abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139906193
Ilse deLange en Waylon zullen tijdens de Finale op zaterdag 10 mei onder de naam "The Common Linnets" Nederland gaan vertegenwoordigen in Kopenhagen, met het nummer 'Calm after the storm'.

https://www.facebook.com/thecommonlinnets
https://twitter.com/CommonLinnets

Startvolgorde finale:
1. Oekraïne
2. Wit-Rusland
3. Azerbeidzjan
4. IJsland
5. Noorwegen
6. Roemenië
7. Armenië
8. Montenegro
9. Polen
10. Griekenland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Zweden
14. Frankrijk
15. Rusland
16. Italië
17. Slovenië
18. Finland
19. Spanje
20. Zwitserland
21. Hongarije
22. Malta
23. Denemarken
24. NEDERLAND
25. San Marino
26. Groot-Brittannië
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139906205
En Melodifestivalen in Zweden is een instituut... daar maakt het inderdaad niet meer uit of je wint of verliest en wordt ook als zodanig gebruikt... dat had het Nationaal Songfestival misschien in de jaren 90 hier ook, maar zeker de laatste 10 jaar is die reputatie volledig te grabbel gegooid dus duurt het nog wel even voordat je allerlei topartiesten het tegen elkaar kunt laten opnemen zonder afbreukrisico.
pi_139906265
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:37 schreef TheVulture het volgende:
En Melodifestivalen in Zweden is een instituut... daar maakt het inderdaad niet meer uit of je wint of verliest en wordt ook als zodanig gebruikt... dat had het Nationaal Songfestival misschien in de jaren 90 hier ook, maar zeker de laatste 10 jaar is die reputatie volledig te grabbel gegooid dus duurt het nog wel even voordat je allerlei topartiesten het tegen elkaar kunt laten opnemen zonder afbreukrisico.
Ja, maar als je er nooit een begin mee maakt zal het ook nooit zo worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:39:50 #4
163650 Greys
pi_139906339
Ik zou nog een paar jaar wachten om zoiets te proberen in elk geval.
Het Nederlands publiek is er nu niet aan toe, maakt de verkeerde keuzes.
Laat ze eerst maar even afkijken dat eigenzinnige nummers wel scoren en dat het niet uitmaakt of iets 'GEEN SONGFESTIVALNUMMER!!!' is ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906355
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Mani89 het volgende:
Dit is inderdaad een treurige vaststelling en de belangrijkste reden om nooit meer onze vingers te branden aan een NSF.
Je kunt het NSF zo inrichten dat het publiek geen allesbeslissende stem heeft, maar hooguit wat invloed. In het verleden is ook wel eens de mening gevraagd van een internationaal panel. Zo'n constructie kun je ook kiezen: 33% internationaal panel, 33% vakjury, 33% publiek; ik noem maar wat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat een walgelijk regenteske kots is dit. Typisch Nederlands.

Zweden heeft slechts 5 miljoen inwoners (wij altijd met ons "we zijn maar een klein landje" gecalimero) maar scoort enorm goed. Waarom? Melodifestivalen, als je zo'n competitie van hoogstaand niveau wint, kun je niet afgaan.

Zeker niet omdat ook dit jaar (geweldig), Australie, Nederland en tig andere landen ook mee mochten stemmen. Dat werkt.

Weer vanuit een ivoren toren mensen aanwijzen houdt nooit lang stand met resultaat op de langere duur. We moeten niet zo bang zijn om de mening van het volk te raadplegen.

Maarja, zeg nou maar gewoon, TROS, dat het jullie om het geld gaat. Ze maken twee ton vrij voor het hele Songfestival en daar kan dan ook geen vuur, water, of vuurwerkje, ook niet in LED, op het podium vanaf.

Laat het volk beslissen en als dat betekent dat geen zogenaamde A-artiest meer mee durft te doen qua afbrandrisico: het zij zo. Een voorronde winnen is ook een prima voorbereiding op het festival, dan heb je alles al eens meegemaakt.
Zweden heeft geen 5, maar ruim 9 miljoen inwoners. Je punt blijft niettemin overeind: in een land met veel minder inwoners dan Nederland kan het wél. Hun NSF (Melodifestivalen) is een immense happening. Hoe mooi zou het zijn als wij ook zo'n happening hadden, elk jaar.

Ik blijf ook vinden dat het Songfestival is ingepikt door twee omroepen die ermee aan de haal gaan en precies doen wat ze zelf willen, dat terwijl het Songfestival van het volk zou moeten zijn, net zoals Studio Sport - om 7 uur met het bord op schoot - ook 'van het volk' is. Toevallig heeft de aanpak dit jaar gewerkt, maar ik blijf het een toevalstreffer vinden wat de aanpak betreft. Er zit geen gedegen aanpak achter; Ilse en Waylon hebben de vrije hand gekregen. Dat heeft iets moois en succesvols opgeleverd, maar het had ook een totale flop kunnen zijn; zie Hind in 2008.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:42:58 #6
163650 Greys
pi_139906468
Maar ook onze 'vakjury' jongens :@ ;( Die kiezen ook vaak zo überslecht.
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:

Dat heeft iets moois en succesvols opgeleverd, maar het had ook een totale flop kunnen zijn; zie Hind in 2008.
Of Edsilia in 2007, de Toppers in 2009, of Vader Abraham in 2010, of de 3JS in 2011.

Men denkt vaak dat we de laatste 10 jaar allemaal Nationale Songfestivallen hebben gehad, maar alleen in 2012 was er echt wat te kiezen, in andere jaren was een groot deel al voorgekookt (song of artiest).
pi_139906528
Ik denk niet eens dat het een punt is of wij thuis wel een goeie keuze maken.
Kijk eens naar de inzendingen (Sieneke, 3J's, Truus van de trosshow en het levenslied en Raffaëlla :')), dan moeten er eerst eens goeie dingen ingestuurd worden en niet Nederlandse meuk.
Anouk en Waylon/Ilse zijn internationaal wat waard en daar sla je meteen de spijker op zijn kop :)
Weg met die typische Nederlandse zooi.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_139906567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:42 schreef Greys het volgende:
Eric van Tijn vond en vindt CATS een flutnummer en had er nooit voor gekozen en zo zouden er meer zijn geweest. En sowieso, wij gooien Tatjana en Daniël Decker in vakjury's... nuff said, toch?

Ik denk dat de grote kracht van een magische performance is dat de artiesten ZELF het nummer kiezen, omdat ze er dan letterlijk van houden en hun hele ziel en zaligheid er in leggen.
Zolang je mensen als Carlo Boszhardt,Tatjana, en weet ik wie al niet meer in de jury worden gezet kun je inderdaad niet van een 'vak' jury spreken....
pi_139906578
quote:
De Nederlandse jury voor het ESF was dit jaar niet zo slecht toch? Sowieso ben ik voor een grotere vakjury, een man of tien.

quote:
Artiesten mogen ook best hun eigen nummer kiezen, en dan allemaal met hun eigen liedje tegen elkaar op een NSF ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:45:48 #11
163650 Greys
pi_139906579
En die internationale jury die we een keer gehad hebben was een aanfluiting.
Dat waren gewoon Nederlanders die een Engelse voorvader hadden ofzo, dat ging echt nérgens over en waren totaal geen afspiegeling van de Europese gemiddelde smaak _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:46:46 #12
163650 Greys
pi_139906613
(En ja dat weet ik zeker, want dat heb ik toen nog zitten volgen op FB en twitter, Nederlanders die er een beetje buitenlands uit zagen kregen een berichtje van de TROS of ze vrij waren die avond :') )

DE INTERRRRRRRRRNATIONALE JURY DAMES EN HEREN!
Alsof ze ze hadden laten invliegen. Kwamen gewoon met de bus uit Purmerend _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:47:01 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139906627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef Greys het volgende:
Dat waren gewoon Nederlanders die een Engelse voorvader hadden ofzo, dat ging echt nérgens over en waren totaal geen afspiegeling van de Europese gemiddelde smaak _O-
België had toch Ruslana in de jury dit jaar? Dat was ook een heel groot succes blijkbaar _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_139906637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:43 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Of Edsilia in 2007, de Toppers in 2009, of Vader Abraham in 2010, of de 3JS in 2011.

Men denkt vaak dat we de laatste 10 jaar allemaal Nationale Songfestivallen hebben gehad, maar alleen in 2012 was er echt wat te kiezen, in andere jaren was een groot deel al voorgekookt (song of artiest).
In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

De laatste volwaardige NSF's waren in 2004 en 2005.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:48:17 #15
163650 Greys
pi_139906666
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Mani89 het volgende:

[..]

België had toch Ruslana in de jury dit jaar? Dat was ook een heel groot succes blijkbaar _O-
Ja, alsof zo'n vrouw die zeshonderd jaar geleden een keer heeft gewonnen door haar geile gestamp nu ineens een expert is over wat er in deze tijd goed scoort _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906699
De vakjury van dit jaar was inderdaad zo slecht nog niet... maar voor een goed systeem heb je een aantal zaken nog: een paar kneiters van liedjes, goede artiesten die niet voor gaas gaan als ze live voor 180 miljoen mensen moeten zingen en een competente vakjury die de kwalitatief hoogstaande liedjes waarderen en niet afdoen als "niet geschikt". Voordat we daar zijn zijn we wel een paar jaar verder helaas
pi_139906704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In 2012 viel er ook nauwelijks wat te kiezen. De basis om uit te kiezen was in elk geval niet breed genoeg. Overigens week het liedje van 2012 qua eenvoud en sound amper af van CATS. Het probleem was alleen dat Joan Franka praktisch het hele nummer vals stond te zingen.

Vergeet de veren niet. Alsof het een kinderfeestje was.
pi_139906738
quote:

[..]

Mee eens. Het NSF van 2012 was een inderhaast door John de Mol opgetrommeld allegaartje. Overigens was You and Me van Joan Franka toen wel de juiste keus. Jammer dat ze inderdaad vals zong, en de act was natuurlijk al helemaal een aanfluiting. Maar goed, het was wel een NSF. Er moet wel duidelijk veel tijd en energie worden gestopt om juiste inzendingen bij elkaar te krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:50:52 #19
163650 Greys
pi_139906775
Dat de Nederlandse vakjury dit jaar 'wel aardig' was, is ook alleen omdat ze nu wel moesten. (Omdat ze verplicht uit de muziekindustrie moesten komen en hun naam na afloop bekend werd etc moest er wel een iets hogere standaard zijn om niet voor schut te staan).

Maar als ik dan alweer las dat Marlayne, uit onze 'professionele vakjury' al jaren het hele songfestival geen hol meer aan vindt, dan klinkt dat niet als iemand die geïnspireerd iets zit te beoordelen. Kortom, ik heb gewoon nul vertrouwen in al die zogenaamde kenners :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:01 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_139906846
Ik denk met veel plezier terug aan Nationale Voorrondes uit een grijzer verleden. Oke, de NOS wilde ervan af vanwege de kosten, maar we moeten niet vergeten dat de TROS het festival misbruikte.

Ze wilde het als uithangbord van het Muziekfeest op het Plein, of van de Volendam soap. Die aangewezen artiesten en liedjes waren niet serieus te nemen.

Ik vind het ook nogal een beperking, dat zeer beperkte budget. Ja, nu met Ilse en Waylon kun je dat verkopen als "eigenzinnig". Zij wilden sowieso geen LED show, ook als dat er budgettair niet inzit.

5,1 miljoen mensen keken naar de finale, het is dus een enorm succes, van het volk, groter dan de Olympische Spelen. De Tros wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is een grote inschattingsfout.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:04 #21
163650 Greys
pi_139906851
Ik hoop gewoon dat de écht ervaren artiesten nu nog even een paar jaar voorrang krijgen, zonder dat ze tegen Miepje van Om De Hoek hoeven te auditeren.

Want je merkt zóveel verschil, de ervaring en kalmte en zelfverzekerdheid van Ilse en Waylon werden vanaf de eerste repetities in Kopenhagen door ALLE buitenlandse journalisten benoemd. Het ademde klasse uit, alleen al door de ervaring en gesprek aan zenuwen.

Leuk hoor, een jong singer songwritertje sturen, maar als die net als Joan door de zenuwen gaat staan panieken daar en wij met kromme tenen zitten omdat hij/zij de jury rehearsal vals zong, dan ga je weer voor gaas. Laten we nou maar gewoon even met voorrondes afwachten tot de ervaren artiesten op zijn.

Dat is mijn uitspraak en daar hoeft u het gelukkig niet mee te doen :7 O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Mee eens. Het NSF van 2012 was een inderhaast door John de Mol opgetrommeld allegaartje. Overigens was You and Me van Joan Franka toen wel de juiste keus. Jammer dat ze inderdaad vals zong, en de act was natuurlijk al helemaal een aanfluiting. Maar goed, het was wel een NSF. Er moet wel duidelijk veel tijd en energie worden gestopt om juiste inzendingen bij elkaar te krijgen.
2012 pakte nog relatief goed uit ja... alleen dat de act niet optimaal was en dat ze wat valsig zong... maar bij de televoters pakten we toen nog plek 10... beter dan in de jaren daarvoor...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:44 #23
163650 Greys
pi_139906874
Ilse en Waylon maakten wel gewoon gebruik van de LED wall hoor :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Greys het volgende:
En hoe O+
pi_139906919
quote:
Ik hoop gewoon dat de écht ervaren artiesten nu nog even een paar jaar voorrang krijgen, zonder dat ze tegen Miepje van Om De Hoek hoeven te auditeren.

Want je merkt zóveel verschil, de ervaring en kalmte en zelfverzekerdheid van Ilse en Waylon werden vanaf de eerste repetities in Kopenhagen door ALLE buitenlandse journalisten benoemd. Het ademde klasse uit, alleen al door de ervaring en gesprek aan zenuwen.

Leuk hoor, een jong singer songwritertje sturen, maar als die net als Joan door de zenuwen gaat staan panieken daar en wij met kromme tenen zitten omdat hij/zij de jury rehearsal vals zong, dan ga je weer voor gaas. Laten we nou maar gewoon even met voorrondes afwachten tot de ervaren artiesten op zijn.

Dat is mijn uitspraak en daar hoeft u het gelukkig niet mee te doen :7 O+
Helemaal mee eens :Y
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:58:04 #26
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_139906990
quote:
Maar als ik een ontploffing wil en die kost 20.000 euro, dan kan het niet... als je er een weg op wil projecteren, is dat prima.

Er zal vast een Nederlands Toerismebureau van de overheid zijn, laten die dan maar bijdragen, ik weet zeker dat alle andere landen ook gelden krijgen van de overheid uit zo'n potje ter promotie, om hun LED show van een ton te bekostigen, voor drie minuten. Hetzelfde als dat je hier reclames ziet van het Spaans of Kroatisch verkeersburo.
pi_139907020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zolang je mensen als Carlo Boszhardt,Tatjana, en weet ik wie al niet meer in de jury worden gezet kun je inderdaad niet van een 'vak' jury spreken....
Tatjana werd daar echt neergezet als kenner van de Balkan-landen ;') Ik geloof dat ik toen gekscherend nog heb voorgesteld om Sven Kramer in de jury te zetten, vanwege zijn kennis over Noren. ;(
pi_139907059
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tatjana werd daar echt neergezet als kenner van de Balkan-landen ;') Ik geloof dat ik toen gekscherend nog heb voorgesteld om Sven Kramer in de jury te zetten, vanwege zijn kennis over Noren. ;(
Ja :D

Of Johhny Logan uit de mottenballen trekken, net als Ruslana iemand die zogenaam weet wat nodig is om te winnen maar totaal niet met zijn voeten meer in de realiteit staat :')
pi_139907070
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:02:07 #30
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139907111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Ik denk met veel plezier terug aan Nationale Voorrondes uit een grijzer verleden. Oke, de NOS wilde ervan af vanwege de kosten, maar we moeten niet vergeten dat de TROS het festival misbruikte.

Ze wilde het als uithangbord van het Muziekfeest op het Plein, of van de Volendam soap. Die aangewezen artiesten en liedjes waren niet serieus te nemen.

Ik vind het ook nogal een beperking, dat zeer beperkte budget. Ja, nu met Ilse en Waylon kun je dat verkopen als "eigenzinnig". Zij wilden sowieso geen LED show, ook als dat er budgettair niet inzit.

5,1 miljoen mensen keken naar de finale, het is dus een enorm succes, van het volk, groter dan de Olympische Spelen. De Tros wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is een grote inschattingsfout.
Die paar duizend euro doet er echt niet toe hoor ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_139907156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:45 schreef Greys het volgende:
Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
pi_139907193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel erger was eigenlijk nog de jury van 2010. Dan heb je Johnny Logan, componist van diverse succesvolle Songfestival-nummers gestrikt, en wat doe je? Laat je hem vijf keer hetzelfde sullige liedje beoordelen. :N

Echt, als je dat NSF integraal uitzendt met wat beelden van de voorbereiding en de nasleep achteraf, eindigend met een jankende Sieneke die de finale op het ESF niet haalt, heb je een pracht van een dramafilm. Het verhaal is zo goed, dat kun je haast niet verzinnen.
Hahahahaha, Johnny Logan moest de liedjes beoordelen in het jaar dat Sieneke meedeed? Omg, wat een blamage. _O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_139907198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe "The Drug Of Oblivion" het gedaan zou hebben. Ik denk nog steeds dat Nederland daar hoge ogen mee had kunnen gooien in 2012. Maar nee, we kregen een vals zingende Indiaan. :N
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:07:00 #34
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139907242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe "The Drug Of Oblivion" het gedaan zou hebben. Ik denk nog steeds dat Nederland daar hoge ogen mee had kunnen gooien in 2012. Maar nee, we kregen een vals zingende Indiaan. :N
Of dat vreselijke Chocolate van Rafaëlla, die er wel een show :') van maakte.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:12:13 #35
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139907405
quote:

Hier ben ik het mee eens. Als de artiest zelf niet achter het nummer staat kun je met staging doen wat je wilt, maar het zal nooit goed overkomen.
En laat ze het ook maar lekker koppelen aan een nieuw album wat rond die tijd uitkomt, net als Anou en TCL beide deden. Geeft ze nog meet motivatie om echt het allerbeste te geven.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139907424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"U moet het NU zeggen Pierre"
"Nee ik kan niet kiezen"
"Ja maar het moet echt"
"Euhm ja.. Sieneke (schouderophalend)

Ik heb toen echt in mijn broek gepist van het lachen, maar mijn god :')
pi_139907458
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:07 schreef Uccie het volgende:

[..]

Of dat vreselijke Chocolate van Rafaëlla, die er wel een show :') van maakte.
In haar blote kut :')
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:14:43 #38
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_139907477
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
pi_139907586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:53 schreef Perico het volgende:

Ik deel je kritiek volledig. De TROS maakt nu mooie sier met iets dat ze de afgelopen jaren eigenlijk dramatisch slecht zijn aangevlogen. Trieste dieptepunten was de gang van zaken in 2010 en 2012. Ophouden met het NSF was eigenlijk ook gewoon een zwaktebod van jewelste. Anouk en de TROS hebben eerst nog met elkaar in de clinch gelegen, omdat de TROS opnieuw een opzet zoals in 2012 wilde. Op een bepaald moment heeft Anouk carte blanche gekregen.

De Publieke Omroep doet sowieso te weinig aan goede muziek. De invloed van de AVRO juich ik wél toe. Bij die omroep staat kunst en cultuur sowieso wat nadrukkelijker op de kaart. Met Toppop 3 heeft de AVRO ook één van de weinige muziekprogramma's op de Nederlandse tv. Maar eigenlijk - en dat blijf ik vinden - hoort het Songfestival niet bij een ledenomroep, maar gewoon bij de NOS: van iedereen, voor iedereen.
pi_139907595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Het was een beetje voor mijn tijd dus ik weet het niet zeker: toen Edsilia Rombley vierde werd in 1998, was dat toen ook na een volwaardig Nationaal Songfestival? Zoals we dat ook hadden in 2004 en 2005?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom dat nu niet meer kan werken. We hebben het al 10 jaar niet meer geprobeerd. Voor hetzelfde geld sturen we volgend jaar weer een A-artiest met een kalme, integere, zuivere maar lichtelijk saaie ballad, en flopt die gigantisch omdat we in principe al drie jaar op rij hetzelfde proberen.
1998 was het beste Nationale Songfestival ooit... 4 bekende songwriters/duo's schreven een lied dat automatisch mee mochten doen, waaronder Ewbank, Fluitsma/Van Thijn, Charly Lownoise/Mental Theo... daarnaast nog 4 of 5 vrije inzendingen (waaronder "Mijn hart kan dat niet aan" van Frederique SPigt, geschreven door Huub van der Lubbe)

Zowel Nurlaila als Edsilia hadden echt een topnummer, die waren beide top 5 geweest in Birmingham
pi_139907694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja :D

Of Johhny Logan uit de mottenballen trekken, net als Ruslana iemand die zogenaam weet wat nodig is om te winnen maar totaal niet met zijn voeten meer in de realiteit staat :')
Ik vind niet dat je Ruslana en Johnny Logan op deze manier in één zin kunt noemen. Ruslana is een zangeres die één keer won, met een soort parodie (bijna plagiaat) van Equador van Sash! terwijl Johnny Logan zowel meerdere songfestivalhits op zijn naam heeft, als artiest én componist. Dus ja, ik vind dat zo'n Johnny Logan écht wel enig verstand van zaken heeft.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:21:51 #42
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139907714
quote:

[..]

Dat is ook te wijten aan de zenuwen, vandaar dat we wat meer ervaring nodig hebben.

Solliciteer naar een beetje internationale functie en er zal toch snel om minimaal 5 jaar werkervaring in dat veld geëist worden. Niet meer dan logisch dat dat soort ervaring ook gevraagd wordt van iemand die op een groot internationaal podium gezet gaat worden.

Je zag het ook aan die Noorse gast. Een van de mooiste lidjes van dit jaar imo, maar hij had geen idee wat er allemaal over hem heen kwam en ging zichtbaar kapot van de zenuwen op dat podium.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_139907790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je Ruslana en Johnny Logan op deze manier in één zin kunt noemen. Ruslana is een zangeres die één keer won, met een soort parodie (bijna plagiaat) van Equador van Sash! terwijl Johnny Logan zowel meerdere songfestivalhits op zijn naam heeft, als artiest én componist. Dus ja, ik vind dat zo'n Johnny Logan écht wel enig verstand van zaken heeft.
Daar heb je een punt... maar Logan won wel in een heel andere tijd... toen het visuele aspect zowat nog niet-bestaand was en televoters nog geen rol speelden
pi_139907864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hahahahaha, Johnny Logan moest de liedjes beoordelen in het jaar dat Sieneke meedeed? Omg, wat een blamage. _O-
Ja, je zou de Wikipedia-pagina van het NSF 2010 nog eens moeten nalezen. Het leest bijna weg als een spannend boek vol schermutselingen, intriges, ruzies en onverwachte ontwikkelingen. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival_2010

Echt alles klopte niet. De verdeeldheid binnen de jury, het publiek dat wéér een andere voorkeur had, de besluiteloosheid van Kartner, die verbolgen nog even liet doorschemeren dat hij zelf nog weer een andere voorkeur had.

Maar ook alles vooraf en achteraf. Kartner die schreef over Leningrad (dat allang niet meer bestaat). Beschuldigingen van plagiaat. Coaches die eerst wilden meewerken, maar afhaakten. Ruzie tussen coach Corry Konings en haar "talent", de confetti die neerdaalde op de meidengroep van Frans Bauer in plaats van Sieneke, Johnny Logan die na afloop nog eens boos uithaalde naar de TROS. En ga zo maar door.
pi_139907914
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Als de artiest zelf niet achter het nummer staat kun je met staging doen wat je wilt, maar het zal nooit goed overkomen.
En laat ze het ook maar lekker koppelen aan een nieuw album wat rond die tijd uitkomt, net als Anou en TCL beide deden. Geeft ze nog meet motivatie om echt het allerbeste te geven.
Wat je in de kleine lettertjes typt, ben ik zonder meer met je eens. Dat is inderdaad wel een goede aanpak. Zo krijgt de eerste single van het album meteen de nodige promotie.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:28:50 #46
211040 Uccie
pi_139907931
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, je zou de Wikipedia-pagina van het NSF 2010 nog eens moeten nalezen. Het leest bijna weg als een spannend boek vol schermutselingen, intriges, ruzies en onverwachte ontwikkelingen. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival_2010

Echt alles klopte niet. De verdeeldheid binnen de jury, het publiek dat wéér een andere voorkeur had, de besluiteloosheid van Kartner, die verbolgen nog even liet doorschemeren dat hij zelf nog weer een andere voorkeur had.

Maar ook alles vooraf en achteraf. Kartner die schreef over Leningrad (dat allang niet meer bestaat). Beschuldigingen van plagiaat. Coaches die eerst wilden meewerken, maar afhaakten. Ruzie tussen coach Corry Konings en haar "talent", de confetti die neerdaalde op de meidengroep van Frans Bauer in plaats van Sieneke, Johnny Logan die na afloop nog eens boos uithaalde naar de TROS. En ga zo maar door.
Maar sowieso...welke idioot bedenkt anno 2010 nou dat Pierre Kartner onder een steen vandaan gehaald moet worden om een liedje te schrijven.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:29:59 #47
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139907978
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
pi_139908024
Joehoe heb het album in mn bezit, zojuist gekocht *O* *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_139908037
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Cornald Maas wil graag dat er weer een voorronde komt. Dat ben ik met hem niet eens!! Zo laten zoals vorige jaar en dit jaar was direct artiest zoeken die mee wil doen aan het ESF. Met hun zelf gekozen lied. En niet zoals paar jaar geleden stemmen wie er naar het ESF mag gaan.
Laat dan een jury stemmen, en niet het publiek. Het publiek heeft een slechte smaak. En zet die jury ook niet vol met kampers zoals met die coaches in 2010, maar gewoon relevante en invloedrijke mensen uit de Nederlandse muziekindustrie.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:31:35 #50
211040 Uccie
pi_139908038
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Eens, het afgelopen jaar heeft wel bewezen dat wij als Nederlands volk er eigenlijk geen verstand van hebben en zeker de visie van de artiesten niet zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')