Autist alertquote:Op zondag 11 mei 2014 03:37 schreef RichardDawkins het volgende:
Als dit echt is TS ben je 1 van de domste en lafste idioten die ik ooit op dit forum ben tegengekomen en dat zegt wat.
Hier kan ik absoluut niet subtiel om zijn, hoe jij denkt en daar vanuit handelt is je leeftijd niet waardig.
Ga onmiddellijk met je verloofde praten hierover en toon niet langer je volledige gebrek aan respect voor hem door het met fucking vreemden erover te hebben.
Jezus fucking christ.
Precies. Omdat hij dacht dat het helemaal goed zat besloot hij het op de 'ik kies voor jou en de wereld mag het weten' -manier aan te pakken. Dat de waarheid iets anders blijkt te liggen had hij niet verwacht. Ik geloof echt niet dat het zijn bedoeling geweest is om TS voor het blok te zetten.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit.
Voor de potentiële echtgenoot van TS was het 1+1 =2. Het ging de laatste jaren goed, je woont al samen dussss
Ten huwelijk vragen. En dat moet natuurlijk een verrassing zijn, want hij gaat er vanuit dat zij helemaal gek op hem is en dus " Ja" gaat zeggen wat ze allang mijlen ver heeft zien aankomen.
Nu heeft ze inderdaad "Ja" gezegd, maar dat is niet zijn schuld. TS haar mond zei nog altijd Ja.
Dat zal best, maar als je er voor zorgt dat het aanzoek onder de aanwezigheid van een troep getuigen plaatsvindt, dan heb je kennelijk niet nagedacht over de (altijd aanwezige!!) mogelijkheid dat iemand of: nee zegt (en dat wil je gewoon niet als er getuigen zijn, want wie wil er nou en plein public afgewezen worden?) of eigenlijk nee wil zeggen maar zich, juist vanwege die getuigen, onder druk gezet voelt om toch ja te zeggen?quote:Op zondag 11 mei 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit. En sowieso, ik denk dat er wel een iets romantischere gedachte achter zat dan iemand voor het blok zetten.
Je ziet over het hoofd dat ze niet hetzelfde voelt en denkt als hij. Dat hele trouwgebeuren is nu wel the least of her problems.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:31 schreef Lastpost het volgende:
Zeg het gewoon zoals het is, je voelde je overvallen en door de gecreëerde situatie voelde je een bepaalde druk om maar ja te zeggen. Wel gelukkig, nog lang niet klaar om al aan trouwen te denken. Zal even slikken zijn en misschien voelen als falen en wie weet twijfelt ie erna wel omdat ie het idee krijgt dat jij niet hetzelfde voelt en denkt, maar als je gewoon het gesprek aan gaat en eerlijk bent moet daar toch enig begrip voor zijn en zo niet, dan is het maar goed dat je er niet meer trouwt zou ik zeggen.
nee, waarom? Staat dat ergens?quote:Op zondag 11 mei 2014 21:33 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Iemand ten huwelijk vragen moet toch juist een verassing zijn of niet dan?
Wanneer/waar/hoe inderdaad wel. Maar je moet toch wel vrij zeker zijn of de ander daarop zit te wachten. Vrouwen droppen die hints over het algemeen wel hoor als ze graag willen trouwen, als je er dan samen ook nooit over hebt gesproken is het nogal wat om voor tientallen bekenden ineens geconfronteerd te worden met zijn mooiste moment in wording, terwijl jij er niet op zit te wachten.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:33 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Iemand ten huwelijk vragen moet toch juist een verassing zijn of niet dan?
De boot af houden? Hoe heb je dat gedaan dan? Wat heb je gezegd?quote:Op zondag 11 mei 2014 03:11 schreef Iseau het volgende:
Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken. We kunnen het ook makkelijk betalen, althans hij en zijn ouders die dat dolgraag willen. De mijne trouwens ook denk ik.
Als je niet binnen een maand na een aanzoek over zulke serieuze dingen kan praten zal het er nooit luchtiger op worden.quote:Op zondag 11 mei 2014 03:29 schreef Iseau het volgende:
[..]
Hij is sinds ik 'ja' gezegd heb al zo bezig met van alles en het wordt alleen maar moeilijk voor me om te zeggen dat ik het niet meende. Er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: waarom kan het niet luchtiger zijn tussen ons. Waarom kunnen we over vijf jaar niet pas een serieuze relatie aangaan. Mijn klasgenoten zijn allemaal jonger dan ik en ik lijk veel meer op hen dan op onze vrienden.
Weet hij dat?quote:Op zondag 11 mei 2014 03:43 schreef Iseau het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het bij mij alles te maken heeft met vrijheid die ik heb gemist. Als ik voordat ik hem ontmoette jarenlang vrijgezel was geweest en daar alles uit had gehaald, lekker veel gedate en gefeest had en dan hem ontmoet had was het echt goed geweest. Vroeger dacht ik altijd dat dit soort situaties konden bestaan als liefde 'echt' was. Nu weet ik wel beter, want ik heb nooit iemand ontmoet die ik aantrekkelijker, leuker en interessanter vond dan hij, waarmee het beter klikte dan met hem. Ik voel me soms aangetrokken tot mensen die ik echt veel minder leuk vind dan ik hem vind, puur voor de spanning die ik heb gemist.
Misschien was het toch niet zo triviaalquote:Op zondag 11 mei 2014 04:06 schreef Iseau het volgende:
[..]
Het laatste jaar in ieder geval al niet meer. Daarvoor wel heel vaak, want hij was al snel heel serieus met me, daarom was hij eerst ook al heel blij dat ik met hem ging samenwonen. Hij is niet helemaal in het ongewisse over mijn gevoelens, maar het laatste jaar, anderhalf jaar ging het zo goed en was alles zo normaal geworden dat het er nooit meer over ging. Soms ging het wel over dat hij ooit met me wilde trouwen of zo maar dat was wat mij betreft heel triviaal, dat zeggen tieners die verkering hebben ook weleens tegen elkaar.
Die heeft haar kloon aan de wilgen gehangen.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:40 schreef nietzman het volgende:
Is de TS nog ergens of is het wachten tot ze weer een slok te veel op heeft?
Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashioned bindingsangst...quote:Op maandag 12 mei 2014 09:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Die drang naar ´´rondneuken´´….
Ik ben er van overtuigd dat TS straks deze relatie verbreekt, iemand oppikt in de kroeg, zich vol laat blaffen, en dan denkt ´´was dit het nou?’’
Maar ga gerust je gang TS, want waarschijnlijk ga je dit zelf pas in zien als je het hebt meegemaakt.
Goed punt wel, ik ben het eigenlijk wel met je eens!quote:Op maandag 12 mei 2014 09:51 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashoined bindingsangst......zolang je er niet over nadenkt, kun je makkelijk in een relatie blijven...maar zodra ineens de vraag wordt gesteld om een keuze te maken 'voor de rest van je leven' (hoe relatief dat ook is) ga je ineens nadenken of het wel echt is wat je wil en of je geen andere dingen gemist hebt en hoe je in godsnaam die beslissing kan nemen...en ga je aan alles twijfelen, waar je je niet eens druk over zou hebben gemaakt als de vraag niet gesteld was...
Die 'drang naar rondneuken' moet je vertalen naar 'ik wacht op een beter paar schoenen'.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:51 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat er een echte drang naar rondneuken is...dit is gewoon good, old fashioned bindingsangst......zolang je er niet over nadenkt, kun je makkelijk in een relatie blijven...maar zodra ineens de vraag wordt gesteld om een keuze te maken 'voor de rest van je leven' (hoe relatief dat ook is) ga je ineens nadenken of het wel echt is wat je wil en of je geen andere dingen gemist hebt en hoe je in godsnaam die beslissing kan nemen...en ga je aan alles twijfelen, waar je je niet eens druk over zou hebben gemaakt als de vraag niet gesteld was...
Soms werkt dit wel hoor..quote:Op maandag 12 mei 2014 10:17 schreef Abbadon het volgende:
...en dan is er ook nog een kans (/advocaat van de duivel) dat TS' vriend prima weet hoe ze in elkaar zit, en dat hij nooit een ja zou krijgen als hij het haar gewoon gevraagd had...dat hij haar daarom voor het blok zette, en (net als met het samenwonen) hoopt dat ze na enige tijd aan het idee went en zich er niet meer druk over maakt...
...iets wat met zoiets 'groots' als een huwelijk mogelijk niet het beste plan was, overigens...
2 kindertjes erbij, en dan tot het besef komen dat dit niet is wat ze wil. #genot.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Soms werkt dit wel hoor..
Dan is ze getrouwd en al en denkt ze: is dit alles? Hadden we bij het samenwonen al meteen kunnen doen.
En voor je het weet is ze 10 jaar verder
Mja, ze heeft verteld dat hij nog dit jaar wil trouwen en is al bezig met voorbereidingen.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:03 schreef Mr.ACE het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je in zo´n situatie ´ja´ zegt vanwege het moment. Hij zet je ook wel in een lastige positie natuurlijk. Maar ik ook het idee dat je sowieso al moeite hebt met nee te zeggen als ik het zo lees.
Ik kan me lastig voorstellen wat ik zou doen in zo´n situatie, maar je kan nog jááááren ´verloofd´ zijn en het in die tussentijd uitmaken. Dus je kan ook half eerlijk tegen hem zijn en zeggen dan het allemaal nog wel even kan wachten natuurlijk.
Oh, sorry, zo ver was ik nog niet met lezenquote:Op maandag 12 mei 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mja, ze heeft verteld dat hij nog dit jaar wil trouwen en is al bezig met voorbereidingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |