien!quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk hoor krijgerrtje! Ik vond de geslachtsbepaling echt een hele leuke echo!
Had ik daar de 3D plaatjes al van laten zien?
Nee, alleen het 2D hamburgertje volgens mij.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk hoor krijgerrtje! Ik vond de geslachtsbepaling echt een hele leuke echo!
Had ik daar de 3D plaatjes al van laten zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een foto van een foto, en een foetus van 17 weken, dus het is wel een vaag plaatje. Maar ik vond dat handje zo leuk![]()
disclaimer
Of je krijgt zóveel, dat je zelf echt niks meer hoeft te kopen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:32 schreef geppie het volgende:
Dat is volgens mij enkel uitstel van executie Blue... als hij/zij straks geboren is, ga jíj los
quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Dat handje is ook heel schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een foto van een foto, en een foetus van 17 weken, dus het is wel een vaag plaatje. Maar ik vond dat handje zo leuk![]()
![]()
ja, hier was ze nog blij. Toen we het geslacht eenmaal hadden gevonden na veel zoekwerk was het jenken natuurlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik ook, maar die echoscopisten vinden dat veel te leuk, als kindje er goed voor ligt zetten ze vaak stiekem even de 3D aan voor een fotootjequote:Op donderdag 15 mei 2014 13:10 schreef krijgerrtje het volgende:
Dat handjeLeuke plaatjes zeg! Ik krijg gewoon een 2D echo, geloof ik.. Misschien dat ik later nog eens een 3D echo plan
Misschien hoef jij dat wel niet, jij bent toch hartstikke slank?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:11 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd fazz!![]()
Fee een meisje!![]()
![]()
Lieve kleertjes!
Hilmo een jongen!![]()
Minder van het gedoe over de naam..
Vanmorgen gewerkt en net boven&benedenverdieping schoongemaakt.. Voel meen heb hoofdpijn. Niet zo'n goed idee dus.
Glucosedrankje.. Geen zin in. Moet tussen 7-7:30 echt gegeten hebben anders voel ik me echt slecht..Nouja duurt nog ff gelukkig..
Geloof standaard bij tweelingzwangerschap. Toch?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien hoef jij dat wel niet, jij bent toch hartstikke slank?
Oh, dat zou kunnen, daar weet ik natuurlijk niks van. Heb je dan ook een verhoogd risico?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Geloof standaard bij tweelingzwangerschap. Toch?
Denk van wel? Waarom anders standaard zo'n test?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, dat zou kunnen, daar weet ik natuurlijk niks van. Heb je dan ook een verhoogd risico?
quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, dat zou kunnen, daar weet ik natuurlijk niks van. Heb je dan ook een verhoogd risico?
Fijn dat de test erop zit! Ik vond het drankje ook wel meevallen. Net hoestdrank, maar dan in een grotere hoeveelheid.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik krijg m over n week op de controle boj de vk, lees overal dat t ongeveer n week duurt .
drukke baby na test is heel herkenbaar...
ik heb net heerlijk geluncht met een stokbroodje gezond... nomnomnom
Gelukkig is het maar eenmaligquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:16 schreef Zoë23 het volgende:
[..]standaard test met 24 weken
![]()
alleen maar goed dat ze testen hoor! Maar ontbijt is wel belangrijk voor me. Sowieso moet ik veel eten op een dag.
Eigenlijk vind ik het stom. Waarom testen als er geen aanleiding voor is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:16 schreef Zoë23 het volgende:
[..]standaard test met 24 weken
![]()
alleen maar goed dat ze testen hoor! Maar ontbijt is wel belangrijk voor me. Sowieso moet ik veel eten op een dag.
