abonnement Unibet Coolblue
pi_139906193
Ilse deLange en Waylon zullen tijdens de Finale op zaterdag 10 mei onder de naam "The Common Linnets" Nederland gaan vertegenwoordigen in Kopenhagen, met het nummer 'Calm after the storm'.

https://www.facebook.com/thecommonlinnets
https://twitter.com/CommonLinnets





Startvolgorde finale:
1. Oekraïne
2. Wit-Rusland
3. Azerbeidzjan
4. IJsland
5. Noorwegen
6. Roemenië
7. Armenië
8. Montenegro
9. Polen
10. Griekenland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Zweden
14. Frankrijk
15. Rusland
16. Italië
17. Slovenië
18. Finland
19. Spanje
20. Zwitserland
21. Hongarije
22. Malta
23. Denemarken
24. NEDERLAND
25. San Marino
26. Groot-Brittannië
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906205
En Melodifestivalen in Zweden is een instituut... daar maakt het inderdaad niet meer uit of je wint of verliest en wordt ook als zodanig gebruikt... dat had het Nationaal Songfestival misschien in de jaren 90 hier ook, maar zeker de laatste 10 jaar is die reputatie volledig te grabbel gegooid dus duurt het nog wel even voordat je allerlei topartiesten het tegen elkaar kunt laten opnemen zonder afbreukrisico.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906265
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:37 schreef TheVulture het volgende:
En Melodifestivalen in Zweden is een instituut... daar maakt het inderdaad niet meer uit of je wint of verliest en wordt ook als zodanig gebruikt... dat had het Nationaal Songfestival misschien in de jaren 90 hier ook, maar zeker de laatste 10 jaar is die reputatie volledig te grabbel gegooid dus duurt het nog wel even voordat je allerlei topartiesten het tegen elkaar kunt laten opnemen zonder afbreukrisico.
Ja, maar als je er nooit een begin mee maakt zal het ook nooit zo worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:39:50 #4
163650 Greys
pi_139906339
Ik zou nog een paar jaar wachten om zoiets te proberen in elk geval.
Het Nederlands publiek is er nu niet aan toe, maakt de verkeerde keuzes.
Laat ze eerst maar even afkijken dat eigenzinnige nummers wel scoren en dat het niet uitmaakt of iets 'GEEN SONGFESTIVALNUMMER!!!' is ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906355
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Mani89 het volgende:
Dit is inderdaad een treurige vaststelling en de belangrijkste reden om nooit meer onze vingers te branden aan een NSF.
Je kunt het NSF zo inrichten dat het publiek geen allesbeslissende stem heeft, maar hooguit wat invloed. In het verleden is ook wel eens de mening gevraagd van een internationaal panel. Zo'n constructie kun je ook kiezen: 33% internationaal panel, 33% vakjury, 33% publiek; ik noem maar wat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat een walgelijk regenteske kots is dit. Typisch Nederlands.

Zweden heeft slechts 5 miljoen inwoners (wij altijd met ons "we zijn maar een klein landje" gecalimero) maar scoort enorm goed. Waarom? Melodifestivalen, als je zo'n competitie van hoogstaand niveau wint, kun je niet afgaan.

Zeker niet omdat ook dit jaar (geweldig), Australie, Nederland en tig andere landen ook mee mochten stemmen. Dat werkt.

Weer vanuit een ivoren toren mensen aanwijzen houdt nooit lang stand met resultaat op de langere duur. We moeten niet zo bang zijn om de mening van het volk te raadplegen.

Maarja, zeg nou maar gewoon, TROS, dat het jullie om het geld gaat. Ze maken twee ton vrij voor het hele Songfestival en daar kan dan ook geen vuur, water, of vuurwerkje, ook niet in LED, op het podium vanaf.

Laat het volk beslissen en als dat betekent dat geen zogenaamde A-artiest meer mee durft te doen qua afbrandrisico: het zij zo. Een voorronde winnen is ook een prima voorbereiding op het festival, dan heb je alles al eens meegemaakt.
Zweden heeft geen 5, maar ruim 9 miljoen inwoners. Je punt blijft niettemin overeind: in een land met veel minder inwoners dan Nederland kan het wél. Hun NSF (Melodifestivalen) is een immense happening. Hoe mooi zou het zijn als wij ook zo'n happening hadden, elk jaar.

Ik blijf ook vinden dat het Songfestival is ingepikt door twee omroepen die ermee aan de haal gaan en precies doen wat ze zelf willen, dat terwijl het Songfestival van het volk zou moeten zijn, net zoals Studio Sport - om 7 uur met het bord op schoot - ook 'van het volk' is. Toevallig heeft de aanpak dit jaar gewerkt, maar ik blijf het een toevalstreffer vinden wat de aanpak betreft. Er zit geen gedegen aanpak achter; Ilse en Waylon hebben de vrije hand gekregen. Dat heeft iets moois en succesvols opgeleverd, maar het had ook een totale flop kunnen zijn; zie Hind in 2008.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:42:58 #6
163650 Greys
pi_139906468
Maar ook onze 'vakjury' jongens :@ ;( Die kiezen ook vaak zo überslecht.
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:

Dat heeft iets moois en succesvols opgeleverd, maar het had ook een totale flop kunnen zijn; zie Hind in 2008.
Of Edsilia in 2007, de Toppers in 2009, of Vader Abraham in 2010, of de 3JS in 2011.

Men denkt vaak dat we de laatste 10 jaar allemaal Nationale Songfestivallen hebben gehad, maar alleen in 2012 was er echt wat te kiezen, in andere jaren was een groot deel al voorgekookt (song of artiest).
pi_139906528
Ik denk niet eens dat het een punt is of wij thuis wel een goeie keuze maken.
Kijk eens naar de inzendingen (Sieneke, 3J's, Truus van de trosshow en het levenslied en Raffaëlla :')), dan moeten er eerst eens goeie dingen ingestuurd worden en niet Nederlandse meuk.
Anouk en Waylon/Ilse zijn internationaal wat waard en daar sla je meteen de spijker op zijn kop :)
Weg met die typische Nederlandse zooi.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_139906567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:42 schreef Greys het volgende:
Maar ook onze 'vakjury' jongens :@ ;( Die kiezen ook vaak zo überslecht.
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
Zolang je mensen als Carlo Boszhardt,Tatjana, en weet ik wie al niet meer in de jury worden gezet kun je inderdaad niet van een 'vak' jury spreken....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:42 schreef Greys het volgende:
Maar ook onze 'vakjury' jongens :@ ;( Die kiezen ook vaak zo überslecht.
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?
De Nederlandse jury voor het ESF was dit jaar niet zo slecht toch? Sowieso ben ik voor een grotere vakjury, een man of tien.

quote:
Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
Artiesten mogen ook best hun eigen nummer kiezen, en dan allemaal met hun eigen liedje tegen elkaar op een NSF ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:45:48 #11
163650 Greys
pi_139906579
En die internationale jury die we een keer gehad hebben was een aanfluiting.
Dat waren gewoon Nederlanders die een Engelse voorvader hadden ofzo, dat ging echt nérgens over en waren totaal geen afspiegeling van de Europese gemiddelde smaak _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:46:46 #12
163650 Greys
pi_139906613
(En ja dat weet ik zeker, want dat heb ik toen nog zitten volgen op FB en twitter, Nederlanders die er een beetje buitenlands uit zagen kregen een berichtje van de TROS of ze vrij waren die avond :') )

DE INTERRRRRRRRRNATIONALE JURY DAMES EN HEREN!
Alsof ze ze hadden laten invliegen. Kwamen gewoon met de bus uit Purmerend _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:47:01 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139906627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef Greys het volgende:
En die internationale jury die we een keer gehad hebben was een aanfluiting.
Dat waren gewoon Nederlanders die een Engelse voorvader hadden ofzo, dat ging echt nérgens over en waren totaal geen afspiegeling van de Europese gemiddelde smaak _O-
België had toch Ruslana in de jury dit jaar? Dat was ook een heel groot succes blijkbaar _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_139906637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:43 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Of Edsilia in 2007, de Toppers in 2009, of Vader Abraham in 2010, of de 3JS in 2011.

Men denkt vaak dat we de laatste 10 jaar allemaal Nationale Songfestivallen hebben gehad, maar alleen in 2012 was er echt wat te kiezen, in andere jaren was een groot deel al voorgekookt (song of artiest).
In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

De laatste volwaardige NSF's waren in 2004 en 2005.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:48:17 #15
163650 Greys
pi_139906666
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Mani89 het volgende:

[..]

België had toch Ruslana in de jury dit jaar? Dat was ook een heel groot succes blijkbaar _O-
Ja, alsof zo'n vrouw die zeshonderd jaar geleden een keer heeft gewonnen door haar geile gestamp nu ineens een expert is over wat er in deze tijd goed scoort _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906699
De vakjury van dit jaar was inderdaad zo slecht nog niet... maar voor een goed systeem heb je een aantal zaken nog: een paar kneiters van liedjes, goede artiesten die niet voor gaas gaan als ze live voor 180 miljoen mensen moeten zingen en een competente vakjury die de kwalitatief hoogstaande liedjes waarderen en niet afdoen als "niet geschikt". Voordat we daar zijn zijn we wel een paar jaar verder helaas
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

De laatste volwaardige NSF's waren in 2004 en 2005.
Vergeet de veren niet. Alsof het een kinderfeestje was.
pi_139906738
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

De laatste volwaardige NSF's waren in 2004 en 2005.
Mee eens. Het NSF van 2012 was een inderhaast door John de Mol opgetrommeld allegaartje. Overigens was You and Me van Joan Franka toen wel de juiste keus. Jammer dat ze inderdaad vals zong, en de act was natuurlijk al helemaal een aanfluiting. Maar goed, het was wel een NSF. Er moet wel duidelijk veel tijd en energie worden gestopt om juiste inzendingen bij elkaar te krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:50:52 #19
163650 Greys
pi_139906775
Dat de Nederlandse vakjury dit jaar 'wel aardig' was, is ook alleen omdat ze nu wel moesten. (Omdat ze verplicht uit de muziekindustrie moesten komen en hun naam na afloop bekend werd etc moest er wel een iets hogere standaard zijn om niet voor schut te staan).

Maar als ik dan alweer las dat Marlayne, uit onze 'professionele vakjury' al jaren het hele songfestival geen hol meer aan vindt, dan klinkt dat niet als iemand die geïnspireerd iets zit te beoordelen. Kortom, ik heb gewoon nul vertrouwen in al die zogenaamde kenners :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:01 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_139906846
Ik denk met veel plezier terug aan Nationale Voorrondes uit een grijzer verleden. Oke, de NOS wilde ervan af vanwege de kosten, maar we moeten niet vergeten dat de TROS het festival misbruikte.

Ze wilde het als uithangbord van het Muziekfeest op het Plein, of van de Volendam soap. Die aangewezen artiesten en liedjes waren niet serieus te nemen.

Ik vind het ook nogal een beperking, dat zeer beperkte budget. Ja, nu met Ilse en Waylon kun je dat verkopen als "eigenzinnig". Zij wilden sowieso geen LED show, ook als dat er budgettair niet inzit.

5,1 miljoen mensen keken naar de finale, het is dus een enorm succes, van het volk, groter dan de Olympische Spelen. De Tros wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is een grote inschattingsfout.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:04 #21
163650 Greys
pi_139906851
Ik hoop gewoon dat de écht ervaren artiesten nu nog even een paar jaar voorrang krijgen, zonder dat ze tegen Miepje van Om De Hoek hoeven te auditeren.

Want je merkt zóveel verschil, de ervaring en kalmte en zelfverzekerdheid van Ilse en Waylon werden vanaf de eerste repetities in Kopenhagen door ALLE buitenlandse journalisten benoemd. Het ademde klasse uit, alleen al door de ervaring en gesprek aan zenuwen.

Leuk hoor, een jong singer songwritertje sturen, maar als die net als Joan door de zenuwen gaat staan panieken daar en wij met kromme tenen zitten omdat hij/zij de jury rehearsal vals zong, dan ga je weer voor gaas. Laten we nou maar gewoon even met voorrondes afwachten tot de ervaren artiesten op zijn.

Dat is mijn uitspraak en daar hoeft u het gelukkig niet mee te doen :7 O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Mee eens. Het NSF van 2012 was een inderhaast door John de Mol opgetrommeld allegaartje. Overigens was You and Me van Joan Franka toen wel de juiste keus. Jammer dat ze inderdaad vals zong, en de act was natuurlijk al helemaal een aanfluiting. Maar goed, het was wel een NSF. Er moet wel duidelijk veel tijd en energie worden gestopt om juiste inzendingen bij elkaar te krijgen.
2012 pakte nog relatief goed uit ja... alleen dat de act niet optimaal was en dat ze wat valsig zong... maar bij de televoters pakten we toen nog plek 10... beter dan in de jaren daarvoor...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:44 #23
163650 Greys
pi_139906874
Ilse en Waylon maakten wel gewoon gebruik van de LED wall hoor :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Greys het volgende:
Ilse en Waylon maakten wel gewoon gebruik van de LED wall hoor :)
En hoe O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906919
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Greys het volgende:
Ik hoop gewoon dat de écht ervaren artiesten nu nog even een paar jaar voorrang krijgen, zonder dat ze tegen Miepje van Om De Hoek hoeven te auditeren.

Want je merkt zóveel verschil, de ervaring en kalmte en zelfverzekerdheid van Ilse en Waylon werden vanaf de eerste repetities in Kopenhagen door ALLE buitenlandse journalisten benoemd. Het ademde klasse uit, alleen al door de ervaring en gesprek aan zenuwen.

Leuk hoor, een jong singer songwritertje sturen, maar als die net als Joan door de zenuwen gaat staan panieken daar en wij met kromme tenen zitten omdat hij/zij de jury rehearsal vals zong, dan ga je weer voor gaas. Laten we nou maar gewoon even met voorrondes afwachten tot de ervaren artiesten op zijn.

Dat is mijn uitspraak en daar hoeft u het gelukkig niet mee te doen :7 O+
Helemaal mee eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:58:04 #26
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_139906990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Greys het volgende:
Ilse en Waylon maakten wel gewoon gebruik van de LED wall hoor :)
Maar als ik een ontploffing wil en die kost 20.000 euro, dan kan het niet... als je er een weg op wil projecteren, is dat prima.

