abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139817208
Even onder een kloontje dan maar...

Ik ben bijna een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend met wie ik vijf jaar samen ben en drie jaar samenwoon. Sommige mensen zouden zeggen dat dat lang is, lang genoeg voor serieuzer stappen, maar anderen zouden zeggen dat het niets voorstelt. Zelf vind ik dat laatste. Ik heb het naar mijn zin met mijn vriend, ik wil nu niet anders, maar wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Vooral de laatste tijd, dat is het pijnlijke, ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind. Hij wilde meteen samenwonen en ik wilde dat beslist niet. Toen ging ik (weer) studeren en bleek het ook praktischer om met hem samen te wonen (qua afstand huis-studie) en dus niet alleen romantisch. Ik trok toen bij hem in en wilde wel per se mijn eigen deel van de huur betalen, mijn deel van de boodschappen etc. Hij wilde dat eigenlijk niet maar ik vond dat wel belangrijk. Nu wonen we dus alweer drie jaar samen en het gaat enorm goed. We zijn echt gek op elkaar, ik hou ontzettend van hem en ben echt gelukkig nu. Het gaat bijna altijd goed tussen ons.

Maar toch... afgelopen maand, 10 april om precies te zijn gingen we bowlen en uit eten met onze gezamelijke vriendengroep en er was ook familie bij. Dat is niet zo heel raar dus ik stond daar niet van te kijken. We hebben dat vaker gedaan. We zijn erg sociale mensen, allebei, dat is prima. We gingen bowlen en daarna ergens eten of drinken met onze vrienden. Maar wat er gebeurde was dat hij me, jawel, ten huwelijk vroeg. In het bowlingcentrum (waar we elkaar ook ontmoet hebben vijf jaar geleden, vandaar denk ik). Dure ring, vrienden die er duidelijk al van wisten, in de spotlights. Hij op zijn knieën. Ik was echt in shock. Wel lachen natuurlijk, wat moest ik anders. En toen zei ik 'ja'. Maar de waarheid is dat ik no way klaar ben voor een fucking huwelijk. Ik had alleen het gevoel niet anders te kunnen, zo in het middelpunt van de belangstelling. Wat moest ik dan? 'Nee' zeggen? Ik wilde hem ook niet voor schut zetten natuurlijk.

De volgende dag na toch best een leuke avond en nacht drong het allemaal enorm door. Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima. En dan vraagt hij me ten huwelijk. En al zijn vrienden en familie zijn daar getuige van. Ik zeg 'ja'. Help.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken. We kunnen het ook makkelijk betalen, althans hij en zijn ouders die dat dolgraag willen. De mijne trouwens ook denk ik.

Eerlijk zijn lijkt misschien logisch voor jullie, maar ik weet dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. Als ik zeg dat ik dit (nog) niet wil bedoel ik dus. Ik moet trouwens ook zeggen: ik ben best wel boos op hem, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Want wat heeft hij me eigenlijk voor het blok gezet. Of niet? Ik vind van wel, omdat hij het me echt moeilijk heeft gemaakt om 'nee' te kunnen zeggen.

Helphelphelp.

PS. Ik ben een beetje dronken, dus sorry alvast voor mijn onsamenhangende verhaal.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:17:54 #2
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817299
Hij had het inderdaad beter van te voren bij je kunnen polsen. Wat de tijd betreft: Drie jaar samenwonen is objectief bekeken normaal wel genoeg.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat heeft vaak wel invloed op dit soort situaties.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_139817376
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:17 schreef Strani het volgende:
Hij had het inderdaad beter van te voren bij je kunnen polsen. Wat de tijd betreft: Drie jaar samenwonen is objectief bekeken normaal wel genoeg.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat heeft vaak wel invloed op dit soort situaties.
Ik ben 29, word 30 volgende week. Ben eigenlijk sowieso labiel momenteel, ik weet gewoon echt niet wat ik wil en ben 'in het geheim' boos op mijn vriend. Niemand weet dat, iedereen is zo blij voor ons, blablabla. Maar ik ben boos en tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik wilde ook alleen maar samenwonen omdat dat dus beter was qua locatie en omdat ik graag bij hem was (en ben!) en ik heb dat ook verteld destijds, dat we huisgenoten zouden zijn, dat hij het zo moest zien, maar dat het niet een soort verbintenis moest zijn. Misschien was hij het even vergeten omdat het drie jaar geleden is en het sinds het samenwonen zo goed gaat allemaal.
pi_139817395
Jij bent een vrouw, die mogen 'rare' emotionele buien hebben. ;)

Heb het er gewoon over, als je denkt dat dit al het einde van jullie relatie zou betekenen gebeurd dat toch wel, getrouwd of niet.
pi_139817439
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:24 schreef DJKoster het volgende:
Jij bent een vrouw, die mogen 'rare' emotionele buien hebben. ;)

Heb het er gewoon over, als dit het einde van jullie relatie zou betekenen zou dat vroeger of later toch wel gebeurd zijn.
Ik ben juist altijd de nuchtere en ik hou niet zo van serieus praten, hij is de romanticus en degene die wil weten wat ik voel en denk. Ik was juist tot de conclusie gekomen dat dat misschien juist wel goed was, dat we elkaar zo aan konden vullen. Maar nu ben ik inderdaad een beetje labiel omdat ik bijna dertig word (behoorlijke mijlpaal en dan denk ik: ik studeer nog, niet getrouwd, geen kinderen, wil ik ook nog niet maar toch: ik spiegel me soms terwijl ik dus anders in elkaar zit) en omdat ik niet begrijp dat hij dit gedaan heeft.
pi_139817440
Er is maar één oplossing en dat is praten ^O^
Gewoon zeggen datje wel wilt trouwen maar niet nu
-XOXO-
  zondag 11 mei 2014 @ 03:28:35 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817457
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:22 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik ben 29, word 30 volgende week. Ben eigenlijk sowieso labiel momenteel, ik weet gewoon echt niet wat ik wil en ben 'in het geheim' boos op mijn vriend. Niemand weet dat, iedereen is zo blij voor ons, blablabla. Maar ik ben boos en tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik wilde ook alleen maar samenwonen omdat dat dus beter was qua locatie en omdat ik graag bij hem was (en ben!) en ik heb dat ook verteld destijds, dat we huisgenoten zouden zijn, dat hij het zo moest zien, maar dat het niet een soort verbintenis moest zijn. Misschien was hij het even vergeten omdat het drie jaar geleden is en het sinds het samenwonen zo goed gaat allemaal.
Wat anderen zeggen: Praten en zeker niet zomaar gaan trouwen als je niet zeker bent van je zaak. Of in elk geval zeker genoeg want 100% is altijd moeilijk :)

Wat die andere mannen betreft: Maak geen fouten waar je heel, heel veel spijt van krijgt.
pi_139817463
je zal niet de enige vrouw met twijfels zijn op zo'n moment
pi_139817467
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:27 schreef datismijnmening het volgende:
Er is maar één oplossing en dat is praten ^O^
Gewoon zeggen datje wel wilt trouwen maar niet nu
Hij is sinds ik 'ja' gezegd heb al zo bezig met van alles en het wordt alleen maar moeilijk voor me om te zeggen dat ik het niet meende. Er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: waarom kan het niet luchtiger zijn tussen ons. Waarom kunnen we over vijf jaar niet pas een serieuze relatie aangaan. Mijn klasgenoten zijn allemaal jonger dan ik en ik lijk veel meer op hen dan op onze vrienden.
pi_139817487
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat anderen zeggen: Praten en zeker niet zomaar gaan trouwen als je niet zeker bent van je zaak. Of in elk geval zeker genoeg want 100% is altijd moeilijk :)

Wat die andere mannen betreft: Maak geen fouten waar je heel, heel veel spijt van krijgt.
Been there, done that. En juist nu wordt het erger. Als het me te heet onder de voeten wordt maak ik juist die fouten.

Nogmaals sorry, ik ben dronken, maar gelukkig ben ik hier anoniem. Kan ik me ook eens uiten :{.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:31:35 #11
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817511
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:30 schreef Iseau het volgende:

[..]

Been there, done that. En juist nu wordt het erger. Als het me te heet onder de voeten word maak ik juist die fouten.

Nogmaals sorry, ik ben dronken, maar gelukkig ben ik hier anoniem. Kan ik me ook eens uiten :{.
Je lijkt me totaal niet klaar voor welke serieuze relatie dan ook. En dat moet je vriend echt weten, die heeft daar recht op. Heeft hij nog een kinderwens?
pi_139817585
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Je lijkt me totaal niet klaar voor welke serieuze relatie dan ook. En dat moet je vriend echt weten, die heeft daar recht op. Heeft hij nog een kinderwens?
Ja, en omdat hij wat ouder is is dat ook serieuzer voor hem en wil hij eerder kinderen. Maar soms maakt hij grapjes waaruit ik op kan maken dat hij wel weet dat hij daar op moet wachten bij mij, misschien wel heel lang.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van hem, ik vind hem de leukste, maar tegelijkertijd wil ik zoveel. Ik kan dat niet rijmen met elkaar. Ik heb een bepaalde vrijheid gemist en nu wil ik die inhalen, dat gevoel heb ik. Daarna zou ik echt met hem willen zijn, helemaal, maar nu gaat het fout. En het is onmogelijk om hem te vragen of hij een jaar of vijf op me wil wachten zodat ik de beest uit kan hangen en daarna helemaal van hem ben. Dan denkt hij dat het geen 'echte liefde' is, iedereen waarschijnlijk. Maar ik heb jaren thuis gezeten door ziekte voor ik hem (vlak daarna) ontmoette en ik snak naar vrijheid.
pi_139817598
Als dit echt is TS ben je 1 van de domste en lafste idioten die ik ooit op dit forum ben tegengekomen en dat zegt wat.
Hier kan ik absoluut niet subtiel om zijn, hoe jij denkt en daar vanuit handelt is je leeftijd niet waardig.
Ga onmiddellijk met je verloofde praten hierover en toon niet langer je volledige gebrek aan respect voor hem door het met fucking vreemden erover te hebben.

Jezus fucking christ.
pi_139817619
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:37 schreef RichardDawkins het volgende:
Als dit echt is TS ben je 1 van de domste en lafste idioten die ik ooit op dit forum ben tegengekomen en dat zegt wat.
Hier kan ik absoluut niet subtiel om zijn, hoe jij denkt en daar vanuit handelt is je leeftijd niet waardig.
Ga onmiddellijk met je verloofde praten hierover en toon niet langer je volledige gebrek aan respect voor hem door het met fucking vreemden erover te hebben.

Jezus fucking christ.
Had ik 'nee' moeten zeggen ten overstaan van iedereen? Misschien wel ja. Waar ik vooral spijt van hem is dat ik de volgende dag al wakker werd met een emotionele kater en het toen niet meteen verteld had. Dan hadden we kunnen zeggen dat ik wilde wachten omdat ik eerst mijn studie af wilde maken of zo.
pi_139817626
Herkenbaar, al zit ik niet in de buurt van trouwen. Wanneer weet je zeker dat je wel of niet wilt trouwen?

Met mijn vorige ex heb ik lang gehad. Had het idee dat ik wel mijn leven met haar door zou kunnen brengen: leuke meid, vast een goede moeder, slim, selfsupporting, goede klik samen. Maar het was ook weer niet dat gevoel wat je hoopt te hebben: "ik wil niets liever dan mijn hele leven met jou doorbrengen". Als ze me ten huwelijk had gevraagd had ik vast 'ja' gezegd, we waren ook al 7 jaar samen.

Maar wie weet is er wel iemand met wie je dat perfecte gevoel hebt? Of misschien kom je die wel net niet tegen? Of heb je net een stel hersenen die chemisch niet in staat is om uberhaupt ooit zo'n gevoel te creeeren. Of miss Perfect vindt jou dan weer niet leuk, kan ook nog.

Hoe dan ook, ik kan nu in ieder geval weer lekker gaan zoeken. Heb het uit gemaakt vanwege [niet relevant voor dit topic]. Heb nu al weer iemand ontmoet met wie ik het ook wel kan uitzingen, maar ik zoek nog lekker even verder naar dat gevoel van "dit is haar, de perfecte!".
pi_139817656
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:38 schreef Iseau het volgende:

[..]

Had ik 'nee' moeten zeggen ten overstaan van iedereen? Misschien wel ja. Waar ik vooral spijt van hem is dat ik de volgende dag al wakker werd met een emotionele kater en het toen niet meteen verteld had. Dan hadden we kunnen zeggen dat ik wilde wachten omdat ik eerst mijn studie af wilde maken of zo.
Natuurlijk had je nee moeten zeggen. Wat is nou vele, vele malen belangrijker bij zulk een situatie? De eerlijkheid of het kwetsen van de gevoelentjes van je vriendje? Hoe denk je dat ie zich voelt als het uiteindelijk uitkomt dat je loog vanwege een volledig kinderlijk misplaatst gevoel van "ach wat zielig". Grow the fuck up.
Stop hier op dit forum. Contacteer hem onmiddellijk als in NU. Dit is een zeer zwaar zeer belangrijk iets voor jullie beiden en hoe langer je hier rondhangt hoe meer je te bekennen hebt waar hij kwaad over kan worden.
Ga!
pi_139817678
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:39 schreef Poolbal het volgende:
Herkenbaar, al zit ik niet in de buurt van trouwen. Wanneer weet je zeker dat je wel of niet wilt trouwen?

Met mijn vorige ex heb ik lang gehad. Had het idee dat ik wel mijn leven met haar door zou kunnen brengen: leuke meid, vast een goede moeder, slim, selfsupporting, goede klik samen. Maar het was ook weer niet dat gevoel wat je hoopt te hebben: "ik wil niets liever dan mijn hele leven met jou doorbrengen". Als ze me ten huwelijk had gevraagd had ik vast 'ja' gezegd, we waren ook al 7 jaar samen.

Maar wie weet is er wel iemand met wie je dat perfecte gevoel hebt? Of misschien kom je die wel net niet tegen? Of heb je net een stel hersenen die chemisch niet in staat is om uberhaupt ooit zo'n gevoel te creeeren. Of miss Perfect vindt jou dan weer niet leuk, kan ook nog.

Hoe dan ook, ik kan nu in ieder geval weer lekker gaan zoeken. Heb het uit gemaakt vanwege [niet relevant voor dit topic]. Heb nu al weer iemand ontmoet met wie ik het ook wel kan uitzingen, maar ik zoek nog lekker even verder naar dat gevoel van "dit is haar, de perfecte!".
Ik heb het gevoel dat het bij mij alles te maken heeft met vrijheid die ik heb gemist. Als ik voordat ik hem ontmoette jarenlang vrijgezel was geweest en daar alles uit had gehaald, lekker veel gedate en gefeest had en dan hem ontmoet had was het echt goed geweest. Vroeger dacht ik altijd dat dit soort situaties konden bestaan als liefde 'echt' was. Nu weet ik wel beter, want ik heb nooit iemand ontmoet die ik aantrekkelijker, leuker en interessanter vond dan hij, waarmee het beter klikte dan met hem. Ik voel me soms aangetrokken tot mensen die ik echt veel minder leuk vind dan ik hem vind, puur voor de spanning die ik heb gemist.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:45:09 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817687
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:36 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ja, en omdat hij wat ouder is is dat ook serieuzer voor hem en wil hij eerder kinderen. Maar soms maakt hij grapjes waaruit ik op kan maken dat hij wel weet dat hij daar op moet wachten bij mij, misschien wel heel lang.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van hem, ik vind hem de leukste, maar tegelijkertijd wil ik zoveel. Ik kan dat niet rijmen met elkaar. Ik heb een bepaalde vrijheid gemist en nu wil ik die inhalen, dat gevoel heb ik. Daarna zou ik echt met hem willen zijn, helemaal, maar nu gaat het fout. En het is onmogelijk om hem te vragen of hij een jaar of vijf op me wil wachten zodat ik de beest uit kan hangen en daarna helemaal van hem ben. Dan denkt hij dat het geen 'echte liefde' is, iedereen waarschijnlijk. Maar ik heb jaren thuis gezeten door ziekte voor ik hem (vlak daarna) ontmoette en ik snak naar vrijheid.
Pfoe.. ik zie jullie relatie op deze manier wel exploderen, vroeger of later. Heel veel langer kan je je vriend ook niet aan het lijntje houden als hij een kinderwens heeft.
pi_139817689
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:43 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het bij mij alles te maken heeft met vrijheid die ik heb gemist. Als ik voordat ik hem ontmoette jarenlang vrijgezel was geweest en daar alles uit had gehaald, lekker veel gedate en gefeest had en dan hem ontmoet had was het echt goed geweest. Vroeger dacht ik altijd dat dit soort situaties konden bestaan als liefde 'echt' was. Nu weet ik wel beter, want ik heb nooit iemand ontmoet die ik aantrekkelijker, leuker en interessanter vond dan hij, waarmee het beter klikte dan met hem. Ik voel me soms aangetrokken tot mensen die ik echt veel minder leuk vind dan ik hem vind, puur voor de spanning die ik heb gemist.
Wat verdoe je hier nu nog je tijd door zielig te lopen doen en mogelijke verklaringen voor je gedrag te geven? Bel! Hem! Op!
Janken heeft geen zin. Recht je rug en pak deze intens rotte situatie aan en bid dat je vriend het je kan vergeven.
pi_139817701
quote:

[..]

Mja ik zou dit aan hem voorleggen:
"Ik heb 'ja' gezegd, maar ik zit wel met een gevoel en dat moet ik met je delen en daar moeten we wat op vinden. Anders zijn we straks getrouwd en loopt het daarom stuk. Het zit namelijk zo...[dat wat je hierboven uitlegt]."
  zondag 11 mei 2014 @ 03:46:46 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817704
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:41 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Natuurlijk had je nee moeten zeggen. Wat is nou vele, vele malen belangrijker bij zulk een situatie? De eerlijkheid of het kwetsen van de gevoelentjes van je vriendje? Hoe denk je dat ie zich voelt als het uiteindelijk uitkomt dat je loog vanwege een volledig kinderlijk misplaatst gevoel van "ach wat zielig". Grow the fuck up.
Stop hier op dit forum. Contacteer hem onmiddellijk als in NU. Dit is een zeer zwaar zeer belangrijk iets voor jullie beiden en hoe langer je hier rondhangt hoe meer je te bekennen hebt waar hij kwaad over kan worden.
Ga!
Dat ze toen, in die situatie, de verkeerde keuze heeft gemaakt in een split-second, kan je haar echt niet aanrekenen.

Maar ze moet de situatie nu wel oplossen.
pi_139817712
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:45 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Wat verdoe je hier nu nog je tijd door zielig te lopen doen en mogelijke verklaringen voor je gedrag te geven? Bel! Hem! Op!
Janken heeft geen zin. Recht je rug en pak deze intens rotte situatie aan en bid dat je vriend het je kan vergeven.
Ik begrijp je punt, ik vind het ook erg voor hem en denk dat ik voor de optie eerlijk zijn en hem dan maar kwijtraken ga, daar neig ik naar bedoel ik. Maar ik denk niet dat als ik alles zou vertellen en hij zou het me vergeven dat alles op zou lossen. Mijn wens naar een vrij leven blijft. Dat moet ik zien op te lossen en ik weet niet hoe ik dat moet doen zonder hem kwijt te raken en daar voor te gaan. Het dilemma is erg groot. Hij is veel verder dan ik in waar hij wil zijn, hij heeft zijn tijd als vrijgezel ook lang en breed doorgemaakt.
pi_139817716
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat ze toen, in die situatie, de verkeerde keuze heeft gemaakt in een split-second, kan je haar echt niet aanrekenen.