Tweewekelijks is volgens mij alleen als er iets "aan de hand is/kan zijn" dus bijvoorbeeld een tweeling die de placenta en vruchtzak deelt. Kans op TTS enzo. Ik moest maandelijks. Op een gegeven moment was het gewoon routine. Ik vond het ook helemaal niet meer bijzonder om een echo te hebben, terwijl ik er bij mijn dochter altijd helemaal naartoe leefde.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gelukkig is het maar eenmalig
Volgens mij word je sowieso wel aan een hoop extra testen onderworpen met een tweeling toch? Een buurvrouw van me heeft er vorig jaar een gekregen en die was die tweewekelijkse echo's naar eigen zeggen echt kotsbeu op gegeven moment
Hm, dit is een J/M tweeling, dus dan zal het wel een andere reden hebben gehad. Zal het haar eens vragenquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Tweewekelijks is volgens mij alleen als er iets "aan de hand kan zijn" dus bijvoorbeeld een tweeling die de placenta en vruchtzak deelt. Kans op TTS enzo. Ik moest maandelijks. Op een gegeven moment was het gewoon routine. Ik vond het ook helemaal niet meer bijzonder om een echo te hebben, terwijl ik er bij mijn dochter altijd helemaal naartoe leefde.
en en en hoe was het??quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:21 schreef Lingue het volgende:
Fazz Gefeliciteerd met je zoon!! Geniet ervan en hopelijk mag je straks naar huis!!
Ja geen idee..misschien hoeft het uiteindelijk niet omdat alles goed lijkt maar de gyn vertelde het echt als een vaststaand iets niet als een 'misschien'quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het stom. Waarom testen als er geen aanleiding voor is.![]()
ik heb die test overigens pas 30 weken gehad omdat de baby's groot waren, anders hoefde ik niet.
Sowieso extra foliumzuur, staalpillen, movicolon (want ja..staalpillen) en dan nog m'n gewone vitamines. Nog nooit zoveel dingetjes gehad. Morgen weer omeprazol aanvragen want m'n maag doet pijn (kan ook door die staalpillen komen want de maagpijn was weg)quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gelukkig is het maar eenmalig
Volgens mij word je sowieso wel aan een hoop extra testen onderworpen met een tweeling toch? Een buurvrouw van me heeft er vorig jaar een gekregen en die was die tweewekelijkse echo's naar eigen zeggen echt kotsbeu op gegeven moment
Spannend! En fijn dat alles goed was.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:25 schreef Lingue het volgende:
Ik ben nu bijna 12 weken. Maar dit is nog niet zeker deze bepaling. We hadden het er over en ze zei dat er theorieën zijn die nu wel iets zouden moeten kunnen zeggen maar dat daar geen conclusies aan verbonden zitten.
Leuk joh zo'n kleine stuiterbal!quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:27 schreef Lingue het volgende:
Die kleine was hyper joh! Echt super gaaf om dat zo te kunnen zien.
Nee, daar is bij mij nooit over gesproken. Vanaf ongeveer 34 weken was het bij mij allemaal moeizaam meetbaar en dat kwam door hoe ze lagen in mijn buik. Ze konden dan van baby A bijvoorbeeld het hoofdje niet goed meten (want dat lag in mijn bekken) en van baby B de beentjes niet. Maar de kindjes eerder halen puur omdat ze niet goed meer konden meten hebben ze nooit over gesproken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:27 schreef Zoë23 het volgende:
Daarbij vertelde de gyn dat ze de baby's gaan 'halen' als ze 1 van de 2 niet meer kunnen zien op de echo's. Omdat ze dan niet weten of het goed gaat.
Weet jij daar iets van NIKKI?
Dan is 34weken wel erg vroeg om ze te halen.. Toen hij het zei voelde het wel als een opluchting maar ik had nog niet gevraagd vanaf hoeveel weken dat dan kan zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee, daar is bij mij nooit over gesproken. Vanaf ongeveer 34 weken was het bij mij allemaal moeizaam meetbaar en dat kwam door hoe ze lagen in mijn buik. Ze konden dan van baby A bijvoorbeeld het hoofdje niet goed meten (want dat lag in mijn bekken) en van baby B de beentjes niet. Maar de kindjes eerder halen puur omdat ze niet goed meer konden meten hebben ze nooit over gesproken.
Bij mij spraken ze alleen al vanaf zo'n week of 28-30 over het feit dat ze de baby's bij 38 weken zouden gaan halen, want ze waren groot. En dat vond ik eigenlijk geen reden om ze te halen bij 38 weken. Gelukkig heb ik dat in overleg met de gyn nog uit kunnen stellen tot 39w3d.