Er zal vast een Nederlands Toerismebureau van de overheid zijn, laten die dan maar bijdragen, ik weet zeker dat alle andere landen ook gelden krijgen van de overheid uit zo'n potje ter promotie, om hun LED show van een ton te bekostigen, voor drie minuten. Hetzelfde als dat je hier reclames ziet van het Spaans of Kroatisch verkeersburo.
pi_139907020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zolang je mensen als Carlo Boszhardt,Tatjana, en weet ik wie al niet meer in de jury worden gezet kun je inderdaad niet van een 'vak' jury spreken....
Tatjana werd daar echt neergezet als kenner van de Balkan-landen ;') Ik geloof dat ik toen gekscherend nog heb voorgesteld om Sven Kramer in de jury te zetten, vanwege zijn kennis over Noren. ;(
pi_139907059
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tatjana werd daar echt neergezet als kenner van de Balkan-landen ;') Ik geloof dat ik toen gekscherend nog heb voorgesteld om Sven Kramer in de jury te zetten, vanwege zijn kennis over Noren. ;(
Ja :D

Of Johhny Logan uit de mottenballen trekken, net als Ruslana iemand die zogenaam weet wat nodig is om te winnen maar totaal niet met zijn voeten meer in de realiteit staat :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139907070
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tatjana werd daar echt neergezet als kenner van de Balkan-landen ;') Ik geloof dat ik toen gekscherend nog heb voorgesteld om Sven Kramer in de jury te zetten, vanwege zijn kennis over Noren. ;(
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:02:07 #30
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139907111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Ik denk met veel plezier terug aan Nationale Voorrondes uit een grijzer verleden. Oke, de NOS wilde ervan af vanwege de kosten, maar we moeten niet vergeten dat de TROS het festival misbruikte.

Ze wilde het als uithangbord van het Muziekfeest op het Plein, of van de Volendam soap. Die aangewezen artiesten en liedjes waren niet serieus te nemen.

Ik vind het ook nogal een beperking, dat zeer beperkte budget. Ja, nu met Ilse en Waylon kun je dat verkopen als "eigenzinnig". Zij wilden sowieso geen LED show, ook als dat er budgettair niet inzit.

5,1 miljoen mensen keken naar de finale, het is dus een enorm succes, van het volk, groter dan de Olympische Spelen. De Tros wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is een grote inschattingsfout.
Die paar duizend euro doet er echt niet toe hoor ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_139907156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef Greys het volgende:
En die internationale jury die we een keer gehad hebben was een aanfluiting.
Dat waren gewoon Nederlanders die een Engelse voorvader hadden ofzo, dat ging echt nérgens over en waren totaal geen afspiegeling van de Europese gemiddelde smaak _O-
Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
pi_139907193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
Hahahahaha, Johnny Logan moest de liedjes beoordelen in het jaar dat Sieneke meedeed? Omg, wat een blamage. _O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_139907198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Mee eens. Het NSF van 2012 was een inderhaast door John de Mol opgetrommeld allegaartje. Overigens was You and Me van Joan Franka toen wel de juiste keus. Jammer dat ze inderdaad vals zong, en de act was natuurlijk al helemaal een aanfluiting. Maar goed, het was wel een NSF. Er moet wel duidelijk veel tijd en energie worden gestopt om juiste inzendingen bij elkaar te krijgen.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe "The Drug Of Oblivion" het gedaan zou hebben. Ik denk nog steeds dat Nederland daar hoge ogen mee had kunnen gooien in 2012. Maar nee, we kregen een vals zingende Indiaan. :N
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:07:00 #34
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139907242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe "The Drug Of Oblivion" het gedaan zou hebben. Ik denk nog steeds dat Nederland daar hoge ogen mee had kunnen gooien in 2012. Maar nee, we kregen een vals zingende Indiaan. :N
Of dat vreselijke Chocolate van Rafaëlla, die er wel een show :') van maakte.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:12:13 #35
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139907405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:42 schreef Greys het volgende:
Maar ook onze 'vakjury' jongens :@ ;( Die kiezen ook vaak zo überslecht.
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
Hier ben ik het mee eens. Als de artiest zelf niet achter het nummer staat kun je met staging doen wat je wilt, maar het zal nooit goed overkomen.
En laat ze het ook maar lekker koppelen aan een nieuw album wat rond die tijd uitkomt, net als Anou en TCL beide deden. Geeft ze nog meet motivatie om echt het allerbeste te geven.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139907424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
"U moet het NU zeggen Pierre"
"Nee ik kan niet kiezen"
"Ja maar het moet echt"
"Euhm ja.. Sieneke (schouderophalend)

Ik heb toen echt in mijn broek gepist van het lachen, maar mijn god :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139907458
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:07 schreef Uccie het volgende:

[..]

Of dat vreselijke Chocolate van Rafaëlla, die er wel een show :') van maakte.
In haar blote kut :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:14:43 #38
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_139907477
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
pi_139907586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Ik denk met veel plezier terug aan Nationale Voorrondes uit een grijzer verleden. Oke, de NOS wilde ervan af vanwege de kosten, maar we moeten niet vergeten dat de TROS het festival misbruikte.

Ze wilde het als uithangbord van het Muziekfeest op het Plein, of van de Volendam soap. Die aangewezen artiesten en liedjes waren niet serieus te nemen.

Ik vind het ook nogal een beperking, dat zeer beperkte budget. Ja, nu met Ilse en Waylon kun je dat verkopen als "eigenzinnig". Zij wilden sowieso geen LED show, ook als dat er budgettair niet inzit.

5,1 miljoen mensen keken naar de finale, het is dus een enorm succes, van het volk, groter dan de Olympische Spelen. De Tros wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is een grote inschattingsfout.
Ik deel je kritiek volledig. De TROS maakt nu mooie sier met iets dat ze de afgelopen jaren eigenlijk dramatisch slecht zijn aangevlogen. Trieste dieptepunten was de gang van zaken in 2010 en 2012. Ophouden met het NSF was eigenlijk ook gewoon een zwaktebod van jewelste. Anouk en de TROS hebben eerst nog met elkaar in de clinch gelegen, omdat de TROS opnieuw een opzet zoals in 2012 wilde. Op een bepaald moment heeft Anouk carte blanche gekregen.

De Publieke Omroep doet sowieso te weinig aan goede muziek. De invloed van de AVRO juich ik wél toe. Bij die omroep staat kunst en cultuur sowieso wat nadrukkelijker op de kaart. Met Toppop 3 heeft de AVRO ook één van de weinige muziekprogramma's op de Nederlandse tv. Maar eigenlijk - en dat blijf ik vinden - hoort het Songfestival niet bij een ledenomroep, maar gewoon bij de NOS: van iedereen, voor iedereen.
pi_139907595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
1998 was het beste Nationale Songfestival ooit... 4 bekende songwriters/duo's schreven een lied dat automatisch mee mochten doen, waaronder Ewbank, Fluitsma/Van Thijn, Charly Lownoise/Mental Theo... daarnaast nog 4 of 5 vrije inzendingen (waaronder "Mijn hart kan dat niet aan" van Frederique SPigt, geschreven door Huub van der Lubbe)

Zowel Nurlaila als Edsilia hadden echt een topnummer, die waren beide top 5 geweest in Birmingham
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139907694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja :D

Of Johhny Logan uit de mottenballen trekken, net als Ruslana iemand die zogenaam weet wat nodig is om te winnen maar totaal niet met zijn voeten meer in de realiteit staat :')
Ik vind niet dat je Ruslana en Johnny Logan op deze manier in één zin kunt noemen. Ruslana is een zangeres die één keer won, met een soort parodie (bijna plagiaat) van Equador van Sash! terwijl Johnny Logan zowel meerdere songfestivalhits op zijn naam heeft, als artiest én componist. Dus ja, ik vind dat zo'n Johnny Logan écht wel enig verstand van zaken heeft.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:21:51 #42
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139907714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

De laatste volwaardige NSF's waren in 2004 en 2005.
Dat is ook te wijten aan de zenuwen, vandaar dat we wat meer ervaring nodig hebben.

Solliciteer naar een beetje internationale functie en er zal toch snel om minimaal 5 jaar werkervaring in dat veld geëist worden. Niet meer dan logisch dat dat soort ervaring ook gevraagd wordt van iemand die op een groot internationaal podium gezet gaat worden.

Je zag het ook aan die Noorse gast. Een van de mooiste lidjes van dit jaar imo, maar hij had geen idee wat er allemaal over hem heen kwam en ging zichtbaar kapot van de zenuwen op dat podium.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139907790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je Ruslana en Johnny Logan op deze manier in één zin kunt noemen. Ruslana is een zangeres die één keer won, met een soort parodie (bijna plagiaat) van Equador van Sash! terwijl Johnny Logan zowel meerdere songfestivalhits op zijn naam heeft, als artiest én componist. Dus ja, ik vind dat zo'n Johnny Logan écht wel enig verstand van zaken heeft.
Daar heb je een punt... maar Logan won wel in een heel andere tijd... toen het visuele aspect zowat nog niet-bestaand was en televoters nog geen rol speelden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139907864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hahahahaha, Johnny Logan moest de liedjes beoordelen in het jaar dat Sieneke meedeed? Omg, wat een blamage. _O-
Ja, je zou de Wikipedia-pagina van het NSF 2010 nog eens moeten nalezen. Het leest bijna weg als een spannend boek vol schermutselingen, intriges, ruzies en onverwachte ontwikkelingen. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival_2010

Echt alles klopte niet. De verdeeldheid binnen de jury, het publiek dat wéér een andere voorkeur had, de besluiteloosheid van Kartner, die verbolgen nog even liet doorschemeren dat hij zelf nog weer een andere voorkeur had.

Maar ook alles vooraf en achteraf. Kartner die schreef over Leningrad (dat allang niet meer bestaat). Beschuldigingen van plagiaat. Coaches die eerst wilden meewerken, maar afhaakten. Ruzie tussen coach Corry Konings en haar "talent", de confetti die neerdaalde op de meidengroep van Frans Bauer in plaats van Sieneke, Johnny Logan die na afloop nog eens boos uithaalde naar de TROS. En ga zo maar door.
pi_139907914
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Als de artiest zelf niet achter het nummer staat kun je met staging doen wat je wilt, maar het zal nooit goed overkomen.
En laat ze het ook maar lekker koppelen aan een nieuw album wat rond die tijd uitkomt, net als Anou en TCL beide deden. Geeft ze nog meet motivatie om echt het allerbeste te geven.
Wat je in de kleine lettertjes typt, ben ik zonder meer met je eens. Dat is inderdaad wel een goede aanpak. Zo krijgt de eerste single van het album meteen de nodige promotie.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:28:50 #46
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139907931
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, je zou de Wikipedia-pagina van het NSF 2010 nog eens moeten nalezen. Het leest bijna weg als een spannend boek vol schermutselingen, intriges, ruzies en onverwachte ontwikkelingen. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival_2010

Echt alles klopte niet. De verdeeldheid binnen de jury, het publiek dat wéér een andere voorkeur had, de besluiteloosheid van Kartner, die verbolgen nog even liet doorschemeren dat hij zelf nog weer een andere voorkeur had.

Maar ook alles vooraf en achteraf. Kartner die schreef over Leningrad (dat allang niet meer bestaat). Beschuldigingen van plagiaat. Coaches die eerst wilden meewerken, maar afhaakten. Ruzie tussen coach Corry Konings en haar "talent", de confetti die neerdaalde op de meidengroep van Frans Bauer in plaats van Sieneke, Johnny Logan die na afloop nog eens boos uithaalde naar de TROS. En ga zo maar door.
Maar sowieso...welke idioot bedenkt anno 2010 nou dat Pierre Kartner onder een steen vandaan gehaald moet worden om een liedje te schrijven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:29:59 #47
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139907978
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
pi_139908024
Joehoe heb het album in mn bezit, zojuist gekocht *O* *O*
~The present is all there is~
pi_139908037
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
Laat dan een jury stemmen, en niet het publiek. Het publiek heeft een slechte smaak. En zet die jury ook niet vol met kampers zoals met die coaches in 2010, maar gewoon relevante en invloedrijke mensen uit de Nederlandse muziekindustrie.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:31:35 #50
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139908038
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
Eens, het afgelopen jaar heeft wel bewezen dat wij als Nederlands volk er eigenlijk geen verstand van hebben en zeker de visie van de artiesten niet zien.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_139908238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
Nee, toen waren er 8 kandidaten in één finale: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival_1998
pi_139908286
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
Is dat zo? Ik hoorde hem gisteren bij P&W volgens mij toch echt wat anders zeggen. Iets in de richting van: verder gaan op de ingeslagen weg.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 16:31:15 #53
163650 Greys
pi_139910138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
Ik zat daar in de zaal met een aantal FOK!kers (o.a. yvonne en Dirkh) en we hebben ons kostelijk vermaakt met onze vlaggetjes, maar die vakjury met Logan, Tatjana en Daniël Decker idd... ik schaamde me plaatsvervangend dóód voor Johnny Logan. Vijf keer Shahalie in vijf tenenkrommende versies en die man, dat icóón, bleef maar beleefd en aardig.

(Hij had wel een afgrijselijk outdated jasje aan overigens, met een glitterwolf achterop, als ik het me goed herinner :X Maar dan nog...)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 16:33:00 #54
163650 Greys
pi_139910199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
We proberen niet alleen, we scóren er mee.
De ene ballad is de andere niet he, vergis je daar nou ajb niet in. Birds was totáál anders, een soort filmische enigszins deprimerende wals, dan de countrysong van Ilse en Waylon. Het is niet zo dat als je nu weer iemand stuurt die geen disco- of uptempo-knaller heeft, dat het dan automatisch 'hetzelfde is als de voorgaande twee jaren' :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:38:32 #55
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_139910387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:21 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is ook te wijten aan de zenuwen, vandaar dat we wat meer ervaring nodig hebben.

Solliciteer naar een beetje internationale functie en er zal toch snel om minimaal 5 jaar werkervaring in dat veld geëist worden. Niet meer dan logisch dat dat soort ervaring ook gevraagd wordt van iemand die op een groot internationaal podium gezet gaat worden.

Je zag het ook aan die Noorse gast. Een van de mooiste lidjes van dit jaar imo, maar hij had geen idee wat er allemaal over hem heen kwam en ging zichtbaar kapot van de zenuwen op dat podium.
Na afloop van het ESF was er een leuke special op NPO Best waar alle winnaars en Nederlandse inzendingen werden afgespeeld. Terugkijkend viel het me op dat Sieneke het in dit opzicht helemaal niet onaardig deed, ondanks volgens mij relatief weinig podiumervaring stond ze vrij zeker op het podium. Zelfde geldt voor Lena.

Maar wil je zekerheid, kun je het beste voor ervaring kiezen, dat ben ik met je eens.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_139910519
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zat daar in de zaal met een aantal FOK!kers (o.a. yvonne en Dirkh) en we hebben ons kostelijk vermaakt met onze vlaggetjes, maar die vakjury met Logan, Tatjana en Daniël Decker idd... ik schaamde me plaatsvervangend dóód voor Johnny Logan. Vijf keer Shahalie in vijf tenenkrommende versies en die man, dat icóón, bleef maar beleefd en aardig.

(Hij had wel een afgrijselijk outdated jasje aan overigens, met een glitterwolf achterop, als ik het me goed herinner :X Maar dan nog...)
Ik had geld toe willen hebben om daar in de zaal te moeten zitten. En flink wat ook.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 16:43:18 #57
163650 Greys
pi_139910565
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had geld toe willen hebben om daar in de zaal te moeten zitten. En flink wat ook.
Het was zó leuk _O-
Dirkh was toen nog een fervent songfestivalhater, om die te mogen zien vlagwapperen tijdens vijf versies van Shalalie zonder dat hij zichzelf aan de lichtbakken verhing daar was een waar genot :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139910760
Interview met Ilse en Waylon van gisteravond weer bekeken...kippenvel O+ . Ik hoop zo dat dit succes niet voor korte duur zal zijn. Want hoe zal het over een week zijn? Over 2 weken? ;( Europa mag ze niet vergeten.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 16:49:33 #59
163650 Greys
pi_139910775
:D

SophieEB twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 22:51:53 For what it's worth, this is my favourite #netherlands #eurovision reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139911052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:49 schreef Greys het volgende:
:D

SophieEB twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 22:51:53 For what it's worth, this is my favourite #netherlands #eurovision reageer retweet
Groot-Brittannië zou een artiest van haar kaliber moeten sturen. Overigens is SEB op haar laatste album "Wanderlust" een duidelijk rustigere weg ingeslagen. Ik blijf "Trip To The Light Fantastic" een uitstekend album vinden. Een liedje als "If I Can't Dance" zou het geweldig hebben gedaan op het Songfestival.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:01:43 #61
163650 Greys
pi_139911210
Oh aan wie had ik nou ook alweer beloofd om aan Jools Holland te tweeten over het uitnodigen van Ilse en Waylon? Bij deze :P

DeKatZnViool twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 17:00:06 @BBCLater You really should invite @CommonLinnets to your show, Dutch entry Eurovision 2014 (2nd). They have some beautiful new songs! reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:02:59 #62
163650 Greys
pi_139911269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Groot-Brittannië zou een artiest van haar kaliber moeten sturen. Overigens is SEB op haar laatste album "Wanderlust" een duidelijk rustigere weg ingeslagen. Ik blijf "Trip To The Light Fantastic" een uitstekend album vinden. Een liedje als "If I Can't Dance" zou het geweldig hebben gedaan op het Songfestival.
Ja zou ik ook heel tof vinden! :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:06:35 #64
163650 Greys
pi_139911376
quote:
Keurig, de Universalmachine is goed bezig :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139911585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:01 schreef Greys het volgende:
Oh aan wie had ik nou ook alweer beloofd om aan Jools Holland te tweeten over het uitnodigen van Ilse en Waylon? Bij deze :P

DeKatZnViool twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 17:00:06 @BBCLater You really should invite @CommonLinnets to your show, Dutch entry Eurovision 2014 (2nd). They have some beautiful new songs! reageer retweet
Ik ga je ook even volgen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:18:24 #66
163650 Greys
pi_139911739
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:14 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik ga je ook even volgen.
Gezellig *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:18:26 #67
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139911742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:01 schreef Greys het volgende:
Oh aan wie had ik nou ook alweer beloofd om aan Jools Holland te tweeten over het uitnodigen van Ilse en Waylon? Bij deze :P

DeKatZnViool twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 17:00:06 @BBCLater You really should invite @CommonLinnets to your show, Dutch entry Eurovision 2014 (2nd). They have some beautiful new songs! reageer retweet
Aan mij!!! Super gedaan! :D ^O^ :*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:19:24 #68
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139911778
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:14 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik ga je ook even volgen.
Ik volg nu ook. :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:19:47 #69
163650 Greys
pi_139911790
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Aan mij!!! Super gedaan! :D ^O^ :*
Hahaha! Dank! Beloofd is beloofd en dan maak ik tenminste nog (hopelijk nuttig) gebruik van Twitterrrrrrt _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:25:58 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139911991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Keurig, de Universalmachine is goed bezig :D
Op zich wel, maar ze linken wel naar een YT-video die door de EBU geblocked is. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:28:50 #71
163650 Greys
pi_139912091
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:25 schreef Jane het volgende:

[..]

Op zich wel, maar ze linken wel naar een YT-video die door de EBU geblocked is. :')
Alleen in ons land of ook in Duitsland?
Hm, domme vraag, dat kan je niet zien natuurlijk :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:31:08 #72
163650 Greys
pi_139912166
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:25 schreef Jane het volgende:

[..]

Op zich wel, maar ze linken wel naar een YT-video die door de EBU geblocked is. :')
Welke video bedoel je eigenlijk, want de enige video die ik zie daar doet het gewoon? :@
Die officiële videoclip.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:33:24 #73
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139912238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Welke video bedoel je eigenlijk, want de enige video die ik zie daar doet het gewoon? :@
Die officiële videoclip.
Nee, niet die. Die in het artikeltje 'Noch einmal ansehen: The Common Linnets mit "Calm After The Storm" beim ESC 2014'.

http://www.universal-musi(...)-storm-beim-esc-2014
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 17:41:28 #74
163650 Greys
pi_139912476
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:33 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, niet die. Die in het artikeltje 'Noch einmal ansehen: The Common Linnets mit "Calm After The Storm" beim ESC 2014'.

http://www.universal-musi(...)-storm-beim-esc-2014
Ik heb het even aan JB Meijers getweet ( _O- ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139912657
van nationaal song festival 2010
'Jan Smit bedankte voor het festival en had al eerder aangegeven niet deel te willen nemen.'

2014 - jaa over 10 jaar zou ik wel mee doen hoor
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 18:14:19 #76
163650 Greys
pi_139913355
Net geplaatst op esctoday:



Copenhagen 2014 : iTunes charts, who is the real winner so far?

Source: esctoday.com, iTunes
Written by: Stephane London+

48 hours after Conchita Wurst’s victory at the 59 Eurovision song contest in Copenhagen, it is time to analyse the iTunes charts from around the world. Conchita Wurst and The Common Linnets are currently enjoying some high rankings across Europe.

Conchita Wurst is at the moment topping 7 iTunes single charts. Indeed she is number one in Austria, Finland, Greece, Malta, Switzerland and perhaps more surprisingly Belarus and Russia. She is top 5 in 16 other countries including Lebanon and top 10 in 6 other countries. On a more noticeable note, she has entered the iTunes charts in The United States, Colombia, Mexico, Taiwan, Malaysia, the United Arab Emirates, Singapore, Mauritius, Canada, South Africa, Ecuador or Brazil…

The Common Linnets finished second of the contest and have entered the charts in several countries as well. They are currently topping the iTunes charts of 10 countries : their own country, The Netherlands, Latvia, Belgium, Sweden, Denmark, Slovenia, Lithuania, Ireland, Estonia and Norway. They are also in 9 top 5 and in 5 top 10. Across the other continents, they have entered the charts in South Africa, Vietnam, Namibia, Qatar and Colombia.

Sanna Nielsen from Sweden, 3 rd of the contest, secured 13 top 10 and entered the charts in Qatar as well.

The 3 acts have also made their way in the Australian iTunes charts.

Official charts will be published throughout the next 7 days in different countries. Stay tuned on esctoday.com in the coming weeks to find more about charts success of the 2014 contestants.

http://esctoday.com/83606(...)rts-real-winner-far/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139913486
quote:
1. The Common Linnets - Calm After the Storm
2. The Common Linnets - Calm After the Storm (Radio Edit)
3. The Common Linnets - Love Goes On
4. The Common Linnets - Calm After the Storm (Eurovision 2014 - The Netherlands)
5. The Common Linnets - Still Loving After You
_O_
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:36:07 #78
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139914039
Bij editie NL hadden ze net een beter filmpje....maar _O_
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 18:39:04 #79
163650 Greys
pi_139914132
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:36 schreef Uccie het volgende:
Bij editie NL hadden ze net een beter filmpje....maar _O_
Hier het betere filmpje.
Wat een god, die man :D :D *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:41:36 #80
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139914222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Hier het betere filmpje.
Wat een god, die man :D :D *O*

Mooi!
Hopelijk komen de andere filmpjes ook online.....hoe zou hij Polen gedaan hebben _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 18:44:24 #81
43556 miss_dynastie
pi_139914313
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Mooi!
Hopelijk komen de andere filmpjes ook online.....hoe zou hij Polen gedaan hebben _O-
Polen is de enige die ik zelf ook nog wel aan zou durven :+
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:45:55 #82
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139914369
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Polen is de enige die ik zelf ook nog wel aan zou durven :+
Nou leef je uit ;) wij jureren wel!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_139914480
1. The Common Linnets - Calm After the Storm
2. The Common Linnets - Calm After the Storm (Radio Edit)
4. The Common Linnets - Calm After the Storm (Eurovision 2014 - The Netherlands)

Is er echt zoveel verschil tussen die versies dat mensen ze alle 3 gaan downloaden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:50:56 #84
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139914553
  PR en moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 18:51:09 #85
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_139914561
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Hier het betere filmpje.
Wat een god, die man :D :D *O*

priceless _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_139914576
NowOnRadio2 twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 12:08:23 ♫ Calm After The Storm - by The Common Linnets http://t.co/9D0DshJaRG #bbc #radio2 #np reageer retweet
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 18:58:03 #87
163650 Greys
pi_139914810
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

priceless _O-
Ik hoop dat ze al zijn uitvoeringen van alle liedjes online gaan zetten :D
Ik wil hem ook Noorwegen en Frankrijk zien doen. Ohhhh en Cake to Bake! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 mei 2014 @ 18:58:39 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139914830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:48 schreef Fred_B het volgende:
1. The Common Linnets - Calm After the Storm
2. The Common Linnets - Calm After the Storm (Radio Edit)
4. The Common Linnets - Calm After the Storm (Eurovision 2014 - The Netherlands)

Is er echt zoveel verschil tussen die versies dat mensen ze alle 3 gaan downloaden?
Albumversie, radioversie (verkort) en liveversie?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 19:02:07 #89
163650 Greys
pi_139914958
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139914981
Albert drinkt een bouillon van hout :D
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 19:03:33 #91
163650 Greys
pi_139915009
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:02 schreef grazz het volgende:
Albert drinkt een bouillon van hout :D
Hahaha sportief, was het te zien dat er echt hout in zat? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:07:19 #92
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139915207
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:02 schreef grazz het volgende:
Albert drinkt een bouillon van hout :D
Ik hoop met veel splinters :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_139915265
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Hahaha sportief, was het te zien dat er echt hout in zat? :P
Nee, zal wel niet..straks zit zn slokdarm vol met splinters :+
~The present is all there is~
pi_139915446
Update: Conchita staat in 23 landen in de iTunes top 10, The Common Linnets in 22 landen.
~The present is all there is~
pi_139916842
www.ebay.ca/itm/201044295328

wie wilt het kopen voor me?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:12:50 #96
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_139918317
Wat schrijft de buitenlandse pers over het succes van TCL?

quote:
1.
De ´Telegraph´ in Engeland vindt dat het Nederlandse voorbeeld navolging verdiend en dat men volgend jaar fatsoenlijke muzikanten naar het Eurovisie Songfestival moet sturen. Na een half satirische inleiding over de Oostenrijkse winnares wordt de krant serieus en zegt: “Toch gebeurde er ook iets bijzonders die avond dat het komische karakter van het Songfestvial helemaal zou kunnen veranderen. Het geeft Engeland in ieder geval een aanwijzing hoe de jaarlijkse vernedering door de rest van Europa voorkomen kan worden en dat heeft niets te maken met bebaarde diva’s. De Nederlanders stalen de show met een lied dat je ook in de echte wereld kan horen, uitgevoerd door voortreffelijke musici die geloofden in wat ze deden. Hier kan men over twisten, want wat maakt het ene nummer meer authentiek dan het andere? De waarheid is echter: we weten het als we het horen en Europa hoorde het zaterdagavond. ‘Calm after the Storm’ van The Common Linnets had een elegantie en zeggingskracht die de Eurovisie wedstrijd vreemd is. Door een subtiele, vloeiende melodie, tekst met diepgang, uitgevoerd met een kalme intensiteit en emotionele kracht die als een muzikale dolk doordrong. Vergeleken met de ordinaire standaard van de Eurovisie-pop was het een ijskoud meesterwerk. Het was pure klasse en werd alleen verslagen door een sociaal-politiek gebaar van Europa’s nieuwe bebaarde heldin. Maar het echt interessante was: aan het eind van de show was er maar één Eurovisie lied dat meteen de toptien van de iTunes parade bereikte en dat was niet de winnaar!”

2.
Nog een korte terugblik op het Eurovisie Songfestival en de mooie tweede plaats van The Common Linnets. Op de BBC waren ze ook opvallend blij met die plaats van Nederland en wel vanwege de volgende redenen: “De winst van Conchita bevestigt het idee dat het Songfestival geen muziek wedstrijd is, het is een televisie wedstrijd. Maar de zege van Nederland op de tweede plaats is een enorme stimulans voor de muzikaliteit van het Eurovisie festival. Dat een rustig, goed geschreven lied, zonder ‘Boom-bang-a-bang’ of andere trucjes, tweede kan worden is heel, heel geruststellend. Het Nederlandse country duo leek dit jaar vanuit het niets te komen maar nadat ze de halve finale door waren stegen hun kansen plotseling sterk. Omdat ze tijdens hun voorbereiding in Nashville waren geweest vonden veel fans dat ze niet ‘Eurovisie genoeg’ waren om te winnen. Commentaren op Twitter suggereerden juist dat het nummer ‘te goed’ voor het Songfestival was. Het lijkt er op dat het duo aan de Eurovisie twijfelaars heeft laten zien dat er wel ruimte is voor ‘echte muziek’. De Telegraph muziek criticus Neil McCormick twitterde: ‘Nederland stuurde echte muzikanten die een fatsoenlijk lied zongen, interessante strategie. Ik vraag me af waarom Engeland daar nooit aan heeft gedacht?”.

3.
De meeste aandacht van de Buitenlandse pers is vanzelfsprekend voor de Oostenrijkse winnares Conchita Wurst maar ook The Common Linnets krijgen veel lof. Op ClickMusic krijgt ‘Calm after the Storm’ vier sterren en schrijft Paul Leake: “The Common Linnets waren de grote onbekenden van het Eurovisie Songfestival. Ze kregen niet de enorme publiciteit van de winnaar Conchita Wurst maar er was onmiskenbaar chemie en met ‘Calm after the Storm’ hadden ze een geheim wapen. Hun simpele Bluegrass lied had geen drama of overdreven effecten nodig. Zij kozen in plaats daarvan voor subtiliteit, met de warme rijke samenzang van Ilse en Waylon en niet opdringerig gitaarspel dat in je hoofd blijft hangen. Conchita was een waardige winnares maar The Common Linnets kunnen Kopenhagen verlaten in de wetenschap dat zij het beste lied van de avond hadden”.
lees bronbericht

Enkele korte reacties uit de Internationale Pers: The Telegraph uit Engeland looft het “simpele, oprechte optreden van de The Common Linnets als contrast met de manische, opgewonden acts uit andere landen”. Le Parisien vindt dat “The Common Linnets uit Nederland er muzikaal staan en een prachtige tweede plaats binnenhalen”.

El Pais komt met een satirisch artikel over het Songfestival en een kritische noot voor Nederland: “De meeste landen zingen in hun eigen taal maar de Hollanders verschijnen verkleed als Johnny Cash en June Carter die elkaar strak in de ogen kijken terwijl ze een slecht gelijkende versie van ‘Every breath you take’ van de Police ten gehore brengen. Ze behalen uiteindelijk een tweede plaats die naar goud smaakt want wie kan er op tegen Oostenrijk met haar Superbowl van postmodernisme?”
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_139918976
quote:
El Pais komt met een satirisch artikel over het Songfestival en een kritische noot voor Nederland: “De meeste landen zingen in hun eigen taal (...)
Dancing In The Rain, The Rain, The Rain, The Rain, The Rain, The Rain, The Rain, The Rain, was heel Spaans inderdaad :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:28:57 #98
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_139918998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:42 schreef Greys het volgende:

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
Kijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:32:21 #99
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_139919142
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:48 schreef Fred_B het volgende:
1. The Common Linnets - Calm After the Storm
2. The Common Linnets - Calm After the Storm (Radio Edit)
4. The Common Linnets - Calm After the Storm (Eurovision 2014 - The Netherlands)
We hebben verloren omdat veel landen zich beter voelden door op een (sympathieke) flikker met een pruik te stemmen en niet op een leuk uitziende man en een vrouw. Zo gaat dat tegenwoordig.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:37:35 #100
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139919374
Dat accentje van Ilse is toch nog steeds het moooooooist.
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 20:40:22 #101
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_139919494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:32 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

We hebben verloren omdat veel landen zich beter voelden door op een (sympathieke) flikker met een pruik te stemmen en niet op een leuk uitziende man en een vrouw. Zo gaat dat tegenwoordig.
Ja, en men zal dat blijven doen zolang er figuren zijn die respectloze kreten gebruiken tegen/over homo's.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:43:55 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139919650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:40 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja, en men zal dat blijven doen zolang er figuren zijn die respectloze kreten gebruiken tegen/over homo's.
Boehoe :')
pi_139919785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:32 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

We hebben verloren omdat veel landen zich beter voelden door op een (sympathieke) flikker met een pruik te stemmen en niet op een leuk uitziende man en een vrouw. Zo gaat dat tegenwoordig.
Hoe oud ben jij?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:49:20 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139919908
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:46 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Hoe oud ben jij?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 20:51:18 #105
163650 Greys
pi_139919999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:32 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

We hebben verloren omdat veel landen zich beter voelden door op een (sympathieke) flikker met een pruik te stemmen en niet op een leuk uitziende man en een vrouw. Zo gaat dat tegenwoordig.
Ik heb op Oostenrijk gestemd omdat ik het een prachtnummer met geweldige live zang vond.
Denk dat er zo heus wel meer waren :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:52:38 #106
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139920065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb op Oostenrijk gestemd omdat ik het een prachtnummer met geweldige live zang vond.
Denk dat er zo heus wel meer waren :7
Mua, qua zang vond ik Spanje veel mooier, raakte hogere noten betere uithalen en controle over de stem. Oostenrijk had juist niet zo veel in te brengen; alleen de boodschap misschien die voor wanna-be-different personen geldt in Europa.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 20:55:51 #107
163650 Greys
pi_139920225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, qua zang vond ik Spanje veel mooier, raakte hogere noten betere uithalen en controle over de stem. Oostenrijk had juist niet zo veel in te brengen; alleen de boodschap misschien die voor wanna-be-different personen geldt in Europa.
Spanje kon heel goed zingen, maar ik ergerde me dood aan dat 1.248x RAIHAINNNNNNN gegil.
En smaken verschillen, ik hou van die bombastische Bond-achtige nummers als Oostenrijk, ik had geen boodschap aan 'de boodschap' eerlijk gezegd :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:02:34 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139920563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Spanje kon heel goed zingen, maar ik ergerde me dood aan dat 1.248x RAIHAINNNNNNN gegil.
En smaken verschillen, ik hou van die bombastische Bond-achtige nummers als Oostenrijk, ik had geen boodschap aan 'de boodschap' eerlijk gezegd :)
Hier, genieten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:08:13 #109
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139920900
Ik vond het Oostenrijkse liedje ook goed. Sterker nog, ik had 'm voor het ESF al tot m'n favorieten gerekend. Maar ik begon me ook steeds meer te ergeren aan die hele hype en dat deed voor mij veel af aan het optreden.

Ik heb vanuit Spanje op Nederland gestemd (voor het eerst, in voorgaande jaren deed ik dat nooit omdat ik de liedjes gewoon niet goed genoeg vond).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:11:17 #110
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139921098
Kostte me verdorie nog E1.45 ook om te stemmen hier. En jullie voor 35 cent allemaal op Oostenrijk stemmen :P ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter dinsdag 13 mei 2014 @ 21:13:07 #111
87554 Cee
Welluk?
pi_139921204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:11 schreef Strani het volgende:
Kostte me verdorie nog E1.45 ook om te stemmen hier. En jullie voor 35 cent allemaal op Oostenrijk stemmen :P ;)
Ho es effe! Ik heb op Malta gestemd. :P
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:13:34 #112
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139921233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Ho es effe! Ik heb op Malta gestemd. :P
Jij bent lief :*
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_139921383
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb op Oostenrijk gestemd omdat ik het een prachtnummer met geweldige live zang vond.
Denk dat er zo heus wel meer waren :7
Eens. Oostenrijk was echt mijn favoriet om het nummer en om hoe het live gebracht werd en daarom heb ik erop gestemd (en op Nederland).
Toch denk ik echt wel dat het nummer niet gewonnen had zonder de Conchita act en alle media aandacht en poeha die daaromheen is ontstaan. Sterker nog, dat weet ik wel zeker; ondanks dat ik het nummer gewoon heel goed vind.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_139921518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:08 schreef Strani het volgende:
Ik vond het Oostenrijkse liedje ook goed. Sterker nog, ik had 'm voor het ESF al tot m'n favorieten gerekend. Maar ik begon me ook steeds meer te ergeren aan die hele hype en dat deed voor mij veel af aan het optreden.

Ik heb vanuit Spanje op Nederland gestemd (voor het eerst, in voorgaande jaren deed ik dat nooit omdat ik de liedjes gewoon niet goed genoeg vond).
Ik stemde ook voor het eerst op Nederland (vanuit de UK). Ik wist eerst niet of ik het wel zou doen want ik ben principieel tegen het stemmen op je eigen land, maar dit keer vond ik het gewoon terecht.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:18:16 #115
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139921563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:17 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik stemde ook voor het eerst op Nederland (vanuit de UK). Ik wist eerst niet of ik het wel zou doen want ik ben principieel tegen het stemmen op je eigen land, maar dit keer vond ik het gewoon terecht.
Zelfde gedachte bij mij inderdaad :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_139922305
:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:11 schreef Strani het volgende:
Kostte me verdorie nog E1.45 ook om te stemmen hier. En jullie voor 35 cent allemaal op Oostenrijk stemmen :P ;)
Ik heb in Duitsland op NL gestemd en het koste maar 14 cent.
leven zoals het leven is
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:30:46 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139922365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Spanje kon heel goed zingen, maar ik ergerde me dood aan dat 1.248x RAIHAINNNNNNN gegil.
En smaken verschillen, ik hou van die bombastische Bond-achtige nummers als Oostenrijk, ik had geen boodschap aan 'de boodschap' eerlijk gezegd :)
Ik had het ook over de zang; ik ergerde me dood aan een vrouw of man met baard. Kan het dan niet meer serieus nemen en dat was zonde hij of zij had het niet nodig; maar wel om te winnen en dat had hij of zij en het management goed voor elkaar.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:32:15 #118
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139922455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:29 schreef Jason22 het volgende:
:P

[..]

Ik heb in Duitsland op NL gestemd en het koste maar 14 cent.
Nou word ik nóg bozer :(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 21:32:41 #119
163650 Greys
pi_139922494
Ik denk héél eerlijk dat als die Tom als Conchita had opgetreden (dus met pruik en jurk) zónder baard, dat hij dan alsnog gewonnen had. Maar niet als hij als Tom had opgetreden (al had hij dan door de zang en het lied alsnog in de top 5 geëindigd wrs).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:34:13 #120
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139922590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk héél eerlijk dat als die Tom als Conchita had opgetreden (dus met pruik en jurk) zónder baard, dat hij dan alsnog gewonnen had. Maar niet als hij als Tom had opgetreden (al had hij dan door de zang en het lied alsnog in de top 5 geëindigd wrs).
Zoiets denk ik ook inderdaad. Of Nederland dan wél gewonnen had, zullen we nooit weten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:37:23 #121
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139922792
Ik lees nu ook mee met het topic over de WK-selectie in WK en wat is ESF dan toch eigenlijk een lieflijk forum. Ook wel eens lekker.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 22:13:18 #122
368283 ato
pi_139925297
Ik heb genoten van The common Linnits gisteren bij RTL late show., die twee zijn zo op elkaar ingespeeld.
Ik lees dat Ilse de baas is, nee zo zie ik het niet ik zag een mooi duo die op elkaar afgestemd zijn en elkaar al heel wat jaren kennen.

Hun chemie was sterk gisteren avond en ik heb ook een traantje moeten laten toen Ilse emotioneel was.

Top duo, nogmaals toen ik hen in Amsterdam zag vond ik ze zoutloos en zo inspiratieloos, dat was anders bij de eerste repetitie.

De tekst is ook prachtig, ik ga ook de cd kopen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_139931892
Nog 365 dagen en dan weten we of we de 1e halve finale hebben overleefd of dat we de juryrehearsal van de 2e halve finale hebben doorstaan *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:57:01 #124
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_139932417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Nog 365 dagen en dan weten we of we de 1e halve finale hebben overleefd of dat we de juryrehearsal van de 2e halve finale hebben doorstaan *O*
Ik vrees dat als er een nieuw Voice-artiestje op wordt afgestuurd wij kansloos zijn. Alleen doorgewinterde, passievolle vocalisten met een goede song (die recht in het hart binnenkomt) hebben een kans.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 23:57:44 #125
163650 Greys
pi_139932445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Nog 365 dagen en dan weten we of we de 1e halve finale hebben overleefd of dat we de juryrehearsal van de 2e halve finale hebben doorstaan
OMG dat is al heel snel! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:00:54 #126
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_139932555
Ik denk dat we gaan winnen! w/ Hoe staan we er voor in de polls?
Hey ho. Let's go!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 00:01:36 #127
163650 Greys
pi_139932585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:00 schreef yorrick69 het volgende:
Ik denk dat we gaan winnen! w/ Hoe staan we er voor in de polls?
Even snel online wedden nog! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139933397
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:57 schreef Greys het volgende:

[..]

OMG dat is al heel snel! :D
Ja de tijd vliegt *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139933415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:57 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik vrees dat als er een nieuw Voice-artiestje op wordt afgestuurd wij kansloos zijn. Alleen doorgewinterde, passievolle vocalisten met een goede song (die recht in het hart binnenkomt) hebben een kans.
Ik vind de huidige aanpak heel goed: niet alleen maar artiesten sturen die bekend zijn, maar ook artiesten die zelf nummers kunnen schrijven en duidelijk weten waar ze heen willen en wat hun stijl is. Helaas zijn die op een gegeven moment ook op, dus voor de lange termijn moet er ook wel worden gekeken naar artiesten die niet erg bekend zijn.
Een Voice artiest zie ik ook niet echt zitten want een talentenjacht deelnemer heeft toch nooit zo snel een bepaalde stijl ontwikkeld en als je een componist in Nederland 'een liedje voor het Songfestival' laat schrijven dan gaat het al snel mis.
De afgelopen twee jaar hadden Anouk en The Common Linnets sowieso al hun nummer (en cd) klaar, dat niet speciaal voor het Songfestival geschreven was maar iets wat ze sowieso al uit zouden brengen. Dat pure, oprechte muziek maken zonder het Songfestival in het achterhoofd te houden heeft mooie muziek opgeleverd dat ook op het Songfestival werkt. Inderdaad recht uit het hart, en dat pikken de Europeanen echt wel op. Als je een Voice artiest daar neerzet met een liedje dat voor het Songfestival is geschreven, dan zie ik het al somber in. Dat wordt er weer een liedje 'voor het Songfestival' geschreven en gaat iedereen zich er weer mee bemoeien wat weer onnodige aanpassingen oplevert die de inzending alleen maar schaden. Anouk vorig jaar en The Common Linnets dit jaar trekken zich niets van kritiek aan en weten ondertussen heel goed wat ze willen en wat ze aan het doen zijn, maar op een gegeven moment zijn dat soort artiesten ook op. De huidige opzet is prima, maar op den duur moet er ook wel iets voor de lange termijn komen. Misschien nu al jonge talentvolle singer-songwriters trainen voor groot publiek?

Ik zou het overigens ook wel verfrissend vinden als we volgend jaar niet weer een singer-songwriterliedje sturen. Als niets anders zich aandient is het altijd een optie, maar het zou ook wel wat zijn om een keer iets heel anders te doen. Sowieso lijkt het me wel dat de deelnemer van volgend jaar een grote last op zijn/haar schouders heeft om de tweede plek te overtreffen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_139934806
Wie is die vrouw met dikke tetten eigenlijk die elke keer bij de 12 punten staat te juichen bij NL? ;(
pi_139935230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 02:06 schreef tralalala het volgende:
Wie is die vrouw met dikke tetten eigenlijk die elke keer bij de 12 punten staat te juichen bij NL? ;(
ilse?
  woensdag 14 mei 2014 @ 06:37:04 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_139935351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 04:39 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

ilse?
Vriendinnetje van waylon?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:58:06 #133
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139936363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:39 schreef Elfletterig het volgende:


Is dat zo? Ik hoorde hem gisteren bij P&W volgens mij toch echt wat anders zeggen. Iets in de richting van: verder gaan op de ingeslagen weg.
Ik moet inderdaad terug gaan. Ik heb P&W gisteren op UG gekeken daar zei Cornald wat jij hier zegt. Maar op Twitter zei die dat wel.
  Admin woensdag 14 mei 2014 @ 09:41:48 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139937003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:37 schreef Strani het volgende:
Ik lees nu ook mee met het topic over de WK-selectie in WK en wat is ESF dan toch eigenlijk een lieflijk forum. Ook wel eens lekker.
Zullen wij het WK overnemen? O-)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_139937093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zullen wij het WK overnemen? O-)
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 09:57:40 #136
163650 Greys
pi_139937311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zullen wij het WK overnemen? O-)
Ik heb nog wel wat leuke Waylon gifjes :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 09:58:40 #137
43556 miss_dynastie
pi_139937339
quote:
12s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat leuke Waylon gifjes :7
En vooral geeeeen gifjes van de Poolse meisjes. Als wraak >:)
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:00:12 #138
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139937387
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En vooral geeeeen gifjes van de Poolse meisjes. Als wraak >:)
Nee juist de jongens uit Hongarije, Malta, Noorwegen, Zwitserland etc.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Admin woensdag 14 mei 2014 @ 10:13:44 #139
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139937695


Deze en dan met dat dansje van hem O+

Of doet Belarus niet mee :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 14 mei 2014 @ 10:15:22 #140
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139937755
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:22:19 #141
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139937911
Oh ja, allemaal natuurlijk.
Ik kon alleen niet zo snel op al die namen komen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:23:52 #142
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_139937953
heel vreemd want bij mij is er niets bijgekomen toen ik op jullie stemde.

ik vind jullie nummer nog altijd het beste *O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:25:28 #143
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139938004
En Cezar. Heel veel Cezar.
pi_139940111
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En vooral geeeeen gifjes van de Poolse meisjes. Als wraak >:)
En gewoon allemaal lekkere voetballers gaan posten.
Dit enzo :7
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 11:37:58 #145
43556 miss_dynastie
pi_139940177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En gewoon allemaal lekkere voetballers gaan posten.
Dit enzo :7
Ik had stiekem verwacht op een plaatje van Zlatan terecht te komen na het klikken :D ;)
pi_139940210
Ik wil net typen; of Zlatan, maar je bent me voor _O-

Daley is mijn nieuwste oogappel _O- Zlatan ligt al 2 jaar op het nachtkastje :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 12:13:36 #147
163650 Greys
pi_139941338
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef hexje het volgende:
En Cezar. Heel veel Cezar.
Die vinden ze dan weer een god.
En terecht _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139941498
quote:
99s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:58 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad terug gaan. Ik heb P&W gisteren op UG gekeken daar zei Cornald wat jij hier zegt. Maar op Twitter zei die dat wel.
Cornald wil weer een NSF, maar vind de tijd daar op dit moment niet rijp voor en vindt dat we nog even door moeten op de ingeslagen weg. Zoiets.
pi_139941572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:11 schreef Strani het volgende:
Kostte me verdorie nog E1.45 ook om te stemmen hier. En jullie voor 35 cent allemaal op Oostenrijk stemmen :P ;)
Ik ook vanuit Spanje op Nederland. Belachelijk duur trouwens, toen ze zeiden dat je maximaal 20 keer mag stemmen dacht ik echt, nou 1 keertje is al veel qua kosten. Heb een keer in de halve finale en een keer in de finale gestemd.
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 12:29:15 #150
375570 crew  Cyan9
pi_139941867
Ik heb netjes op de UK gestemd, niet dat het veel geholpen heeft.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:05:59 #151
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139943146
We're children of the JOENIVURS don't ya knoooooooooooow
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 13:07:46 #152
163650 Greys
pi_139943203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:18 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Cornald wil weer een NSF, maar vind de tijd daar op dit moment niet rijp voor en vindt dat we nog even door moeten op de ingeslagen weg. Zoiets.
Bwehehehe, da's ook voor het eerst sinds mijn bestaan dat ik het eens men met die knakworst.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:48:24 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139944631
Kwam net via via op dit Duitse forum terecht, met veel lieve, enthousiaste reacties over CATS. Ben ik toch WEER trots. :)

http://www.ndr.de/apps/php/forum/showthread.php?t=100251

quote:
Wenn dieses absolut geniale, gänsehauterzeugende Produkt einer gestandenen Sängerin und eines Holland-Nashvillers dieses Ding nicht mit..äh sagen wir mal niedrig....500 Punkten :-) Vorsprung gewinnt, werde ich nieee wieder ESC gucken!
:D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_139944661
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Bwehehehe, da's ook voor het eerst sinds mijn bestaan dat ik het eens men met die knakworst.
Ik ben het er niet mee eens, al ben ik wel blij dat hij uiteindelijk hetzelfde doel nastreeft, namelijk weer een volwaardig NSF.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 13:51:12 #155
163650 Greys
pi_139944733
Ik wil eigenlijk helemaal geen NSF meer, maar als het dan tóch moet, dan eentje waar elke A-artiest ook weer aan mee wil doen en mee durft te doen en met de huidige smaak van het Nederland stempubliek gaat daar nog jáááááren overheen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:11:40 #156
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139945443
Wat is een NSF? Is dat zoiets als het melodiefestival in Zweden?
Zo ja, dan ben ik 100% voor.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_139945482
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Bwehehehe, da's ook voor het eerst sinds mijn bestaan dat ik het eens men met die knakworst.
Hoezo vind je Cornald een knakworst?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 14:14:15 #158
163650 Greys
pi_139945563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Wat is een NSF? Is dat zoiets als het melodiefestival in Zweden?
Zo ja, dan ben ik 100% voor.
Het Nationaal Song Festival was tot nu toe voornamelijk crap.
Uitéindelijk moet het idd een Melodifestivalen oid gaan worden, in de ogen van sommigen, maar voordat dát gebeurt hier zijn we eeuwen verder ben ik bang :')

quote:
11s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:12 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hoezo vind je Cornald een knakworst?
Gewoon omdat.
Omdat hij destijds opriep op nationale tv als zogenaamd onpartijdig jurylid dat we op Esther Hart MOESTEN stemmen want manmanman dat zou toch wel zo'n enorm succes worden, enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:15:19 #159
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139945604
In dit geval: go NSF! *O*
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 14:38:35 #160
163650 Greys
pi_139946426
Nr 1 in België in de gewone charts :) *O*

songfestivalNL twitterde op woensdag 14-05-2014 om 14:34:07 De eerste nummer 1-positie in buitenland is binnen RT @12_TPDP_12: @CommonLinnets dit weekend op 1 in Vlaanderen, album nieuw op 126 reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:43:25 #161
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139946546
Is het al bijna zover? :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139946560
Mochten ze een NSF doen, dan minstens net zo uitgebreid als de Melodifestivalen.. Niet kleinschaliger!
pi_139947009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:51 schreef Greys het volgende:
Ik wil eigenlijk helemaal geen NSF meer, maar als het dan tóch moet, dan eentje waar elke A-artiest ook weer aan mee wil doen en mee durft te doen en met de huidige smaak van het Nederland stempubliek gaat daar nog jáááááren overheen.
Dat is het probleem: in Nederland voelen veel artiesten zich te goed om aan zo'n NSF mee te doen. Ze zijn wel te porren voor deelname aan het Songfestival, maar ze willen geen competitie aangaan. In Zweden is dat heel anders. Daar doen allerlei artiesten - ook gerenommeerde - mee aan Melodifestivalen. En win je niet, dan is dat jammer, maar er is wel een prachtig muziekfeest op TV uitgezonden.

Ik kan diverse NSF-liedjes opnoemen die uiteindelijk niet wonnen, maar waarvan ik wel blij ben dat ik ze heb gehoord en dat ze zijn gemaakt. Al die liedjes zijn stuk voor stuk een verrijking van onze muziekcultuur.

Dat is ook precies wat we in mijn optiek nodig hebben in dit land. Muziek moet gewoon meer gaan leven. Het lacherige moet eraf. Ruim baan voor muzikaal talent, ruim baan voor goede songwriters, ruim baan voor muzikale festivals.

En dan niet meteen janken als je een keertje de finale van het ESF niet haalt, zoals ons in 2005 is overkomen. Zweden maakt dat ook wel eens mee. Zo viel Anna Bergendahl in 2010 nét buiten de boot (elfde) met "This is my life", bepaald geen onaardig nummer. De ontzetting in Zweden was groot, maar het was wel HUN nummer, dat ze stuurden.

En de structurele aanpak is ongestoord doorgezet. In 2011 werd Zweden derde, in 2012 wonnen ze met Euphoria, in 2013 - opnieuw een tikje ondermaats - 14e, maar dit jaar dus opnieuw derde. En waarom doen ze het zo goed? Simpel: omdat hun aanpak structureel deugt.

Hetzelfde geldt voor Denemarken:

quote:
Net zoals de voorbije jaren werd de Deense vertegenwoordiger voor het Eurovisiesongfestival ook dit jaar weer gekozen via Dansk Melodi Grand Prix. Het format bleef ongewijzigd ten opzichte van 2013. Tot 7 oktober 2013 kregen artiesten de kans om een lied in te zenden, waarna een vakjury onder alle kandidaten zes tickets uitdeelde. Daarnaast nodigde de Deense openbare omroep zelf ook vier artiesten uit voor deelname. In totaal ontving DR 872 inzendingen, ruim 180 meer dan in 2013 en het hoogste aantal in de geschiedenis van Dansk Melodi Grand Prix.
Bron: Wikipedia

Zoiets maakt duidelijk hoe sterk het NSF daar leeft. Een landje van 5,5 miljoen inwoners is goed voor 872 inzendingen!
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:06:42 #164
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139947265
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:07 schreef Greys het volgende:


Bwehehehe, da's ook voor het eerst sinds mijn bestaan dat ik het eens men met die knakworst.
Cor is geen knakworst Greys :N
pi_139947520
Rise like a Knakworst *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139947576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
Een landje van 5,5 miljoen inwoners is goed voor 872 inzendingen!
In IJsland kan het ook. Iets meer dan 320.000 inwoners en elk jaar een nationaal songfestival met meerdere rondes. Sinds 2008 hebben ze trouwens élk jaar de finale gehaald (er zijn niet heel veel landen die dat kunnen evenaren, denk ik), met als hoogtepunt natuurlijk de tweede plek van Yohanna in 2009.

Ik kan nog wel een heel verhaal over IJsland en het Songfestival gaan typen, maar ik laat het hier maar even bij. IJsland. O+
pi_139948176
De kijkcijfers van het Songfestival verbreken alle records. Zie onderstaand grafiekje en bijbehorend persbericht.



https://kijkonderzoek.nl/(...)tival_vanaf_2002.pdf (PDF)
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:44:35 #168
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_139948591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:51 schreef Greys het volgende:
Ik wil eigenlijk helemaal geen NSF meer, maar als het dan tóch moet, dan eentje waar elke A-artiest ook weer aan mee wil doen en mee durft te doen en met de huidige smaak van het Nederland stempubliek gaat daar nog jáááááren overheen.
Een utopie want het Nederlandse campingvolk stempubliek wil Vader Abraham liedjes.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:52:29 #169
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139948853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zullen wij het WK overnemen? O-)
Goed plan, wordt het een stuk gezelliger van :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:54:47 #170
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139948940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:20 schreef Lorelay het volgende:

[..]

Ik ook vanuit Spanje op Nederland. Belachelijk duur trouwens, toen ze zeiden dat je maximaal 20 keer mag stemmen dacht ik echt, nou 1 keertje is al veel qua kosten. Heb een keer in de halve finale en een keer in de finale gestemd.
Inderdaad! M'n vrouw en ik wilden eerst op beide telefoons stemmen maar na het zien van de prijs toch maar niet. Voor 1,45 koop je ook een biertje om de winst van Conchita mee weg te drinken ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 16:11:29 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139949510
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Die vinden ze dan weer een god.
En terecht _O_
Cezargod _O_

Je bent wel goed thuis in vbl

Maar een ludieke actie in WK kan ik wel waarderen hoor. Zolang de pornogifjes weg blijven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 16:34:11 #172
163650 Greys
pi_139950310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:44 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Een utopie want het Nederlandse campingvolk stempubliek wil Vader Abraham liedjes.
Ja. Dat dus.
Zitten we straks met een talentenjachtwichtje dat iets hoempapa-hatseflatserigs gaat lopen zingen.
"Want dat blijft zo lekker hangen en zingt zo lekker mee"... :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139950357
iTunes update

RLAP staat in 17 landen in de top 10
CATS staat ook in 17 landen in de top 10 *O*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 16:38:13 #174
163650 Greys
pi_139950422
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Cezargod _O_

Je bent wel goed thuis in vbl

Maar een ludieke actie in WK kan ik wel waarderen hoor. Zolang de pornogifjes weg blijven
Volgens mij had jij dat wel eens genoemd hier, Cezar :D
En zulke dingen blijven hangen.

Oh en ik heb laatst zelfs die autistentest zitten maken in VBL :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139950650


O+
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 17:03:37 #176
163650 Greys
pi_139951234
Top(show)gifje! :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139951426
Een week geleden zaten we na te hyperen omdat de dag ervoor the common linnets uit 1 van de enveloppen tevoorschijn kwam *O*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 17:24:26 #178
163650 Greys
pi_139951980
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:10 schreef grazz het volgende:
Een week geleden zaten we na te hyperen omdat de dag ervoor the common linnets uit 1 van de enveloppen tevoorschijn kwam *O*
... en hadden we nooit durven dromen dat we 2e gingen worden _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:43:03 #179
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139952644
In de 'midweek update' van de UK charts staan ze op nr. 5! *O*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:01:30 #180
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139953167
Van escnation: if Common Linnets can stay top 10, they'll be the first non-winner/UK/Irish ESC song to do that in 40 years :) - wahoowa - 17:47:52
and only 5 meeting that description have ever gone top 40, the last Verka at #28 in '07
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 18:11:20 #181
163650 Greys
pi_139953444
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:01 schreef TDHS het volgende:
Van escnation: if Common Linnets can stay top 10, they'll be the first non-winner/UK/Irish ESC song to do that in 40 years :) - wahoowa - 17:47:52
and only 5 meeting that description have ever gone top 40, the last Verka at #28 in '07
_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139953766
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:01 schreef TDHS het volgende:
Van escnation: if Common Linnets can stay top 10, they'll be the first non-winner/UK/Irish ESC song to do that in 40 years :) - wahoowa - 17:47:52
and only 5 meeting that description have ever gone top 40, the last Verka at #28 in '07
Ik hoop het voor ze
~The present is all there is~
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:57:29 #183
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139954688
Oeh ieh ah spannend voor Ilon
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 18:58:58 #184
163650 Greys
pi_139954732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ilon
:') :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139955014
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:01 schreef TDHS het volgende:
Van escnation: if Common Linnets can stay top 10, they'll be the first non-winner/UK/Irish ESC song to do that in 40 years :) - wahoowa - 17:47:52
and only 5 meeting that description have ever gone top 40, the last Verka at #28 in '07
Tot wanneer wordt er geteld voor die hitlijst?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139955258
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:43 schreef Jane het volgende:
In de 'midweek update' van de UK charts staan ze op nr. 5! *O*
Zag het ook net, Basim (DK) nieuw binnen op 30, Common Linnets op 5.
Conchita op 9. The winner does not take it all...
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/updatesingles
pi_139956267
Wel grappig dat ze ook in de charts staan in Qatar, Trinidad, Colombié, de Dominicaanse Republiek en Namibië
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:04:12 #188
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139957598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Tot wanneer wordt er geteld voor die hitlijst?
escnation: The only chart that matters is the one announced on Sunday night - all this is is an indication of sales from the first three days of the week.

Ik denk tot zaterdag?
pi_139957611
De successen van de afgelopen jaren:

pi_139957844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:04 schreef TDHS het volgende:

[..]

escnation: The only chart that matters is the one announced on Sunday night - all this is is an indication of sales from the first three days of the week.

Ik denk tot zaterdag?
Ja, dat is correct. Van Wikipedia:

quote:
The chart week runs from 00:01 Sunday to midnight Saturday,
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139958334
Hebben jullie het album nou al gekocht? Wat een genot om elke dag naar te luisteren O+ *O*
~The present is all there is~
  ESF Reporter woensdag 14 mei 2014 @ 20:20:57 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_139958375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:04 schreef TDHS het volgende:

[..]

escnation: The only chart that matters is the one announced on Sunday night - all this is is an indication of sales from the first three days of the week.

Ik denk tot zaterdag?
Verdorie, gaat het gewoon weer spannend worden dit weekend. :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:26:14 #193
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139958589
quote:
12s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef grazz het volgende:
Hebben jullie het album nou al gekocht? Wat een genot om elke dag naar te luisteren O+ *O*
Ja natuurlijk :) Vrijdag al. Met DVD. Vinyl maar even laten liggen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:56:04 #194
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139959818
Wat dit precies is, weet ik niet.

Van escnation:

Spanish official charts: Netherland (5) Spain (6) Austria (17) Denmark (50) [R] - Leo-Spain - 20:13:17
mind, I guess it takes like 5 copies to enter the chart [R] - Leo-Spain - 20:15:05
pi_139960472
songfestivalNL twitterde op woensdag 14-05-2014 om 21:02:16 In Top 40 van vrijdag komen @CommonLinnets binnen op 3. Paar weken geleden bleef Calm after the storm in Top 40 nog steken op 35. reageer retweet
Niet dat de Top 40 tegenwoordig nog serieus te nemen is als hitlijst, maar het is toch leuk :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter woensdag 14 mei 2014 @ 21:46:35 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_139962260
Ik krijg weer flashbacks van een week geleden toen we alle mogelijke bookmakers opzochten om te kijken hoe 'we' er voor stonden. O+
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 21:48:29 #197
375570 crew  Cyan9
pi_139962357
Om heimwee te voorkomen kunnen we altijd al weer hypen onderweg naar 2015. O+

ESF / [ESF 2015] Op weg naar Wenen of Salzburg....
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_139963775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik krijg weer flashbacks van een week geleden toen we alle mogelijke bookmakers opzochten om te kijken hoe 'we' er voor stonden. O+
En veel mensen dachten dat het maar een hype was :o
~The present is all there is~
pi_139963827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:26 schreef TDHS het volgende:

[..]

Ja natuurlijk :) Vrijdag al. Met DVD. Vinyl maar even laten liggen.
^O^

Hopelijk gaan ze door NL touren
~The present is all there is~
pi_139963932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:12 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Zag het ook net, Basim (DK) nieuw binnen op 30, Common Linnets op 5.
Conchita op 9. The winner does not take it all...
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/updatesingles
De platen die in het begin van de week goed starten, zakken later in de week vaak wat weg als jonge mensen de singles van hun favoriete popsterren gaan kopen. Het zou erg knap zijn als ze een Top 10-notering scoren.
pi_139964067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De platen die in het begin van de week goed starten, zakken later in de week vaak wat weg als jonge mensen de singles van hun favoriete popsterren gaan kopen. Het zou erg knap zijn als ze een Top 10-notering scoren.
Klopt, plus de hype was begin deze week groter ivm de finale op zaterdag. Stond zondag CATS nog op 4 in de Britse iTunes lijst, nu -as we speak - staan ze op 30.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:19:53 #202
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139964110
Gisteren was het nog nummer 3 inderdaad. http://www.officialcharts(...)es-chart-top-5-3010/
pi_139964259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:19 schreef TDHS het volgende:
Gisteren was het nog nummer 3 inderdaad. http://www.officialcharts(...)es-chart-top-5-3010/
Precies, ik gok dat ze de officiele charts binnenkomen zo rond 14/15. Desalniettemin toch een geweldige prestatie hoor!
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:50:06 #204
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_139966064
quote:
12s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef grazz het volgende:
Hebben jullie het album nou al gekocht? Wat een genot om elke dag naar te luisteren O+ *O*
Ik zit hem nu te luisteren O+
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_139967375
Duitsers kunnen het ook waarderen, maar dat was al wel duidelijk na zaterdagavond. http://www.amazon.de/Calm(...)TF8&showViewpoints=1
~The present is all there is~
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:52:42 #206
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139970207
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:22 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Precies, ik gok dat ze de officiele charts binnenkomen zo rond 14/15. Desalniettemin toch een geweldige prestatie hoor!
Ja, dat zal ook wel, maar ik hoop toch gewoon dat ze net op 10 komen ofzo. Om die eerste te zijn in 40 jaar. :P
Hoe dan ook kunnen we stellen dat het ESC voor Ilse & Waylon niet bepaald een fiasco is geweest (understatement van het jaar). B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 mei 2014 @ 23:54:58 #207
163650 Greys
pi_139970311
Ja, de tijd dat deelname aan het Songfestival commerciële zelfmoord betekende voor een A-artiest is wel voorbij nu :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139970844
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:54 schreef Greys het volgende:
Ja, de tijd dat deelname aan het Songfestival commerciële zelfmoord betekende voor een A-artiest is wel voorbij nu :+
Ik denk dat ze volgend jaar de rij staan. Het kan verkeren. Een jaar en twee weken geleden was het Songfestival nog een lachertje...
  donderdag 15 mei 2014 @ 06:37:43 #209
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_139973900
Wordt die SC nou weer heropend? Ik heb er behoefte aan om totaal off-topic in dit subforum te kunnen posten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_139974013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat ze volgend jaar de rij staan. Het kan verkeren. Een jaar en twee weken geleden was het Songfestival nog een lachertje...
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)hin-Temptation.dhtml

Een quote uit bovenstaand artikel ;

Wilbert Mutsaers, zenderbaas van 3FM en betrokken bij de zoektocht naar een volgende songfestival-kandidaat: 'Je kunt artiesten nu sneller benaderen dan 3 jaar geleden. Ik weet al van een aantal artiesten dat ze interesse hebben.'

Volgens Mutsaers, die geen namen wil noemen, kunnen deze zich qua bekendheid en talent meten met Anouk, Ilse deLange en Waylon.

----

Ik hoop zo op Caro Emerald :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 mei 2014 @ 07:03:45 #211
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139974015
Wilbertgod.
pi_139974090
Best wel flauw vind ik. Eerst na een aantal debacles op het esf wilde geen van de A muzikanten en na Anouk en Ilse & Waylon willen ze opeens wel. Vind hiermee het stukje eigen belang wel groot worden eerlijk gezegd...
  Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 09:53:09 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139975904
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 07:03 schreef Pino112 het volgende:
Wilbertgod.
Echt hè. Alleskunner is het
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 mei 2014 @ 09:53:57 #214
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139975926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Echt hè. Alleskunner is het
Hij micromanaget de Nederlandse successen zo bij elkaar _O_
pi_139976139
Ik denk wel dat Nederland best wel aan het pionieren is en er echt een groot muziek festival van te maken is, in zijn geheel. Je hoeft je al niet langer te schamen om esf te volgen onderhand. Straks wil je er gewoon bij zijn :D

Nu alleen nog dat laffe stemgedrag van de Oost Europeanen aanpakken.
pi_139976854
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 07:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Best wel flauw vind ik. Eerst na een aantal debacles op het esf wilde geen van de A muzikanten en na Anouk en Ilse & Waylon willen ze opeens wel. Vind hiermee het stukje eigen belang wel groot worden eerlijk gezegd...
Is wel logisch, toch? Artiesten waren bang om gezichtsverlies te lijden. Nu artiesten zien dat het geen Oostblokfeestje (meer) is, maar dat je met een goede act uit West-Europa voor de winst kan gaan willen zij ook best een poging wagen.

Anouk, Ilse en Waylon hebben het festival in Nederland uit het verdomhoekje gehaald en dat is al een prestatie op zich. Hulde!
Copthorne 2.0
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 mei 2014 @ 11:30:44 #217
163650 Greys
pi_139978163
En 'wij' met zijn alleen maar klagen en mopperen dat ze hun net gemaakte album (zowel Anouk als Ilse en Waylon) belangrijker leken te vinden dan het Eurovisie. En zie daar, het was de gouden sleutel :D _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:34:13 #218
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139978251
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
De kijkcijfers van het Songfestival verbreken alle records. Zie onderstaand grafiekje en bijbehorend persbericht.

[ afbeelding ]

https://kijkonderzoek.nl/(...)tival_vanaf_2002.pdf (PDF)
Nogal logisch aangezien Nederland voorheen maar zelden de finale haalde :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_139978533
quote:
12s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef grazz het volgende:
Hebben jullie het album nou al gekocht? Wat een genot om elke dag naar te luisteren O+ *O*
Ik luister het op Spotify. Mooi album, ik word er rustig van.
pi_139979598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:34 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Nogal logisch aangezien Nederland voorheen maar zelden de finale haalde :')
Als je wat verder kijkt, zie je over het algemeen een stijgende trend. Hieronder de cijfers van alleen de halve finales waaraan Nederland deelnam, ongeacht of de finale werd behaald. De halve finales bestaan sinds 2004. Nederland haalde de finale alleen in 2004, 2013 en 2014.

Kijkcijfers halve finale (x 1000)
2004: 1.630 27,4 Re-Union
2005: 1.631 26,7 Glennis Grace
2006: 1.449 24,0 Treble
2007: 1.645 27,5 Edsilia Rombley
2008: 1.777 30,0 Hind
2009: 2.488 37,9 Toppers
2010: 2.452 37,8 Sieneke
2011: 2.012 31,4 3J’s
2012: 2.099 39,0 Joan Franka
2013: 3.721 50,7 Anouk
2014: 3.253 46,3 The Common Linnets
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:25:14 #221
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139979677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je wat verder kijkt, zie je over het algemeen een stijgende trend. Hieronder de cijfers van alleen de halve finales waaraan Nederland deelnam, ongeacht of de finale werd behaald. De halve finales bestaan sinds 2004. Nederland haalde de finale alleen in 2004, 2013 en 2014.

Kijkcijfers halve finale (x 1000)
2004: 1.630 27,4 Re-Union
2005: 1.631 26,7 Glennis Grace
2006: 1.449 24,0 Treble
2007: 1.645 27,5 Edsilia Rombley
2008: 1.777 30,0 Hind
2009: 2.488 37,9 Toppers
2010: 2.452 37,8 Sieneke
2011: 2.012 31,4 3J’s
2012: 2.099 39,0 Joan Franka
2013: 3.721 50,7 Anouk
2014: 3.253 46,3 The Common Linnets
True. Maar de stijging is niet zo groot als ze je willen doen geloven ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:25:25 #222
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_139979684
quote:
12s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef grazz het volgende:
Hebben jullie het album nou al gekocht? Wat een genot om elke dag naar te luisteren O+ *O*
nog niet maar wat is de titel? kwestie van niet te lang zoeken hé.

stomme Free Record Shop, dus maar naar Mediamarkt

IK BEN TOCH NIET GEK!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:32:12 #223
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139979886
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:05 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk wel dat Nederland best wel aan het pionieren is en er echt een groot muziek festival van te maken is, in zijn geheel. Je hoeft je al niet langer te schamen om esf te volgen onderhand. Straks wil je er gewoon bij zijn :D
Nou ja, terug naar wat het ooit gewoon was: een echt SONGfestival. Het was niet altijd zo camp (en muzikaal shit) als het is geworden. Het was niet altijd vooral een comedy-avond. Als je beelden van oude songfestivals terugkijkt dan denk je misschien wel "wat oubollig", maar je moet alles in de tijd zien, natuurlijk.
Er zijn meerdere redenen te bedenken waardoor het veranderd is. De influx van nieuw landen, met daarbij ook de introductie van halve finales is er 1 van.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_139979958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:25 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

True. Maar de stijging is niet zo groot als ze je willen doen geloven ;)
Als je de cijfers van de finales en de halve finales naast elkaar zet, is er op beide fronten een flinke stijging te zien; ook als je kijkt naar finales waaraan Nederland wél deelnam. De 3,8 en 3,0 miljoen kijkers in 2003 en 2004 (Esther Hart en Re-union) steken schril af bij de 4,9 en 5,1 miljoen kijkers in 2013 en 2014 (Anouk en The Common Linnets).

Tussen 2004 en 2007 was er maar één halve finale waaraan Nederland telkens deelnam. Sindsdien zijn er twee, dus ook een halve finale waarin in Nederland niet deelneemt. Zelfs daarvan zijn de kijkcijfers flink gestegen:

Kijkcijfers halve finale zonder NL-deelname (x 1000)
2008: 473 8,0 -
2009: 1.086 17,8 -
2010: 1.066 18,1 -
2011: 1.007 17,7 -
2012: 1.054 18,1 -
2013: 1.441 21,8 -
2014: 1.742 25,9 -

In 2014 ongeveer 3,7 keer zo veel kijkers als in 2008.
pi_139980292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:25 schreef sararaats het volgende:

[..]

nog niet maar wat is de titel? kwestie van niet te lang zoeken hé.

stomme Free Record Shop, dus maar naar Mediamarkt

IK BEN TOCH NIET GEK!
Het heet "The Common Linnets".
pi_139982122
'Mannen met baarden in jurken zijn tegen mannen met baarden in jurken'

http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20140515_01106473
pi_139982511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Snoopyfrl het volgende:
'Mannen met baarden in jurken zijn tegen mannen met baarden in jurken'

http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20140515_01106473
[ afbeelding ]
^O^
pi_139982766
Was er trouwens al ergens genoemd dat ESF weer records heeft verbroken qua topicsnelheid? Zie het overzicht hier: http://arcee862.com/topicspeed.php

In de lijst van snelste topics ooit...
...op #3 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #28
...op #4 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #29
...op #5 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #22

en op een gedeelde 9e plaats binnen:
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #25
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #24

Ook op #12, #13 en #18 zijn ESF-topics van dit jaar binnen.

In de Top 10 snelste topics ooit prijken ook nog 2 ESF-topics uit 2010 en eentje uit 2013, namelijk op nummer 2. Op twee topics na bestaat de volledige Top 10 uit ESF-topics; alleen de #1 en #7 niet.

In totaal staat ESF met 43 topics in de Top 100 van snelste topics. Daarvan zijn er 12 afkomstig uit 2014.

w/
pi_139983027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Snoopyfrl het volgende:
'Mannen met baarden in jurken zijn tegen mannen met baarden in jurken'



Ik zie hier gewoon de Russische inzending voor het Songfestival van 2015 staan, trouwens. Je mag maximaal met 6 mensen op het podium. Eerder was Rusland al succesvol met een paar omaatjes. Deze baardmannen kunnen perfect meedoen in 2015.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:19:14 #230
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139983066
quote:
11s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
Was er trouwens al ergens genoemd dat ESF weer records heeft verbroken qua topicsnelheid? Zie het overzicht hier: http://arcee862.com/topicspeed.php

In de lijst van snelste topics ooit...
...op #3 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #28
...op #4 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #29
...op #5 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #22

en op een gedeelde 9e plaats binnen:
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #25
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #24

Ook op #12, #13 en #18 zijn ESF-topics van dit jaar binnen.

In de Top 10 snelste topics ooit prijken ook nog 2 ESF-topics uit 2010 en eentje uit 2013, namelijk op nummer 2. Op twee topics na bestaat de volledige Top 10 uit ESF-topics; alleen de #1 en #7 niet.

In totaal staat ESF met 43 topics in de Top 100 van snelste topics. Daarvan zijn er 12 afkomstig uit 2014.

w/
Nóg een record verbroken! Het houdt ook niet op he? :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_139983656
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie hier gewoon de Russische inzending voor het Songfestival van 2015 staan, trouwens. Je mag maximaal met 6 mensen op het podium. Eerder was Rusland al succesvol met een paar omaatjes. Deze baardmannen kunnen perfect meedoen in 2015.
Statement hebben ze ook al, nu nog een pakkend liedje :O
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:52:09 #232
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139984197
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Snoopyfrl het volgende:
'Mannen met baarden in jurken zijn tegen mannen met baarden in jurken'

http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20140515_01106473
[ afbeelding ]
_O-
:')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139989679
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:19 schreef Jane het volgende:

[..]

Nóg een record verbroken! Het houdt ook niet op he? :D
En in tegenstelling tot die nummer 1 zijn die ESF-topics allemaal 'spontaan' zo snel gevuld :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 mei 2014 @ 18:06:36 #234
163650 Greys
pi_139990545
quote:
11s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
Was er trouwens al ergens genoemd dat ESF weer records heeft verbroken qua topicsnelheid? Zie het overzicht hier: http://arcee862.com/topicspeed.php

In de lijst van snelste topics ooit...
...op #3 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #28
...op #4 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #29
...op #5 binnen: ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #22

en op een gedeelde 9e plaats binnen:
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #25
ESF / [ESF 2014] LIVE Finale #24

Ook op #12, #13 en #18 zijn ESF-topics van dit jaar binnen.

In de Top 10 snelste topics ooit prijken ook nog 2 ESF-topics uit 2010 en eentje uit 2013, namelijk op nummer 2. Op twee topics na bestaat de volledige Top 10 uit ESF-topics; alleen de #1 en #7 niet.

In totaal staat ESF met 43 topics in de Top 100 van snelste topics. Daarvan zijn er 12 afkomstig uit 2014.

w/
Tof :D
En de nr 1 was idd 'gepland', daar gingen ze voor zitten. Niet dat het dan minder verdiend is, maar onze nr 2 is toch leuker :+ Net als de 2e plaats van TCL :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139990643
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Tof :D
En de nr 1 was idd 'gepland', daar gingen ze voor zitten. Niet dat het dan minder verdiend is, maar onze nr 2 is toch leuker :+ Net als de 2e plaats van TCL :P
Met zulke topicsnelheden en kijkcijfers tussen 5,1 en 6,6 miljoen kun je in elk geval niet zeggen dat het Songfestival niet leeft.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 mei 2014 @ 18:12:51 #236
163650 Greys
pi_139990677
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met zulke topicsnelheden en kijkcijfers tussen 5,1 en 6,6 miljoen kun je in elk geval niet zeggen dat het Songfestival niet leeft.
Hear hear!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139991090
Ik weet niet of deze al is gepost:
waylonline twitterde op woensdag 14-05-2014 om 10:47:11 De ultieme goedmaker van het gezeik vooraf!!:) http://t.co/Cvx9IaqwUQ reageer retweet
quote:
Nederlander houdt plas op tijdens Eurovisie

Nederlanders stelden zaterdagavond het toiletbezoek uit tot na afloop van de finale van het Eurovisie Songfestival. Dat meldde waterbedrijf Vitens zondag, dat een groot deel van Nederland bedient en inzicht heeft in het waterverbruik.

Volgens Vitens was er rond half een 's nachts sprake van een piek in het waterverbruik in hun gebied, de provincies Friesland, Gelderland, Overijssel, Utrecht en Flevoland. In de stad Almelo, waar Ilse DeLange vandaag komt, verdubbelde het verbruik na afloop van de finale bijna.

Het waterverbruik verloopt meestal volgens een bepaald vast patroon met verwachte pieken en dalen. Volgens Vitens zijn er bij grote evenementen zoals voetbalwedstrijden of bijvoorbeeld het songfestival, uitzonderingen te zien in het verbruik.
:D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:17:17 #238
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_139992746
whehehe.... een "I told you so" serie van posts: http://www.escunited.com/t10173-153/

:W
pi_139994416
De Common Linnets zijn officieel de nummer 1 in de Vlaamse Ultratop:

quote:
Nederlandse Songfestivalinzending meteen op 1 in Vlaamse Ultratop

The Common Linnets, de gelegenheidsgroep waarmee Ilse DeLange en Waylon Nederland vertegenwoordigden op het Eurovisiesongfestival in Kopenhagen, staan met hun nummer op 1 in de Vlaamse Ultratoplijst. "Calm after the storm" komt meteen op de hoogste plaats binnen in de hitlijst. Dat is uitzonderlijk, want nooit eerder bereikte een Nederlands songfestivalnummer de eerste plaats in de Vlaamse hitlijsten.

Nederland werd op het Songfestival in Kopenhagen tweede met "Calm after the storm". Intussen behaalde het lied al in 14 landen de hoogste positie in de iTunes Top 100.

"Calm after the storm" is de eerste Nederlandse songfestivalinzending die op 1 komt in de Vlaamse Ultratop. Het nummer "Ding-a-dong" van Teach In, waarmee Nederland in 1975 de liedjeswedstrijd won, strandde toen op de tweede plaats.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139996057
quote:
The Common Linnets @ Evers staat op
Vrijdagochtend krijgt Edwin hoog bezoek in de studio. Waylon en Ilse DeLange aka The Common Linnets komen namelijk langs bij Evers Staat Op! Natuurlijk gaan ze Calm After The Storm, het nummer waar ze tweede mee werden op het Eurovisie Songfestival, live spelen!
~The present is all there is~
pi_139996070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Snoopyfrl het volgende:
'Mannen met baarden in jurken zijn tegen mannen met baarden in jurken'

http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20140515_01106473
[ afbeelding ]
Wou je beweren dat rechters ook jurken dragen? Man toch! Dat noemt men een gewaad. Daaronder zit een broek. Wat meneer Worst betreft dat was pervers en alleen maar bedoeld om te shockeren en provoceren
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_139997651
quote:
The Netherlands finally found what she has to offer Europe. The Netherlands can’t produce pop songs like Sweden can. And she doesn’t have what it takes to produce loads of power ballads, like Israel or Iceland used to do. She doesn’t have any typical folk or indigenous musical heritage, like Russia, Ireland or Bulgaria.

But there is one thing that she has proven she can do, better than any European or non-European country: hypnotize us with dreamy, simple and honest songs, enhanced with small staging and an intimate show. (wiwiblogs)
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 mei 2014 @ 22:08:35 #243
163650 Greys
pi_140001054
Gewoon weer doen idd volgend jaar.
Laat het maar 'het ding' van Nederland worden :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140002614
RLAP staat in 9 landen in de iTunes top 10, het hoogst op #3 in Oostenrijk.

CATS staat in 9 landen in de iTunes top 10, met twee nummer 1 posities: NL en Estland

#1 Estonia
#1 Netherlands
#2 Slovenia
#4 Denmark
#5 Austria
#5 Sweden
#7 Latvia
#7 Lithuania
#9 Spain

Album:

#1 Netherlands
#5 Austria
#9 Germany
#9 Latvia
#9 Spain
#10 Belgium
#10 Estonia
#12 Switzerland
#14 Denmark
#17 Norway
#26 Luxembourg
#27 Ireland
#31 United Kingdom
#40 Sweden
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 00:19:57 #245
163650 Greys
pi_140006554
Ik moest hardop lachen om deze tweet :D

WouterJong twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 22:55:25 Ik hoop altijd dat San Marino een keer wint. Volgend jaar het hele circus dan live vanuit Dorpshuis San Guiseppe met 120 stoelen. #esf14 reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 00:26:29 #246
88233 Steve
Still the best.
pi_140006717
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:08 schreef Greys het volgende:
Gewoon weer doen idd volgend jaar.
Laat het maar 'het ding' van Nederland worden :)
Wat dat betreft had Wat is dromen van de 3Js en Ellen ten Damme wel gepast misschien. :D.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 16 mei 2014 @ 06:08:34 #247
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_140008724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:19 schreef Greys het volgende:
Ik moest hardop lachen om deze tweet :D

WouterJong twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 22:55:25 Ik hoop altijd dat San Marino een keer wint. Volgend jaar het hele circus dan live vanuit Dorpshuis San Guiseppe met 120 stoelen. #esf14 reageer retweet
_O-
Zou wat zijn.
Dan organiseren wij het wel voor ze, in de kuip.
Daar kan de hele bevolking van San Marino op de tribune zitten en is er nog plaats voor zo'n 15.000 fans. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter vrijdag 16 mei 2014 @ 07:53:13 #248
87554 Cee
Welluk?
pi_140009217
Nu bij Edwin Evers/538.
pi_140009453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:18 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Wou je beweren dat rechters ook jurken dragen? Man toch! Dat noemt men een gewaad. Daaronder zit een broek. Wat meneer Worst betreft dat was pervers en alleen maar bedoeld om te shockeren en provoceren
Wou je beweren dat ik een man ben? Man toch! :N *O*
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 09:04:50 #250
163650 Greys
pi_140010072
waylonline twitterde op vrijdag 16-05-2014 om 08:38:03 En dan begint je weekend ineens met platina... @CommonLinnets #platina #dankbaar reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 09:05:41 #251
163650 Greys
pi_140010087
(Die 3J's zijn trouwens wel echt sportiever dan sportief. Ze blijven maar veren in de konten van Waylon en Ilse stoppen, ondanks hun eigen laatste plaats. Geen slecht verliezers :) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:07:53 #252
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140011487
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:05 schreef Greys het volgende:
(Die 3J's zijn trouwens wel echt sportiever dan sportief. Ze blijven maar veren in de konten van Waylon en Ilse stoppen, ondanks hun eigen laatste plaats. Geen slecht verliezers :) )
Oh, waar? Op twitter? (Nee, ik volg de 3J's niet :')) Erg sportief, idd. :)

Is dat bij Evers nog ergens terug te luisteren, trouwens? Kan het niet vinden op de site....
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140011832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:19 schreef Greys het volgende:
Ik moest hardop lachen om deze tweet :D

WouterJong twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 22:55:25 Ik hoop altijd dat San Marino een keer wint. Volgend jaar het hele circus dan live vanuit Dorpshuis San Guiseppe met 120 stoelen. #esf14 reageer retweet
Haha :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140011843
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:04 schreef Greys het volgende:
waylonline twitterde op vrijdag 16-05-2014 om 08:38:03 En dan begint je weekend ineens met platina... @CommonLinnets #platina #dankbaar reageer retweet
Het is ze zó gegund O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 10:35:57 #255
163650 Greys
pi_140012147
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, waar? Op twitter? (Nee, ik volg de 3J's niet :')) Erg sportief, idd. :)

Is dat bij Evers nog ergens terug te luisteren, trouwens? Kan het niet vinden op de site....
Ja, de ene na de andere Jee tweet lieve dingen al een week, over dat het ze zo gegund is enzo :Y
Tof. Geen zuur gedoe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:39:13 #256
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140012231
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het is ze zó gegund O+
Ja, echt he? Vooral ook omdat wij in Nederland zulke horken waren die het niet zagen zitten met dit nummer. :P I.p.v. dat we nou een beetje vertrouwen hebben in het oordeel van doorgewinterde beroepsmuzikanten... Vertrouwen dat ze er iets moois van zouden maken omdat hun eigen reputatie er ook van afhangt... Nee hoor, net als dat er 16 miljoen bondscoaches zijn, wisten we het nu ook allemaal beter. :D Het is ze echt enorm gegund dat ze nu lekker hun tong kunnen uitsteken. Naar ons. :6

-edit- Ik zat toevallig gisteren nog eens wat topics terug te lezen van tijdens de halve finale, voor de bekendmaking van wie er door mocht, maar ook op dat moment waren de kritieken hier nog niet mals hoor. Van sommigen dan (anderen waren wel om).
"Het is vals!!!" :'), "Waylon staat te hard!", "Wat doet Waylon daar eigenlijk?", "Nee, dit wordt hem niet". Ja ja.... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Jane op 16-05-2014 10:46:33 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 10:40:48 #257
163650 Greys
pi_140012269
Wat dat betreft was die tweet van Waylon wel echt briljánt.
Met dat nieuwsartikel dat Nederland massaal hun plas had opgehouden tijdens de finale.
"Da's dan een mooie tegenhanger voor het gezeik vooraf".
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140012385
Ze staan niet meer op 1 in de Nederlandse iTunes. Het WK lied van Johnny de Mol en Jan Smit staat nu 1e.

In Estland staan de CL nog wel op 1
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:50:36 #259
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140012531
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
Wat dat betreft was die tweet van Waylon wel echt briljánt.
Met dat nieuwsartikel dat Nederland massaal hun plas had opgehouden tijdens de finale.
"Da's dan een mooie tegenhanger voor het gezeik vooraf".
De ultieme goedmaker noemde hij het, idd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:56:18 #260
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140012694
Dit is ook een mooi compliment. 5 sterren op Amazon.co.uk en uitverkocht.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 10:57:05 #261
163650 Greys
pi_140012717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:45 schreef Max23 het volgende:
Ze staan niet meer op 1 in de Nederlandse iTunes. Het WK lied van Johnny de Mol en Jan Smit staat nu 1e.

In Estland staan de CL nog wel op 1
Dat is toch best ernstig, zegt veel over de smaak van Estland tegenover die van NL _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 11:18:52 #262
163650 Greys
pi_140013276
Cornald heeft een rectificatie laten plaatsen. En dít beste mensen, is waarom ik het zo'n omhooggevallen eikel vindt :') Want nu moeten we allemaal weten dat HIJ het vanaf het begin al een winnaarsnummer vond, hoor!!! (Sure, Cornald... vast een paar eerdere tweets verwijderd?) En dat dan ook weer sturen aan de Common Linnets. Hielenlikker _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 11:27:57 #263
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140013537
Sorry voor het spammen, maar ik blijf het leuk vinden. Uit één van de reviews op Amazon.co.uk:

quote:
So I was watching Eurovision and (yawn) it was about as dreadful as it usually is but then... The Netherlands entry came along and I sat up, spilling popcorn and beer all over the place!

What a great song! It just grows and grows. I went online immediately to buy the album and have listened to it pretty much ever since then... There's not a bad song on the album. Styles range from Country through sixties Californian pop to easy listening, but everything is well recorded and shows a huge talent that would otherwise have slipped through my net.
:D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 11:32:30 #264
163650 Greys
pi_140013675
Ze vinden het ook leuk dat je hen de reviews hebt gestuurd :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 11:34:18 #265
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140013721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:32 schreef Greys het volgende:
Ze vinden het ook leuk dat je hen de reviews hebt gestuurd :D *O*
Ik zie het net! :D Een reactie van @CommonLinnets op mijn tweet. *Trots is :@ _O-
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140013746
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, echt he? Vooral ook omdat wij in Nederland zulke horken waren die het niet zagen zitten met dit nummer. :P I.p.v. dat we nou een beetje vertrouwen hebben in het oordeel van doorgewinterde beroepsmuzikanten... Vertrouwen dat ze er iets moois van zouden maken omdat hun eigen reputatie er ook van afhangt... Nee hoor, net als dat er 16 miljoen bondscoaches zijn, wisten we het nu ook allemaal beter. :D Het is ze echt enorm gegund dat ze nu lekker hun tong kunnen uitsteken. Naar ons. :6

Ik heb het vanaf begin mooi gevonden. Maar het genre spreekt me aan, dus dat was kat in het bakkie :)

Ik denk dat ze de gemiddelde nuchterheid echt wel begrepen hebben.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140013759
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:56 schreef Jane het volgende:
Dit is ook een mooi compliment. 5 sterren op Amazon.co.uk en uitverkocht.

[ afbeelding ]
Gaaf!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 11:48:55 #268
163650 Greys
pi_140014156
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik heb het vanaf begin mooi gevonden. Maar het genre spreekt me aan, dus dat was kat in het bakkie :)

Ik denk dat ze de gemiddelde nuchterheid echt wel begrepen hebben.
Ik vond het ook wel mooi, maar meer voor tijdens een melancholieke bui op een regenachtige zondag terwijl verder niemand kijkt :+ :@

Van Cornald kan ik het alleen niet uitstaan (maar da's persoonlijk, ik vind het een pannenkoek) dat hij nu ineens doet alsof hij vanaf het begin ook al wist dat er zo'n sublieme staging enzo zou komen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140015412
Ik vind Cornald ook vreselijk. Alleen zijn hoofd al. En dan al die 'wijsheid' :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140017257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Groot-Brittannië zou een artiest van haar kaliber moeten sturen. Overigens is SEB op haar laatste album "Wanderlust" een duidelijk rustigere weg ingeslagen. Ik blijf "Trip To The Light Fantastic" een uitstekend album vinden. Een liedje als "If I Can't Dance" zou het geweldig hebben gedaan op het Songfestival.
Goede performer en indrukwekkende zangeres. :)
pi_140019913
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
Wat dat betreft was die tweet van Waylon wel echt briljánt.
Met dat nieuwsartikel dat Nederland massaal hun plas had opgehouden tijdens de finale.
"Da's dan een mooie tegenhanger voor het gezeik vooraf".
_O_
pi_140020554
Ze hebben nu ook nog eens hitgeschiedenis geschreven _O_

quote:
De succestrein van The Common Linnets dendert nog even voort. Na een tweede plaats op het Eurovisie Songfestival, nummer 1-noteringen in de iTuneshitlijsten in 14 landen en een platina plaat voor hun album, schrijven Ilse DeLange en Waylon vrijdagmiddag muziekgeschiedenis. In de Single Top 100 staan deze week in totaal 13 nummers van het gelegenheidsduo: dat is volgens platenmaatschappij Universal nog nooit eerder voorgekomen.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)ampaign=Headliner.nl

Hier de link naar de top 100: http://www.dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=s
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:38:27 #273
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140021654
En nummer 4 in de Ierse charts!

http://www.irma.ie/aucharts.asp

Ik vond Ieren altijd al lief. O+

-edit- En nieuw binnengekomen op 45 in de Ierse album charts
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140021772
Is het album ook op vinyl uitgebracht toevallig?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:42:00 #275
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140021810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:41 schreef Operc het volgende:
Is het album ook op vinyl uitgebracht toevallig?
Volgens mij wel. Toch? Ik wil hem ook op vinyl.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140022235
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:42 schreef Jane het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Toch? Ik wil hem ook op vinyl.
Ah, zie hem net staan op Amazon. Mooi. :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:12:19 #277
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_140023249
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:05 schreef Greys het volgende:
(Die 3J's zijn trouwens wel echt sportiever dan sportief. Ze blijven maar veren in de konten van Waylon en Ilse stoppen, ondanks hun eigen laatste plaats. Geen slecht verliezers :) )
Volgens mij zijn het sowieso best toffe kerels :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:35:15 #278
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_140024255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:41 schreef Operc het volgende:
Is het album ook op vinyl uitgebracht toevallig?
Nee, niet toevallig. Ze hebben 'm expres op vinyl uitgebracht ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:47:14 #279
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140024711
Ik zie nu pas dat er een kussend stelletje te zien is op die boom in de achtergrond bij het optreden. O+ *;

#spuit11, zouden ze op twitter zeggen. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140027313
Ik vind Lovers and Liars zo'n leuk nummer. I love it!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:06:48 #281
163650 Greys
pi_140029064
Stage-tovenaar Hans Pannecoucke zo bij DWDD *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:09:13 #282
163650 Greys
pi_140029154
En Conchita zit bij Graham :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140029544
ThePannekoek bij DWDD.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140029593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:09 schreef Greys het volgende:
En Conchita zit bij Graham :D

[ afbeelding ]
nou nou die heeft het goed voor elkaar :D
pi_140029613
-edit-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:21:31 #286
163650 Greys
pi_140029615
Zo met die blote schouders vind ik hem er weer minder vrouwelijk uit zien :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140030312
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:04 schreef Greys het volgende:
waylonline twitterde op vrijdag 16-05-2014 om 08:38:03 En dan begint je weekend ineens met platina... @CommonLinnets #platina #dankbaar reageer retweet
^O^

iTunes:

Rise Like a Phoenix
#3 Austria
#4 Belarus
#7 Armenia
#10 Sweden

Calm After the Storm
#2 Netherlands
#2 Slovenia
#6 Estonia
#6 Austria
#6 Lithuania
#7 Denmark
#7 Sweden

*O*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:41:49 #288
163650 Greys
pi_140030377
HP: "Iek wou een dansje van de camera".
Toffe Belg, dit! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140030414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:09 schreef Greys het volgende:
En Conchita zit bij Graham :D

[ afbeelding ]
Tof :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:43:18 #290
163650 Greys
pi_140030434
Elke blik, elk lachje, álles was geregisseerd :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:45:10 #291
163650 Greys
pi_140030504
Wat een leuke sympathieke kerel! :)
En Jean-Marie zei terecht "Volgend jaar weer!!"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140030692
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:27 schreef Jane het volgende:
Sorry voor het spammen, maar ik blijf het leuk vinden. Uit één van de reviews op Amazon.co.uk:

[..]

:D
Blijf ze vooral plaatsen. Ik vind het prachtig. Ik las ook zulke reacties op andere websites. Mensen die bij elk ander nummer commentaar hadden tijdens het optreden en ineens allemaal stil waren toen ze CATS hoorden. :7
~The present is all there is~
pi_140031074
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:49 schreef grazz het volgende:

[..]

Blijf ze vooral plaatsen. Ik vind het prachtig. Ik las ook zulke reacties op andere websites. Mensen die bij elk ander nummer commentaar hadden tijdens het optreden en ineens allemaal stil waren toen ze CATS hoorden. :7
Het lag ook wel voor een gedeelte aan de filter op de camera. Het leek gewoon net een echte clip :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_140031093
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:38 schreef Jane het volgende:
En nummer 4 in de Ierse charts!

http://www.irma.ie/aucharts.asp

Ik vond Ieren altijd al lief. O+

-edit- En nieuw binnengekomen op 45 in de Ierse album charts
quote:
With the Common Linnets reaching #4 on the Irish charts, it is the highest placed non-winner / non Irish Eurovision entry in Ireland to reach this placing since Mouth and McNeal, the Dutch duo, reached #1 in 1974 with “I See A Star”.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2014 @ 19:58:36 #295
163650 Greys
pi_140031101
Het lag aan McPannekoek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:09:46 #296
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_140031501
Gouden greep geweest om hem te benaderen. En mee eens; volgend jaar weer!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_140031906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het lag ook wel voor een gedeelte aan de filter op de camera. Het leek gewoon net een echte clip :)
Ja! Dat deed Loreen ook goed, zonder publiek maar alleen gefocust op de artiest. Je wordt daardoor als kijker denk ik ook veel eerder meegezogen in het lied.Noorwegen 2013 had ook wel dat 'clip'gevoel.
~The present is all there is~
pi_140042763
heb even DWDD terug gekeken nav de berichten hier maar wat mij vooral verbaasde was dat ze het toen dus al allemaal geplanned had! Dus wat Greys, (geloof ik?) , zei was echt waar... Wij zaten allemaal te zeuren terwijl zij toen al dachten "wacht maar, jullie zullen het wel zien". Eerlijk gezegd dacht ik dat ze die pannecoecke erbij hadden gehaald ná alle kritiek.

Hij had het ook over een vergadering met de TROS. Zouden zij het dan bedacht hebben om hem in te schakelen?

De cd is prachtig, waylons stem is zo ontzettend mooi.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:46:51 #299
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_140042974
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:32 schreef Operc het volgende:

[..]

Goede performer en indrukwekkende zangeres. :)
Ze kan ook aardig dansen:

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:16:27 #300
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140043994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:41 schreef Lila86 het volgende:

De cd is prachtig, waylons stem is zo ontzettend mooi.
Ja, ik vind de cd ook mooi en ben ook echt fan geworden van Waylon. Wie had dat anderhalve week geleden ooit gedacht? ;) :P Maar not ashamed to admit it, hoor. Hij zingt zo mooi... echt een openbaring voor me. :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 17 mei 2014 @ 02:40:27 #301
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_140045736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:58 schreef Greys het volgende:
Het lag aan McPannekoek.
Idd. :Y

Net even DWDD terug zitten kijken, maar echt alles was geregisseerd.
Het viel me in de finale al op dat "de wenkbrauw" precies op hetzelfde moment kwam als in de semi, nu ben ik er van overtuigd dat ook dat gepland was.

Eens met MM, volgend jaar weer! *G*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')