Maar ze moet de situatie nu wel oplossen.
Oh echt wel. Wat nou split second? Mevrouw wist overduidelijk goed wat ze deed. Heb je wel gelezen wat TS hier heeft verteld? Ze wist exact wat ze deed alleen deed ze dat vanuit een krankzinnige kinderlijke gedachtegang.
pi_139817724
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:47 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, ik vind het ook erg voor hem en denk dat ik voor de optie eerlijk zijn en hem dan maar kwijtraken ga, daar neig ik naar bedoel ik. Maar ik denk niet dat als ik alles zou vertellen en hij zou het me vergeven dat alles op zou lossen. Mijn wens naar een vrij leven blijft. Dat moet ik zien op te lossen en ik weet niet hoe ik dat moet doen zonder hem kwijt te raken en daar voor te gaan. Het dilemma is erg groot. Hij is veel verder dan ik in waar hij wil zijn, hij heeft zijn tijd als vrijgezel ook lang en breed doorgemaakt.
Ok nu twijfel ik er niet meer over. Je bent een troll die zich verveelt op dit uur.
Moge je interne organen exploderen voor het aanspraak maken op de goede bedoelingen van anderen ter vermaak van jezelf.
pi_139817725
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Pfoe.. ik zie jullie relatie op deze manier wel exploderen, vroeger of later. Heel veel langer kan je je vriend ook niet aan het lijntje houden als hij een kinderwens heeft.
Ik weet het. Het is of hem voor altijd verliezen en dan een paar jaar genieten van mijn vrijgezellenleven of volledig voor hem gaan nu en met een onbevredigend gevoel blijven zitten.
pi_139817754
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:47 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Oh echt wel. Wat nou split second? Mevrouw wist overduidelijk goed wat ze deed. Heb je wel gelezen wat TS hier heeft verteld? Ze wist exact wat ze deed alleen deed ze dat vanuit een krankzinnige kinderlijke gedachtegang.
Dit begrijp ik niet. Alles is mijn schuld, mee eens, behalve dat hij me voor het blok zette door me pardoes ten huwelijk te vragen ten overstaande van bijna al onze vrienden en familie met lachende, enthousiaste gezichten en 'zeg ja!'.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:51:27 #27
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817757
quote:

[..]

Nee, ik vind dat je niet inleeft in de situatie. De rest heb ik ook wel gelezen maar ik ben daar wat genuanceerder over.
pi_139817765
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat je niet inleeft in de situatie. De rest heb ik ook wel gelezen maar ik ben daar wat genuanceerder over.
Stel dit zou een echt topic zijn dan zou ik nu zeggen dat jij totaal niet de serieusheid en het belang van de situatie correct in kunt schatten. Prijs jezelf maar met je nuance, dat is verre van wat in dit fictionele verhaal van toepassing is.
pi_139817769
Hier was ik bang voor.

Sorry hoor, maar wie DOET dat dan ook op zo'n manier.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:53:51 #30
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817775
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:49 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik weet het. Het is of hem voor altijd verliezen en dan een paar jaar genieten van mijn vrijgezellenleven of volledig voor hem gaan nu en met een onbevredigend gevoel blijven zitten.
Dat gaat nooit werken en je vriend verdient dat ook niet. Je moet echt knopen doorhakken als je er zo over denkt.
pi_139817778
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:52 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Stel dit zou een echt topic zijn dan zou ik nu zeggen dat jij totaal niet de serieusheid en het belang van de situatie correct in kunt schatten. Prijs jezelf maar met je nuance, dat is verre van wat in dit fictionele verhaal van toepassing is.
Ik zal vast de enige zijn ja, die zich zo voelt en die zich zo gedraagt, waardoor dit topic fictioneel aandoet.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:54:31 #32
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817782
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:52 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Jij komt op mij meer dronken over dan TS. Werkelijk.
pi_139817791
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij komt op mij meer dronken over dan TS. Werkelijk.
Leg uit.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:57:17 #34
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817810
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:55 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Leg uit.
Je bent bijzonder aggressief, waarvoor totaal geen reden is.

Als je verder goed gelezen hebt zou je zien dat ik TS juist zeg dat wat ze doet, helemaal niet goed is. Dat van dat 'ja' zeggen op dat moment, daar til ik inderdaad minder zwaar aan omdat ik me besef dat heel veel mensen dan in paniek dezelfde fout zouden maken.
pi_139817823
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Je bent bijzonder aggressief, waarvoor totaal geen reden is.

Als je verder goed gelezen hebt zou je zien dat ik TS juist zeg dat wat ze doet, helemaal niet goed is. Dat van dat 'ja' zeggen op dat moment, daar til ik inderdaad minder zwaar aan omdat ik me besef dat heel veel mensen dan in paniek dezelfde fout zouden maken.
Een claim beantwoorden met een claim. Dan ga ik gewoon verder vragen om uitleg.
Dus, wat van mijn reactie beschouw je als agressief en waarom? Vergeet niet de context en de zwaarte van de situatie daarbij te betrekken aangezien deze belangrijk zijn voor de subjectieve conclusie van agressie.
pi_139817836
Oh enne, dat anderen exact hetzelfde zouden (kunnen) doen doet natuurlijk volledig niets af aan de zwaarte ervan. Dan zou iets uiteindelijk niets meer waard zijn in jouw ogen als maar voldoende mensen het ook doen. Nogal kromme redenatie.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:01:25 #37
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817850
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dus, wat van mijn reactie beschouw je als agressief en waarom? Vergeet niet de context en de zwaarte van de situatie daarbij te betrekken aangezien deze belangrijk zijn voor de subjectieve conclusie van agressie.
Als je er zelf direct mee akkoord gaat dat het subjectief is, lijkt het me niet nodig er een wetenschappelijk onderzoek op los te laten. Verder overschat je jezelf lichtelijk als je denkt dat dit topic moet verzanden in een essay over jou.

On-topic maar weer?
pi_139817856
Anyway..
1. Hebben jullie het überhaupt serieus over trouwen gehad?
Uiteindelijk is een huwelijksaanzoek ook maar gewoon een ritueel.
2. Wat die je hier nog? Ga praten.
pi_139817869
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Als je er zelf direct mee akkoord gaat dat het subjectief is, lijkt het me niet nodig er een wetenschappelijk onderzoek op los te laten. Verder overschat je jezelf lichtelijk als je denkt dat dit topic moet verzanden in een essay over jou.

On-topic maar weer?
Een verklaring geven voor wat je beweerd is in jouw ogen een wetenschappelijk onderzoek? Als je niet kunt onderbouwen wat je beweerd waarom beweer je het dan?
Enne, jij rekt dit uit door niet heel simpel uit te leggen waarom je iets beweerd.
pi_139817894
En voor het gemak ben je natuurlijk ook vergeten dat jij tegen mij begon terwijl ik het alleen tegen TS had.
Niet beginnen aan iets wat je niet af kunt maken.
pi_139817896
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:01 schreef DJKoster het volgende:
Anyway..
1. Hebben jullie het überhaupt serieus over trouwen gehad?
Uiteindelijk is een huwelijksaanzoek ook maar gewoon een ritueel.
2. Wat die je hier nog? Ga praten.
Het laatste jaar in ieder geval al niet meer. Daarvoor wel heel vaak, want hij was al snel heel serieus met me, daarom was hij eerst ook al heel blij dat ik met hem ging samenwonen. Hij is niet helemaal in het ongewisse over mijn gevoelens, maar het laatste jaar, anderhalf jaar ging het zo goed en was alles zo normaal geworden dat het er nooit meer over ging. Soms ging het wel over dat hij ooit met me wilde trouwen of zo maar dat was wat mij betreft heel triviaal, dat zeggen tieners die verkering hebben ook weleens tegen elkaar.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:08:09 #42
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817916
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:06 schreef Iseau het volgende:

[..]

Het laatste jaar in ieder geval al niet meer. Daarvoor wel heel vaak, want hij was al snel heel serieus met me, daarom was hij eerst ook al heel blij dat ik met hem ging samenwonen. Hij is niet helemaal in het ongewisse over mijn gevoelens, maar het laatste jaar, anderhalf jaar ging het zo goed en was alles zo normaal geworden dat het er nooit meer over ging. Soms ging het wel over dat hij ooit met me wilde trouwen of zo maar dat was wat mij betreft heel triviaal, dat zeggen tieners die verkering hebben ook weleens tegen elkaar.
Ik heb de indruk dat jij sowieso mentaal ook veel jonger bent dan wat je daadwerkelijk bent, en daarom verkeerd hebt ingeschat hoe serieus jullie relatie voor je vriend is.

Vanuit zijn perspectief lijkt het me niet meer dan logisch dat hij na 3 jaar samenwonen (met een nu bijna 30-jarige) denkt dat het erg serieus is.
pi_139817919
quote:

[..]

Eens met Strani, je komt gelijk pisnijdig er in kan je totaal niet inleven in hoe dat voor anderen zou kunnen zijn. Je hebt je punt gemaakt, TS neemt het wel/niet mee in haar overweging.
pi_139817925
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat jij sowieso mentaal ook veel jonger bent dan wat je daadwerkelijk bent, en daarom verkeerd hebt ingeschat hoe serieus jullie relatie voor je vriend is.
En weg is de nuance. Vergeet niet je gesprek met mij af te maken dat je begonnen bent he.
pi_139817932
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:08 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Eens met Strani, je komt gelijk pisnijdig er in kan je totaal niet inleven in hoe dat voor anderen zou kunnen zijn. Je hebt je punt gemaakt, TS neemt het wel/niet mee in haar overweging.
Cool, nog iemand die ongeveer hetzelfde claimt. Misschien kun jij dan wel onderbouwen wat je beweert in tegenstelling tot Strani?
Enne, ik kan me als geen ander in mensen in leven. Hoe dom ze ook zijn. Ik kan me ook inleven in haar verloofde en hoe hij dit zou bekijken als ze het hem ooit volledig durft te vertellen (mits dit een echt topic is waar ik nog steeds aan twijfel gezien het intelligentie niveau van TS dat gelijk staat aan mijn verzameling stoeptegels).
pi_139817939
quote:
8s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:53 schreef Iseau het volgende:
Hier was ik bang voor.

_O-
If not now, then when.
pi_139817948
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:10 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Cool, nog iemand die ongeveer hetzelfde claimt. Misschien kun jij dan wel onderbouwen wat je beweert in tegenstelling tot Strani?
Geen zin in, onnodig offtopic. Maar als ik in jou schoenen zou staan en er twee mensen zijn die dat over mn posts zeggen zou ik mn posts gaan teruglezen om te kijken waar het hem in zit.
/na je edit lijkt het er op dat je gewoon ff lekker zit te trollen. Nou ok, *O*
pi_139817950
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Vanuit zijn perspectief lijkt het me niet meer dan logisch dat hij na 3 jaar samenwonen (met een nu bijna 30-jarige) denkt dat het erg serieus is.
Ik denk het ook, door die verloren jaren in mijn leven waarin ik thuis zat zonder die lol waar ik nu naar verlang. Ik was toen (fysiek) erg ziek en kon daardoor niets. Toen ik beter werd ontmoette ik hem dus maar dat snakken naar een vrijgezellenleven haalt me alsnog in. Daar kunnen zowel hij als ik niets aan doen, maar ik moet nu wel de afweging maken of ik mijn misschien wel de grootste liefde van mijn leven ga verliezen aan een paar jaar lol met andere mannen of met dit gevoel verder moet gaan met hem. Als we een 'break' konden hebben zou alles opgelost zijn, maar dat gaat gewoon niet. Hij zal nooit kunnen begrijpen dat het niet persoonlijk is, hij zal denken dat onze liefde niet genoeg is, en dat begrijp ik ook want zo dacht ik vroeger ook. Hij is trouwens 36 dus inderdaad een stuk ouder.
pi_139817961
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:12 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Geen zin in, onnodig offtopic. Maar als ik in jou schoenen zou staan en er twee mensen zijn die dat over mn posts zeggen zou ik mn posts gaan teruglezen om te kijken waar het hem in zit.
Hahaha geen zin in. Ik ben zo te zien in de ballenbak beland. Wat voor lafaard ben je nou als je wel even de moeite neemt om iets te beweren over een ander maar de uitleg ontwijkt. TS trekt hier haar eigen soort aan lijkt het wel.
pi_139817966
Nee ik voeg graag nog wat toe zonder nieuwe posts te maken voor het overzicht.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:15:31 #51
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139817982
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:12 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik denk het ook, door die verloren jaren in mijn leven waarin ik thuis zat zonder die lol waar ik nu naar verlang. Ik was toen (fysiek) erg ziek en kon daardoor niets. Toen ik beter werd ontmoette ik hem dus maar dat snakken naar een vrijgezellenleven haalt me alsnog in. Daar kunnen zowel hij als ik niets aan doen, maar ik moet nu wel de afweging maken of ik mijn misschien wel de grootste liefde van mijn leven ga verliezen aan een paar jaar lol met andere mannen of met dit gevoel verder moet gaan met hem. Als we een 'break' konden hebben zou alles opgelost zijn, maar dat gaat gewoon niet. Hij zal nooit kunnen begrijpen dat het niet persoonlijk is, hij zal denken dat onze liefde niet genoeg is, en dat begrijp ik ook want zo dacht ik vroeger ook. Hij is trouwens 36 dus inderdaad een stuk ouder.
Nee, zo'n break gaat waarschijnlijk niet werken. En ik kan me prima voorstellen dat hij op z'n 36e niet zo lang meer wil wachten.

Wat verwacht jij eigenlijk van die zogenaamde lol met andere mannen?
pi_139818004
Ga het hele verhaal niet lezen maar het is wel typisch vrouwelijk terwijl de kerel eigenlijk de boot ingaat.
pi_139818011
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ga het hele verhaal niet lezen maar het is wel typisch vrouwelijk terwijl de kerel eigenlijk de boot ingaat.
Kijk. Een user die in de gaten heeft dat de vent van TS hier het slachtoffer is. Kuddos.
pi_139818017
Uiteindelijk gaat ze braaf ja zeggen.
pi_139818027
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:20 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Kijk. Een user die in de gaten heeft dat de vent van TS hier het slachtoffer is. Kuddos.
Ik heb meer dan 30 jaar ervaring inmiddels. ;)
pi_139818030
quote:
3s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb meer dan 30 jaar ervaring inmiddels. ;)
Hahaha tja euh. Wat zal ik zeggen. Sorry?
pi_139818034
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Vind je? Alle vrouwen om mij heen vinden het geweldig als hun vriend echt voor ze gaat. Juist sommige mannen zijn er nog niet klaar voor om zich te binden.
pi_139818036
quote:

[..]

Ik vind hem ook het slachtoffer.
pi_139818038
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:22 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hahaha tja euh. Wat zal ik zeggen. Sorry?
Je moet er zelf wat van maken..
pi_139818050
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee, zo'n break gaat waarschijnlijk niet werken. En ik kan me prima voorstellen dat hij op z'n 36e niet zo lang meer wil wachten.

Wat verwacht jij eigenlijk van die zogenaamde lol met andere mannen?
Ik heb er in ieder geval behoefte aan. Ik had een serieuze relatie, daarna een beetje 'lol met andere mannen', werd ziek en toen ontmoette ik hem. Ik ben nog niet klaar met die lol. Ik verwacht er niets anders van dan spanning en vrij zijn. Ik kan niet uitleggen waarom ik het moet meemaken, maar het voelde erg goed en het paste bij me. Ik vond het geweldig om alleen maar de lusten te hebben en niet de lasten. Maar toen ontmoette ik hem en we pasten zo goed bij elkaar en ik was nog nooit zo verliefd geweest, dus bond ik me uiteindelijk toch. Eigenlijk meteen al in de zin van dat ik geen lol meer met andere mannen had. Ik wilde bij hem zijn. Maar als ik uitga of zelfs naar school baal ik ervan dat ik niet eerst losse contacten met leuke mannen kan hebben voor ik me bind. Het heeft er ook mee te maken dat het voor mijn gevoel nu nog kan en als ik ouder word niet meer, dan kan ik iemands vrouw zijn, het liefst de zijne.
pi_139818052
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:23 schreef Iseau het volgende:

[..]

Vind je? Alle vrouwen om mij heen vinden het geweldig als hun vriend echt voor ze gaat. Juist sommige mannen zijn er nog niet klaar voor om zich te binden.
Mannen die zich graag binden zijn als 1e de pineut.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:25:58 #62
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_139818058
Je kan sowieso een jaar gewoon verloofd zijn, in de tussentijd erover praten en misschien ga je er anders over denken. Wellicht dat je een beetje paniekerig bent van de druk en commitment?
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:27:46 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139818068
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:25 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik heb er in ieder geval behoefte aan. Ik had een serieuze relatie, daarna een beetje 'lol met andere mannen', werd ziek en toen ontmoette ik hem. Ik ben nog niet klaar met die lol. Ik verwacht er niets anders van dan spanning en vrij zijn. Ik kan niet uitleggen waarom ik het moet meemaken, maar het voelde erg goed en het paste bij me. Ik vond het geweldig om alleen maar de lusten te hebben en niet de lasten. Maar toen ontmoette ik hem en we pasten zo goed bij elkaar en ik was nog nooit zo verliefd geweest, dus bond ik me uiteindelijk toch. Eigenlijk meteen al in de zin van dat ik geen lol meer met andere mannen had. Ik wilde bij hem zijn. Maar als ik uitga of zelfs naar school baal ik ervan dat ik niet eerst losse contacten met leuke mannen kan hebben voor ik me bind. Het heeft er ook mee te maken dat het voor mijn gevoel nu nog kan en als ik ouder word niet meer, dan kan ik iemands vrouw zijn, het liefst de zijne.
En een open relatie (voor beide kanten dus) is absoluut out of the picture?
pi_139818117
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:25 schreef Koeketrommel het volgende:
Je kan sowieso een jaar gewoon verloofd zijn, in de tussentijd erover praten en misschien ga je er anders over denken. Wellicht dat je een beetje paniekerig bent van de druk en commitment?
Dat dacht ik eerst ook, die paniek vanwege de druk en commitment, maar nu ik verder denk is er dus meer. Ik wil eerst vrij zijn en dan helemaal voor hem gaan en dat kan niet, dat wil hij niet en dat begrijp ik ook wel want ik zou dat vroeger ook echt niet gepikt hebben bij vriendjes. Als ik films keek waarin een man (altijd een man) bindingsangst had begreep ik dat niet, dat hij verliefd kon worden op een vrouw en toch geen relatie aan durfde te gaan en met andere vrouwen bezig was, 'maar toch echt van haar hield'. Nu weet ik wel beter, het kan wel. Maar hij zal denken dat ik genoeg en zelfs echt van hem houd.
pi_139818121
Zo'n break zou wel kunnen werken, maar gaat ook vaak fout. Ik zou dus het probleem ter sprake brengen. En op zo'n manier dat jij wilt voorkomen dat het huwelijk hier later om gaat stranden. Dan kan het ook nog dat hij zelf zegt dat hij niet in een huwelijk vol twijfel wil zitten en je dan maar je ding laat doen tot je er klaar voor bent.
Maar de kans acht ik groter dat hij het zal pushen tot: het is nu of nooit.

Wat je ook nog kan doen is een gedachteexperiment: 'onder welke voorwaarden wil ik wel dit huwelijk in?'. Voorwaarden kunnen zijn: 'ik wil een verdomd spannend sexleven' 'ik wil veel romantiek' 'ik wil genoeg luxe' enz. Als je die voorwaarden op een rijtje hebt kan je gaan inschatten of dat in dit huwelijk te bereiken is. Zo niet: hmm.. probleem. Wel: dan kan je het er met hem over gaan hebben.

Een ander gedachteexperiment: ga in een stille donkere kamer op bed liggen. Ogen dicht en je gaan inbeelden dat je daadwerkelijk getrouwd bent, kindje krijgt, enz. Wat voor gevoel roept dat op?
pi_139818124
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:27 schreef Strani het volgende:

[..]

En een open relatie (voor beide kanten dus) is absoluut out of the picture?
Dat zou de beste oplossing zijn, tijdelijk. Maar hij zal dat niet willen en hij zal diep gekwetst zijn als ik dat voorstel. Hoe dan ook moet ik met de billen bloot, ik moet eerlijk tegen hem zijn, met het risico hem te verliezen en misschien wel een ouwe vrijster te worden die na haar (zo ge)wilde leven nooit meer iemand als hij vind, en hij die dan een vrouw en kinderen heeft zoals hij dat wilde.
pi_139818132
quote:
Hij wilde meteen samenwonen en ik wilde dat beslist niet. Toen ging ik (weer) studeren en bleek het ook praktischer om met hem samen te wonen (qua afstand huis-studie) en dus niet alleen romantisch. Ik trok toen bij hem in en wilde wel per se mijn eigen deel van de huur betalen, mijn deel van de boodschappen etc. Hij wilde dat eigenlijk niet maar ik vond dat wel belangrijk.
Yes but no but yes but no but..
Jij bent degene die spelletjes speelt, bewust of niet. Het enige wat ik lees is 'ik ik ik'. Veel meer kan ik van dit topic niet maken..
  zondag 11 mei 2014 @ 04:42:38 #68
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139818136
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:39 schreef Iseau het volgende:

[..]

Dat zou de beste oplossing zijn, tijdelijk. Maar hij zal dat niet willen en hij zal diep gekwetst zijn als ik dat voorstel. Hoe dan ook moet ik met de billen bloot, ik moet eerlijk tegen hem zijn, met het risico hem te verliezen en misschien wel een ouwe vrijster te worden die na haar (zo ge)wilde leven nooit meer iemand als hij vind, en hij die dan een vrouw en kinderen heeft zoals hij dat wilde.
Praten zal sowieso moeten en dan maar met de flow meegaan om te zien wat er gebeurt.

Verder lijken Poolbal's tips me erg goed!
  zondag 11 mei 2014 @ 04:43:08 #69
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139818138
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:41 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jij bent degene die spelletjes speelt, bewust of niet. Het enige wat ik lees is 'ik ik ik'. Veel meer kan ik van dit topic niet maken..
Da's vrij logisch, TS post hier nu even voor zichzelf. Ik denk dat zij van jouw reply nog veel minder kan maken.
pi_139818144
quote:

[..]

Doe geen moeite dude. Rationaliteit is hier niet gewenst.
pi_139818146
quote:

[..]

"Ik wilde per se mijn deel van de huur betalen" > daar staat een 'ik', maar de inhoud is niet egoistisch, integendeel. Dus beetje flauw om alleen maar 'ikjes' te tellen...
pi_139818148
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:38 schreef Poolbal het volgende:
Zo'n break zou wel kunnen werken, maar gaat ook vaak fout. Ik zou dus het probleem ter sprake brengen. En op zo'n manier dat jij wilt voorkomen dat het huwelijk hier later om gaat stranden. Dan kan het ook nog dat hij zelf zegt dat hij niet in een huwelijk vol twijfel wil zitten en je dan maar je ding laat doen tot je er klaar voor bent.
Maar de kans acht ik groter dat hij het zal pushen tot: het is nu of nooit.

Wat je ook nog kan doen is een gedachteexperiment: 'onder welke voorwaarden wil ik wel dit huwelijk in?'. Voorwaarden kunnen zijn: 'ik wil een verdomd spannend sexleven' 'ik wil veel romantiek' 'ik wil genoeg luxe' enz. Als je die voorwaarden op een rijtje hebt kan je gaan inschatten of dat in dit huwelijk te bereiken is. Zo niet: hmm.. probleem. Wel: dan kan je het er met hem over gaan hebben.

Een ander gedachteexperiment: ga in een stille donkere kamer op bed liggen. Ogen dicht en je gaan inbeelden dat je daadwerkelijk getrouwd bent, kindje krijgt, enz. Wat voor gevoel roept dat op?
Geen twijfel dat hij me zou pushen: nu of nooit. No way dat hij me laat gaan om 'mijn ding te doen'. Hij zal het ook niet begrijpen. Daar moet ik bij zeggen dat hijzelf zijn vrijgezellentijd echt wel gehad heeft.

Hij geeft me al heel veel. Sterker nog: ik twijfel er niet aan dat hij mij dingen kan geven die anderen niet kunnen of willen. Het heeft allemaal niets met ons eigen seks- of liefdesleven te maken. Dat zou ik allemaal kunnen en willen, voor de rest van mijn leven, met kinderen en ouder worden. Maar het gemis van dat vrijgezellenleven waarin ik gewoon kan lanterfanteren is groot.

En angst, dat is wat het allemaal bij me oproept. En dat komt helemaal door mezelf en dat gevoel van oud worden (of in ieder geval niet meer piepjong zijn, laat ik het zo zeggen) en dan niet genoten hebben van mijn vrije, jonge leven.
pi_139818151
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:44 schreef Poolbal het volgende:

[..]

"Ik wilde per se mijn deel van de huur betalen" > daar staat ik, maar de inhoud is niet egoistisch, integendeel. Dus beetje flauw om alleen maar 'ikjes' te tellen...
Ik had op de basisschool het vak "begrijpend lezen". Heb ik erg veel van geleerd en later op verder geborduurd. Misschien kunnen ze je ergens een snelcursus aanbieden?
pi_139818163
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:45 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ik had op de basisschool het vak "begrijpend lezen". Heb ik erg veel van geleerd en later op verder geborduurd. Misschien kunnen ze je ergens een snelcursus aanbieden?
Gefeliciteerd, ongetwijfeld.
pi_139818167
quote:

[..]

Hij ging meteen vol en serieus in de relatie terwijl ik hem heel lang heb laten bungelen. Zo gingen we steeds een stapje verder. Hij wilde niets liever dan mij onderhouden en ik voelde me daar ongemakkelijk bij, heel erg. Ik wilde mijn eigen huisje en mijn eigen geld en weer studeren etc. Uiteindelijk heb ik toen toegestemd om dus samen te gaan wonen, onder die voorwaarden dat ik alles zelf ging betalen. Met cadeautjes heb ik al moeite, waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat ik hem iets schuldig ben als hij me iets geeft (dat ligt aan mijzelf). Hij begon zelf over: "Hee, jij gaat hier studeren, dan is het toch veel makkelijker om hier te komen wonen?" Hij wist heel goed hoe ik over alles dacht, in het begin. En toen woonden we een paar jaar samen en ebden die gesprekken weg.
  zondag 11 mei 2014 @ 04:54:25 #76
141854 John5
Coujonjeur
pi_139818195
quote:

[..]

Flikker toch op, die vent het slachtoffer :') Ik weet niet hoe jouw relaties werken, maar ik weet hoe mijn eega over dingen denkt, zou hij ook moeten weten. Haar dan zo als een botte lul voor het blok zetten slaat gewoon helemaal nergens op.

En trouwens, empathie, probeer het eens.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_139818214
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:54 schreef John5 het volgende:

[..]

Flikker toch op, die vent het slachtoffer :') Ik weet niet hoe jouw relaties werken, maar ik weet hoe mijn eega over dingen denkt, zou hij ook moeten weten. Haar dan zo als een botte lul voor het blok zetten slaat gewoon helemaal nergens op.

Je kent iemand nooit volledig dus wat boer je toch voor een onzin op als argument.
En trouwens, empathie, probeer het eens (richting de verloofde van TS die door de minder bedeelden hier volledig vergeten wordt want TS is zo zielig).
  zondag 11 mei 2014 @ 05:02:49 #78
141854 John5
Coujonjeur
pi_139818221
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je kent iemand nooit volledig dus wat boer je toch voor een onzin op als argument.
Niet volledig, maar ik mag aannemen dat je pas met iemand wil trouwen als je weet dat zij dat ook wil, tenzij er iets compleet mis met je is. Als TS voorheen zou hebben laten blijken wel te willen trouwen en nu terug wil krabbelen, dan is d'r vent idd de gebeten hond, maar dat is blijkbaar niet het geval.
pi_139818223
Je bent 29, bijna 30 en wil nog veel doen in het leven en nog niet trouwen.

Doe het dan niet.

Het kan zo simpel zijn allemaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139818242
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:02 schreef John5 het volgende:

[..]

Niet volledig, maar ik mag aannemen dat je pas met iemand wil trouwen als je weet dat zij dat ook wil, tenzij er iets compleet mis met je is. Als TS voorheen zou hebben laten blijken wel te willen trouwen en nu terug wil krabbelen, dan is d'r vent idd de gebeten hond, maar dat is blijkbaar niet het geval.
Je kunt het nooit zeker weten totdat je het hebt gevraagd. Daarnaast moet je geen aannames maken over wanneer een mens zou willen trouwen. Niet iedereen is hier hetzelfde in.
Je zou ook kunnen zeggen dat TS alle signalen heeft afgegeven waardoor haar verloofde het juist een goed plan vond om het te vragen. Of het verzaakte om signalen af te geven die tegen het gekweekte beeld bij haar verloofde ingaan?
Daarbij kun je in de meeste posts van TS lezen dat ze verre van open en eerlijk is geweest dus veel verborgen hield. Als je iemand vertrouwt (wat logisch is in een relatie) dan ga je er vanuit dat de ander zichzelf volledig aan je toont.
pi_139818254
Egoïstisch wel ts.

Je gaat samenwonen omdat t wel handig voor je uitkomt.
Je noemt hem de leukste/liefste/beste etc.
Maar eigenlijk wil je liever nog rondneuken met anderen.

Blijkbaar is dat nooit duidelijk geworden voor jullie beiden.
Zeker niet voor hem.

Ok als ik hem was had ik zeker toch eerst wel eens gepeild of jij t zat zitten om te trouwen.

Dat nooit gebeurt?
Kan t me bijna niet voorstellen. Of ging je er maar in mee want t was wel best zo als te was?

Nouja aan de andere kant. Ti's ook niet het einde van je leven hoor om te trouwen.

Succes.
Do what you love, love what you do!
  zondag 11 mei 2014 @ 05:16:29 #82
141854 John5
Coujonjeur
pi_139818256
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:08 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je kunt het nooit zeker weten totdat je het hebt gevraagd. Daarnaast moet je geen aannames maken over wanneer een mens zou willen trouwen. Niet iedereen is hier hetzelfde in.
Je zou ook kunnen zeggen dat TS alle signalen heeft afgegeven waardoor haar verloofde het juist een goed plan vond om het te vragen. Of het verzaakte om signalen af te geven die tegen het gekweekte beeld bij haar verloofde ingaan?
Daarbij kun je in de meeste posts van TS lezen dat ze verre van open en eerlijk is geweest dus veel verborgen hield. Als je iemand vertrouwt (wat logisch is in een relatie) dan ga je er vanuit dat de ander zichzelf volledig aan je toont.
Natuurlijk weet je van je vriend/ vriendin wel of hij/ zij wil trouwen, in wat voor wereld leef jij?

Stel dat TS de grootste labielio ter wereld is en dus inderdaad "verzaakte" ( :') ) bepaalde signalen af te geven, dan merk je dat als man toch alsnog en weet je dat er iets niet in de haak zit.

Anyway, TS, hoe langer je wacht, hoe kutter het wordt.
  zondag 11 mei 2014 @ 05:17:28 #83
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_139818259
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

Doe het dan niet.

aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_139818285
Iets met 'aan het lijntje houden'.

Soms kan je je best wel Dr. Phil voelen op FOK! O+
pi_139818287
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:16 schreef John5 het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je van je vriend/ vriendin wel of hij/ zij wil trouwen, in wat voor wereld leef jij?

Stel dat TS de grootste labielio ter wereld is en dus inderdaad "verzaakte" ( :') ) bepaalde signalen af te geven, dan merk je dat als man toch alsnog en weet je dat er iets niet in de haak zit.

Anyway, TS, hoe langer je wacht, hoe kutter het wordt.
Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
pi_139818289
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:29 schreef Nemephis het volgende:
Iets met 'aan het lijntje houden'.

Soms kan je je best wel Dr. Phil voelen op FOK! O+
Hahaha alsjeblieft. Dr. Phil heeft net zo'n oppervlakkig inzicht als vele fokkers. Niet bepaald een positief iets maar schijnbaar net voldoende voor de kijkcijfers.
  zondag 11 mei 2014 @ 05:31:16 #87
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139818294
Ik schrok toen ik de OP las. Dat er nog mannen bestaan die zo out of the blue en zonder polsen vooraf hun vriendin ten huwelijk vragen! En dan nog wel ten overstaan van vrienden en familie.
Je moet wel heel sterk in je schoenebn staan wil je op zo'n moment nee (of zelfs "daar wil ik liever nog even over nadenken") zeggen - de kans dat zo'n antwoord een deuk in je relatie slaat is immers alleszins aanwezig.
Ik vind het echt heel raar van je vriend dat hij je niet van tevoren gepolst heeft hoe jij over trouwen denkt.
Vooral omdat al die anderen er blijkbaar wel van wisten.!
Geen wonder dat je je voor het blok gezet voelde.
Maar ja, hoe dan ook ben ik het eens met de conclusie van de anderen hier: je zult er echt over moeten praten met je vriend. Hoe moeilijk ook en hoe groot je angst ook dat dit een breuk zal veroorzaken. Heel veel sterkte meid, dit zal geen fijn gesprek worden...
pi_139818295
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:30 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hahaha alsjeblieft. Dr. Phil heeft net zo'n oppervlakkig inzicht als vele fokkers. Niet bepaald een positief iets maar schijnbaar net voldoende voor de kijkcijfers.
Als je het Socratisch gesprek kent, ken je Dr. Pil no typo
  zondag 11 mei 2014 @ 05:33:50 #89
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139818304
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:11 schreef Iseau het volgende:
Maar de waarheid is dat ik no way klaar ben voor een fucking huwelijk.
quote:
voor het blok gezet
gewoon ff uitleggen
en pas op de plaats ..
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 11 mei 2014 @ 05:35:11 #90
141854 John5
Coujonjeur
pi_139818306
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:29 schreef RichardDawkins het volgende:
een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.
Gast, laat me niet lachen.

Ik zeg het nog een keer, gebruik je mad psychologie skillz eens op jezelf, je klinkt als een iemand met gebrek aan empathie plus een vleugje narcisme. Ik heb te doen met jouw wereld, al zullen daar gelukkig vast niet veel mensen wonen.

Anyway, erg benieuwd waar dit schip gaat stranden :9
pi_139818339
quote:

[..]

zeik niet zo. T klinkt alsof je zelf gekwetst bent en het op haar projecteert :s je overdrijft , het is best begrijpelijk dat ts ja heeft gezegd aangezien iedereen erbij was.
pi_139818349
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef madeliefff het volgende:

[..]

zeik niet zo. T klinkt alsof je zelf gekwetst bent en het op haar projecteert :s je overdrijft , het is best begrijpelijk dat ts ja heeft gezegd aangezien iedereen erbij was.
Hahaha veel verder kun je niet van inhoudelijk reageren afzitten.
pi_139818378
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:54 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hangt er van af hoe je het bekijkt..
pi_139818394
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:54 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

jammer dat jij niet inhoudelijk op mijn bericht reageert ;)
pi_139818417
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Voor iemand die niet sterk in zijn/haar schoenen staat en gevoelig is voor peer pressure wel ja.

Nu moet ze leven met die foute beslissing. Als ze slim is, trouwt ze gewoon niet en gaat ze lekker backpacken ofzo.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139818457
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:15 schreef kree het volgende:
Egoïstisch wel ts.

Je gaat samenwonen omdat t wel handig voor je uitkomt.
Je noemt hem de leukste/liefste/beste etc.
Maar eigenlijk wil je liever nog rondneuken met anderen.

Blijkbaar is dat nooit duidelijk geworden voor jullie beiden.
Zeker niet voor hem.

Ok als ik hem was had ik zeker toch eerst wel eens gepeild of jij t zat zitten om te trouwen.

Dat nooit gebeurt?
Kan t me bijna niet voorstellen. Of ging je er maar in mee want t was wel best zo als te was?

Nouja aan de andere kant. Ti's ook niet het einde van je leven hoor om te trouwen.

Succes.
Ik wilde eerst beslist nog niet samenwonen en hij haalde me maar over om uiteindelijk te komen met: "Joh, je gaat hier studeren, kom hier dan wonen, dat is veel makkelijker en dan zien we het wel" en toen werd het heel leuk nadat we compromissen hadden gesloten over dingen betalen en tijd voor onszelf etc. In de drie jaar dat we samenwonen ging het steeds minder over mijn angsten voor vastigheid omdat het zo prima ging. Af en toe zei hij weleens iets als 'later als wij gaan trouwen' maar het was heel abstract en ver weg in mijn beleving en hij zei het ook meer op een grappige manier. Ik had weleens mijn twijfels maar die waren nooit zo erg als nu, dit heeft dat echt getriggerd, dat aanzoek. Het wordt tijd voor een keuze maar het is een heel grote keuze en het is eigenlijk kiezen tussen twee kwaden in de zin van dat er aan beide keuzes een enorm nadeel kleeft.
pi_139818462
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

Doe het dan niet.

Het is of een aantal jaar 'losgaan' en hem dan kwijt zijn of me toch serieus aan hem binden en altijd balen dat ik niet van jonge jaren als vrijgezel heb genoten.
pi_139818471
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor iemand die niet sterk in zijn/haar schoenen staat en gevoelig is voor peer pressure wel ja.

Nu moet ze leven met die foute beslissing. Als ze slim is, trouwt ze gewoon niet en gaat ze lekker backpacken ofzo.
Het enige waar ik mezelf echt niet schuldig aan vind is aan het 'ja' zeggen op het aanzoek. Iedereen was er, ook zijn moeder die net weduwe is geworden en dol op mij is (ik ook op haar), met tranen in haar ogen, geroep dat het te lang duurde door allemaal blije mensen, dus ondanks dat ik gezwicht ben voor die druk sta ik normaliter echt wel stevig in mijn schoenen maar kon ik geen 'nee' zeggen. Het was zo enorm opgezet allemaal, iedereen wist het, bowlingcentrum leeg, bandje erbij, het was too much en ik baal ervan dat hij me in die positie heeft gebracht. Daar ben ik echt boos om en dat word eigenlijk alleen maar erger. Ik heb het totaal niet aan zien komen, we zaten sinds ongeveer anderhalf jaar in een stabiele flow en waren gelukkig samen, was dat dan genoeg om me ten huwelijk te vragen? Dus dat vind ik niet mijn schuld, het enige wat ik hem schuldig ben is dat ik vol 'ja' of 'nee' moet zeggen (tegen de relatie) nu en niet veel later.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iseau op 11-05-2014 06:44:48 ]
pi_139818488
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:39 schreef Iseau het volgende:

[..]

Het enige waar ik mezelf echt niet schuldig aan vind is aan het 'ja' zeggen op het aanzoek. Iedereen was er, ook zijn moeder die net weduwe is geworden en dol op mij is (ik ook op haar), met tranen in haar ogen, geroep dat het te lang duurde, dus ondanks dat ik gezwicht ben voor die druk sta ik normaliter echt wel stevig in mijn schoenen maar kon ik geen 'nee' zeggen. Het was zo enorm opgezet allemaal, iedereen wist het, bowlingcentrum leeg, bandje erbij, het was too much en ik baal ervan dat hij me in die positie heeft gebracht. Daar ben ik echt boos om en dat word eigenlijk alleen maar erger. Ik heb het totaal niet aan zien komen, we zaten sinds ongeveer anderhalf jaar in een stabiele flow en waren gelukkig samen, was dat dan genoeg om me ten huwelijk te vragen? Dus dat vind ik niet mijn schuld, het enige wat ik hem schuldig ben is dat ik vol 'ja' of 'nee' moet zeggen (tegen de relatie) nu en niet veel later.
Dat je overdonderd bent en je daar niet prettig bij voelt, lijkt me logisch. In mijn ogen wil dat al zeggen dat hij niet de ware voor je is. Niet omdat je twijfelt, maar omdat hij blijkbaar niet kan wachten en jou kan inschatten maar het wel zo móet doen (uit onzekerheid) om die peer pressure op je te laten werken.

Trouwen moet je doen als je er klaar voor bent, eerder is zonde. Het is jouw leven, jouw keuzes en jouw beslissing. Ga een tijdje reizen, is goed voor je (her)orientatie.

pi_139818557
quote:
Hier was ik bang voor.

Ah pijnlijke video.
pi_139818558
Al zou je trouwen, een relatie waarin dingen achtergehouden worden en niet bespreekbaar zijn, zal denk ik toch geen stand houden. En heb jij echt zin om je hele leven 'wat als...' te denken? Daarnaast verdient je vriend ook beter, al doet ie misschien nog zoveel fout (dat weet ik niet), eerlijkheid is ontzettend belangrijk in een relatie, jij geeft hem dat niet. Ga met hem praten, ik denk dat je weinig andere keus hebt.
pi_139818568
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat je overdonderd bent en je daar niet prettig bij voelt, lijkt me logisch. In mijn ogen wil dat al zeggen dat hij niet de ware voor je is. Niet omdat je twijfelt, maar omdat hij blijkbaar niet kan wachten en jou kan inschatten maar het wel zo móet doen (uit onzekerheid) om die peer pressure op je te laten werken.

Trouwen moet je doen als je er klaar voor bent, eerder is zonde. Het is jouw leven, jouw keuzes en jouw beslissing. Ga een tijdje reizen, is goed voor je (her)orientatie.
Nee, dat lijkt me ook bepaald geen goed idee. Nu nog een duidelijke oplossing vinden waar ik echt achter sta. Een break zou het mooiste zijn inderdaad, maar dat gaat niet, aangezien ik in zo'n break volledig vrij zou willen zijn en ik ben bang dat als hij 'de ware' is hij me niet op die manier zou laten gaan en op me zou wachten. Niemand begrijpt dat, dan zou de relatie wel niet kloppen, als ik dat wil.
pi_139818575
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:01 schreef Holyme het volgende:
Al zou je trouwen, een relatie waarin dingen achtergehouden worden en niet bespreekbaar zijn, zal denk ik toch geen stand houden. En heb jij echt zin om je hele leven 'wat als...' te denken? Daarnaast verdient je vriend ook beter, al doet ie misschien nog zoveel fout (dat weet ik niet), eerlijkheid is ontzettend belangrijk in een relatie, jij geeft hem dat niet. Ga met hem praten, ik denk dat je weinig andere keus hebt.
Eens met alles, ik denk dat ik ook weinig andere keus heb, en terecht. Nu nog de juiste beslissing maken en de moed verzamelen.
pi_139818600
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:07 schreef Iseau het volgende:

[..]

Eens met alles, ik denk dat ik ook weinig andere keus heb, en terecht. Nu nog de juiste beslissing maken en de moed verzamelen.
Mja makkelijk zal 't niet zijn :N Maar probeer te onthouden dat het waarschijnlijk met de dag moeilijker wordt, en elke dag is er weer eentje waarin je vriend dingen voor het huwelijk kan bedenken en enthousiaster kan worden, en over kinderen kan gaan denken enzo. Jij kan uiteindelijk alleen vanuit jezelf de juiste keuze maken, hoe hij daarop reageert is aan hem, en ja de kans zal vast wel groot zijn dat de relatie barst. Maar ik denk dat het belangrijk is dat jij jezelf in de ogen kan blijven kijken en dus niet doorgaan met oneerlijk zijn.
pi_139818660
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:18 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mja makkelijk zal 't niet zijn :N Maar probeer te onthouden dat het waarschijnlijk met de dag moeilijker wordt, en elke dag is er weer eentje waarin je vriend dingen voor het huwelijk kan bedenken en enthousiaster kan worden, en over kinderen kan gaan denken enzo. Jij kan uiteindelijk alleen vanuit jezelf de juiste keuze maken, hoe hij daarop reageert is aan hem, en ja de kans zal vast wel groot zijn dat de relatie barst. Maar ik denk dat het belangrijk is dat jij jezelf in de ogen kan blijven kijken en dus niet doorgaan met oneerlijk zijn.
Bedenk 1 ding, het huwelijk is slechts een papiertje.
pi_139818701
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:39 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je hem dat ook gunt. Jeetje, je hebt er wel een zooitje van gemaakt zeg. Het is niet meer dan logisch dat je inmiddels zou moeten weten of je de rest van je leven je aan hem wilt binden. Je klinkt nu alsof je hem aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk tegenover hem. Als hij iemand zoekt om mee te trouwen en kinderen te krijgen dan moet je hem dat geven of hem loslaten zodat hij zijn droom elders waar kan maken. Zijn dromen zijn ook belangrijk voor hem.

Je hebt het telkens over "de ware". Het komt op mij over alsof je in disneyverhalen gelooft. Er zijn 3 miljard mannen op de wereld, ongetwijfeld zijn er 30 miljoen "de ware". Dat betekent niet dat je geen spijt kan gaan krijgen als je het uitmaakt, maar je mag wel iets realistischer zijn.

Ik heb echt enorm veel medelijden met hem. Ik hoop dat je snel een serieuze beslissing maakt.
  zondag 11 mei 2014 @ 07:58:21 #107
187510 IrCute
Americunt
pi_139818718
Ik denk persoonlijk dat je teveel waarde hecht aan het ''vrijgezelle leven''. Ik ken persoonlijk niemand die echt gelukkig wordt van een beetje rondneuken. Het is ook niet iets wat je ''moet'' meegemaakt hebben naar mijn mening.

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je 3 jaar lang samenwoont en nu ineens enorm gaat twijfelen omdat hij je te huwelijk heeft gevraagd. Als je er zo erg mee zit waarom had je het dan niet eerder beeindigd?
pi_139818731
quote:
3s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bedenk 1 ding, het huwelijk is slechts een papiertje.
Dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk.
pi_139818735
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:53 schreef Vlier het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je hem dat ook gunt. Jeetje, je hebt er wel een zooitje van gemaakt zeg. Het is niet meer dan logisch dat je inmiddels zou moeten weten of je de rest van je leven je aan hem wilt binden. Je klinkt nu alsof je hem aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk tegenover hem. Als hij iemand zoekt om mee te trouwen en kinderen te krijgen dan moet je hem dat geven of hem loslaten zodat hij zijn droom elders waar kan maken. Zijn dromen zijn ook belangrijk voor hem.

Je hebt het telkens over "de ware". Het komt op mij over alsof je in disneyverhalen gelooft. Er zijn 3 miljard mannen op de wereld, ongetwijfeld zijn er 30 miljoen "de ware". Dat betekent niet dat je geen spijt kan gaan krijgen als je het uitmaakt, maar je mag wel iets realistischer zijn.

Ik heb echt enorm veel medelijden met hem. Ik hoop dat je snel een serieuze beslissing maakt.
Nee hoor, ik praat zelf nooit in termen als 'de ware', vandaar dat het ook tussen haakjes stond (iemand anders begon erover). Wel is het voor mij zo dat ik nooit verliefd word. Ik voel me wel op andere manieren aangetrokken tot andere mannen, maar niet met gevoelens. Dat maakt ook het verschil.
pi_139818743
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:03 schreef Iseau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik praat zelf nooit in termen als 'de ware', vandaar dat het ook tussen haakjes stond (iemand anders begon erover). Wel is het voor mij zo dat ik nooit verliefd word. Ik voel me wel op andere manieren aangetrokken tot andere mannen, maar niet met gevoelens. Dat maakt ook het verschil.
Werd je wel verliefd op deze?
Wat verwacht je van het vrijgezelle leven? Wat mis je nu precies? Seks of spanning of wat?
pi_139818757
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:58 schreef IrCute het volgende:
Ik denk persoonlijk dat je teveel waarde hecht aan het ''vrijgezelle leven''. Ik ken persoonlijk niemand die echt gelukkig wordt van een beetje rondneuken. Het is ook niet iets wat je ''moet'' meegemaakt hebben naar mijn mening.

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je 3 jaar lang samenwoont en nu ineens enorm gaat twijfelen omdat hij je te huwelijk heeft gevraagd. Als je er zo erg mee zit waarom had je het dan niet eerder beeindigd?
Ik twijfelde vanaf het begin al. Toen ik ziek was verheugde ik me enorm op weer lekker uitgaan, mijn vrijgezellenleven. En toen kwam ik hem tegen en werd ik verliefd, heel erg verliefd. Wat ik bijna nooit heb. Ik heb wel steeds de boot afgehouden, ben steeds eerlijk tegen hem geweest, hij begreep er niets van dat ik verliefd kon zijn en me toch niet wilde binden maar dat was zo. Uiteindelijk ben ik toch de relatie met hem aangegaan omdat ik dacht: straks krijg ik spijt dat ik dit heb laten gaan voor 'het wilde leven'. Maar ik was toen ook nog maar 24 of zo. Toen ging het steeds verder, relatie, samenwonen. We hebben er ook veel over gepraat en hoewel hij het nooit echt serieus nam (omdat hij het niet begreep) wist hij er dus van. En het afgelopen anderhalf jaar is het dus enorm goed gegaan, toen was ik ook echt gelukkig en zaten we steeds in dezelfde flow. Toen vroeg-ie me inééns ten huwelijk en dat heeft me gewoon heel erg getriggerd, terug in de tijd qua gevoel en bindingsangst.
pi_139818760
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:06 schreef Vlier het volgende:

[..]

Werd je wel verliefd op deze?
Wat verwacht je van het vrijgezelle leven? Wat mis je nu precies? Seks of spanning of wat?
Heel erg verliefd, daarom wilde ik ook juist die relatie toch aangaan. Het overkomt me nooit en hij is de leukste man die ik ooit heb ontmoet, dat is het rare. Het gaat dus inderdaad om de spanning denk ik. Het is iets wat hij mij niet kan geven want het gaat juist om die spanning met vreemden, want juist seksueel gezien is alles geweldig.
pi_139818776
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:09 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik twijfelde vanaf het begin al. Toen ik ziek was verheugde ik me enorm op weer lekker uitgaan, mijn vrijgezellenleven. En toen kwam ik hem tegen en werd ik verliefd, heel erg verliefd. Wat ik bijna nooit heb. Ik heb wel steeds de boot afgehouden, ben steeds eerlijk tegen hem geweest, hij begreep er niets van dat ik verliefd kon zijn en me toch niet wilde binden maar dat was zo. Uiteindelijk ben ik toch de relatie met hem aangegaan omdat ik dacht: straks krijg ik spijt dat ik dit heb laten gaan voor 'het wilde leven'. Maar ik was toen ook nog maar 24 of zo. Toen ging het steeds verder, relatie, samenwonen. We hebben er ook veel over gepraat en hoewel hij het nooit echt serieus nam (omdat hij het niet begreep) wist hij er dus van. En het afgelopen anderhalf jaar is het dus enorm goed gegaan, toen was ik ook echt gelukkig en zaten we steeds in dezelfde flow. Toen vroeg-ie me inééns ten huwelijk en dat heeft me gewoon heel erg getriggerd, terug in de tijd qua gevoel en bindingsangst.
Tja, sorry ik snap dat niet. Wat is nou "het wilde leven" voor jou? Uitgaan? Telkens een andere man, bezopen worden? Twee van de drie kan jne ook met je partner doen namelijk. Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven maar ik denk wel dat je moet beslissen of je dat wilde leven achter je kan laten if niet. Kan je niet een weekje met een vriendin op vakantie om er over na te denken? Even weg van alles enzo....
pi_139818789
quote:
9s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:10 schreef Iseau het volgende:

[..]

Heel erg verliefd, daarom wilde ik ook juist die relatie toch aangaan. Het overkomt me nooit en hij is de leukste man die ik ooit heb ontmoet, dat is het rare. Het gaat dus inderdaad om de spanning denk ik. Het is iets wat hij mij niet kan geven want het gaat juist om die spanning met vreemden, want juist seksueel gezien is alles geweldig.
Oh wacht, inmiddels hen je geantwoord :)
Wat is er zo belangrijk aan spanning met vreemden? Wil je je populair voelen of mis je spanning in de relatie? Kan je daar binnen je relatie ook niet een draaii aan geven? Desnoods een rollenspel ofzo?
pi_139818801
Ik zou je serieus die vakantie willen aanraden. Lekker naar turkeije, een keertje goed verbranden, dronken worden met een vriendin en veel te laat je bed in. En ondertussen op t strand nadenken en praten of je dit wel of niet moet doen.
pi_139818821
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:19 schreef Vlier het volgende:

[..]

Oh wacht, inmiddels hen je geantwoord :)
Wat is er zo belangrijk aan spanning met vreemden? Wil je je populair voelen of mis je spanning in de relatie? Kan je daar binnen je relatie ook niet een draaii aan geven? Desnoods een rollenspel ofzo?
Rollenspellen doen we bijna altijd, eigenlijk :{. Op mijn aandringen. Stom dat ik dat nu pas op die manier aan elkaar koppel. Ik moet inderdaad bij mezelf gaan zoeken wat dit is. Ik weet ook niet wat ik er precies zo leuk aan vind, behalve die spanning. Als ik nu met iemand flirt is die spanning er ook maar het gaat niet alleen om het populair voelen, want het flirten alleen is niet genoeg voor mijn gevoel.
  zondag 11 mei 2014 @ 08:27:34 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_139818826
Ik zou ook boos zijn als iemand me zo voor het blok zet. Dan moet je in een paar seconden tijd ineens uit het niks bedenken of je iemand voor schut zet of niet. Ik had ook ja gezegd en achteraf nee gedacht.
Heb niet alle reacties gelezen maar: Ik zou het hem uitleggen, als compromis zou je verloofd kunnen blijven maar gewoon nog geen trouwplannen maken, doen zoveel mensen.
  zondag 11 mei 2014 @ 08:28:24 #118
230788 n8n
Pragmatisch
pi_139818832
De actie van je vriend was niet handig maar wel goed bedoeld, maakt het niet beter behalve dat de vriend waarschijnlijk meer gefocust was op de overdonderende romantiek door het op die plek te doen met vrienden en familie.

Ik heb overigens een vergelijkbare situatie gehad waarbij het wel op een break uitliep (relatie op jonge leeftijd, break van een jaar). Was een geweldige tijd maar qua seksuele spanning kwam ik er achter dat het allemaal niet zo spannend was. Periode was wel weer goed voor me omdat je er achter komt wat je wilt. Jammere is alleen dat men in de regel niet op elkaar blijft wachten.

Zou het sowieso bespreken. Hoe langer je wacht des te groter het wordt. Hoef je ook niet een heel punt te maken van het voor het blok zetten want dan begin je al met een nog moeilijker gesprek dat alleen maar meer onnodige verwarring, vragen en frustratie oproept. Zeg wel dat je overdonderd was of iets in die richting maar ga daarna direct over op de kern: je bent in conflict met jezelf wat betreft deze relatie. Staat ook verder los van trouwen want het is nu al een probleem aan jullie fundatie.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_139818901
quote:

Jezus fucking christ.
Ben jij de verloofde van TS ofzo :')

Ben het er wel mee eens dat TS een labiel figuur is. "Ik ben gek op hem, wil bij hem samen zijn maar wil vrijheid.." Typisch vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 08:46:33 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 08:51:36 #120
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_139818928
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:46 schreef Funkel het volgende:

[..]

Ben jij de verloofde van TS ofzo :')

Ben het er wel mee eens dat TS een labiel figuur is. "Ik ben gek op hem, wil bij hem samen zijn maar wil vrijheid.." Typisch vrouw.
Genoeg mannen die ook zo denken, is niet alleen iets voor vrouwen.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:11:40 #121
425929 Starfucker_
Starfuckers, Inc.
pi_139819048
quote:
Ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind.

Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken.
Dit klinkt niet echt als iets met een gezonde toekomst. Je vind het erg leuk met hem en hebt ook gevoelens voor hem, maar blijkbaar niet sterk genoeg dat je hem ook als je man ziet.

Na 5 jaar samen en jaren samenwonen lijkt het mij toch logisch dat je een conclusie kan trekken of je nu wél of niet de rest van je leven met hem wilt spenderen.

Publiekelijk ten huwelijk vragen.... waarschijnlijk leek het hem gewoon leuk. Denk niet dat hij 'extra' druk op je wilde plaatsen. Jij ervaart het wel zo omdat je niet zoveel van hem houdt.

Lastige situatie voor je, dat wel.
I play a game, it's called insincerity
pi_139819102
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:47:14 #123
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139819394
TS, waarom denk je dat het uitstellen van een huwelijk het einde van je relatie zou zijn? Als je het uitlegt zoals je hier gedaan hebt zal hij het toch wel kunnen begrijpen? Je bent nog jong, jullie zijn nog geen 10 jaar samen ofzo.. zo vreemd is het dan toch niet om nog even te wachten tot het allemaal wat minder warrig is in je hoofd?
Wat betreft dat aanzoek, tja, zo was het ook niet echt mogelijk om er eens uitgebreid over na te denken natuurlijk.. Dat zal iedereen wel begrijpen lijkt me.

Ik denk dat je nu gewoon voor jezelf moet uitmaken of je wil doorgaan zoals het de afgelopen 1,5 jaar ging (de stabiele flow waar jullie in zaten) of dat je het allemaal wil opgeven voor het vrijgezellenleven. Veel relaties eindigen omdat 1 van de 2 snakt naar vrijheid. Of het het uiteindelijk allemaal waard was betwijfel ik, maar goed. Zoiets moois laten varen voor een paar avontuurtjes.. lijkt mij erg zonde, maar als het al zo lang in je hoofd speelt is er misschien geen ontkomen meer aan.
Succes!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 11 mei 2014 @ 09:48:50 #124
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139819413
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:21 schreef Vlier het volgende:
Ik zou je serieus die vakantie willen aanraden. Lekker naar turkeije, een keertje goed verbranden, dronken worden met een vriendin en veel te laat je bed in. En ondertussen op t strand nadenken en praten of je dit wel of niet moet doen.
Dit dus

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 09:18 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
en dit dus ook :Y

Ik zou als time-out een vakantie doen, niet met hem, maar met een vriendin of zo. Ga helemaal "los" en denk eens rustig na zonder dat er veel "bekenden/vrienden" in de omgeving zijn.

Straks zit je in je "alleenstaanden" bestaan, en valt het allemaal tegen, al die wilde fantasieën die helemaal niet zo fantastisch blijken te zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_139820162
quote:

[..]

Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
Haha, deze man. :')
pi_139820405
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:28 schreef Strani het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:30 schreef Iseau het volgende:

[..]

Been there, done that. En juist nu wordt het erger. Als het me te heet onder de voeten wordt maak ik juist die fouten.

Maar als ik dit goed begrijp, ben je al vreemdgegaan (fouten gemaakt wat betreft andere mannen)? En je komt mannen tegen die je erg leuk vindt, en je doet rollenspellen op jouw aandringen? Dan vraag ik me ook een beetje af of je van hem houdt als man van je leven, of meer als je beste maatje? En als ik die quotes goed begrijp, dan lijkt mij dat juist een vakantie om even je gedachten op een rijtje te zetten wel 'ns helemaal verkeerd kunnen gaan wat betreft andere mannen ontmoeten.

Ik denk echt dat praten de beste oplossing is, wat ook de uitkomst is, dingen verborgen houden is imo nooit een goed idee. En als je vriend zonder er vaak over gesproken te hebben of te checken hoe je je nu voelt in de relatie (wetende dat je in eerste instantie eigenlijk niet eens wou samenwonen) zo'n aanzoek doet, lijkt het me ook niet dat hij enig idee heeft dat jij het anders ziet. Hij is bezig met trouwen, en waarschijnlijk ook met de voor veel mensen logische volgende stap, kinderen krijgen. Jij denkt aan het missen van spanning, flirten, andere mannen. Die dingen liggen behoorlijk ver uit elkaar, en om dat naar elkaar toe te brengen (mochten jullie dat willen) zal er echt gepraat moeten worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:09:30 #127
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_139820465
het is natuurlijk ook raar dat je vriend kennelijk het idee had dat als hij je ten overstaan van al jullie vrienden en familie ten huwelijk zou vragen, dat je dan gewoon ja zou zeggen. dat deed je dus ook, maar kennelijk had hij het idee dat je het dus graag zou willen, anders had ie het wel iets meer prive gedaan.

hoe kan dat? als jij het eigenlijk helemaal niet wil?
praten jullie uberhaubt wel?
of heeft hij gewoon een plaat voor zn kop en probeerde hij het zo af te dwingen?

hoe dan ook, het klopt niet.

en verder, als ik het zo een beetje lees; je kan het uitmaken, en lekker los gaan, en dan is het grote kans dat je er over een jaar spijt van hebt.
of je kan dit doorzetten, en altijd het gevoel houden dat je een fout hebt gemaakt.

maar ja, als je dan toch moet kiezen, zou ik in ieder geval eerlijk zijn, en hem zeggen dat je nu nog niet wilt trouwen. dat je er helemaal niet klaar voor bent, en dat je misschien zelfs een tijdje uit elkaar wilt. verschrikkelijk voor hem, maar hij heeft ook niks aan een ongelukkig huwelijk. en het is zn eigen schuld, had ie het maar niet zo moeten afdwingen.
pi_139820539
De genen van TS snakken naar andere piemels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 11 mei 2014 @ 11:21:54 #129
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139820696
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
pi_139820738
Hij dacht vast: als ik haar niet tegenover de hele vriendenkring en familie ten huwelijk vraag zal ze nooit de stap zetten. Hij zal toch ook wel door hebben dat hij elke keer het voortouw moet nemen en jij er na wat gespartel volgt?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zondag 11 mei 2014 @ 11:37:12 #131
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_139821017
Heb je niet serieus bindingsangst?

Eigenlijk heb je geen rationele en gevoelsargumenten anders dan dat je niet wil binden...
Beetje zonde als je relatie kwijt raakt, uit angst alleen.
Misschien verstandig met een psycholoog te praten.
Als je wel kinderen wil en je bent nu 30 dan heb je over vijf jaar (wanneer jij denkt er aan toe te zijn) niet veel tijd meer.

Uiteraard zou ik dit met je vriend bespreken. Iets houd me tegen, en ik moet uitvinden wat...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 mei 2014 @ 11:38:46 #132
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_139821053
Vandaag nog melden dit aan hem. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Succes :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_139821055
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haha, deze man. :')
ja hij is niet helemaal 100% en heeft t zelf niet door
  zondag 11 mei 2014 @ 11:39:51 #134
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_139821083
quote:

[..]

_O_ Zo hard hopen dat dit echt is.
Dit, dus.
pi_139821154
Het is duidelijk dat jij momenteel anders in het leven staat dan hij. Hij wil zich binden aan iemand en iets opbouwen zoals een gezin en jij wilt nog eerste genieten van het vrijgezellenbestaan/rondsletten voordat jij gaat settelen.

Op dit moment verspil jij de tijd van jouw vriend. Hij kan in de tijd dat jij nu twijfelt over de juiste beslissing ook op zoek gaan naar iemand die wel op zoek is naar hetzelfde als hem. Jij houdt hem nu aan het lijntje door jouw twijfels. Denk er goed over na, maak dan een keuze en vertel dat tegen hem. Hoe langer je wacht hoe harder het uiteindelijk aankomt.

Je neemt daarbij het risico dat je hem voorgoed kwijt raakt. Aan andere kant zou je zomaar alsnog weer bij hem terug kunnen komen over een paar jaar.
pi_139821277
Bindingsangst gecombineerd met het prins op het witte paard syndroom...

Bang on je vast te leggen en nog te veel geloven in sprookjes en niet in hoe relaties in het echt nu eenmaal werken.

Maargoed, zadel je vriend dat niet mee op. Vertel hem gewoon eerlijk dat je er niet klaar voor bent en anderen wilt neuken, want daar komt het op neer. Neem de vrijheid die je nodig hebt, maar accepteer dat dan wel de consequentie van.
Whatever...
pi_139821478
quote:
Even onder een kloontje dan maar...

Ik ben bijna een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend met wie ik vijf jaar samen ben en drie jaar samenwoon. Sommige mensen zouden zeggen dat dat lang is, lang genoeg voor serieuzer stappen, maar anderen zouden zeggen dat het niets voorstelt. Zelf vind ik dat laatste. Ik heb het naar mijn zin met mijn vriend, ik wil nu niet anders, maar wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Vooral de laatste tijd, dat is het pijnlijke, ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind. Hij wilde meteen samenwonen en ik wilde dat beslist niet. Toen ging ik (weer) studeren en bleek het ook praktischer om met hem samen te wonen (qua afstand huis-studie) en dus niet alleen romantisch. Ik trok toen bij hem in en wilde wel per se mijn eigen deel van de huur betalen, mijn deel van de boodschappen etc. Hij wilde dat eigenlijk niet maar ik vond dat wel belangrijk. Nu wonen we dus alweer drie jaar samen en het gaat enorm goed. We zijn echt gek op elkaar, ik hou ontzettend van hem en ben echt gelukkig nu. Het gaat bijna altijd goed tussen ons.

Maar toch... afgelopen maand, 10 april om precies te zijn gingen we bowlen en uit eten met onze gezamelijke vriendengroep en er was ook familie bij. Dat is niet zo heel raar dus ik stond daar niet van te kijken. We hebben dat vaker gedaan. We zijn erg sociale mensen, allebei, dat is prima. We gingen bowlen en daarna ergens eten of drinken met onze vrienden. Maar wat er gebeurde was dat hij me, jawel, ten huwelijk vroeg. In het bowlingcentrum (waar we elkaar ook ontmoet hebben vijf jaar geleden, vandaar denk ik). Dure ring, vrienden die er duidelijk al van wisten, in de spotlights. Hij op zijn knieën. Ik was echt in shock. Wel lachen natuurlijk, wat moest ik anders. En toen zei ik 'ja'. Maar de waarheid is dat ik no way klaar ben voor een fucking huwelijk. Ik had alleen het gevoel niet anders te kunnen, zo in het middelpunt van de belangstelling. Wat moest ik dan? 'Nee' zeggen? Ik wilde hem ook niet voor schut zetten natuurlijk.

De volgende dag na toch best een leuke avond en nacht drong het allemaal enorm door. Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima. En dan vraagt hij me ten huwelijk. En al zijn vrienden en familie zijn daar getuige van. Ik zeg 'ja'. Help.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken. We kunnen het ook makkelijk betalen, althans hij en zijn ouders die dat dolgraag willen. De mijne trouwens ook denk ik.

Eerlijk zijn lijkt misschien logisch voor jullie, maar ik weet dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. Als ik zeg dat ik dit (nog) niet wil bedoel ik dus. Ik moet trouwens ook zeggen: ik ben best wel boos op hem, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Want wat heeft hij me eigenlijk voor het blok gezet. Of niet? Ik vind van wel, omdat hij het me echt moeilijk heeft gemaakt om 'nee' te kunnen zeggen.

Helphelphelp.

PS. Ik ben een beetje dronken, dus sorry alvast voor mijn onsamenhangende verhaal.
Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
pi_139821721
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:21 schreef TerryStone het volgende:
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
_O- FOK is niet de ideale plek om zulke topics te starten.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:12:34 #139
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_139821818
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
Maar dat is ze niet, dus dat zou weer een leugen zijn.
pi_139821939
Als je nu al weet dat je niet wil zorg dan alsjeblieft niet voor een drama vlak voor het ja woord
pi_139821988
Je bent boos op je vriend omdat hij je ten huwelijk heeft gevraagd en jij niet het lef had om "nee" te zeggen?

Juist ja... :')
  zondag 11 mei 2014 @ 12:22:10 #142
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822019
quote:
Jij had ook al een paar drankjes in je kraag liggen zeker mattie?
Ik ga naar huis.
pi_139822070
quote:
Hier was ik bang voor.

Wat is er?

Deze vrouw is gewoon eerlijk, zoals het hoort.

Die eerste dan.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:27:00 #144
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822138
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Ik ga naar huis.
pi_139822197
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:54 schreef John5 het volgende:

[..]

_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
pi_139822242
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:27 schreef nietzman het volgende:
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Lol in je leven willen hebben staat gelijk aan puberen?

Of hoe bedoel je dit?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:31:59 #147
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822247
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
pi_139822322
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
Wat is daar in godsnaam lastig aan?

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
pi_139822392
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar in godsnaam lastig aan?
Ehm, dat zowel je vriend als jij keihard afgaan in bijzijn van familie en vrienden wellicht?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:40:07 #150
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822431
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
Lukt best als je met z'n tweetjes romantisch aan het dineren bent.

Als het tijdens een bowlingpartijtje met familie en de halve vriendinkring, en iedereen al euforisch "ja-ja-ja" staat te roepen en je vriend zit op z'n knie met een dikke ring...lijkt het mij toch lastig om dan nee te zeggen, of je moet ook heel de sfeer verpesten.

Ik ken koppels zat die al gekozen hebben om te trouwen maar nog geen datum hebben geprikt.

Maar ondertussen heeft TS al een maand gewacht.
pi_139822445
quote:

[..]

Ik ben 29, word 30 volgende week. Ben eigenlijk sowieso labiel momenteel, ik weet gewoon echt niet wat ik wil en ben 'in het geheim' boos op mijn vriend. Niemand weet dat, iedereen is zo blij voor ons, blablabla. Maar ik ben boos en tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik wilde ook alleen maar samenwonen omdat dat dus beter was qua locatie en omdat ik graag bij hem was (en ben!) en ik heb dat ook verteld destijds, dat we huisgenoten zouden zijn, dat hij het zo moest zien, maar dat het niet een soort verbintenis moest zijn.
Wel een raar verhaal dat je met hem bent gaan samenwonen, jij hem verteld zou hebben dat je geen relatie o.i.d. wil maar dan vervolgens hebben jullie toch wel al 3 jaar een relatie?
quote:
Misschien was hij het even vergeten omdat het drie jaar geleden is en het sinds het samenwonen zo goed gaat allemaal.
Of misschien had jij hem gewoon niet in die 3 jaar duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel steekt.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:42:10 #152
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822474
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
Lol in je leven willen hebben staat gelijk aan puberen?

Of hoe bedoel je dit?
En de enige manier om lol in je leven te hebben is door nog wat rond te gaan neuken? Ze komt niet echt over alsof ze verder 'lol' in haar leven mist, ze wil zich alleen overgeven aan wat dierlijkere instincten. Prima TS, maar dan eerst volwassen worden, je bent praktisch dertig.
Ik ga naar huis.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:49:19 #153
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139822676
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

En de enige manier om lol in je leven te hebben is door nog wat rond te gaan neuken? Ze komt niet echt over alsof ze verder 'lol' in haar leven mist, ze wil zich alleen overgeven aan wat dierlijkere instincten. Prima TS, maar dan eerst volwassen worden, je bent praktisch dertig.
Ze lijkt zich ook niet echt te beseffen dat het biologisch klokje doortikt en als ze al mooi is dat ook niet altijd gaat blijven. Maar hey, vreemde piemels willen is natuurlijk uitstekend prioriteiten stellen enzo.
pi_139822692
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ze lijkt zich ook niet echt te beseffen dat het biologisch klokje doortikt en als ze al mooi is dat ook niet altijd gaat blijven. Maar hey, vreemde piemels willen is natuurlijk uitstekend prioriteiten stellen enzo.
Verbitterd much?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:51:06 #155
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139822733
Oke aan de hand van de OP wilde ik zeggen dat hij vooral stom was om iemand op zo'n manier voor het blok te zetten. (Wat je had moeten doen was direct erna of de dag erna alsnog nee zeggen.)

Maar nu ik de rest hier zo lees, zou ik zeggen dat je hem een heel andere indruk hebt gegeven van de relatie dan hoe het echt zit.

Je zei:
quote:
Die tweede optie houdt wel in dat je hem gaat vertellen waar je mee zit, je kunt het simpelweg niet maken om zulk soort dingen achter te houden.
pi_139822806
Je studeert op je 30ste nog? Ik hoop dat je een technische master volgt oid.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:59:10 #157
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139822906
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verbitterd much?
Knappe redenatie witte nicht!
pi_139822924
quote:

Het is duidelijk dat u nog niet klaar bent om te trouwen. Maak het uit met hem, want je wilt hem niet, al wil je uzelf wijsmaken dat hij misschien de ware is. Liefde is het meest natuurlijk wat er bestaat en als het geforceerd wordt dan gaat het sowieso mislukken.

En de wereld, of ik zal beter zeggen - het leven van een vrouw- draait niet alleen om een man , trouwen en kindjes maken. Als je dat niet wilt, nu of zelfs later, dan is dat helemaal niet erg hoor, maar wees gewoon eerlijk tegen hem dat u hem gewoon niet wil en maak het uit. :)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zondag 11 mei 2014 @ 13:05:03 #159
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139823039
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:53 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Je studeert op je 30ste nog? Ik hoop dat je een technische master volgt oid.
Vast psychologie.
Ik ga naar huis.
pi_139823093
quote:

[..]

:') :') :') :') :') :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_139823213
Het is wel duidelijk dat je niet eerlijk tegenover jezelf bent en laf.
pi_139823291
You done fucked up.
pi_139823394
Volgens mij kent deze situatie vooral verliezers. Bepaal voor jezelf of je nú niet wil of helemaal niet wil en kijk dan of er een oplossing te vinden is. Maar wees niet verbaasd als je kerel er een punt achter zet omdat jij zo nodig nog tien jaar terug in de tijd wil. Ik denk dat je die periode ook behoorlijk aan het romantiseren bent.

En ga eens leren beslissingen te nemen waar je achter staat. Ik zie allerlei 'besluiten' die voorzien zijn van 'mitsen en maren', het zou je sieren als je iets voor 100% doet en anders niet. Dat geeft jou duidelijkheid, maar je partner ook.
Schip ahoy!
pi_139823619
Waarom heb je überhaupt een relatie als je eigenlijk liever nog gaat rondscharrelen?
  zondag 11 mei 2014 @ 13:26:00 #165
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139823634
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom heb je überhaupt een relatie als je eigenlijk liever nog gaat rondscharrelen?
Dit. Ik snap TS ook niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het komen in deze situatie. Klunzig en je gaat veel mensen pijn doen (of jezelf).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139823692
Ik snap overigens best dat je af en toe verlangt naar het vrij rond kunnen scharrelen, maar als je ook daadwerkelijk voor ogen hebt om nog zo'n periode tegemoet te gaan, dan vat ik de hele relatie niet.
pi_139823790
quote:
Ik denk dat ze niet liever rond wil scharrelen, maar dat ze de optie om rond te scharrelen niet wil opgeven.

Bij volwassen worden hoort dat je leert om keuzes te maken en de consequenties daarvan te dragen. Dat laatste lukt steeds minder mensen, dat eerste is wel naar dat TS dat niveau op haar leeftijd nog niet heeft bereikt.

TS zou gewoon aan haar verloofde moeten laten weten dat ze het te snel vind gaan voor haar en dat ze merkt dat zij emotioneel nog te onvolwassen is om die stap te maken en dat ze daar per direct hulp voor gaat zoeken.

Dan weet die verloofde hoe de vork in de steel steekt en dat het probleem niet bij hem of de relatie ligt, maar bij haar.

Alleen: hoe komt het in godsnaam dat hij het niet weet... of... Als hij dit wel weet dat hij niet zijn aanstaande op dit punt helpt?
pi_139823816
Het is inderdaad bijzonder dat TS kennelijk van alles wil, maar geen enkel besluit in die richting neemt. En da's niet handig.
Schip ahoy!
pi_139823965
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is inderdaad bijzonder dat TS kennelijk van alles wil, maar geen enkel besluit in die richting neemt. En da's niet handig.
Ik ken (met name) vrouwen die dit probleem hebben: die willen niet iets anders, maar gewoon alles.

Gewoon een beetje te verwend, teveel geleefd in een wereld waar ze wijs is gemaakt dat alles kan.

Lijkt mij (in onze maatschappij) een groeiend probleem.

Al heeft TS er wel in extremere mate last van... Ik vrees dat er veel jongeren zijn die hier mee worstelen.
pi_139824102
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken (met name) vrouwen die dit probleem hebben: die willen niet iets anders, maar gewoon alles.

Gewoon een beetje te verwend, teveel geleefd in een wereld waar ze wijs is gemaakt dat alles kan.

Lijkt mij (in onze maatschappij) een groeiend probleem.

Al heeft TS er wel in extremere mate last van... Ik vrees dat er veel jongeren zijn die hier mee worstelen.
En daar krijgen ze last van. Want in die gedachtenkronkels gaan natuurlijk maar weinig mensen mee :)

Ik moest ook wel hier aan denken:
Schip ahoy!
pi_139824180
niet het hele topic gelezen.
maar ik vind TS toch wel erg dom.
En boos op je vriend? Why? hij heeft niks verkeerds gedaan.
pi_139824300
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:35 schreef Iseau het volgende:

[..]

Het is of een aantal jaar 'losgaan' en hem dan kwijt zijn of me toch serieus aan hem binden en altijd balen dat ik niet van jonge jaren als vrijgezel heb genoten.
Je weet eigenlijk al wat je wil: je wil als vrijgezel genieten van het leven. Het punt is dat je hem niet wil kwijtraken... :')

Ik heb nu al medelijden met je vriend.
pi_139824473
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit. Ik snap TS ook niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het komen in deze situatie. Klunzig en je gaat veel mensen pijn doen (of jezelf).
Rationele logica en emoties zijn twee totaal verschillende dingen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139824528
Meid, dit is niet de ware voor je. Bij twijfels stop gewoon met de relatie.
pi_139824582
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat TS eerst eens eerlijk tegenover zichzelf zijn voordat ze het gesprek aan gaat. Een relatie die 'prima voor nu is' heeft geen toekomst.
pi_139824760
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je weet eigenlijk al wat je wil: je wil als vrijgezel genieten van het leven. Het punt is dat je hem niet wil kwijtraken... :')

Ik heb nu al medelijden met je vriend.
Ze moet het gewoon uitmaken :) Ik zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
pi_139824904
quote:
12s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Ze moet het gewoon uitmaken :) Ik zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
Eens met deze Belg.
pi_139825179
quote:

[..]

Dat wilde ik ook zeggen, maar wil geen advies geven. :P Dan maar een reactie met een verborgen advies. ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 14:19:10 #179
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_139825248
quote:

[..]

Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.
pi_139825322
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:19 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.
En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...
  zondag 11 mei 2014 @ 14:54:48 #181
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139826283
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:43 schreef CaptainSushi het volgende:
niet het hele topic gelezen.
maar ik vind TS toch wel erg dom.
En boos op je vriend? Why? hij heeft niks verkeerds gedaan.
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.

TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
pi_139826330
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.
Que?

quote:
TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
TS wil rondscharrelen en haar vriend is niet degene met wie ze haar hele leven wil doorbrengen. Kan hij nog zo 'wild' gaan doen en zichzelf helemaal gaan veranderen voor d'r, het gaat niet werken. Dit aanzoek is voor TS haar wake up call, nu wordt ze gedwongen na te denken en tot de conclusie te komen dat deze vent niet haar ware is.
pi_139826353
Wees gewoon eerlijk, dan kom je het verst.
Somebody that I used to know
pi_139826463
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...
Iemand die nu al 'omdat het zo makkelijk uitkomt' samenwoont gaat dat zeker wel doen...
pi_139826850
Nouja, het is wel duidelijk dat TS het toch zal moeten vertellen dat ze nog niet wil trouwen.

Probleem is natuurlijk dat ze dan geheid de vraag krijgt waarom niet.
En ok als ze dan haar motieven moet uitleggen zoals ze in dit topic staan, dan kan ik me voorstellen dat die gozer denkt maken we maar gelijk een eind aan de relatie.

Dus ja eigenlijk is de vraag, hoe legt ze dit aan hem uit zonder dat het gelijk over is.
pi_139827040
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef kree het volgende:
Nouja, het is wel duidelijk dat TS het toch zal moeten vertellen dat ze nog niet wil trouwen.

Probleem is natuurlijk dat ze dan geheid de vraag krijgt waarom niet.
En ok als ze dan haar motieven moet uitleggen zoals ze in dit topic staan, dan kan ik me voorstellen dat die gozer denkt maken we maar gelijk een eind aan de relatie.

Dus ja eigenlijk is de vraag, hoe legt ze dit aan hem uit zonder dat het gelijk over is.
"Ik ben er nog niet aan toe."
pi_139827080
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor het blok? TS had de keus om nee te zeggen en deed dat niet. En zit daar nu mee. Als ze gewoon nee had gezegd had ze nu kunnen rond banjeren met andere singles.
Ja, tuurlijk, je kan altijd nee zeggen. Maar op een gegeven moment is die ruimte wel heeeeeel smal gemaakt. Mensen met karakter zeggen dan alsnog 'nee', maar ik ben het er ook wel mee eens dat ze voor blok is gezet.
pi_139827089
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

"Waarom niet"

Ik denk niet dat ie daar genoegen mee neemt na 5 jaar samenwonen.
En nadat ie van TS hoort, dat ie de liefste/beste etc is.
  zondag 11 mei 2014 @ 15:20:54 #189
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139827109
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dan de redenen daarvoor erbij noemen, anders zegt het niks.
Die gast heeft het recht te weten dat ze rond wil klooien.

''Ik ben er nog niet aan toe'' suggereert dat het simpelweg een kwestie van wachten is.
pi_139827162
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:20 schreef kree het volgende:

[..]

"Waarom niet"

Ik denk niet dat ie daar genoegen mee neemt na 5 jaar samenwonen.
En nadat ie van TS hoort, dat ie de liefste/beste etc is.
Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.
Je kan gevoelens nou niet eenmaal in een bepaalde richting dringen, TS moet haar gevoelens erkennen en kenbaar maken. Dat verdient die 'liefste en leukste' jongen.
pi_139827198
als je niet eerlijk tegen jezelf kunt zijn kun je ook niet eerlijk tegen anderen zijn.

en verder vind ik je een aansteller eigenlijk. ~:)
pi_139827249
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.
Je kan gevoelens nou niet eenmaal in een bepaalde richting dringen, TS moet haar gevoelens erkennen en kenbaar maken. Dat verdient die 'liefste en leukste' jongen.
Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.
Natuurlijk is het niet handig om haar "out of the blue" ten overstaan van anderen ten huwelijk te vragen.
Maar TS is gewoon niet duidelijk geweest dat ze absoluut nog niet wilde trouwen.

En TS wil wel trouwen maar nog niet nu.
Motief wil eerst nog wat met andere jongens kloten.

Ok hoe zou jij erover denken als je die gozer was?

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Maargoed zal wel lekker pijnlijk praatje worden.
Ik zou dit dan toch, hoe pijnlijk ook, liever willen weten voordat ik trouw en dan de ellende daarna krijg.
pi_139827251
quote:

[..]

jij met je voor het blok zetten. :')

ts had vanaf dag 1 eerlijk tegen haarzelf moeten zijn. was dit nooit zover gekomen, had ze zich nooit voor het blok gezet gevoeld. ze wilde eigenlijk al niet eens samenwonen, hij was serieuzer dan zij, etc etc etc. zoveel tekenen.

zielig dat die kerel daar nu de dupe van zal zijn.
pi_139827257
Ach het is maar een papiertje, je kunt zo weer scheiden
  zondag 11 mei 2014 @ 15:26:12 #195
244933 trovey
Nachtoele
pi_139827269
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:29 schreef Iseau het volgende:

[..]

Hij is sinds ik 'ja' gezegd heb al zo bezig met van alles en het wordt alleen maar moeilijk voor me om te zeggen dat ik het niet meende. Er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: waarom kan het niet luchtiger zijn tussen ons. Waarom kunnen we over vijf jaar niet pas een serieuze relatie aangaan. Mijn klasgenoten zijn allemaal jonger dan ik en ik lijk veel meer op hen dan op onze vrienden.
Ik zou hem toch maar je twijfels duidelijk maken, ook niet eerlijk tegenover hem als je een half jaar na het huwelijk de scheiding wil aanvragen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139827348
Ik leer hier trouwens wel uit, dat als ik ooit ga trouwen, dat ik dat never nooit niet ga doen op een manier met anderen erbij als de ridder op het witte paard enzo :')

Je zou maar denken dat het allemaal goed zit en je rest van je leven blabla en dan een nee horen.
Of erger een ja terwijl het eigenlijk een nee is.
pi_139827378
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:25 schreef kree het volgende:

[..]

Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.
Natuurlijk is het niet handig om haar "out of the blue" ten overstaan van anderen ten huwelijk te vragen.
Maar TS is gewoon niet duidelijk geweest dat ze absoluut nog niet wilde trouwen.

En TS wil wel trouwen maar nog niet nu.
Motief wil eerst nog wat met andere jongens kloten.

Ok hoe zou jij erover denken als je die gozer was?

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Maargoed zal wel lekker pijnlijk praatje worden.
Ik zou dit dan toch, hoe pijnlijk ook, liever willen weten voordat ik trouw en dan de ellende daarna krijg.
Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).
pi_139827451
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).
Als ik TS was, dan had ik het al veel eerder laten blijken op wat voor manier dan ook dat ik voorlopig nog lang niet wilde trouwen.

TS zei, wel eens grappend over gepraat met haar vriend.
Maarja hmms tis van beiden toch niet handig.
pi_139827792
Als je niet wilt trouwen maar liever wil rond neuken moet je dat doen. Niet miepen dan dat je vriend ook weg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 15:40:58 ]
pi_139829009
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een dertiger die wat rond wil neuken is een puber?

Jij bent van mening dat een volwassen iemand moet streven naar huisje, boompje beestje? Ieder die dat niet doet is onvolwassen en een puber?
pi_139829033
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

:')

Ts, je bent gewoon een broedmachine ! geef je over .
pi_139829081
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ehm, dat zowel je vriend als jij keihard afgaan in bijzijn van familie en vrienden wellicht?
"keihard afgaan".... :')
pi_139829083
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze niet liever rond wil scharrelen, maar dat ze de optie om rond te scharrelen niet wil opgeven.

Bij volwassen worden hoort dat je leert om keuzes te maken en de consequenties daarvan te dragen. Dat laatste lukt steeds minder mensen, dat eerste is wel naar dat TS dat niveau op haar leeftijd nog niet heeft bereikt.

TS zou gewoon aan haar verloofde moeten laten weten dat ze het te snel vind gaan voor haar en dat ze merkt dat zij emotioneel nog te onvolwassen is om die stap te maken en dat ze daar per direct hulp voor gaat zoeken.

Dan weet die verloofde hoe de vork in de steel steekt en dat het probleem niet bij hem of de relatie ligt, maar bij haar.

Alleen: hoe komt het in godsnaam dat hij het niet weet... of... Als hij dit wel weet dat hij niet zijn aanstaande op dit punt helpt?
Qft

Van hem ook wel wat vreemd dat hij niet weet dat zij niet zo voor het blok gesteld wilt worden. Volgens mij kennen TS en vriend elkaar minder goed dan ze wellicht denken?
Whatever...
  zondag 11 mei 2014 @ 16:24:32 #204
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139829220
quote:
19s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:25 schreef perro. het volgende:

[..]

jij met je voor het blok zetten. :')
Ik mag het toch wel raar vinden dat hij z'n trouwplannen blijkbaar met iedereen gedeeld en besproken heeft, behalve met degene met wie hij wil trouwen?

Ik ken zat mensen die een prima relatie hebben, maar van wie trouwen niet zo nodig hoeft.
Ik kan me best voorstellen dat die een "wat krijgen we nou" gevoel zouden hebben als hun partner hen ineens ten huwelijk zou vragen.
pi_139829665
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik mag het toch wel raar vinden dat hij z'n trouwplannen blijkbaar met iedereen gedeeld en besproken heeft, behalve met degene met wie hij wil trouwen?

Ik ken zat mensen die een prima relatie hebben, maar van wie trouwen niet zo nodig hoeft.
Ik kan me best voorstellen dat die een "wat krijgen we nou" gevoel zouden hebben als hun partner hen ineens ten huwelijk zou vragen.
Ja hoor, maar ik denk echter niet dat die gast met een pistool haar vroeg om "ja" te zeggen. Anders had ik u volledig gelijk gegeven.
pi_139829669
quote:

[..]

als een van de twee in de relatie niet eerlijk is naar zichzelf (en dus ook naar de ander) toe, tja, dan krijg je dat. maar die communicatiefout ligt dus niet bij de vriend van ts, imho, en moet ze dus niet zeuren over dat ze zich voor het blok gezet voelt. dat vind ik echt een smerige manipulatietechniek. kijk in de spiegel.

maar goed. ~:)
pi_139829873
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat TS tegen alles en iedereen, ten allen tijde, mooi weer speelt. Over alles.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:40:55 #208
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139829898
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:
Een dertiger die wat rond wil neuken is een puber?

Jij bent van mening dat een volwassen iemand moet streven naar huisje, boompje beestje? Ieder die dat niet doet is onvolwassen en een puber?
Neuh, dat zeg ik totaal niet.

Willen rondneuken terwijl je oneerlijk tegenover jezelf en je geliefden bent, en weglopen voor je eigen verantwoordelijkheden, dat is onvolwassen.
Ik ga naar huis.
pi_139829951
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:40 schreef nietzman het volgende:

[..]

Neuh, dat zeg ik totaal niet.

Willen rondneuken terwijl je oneerlijk tegenover jezelf en je geliefden bent, en weglopen voor je eigen verantwoordelijkheden, dat is onvolwassen.
Tja, daar gaat ze zelf wel achter komen neem ik aan.

Vind het gewoon apart dat bepaalde mensen een soort fetisj hebben om zo volwassen mogelijk door het leven te gaan. Ik wil vooral gelukkig worden/zijn.
pi_139830059
quote:

[..]

Anders is het geen verrassing meer he...

quote:
Ik denk dat TS nooit hardop heeft uitgesproken dat ze voorlopig niet wil trouwen en dat haar vriend dat opvatte als het feit dat ze klaar zou zijn voor de volgende stap.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:45:18 #211
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139830063
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:42 schreef theunderdog het volgende:
Vind het gewoon apart dat bepaalde mensen een soort fetisj hebben om zo volwassen mogelijk door het leven te gaan. Ik wil vooral gelukkig worden/zijn.
Volwassen door het leven gaan heeft er in mijn ogen dan ook meer mee te maken hoe je met jezelf en anderen omgaat, niet of je gaat lopen huisjeboompjebeestje-en.
Ik ga naar huis.
pi_139830114
quote:
19s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef perro. het volgende:

[..]

als een van de twee in de relatie niet eerlijk is naar zichzelf (en dus ook naar de ander) toe, tja, dan krijg je dat. maar die communicatiefout ligt dus niet bij de vriend van ts, imho, en moet ze dus niet zeuren over dat ze zich voor het blok gezet voelt. dat vind ik echt een smerige manipulatietechniek. kijk in de spiegel.

maar goed. ~:)
Dit. En sowieso, ik denk dat er wel een iets romantischere gedachte achter zat dan iemand voor het blok zetten. :')
pi_139830136
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Volwassen door het leven gaan heeft er in mijn ogen dan ook meer mee te maken hoe je met jezelf en anderen omgaat, niet of je gaat lopen huisjeboompjebeestje-en.
;)

Ik verheug mij als 20 jarige weer heel erg op het wk, en ga ook in het oranje feesten als ze ver komen (al schat ik die kans nu heel klein in). Er zijn mensen die dat onvolwassen vinden.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:56:43 #214
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139830542
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat zoiets een verrassing à la "compleet uit de lucht vallen" zou moeten zijn, maar goed, bij mij is het destijds meer in overleg gegaan - we wisten van elkaar dat trouwen een volgende stap in onze relatie zou zijn, en op een dag heeft hij me gevraagd - en heus, dat was op dat moment echt een verrassing hoor. :)

Dat TS niet goed genoeg heeft laten blijken daar nog niet helemaal klaar voor te zijn valt haar misschien aan te rekenen, maar dat haar vriend haar, laten we zeggen, het afgelopen halfjaar nooit werkelijk heeft gepolst (en dan ook nog een situatie creëert waarin "nee zeggen" door de sociale druk en de zekerheid dat er hoe dan ook iemand een afgang gaat beleven amper een optie is) vind ik hém ook aan te rekenen.
pi_139830754
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat zoiets een verrassing à la "compleet uit de lucht vallen" zou moeten zijn, maar goed, bij mij is het destijds meer in overleg gegaan - we wisten van elkaar dat trouwen een volgende stap in onze relatie zou zijn, en op een dag heeft hij me gevraagd - en heus, dat was op dat moment echt een verrassing hoor. :)

Dat TS niet goed genoeg heeft laten blijken daar nog niet helemaal klaar voor te zijn valt haar misschien aan te rekenen, maar dat haar vriend haar, laten we zeggen, het afgelopen halfjaar nooit werkelijk heeft gepolst (en dan ook nog een situatie creëert waarin "nee zeggen" door de sociale druk en de zekerheid dat er hoe dan ook iemand een afgang gaat beleven amper een optie is) vind ik hém ook aan te rekenen.
Dan verschillen we van mening. Er staat geen pistool op d'r hoofd en ze heeft zichzelf die sociale druk opgelegd. Blijkbaar heeft TS haar vriend het gevoel gegeven dat ze klaar is voor de volgende stap, zoiets komt niet 'uit de lucht' vallen. TS heeft echter nooit aangegeven dat ze er nog niet klaar voor is, daar durf ik wel wat geld op in te zetten.
pi_139831214
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Onmogelijk om haar ontoerekeningsvatbaar te verklaren hoor, ze heeft nog steeds een mond én een wil om "nee" te zeggen of tenminste "nu nog niet". "ja" is duidelijker dan "misschien". :

quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef complicate het volgende:
ik denk echter niet dat die gast met een pistool haar vroeg om "ja" te zeggen. Anders had ik u volledig gelijk gegeven.
En als u verder rekening houdt met alle andere elementen dan zal u wel zien dat het niet enkel en alleen gaat om die huwelijksaanzoek maar om nog veel meer.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:12:48 #217
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139831346
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef complicate het volgende:

[..]

Onmogelijk om haar ontoerekeningsvatbaar te verklaren hoor, ze heeft nog steeds een mond én een wil om "nee" te zeggen of tenminste "nu nog niet". "ja" is duidelijker dan "misschien".

Ben ik helemaal met je eens, maar ik weet ook dat nee zeggen of zelfs "nu nog niet" voor sommige mensen, vooral onder sociale druk, heel, heel moeilijk is.

quote:
En als u verder rekening houdt met alle andere elementen dan zal u wel zien dat het niet enkel en alleen gaat om die huwelijksaanzoek maar om nog veel meer.
Weet ik, maar ik belicht enkel datgene wat op mij de meeste indruk maakte in de OP, zoals anderen in dit topic weer andere aspecten belichten. :)
pi_139831435
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, maar ik weet ook dat nee zeggen of zelfs "nu nog niet" voor sommige mensen, vooral onder sociale druk, heel, heel moeilijk is.

[..]

Weet ik, maar ik belicht enkel datgene wat op mij de meeste indruk maakte in de OP, zoals anderen in dit topic weer andere aspecten belichten. :)
Okido. :)
pi_139831574
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Schat, wat zou je ervan vinden om te trouwen?" (of iets subtieler)

1 week later, een leuke en romantische setting...
"Schat, wil je met me trouwen?"

Nee. Dat is toch geen verrassing meer? :D Het leuke en romantische aan een huwelijksaanzoek lijkt me dat het volledig een verrassing is. Wanneer je al een tijdje een relatie hebt (én samenwoont) weet de een van de ander wel ongeveer of het een 'ja' of 'nee' zal worden. Als de ander echter al die tijd mooi weer heeft gespeeld, tsja... :')
  zondag 11 mei 2014 @ 20:29:25 #220
108913 Godshand
guide4you
pi_139839452
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dit. En sowieso, ik denk dat er wel een iets romantischere gedachte achter zat dan iemand voor het blok zetten. :')
Dit.

Voor de potentiële echtgenoot van TS was het 1+1 =2. Het ging de laatste jaren goed, je woont al samen dussss
Ten huwelijk vragen. En dat moet natuurlijk een verrassing zijn, want hij gaat er vanuit dat zij helemaal gek op hem is en dus " Ja" gaat zeggen wat ze allang mijlen ver heeft zien aankomen.
Nu heeft ze inderdaad "Ja" gezegd, maar dat is niet zijn schuld. TS haar mond zei nog altijd Ja.

Ik zou hem zeggen, TS, dat je meer tijd nodig hebt voor de voorbereidingen en dat je er nog goed over wil nadenken. En dat is dus geen onzin. Zeg dat hij je nog 6 extra maanden geeft.
In de tussentijd moet je heel goed nadenken wat je wil. Trouwen, kinderen en rataplan of uitstel? Maar dan ook een kleinere kans op kinderen want je klok tikt door :)

Wil je verder niet door, dan is het een kwestie van de verloving breken en die "echte" man uit de kroeg de beurt van zijn leven geven :)

Suc6!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_139842786
quote:
4s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:29 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ik zou hem zeggen, TS, dat je meer tijd nodig hebt voor de voorbereidingen en dat je er nog goed over wil nadenken. En dat is dus geen onzin. Zeg dat hij je nog 6 extra maanden geeft.
In de tussentijd moet je heel goed nadenken wat je wil. Trouwen, kinderen en rataplan of uitstel? Maar dan ook een kleinere kans op kinderen want je klok tikt door :)
Aan het lijntje houden dus... :N

Het is voor TS duidelijk wat ze wil: rondneuken
  zondag 11 mei 2014 @ 21:30:32 #222
108913 Godshand
guide4you
pi_139843136
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:26 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Aan het lijntje houden dus... :N

Het is voor TS duidelijk wat ze wil: rondneuken
Ze zegt zelf dat ze nog twijfelt. Aan de ene kant rondneuken, maar aan de andere kant gooit ze er een hoop voor weg. De tijd tikt door :)

Of hij is toch een te zacht ei en wil ze liever een ruige vent. Maar dat kunnen wij niet voor haar uitmaken :)
  zondag 11 mei 2014 @ 21:31:49 #223
427439 Noemy
Cute face, evil mind
pi_139843216
Of je trouwt met hem, puur omdat je hem nu nog geen pijn durft te doen, en dan loopt het huwelijk stuk over een halfjaar (ruim gezegd, geef jullie een maandje).
Of je zegt binnen nu en een paar dagen EERLIJK wat je wilt, want je houd van hem, dus hij verdiend duidelijkheid. Ga er trouwens niet van uit dat hij op je zal wachten. Het is geen romantische komedie.

Trouwens: Vergis je niet in vrijgezel zijn. Lijkt allemaal leuk en aardig. Na zoveel jaren 'vast' gezeten te hebben aan 1 man, denk je nu vrijheid te willen hebben, maar je gaat na een maandje weer verlangen naar je stabiele relatie. Geen drama "vind hij me leuk blabla" en al die andere onzin die een vrijgezel heeft.
Gosh... Bijna 30 maar het lijkt alsof een 18 jarige praat. Alle respect, maar deze relatie gaat volgensmij hoe dan ook wel stuk, tenzij jij je hele huwelijk gaat zwijgen over wat je nou écht wilt.

En over dat huwelijksaanzoek; Iedereen die hierboven zegt ''Pfff had gewoon meteen nee gezegd", negeer hun, iedereen had ja gezegd. Je stond lichtelijk onder druk, uit liefde zei je ja. Niet met je verstand.
"I may be blonde and little, but don't let the illusion of looking innocent fool ya"
pi_139843327
quote:

[..]

Iemand ten huwelijk vragen moet toch juist een verassing zijn of niet dan?
pi_139844143
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:33 schreef CaptainSushi het volgende:

[..]

jawel maar dan is het wel handig als je weet dat de ander open staat voor n huwelijk...

ts, eerlijk zijn naar je verloofde en snel!
S. 2014
J. 2016
  zondag 11 mei 2014 @ 22:22:21 #226
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_139847003
quote:

Jezus fucking christ.
Autist alert
pi_139847029
quote:
4s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit.

Voor de potentiële echtgenoot van TS was het 1+1 =2. Het ging de laatste jaren goed, je woont al samen dussss
Ten huwelijk vragen. En dat moet natuurlijk een verrassing zijn, want hij gaat er vanuit dat zij helemaal gek op hem is en dus " Ja" gaat zeggen wat ze allang mijlen ver heeft zien aankomen.
Nu heeft ze inderdaad "Ja" gezegd, maar dat is niet zijn schuld. TS haar mond zei nog altijd Ja.

Precies. Omdat hij dacht dat het helemaal goed zat besloot hij het op de 'ik kies voor jou en de wereld mag het weten' -manier aan te pakken. Dat de waarheid iets anders blijkt te liggen had hij niet verwacht. Ik geloof echt niet dat het zijn bedoeling geweest is om TS voor het blok te zetten.
  zondag 11 mei 2014 @ 22:31:18 #228
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139847734
Lijkt me een bijzonder pijnlijke situatie, zou ook niet weten wat ik had gedaan in zo'n situatie. Hoe dan ook, als je nu gewoon je mond houdt en doodleuk verder gaat lijkt het me sowieso een recept voor een ramp in wording, als je vlak voor het huwelijk of op het moment supreme de boel afblaast eveneens dus dan blijft er maar 1 ding over: Praten!

Jij denkt dat het je relatie kost, ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Hij ging er gewoon vanuit dat dit het moment was, stapel op je, al jaren samen, samenwonend en dus gaan we trouwen. Lijkt me sterk dat hij de hele familie en vriendenkring optrommelt, enkel om jou voor lul te zetten, mocht je dat idee echt hebben zou ik sowieso maar het nodige gaan bespreken.

Zeg het gewoon zoals het is, je voelde je overvallen en door de gecreëerde situatie voelde je een bepaalde druk om maar ja te zeggen. Wel gelukkig, nog lang niet klaar om al aan trouwen te denken. Zal even slikken zijn en misschien voelen als falen en wie weet twijfelt ie erna wel omdat ie het idee krijgt dat jij niet hetzelfde voelt en denkt, maar als je gewoon het gesprek aan gaat en eerlijk bent moet daar toch enig begrip voor zijn en zo niet, dan is het maar goed dat je er niet meer trouwt zou ik zeggen. :)
  zondag 11 mei 2014 @ 23:32:20 #229
4789 Argento
McQueen
pi_139851953
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat zal best, maar als je er voor zorgt dat het aanzoek onder de aanwezigheid van een troep getuigen plaatsvindt, dan heb je kennelijk niet nagedacht over de (altijd aanwezige!!) mogelijkheid dat iemand of: nee zegt (en dat wil je gewoon niet als er getuigen zijn, want wie wil er nou en plein public afgewezen worden?) of eigenlijk nee wil zeggen maar zich, juist vanwege die getuigen, onder druk gezet voelt om toch ja te zeggen?

Sommige momenten in een relatie kunnen prima privé blijven. Zoals het aanzoek, het verwekken van de kinderen etc.

Hier geen medelijden met de toekomstige ex van TS
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_139852066
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:31 schreef Lastpost het volgende:

Zeg het gewoon zoals het is, je voelde je overvallen en door de gecreëerde situatie voelde je een bepaalde druk om maar ja te zeggen. Wel gelukkig, nog lang niet klaar om al aan trouwen te denken. Zal even slikken zijn en misschien voelen als falen en wie weet twijfelt ie erna wel omdat ie het idee krijgt dat jij niet hetzelfde voelt en denkt, maar als je gewoon het gesprek aan gaat en eerlijk bent moet daar toch enig begrip voor zijn en zo niet, dan is het maar goed dat je er niet meer trouwt zou ik zeggen. :)
Je ziet over het hoofd dat ze niet hetzelfde voelt en denkt als hij. Dat hele trouwgebeuren is nu wel the least of her problems.
Jouw verhaal zal hij vast begrijpen, maar de waarheid is andere koek.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:34:47 #231
4789 Argento
McQueen
pi_139852087
quote:

[..]

nee, waarom? Staat dat ergens?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_139852140
TS, als ik je verhaal lees, lees ik dat je ergens best weet wat je wil, maar dat niet durft. Wat je ook gaat doen, doe het niet uit angst.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:37:21 #233
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139852228
quote:

[..]

Wanneer/waar/hoe inderdaad wel. Maar je moet toch wel vrij zeker zijn of de ander daarop zit te wachten. Vrouwen droppen die hints over het algemeen wel hoor als ze graag willen trouwen, als je er dan samen ook nooit over hebt gesproken is het nogal wat om voor tientallen bekenden ineens geconfronteerd te worden met zijn mooiste moment in wording, terwijl jij er niet op zit te wachten.
pi_139853621
Ben benieuwd hoe het verder is gegaan.

Sowieso moet je nee zeggen. Dit huwelijk gaat het nooit redden. Beter geen huwelijk, dan een scheiding. Je vriend wordt er niet jonger op, hij kan beter zijn kansen inzetten op een nieuwe vrouw in zijn leven. Terwijl jij aan de slag kan met je wilde vrijgezellenbestaan.
pi_139858028
Praten inderdaad, echt praten.

Doen jullie dat eigenlijk wel ooit?
quote:
De boot af houden? Hoe heb je dat gedaan dan? Wat heb je gezegd?

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:29 schreef Iseau het volgende:

[..]

Als je niet binnen een maand na een aanzoek over zulke serieuze dingen kan praten zal het er nooit luchtiger op worden.
quote:

[..]

Weet hij dat?
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:06 schreef Iseau het volgende:

[..]

Misschien was het toch niet zo triviaal :D
  maandag 12 mei 2014 @ 09:40:50 #236
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139858176
Is de TS nog ergens of is het wachten tot ze weer een slok te veel op heeft?
Ik ga naar huis.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:45:36 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139858290
quote:
5s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:40 schreef nietzman het volgende:
Is de TS nog ergens of is het wachten tot ze weer een slok te veel op heeft?
Die heeft haar kloon aan de wilgen gehangen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:48:21 #238
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_139858343
Die drang naar ´´rondneuken´´….

Ik ben er van overtuigd dat TS straks deze relatie verbreekt, iemand oppikt in de kroeg, zich vol laat blaffen, en dan denkt ´´was dit het nou?’’

Maar ga gerust je gang TS, want waarschijnlijk ga je dit zelf pas in zien als je het hebt meegemaakt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:51:02 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139858406
Ze is echt niet de enige die op zo'n punt in de relatie twijfelt of ze dit wel 'voor altijd' wil. Ik vind dat ook niet per se verwijtbaar. Wel als ze haar vriend nog lang in de waan gaat laten dat zij wil wat hij wil.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:51:50 #240
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139858427
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Die drang naar ´´rondneuken´´….

Ik ben er van overtuigd dat TS straks deze relatie verbreekt, iemand oppikt in de kroeg, zich vol laat blaffen, en dan denkt ´´was dit het nou?’’

Maar ga gerust je gang TS, want waarschijnlijk ga je dit zelf pas in zien als je het hebt meegemaakt.
Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashioned bindingsangst... :) ...zolang je er niet over nadenkt, kun je makkelijk in een relatie blijven...maar zodra ineens de vraag wordt gesteld om een keuze te maken 'voor de rest van je leven' (hoe relatief dat ook is) ga je ineens nadenken of het wel echt is wat je wil en of je geen andere dingen gemist hebt en hoe je in godsnaam die beslissing kan nemen...en ga je aan alles twijfelen, waar je je niet eens druk over zou hebben gemaakt als de vraag niet gesteld was...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:52:13 #241
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_139858436
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:51 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashoined bindingsangst... :) ...zolang je er niet over nadenkt, kun je makkelijk in een relatie blijven...maar zodra ineens de vraag wordt gesteld om een keuze te maken 'voor de rest van je leven' (hoe relatief dat ook is) ga je ineens nadenken of het wel echt is wat je wil en of je geen andere dingen gemist hebt en hoe je in godsnaam die beslissing kan nemen...en ga je aan alles twijfelen, waar je je niet eens druk over zou hebben gemaakt als de vraag niet gesteld was...
Goed punt wel, ik ben het eigenlijk wel met je eens!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 12 mei 2014 @ 10:17:11 #242
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139858996
...en dan is er ook nog een kans (/advocaat van de duivel) dat TS' vriend prima weet hoe ze in elkaar zit, en dat hij nooit een ja zou krijgen als hij het haar gewoon gevraagd had...dat hij haar daarom voor het blok zette, en (net als met het samenwonen) hoopt dat ze na enige tijd aan het idee went en zich er niet meer druk over maakt...

...iets wat met zoiets 'groots' als een huwelijk mogelijk niet het beste plan was, overigens...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_139859096
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:51 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashioned bindingsangst... :) ...zolang je er niet over nadenkt, kun je makkelijk in een relatie blijven...maar zodra ineens de vraag wordt gesteld om een keuze te maken 'voor de rest van je leven' (hoe relatief dat ook is) ga je ineens nadenken of het wel echt is wat je wil en of je geen andere dingen gemist hebt en hoe je in godsnaam die beslissing kan nemen...en ga je aan alles twijfelen, waar je je niet eens druk over zou hebben gemaakt als de vraag niet gesteld was...
Die 'drang naar rondneuken' moet je vertalen naar 'ik wacht op een beter paar schoenen'.
  maandag 12 mei 2014 @ 10:38:54 #244
108913 Godshand
guide4you
pi_139859472
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:17 schreef Abbadon het volgende:
...en dan is er ook nog een kans (/advocaat van de duivel) dat TS' vriend prima weet hoe ze in elkaar zit, en dat hij nooit een ja zou krijgen als hij het haar gewoon gevraagd had...dat hij haar daarom voor het blok zette, en (net als met het samenwonen) hoopt dat ze na enige tijd aan het idee went en zich er niet meer druk over maakt...

...iets wat met zoiets 'groots' als een huwelijk mogelijk niet het beste plan was, overigens...
Soms werkt dit wel hoor..

Dan is ze getrouwd en al en denkt ze: is dit alles? Hadden we bij het samenwonen al meteen kunnen doen.
En voor je het weet is ze 10 jaar verder :)
pi_139859501
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Soms werkt dit wel hoor..

Dan is ze getrouwd en al en denkt ze: is dit alles? Hadden we bij het samenwonen al meteen kunnen doen.
En voor je het weet is ze 10 jaar verder :)
2 kindertjes erbij, en dan tot het besef komen dat dit niet is wat ze wil. #genot.
pi_139859822
Tja, ik vind dat je - ondanks dat je zegt dat weet dat het niet goed van je is - erg veel excuses verzint voor jouw fouten. Samenwonen, omdat het beter uitkomt en 'hij je overhaalde'. Je had nog altijd 'nee' kunnen zeggen. Dat kan en mag je nu niet tegen hem gebruiken of als excuus aangrijpen.

Dat je nu een fout hebt gemaakt door 'ja' te zeggen op zijn huwelijksaanzoek is duidelijk en ook bijzonder egoïstisch. Dat het ergens begrijpelijk is, omdat je 'voor het blok werd gezet', maakt dat niet minder natuurlijk.

Het enige wat je nu kan doen is eerlijk tegen hem zijn, over wat je voelt. Iets wat je in eerste instantie al had moeten doen. Laat je niet leiden door angst. Je weet heel goed wat je wil, alleen durft daar niet voor uit te komen.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 mei 2014 @ 10:59:30 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139859938
Best lullig, dat je zo oneerlijk bent.
pi_139860051
Ik kan me voorstellen dat je in zo´n situatie ´ja´ zegt vanwege het moment. Hij zet je ook wel in een lastige positie natuurlijk. Maar ik ook het idee dat je sowieso al moeite hebt met nee te zeggen als ik het zo lees.

Ik kan me lastig voorstellen wat ik zou doen in zo´n situatie, maar je kan nog jááááren ´verloofd´ zijn en het in die tussentijd uitmaken. Dus je kan ook half eerlijk tegen hem zijn en zeggen dan het allemaal nog wel even kan wachten natuurlijk.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:04:37 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139860066
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:03 schreef Mr.ACE het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je in zo´n situatie ´ja´ zegt vanwege het moment. Hij zet je ook wel in een lastige positie natuurlijk. Maar ik ook het idee dat je sowieso al moeite hebt met nee te zeggen als ik het zo lees.

Ik kan me lastig voorstellen wat ik zou doen in zo´n situatie, maar je kan nog jááááren ´verloofd´ zijn en het in die tussentijd uitmaken. Dus je kan ook half eerlijk tegen hem zijn en zeggen dan het allemaal nog wel even kan wachten natuurlijk.
Mja, ze heeft verteld dat hij nog dit jaar wil trouwen en is al bezig met voorbereidingen.
pi_139860149
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mja, ze heeft verteld dat hij nog dit jaar wil trouwen en is al bezig met voorbereidingen.
Oh, sorry, zo ver was ik nog niet met lezen :P

Hij legt er wel een druk op zeg.. Heb dan maar een gesprek met ´m of ´t allemaal toch wat rustiger aan kan.
pi_139860163
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:07 schreef Mr.ACE het volgende:

[..]

Oh, sorry, zo ver was ik nog niet met lezen :P

Hij legt er wel een druk op zeg.. Heb dan maar een gesprek met ´m of ´t allemaal toch wat rustiger aan kan.
Ja stel je voor zeg, dat je snel wil trouwen nadat mevrouw ja heeft gezegd op zijn aanzoek. The horror!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 11:08:41 ]
pi_139860172
quote:

Hij gaat natuurlijk ook uit van een andere werkelijkheid, of denkt dat hij de deal snel rond moet maken voordat ze gaat twijfelen...

(en dat is misschien nog niet zo dom ook, want zodra TS is getrouwd kan het zomaar zijn dat de druk dan wegvalt (beslissing is dan eenmaal genomen) en dat TS dan weer gewoon gelukkig getrouwd is... het is vaak de mijlpaal die het probleem is...)
pi_139860199
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:08 schreef Scorpie het volgende:

Ja stel je voor zeg, dat je snel wil trouwen na het ja-woord.
Binnen een jaar is wel snel eigenlijk...

Wij hebben er anderhalf jaar voor genomen en dat hadden we nodig ook om alles prima te regelen naast werk, sociaal leven, enz.
pi_139860208
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja stel je voor zeg, dat je snel wil trouwen na het ja-woord.
Binnen 5 jaar samenwonen, ten huwelijk vragen en trouwen. Lekker tempootje toch.
pi_139860215
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Binnen een jaar is wel snel eigenlijk...

Wij hebben er anderhalf jaar voor genomen en dat hadden we nodig ook om alles prima te regelen naast werk, sociaal leven, enz.
Ja, het is snel, maar om nou te doen alsof meneer er een druk op legt gaat me wat te ver.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:14:58 #256
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139860340
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, het is snel, maar om nou te doen alsof meneer er een druk op legt gaat me wat te ver.
neuh, voor hem is het waarschijnlijk vanzelfsprekend...en op zich is het ook niet raar om ervan uit te gaan dat iemand wil trouwen, als die persoon ja heeft gezegd op een aanzoek...
pi_139860486
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:14 schreef Abbadon het volgende:

neuh, voor hem is het waarschijnlijk vanzelfsprekend...en op zich is het ook niet raar om ervan uit te gaan dat iemand wil trouwen, als die persoon ja heeft gezegd op een aanzoek...
Toch vind ik het logisch om na het ja-woord om tafel te gaan en wederzijds uit te spreken hoe en wanneer.

Ja, ik wil trouwen is niet hetzelfde als ja, ik wil zsm trouwen. ;)

Maar dat TS en haar verloofde niet helemaal op de juiste wijze communiceren lijkt mij redelijk duidelijk. ;)
pi_139861164
quote:

[..]

Stom van TS dat ze ja heeft gezegd, maar hij lijkt er totaal niet mee bezig te zijn hoe ze zich hier nu eigenlijk over voelt.

Heeft hij überhaupt met haar besproken van hoe en wat? Je gaat toch met elkaar aan tafel om te bespreken of je het meteen wilt, of dat het nog kan wachten. Je hebt beiden bepaalde wensen over hoe de bruiloft moet verlopen, locatie, gasten, aankleding en alles. De vriend van TS is alles aan het regelen maar heeft hij haar wel naar haar wensen gevraagd?

Als dat zo is, en TS gaat er in mee, dan ja, eigen schuld. Wees eerlijk. Anders is de vriend van TS best egoïstisch bezig met alles regelen zonder haar daar echt bij te betrekken.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:40:52 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139861204
Ik vraag me af of hij dan helemaal niet oppikt dat ze er helemaal niet zo'n trek in heeft. Ik bedoel, dat mérk je toch?
pi_139861308
Mijn gewoonte is om een topic eerst helemaal door te lezen voordat ik überhaupt erover denk te reageren, maar na het lezen van al deze onwerkelijke en onverwacht negatieve reacties op haar verhaal, reageer ik nu.

Ik herken mijzelf in jouw verhaal, Iseau. Het enige verschil tussen ons nu is dat mijn vriend mij gelukkig niet probeert te verloven. Daarnaast ben ik een jongvolwassen studente.

We zijn al jaren samen en ik ben dol op hem. Hij is een fantastische, bedachtzame en vriendelijke man. Alleen mijn verlangen naar single-zijn werpt een enorme schaduw over onze relatie voor mij. Hij is alles wat ik nodig heb, maar ik kan niet stoppen met denken over andere jongens en over hoe graag ik een avontuurtje met hen zou willen hebben. Dat doet helemaal niets af in mijn liefde voor mijn vriend. Het zegt alleen iets over dat - jij en ik - verlangen naar iets wat wij geprogrammeerd zijn om naar te verlangen. Daar is helemaal niets mis mee, Iseau.

Ik kan je niet verder helpen, want ik kom ook niet van dit gevoel af. Het enige wat ik voor jou kan betekenen is mijn filosofie erover vertellen.

Het voelt alsof je iets 'mist'. Een enorme leuke tijd in je leven die je nu helaas nooit zult hebben, omdat je domweg gebonden bent. Ik wil ook dolgraag de klok in mijn relatie voor 10 jaren stil zetten, om rond te kunnen beesten en daarna weer vredig en voldaan te kunnen settelen bij mijn lieve man. Dat - ontzettend helaas - kan niet. Hij zou dat nooit goed vinden. Ik zit nu in een emotionele spagaat tussen een fijne vriend en een avontuurlijk studentenleven.

Ik heb er veel over nagedacht - speelt al jaren - en ik geloof erin dat de mens een polygaam dier is. De normen en waarden van een 'beschaafde' maatschappij hebben monogamie verheerlijkt en vreemdgaan tot schande geroepen, omdat dat de vroegere kerk beter uitkwam. Mensen zijn geneigd meerdere partners te hebben, dus verlangen naar die ervaringen is strikt natuurlijk en eigenlijk heel prettig als je ze kan vervullen. Je kleren uitdoen en seks hebben met een persoon kan (met) iedereen, maar daarbij vergeet ook iedereen dat echt volledig naakt zijn - het delen van je dromen, wanhoop, toekomst en verleden - met alleen die ene juiste partner kan. Seks wordt tot iets heiligs gemaakt en mensen die vrij in het leven willen staan worden krampachtig beschimpt omdat nou eenmaal met de paplepel is ingegoten. Is seksuele vrijheid hebben met andere leuke partners buiten je hoofdelijke partner echt zo verkeerd, is vreemdgaan principieel verkeerd volgens jou of is dat iets wat je om je heen in de samenleving gehoord hebt en jij hebt aangenomen in je definitie van een goed persoon?

Mijn vriend is absoluut niet vrij in zijn seksualiteit en dat mis ik ontzettend. Ik wil avonturen daarin. Hij is vrij om seks te hebben met andere vrouwen; ik zou ontzettend gelukkig zijn als hij dat deed, want ik geloof met heel mijn hart dat het erg positief voor hem zou zijn. Ik zou het zelfde willen, maar daar kan hij niet mee omgaan. Beiden doen we het nu dus niet. Hij vindt het allesbehalve vervelend, ik nog steeds op zoek naar een manier om dat gevoel van mij te doden of de relatie uit te maken.

Sterkte. Laat je jezelf niet demoniseren.
pi_139861414
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:44 schreef lkki het volgende:

Alles wat je beschreven hebt is 1 grote goedpraat actie om met andere mannen op stap te gaan. Accepteer het feit dat jouw vriend niet jouw ware is, maak het uit en doe wat je stiekem al lang en breed wil gaan doen. Hij verdient beter dan een continu twijfelende vrouw die steeds maar weer verlangt naar een andere vent. Dat verlangen komt omdat je huidige relatie het niet is, niet omdat je zo graag rondslet. Je zal het vanzelf merken wanneer je de man vindt waardoor je niet meer rond wil sletten met anderen.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:48:50 #262
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_139861442
quote:
maar ik kan niet stoppen met denken over andere jongens en over hoe graag ik een avontuurtje met hen zou willen hebben.
En dat weet je vriend? Als mijn vriendin met zo'n gedachte zou zitten, zou 't rap over zijn tussen ons.
pi_139861465
quote:
15s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:48 schreef iScream. het volgende:

[..]

En dat weet je vriend? Als mijn vriendin met zo'n gedachte zou zitten, zou 't rap over zijn tussen ons.
Het is simpelweg een symptoom van een relatie die niet goed zit. Dat ze haar relatie on hold wil zetten is het typische principe dat ze liever niet haar oude schoenen weggooit voordat ze nieuwe heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 11:49:44 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 11:49:27 #264
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_139861471
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles wat je beschreven hebt is 1 grote goedpraat actie om met andere mannen op stap te gaan. Accepteer het feit dat jouw vriend niet jouw ware is, maak het uit en doe wat je stiekem al lang en breed wil gaan doen. Hij verdient beter dan een continu twijfelende vrouw die steeds maar weer verlangt naar een andere vent. Dat verlangen komt omdat je huidige relatie het niet is, niet omdat je zo graag rondslet. Je zal het vanzelf merken wanneer je de man vindt waardoor je niet meer rond wil sletten met anderen.
Dit inderdaad :)
pi_139861612
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus.

Je wil een open relatie, je vriend niet. Hij is blijkbaar niet de ware, want je mist iets.

Nou, zoek maar een partner die wél een open relatie wil. Ik durf bijna te wedden dat je je huidige vriend zal verlaten zodra je een leuke man tegenkomt die wel een open relatie wil. :')
  maandag 12 mei 2014 @ 11:54:49 #266
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139861636
quote:
Mijn gewoonte is om een topic eerst helemaal door te lezen voordat ik überhaupt erover denk te reageren, maar na het lezen van al deze onwerkelijke en onverwacht negatieve reacties op haar verhaal, reageer ik nu.

Ik herken mijzelf in jouw verhaal, Iseau. Het enige verschil tussen ons nu is dat mijn vriend mij gelukkig niet probeert te verloven. Daarnaast ben ik een jongvolwassen studente.

We zijn al jaren samen en ik ben dol op hem. Hij is een fantastische, bedachtzame en vriendelijke man. Alleen mijn verlangen naar single-zijn werpt een enorme schaduw over onze relatie voor mij. Hij is alles wat ik nodig heb, maar ik kan niet stoppen met denken over andere jongens en over hoe graag ik een avontuurtje met hen zou willen hebben. Dat doet helemaal niets af in mijn liefde voor mijn vriend. Het zegt alleen iets over dat - jij en ik - verlangen naar iets wat wij geprogrammeerd zijn om naar te verlangen. Daar is helemaal niets mis mee, Iseau.

Ik kan je niet verder helpen, want ik kom ook niet van dit gevoel af. Het enige wat ik voor jou kan betekenen is mijn filosofie erover vertellen.

Het voelt alsof je iets 'mist'. Een enorme leuke tijd in je leven die je nu helaas nooit zult hebben, omdat je domweg gebonden bent. Ik wil ook dolgraag de klok in mijn relatie voor 10 jaren stil zetten, om rond te kunnen beesten en daarna weer vredig en voldaan te kunnen settelen bij mijn lieve man. Dat - ontzettend helaas - kan niet. Hij zou dat nooit goed vinden. Ik zit nu in een emotionele spagaat tussen een fijne vriend en een avontuurlijk studentenleven.

Ik heb er veel over nagedacht - speelt al jaren - en ik geloof erin dat de mens een polygaam dier is. De normen en waarden van een 'beschaafde' maatschappij hebben monogamie verheerlijkt en vreemdgaan tot schande geroepen, omdat dat de vroegere kerk beter uitkwam. Mensen zijn geneigd meerdere partners te hebben, dus verlangen naar die ervaringen is strikt natuurlijk en eigenlijk heel prettig als je ze kan vervullen. Je kleren uitdoen en seks hebben met een persoon kan (met) iedereen, maar daarbij vergeet ook iedereen dat echt volledig naakt zijn - het delen van je dromen, wanhoop, toekomst en verleden - met alleen die ene juiste partner kan. Seks wordt tot iets heiligs gemaakt en mensen die vrij in het leven willen staan worden krampachtig beschimpt omdat nou eenmaal met de paplepel is ingegoten. Is seksuele vrijheid hebben met andere leuke partners buiten je hoofdelijke partner echt zo verkeerd, is vreemdgaan principieel verkeerd volgens jou of is dat iets wat je om je heen in de samenleving gehoord hebt en jij hebt aangenomen in je definitie van een goed persoon?

Mijn vriend is absoluut niet vrij in zijn seksualiteit en dat mis ik ontzettend. Ik wil avonturen daarin. Hij is vrij om seks te hebben met andere vrouwen; ik zou ontzettend gelukkig zijn als hij dat deed, want ik geloof met heel mijn hart dat het erg positief voor hem zou zijn. Ik zou het zelfde willen, maar daar kan hij niet mee omgaan. Beiden doen we het nu dus niet. Hij vindt het allesbehalve vervelend, ik nog steeds op zoek naar een manier om dat gevoel van mij te doden of de relatie uit te maken.

Dat is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar als (zoals in het geval van TS) je vriend zo serieus is met de relatie en er zoveel toekomst in ziet dat ie wil trouwen, dan moet je hem vertellen over dit soort gevoelens. Die gast voelt zich straks intens genaaid als je ineens bij hem weggaat zonder dat hij ooit ergens over gehoord heeft, maar dat er kennelijk al lang wat speelde in je hoofd. Dat is iemand aan het lijntje houden.

De 'je' is hier even een algemene.
  maandag 12 mei 2014 @ 12:02:12 #267
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_139861849
Niet het hele topic doorgelezen maar....

Dat je op het moment van het aanzoek 'ja' zei is begrijpelijk. Het overviel je, er waren veel mensen bij. Dat vind ik helemaal niet raar.
Het is van je vriend op zijn zachtst gezegd niet zo handig om je in deze setting ten huwelijk te vragen.

Ik heb het idee dat hij niet goed begrijpt hoe jij in het leven/relaties staat na je ziekte. Hoeveel vertel je daarover tegen hem? Als hij dat zou begrijpen, had hij je waarschijnlijk (nog) niet gevraagd en zeker niet met veel mensen erbij. Ik denk dat het tijd wordt om (weer) open te zijn tegenover hem...
Als je het dicht bij jezelf houdt, kun je dat best vertellen zonder dat hij gekwetst is. Al zal ie zeker teleurgesteld zijn. Maar hij heeft het recht op duidelijkheid. Het is heel vervelend als mensen in het geheim boos zijn. Dat voelt je vriend ongetwijfeld aan. Dan kan het beter op tafel komen.

Als jij uitlegt dat jij door je ziekte nog even niet toe bent aan een huwelijk, dan is dat begrijpelijk.
Maar als ik het zo lees is een relatie/samenwonen sowieso nu misschien nog erg vroeg. Omdat je nog wat in te halen hebt qua vrij voelen. Het is wel een beetje de vraag of je die behoefte weg kan drukken (onder het mom van: ik ben blij dat we elkaar gevonden hebben en we hebben het leuk samen) of dat het altijd zal blijven knagen. In dat laatste geval denk ik dat je jullie relatie erg tekort doet met een huwelijk. Jij zal je beklemd voelen en hij merkt dat. Dan is het beter om in gesprek te gaan hierover. Is voor iedereen beter.

Als ik het goed begrijp is zijn vader pas geleden overleden? Maakt het dat moeilijker om dit te bespreken (omdat hij al veel pijn heeft)? Of heeft dat geen invloed.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_139861915
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:53 schreef bosa_kaba het volgende:
Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar toon een beetje respect. Dat iemand ergens anders over denkt dan jij, is nog geen reden om dat soort taal eruit te gooien.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 12:11:55 ]
pi_139861995
quote:
Hier was ik bang voor.

Kan best hoor, als je het er vooraf over gehad hebt en weet van elkaar hoe je erover denkt ;)
compact en kleverig.
pi_139862019
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:53 schreef bosa_kaba het volgende:
O jee, iemand heeft het over een open relatie gehad op fok en er zijn weer bedrogen ventjes met veel frustraties uit het verleden die daar niet zo goed mee om kunnen gaan...

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 12:12:02 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 12:55:42 #271
108913 Godshand
guide4you
pi_139863310
quote:

:D

Het eeuwige vrouwen dilemma: blij zijn met de ideale vader; vriendelijk, rustig altijd aardig, duidelijk en respectvol.
Of laten bevruchten door die wandelende testosteronbom; breed, groot, altijd een grote bek, beetje stoer, grove humor en handen maar interesseert zich geen fuck voor wandelende koters maar meer voor lekkere wijven, bier en voetbal...

Succes met de DM's trouwens..
  maandag 12 mei 2014 @ 13:04:09 #272
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139863522
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

als je het er vooraf over gehad hebt en weet van elkaar hoe je erover denkt ;)
Dat dus. En dat heeft de vriend van TS zo te horen nagelaten.
Ik blijf het dus raar vinden dat velen in dit topic alleen op TS af zitten te geven, want ik blijf bij mijn mening dat haar vriend echt iets is vergeten te checken voor hij haar met veel bombarie ten huwelijk vroeg.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:05:35 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139863553
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:04 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik blijf het dus raar vinden dat velen in dit topic alleen op TS af zitten te geven, want ik blijf bij mijn mening dat haar vriend echt iets is vergeten te checken voor hij haar met veel bombarie ten huwelijk vroeg.
Het lijkt een beetje naïef. En misschien heeft hij alleen aanmoedigend advies gekregen.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:07:49 #274
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139863614
quote:

[..]

Precies. Als je bij zoiets belangrijks echt 180 graden verschilt, en dat ofwel niet weet, ofwel negeert. ofwel bagatelliseert...tja...dan is er daarvoor wel iets mis gegaan...
  maandag 12 mei 2014 @ 13:09:43 #275
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_139863671
TS gaat andere kerels neuken, of ze nu met haar huidige vriend in het huwelijk treed of niet.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 12 mei 2014 @ 13:10:44 #276
108913 Godshand
guide4you
pi_139863703
quote:
Hier was ik bang voor.

Bang?

Het zijn wel briljante filmpjes. Amerikanen met hun basketbal :') Daar ga je toch geen vrouw ten huwelijk vragen. Het mooiste is die vrouw die hem gewoon een dreun geeft.

Maar TS, dat doe je wel en dit zijn vrouwen die wel NEE durven te zeggen!
pi_139863811
quote:

[..]

Ik denk dat TS iets meer duidelijkheid moet verschaffen. Ik ken namelijk geen enkele man die 'zomaar' 'out of the blue' zijn vriendin ten huwelijk vraagt als ze zelf geen signalen daarvoor afgeeft.
pi_139863832
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:51 schreef Iseau het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet. Alles is mijn schuld, mee eens, behalve dat hij me voor het blok zette door me pardoes ten huwelijk te vragen ten overstaande van bijna al onze vrienden en familie met lachende, enthousiaste gezichten en 'zeg ja!'.
Dus jullie hebben het NOOIT over later gehad, over trouwen, kinderen, toekomst, alles? Helemaal absoluut nooit?
  maandag 12 mei 2014 @ 13:15:15 #279
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139863842
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat TS iets meer duidelijkheid moet verschaffen. Ik ken namelijk geen enkele man die 'zomaar' 'out of the blue' zijn vriendin ten huwelijk vraagt als ze zelf geen signalen daarvoor afgeeft.
Er zijn meer dan genoeg idioten in de wereld ;)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:16:09 #280
108913 Godshand
guide4you
pi_139863874
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
TS gaat andere kerels neuken, of ze nu met haar huidige vriend in het huwelijk treed of niet.
Heb via via gehoord van een vrouw die vreemd ging op de dag van het huwelijk :D Vlak voordat ze in de kerk op moest maakte ze een wip met een man op het toilet die ze net 2 weken kende. Vervolgens schijnt ze gewoon de ceremonie afgewerkt te hebben en vond iedereen haar zo gelukkig stralen :')

En dan nog dat nieuws bericht van die blonde vrouw die in Den Haag beviel van een donker kind, terwijl haar echtgenoot roomblank is _O-
pi_139863978
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Heb via via gehoord van een vrouw die vreemd ging op de dag van het huwelijk :D Vlak voordat ze in de kerk op moest maakte ze een wip met een man op het toilet die ze net 2 weken kende. Vervolgens schijnt ze gewoon de ceremonie afgewerkt te hebben en vond iedereen haar zo gelukkig stralen :')

En dan nog dat nieuws bericht van die blonde vrouw die in Den Haag beviel van een donker kind, terwijl haar echtgenoot roomblank is _O-
_O- wat een hoeren zijn er ook op deze planeet.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:19:45 #282
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139864017
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ts, je bent gewoon een broedmachine ! geef je over .
Biologische realiteiten en consequenties ontkennen... :')
pi_139864020
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:

_O- wat een hoeren zijn er ook op deze planeet.
Mannen die de babysit neuken (desnoods als ze nog minderjarig is) kennen we daarentegen niet...

O, wacht even!
pi_139864039
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mannen die de babysit neuken (desnoods als ze nog minderjarig is) kennen we daarentegen niet...

O, wacht even!
Je kijkt teveel porno DS4.
pi_139864054
quote:

[..]

O, wacht even!
En neuken ze de babysitter op hun trouwdag ja? Wow.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:22:38 #286
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139864124
quote:

[..]

O, wacht even!
White knight gespot!
Dus als er sommige mannen zijn die foute dingen doen dan zijn magischerwijze de foute dingen die sommige vrouwen doen ineens niet meer fout?

maandag 12 mei 2014 @ 13:24:42 #287
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139864191
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Als het een of andere 'onverbeterlijke romanticus' is zoals de TS aangeeft die al vijf jaar samen is waarvan 'ie drie jaar samenwoont is er natuurlijk een redelijke kans dat 'ie eens op z'n knietje gaat.
Ik ga naar huis.
pi_139864229
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:24 schreef nietzman het volgende:

[..]

Als het een of andere 'onverbeterlijke romanticus' is zoals de TS aangeeft die al vijf jaar samen is waarvan 'ie drie jaar samenwoont is er natuurlijk een redelijke kans dat 'ie eens op z'n knietje gaat.
Dat weet jij, dat weet ik, maar blijkbaar is dat voor de TS een volkomen onbekend fenomeen, iemand die al zoveel jaar bij je is en die de rest van zijn leven met je wil doorbrengen. Gekkenhuizen dit, moet niet gekker worden. Wat een brutaliteit van die jongen.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:28:39 #289
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139864321
quote:
9s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik, maar blijkbaar is dat voor de TS een volkomen onbekend fenomeen, iemand die al zoveel jaar bij je is en die de rest van zijn leven met je wil doorbrengen. Gekkenhuizen dit, moet niet gekker worden. Wat een brutaliteit van die jongen.
Ben je lekker aan het schoppen vandaag, knul? :') ...er is natuurlijk een vrij groot verschil tussen iemand ten huwelijk vragen, of dat doen op een feestje ten overstaan van vrienden en familie...

Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat TS en haar enthousiaste romanticus een stuk of wat goede gesprekken hebben overgeslagen in de laatste jaren...beetje dom wel...
pi_139864425
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:28 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ben je lekker aan het schoppen vandaag, knul? :') ...er is natuurlijk een vrij groot verschil tussen iemand ten huwelijk vragen, of dat doen op een feestje ten overstaan van vrienden en familie...
Ja, want dat is het equivalent van een pistool tegen je hoofd zetten ofzo? Flikkerstraal een eind op joh, 'knul'. TS had gewoon de ballen niet om 'nee' te zeggen zoals die mensen hierboven in het Youtube filmpje. En laten we wel wezen, dat is symptomatisch voor haar hele leven; ze is niet anders gewend dan een beetje meekabbelen met een of andere vent die goed voor d'r is zonder daadwerkelijk te doen wat ze wil (en dat is dus niet deze relatie), terwijl ze bang is voor de gevolgen. Gewoon de zoveelste ruggegraatloos gleufdiertje met dromen en verlangens naar iets anders, gevangen in een gouden kooi.

quote:
Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat TS en haar enthousiaste romanticus een stuk of wat goede gesprekken hebben overgeslagen in de laatste jaren...beetje dom wel...
Ja, of die gesprekken zijn er geweest maar TS stond er nooit bij stil wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 13:32:31 ]
pi_139864477
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:20 schreef Scorpie het volgende:

Je kijkt teveel porno DS4.
Vast, maar ik kijk nooit dit soort pr0n, dus het zal wel toch komen vanuit de voorbeelden die ik ken...
pi_139864490
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast, maar ik kijk nooit dit soort pr0n, dus het zal wel toch komen vanuit de voorbeelden die ik ken...
Ik denk het ook, aangezien normaal werkend Nederland nooit babysitters heeft.
pi_139864508
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:20 schreef Scorpie het volgende:

En neuken ze de babysitter op hun trouwdag ja? Wow.
O nee, alleen dan is het wat naar gedrag natuurlijk.

Maar TS kan dus ook rondneuken zonder slet genoemd te worden als ze op haar trouwdag gewoon braaf alleen met haar kerel het bed in duikt?
pi_139864551
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar TS kan dus ook rondneuken zonder slet genoemd te worden als ze op haar trouwdag gewoon braaf alleen met haar kerel het bed in duikt?
Nee, iedereen die vreemdgaat is gewoonweg aan het rondsletten. Man of vrouw. Maar om dat nou op je huwelijksdag te doen :') das zelfs voor jouw standaarden laag, vind je niet?
pi_139864578
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:

White knight gespot!
Dus als er sommige mannen zijn die foute dingen doen dan zijn magischerwijze de foute dingen die sommige vrouwen doen ineens niet meer fout?
Nee, maar ik leef gewoon niet in de fictie waar sommigen in leven.
pi_139864652
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal haar wel 'slet' noemen als ze gaat rondneuken. Het is niet negatief bedoeld; dat dat woord in de volksmond een negatieve lading heeft is mijn probleem niet. :P Als ze gaat rondneuken terwijl ze een relatie heeft, dan bedoel ik met 'slet' wel de variant met negatieve lading. :P

quote:
Slet heeft sinds de jaren 90 ook een alternatieve niet-pejoratieve betekenis gekregen, dat het een geuzennaam is geworden in die milieus, waarin een polyamoureuse of een niet-monogame leefstijl veel voorkomt en avontuurlijke seks op diverse wijze wordt beoefend, beschouwd als een plezierige ervaring.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slet
pi_139864682
quote:
6s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

Ik denk het ook, aangezien normaal werkend Nederland nooit babysitters heeft.
Huh?

Ben je nou in de war met een nanny? Zulke moeilijke woorden zijn het niet hoor.

Ik zal het voor je uitleggen: babysit is het meisje uit de buurt die als je een keer een avondje weg gaat voor een niet al te hoog bedrag TV komt kijken bij jou terwijl de kleine slaapt (of wellicht nog even de kleine te eten geeft en in bed legt oid).
  maandag 12 mei 2014 @ 13:38:31 #298
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139864698
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar ik leef gewoon niet in de fictie waar sommigen in leven.
Jij bepaalt even dat het fictie is omdat uh... waarom eigenlijk? Omdat het niet past in je wereldbeeld?
Je reacties zijn typerend voor iemand die te pas en te onpas vrouwen wil verdedigen, zelfs als dat volkomen onterecht is, bijzonder sneu.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:39:11 #299
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_139864719
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want dat is het equivalent van een pistool tegen je hoofd zetten ofzo? Flikkerstraal een eind op joh, 'knul'. TS had gewoon de ballen niet om 'nee' te zeggen zoals die mensen hierboven in het Youtube filmpje. En laten we wel wezen, dat is symptomatisch voor haar hele leven; ze is niet anders gewend dan een beetje meekabbelen met een of andere vent die goed voor d'r is zonder daadwerkelijk te doen wat ze wil (en dat is dus niet deze relatie), terwijl ze bang is voor de gevolgen. Gewoon de zoveelste ruggegraatloos gleufdiertje met dromen en verlangens naar iets anders, gevangen in een gouden kooi.

Oh, we zijn het er snel genoeg over eens dat TS een passieve muts is, die zich al lang had moeten realiseren dat serieuze relaties uiteindelijk deze kant op gaan...

...maar om daar dan je persoonlijke frustraties op te gaan botvieren vind ik wat infantiel, knul :)
pi_139864724
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:

Nee, iedereen die vreemdgaat is gewoonweg aan het rondsletten. Man of vrouw. Maar om dat nou op je huwelijksdag te doen :') das zelfs voor jouw standaarden laag, vind je niet?
Ik ga niet vreemd en heb op mijn huwelijksdag alleen mijn vrouw verleid. Moest ik nog mijn best voor doen ook, want ze was redelijk uitgeput... ik ben alleen heel traditioneel op bepaalde vlakken. ;)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:39:35 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139864739
Deel 2 mag TS openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')