Met hoeveel weken ben jij toen bevallen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:52 schreef Kyara het volgende:
Daar heb ik ook nooit iets over gehoord. Hier werd trouwens ook gesproken over het halen van de baby's bij 38 weken ivm 2x stuit. Maar dat heb ik dus weer niet gered.
33+4quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:53 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Met hoeveel weken ben jij toen bevallen?
Jeetje dat is wel erg vroeg..quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
33+4
(ik denk trouwens dat ze bij tweelingbevallingen wel extra naar bloedverlies kijken, juist omdat de kans daarop groter is).
Ik voel me aangesproken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:58 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Jeetje dat is wel erg vroeg..
Vind het wel spannend allemaal
Werken ze dan ook al preventief met bijv een infuus enz?
Had jij last van fluxus bij M of was dat bij je tweeling? (of heb ik nu het verhaal van iemand anders in m'n hoofd?)
Had laatst je verhaal gelezen idd maar dat van de vliezen wist ik niet. Dus dat kan ook..quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken.![]()
![]()
Ik had bij mijn tweeling een fluxus omdat er nog stukjes van de vliezen in de baarmoeder zaten. Ze hebben sowieso na mijn bevalling de oxytocine aan laten staan, maar toch bleef het in de uren na de bevalling bloeden en trok mijn baarmoeder niet goed samen. Eerst dachten ze dus dat de baarmoeder gewoon een beetje lui was en hebben ze heel vaak op mijn buik gedrukt (auw), maar achteraf zat er dus nog wat van de vliezen in. Toen het na 4 uur nog niet was gestopt werd het een retourtje OK.
Bij M. Sowieso spotting en de placenta wilde niet loskomen maar er kwam wel een heleboel bloed. Dat werd dus ook een retourtje ok voor mpv. Bij de tweeling werd het een ks en was het bloedverlies heel erg netjes. Geloof zelfs nog minder dan 1 liter.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:58 schreef Zo�23 het volgende:
Had jij last van fluxus bij M of was dat bij je tweeling? (of heb ik nu het verhaal van iemand anders in m'n hoofd?)
Ja echt super leuk. Terwijl beide ouders niet echt stuiterballen zijn, tenzij ik gedronken heb, maar van mijzelf niet echt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:30 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Leuk joh zo'n kleine stuiterbal!
Eigenlijk wel super leuk dat ze zo vroeg al kunnen zien of het een jongetje of een meisje is. Vroegah was het echt tot 20 weken wachten hihi(of tot de kleine geboren is
).
Wat doe je nou als hij het niet open wil maken? Laat je het dan dicht of trek je het zelf open?quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:13 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja echt super leuk. Terwijl beide ouders niet echt stuiterballen zijn, tenzij ik gedronken heb, maar van mijzelf niet echt.
Ja ben benieuwd wat er op het briefje staat, mn handen jeuken maar hij zit nog braaf dicht!
Dat is zo, ik was bij S ook bang voor bloedverlies maar had dus totaal niet nagedacht over het lange persen bijv of rugweeën. Nouja er zijn ook zoveel dingen..quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:12 schreef Kyara het volgende:
Zoe, herkenbaar hoor. Je hebt het natuurlijk een keer meegemaakt maar een tweelingbevalling is toch weer iets heel anders. En je redeneert ook weer heel erg vanuit je eigen referentiekader. Ik heb me bijvoorbeeld geen moment druk gemaakt over bloedverlies maar ik was als de dood voor een herhaling van M's bevalling voor nummer 1 en dan alsnog een ks voor nummer 2. Dat heb ik geloof ik bij afspraak nummer 2 al ter sprake gebracht bij de gyn..... en elke afspraak weer
Dat is wel 'fijn' dat ze het netjes hebben schoongemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:10 schreef Kyara het volgende:
Ik voel me ook aangesproken maar ik had fluxus bij M.
[..]
Bij M. Sowieso spotting en de placenta wilde niet loskomen maar er kwam wel een heleboel bloed. Dat werd dus ook een retourtje ok voor mpv. Bij de tweeling werd het een ks en was het bloedverlies heel erg netjes. Geloof zelfs nog minder dan 1 liter.
Beide keren trouwens ook niet zo lang gevloeid en nauwelijks stolsels dus netjes schoongemaakt.
Ja dat lijkt me ook echt niets.. En ook niet goed voor je herstel..dubbel zo zwaar (en dan heb je ook nog een tweeling)quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat was ook mijn grootste angst. Eén via de normale weg en dan alsnog voor nummer 2 een ks moeten. Dan was het zeker "double the fun".![]()
Soms had ik overigens wel het idee dat ik te veel wist van wat er allemaal mis kon gaan. Waar ik bijvoorbeeld bij de bevalling van L nergens bang voor was, was ik nu ineens als de dood dat er iets met me zou gebeuren tijdens de bevalling waardoor mijn man met 3 kindjes achter zou blijven. Maar die angst had ik denk ik ook gehad als ik een eenling zou krijgen, puur omdat de hele situatie anders is omdat je al een kindje hebt.
Eerst natuurlijk geprobeerd (ondanks 2x stuit maar omdat ze nog zo klein waren moest dat lukken). Bij toucheren bleek dat de navelstreng uitgezakt was tussen de beentjes (stuit en niet ingedaald) dus toen werd het een spoedje.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:22 schreef Zo�23 het volgende:
Hebben ze uiteindelijk gelijk een keizersnede uitgevoerd? Of eerst geprobeerd natuurlijk te bevallen?
Heftig..quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Eerst natuurlijk geprobeerd (ondanks 2x stuit maar omdat ze nog zo klein waren moest dat lukken). Bij toucheren bleek dat de navelstreng uitgezakt was tussen de beentjes (stuit en niet ingedaald) dus toen werd het een spoedje.
Viel eigenlijk wel meequote:
nee, dat is idd voor iedereenquote:Op donderdag 15 mei 2014 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sorry dat ik zo tussen de heftige verhalen door kom vallen, maar klopt het voor álle branches dat het UWV je zwangerschapsverlof betaalt? Of is dit anders als je bijvoorbeeld voor de overheid werkt?
Kijken ze dan naar de NUB ofzo? want de rest zit er toch nog helemaal niet dan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:42 schreef Radyhyn het volgende:
Fee krijgt een meisje
Hilmo krijgt een jongen
[..]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:00 schreef Fee-nix het volgende:
Fazz gefeliciteeeeerd!Hoop dat je herstel ook voorspoedig gaat
. En leuke naam!
[..]
+1
En ik ben echt erg... Mijn hormonen konden het niet laten![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd Fazzo!quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen dames
Hier een blije moederGisteravond is onze zoon F.elix geboren
![]()
Bevalling ging niet van een leien dakje, we zijn nog in het ziekenhuis. Hopelijk mogen we straks naar huis en kan ik een fatsoenlijke update doenleuke naam ook
Kwak
Als je voor de overheid of onderwijs werkt wordt het meen ik verhaald bij de werkgever (net als ww)quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sorry dat ik zo tussen de heftige verhalen door kom vallen, maar klopt het voor álle branches dat het UWV je zwangerschapsverlof betaalt? Of is dit anders als je bijvoorbeeld voor de overheid werkt?
Voor de 12 weken zit er nog geen verschil tussen een meisje en een jongen. Ik gok dat er 'meisje' in je envelop staatquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:25 schreef Lingue het volgende:
Ik ben nu bijna 12 weken. Maar dit is nog niet zeker deze bepaling. We hadden het er over en ze zei dat er theorieën zijn die nu wel iets zouden moeten kunnen zeggen maar dat daar geen conclusies aan verbonden zitten.
Weet je zo waar ik dat terug kan vinden? Duik anders thuis wel even achter de pc.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Als je voor de overheid of onderwijs werkt wordt het meen ik verhaald bij de werkgever (net als ww)
Dit staat op hun site:quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:28 schreef kwakz0r het volgende:
Kijken ze dan naar de NUB ofzo? want de rest zit er toch nog helemaal niet dan?volgens mij is dat wel minder betrouwbaar, die manier...
quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet lezen als je onzeker bent over de geslachtsbepaling (of kundigheid van echoscopist)
omg! Kun je je behang weer van de muur trekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar liever zo dan tijdens het afnavelen, toch wel
disclaimer
Hoeveel weken (of dagen?) na je bevalling was die fluxus?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:53 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dan is 34weken wel erg vroeg om ze te halen.. Toen hij het zei voelde het wel als een opluchting maar ik had nog niet gevraagd vanaf hoeveel weken dat dan kan zijn.
