abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139818558
Al zou je trouwen, een relatie waarin dingen achtergehouden worden en niet bespreekbaar zijn, zal denk ik toch geen stand houden. En heb jij echt zin om je hele leven 'wat als...' te denken? Daarnaast verdient je vriend ook beter, al doet ie misschien nog zoveel fout (dat weet ik niet), eerlijkheid is ontzettend belangrijk in een relatie, jij geeft hem dat niet. Ga met hem praten, ik denk dat je weinig andere keus hebt.
pi_139818568
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat je overdonderd bent en je daar niet prettig bij voelt, lijkt me logisch. In mijn ogen wil dat al zeggen dat hij niet de ware voor je is. Niet omdat je twijfelt, maar omdat hij blijkbaar niet kan wachten en jou kan inschatten maar het wel zo móet doen (uit onzekerheid) om die peer pressure op je te laten werken.

Trouwen moet je doen als je er klaar voor bent, eerder is zonde. Het is jouw leven, jouw keuzes en jouw beslissing. Ga een tijdje reizen, is goed voor je (her)orientatie.
Nee, dat lijkt me ook bepaald geen goed idee. Nu nog een duidelijke oplossing vinden waar ik echt achter sta. Een break zou het mooiste zijn inderdaad, maar dat gaat niet, aangezien ik in zo'n break volledig vrij zou willen zijn en ik ben bang dat als hij 'de ware' is hij me niet op die manier zou laten gaan en op me zou wachten. Niemand begrijpt dat, dan zou de relatie wel niet kloppen, als ik dat wil.
pi_139818575
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:01 schreef Holyme het volgende:
Al zou je trouwen, een relatie waarin dingen achtergehouden worden en niet bespreekbaar zijn, zal denk ik toch geen stand houden. En heb jij echt zin om je hele leven 'wat als...' te denken? Daarnaast verdient je vriend ook beter, al doet ie misschien nog zoveel fout (dat weet ik niet), eerlijkheid is ontzettend belangrijk in een relatie, jij geeft hem dat niet. Ga met hem praten, ik denk dat je weinig andere keus hebt.
Eens met alles, ik denk dat ik ook weinig andere keus heb, en terecht. Nu nog de juiste beslissing maken en de moed verzamelen.
pi_139818600
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:07 schreef Iseau het volgende:

[..]

Eens met alles, ik denk dat ik ook weinig andere keus heb, en terecht. Nu nog de juiste beslissing maken en de moed verzamelen.
Mja makkelijk zal 't niet zijn :N Maar probeer te onthouden dat het waarschijnlijk met de dag moeilijker wordt, en elke dag is er weer eentje waarin je vriend dingen voor het huwelijk kan bedenken en enthousiaster kan worden, en over kinderen kan gaan denken enzo. Jij kan uiteindelijk alleen vanuit jezelf de juiste keuze maken, hoe hij daarop reageert is aan hem, en ja de kans zal vast wel groot zijn dat de relatie barst. Maar ik denk dat het belangrijk is dat jij jezelf in de ogen kan blijven kijken en dus niet doorgaan met oneerlijk zijn.
pi_139818660
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:18 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mja makkelijk zal 't niet zijn :N Maar probeer te onthouden dat het waarschijnlijk met de dag moeilijker wordt, en elke dag is er weer eentje waarin je vriend dingen voor het huwelijk kan bedenken en enthousiaster kan worden, en over kinderen kan gaan denken enzo. Jij kan uiteindelijk alleen vanuit jezelf de juiste keuze maken, hoe hij daarop reageert is aan hem, en ja de kans zal vast wel groot zijn dat de relatie barst. Maar ik denk dat het belangrijk is dat jij jezelf in de ogen kan blijven kijken en dus niet doorgaan met oneerlijk zijn.
Bedenk 1 ding, het huwelijk is slechts een papiertje.
pi_139818701
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:39 schreef Iseau het volgende:

[..]

Dat zou de beste oplossing zijn, tijdelijk. Maar hij zal dat niet willen en hij zal diep gekwetst zijn als ik dat voorstel. Hoe dan ook moet ik met de billen bloot, ik moet eerlijk tegen hem zijn, met het risico hem te verliezen en misschien wel een ouwe vrijster te worden die na haar (zo ge)wilde leven nooit meer iemand als hij vind, en hij die dan een vrouw en kinderen heeft zoals hij dat wilde.
Ik mag hopen dat je hem dat ook gunt. Jeetje, je hebt er wel een zooitje van gemaakt zeg. Het is niet meer dan logisch dat je inmiddels zou moeten weten of je de rest van je leven je aan hem wilt binden. Je klinkt nu alsof je hem aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk tegenover hem. Als hij iemand zoekt om mee te trouwen en kinderen te krijgen dan moet je hem dat geven of hem loslaten zodat hij zijn droom elders waar kan maken. Zijn dromen zijn ook belangrijk voor hem.

Je hebt het telkens over "de ware". Het komt op mij over alsof je in disneyverhalen gelooft. Er zijn 3 miljard mannen op de wereld, ongetwijfeld zijn er 30 miljoen "de ware". Dat betekent niet dat je geen spijt kan gaan krijgen als je het uitmaakt, maar je mag wel iets realistischer zijn.

Ik heb echt enorm veel medelijden met hem. Ik hoop dat je snel een serieuze beslissing maakt.
  zondag 11 mei 2014 @ 07:58:21 #107
187510 IrCute
Americunt
pi_139818718
Ik denk persoonlijk dat je teveel waarde hecht aan het ''vrijgezelle leven''. Ik ken persoonlijk niemand die echt gelukkig wordt van een beetje rondneuken. Het is ook niet iets wat je ''moet'' meegemaakt hebben naar mijn mening.

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je 3 jaar lang samenwoont en nu ineens enorm gaat twijfelen omdat hij je te huwelijk heeft gevraagd. Als je er zo erg mee zit waarom had je het dan niet eerder beeindigd?
pi_139818731
quote:
3s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bedenk 1 ding, het huwelijk is slechts een papiertje.
Dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk.
pi_139818735
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:53 schreef Vlier het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je hem dat ook gunt. Jeetje, je hebt er wel een zooitje van gemaakt zeg. Het is niet meer dan logisch dat je inmiddels zou moeten weten of je de rest van je leven je aan hem wilt binden. Je klinkt nu alsof je hem aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk tegenover hem. Als hij iemand zoekt om mee te trouwen en kinderen te krijgen dan moet je hem dat geven of hem loslaten zodat hij zijn droom elders waar kan maken. Zijn dromen zijn ook belangrijk voor hem.

Je hebt het telkens over "de ware". Het komt op mij over alsof je in disneyverhalen gelooft. Er zijn 3 miljard mannen op de wereld, ongetwijfeld zijn er 30 miljoen "de ware". Dat betekent niet dat je geen spijt kan gaan krijgen als je het uitmaakt, maar je mag wel iets realistischer zijn.

Ik heb echt enorm veel medelijden met hem. Ik hoop dat je snel een serieuze beslissing maakt.
Nee hoor, ik praat zelf nooit in termen als 'de ware', vandaar dat het ook tussen haakjes stond (iemand anders begon erover). Wel is het voor mij zo dat ik nooit verliefd word. Ik voel me wel op andere manieren aangetrokken tot andere mannen, maar niet met gevoelens. Dat maakt ook het verschil.
pi_139818743
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:03 schreef Iseau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik praat zelf nooit in termen als 'de ware', vandaar dat het ook tussen haakjes stond (iemand anders begon erover). Wel is het voor mij zo dat ik nooit verliefd word. Ik voel me wel op andere manieren aangetrokken tot andere mannen, maar niet met gevoelens. Dat maakt ook het verschil.
Werd je wel verliefd op deze?
Wat verwacht je van het vrijgezelle leven? Wat mis je nu precies? Seks of spanning of wat?
pi_139818757
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 07:58 schreef IrCute het volgende:
Ik denk persoonlijk dat je teveel waarde hecht aan het ''vrijgezelle leven''. Ik ken persoonlijk niemand die echt gelukkig wordt van een beetje rondneuken. Het is ook niet iets wat je ''moet'' meegemaakt hebben naar mijn mening.

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je 3 jaar lang samenwoont en nu ineens enorm gaat twijfelen omdat hij je te huwelijk heeft gevraagd. Als je er zo erg mee zit waarom had je het dan niet eerder beeindigd?
Ik twijfelde vanaf het begin al. Toen ik ziek was verheugde ik me enorm op weer lekker uitgaan, mijn vrijgezellenleven. En toen kwam ik hem tegen en werd ik verliefd, heel erg verliefd. Wat ik bijna nooit heb. Ik heb wel steeds de boot afgehouden, ben steeds eerlijk tegen hem geweest, hij begreep er niets van dat ik verliefd kon zijn en me toch niet wilde binden maar dat was zo. Uiteindelijk ben ik toch de relatie met hem aangegaan omdat ik dacht: straks krijg ik spijt dat ik dit heb laten gaan voor 'het wilde leven'. Maar ik was toen ook nog maar 24 of zo. Toen ging het steeds verder, relatie, samenwonen. We hebben er ook veel over gepraat en hoewel hij het nooit echt serieus nam (omdat hij het niet begreep) wist hij er dus van. En het afgelopen anderhalf jaar is het dus enorm goed gegaan, toen was ik ook echt gelukkig en zaten we steeds in dezelfde flow. Toen vroeg-ie me inééns ten huwelijk en dat heeft me gewoon heel erg getriggerd, terug in de tijd qua gevoel en bindingsangst.
pi_139818760
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:06 schreef Vlier het volgende:

[..]

Werd je wel verliefd op deze?
Wat verwacht je van het vrijgezelle leven? Wat mis je nu precies? Seks of spanning of wat?
Heel erg verliefd, daarom wilde ik ook juist die relatie toch aangaan. Het overkomt me nooit en hij is de leukste man die ik ooit heb ontmoet, dat is het rare. Het gaat dus inderdaad om de spanning denk ik. Het is iets wat hij mij niet kan geven want het gaat juist om die spanning met vreemden, want juist seksueel gezien is alles geweldig.
pi_139818776
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:09 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik twijfelde vanaf het begin al. Toen ik ziek was verheugde ik me enorm op weer lekker uitgaan, mijn vrijgezellenleven. En toen kwam ik hem tegen en werd ik verliefd, heel erg verliefd. Wat ik bijna nooit heb. Ik heb wel steeds de boot afgehouden, ben steeds eerlijk tegen hem geweest, hij begreep er niets van dat ik verliefd kon zijn en me toch niet wilde binden maar dat was zo. Uiteindelijk ben ik toch de relatie met hem aangegaan omdat ik dacht: straks krijg ik spijt dat ik dit heb laten gaan voor 'het wilde leven'. Maar ik was toen ook nog maar 24 of zo. Toen ging het steeds verder, relatie, samenwonen. We hebben er ook veel over gepraat en hoewel hij het nooit echt serieus nam (omdat hij het niet begreep) wist hij er dus van. En het afgelopen anderhalf jaar is het dus enorm goed gegaan, toen was ik ook echt gelukkig en zaten we steeds in dezelfde flow. Toen vroeg-ie me inééns ten huwelijk en dat heeft me gewoon heel erg getriggerd, terug in de tijd qua gevoel en bindingsangst.
Tja, sorry ik snap dat niet. Wat is nou "het wilde leven" voor jou? Uitgaan? Telkens een andere man, bezopen worden? Twee van de drie kan jne ook met je partner doen namelijk. Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven maar ik denk wel dat je moet beslissen of je dat wilde leven achter je kan laten if niet. Kan je niet een weekje met een vriendin op vakantie om er over na te denken? Even weg van alles enzo....
pi_139818789
quote:
9s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:10 schreef Iseau het volgende:

[..]

Heel erg verliefd, daarom wilde ik ook juist die relatie toch aangaan. Het overkomt me nooit en hij is de leukste man die ik ooit heb ontmoet, dat is het rare. Het gaat dus inderdaad om de spanning denk ik. Het is iets wat hij mij niet kan geven want het gaat juist om die spanning met vreemden, want juist seksueel gezien is alles geweldig.
Oh wacht, inmiddels hen je geantwoord :)
Wat is er zo belangrijk aan spanning met vreemden? Wil je je populair voelen of mis je spanning in de relatie? Kan je daar binnen je relatie ook niet een draaii aan geven? Desnoods een rollenspel ofzo?
pi_139818801
Ik zou je serieus die vakantie willen aanraden. Lekker naar turkeije, een keertje goed verbranden, dronken worden met een vriendin en veel te laat je bed in. En ondertussen op t strand nadenken en praten of je dit wel of niet moet doen.
pi_139818821
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:19 schreef Vlier het volgende:

[..]

Oh wacht, inmiddels hen je geantwoord :)
Wat is er zo belangrijk aan spanning met vreemden? Wil je je populair voelen of mis je spanning in de relatie? Kan je daar binnen je relatie ook niet een draaii aan geven? Desnoods een rollenspel ofzo?
Rollenspellen doen we bijna altijd, eigenlijk :{. Op mijn aandringen. Stom dat ik dat nu pas op die manier aan elkaar koppel. Ik moet inderdaad bij mezelf gaan zoeken wat dit is. Ik weet ook niet wat ik er precies zo leuk aan vind, behalve die spanning. Als ik nu met iemand flirt is die spanning er ook maar het gaat niet alleen om het populair voelen, want het flirten alleen is niet genoeg voor mijn gevoel.
  zondag 11 mei 2014 @ 08:27:34 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_139818826
Ik zou ook boos zijn als iemand me zo voor het blok zet. Dan moet je in een paar seconden tijd ineens uit het niks bedenken of je iemand voor schut zet of niet. Ik had ook ja gezegd en achteraf nee gedacht.
Heb niet alle reacties gelezen maar: Ik zou het hem uitleggen, als compromis zou je verloofd kunnen blijven maar gewoon nog geen trouwplannen maken, doen zoveel mensen.
  zondag 11 mei 2014 @ 08:28:24 #118
230788 n8n
Pragmatisch
pi_139818832
De actie van je vriend was niet handig maar wel goed bedoeld, maakt het niet beter behalve dat de vriend waarschijnlijk meer gefocust was op de overdonderende romantiek door het op die plek te doen met vrienden en familie.

Ik heb overigens een vergelijkbare situatie gehad waarbij het wel op een break uitliep (relatie op jonge leeftijd, break van een jaar). Was een geweldige tijd maar qua seksuele spanning kwam ik er achter dat het allemaal niet zo spannend was. Periode was wel weer goed voor me omdat je er achter komt wat je wilt. Jammere is alleen dat men in de regel niet op elkaar blijft wachten.

Zou het sowieso bespreken. Hoe langer je wacht des te groter het wordt. Hoef je ook niet een heel punt te maken van het voor het blok zetten want dan begin je al met een nog moeilijker gesprek dat alleen maar meer onnodige verwarring, vragen en frustratie oproept. Zeg wel dat je overdonderd was of iets in die richting maar ga daarna direct over op de kern: je bent in conflict met jezelf wat betreft deze relatie. Staat ook verder los van trouwen want het is nu al een probleem aan jullie fundatie.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_139818901
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:37 schreef RichardDawkins het volgende:
Als dit echt is TS ben je 1 van de domste en lafste idioten die ik ooit op dit forum ben tegengekomen en dat zegt wat.
Hier kan ik absoluut niet subtiel om zijn, hoe jij denkt en daar vanuit handelt is je leeftijd niet waardig.
Ga onmiddellijk met je verloofde praten hierover en toon niet langer je volledige gebrek aan respect voor hem door het met fucking vreemden erover te hebben.

Jezus fucking christ.
Ben jij de verloofde van TS ofzo :')

Ben het er wel mee eens dat TS een labiel figuur is. "Ik ben gek op hem, wil bij hem samen zijn maar wil vrijheid.." Typisch vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 08:46:33 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 08:51:36 #120
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_139818928
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:46 schreef Funkel het volgende:

[..]

Ben jij de verloofde van TS ofzo :')

Ben het er wel mee eens dat TS een labiel figuur is. "Ik ben gek op hem, wil bij hem samen zijn maar wil vrijheid.." Typisch vrouw.
Genoeg mannen die ook zo denken, is niet alleen iets voor vrouwen.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:11:40 #121
425929 Starfucker_
Starfuckers, Inc.
pi_139819048
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:11 schreef Iseau het volgende:
Ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind.

Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken.
Dit klinkt niet echt als iets met een gezonde toekomst. Je vind het erg leuk met hem en hebt ook gevoelens voor hem, maar blijkbaar niet sterk genoeg dat je hem ook als je man ziet.

Na 5 jaar samen en jaren samenwonen lijkt het mij toch logisch dat je een conclusie kan trekken of je nu wél of niet de rest van je leven met hem wilt spenderen.

Publiekelijk ten huwelijk vragen.... waarschijnlijk leek het hem gewoon leuk. Denk niet dat hij 'extra' druk op je wilde plaatsen. Jij ervaart het wel zo omdat je niet zoveel van hem houdt.

Lastige situatie voor je, dat wel.
I play a game, it's called insincerity
pi_139819102
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:47:14 #123
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139819394
TS, waarom denk je dat het uitstellen van een huwelijk het einde van je relatie zou zijn? Als je het uitlegt zoals je hier gedaan hebt zal hij het toch wel kunnen begrijpen? Je bent nog jong, jullie zijn nog geen 10 jaar samen ofzo.. zo vreemd is het dan toch niet om nog even te wachten tot het allemaal wat minder warrig is in je hoofd?
Wat betreft dat aanzoek, tja, zo was het ook niet echt mogelijk om er eens uitgebreid over na te denken natuurlijk.. Dat zal iedereen wel begrijpen lijkt me.

Ik denk dat je nu gewoon voor jezelf moet uitmaken of je wil doorgaan zoals het de afgelopen 1,5 jaar ging (de stabiele flow waar jullie in zaten) of dat je het allemaal wil opgeven voor het vrijgezellenleven. Veel relaties eindigen omdat 1 van de 2 snakt naar vrijheid. Of het het uiteindelijk allemaal waard was betwijfel ik, maar goed. Zoiets moois laten varen voor een paar avontuurtjes.. lijkt mij erg zonde, maar als het al zo lang in je hoofd speelt is er misschien geen ontkomen meer aan.
Succes!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 11 mei 2014 @ 09:48:50 #124
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139819413
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:21 schreef Vlier het volgende:
Ik zou je serieus die vakantie willen aanraden. Lekker naar turkeije, een keertje goed verbranden, dronken worden met een vriendin en veel te laat je bed in. En ondertussen op t strand nadenken en praten of je dit wel of niet moet doen.
Dit dus

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 09:18 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
en dit dus ook :Y

Ik zou als time-out een vakantie doen, niet met hem, maar met een vriendin of zo. Ga helemaal "los" en denk eens rustig na zonder dat er veel "bekenden/vrienden" in de omgeving zijn.

Straks zit je in je "alleenstaanden" bestaan, en valt het allemaal tegen, al die wilde fantasieën die helemaal niet zo fantastisch blijken te zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_139820162
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:29 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
Haha, deze man. :')
pi_139820405
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat anderen zeggen: Praten en zeker niet zomaar gaan trouwen als je niet zeker bent van je zaak. Of in elk geval zeker genoeg want 100% is altijd moeilijk :)

Wat die andere mannen betreft: Maak geen fouten waar je heel, heel veel spijt van krijgt.
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:30 schreef Iseau het volgende:

[..]

Been there, done that. En juist nu wordt het erger. Als het me te heet onder de voeten wordt maak ik juist die fouten.

Nogmaals sorry, ik ben dronken, maar gelukkig ben ik hier anoniem. Kan ik me ook eens uiten :{.
Maar als ik dit goed begrijp, ben je al vreemdgegaan (fouten gemaakt wat betreft andere mannen)? En je komt mannen tegen die je erg leuk vindt, en je doet rollenspellen op jouw aandringen? Dan vraag ik me ook een beetje af of je van hem houdt als man van je leven, of meer als je beste maatje? En als ik die quotes goed begrijp, dan lijkt mij dat juist een vakantie om even je gedachten op een rijtje te zetten wel 'ns helemaal verkeerd kunnen gaan wat betreft andere mannen ontmoeten.

Ik denk echt dat praten de beste oplossing is, wat ook de uitkomst is, dingen verborgen houden is imo nooit een goed idee. En als je vriend zonder er vaak over gesproken te hebben of te checken hoe je je nu voelt in de relatie (wetende dat je in eerste instantie eigenlijk niet eens wou samenwonen) zo'n aanzoek doet, lijkt het me ook niet dat hij enig idee heeft dat jij het anders ziet. Hij is bezig met trouwen, en waarschijnlijk ook met de voor veel mensen logische volgende stap, kinderen krijgen. Jij denkt aan het missen van spanning, flirten, andere mannen. Die dingen liggen behoorlijk ver uit elkaar, en om dat naar elkaar toe te brengen (mochten jullie dat willen) zal er echt gepraat moeten worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:09:30 #127
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_139820465
het is natuurlijk ook raar dat je vriend kennelijk het idee had dat als hij je ten overstaan van al jullie vrienden en familie ten huwelijk zou vragen, dat je dan gewoon ja zou zeggen. dat deed je dus ook, maar kennelijk had hij het idee dat je het dus graag zou willen, anders had ie het wel iets meer prive gedaan.

hoe kan dat? als jij het eigenlijk helemaal niet wil?
praten jullie uberhaubt wel?
of heeft hij gewoon een plaat voor zn kop en probeerde hij het zo af te dwingen?

hoe dan ook, het klopt niet.

en verder, als ik het zo een beetje lees; je kan het uitmaken, en lekker los gaan, en dan is het grote kans dat je er over een jaar spijt van hebt.
of je kan dit doorzetten, en altijd het gevoel houden dat je een fout hebt gemaakt.

maar ja, als je dan toch moet kiezen, zou ik in ieder geval eerlijk zijn, en hem zeggen dat je nu nog niet wilt trouwen. dat je er helemaal niet klaar voor bent, en dat je misschien zelfs een tijdje uit elkaar wilt. verschrikkelijk voor hem, maar hij heeft ook niks aan een ongelukkig huwelijk. en het is zn eigen schuld, had ie het maar niet zo moeten afdwingen.
pi_139820539
De genen van TS snakken naar andere piemels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 11 mei 2014 @ 11:21:54 #129
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139820696
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
pi_139820738
Hij dacht vast: als ik haar niet tegenover de hele vriendenkring en familie ten huwelijk vraag zal ze nooit de stap zetten. Hij zal toch ook wel door hebben dat hij elke keer het voortouw moet nemen en jij er na wat gespartel volgt?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zondag 11 mei 2014 @ 11:37:12 #131
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_139821017
Heb je niet serieus bindingsangst?

Eigenlijk heb je geen rationele en gevoelsargumenten anders dan dat je niet wil binden...
Beetje zonde als je relatie kwijt raakt, uit angst alleen.
Misschien verstandig met een psycholoog te praten.
Als je wel kinderen wil en je bent nu 30 dan heb je over vijf jaar (wanneer jij denkt er aan toe te zijn) niet veel tijd meer.

Uiteraard zou ik dit met je vriend bespreken. Iets houd me tegen, en ik moet uitvinden wat...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 mei 2014 @ 11:38:46 #132
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_139821053
Vandaag nog melden dit aan hem. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Succes :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_139821055
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haha, deze man. :')
ja hij is niet helemaal 100% en heeft t zelf niet door
  zondag 11 mei 2014 @ 11:39:51 #134
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_139821083
quote:

[..]

Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
_O_ Zo hard hopen dat dit echt is.
Dit, dus.
pi_139821154
Het is duidelijk dat jij momenteel anders in het leven staat dan hij. Hij wil zich binden aan iemand en iets opbouwen zoals een gezin en jij wilt nog eerste genieten van het vrijgezellenbestaan/rondsletten voordat jij gaat settelen.

Op dit moment verspil jij de tijd van jouw vriend. Hij kan in de tijd dat jij nu twijfelt over de juiste beslissing ook op zoek gaan naar iemand die wel op zoek is naar hetzelfde als hem. Jij houdt hem nu aan het lijntje door jouw twijfels. Denk er goed over na, maak dan een keuze en vertel dat tegen hem. Hoe langer je wacht hoe harder het uiteindelijk aankomt.

Je neemt daarbij het risico dat je hem voorgoed kwijt raakt. Aan andere kant zou je zomaar alsnog weer bij hem terug kunnen komen over een paar jaar.
pi_139821277
Bindingsangst gecombineerd met het prins op het witte paard syndroom...

Bang on je vast te leggen en nog te veel geloven in sprookjes en niet in hoe relaties in het echt nu eenmaal werken.

Maargoed, zadel je vriend dat niet mee op. Vertel hem gewoon eerlijk dat je er niet klaar voor bent en anderen wilt neuken, want daar komt het op neer. Neem de vrijheid die je nodig hebt, maar accepteer dat dan wel de consequentie van.
Whatever...
pi_139821478
quote:
Even onder een kloontje dan maar...

Ik ben bijna een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend met wie ik vijf jaar samen ben en drie jaar samenwoon. Sommige mensen zouden zeggen dat dat lang is, lang genoeg voor serieuzer stappen, maar anderen zouden zeggen dat het niets voorstelt. Zelf vind ik dat laatste. Ik heb het naar mijn zin met mijn vriend, ik wil nu niet anders, maar wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Vooral de laatste tijd, dat is het pijnlijke, ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind. Hij wilde meteen samenwonen en ik wilde dat beslist niet. Toen ging ik (weer) studeren en bleek het ook praktischer om met hem samen te wonen (qua afstand huis-studie) en dus niet alleen romantisch. Ik trok toen bij hem in en wilde wel per se mijn eigen deel van de huur betalen, mijn deel van de boodschappen etc. Hij wilde dat eigenlijk niet maar ik vond dat wel belangrijk. Nu wonen we dus alweer drie jaar samen en het gaat enorm goed. We zijn echt gek op elkaar, ik hou ontzettend van hem en ben echt gelukkig nu. Het gaat bijna altijd goed tussen ons.

Maar toch... afgelopen maand, 10 april om precies te zijn gingen we bowlen en uit eten met onze gezamelijke vriendengroep en er was ook familie bij. Dat is niet zo heel raar dus ik stond daar niet van te kijken. We hebben dat vaker gedaan. We zijn erg sociale mensen, allebei, dat is prima. We gingen bowlen en daarna ergens eten of drinken met onze vrienden. Maar wat er gebeurde was dat hij me, jawel, ten huwelijk vroeg. In het bowlingcentrum (waar we elkaar ook ontmoet hebben vijf jaar geleden, vandaar denk ik). Dure ring, vrienden die er duidelijk al van wisten, in de spotlights. Hij op zijn knieën. Ik was echt in shock. Wel lachen natuurlijk, wat moest ik anders. En toen zei ik 'ja'. Maar de waarheid is dat ik no way klaar ben voor een fucking huwelijk. Ik had alleen het gevoel niet anders te kunnen, zo in het middelpunt van de belangstelling. Wat moest ik dan? 'Nee' zeggen? Ik wilde hem ook niet voor schut zetten natuurlijk.

De volgende dag na toch best een leuke avond en nacht drong het allemaal enorm door. Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima. En dan vraagt hij me ten huwelijk. En al zijn vrienden en familie zijn daar getuige van. Ik zeg 'ja'. Help.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken. We kunnen het ook makkelijk betalen, althans hij en zijn ouders die dat dolgraag willen. De mijne trouwens ook denk ik.

Eerlijk zijn lijkt misschien logisch voor jullie, maar ik weet dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. Als ik zeg dat ik dit (nog) niet wil bedoel ik dus. Ik moet trouwens ook zeggen: ik ben best wel boos op hem, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Want wat heeft hij me eigenlijk voor het blok gezet. Of niet? Ik vind van wel, omdat hij het me echt moeilijk heeft gemaakt om 'nee' te kunnen zeggen.

Helphelphelp.

PS. Ik ben een beetje dronken, dus sorry alvast voor mijn onsamenhangende verhaal.
Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
pi_139821721
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:21 schreef TerryStone het volgende:
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
_O- FOK is niet de ideale plek om zulke topics te starten.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:12:34 #139
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_139821818
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
Maar dat is ze niet, dus dat zou weer een leugen zijn.
pi_139821939
Als je nu al weet dat je niet wil zorg dan alsjeblieft niet voor een drama vlak voor het ja woord
pi_139821988
Je bent boos op je vriend omdat hij je ten huwelijk heeft gevraagd en jij niet het lef had om "nee" te zeggen?

Juist ja... :')
  zondag 11 mei 2014 @ 12:22:10 #142
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822019
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Een claim beantwoorden met een claim. Dan ga ik gewoon verder vragen om uitleg.
Dus, wat van mijn reactie beschouw je als agressief en waarom? Vergeet niet de context en de zwaarte van de situatie daarbij te betrekken aangezien deze belangrijk zijn voor de subjectieve conclusie van agressie.
Jij had ook al een paar drankjes in je kraag liggen zeker mattie?
Ik ga naar huis.
pi_139822070
quote:
8s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:53 schreef Iseau het volgende:
Hier was ik bang voor.

Sorry hoor, maar wie DOET dat dan ook op zo'n manier.
Wat is er?

Deze vrouw is gewoon eerlijk, zoals het hoort.

Die eerste dan.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:27:00 #144
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822138
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Ik ga naar huis.
pi_139822197
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:54 schreef John5 het volgende:

[..]

Flikker toch op, die vent het slachtoffer :') Ik weet niet hoe jouw relaties werken, maar ik weet hoe mijn eega over dingen denkt, zou hij ook moeten weten. Haar dan zo als een botte lul voor het blok zetten slaat gewoon helemaal nergens op.

En trouwens, empathie, probeer het eens.
_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
pi_139822242
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:27 schreef nietzman het volgende:
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Lol in je leven willen hebben staat gelijk aan puberen?

Of hoe bedoel je dit?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:31:59 #147
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822247
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
pi_139822322
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
Wat is daar in godsnaam lastig aan?

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
pi_139822392
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar in godsnaam lastig aan?
Ehm, dat zowel je vriend als jij keihard afgaan in bijzijn van familie en vrienden wellicht?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:40:07 #150
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822431
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
Lukt best als je met z'n tweetjes romantisch aan het dineren bent.

Als het tijdens een bowlingpartijtje met familie en de halve vriendinkring, en iedereen al euforisch "ja-ja-ja" staat te roepen en je vriend zit op z'n knie met een dikke ring...lijkt het mij toch lastig om dan nee te zeggen, of je moet ook heel de sfeer verpesten.

Ik ken koppels zat die al gekozen hebben om te trouwen maar nog geen datum hebben geprikt.

Maar ondertussen heeft TS al een maand gewacht.
pi_139822445
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:22 schreef Iseau het volgende:

[..]

Ik ben 29, word 30 volgende week. Ben eigenlijk sowieso labiel momenteel, ik weet gewoon echt niet wat ik wil en ben 'in het geheim' boos op mijn vriend. Niemand weet dat, iedereen is zo blij voor ons, blablabla. Maar ik ben boos en tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik wilde ook alleen maar samenwonen omdat dat dus beter was qua locatie en omdat ik graag bij hem was (en ben!) en ik heb dat ook verteld destijds, dat we huisgenoten zouden zijn, dat hij het zo moest zien, maar dat het niet een soort verbintenis moest zijn.
Wel een raar verhaal dat je met hem bent gaan samenwonen, jij hem verteld zou hebben dat je geen relatie o.i.d. wil maar dan vervolgens hebben jullie toch wel al 3 jaar een relatie?
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:22 schreef Iseau het volgende:
Misschien was hij het even vergeten omdat het drie jaar geleden is en het sinds het samenwonen zo goed gaat allemaal.
Of misschien had jij hem gewoon niet in die 3 jaar duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel steekt.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:42:10 #152
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822474
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
Lol in je leven willen hebben staat gelijk aan puberen?

Of hoe bedoel je dit?
En de enige manier om lol in je leven te hebben is door nog wat rond te gaan neuken? Ze komt niet echt over alsof ze verder 'lol' in haar leven mist, ze wil zich alleen overgeven aan wat dierlijkere instincten. Prima TS, maar dan eerst volwassen worden, je bent praktisch dertig.
Ik ga naar huis.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:49:19 #153
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139822676
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

En de enige manier om lol in je leven te hebben is door nog wat rond te gaan neuken? Ze komt niet echt over alsof ze verder 'lol' in haar leven mist, ze wil zich alleen overgeven aan wat dierlijkere instincten. Prima TS, maar dan eerst volwassen worden, je bent praktisch dertig.
Ze lijkt zich ook niet echt te beseffen dat het biologisch klokje doortikt en als ze al mooi is dat ook niet altijd gaat blijven. Maar hey, vreemde piemels willen is natuurlijk uitstekend prioriteiten stellen enzo.
pi_139822692
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ze lijkt zich ook niet echt te beseffen dat het biologisch klokje doortikt en als ze al mooi is dat ook niet altijd gaat blijven. Maar hey, vreemde piemels willen is natuurlijk uitstekend prioriteiten stellen enzo.
Verbitterd much?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:51:06 #155
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139822733
Oke aan de hand van de OP wilde ik zeggen dat hij vooral stom was om iemand op zo'n manier voor het blok te zetten. (Wat je had moeten doen was direct erna of de dag erna alsnog nee zeggen.)

Maar nu ik de rest hier zo lees, zou ik zeggen dat je hem een heel andere indruk hebt gegeven van de relatie dan hoe het echt zit.

Je zei:
quote:
Ik weet het. Het is of hem voor altijd verliezen en dan een paar jaar genieten van mijn vrijgezellenleven of volledig voor hem gaan nu en met een onbevredigend gevoel blijven zitten.
Die tweede optie houdt wel in dat je hem gaat vertellen waar je mee zit, je kunt het simpelweg niet maken om zulk soort dingen achter te houden.
pi_139822806
Je studeert op je 30ste nog? Ik hoop dat je een technische master volgt oid.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:59:10 #157
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139822906
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verbitterd much?
Knappe redenatie witte nicht!
pi_139822924
quote:

Eerlijk zijn lijkt misschien logisch voor jullie, maar ik weet dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. Als ik zeg dat ik dit (nog) niet wil bedoel ik dus. Ik moet trouwens ook zeggen: ik ben best wel boos op hem, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Want wat heeft hij me eigenlijk voor het blok gezet. Of niet? Ik vind van wel, omdat hij het me echt moeilijk heeft gemaakt om 'nee' te kunnen zeggen.

Het is duidelijk dat u nog niet klaar bent om te trouwen. Maak het uit met hem, want je wilt hem niet, al wil je uzelf wijsmaken dat hij misschien de ware is. Liefde is het meest natuurlijk wat er bestaat en als het geforceerd wordt dan gaat het sowieso mislukken.

En de wereld, of ik zal beter zeggen - het leven van een vrouw- draait niet alleen om een man , trouwen en kindjes maken. Als je dat niet wilt, nu of zelfs later, dan is dat helemaal niet erg hoor, maar wees gewoon eerlijk tegen hem dat u hem gewoon niet wil en maak het uit. :)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zondag 11 mei 2014 @ 13:05:03 #159
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139823039
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:53 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Je studeert op je 30ste nog? Ik hoop dat je een technische master volgt oid.
Vast psychologie.
Ik ga naar huis.
pi_139823093
quote:

[..]

:') :') :') :') :') :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_139823213
Het is wel duidelijk dat je niet eerlijk tegenover jezelf bent en laf.
pi_139823291
You done fucked up.
pi_139823394
Volgens mij kent deze situatie vooral verliezers. Bepaal voor jezelf of je nú niet wil of helemaal niet wil en kijk dan of er een oplossing te vinden is. Maar wees niet verbaasd als je kerel er een punt achter zet omdat jij zo nodig nog tien jaar terug in de tijd wil. Ik denk dat je die periode ook behoorlijk aan het romantiseren bent.

En ga eens leren beslissingen te nemen waar je achter staat. Ik zie allerlei 'besluiten' die voorzien zijn van 'mitsen en maren', het zou je sieren als je iets voor 100% doet en anders niet. Dat geeft jou duidelijkheid, maar je partner ook.
Schip ahoy!
pi_139823619
Waarom heb je überhaupt een relatie als je eigenlijk liever nog gaat rondscharrelen?
  zondag 11 mei 2014 @ 13:26:00 #165
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139823634
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom heb je überhaupt een relatie als je eigenlijk liever nog gaat rondscharrelen?
Dit. Ik snap TS ook niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het komen in deze situatie. Klunzig en je gaat veel mensen pijn doen (of jezelf).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139823692
Ik snap overigens best dat je af en toe verlangt naar het vrij rond kunnen scharrelen, maar als je ook daadwerkelijk voor ogen hebt om nog zo'n periode tegemoet te gaan, dan vat ik de hele relatie niet.
pi_139823790
quote:
Ik denk dat ze niet liever rond wil scharrelen, maar dat ze de optie om rond te scharrelen niet wil opgeven.

Bij volwassen worden hoort dat je leert om keuzes te maken en de consequenties daarvan te dragen. Dat laatste lukt steeds minder mensen, dat eerste is wel naar dat TS dat niveau op haar leeftijd nog niet heeft bereikt.

TS zou gewoon aan haar verloofde moeten laten weten dat ze het te snel vind gaan voor haar en dat ze merkt dat zij emotioneel nog te onvolwassen is om die stap te maken en dat ze daar per direct hulp voor gaat zoeken.

Dan weet die verloofde hoe de vork in de steel steekt en dat het probleem niet bij hem of de relatie ligt, maar bij haar.

Alleen: hoe komt het in godsnaam dat hij het niet weet... of... Als hij dit wel weet dat hij niet zijn aanstaande op dit punt helpt?
pi_139823816
Het is inderdaad bijzonder dat TS kennelijk van alles wil, maar geen enkel besluit in die richting neemt. En da's niet handig.
Schip ahoy!
pi_139823965
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is inderdaad bijzonder dat TS kennelijk van alles wil, maar geen enkel besluit in die richting neemt. En da's niet handig.
Ik ken (met name) vrouwen die dit probleem hebben: die willen niet iets anders, maar gewoon alles.

Gewoon een beetje te verwend, teveel geleefd in een wereld waar ze wijs is gemaakt dat alles kan.

Lijkt mij (in onze maatschappij) een groeiend probleem.

Al heeft TS er wel in extremere mate last van... Ik vrees dat er veel jongeren zijn die hier mee worstelen.
pi_139824102
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken (met name) vrouwen die dit probleem hebben: die willen niet iets anders, maar gewoon alles.

Gewoon een beetje te verwend, teveel geleefd in een wereld waar ze wijs is gemaakt dat alles kan.

Lijkt mij (in onze maatschappij) een groeiend probleem.

Al heeft TS er wel in extremere mate last van... Ik vrees dat er veel jongeren zijn die hier mee worstelen.
En daar krijgen ze last van. Want in die gedachtenkronkels gaan natuurlijk maar weinig mensen mee :)

Ik moest ook wel hier aan denken:
Schip ahoy!
pi_139824180
niet het hele topic gelezen.
maar ik vind TS toch wel erg dom.
En boos op je vriend? Why? hij heeft niks verkeerds gedaan.
pi_139824300
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:35 schreef Iseau het volgende:

[..]

Het is of een aantal jaar 'losgaan' en hem dan kwijt zijn of me toch serieus aan hem binden en altijd balen dat ik niet van jonge jaren als vrijgezel heb genoten.
Je weet eigenlijk al wat je wil: je wil als vrijgezel genieten van het leven. Het punt is dat je hem niet wil kwijtraken... :')

Ik heb nu al medelijden met je vriend.
pi_139824473
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit. Ik snap TS ook niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het komen in deze situatie. Klunzig en je gaat veel mensen pijn doen (of jezelf).
Rationele logica en emoties zijn twee totaal verschillende dingen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139824528
Meid, dit is niet de ware voor je. Bij twijfels stop gewoon met de relatie.
pi_139824582
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat TS eerst eens eerlijk tegenover zichzelf zijn voordat ze het gesprek aan gaat. Een relatie die 'prima voor nu is' heeft geen toekomst.
pi_139824760
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je weet eigenlijk al wat je wil: je wil als vrijgezel genieten van het leven. Het punt is dat je hem niet wil kwijtraken... :')

Ik heb nu al medelijden met je vriend.
Ze moet het gewoon uitmaken :) Ik zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_139824904
quote:
12s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Ze moet het gewoon uitmaken :) Ik zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
Eens met deze Belg.
pi_139825179
quote:

[..]

Dat wilde ik ook zeggen, maar wil geen advies geven. :P Dan maar een reactie met een verborgen advies. ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 14:19:10 #179
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_139825248
quote:

[..]

Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.
pi_139825322
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:19 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.
En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...
  zondag 11 mei 2014 @ 14:54:48 #181
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139826283
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:43 schreef CaptainSushi het volgende:
niet het hele topic gelezen.
maar ik vind TS toch wel erg dom.
En boos op je vriend? Why? hij heeft niks verkeerds gedaan.
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.

TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
pi_139826330
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.
Que?

quote:
TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
TS wil rondscharrelen en haar vriend is niet degene met wie ze haar hele leven wil doorbrengen. Kan hij nog zo 'wild' gaan doen en zichzelf helemaal gaan veranderen voor d'r, het gaat niet werken. Dit aanzoek is voor TS haar wake up call, nu wordt ze gedwongen na te denken en tot de conclusie te komen dat deze vent niet haar ware is.
pi_139826353
Wees gewoon eerlijk, dan kom je het verst.
Somebody that I used to know
pi_139826463
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...
Iemand die nu al 'omdat het zo makkelijk uitkomt' samenwoont gaat dat zeker wel doen...
pi_139826850
Nouja, het is wel duidelijk dat TS het toch zal moeten vertellen dat ze nog niet wil trouwen.

Probleem is natuurlijk dat ze dan geheid de vraag krijgt waarom niet.
En ok als ze dan haar motieven moet uitleggen zoals ze in dit topic staan, dan kan ik me voorstellen dat die gozer denkt maken we maar gelijk een eind aan de relatie.

Dus ja eigenlijk is de vraag, hoe legt ze dit aan hem uit zonder dat het gelijk over is.
Do what you love, love what you do!
pi_139827040
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef kree het volgende:
Nouja, het is wel duidelijk dat TS het toch zal moeten vertellen dat ze nog niet wil trouwen.

Probleem is natuurlijk dat ze dan geheid de vraag krijgt waarom niet.
En ok als ze dan haar motieven moet uitleggen zoals ze in dit topic staan, dan kan ik me voorstellen dat die gozer denkt maken we maar gelijk een eind aan de relatie.

Dus ja eigenlijk is de vraag, hoe legt ze dit aan hem uit zonder dat het gelijk over is.
"Ik ben er nog niet aan toe."
pi_139827080
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor het blok? TS had de keus om nee te zeggen en deed dat niet. En zit daar nu mee. Als ze gewoon nee had gezegd had ze nu kunnen rond banjeren met andere singles.
Ja, tuurlijk, je kan altijd nee zeggen. Maar op een gegeven moment is die ruimte wel heeeeeel smal gemaakt. Mensen met karakter zeggen dan alsnog 'nee', maar ik ben het er ook wel mee eens dat ze voor blok is gezet.
pi_139827089
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

"Waarom niet"

Ik denk niet dat ie daar genoegen mee neemt na 5 jaar samenwonen.
En nadat ie van TS hoort, dat ie de liefste/beste etc is.
  zondag 11 mei 2014 @ 15:20:54 #189
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139827109
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dan de redenen daarvoor erbij noemen, anders zegt het niks.
Die gast heeft het recht te weten dat ze rond wil klooien.

''Ik ben er nog niet aan toe'' suggereert dat het simpelweg een kwestie van wachten is.
pi_139827162
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:20 schreef kree het volgende:

[..]

"Waarom niet"

Ik denk niet dat ie daar genoegen mee neemt na 5 jaar samenwonen.
En nadat ie van TS hoort, dat ie de liefste/beste etc is.
Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.
Je kan gevoelens nou niet eenmaal in een bepaalde richting dringen, TS moet haar gevoelens erkennen en kenbaar maken. Dat verdient die 'liefste en leukste' jongen.
pi_139827198
als je niet eerlijk tegen jezelf kunt zijn kun je ook niet eerlijk tegen anderen zijn.

en verder vind ik je een aansteller eigenlijk. ~:)
pi_139827249
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.
Je kan gevoelens nou niet eenmaal in een bepaalde richting dringen, TS moet haar gevoelens erkennen en kenbaar maken. Dat verdient die 'liefste en leukste' jongen.
Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.
Natuurlijk is het niet handig om haar "out of the blue" ten overstaan van anderen ten huwelijk te vragen.
Maar TS is gewoon niet duidelijk geweest dat ze absoluut nog niet wilde trouwen.

En TS wil wel trouwen maar nog niet nu.
Motief wil eerst nog wat met andere jongens kloten.

Ok hoe zou jij erover denken als je die gozer was?

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Maargoed zal wel lekker pijnlijk praatje worden.
Ik zou dit dan toch, hoe pijnlijk ook, liever willen weten voordat ik trouw en dan de ellende daarna krijg.
pi_139827251
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

jij met je voor het blok zetten. :')

ts had vanaf dag 1 eerlijk tegen haarzelf moeten zijn. was dit nooit zover gekomen, had ze zich nooit voor het blok gezet gevoeld. ze wilde eigenlijk al niet eens samenwonen, hij was serieuzer dan zij, etc etc etc. zoveel tekenen.

zielig dat die kerel daar nu de dupe van zal zijn.
pi_139827257
Ach het is maar een papiertje, je kunt zo weer scheiden
  zondag 11 mei 2014 @ 15:26:12 #195
244933 trovey
Nachtoele
pi_139827269
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:29 schreef Iseau het volgende:

[..]

Hij is sinds ik 'ja' gezegd heb al zo bezig met van alles en het wordt alleen maar moeilijk voor me om te zeggen dat ik het niet meende. Er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: waarom kan het niet luchtiger zijn tussen ons. Waarom kunnen we over vijf jaar niet pas een serieuze relatie aangaan. Mijn klasgenoten zijn allemaal jonger dan ik en ik lijk veel meer op hen dan op onze vrienden.
Ik zou hem toch maar je twijfels duidelijk maken, ook niet eerlijk tegenover hem als je een half jaar na het huwelijk de scheiding wil aanvragen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139827348
Ik leer hier trouwens wel uit, dat als ik ooit ga trouwen, dat ik dat never nooit niet ga doen op een manier met anderen erbij als de ridder op het witte paard enzo :')

Je zou maar denken dat het allemaal goed zit en je rest van je leven blabla en dan een nee horen.
Of erger een ja terwijl het eigenlijk een nee is.
pi_139827378
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:25 schreef kree het volgende:

[..]

Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.
Natuurlijk is het niet handig om haar "out of the blue" ten overstaan van anderen ten huwelijk te vragen.
Maar TS is gewoon niet duidelijk geweest dat ze absoluut nog niet wilde trouwen.

En TS wil wel trouwen maar nog niet nu.
Motief wil eerst nog wat met andere jongens kloten.

Ok hoe zou jij erover denken als je die gozer was?

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Maargoed zal wel lekker pijnlijk praatje worden.
Ik zou dit dan toch, hoe pijnlijk ook, liever willen weten voordat ik trouw en dan de ellende daarna krijg.
Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).
pi_139827451
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).
Als ik TS was, dan had ik het al veel eerder laten blijken op wat voor manier dan ook dat ik voorlopig nog lang niet wilde trouwen.

TS zei, wel eens grappend over gepraat met haar vriend.
Maarja hmms tis van beiden toch niet handig.
pi_139827792
Als je niet wilt trouwen maar liever wil rond neuken moet je dat doen. Niet miepen dan dat je vriend ook weg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 15:40:58 ]
pi_139829009
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een dertiger die wat rond wil neuken is een puber?

Jij bent van mening dat een volwassen iemand moet streven naar huisje, boompje beestje? Ieder die dat niet doet is onvolwassen en een puber?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')