Vind het echt top dat je bijna de 40weken hebt gehaald (en hoe)
Waar ik wel voorzichtig mee ben is dat er dan wel een grotere kans is op Fluxus ivm uitgerekte baarmoeder. Bij S heb ik veel bloedverlies gehad en een paar weken naar de bevalling weer (verloor een stolsel en daarna bleef het bloed maar lopen. Baarmoeder was dus nog niet schoon)
Vk en dokterswacht hebben hier niet op ingespeeld. Gelukkig was na die grote bloeding de baarmoeder schoon maar toch.
Pas nu ik onderzoek doe over tweelingbevallingen lees ik ook over Fluxus 24u-6weken na de bevalling.
Dus het is wel iets waarmee ik zit..
Maar 18 weken is een hele gangbare termijn voor een geslachtsbepaling toch?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:18 schreef Radyhyn het volgende:
Oei haha, ja toch die 0,1 procent hé
Ja, zowat 4 weken lekker er tussenuit.. en dat is dan 18 weken.. maarja bijna 20 wk hé (positief denken)
Je moet niksquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:22 schreef AwayTL het volgende:
Godfer, moet onder controle in het ziekenhuis. Betekent dus dat ik daar waarschijnlijk ook moet bevallen.. Wat ik absoluut niet wil, tenzij er sprake is van stuitligging of andere dringende medische zaken.
In onze familie bevallen de vrouwen heel snel. Wat al geresulteerd heeft in 2 bevallingen alleen gedaan door mn tantes, 2 kinderen in de auto zijn geboren en dat mijn vader mij heeft moeten halen. Peuter was ook heel snel en vanuit die ervaring denk ik ook dat de tweede heel snel gaat komen. Ik denk dat als ik dan ook nog in de auto moet springen als het begint, ik alleen maar meer stress ga hebben, omdat mij dat absoluut geen goed idee lijkt... Pft, tegenslag dit.
Radyhyn, mijn hormonen zeggen nu: als ze mij niet kunnen overtuigen van het feit dat een ziekenhuisbevalling beter is, dan ga ik niet. Ik ga er vanuit dat het best te bespreken is:). (Hoop ik)quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je moet niks
Waarom willen ze graag dat je naar t ziekenhuis gaat?
Je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar 18 weken is een hele gangbare termijn voor een geslachtsbepaling toch?
Ik snap overigens heel goed dat je nieuwsgierig bent, maar met nog geen 14 weken is het toch wel erg giswerk, en als het dan anders blijkt te zijn moet je toch weer helemaal omschakelen.
Dat zegt niet per se veel, hoewel het wel klein is. Rookte je toen? Rook je nu? hoe is je bmi? Had je de vorige zw.schap bijkomende complicaties zoals een hoge bloeddruk of zw.schapsvergiftiging? Is dit kind van een andere partner dan je oudste kind? Is peuter een jongen of meisje en bij hoeveel weken beviel je? Hoe ging het met peuter na de bevalling? Moeizame start (als in beademing) of probleemloos? En de kraamtijd, temp, voeding, suikers etc?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:37 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Radyhyn, mijn hormonen zeggen nu: als ze mij niet kunnen overtuigen van het feit dat een ziekenhuisbevalling beter is, dan ga ik niet. Ik ga er vanuit dat het best te bespreken is:). (Hoop ik)
Mignonne, peuter was bij de geboorte maar 2,5 kg. Heb toen ook maar 2 echo's gehad. 1 termijn en de 20 weken echo. Ik heb zelf het gevoel dat als uit alle echo's blijkt dat deze mini ook echt te klein is dat je dan alsnog kan kijken wat het beste is.
Nou ja, eerst nog een afspraak bij de vk en daarna ga ik pas naar de gyn. Zal het eerst al bij de vk gaan bespreken.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet lezen als je onzeker bent over de geslachtsbepaling (of kundigheid van echoscopist)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit bij Fbto en die bezorgen idd gewoon thuis, maar heb ook alle blije dozen al in huis...quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:05 schreef geppie het volgende:
Nu al kraampakket; dat is vlot!
Worden die krengen tegenwoordig allemaal thuis bezorgd? Ik moest toentertijd met een enorme toeter dat ding zelf ophalen bij Univéen dat was best zwaar
herkenbaar...quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
elke keer als ik "blije doos" zie staan of ergens hoor moet ik onbeholpen gnorken
Boze doosquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
elke keer als ik "blije doos" zie staan of ergens hoor moet ik onbeholpen gnorken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
En na de bevalling krijg je nog een rode doosquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mèn, in België hebben ze een roze doos! *jaloers is*
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Boze doos
plaatje van boze doos in de spoilerklikken op eigen risico
Is dit een artistieke impressie van een totaalruptuur? IntrigerendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Tehehehequote:Op donderdag 15 mei 2014 17:01 schreef Kyara het volgende:
[..]
En na de bevalling krijg je nog een rode doos
Nee joh! Das een knip! Een totaalruptuur is 1 groot gapend gat eh, en hier zitten nog 2 gaten inquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dit een artistieke impressie van een totaalruptuur? Intrigerend
hhahaahaha ik zie een patroon xDquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:04 schreef Burdie het volgende:
De paarse doosdat is meer iets voor na de bevalling
Een knip?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh! Das een knip! Een totaalruptuur is 1 groot gapend gat eh, en hier zitten nog 2 gaten in![]()
En jah, KD had zich uitgeleefd op de foto van mn hecht-oefeningen xD
Ik wilde dit eigenlijk niet wetenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh! Das een knip! Een totaalruptuur is 1 groot gapend gat eh, en hier zitten nog 2 gaten in![]()
En jah, KD had zich uitgeleefd op de foto van mn hecht-oefeningen xD
goed luisteren naar je verloskundige dusquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik wilde dit eigenlijk niet weten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, die voorbeelden ken ik ook dat het geslacht toch echt anders bleek te zijn als bij de echo's gezien was. Alleen kwamen ze daar pas achter toen het kindje geboren was. Vriendin van mij is echt een paar weken van het padje af geweest daardoor.
Away da's zuur als je je daar niet op ingesteld hebt. Hopelijk komen jullie tot een weloverwogen keuze![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig, dat had de wereld nodig, een blije doos voor vaders.
Ja dat deed mijn buurmeisje schijnbaar nietquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
goed luisteren naar je verloskundige dusZuchten als ze zegt zuchten xD
Ook daarom wil ik nu gewoon bevallen met verloskundige. Dan krijg je tenminste de kans om het zelf te doen en te zuchtenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Beantwoording vragenvuurquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zegt niet per se veel, hoewel het wel klein is. Rookte je toen? Rook je nu? hoe is je bmi? Had je de vorige zw.schap bijkomende complicaties zoals een hoge bloeddruk of zw.schapsvergiftiging? Is dit kind van een andere partner dan je oudste kind? Is peuter een jongen of meisje en bij hoeveel weken beviel je? Hoe ging het met peuter na de bevalling? Moeizame start (als in beademing) of probleemloos? En de kraamtijd, temp, voeding, suikers etc?
Vragenvuur :v
kans op een te klein kindje is groter met een te klein kind in de voorgeschiedenis. En te kleine kinderen hebben (evenals te grote) vaker problemen, zowel tijdens de bevalling als daarna. Heel kort door de bocht gezegd, een te klein kind heeft gewoon minder om in te leveren en zal dus ook sneller inleveren en dat kan zich lelijk vertalen.
Maar goed, kans kans kans, lijkt lijkt, mogelijk en kan als als alsSoms past een klein kind bij iemand, soms is er werkelijk meer aan de hand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Dit, it saved my ass! Eh, doos.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit is wel een hele grote knip, toch mignonne? Ik heb ze op google afbeeldingen kleiner gezien.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:14 schreef AwayTL het volgende:
Die knip... Ziet het er echt zo uit?...
Omg..
Het gaf mij juist rust om te weten wat het 'worst case scenario' zou zijn. Uiteindelijk ben ik er vrijwel ongeschonden uit gekomen, dat kan ook nogquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:20 schreef AwayTL het volgende:
Jij googled dat? Respect, lefgozer
Ik struisvogel dat gewoon weg denk ik :p
Nee, dat heet puffenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:28 schreef geppie het volgende:
Misschien dat ik een beetje debiel ben hoor maar dat zuchten...wordt daar een soort van puffen mee bedoeld?
Ja, die gaat zo hoppa richting je beenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nu wel geleerd dat een knip schuin gezet wordt. Wat ook wel logisch klinkt.
Zuchten is eigenlijk gewoon iets wat je dan doet om de pijn of persdrang te onderdrukken, zodat je niet verder perst als dat de bedoeling niet is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:28 schreef geppie het volgende:
Misschien dat ik een beetje debiel ben hoor maar dat zuchten...wordt daar een soort van puffen mee bedoeld?
De gyn die mijn bevalling heeft gedaan wilde juist eigenlijk echt niet knippen. Ze had zelfs nog een katheter gezet om te kijken of mn blaas misschien in de weg zat, maar helaas. En toen heeft ze me het nog even zelf laten proberen om te kijken of het lukte, dus ik denk dat het ook ligt aan de gyn die je treftquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ook daarom wil ik nu gewoon bevallen met verloskundige. Dan krijg je tenminste de kans om het zelf te doen en te zuchtenipv 'we gaan je even hel-KNIP! '
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:37 schreef Stormqueen het volgende:
Laatst vertelde iemand me dat ze ook moest zuchten omdat de navelstreng om het hoofdje zat. En dat ze toen vroeg aan d'r man om d'r benen vast te houden omdat ze de kracht er niet meer voor had.
Die man ging toen vervolgens steen en been zitten klagen dat ie dus d'r boze doos had moeten zien en dat ie trauma's had daardoor. Mannen![]()
Ze kind? Mignonneke toch!quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:42 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
En mwoah, dit is een gemiddelde knip. Zoals ie 'hoort' (voor zover een knip hoort)
Hij gaat idd naar opzij, naar onder toe kan ie ook gezet worden, maar dat is een risicofactor voor verder doorscheuren en dan heb je een heule boze doos.
En dit ziet er nog best netjes uit zo xD een knip die net gezet wordt op moment dat het hoofdje staat das niet echt een fijn gezicht dus als je niet zo goed tegen zulke dingen kunt dan is dat wel begrijpelijk dat je daarvan schrikt ja. Ik heb 1 keer een vader gehad die wilde toen ze kind geboren was om het bed heen lopen naar de tafel waar ze camera lag, hij kwam, zag en ging plat op zn plaatsindsdien waarschuw ik ff
Het ligt idd erg aan de gyn die je treft, ik heb echter ook wel eens bij een bevalling gestaan met een hele onervaren arts-assistent (niets ten nadele van haar verder! maar het was haar 10e bevalling en ze mocht voor het eerst alleen. Dat was een prematuur, 36 weken geloof ik, niet heel extreem klein ofzo. En nadat er een stukje hoofd steeds in de opening verscheen zo groot als eeeeeuhm zeg maar de dop van de deodorant-bus zei ze steeds heel paniekig zuchten zuchten zuchten, uiteindelijk heeft ze een knip gezet omdat het hoofd 3 weeën lang 'gestaan' heeft. Terwijl in werkelijkheid alleen een 3 cm doorsnede van t hoofdje te zien wasquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:42 schreef Dot. het volgende:
[..]
De gyn die mijn bevalling heeft gedaan wilde juist eigenlijk echt niet knippen. Ze had zelfs nog een katheter gezet om te kijken of mn blaas misschien in de weg zat, maar helaas. En toen heeft ze me het nog even zelf laten proberen om te kijken of het lukte, dus ik denk dat het ook ligt aan de gyn die je treft
babybytesquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geef je soms ook tips op zwangerschapspagina? Dat 't je besmet heeft ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |