Miss Montreal ook nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sandra in drie minutenDie haalt dat noooooooooooooiiiiiiiiiitttttttttttttttttttttttttttttt....
Met zo'n liedje zou ze best mogen gaan wat mij betreft.quote:
We hebben nu al 2 keer raak geschoten met deze opzet na 10 jaar FALEN (keihard falen) met voorrondes. 0 kans dat ze dat nu opeens gaan veranderen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ongeacht de prestatie morgen, ik blijf het liedje van Nederland middelmatig vinden. En ik blijf van mening dat we niet een nummer zouden moeten aanwijzen, maar dat we een compleet Nationaal Songfestival moeten houden; liefst met voorrondes.
Het (eventuele) succes van The Common Linnets morgen kan er wél aan bijdragen dat het Songfestival meer gaat leven in Nederland en dat het cynisme verdwijnt. De finale van het Songfestival was het best bekeken TV-programma van 2013 in Nederland; goed om nog even te onthouden!
Het liedje zit technisch zeer goed in elkaar, onafhankelijk van of het je smaak is of niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:25 schreef Poepz0r het volgende:
Liedje van NL is in zijn soort pure klasse, maar dan moet je wel van dat soort muziek houden.
Idd + je moet wel artiesten sturen en geen zangertjes die net komen kijken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We hebben nu al 2 keer raak geschoten met deze opzet na 10 jaar FALEN (keihard falen) met voorrondes. 0 kans dat ze dat nu opeens gaan veranderen.
Met dezelfde opzet hebben we ook een aantal keer mis geschoten (Hind, Edsilia, Vader Abraham, 3J's). Het ligt nogal aan het niveau van de artiest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We hebben nu al 2 keer raak geschoten met deze opzet na 10 jaar FALEN (keihard falen) met voorrondes. 0 kans dat ze dat nu opeens gaan veranderen.
En aan de kwaliteit van het lied + het inzicht van de ideale performancequote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met dezelfde opzet hebben we ook een aantal keer mis geschoten (Hind, Edsilia, Vader Abraham, 3J's). Het ligt nogal aan het niveau van de artiest.
Het is heel simpel en dat zie je nu ook;quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met dezelfde opzet hebben we ook een aantal keer mis geschoten (Hind, Edsilia, Vader Abraham, 3J's). Het ligt nogal aan het niveau van de artiest.
Qua nummer zijn ze zeker de beste, of de Vox Populi dat ook vind, is een tweede want Vox Dei Vox Populi , zeker in oosteuropaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:30 schreef Max23 het volgende:
Ik denk trouwens dat Oostenrijk dit gewoon makkelijk gaat winnen
Qua nummer zijn ze de beste?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Qua nummer zijn ze zeker de beste, of de Vox Populi dat ook vind, is een tweede want Vox Dei Vox Populi , zeker in oosteuropa
Wat je zegt, klopt niet. Ten eerste hebben we acht jaar op rij de finale niet gehaald: van 2005 tot en met 2012, dus geen tien keer. Alleen in 2005 is een ruim opgezet Nationaal Songfestival gehouden, compleet met voorrondes. Verder niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij nu opeens weer voorrondes met allerlei falende flutartiestjes nu het net zo lekker gaat?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat je zegt, klopt niet. Ten eerste hebben we acht jaar op rij de finale niet gehaald: van 2005 tot en met 2012, dus geen tien keer. Alleen in 2005 is een ruim opgezet Nationaal Songfestival gehouden, compleet met voorrondes. Verder niet.
Kan je nagaan hoe triest het meeste andere is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Qua nummer zijn ze de beste?Gewoon 13 in een dozijn hoor niks unieks.
Sterk argumentquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe triest het meeste andere is.
Hoeft helemaal gaan flutartiesten te zijn, nu echte muziek scoort denk ik dat serieuze songwriters zich er wel aan willen wagen. Zweden, Denemarken en Noorwegen scoren al zeker 10 jaar met deze opzet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij nu opeens weer voorrondes met allerlei falende flutartiestjes nu het net zo lekker gaat?
Ben het helemaal met je eens, maar begrijp dan alleen totaal niet waarom jij met Dean Saunders aan komt zetten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij nu opeens weer voorrondes met allerlei falende flutartiestjes nu het net zo lekker gaat?
Snap ik wel >>>> knappe vent voor de vrouwen = stemmen + kan een aardig nootje zingen. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen overigens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, maar begrijp dan alleen totaal niet waarom jij met Dean Saunders aan komt zetten.
Nu nog alles live en echt en geen act of playbackquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Hoeft helemaal gaan flutartiesten te zijn, nu echte muziek scoort denk ik dat serieuze songwriters zich er wel aan willen wagen. Zweden, Denemarken en Noorwegen scoren al zeker 10 jaar met deze opzet.
Dean Saundersquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, maar begrijp dan alleen totaal niet waarom jij met Dean Saunders aan komt zetten.
Maar "gerenomeerde" artiesten als Anouk en Ilse gaan zich echt niet branden aan een songcontest waar je het moet opnemen tegen dit soort acts.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Hoeft helemaal gaan flutartiesten te zijn, nu echte muziek scoort denk ik dat serieuze songwriters zich er wel aan willen wagen. Zweden, Denemarken en Noorwegen scoren al zeker 10 jaar met deze opzet.
Op het songfestival kan nooit geplaybackt worden, alles is live. Soms wordt het nogal ondersteund door backing vocals, maar dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu nog alles live en echt en geen act of playback
NL heeft best veel internationale artiesten hoor voor zo'n klein landje alleen kennen we ze niet allemaal. Laura Jansen bijv ?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:40 schreef aarontje112 het volgende:
Bovendien, als Caro Emerald het niet wil doen volgend jaar, moet het wel een groot NSF worden. Andere artiesten van dit kaliber hebben wij gewoon niet in Nederland. Of je moet al gaan voor een DJ-act à la Armin van Buuren, maar dan loop je wel een beetje achter de feiten aan.
Dat was een grapje!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Noem eens namen dan, want verder dan Caro Emerald kom ik niet, want je moet wel artiesten hebben die continue hits scoren, zoals Ilse en Waylon en Anouk dat doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar "gerenomeerde" artiesten als Anouk en Ilse gaan zich echt niet branden aan een songcontest waar je het moet opnemen tegen dit soort acts.
De huidige opzet werkt prima en ik weet zeker dat met het huidige succes er een heleboel goede NL artiesten in de rij zullen staan.
Laura Jansen heeft vorig jaar nog gezegd, alleen een liedje te willen schrijven maar niet zelf deelnemenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
NL heeft best veel internationale artiesten hoor voor zo'n klein landje alleen kennen we ze niet allemaal. Laura Jansen bijv ?
Laura Jansenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:42 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Noem eens namen dan, want verder dan Caro Emerald kom ik niet, want je moet wel artiesten hebben die continue hits scoren, zoals Ilse en Waylon en Anouk dat doen.
Handsome Poets was ik inderdaad vergetenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:42 schreef Poepz0r het volgende:
Racoon
Handsome Poets
Zoiets zou ook nog kunnen
Ik ben niet zo op de hoogte van het Nederlandse muziekwereldje, Arie Ribbens met de Polonaise Hollandaise misschien?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:42 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Noem eens namen dan, want verder dan Caro Emerald kom ik niet, want je moet wel artiesten hebben die continue hits scoren, zoals Ilse en Waylon en Anouk dat doen.
Ritsen ritsen kom er maar bijquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van het Nederlandse muziekwereldje, Arie Ribbens met de Polonaise Hollandaise misschien?
Alleen Laura Jansen van dit rijtje zou kunnen scoren, maar die wil niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Laura Jansen
Eva Simons
Ralf Mackenbach (ander soort publiek maar goed)
Afrojack
Hardwell
Nicky Romero
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van het Nederlandse muziekwereldje, Arie Ribbens met de Polonaise Hollandaise misschien?
Eva Simons is de bekendste van allemaal die scoort sowiesoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:44 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Alleen Laura Jansen van dit rijtje zou kunnen scoren, maar die wil niet.
Ja die is goed zeg!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:44 schreef Pluto1975 het volgende:
Voor mij mag Dotan volgend jaar. Dit nummer is echt geweldig
En waarom zou de rest niet kunnen scoren? Hardwell en Afrojack zijn inmiddels wereldsterren die kunnen echt wel een heel goed popliedje plus zangeresje produceren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:44 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Alleen Laura Jansen van dit rijtje zou kunnen scoren, maar die wil niet.
Roep het nog 100x die gaan het niet doen namelijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:46 schreef BankAardappel het volgende:
Heb dit al eerder gezegd, Sharon Den Adel met of zonder Within Temptation band zou het erg goed doen, grote naam ook in Europa en kan flink uithalen.
Oh god wat was dat slechtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar "gerenomeerde" artiesten als Anouk en Ilse gaan zich echt niet branden aan een songcontest waar je het moet opnemen tegen dit soort acts.
De huidige opzet werkt prima en ik weet zeker dat met het huidige succes er een heleboel goede NL artiesten in de rij zullen staan.
Tim Douwsmaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie Doet Zaterdag eigenlijk de presentatie op de NL TV?
BBC1quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:49 schreef Mani89 het volgende:
Komt het ESF wel gewoon op BBC 1 of 2 trouwens? Die anderen heb ik niet.
Ik zie het haar solo wel doen hoor, of samen met iemand als Armin zeker, die staat er voor open ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Roep het nog 100x die gaan het niet doen namelijk
Ja? Zelf heeft ze aangegeven niet te willen dusjaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:49 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ik zie het haar solo wel doen hoor, of samen met iemand als Armin zeker, die staat er voor open ook.
Als band niet nee. Dat begrijp ik ook wel, is een risico. Maar samen met Armin ofzo zie ik misschien nog wel gebeuren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja? Zelf heeft ze aangegeven niet te willen dusja
Alleen ook nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:52 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als band niet nee. Dat begrijp ik ook wel, is een risico. Maar samen met Armin ofzo zie ik misschien nog wel gebeuren.
Het nummer heeft zeker Hitpotentie, ook in de VS, zou mij niets verbazen als ze binnen een paar maanden in Nashville staanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:54 schreef Pluto1975 het volgende:
Wacht maar tot Ilse en Waylon straks een kneiter van een hit scoren (of ze winnen of niet), en toch gewoon trouw blijven aan hun eigen genre en ideeen zonder concessies te doen, dan willen er meerdere hoor
Miss Mondriool ook nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jammer is dat V Velzen live niet zo heel goed is
Volgens mij zei Maas iets als "Ook hartelijk welkom aan alle Belgische kijkers die misschien naar de Nederlandse tv kijken sinds de uitschakeling van Belgie".quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:54 schreef Kidney_bean01 het volgende:
het is misschien al voorbij gekomen, maar wilde het nog vragen:
Tijdens de uitzending gisteren zei Cornald Maas op een gegeven moment: 'Ook hartelijk welkom aan alle Belgische kijkers die sinds het commentaar van de Belgische commentatoren naar ons zijn gezapt'
Iemand enig idee waar dat over ging?
Oh dat zei diequote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij zei Maas iets als "Ook hartelijk welkom aan alle Belgische kijkers die misschien naar de Nederlandse tv kijken sinds de uitschakeling van Belgie".
In principe is de plek (24e) wel redelijk gunstig, maar mss wat ongunstig dat er een langzaam nummer na zit (San Marino) en Denemarken ervoor.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:55 schreef isax het volgende:
heeft nederland een goede spot voor de finale? ik ben echt een noob sorry.
ik doe gezellig mee met de oranje koorts.
dus oranje slingers toch maar niet ophangen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In principe is de plek (24e) wel gunstig, maar mss wat ongunstig dat er een langzaam nummer na zit (San Marino) en Denemarken ervoor.
Maar nu doet de AVRO ook mee, dat is al een vooruitgangquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Het probleem is gewoon palingzender de Tros, dat het in hun hoofd haald om de Toppers naar het songfestival te sturen, vader Abraham een shalali nummer te latenschrijven, en maar vast bleven houden aan die voorrondes en verkiezingen om een kandidaat/nummer te kiezen.
Zelfs bij een groot artiest als Anouk wouden ze die voorrondes nog gaan houden. Het is dat Anouk gewoon stellig heeft gezegd dat ze het nummer zelf wel zou uitzoeken en anders niet zou gaan, anders hadden we die onzin alsnog gehad.
Dat Nederland voor Anouk zo lang niet in de finale heeft gestaan is gewoon onze eigen schuld geweest; we hebben die jaren voornamelijk bagger naar het songfestival gestuurd, met Sieneke als beschamend dieptepunt.
HEAR HEARquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Het probleem is gewoon palingzender de Tros, dat het in hun hoofd haald om de Toppers naar het songfestival te sturen, vader Abraham een shalali nummer te latenschrijven, en maar vast bleven houden aan die voorrondes en verkiezingen om een kandidaat/nummer te kiezen.
Zelfs bij een groot artiest als Anouk wouden ze die voorrondes nog gaan houden. Het is dat Anouk gewoon stellig heeft gezegd dat ze het nummer zelf wel zou uitzoeken en anders niet zou gaan, anders hadden we die onzin alsnog gehad.
Dat Nederland voor Anouk zo lang niet in de finale heeft gestaan is gewoon onze eigen schuld geweest; we hebben die jaren voornamelijk bagger naar het songfestival gestuurd, met Sieneke als beschamend dieptepunt.
Als ik dat toch ns wist, dan kon ik rijk wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:59 schreef isax het volgende:
[..]
dus oranje slingers toch maar niet ophangen?
Zijn oude band Voicst zou perfect zijn geweestquote:
nee maar er zitten bloggers op diverse sites... oa op escnationquote:
Eehm... volgens mij is CATS in Nashville geproduceerd, dus daar zijn ze al geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het nummer heeft zeker Hitpotentie, ook in de VS, zou mij niets verbazen als ze binnen een paar maanden in Nashville staan
Ah, kijk eens aan, wist ik nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:09 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Eehm... volgens mij is CATS in Nashville geproduceerd, dus daar zijn ze al geweest.
En vrijwel gelijk aan oostenrijk als zijnde winnaar, beiden gedeeld tweede nu.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:10 schreef TLC het volgende:
Inmiddels staat Nederland een-na-laatste....
bij de bet wie als laatste eindigt tijdens het ESF
![]()
![]()
San Marino gaat hier trouwens aan de leiding, en dan Ijsland en Wit-Rusland
Pas als ik zaterdag rond 23:45 een odd van onder de 1.05 zie staan bij Nederland, word ik wat rustigerquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:13 schreef Shuup het volgende:
Nu zakt Nederland langzaam weg (en bijna niemand kruipt omhoog), maar ik durf te wedden dat Nederland na de finale qua iTunes downloads weer de eerste is, en bij de odds ook tweede en misschien zelfs eerste.
Ik snap helemaal niets van die getallen dus kijk ik maar gewoon op welke plaats iedereen staat bij Oddschecker hahahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Pas als ik zaterdag rond 23:45 een odd van onder de 1.05 zie staan bij Nederland, word ik wat rustiger
Hahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:16 schreef Shuup het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niets van die getallen dus kijk ik maar gewoon op welke plaats iedereen staat bij Oddschecker hahaha
Om nr.1 te worden heb je ook de stemmen van Oost-Europa nodig. Die krijgen ze niet! Nederland maakt daarom meer kans......quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Qua nummer zijn ze zeker de beste, of de Vox Populi dat ook vind, is een tweede want Vox Dei Vox Populi , zeker in oosteuropa
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:19 schreef petrovpalski het volgende:
[..]
Om nr.1 te worden heb je ook de stemmen van Oost-Europa nodig. Die krijgen ze niet! Nederland maakt daarom meer kans......
Weten we wel want die landen zijn homofoobquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:20 schreef Shuup het volgende:
[..]
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..
Die zullen er zijn, maar ik denk ook niet dat Oostenrijk in veel oost-Europese landen de 12 punten gaat halen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:20 schreef Shuup het volgende:
[..]
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:13 schreef Shuup het volgende:
Nu zakt Nederland langzaam weg (en bijna niemand kruipt omhoog), maar ik durf te wedden dat Nederland na de finale qua iTunes downloads weer de eerste is, en bij de odds ook tweede en misschien zelfs eerste.
Ongeveer 60, inclusief je inzet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Deceit het volgende:
Als ik nu 20 euro inzet op winst van NL hoeveel krijg ik dan als ze winnen?
Lang niet ieder persoon daar hoor. En Nederland is één van de landen waarbij alles het beste geaccepteerd wordt maar hier zijn altijd ook nog homofoben?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Weten we wel want die landen zijn homofoob
Oeh, ik vraag me wel af wat de odds zullen zijn nadat de volledige uitslag bekend gemaakt is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijk
Ik bedoel echt gelijk na het laatste liedje he, niet als de uitslag al is geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijk
Niet iedereen, en ik denk niet dat er veel homofoben naar het ESF kijken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Weten we wel want die landen zijn homofoob
het lied wordt in Oost-Europa vaker gedownload dan ik had gedacht...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik geloof ook nog niet echt dat Wurst veel Oost-Europese stemmen gaat krijgen
Je vroeg om de presentatie, dat is gewoon Cornald Maas met Jan Smit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Meh, dan gaat hier de BBC 1 op, Graham Norton
Jan Smit, oh dear, das nóg meer reden BBC te kijken met Graham Nortonquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Je vroeg om de presentatie, dat is gewoon Cornald Maas met Jan Smit.
Het 'Tim Douwsma' antwoord dat je kreeg is alleen degene die 5 seconden de Nederlandse punten mag geven
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?quote:
Nog makkelijker: 100 gedeeld door de odd = de kans in procenten die ze (volgens de bookmakers) ongeveer hebbenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:18 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaDe makkelijkste om te begrijpen zijn de normale getallen zoals 2 en 3. Bij een odd van 2 betekent het dat voor elke Euro die jij inzet, je er 2 voor terugkrijgt als ze winnen.
Dus in mijn voorstelling van 1.05 zou je slechts 5 cents winnen op je inzet. Met zulke odds zouden de bookmakers dus vrijwel zeker zijn van winst van dat land.
Hahaha da's wel waar inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jan Smit, oh dear, das nóg meer reden BBC te kijken met Graham Norton
Ja dat klopt, ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Strani het volgende:
Ik begreep dat de keuzes van de juryleden ook publiek gemaakt worden? Klopt dat?
Als dat zo is, verwacht ik toch echt geen goede resultaten voor Conchita in Oost-Europa.
Voor winst van Nederland? Nee johquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?
Tenminste, gister was het 1.73 ofzo voor elke euro?
Ze moet eerst nog zes jaar wachten ben ik bangquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef petrovpalski het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar AMIRA te sturen.
Weer eens wat anders.....
Zie het al helemaal in de krant staan. Tienjarig meisje verovert de harten van Europa en omstreken. 26x12 punten! Opera! succes verzekerd......
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Strani het volgende:
Ik begreep dat de keuzes van de juryleden ook publiek gemaakt worden? Klopt dat?
Als dat zo is, verwacht ik toch echt geen goede resultaten voor Conchita in Oost-Europa.
Oh die getallen heb ik nergens gezien. Ik zie overal rond de 3.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?
Tenminste, gister was het 1.73 ofzo voor elke euro?
Per jurylidquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.
Hoewel, of was het nou per vakjury in zijn totaal, dus per land? Of echt ook per jurylid/persoon?
Zum kotzenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Mani89 het volgende:
We kunnen ook de dochter van Marco Borsato sturen!
Per individueel lid geloof ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.
Hoewel, of was het nou per vakjury in zijn totaal, dus per land? Of echt ook per jurylid/persoon?
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Mani89 het volgende:
We kunnen ook de dochter van Marco Borsato sturen!
nee hoor...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ze moet eerst nog zes jaar wachten ben ik bang
Ik heb voor een Nederlandse overwinning best wat homo-onderdrukking over hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Per individueel lid geloof ik.
Dat kan in sommige landen nog wel eens erg weerhoudend werken om op Oostenrijk te stemmen, ben ik bang.
Oh dan heb ik verkeerd gekekenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor winst van Nederland? Nee joh
Dat is nu zo tussen 4.5 en 5.5, dus als je 20 euro inzet krijg je ongeveer 100 euro terug (dus 80 winst)
Met commentaar van die gast die schaamteloos door het Nederlandse optreden zat te geeuwen in eerdere rehearsals.quote:
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer inquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dan heb ik verkeerd gekeken![]()
Maar dan is het best nog wel de moeite dus om op Nederland te wedden...
Ik niet, vooral omdat we zonder ook wel winnen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb voor een Nederlandse overwinning best wat homo-onderdrukking over hoor
Nou, een lichte onderdrukking in het oosten zou een goedmakertje zijn voor alle politieke stemmen in het westen. Want die komen er ongetwijfeld ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik niet, vooral omdat we zonder ook wel winnen.
Best een flink staaltje schaamteloze zelfverheerlijking idd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Shuup het volgende:
Ik denk dat dat doek alleen maar averechts gaat werken
Oorkanker krijg ik ervan, valsquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Shuup het volgende:
Ik denk dat dat doek alleen maar averechts gaat werken
Oh van mij mag hij wel over die Belim of hoe hij ook heet vallenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Best een flink staaltje schaamteloze zelfverheerlijking idd.
Zolang die banner niet per ongeluk over hem heen valt vind ik het prima.
Was je niet die gast die op 890 gehandeld heeft dan?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer in![]()
Ik haat dat kind. Wat een vreselijk xxx jong is dat zeg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef petrovpalski het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar AMIRA te sturen.
Weer eens wat anders.....
Zie het al helemaal in de krant staan. Tienjarig meisje verovert de harten van Europa en omstreken. 26x12 punten! Opera! succes verzekerd......
Er is zelfs zo tegen 800 tot 900 getrade op betfair.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer in![]()
Hoe zou jezelf geweest zijn op die leeftijd met net zoveel succesquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
Amira aub niet snotneus met dr arrogante houdinkje al op die leeftijd bah
Nee, dan is het een materiaalfout en dan mag hij het hele wanoptreden nog een keer doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:39 schreef Shuup het volgende:
[..]
Oh van mij mag hij wel over die Belim of hoe hij ook heet vallen
Niet zo. Ze is heel raar, uit de hoogte en sociaal contactgestoordquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:41 schreef petrovpalski het volgende:
[..]
Hoe zou jezelf geweest zijn op die leeftijd met net zoveel succes
Oh ja en dan komen er stemmen uit medelijden - laat maar !quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, dan is het een materiaalfout en dan mag hij het hele wanoptreden nog een keer doen.
Precies, lekker laten hangen die zakdoek.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Shuup het volgende:
[..]
Oh ja en dan komen er stemmen uit medelijden - laat maar !
Lekker stemmen op een land waarvan we zeker weten dat die 20ste gaat worden in de finalequote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:43 schreef TheVulture het volgende:
Op voorhand had ik heel veel landen de overwinning gegund, maar nu we zelf ook kans lijken te maken probeer ik zoveel mogelijk liedjes naar beneden te praten
Neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Was je niet die gast die op 890 gehandeld heeft dan?
Via loting wordt het thuisland al gekozen, en die kwam op 23. Maar nee inderdaad, had dan geen Nederland er achter geplakt (al vinden wij dat natuurlijk niet erg)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:43 schreef yorrick69 het volgende:
Het lijkt wel of hier op het forum iedereen het een nadeel vindt om na Basim te moeten. Maar ik snap eigenlijk niet waarom de (Deense) organisatie (of bepaalt de EBU de volgord?e) hun eigen nummer vlak voor een van de favorieten plaatst, waarvan iedereen op zijn klompen aanvoelt dat die tien keer zuiverder zingen dan Basim, die verder ook gewoon te kort komt om het overtuigend te brengen. Ergens anders had Basim nog een kans gehad. Vlak voor CATS... No way...
Hm, goed punt...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:45 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Eehmm... die hangt dan wel een beetje in de weg voor Ilse en Waylon...
Toch heeft het wel voordelen om Amira te sturen , als ze wint heeft dat tot gevolg dat elk land ook zo'n talentje willen sturen. die hebben niet, dus stuurt elk deelnemend land het jaar daarop een jankende kat het podium op waardoor Nederland weer gaat winnen.........quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet zo. Ze is heel raar, uit de hoogte en sociaal contactgestoord
Ik had NL rond de 18e plek verwacht. Ik vind het wel stoer dat ze UK en NL zo vlak bij elkaar aan het eind hebben gezet. De echte favorieten aan het eind. (en San Marino er ff tussendoor) Jammer dat Conchita en Zweden in de eerste helft moeten zingen..quote:
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:50 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Ik had NL rond de 18e plek verwacht. Ik vind het wel stoer dat ze UK en NL zo vlak bij elkaar aan het eind hebben gezet. De echte favorieten aan het eind. (en San Marino er ff tussendoor) Jammer dat Conchita en Zweden in de eerste helft moeten zingen..
Om de een of andere reden denk ik meteen aan iemand uit Oostenrijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:49 schreef Lila86 het volgende:
Ilse is d'r schoenen kwijthttp://www.elle.nl/mode/n(...)s-haar-Choo-verloren
Voila!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?
Das een vrij stevige correlatie iddquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:54 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Voila!
2013 Denemarken 18e startplek
2012 Zweden 17e startplek
2011 Azerbaidjan 19e startplek
2010 Germany 22e startplek
2009 Norway 20e startplek
2008 Rusland 24e startplek
2007 Servië 17e startplek
2006 Finland 17e startplek
2005 Griekenland 19e startplek
2004 Oekraïne 10e startplek
We moeten tien jaar terug voor een winnaar uit de eerste helft.
Shit, daar gaan onze kansenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:49 schreef Lila86 het volgende:
Ilse is d'r schoenen kwijthttp://www.elle.nl/mode/n(...)s-haar-Choo-verloren
Ja, wat voor hapjes moeten we aanschaffen voor morgen?quote:
Ik zou gewoon beginnen met een stevige nasi, dat is een ideale basis voor een gezellig avondje.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, wat voor hapjes moeten we aanschaffen voor morgen?
quote:"Es geht nicht darum, einer Meinung zu sein"
von Marie Marzahn
So prominent war ein Bus wohl selten besetzt: In der hintersten Reihe sitzt Sido, auf den Plätzen weiter vorne Andreas Bourani, Madeline Juno, Jennifer Weist, Sängerin von Jennifer Rostock, Tim Bendzko, sein Manager Konrad Sommermeyer und die Mädels von Elaiza. Sie alle wollen zum Tivoli, Kopenhagens berühmten Freizeitpark.
Achterbahn und Presserummel
Doch vor der Achterbahn wartet auf die prominente Reisegruppe ein Pressetermin. Alle wollen wissen: Für wen hat die deutsche Jury gestimmt? Am Donnerstagabend sehen Sido, Andreas Bourani, Madeline Juno, Jennifer Weist und Konrad Sommermeyer das zweite Halbfinale live in der Arena - ihre Punkte haben sie aber schon am Mittwoch vergeben. Gemeinsam haben sie sich das Jury-Halbfinale angeschaut und diskutiert.
Authentizität punktet
Unsere Experten: Die deutsche Jury im Kopenhagener Tivoli.
"Ich achte auf Komposition, Text und Stimme. Und natürlich das Drumherum", sagt Andreas Bourani. Seine aktuelle Single "Auf uns" steht aktuell auf Platz eins der deutschen Singlecharts. Er hat offenbar alles richtig gemacht. Sein Tipp für eine erfolgreiche Performance: authentisch sein. Jennifer Weist sieht das ähnlich. "Wenn da im Hintergrund auf einem Trampolin gesprungen wird, geht alles verloren", sagt sie. Auch sie selbst performt auf der Bühne authentisch und rockig - das nächste Mal übrigens am 10. Mai bei der ESC-Party auf der Hamburger Reeperbahn. Auch Sido und Andreas Bourani werden dabei sein.
Lob für Elaiza
Jennifer Weist hat Elaiza zum ersten Mal persönlich getroffen. "Das sind auf jeden Fall coole Mädels. Ich habe sie heute kennengelernt und die sind echt gut drauf", sagt sie. Bei den deutschen ESC-Teilnehmerinnen scheint sich die Jury einig zu sein. Andreas Bourani fasst es so zusammen: "Die machen das schon super, die Mädels. Sie sollen einfach sie selbst bleiben."
Sido mag's originell
Doch beim Musikgeschmack gehen die Meinungen dann doch etwas auseinander. Konrad Sommermeyer, Jennifer Weist und Andreas Bourani wollen sich nicht festlegen. Sido mag "Three Minutes To Earth" von The Shin & Mariko wegen ihrer Originalität. Aber auch Basims "Cliché Love Song" gefällt ihm. "Es geht nicht darum, einer Meinung zu sein", sagt der Rapper zur Jurywertung. Und die Vielfalt macht es ja auch viel spannender.
Madeline Juno steht auf leise Töne
"Calm After The Storm" von The Common Linnets aus den Niederlanden hat es Madeline Juno angetan. Die Singer-Songwriterin stand zusammen mit Elaiza im deutschen Vorentscheid auf der Bühne, schied aber vor der Endrunde aus. "Es ist toll, trotzdem Teil des Ganzen zu sein", sagt Madeline Juno zu ihrem Job als ESC-Jurymitglied.
Wie viele Punkte die Jurymitglieder vergeben haben, verraten sie aber nicht. Und das dürfen sie auch gar nicht. Das Voting ist streng geheim. Schließlich entscheiden noch zu 50 Prozent die Zuschauer.
Tim Bendzko auf der Ersatzbank
Sollte plötzlich und unerwartet jemand aus der Jury ausfallen, steht im Hintergrund Ersatz bereit: Tim Bendzko. Für ihn ist der heutige Tag in Kopenhagen ein bisschen wie Urlaub. Statt vor der Kamera zu posieren, drückt er lieber selbst auf den Auslöser. Er hat seinen Fotoapparat dabei und knipst Bilder für das private Album. Bestimmt hat er auch Elaiza abgelichtet. Ela, Yvonne und Natalie strahlten nämlich besonders. Sie durften nach dem offiziellen Pressetermin im Tivoli Karussell fahren. Und darauf haben sie sich schon seit Tagen gefreut.
Vrij stevig citaat, boude uitspraken zegquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef Tinkepink het volgende:
Een stukje over de Duitse jury van eurovision.de
[..]
http://www.eschome.net/databaseoutput117.phpquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?
met oranjebitter?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zou gewoon beginnen met een stevige nasi, dat is een ideale basis voor een gezellig avondje.
Als je dan nog wat tijd hebt voordat het begint bak je een cake (geen cheesecake), en tijdens het festijn zelf ga ik voor heerlijke Oostenrijkse worst.
Engelbertquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:09 schreef yvonne het volgende:
Wie waren de afgelopen jaren als laatste?
Die eindigden toch juist heel laag?
Ik denk nog steeds dat jullie Denemarken zwáár onderschattenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik kan nu wel zeggen dat we de perfecte loting hebben. Voor ons dat spuuglelijke Deense kermisliedje wat het perfecte contrast geeft voor ons nummer, waardoor de hele wereld gelijk door krijgt wat een inhoudsloos weggooiamusement Denemarken heeft gestuurd wat direct ook weer ons liedje versterkt. Het moet raar lopen willen we niet winnen morgen.
Dat hij zo laag eindigde in de finale kwam vooral omdat hij helemaal aan het begin moest zingen... dat doet zo'n liedje vaak geen goedquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef BillDauterive het volgende:
In de halve finale was iedereen positief verbaasd over onze belichting en het camerawerk.
Dit doet me een beetje denken aan Paradise Oskar uit 2011.
Vlak voor het refrein komt de wereldbol op en hoor je het publiek juichen. In de halve finale kreeg het daardoor flink wat stemmen, maar in de finale eindigde het ergens onderaan. Ik hoop niet dat hetzelfde met The Common Linnets gaat gebeuren.
Noorwegen toch ook een keer?quote:
Ik vind het echt een leuk liedje maar origineel is het niet en dit soort liedjes doen het nooit goed op het songfestival. Zaleilah van Roemenië en Haba Haba van Noorwegen vond ik ook leuke zomerse liedjes maar sloeg totaal niet aan. De zaal ging uit z'n dak maar jury's gaven er niks voor.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat jullie Denemarken zwáár onderschatten
Dat wordt een feestje, hoor!!!
Ik denk het ook, alleen hebben ze de act wel wat verbouwd met die vlag en zo en dat kan het net té over de top maken, waardoor NL er weer van kan profiterenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Als Denemarken morgen wint neem ik een jaar lang een Sieneke avatar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
twitter:waylonline twitterde op vrijdag 09-05-2014 om 11:36:07Nieuwe album van Dolly Parton & Kenny Rogers... Prachtig!! #yolanthetweet https://t.co/eiYpLLSJGm reageer retweet
Ik vind het net niet, verwacht het allebei rond plaats 10-15quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:13 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog best veel nummers helemaal niet gehoord.
Spanje, Italië, is dat wat, die twee? Iemand die dat weet?
Dank. Het valt me me hoeveel 'vroege' nummers gewonnen hebben. In die zin is een lage startplek dus best ok. Maar het lijstje is ook een beetje misleidend, want op deze manier lijkt het of het laatste of een-na-laatste nummer nooit hebben gewonnen en dat is niet zo. Tegenwoordig heeft de finale 26 plaatsen. Maar het zijn er vaker minder geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
http://www.eschome.net/databaseoutput117.php
Spanje kan wel eens in het vaarwater van de Wurst en Zweden zitten, is ook een poweballad en zij is ook wel een aardig goeie zangeresquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:13 schreef Greys het volgende:
Die Denen kunnen er toch geen ene kut van, laten we het nou objectief bekijken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat 90% van de finalekijkers ook beide halve finales kijkenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Spanje begint heel mooi imo, maar vervalt tot standaard op het moment dat ze Engels gaat zingen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:13 schreef Greys het volgende:
Ik heb dan denk ik gewoon een wansmaak johannes, daar komt het op neer ben ik bangquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die Denen kunnen er toch geen ene kut van, laten we het nou objectief bekijken.
Je kunt maar beter blij zijn altijd als ik het tegenovergestelde roep van wat jij hoopt, want ik heb toch nooit gelijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat 90% van de finalekijkers ook beide halve finales kijken
Haha heb je die zanger gezien johannes? Die kan er toch he-le-maal geen ene kut van? Schei toch uit man, met je Denemarken. Die worden laatste.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die Denen kunnen er toch geen ene kut van, laten we het nou objectief bekijken.
Klopt, maar een betere (compleet en duidelijk) lijst dan dit heb ik niet kunnen vinden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:15 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Dank. Het valt me me hoeveel 'vroege' nummers gewonnen hebben. In die zin is een lage startplek dus best ok. Maar het lijstje is ook een beetje misleidend, want op deze manier lijkt het of het laatste of een-na-laatste nummer nooit hebben gewonnen en dat is niet zo. Tegenwoordig heeft de finale 26 plaatsen. Maar het zijn er vaker minder geweest.
Ik kan me voorstellen dat de Deense omroep er niet echt op zit te wachten dat Denemarken nog een keer wint. Het is een dure grap, om zo'n songfestival te organiseren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:43 schreef yorrick69 het volgende:
Het lijkt wel of hier op het forum iedereen het een nadeel vindt om na Basim te moeten. Maar ik snap eigenlijk niet waarom de (Deense) organisatie (of bepaalt de EBU de volgord?e) hun eigen nummer vlak voor een van de favorieten plaatst, waarvan iedereen op zijn klompen aanvoelt dat die tien keer zuiverder zingen dan Basim, die verder ook gewoon te kort komt om het overtuigend te brengen. Ergens anders had Basim nog een kans gehad. Vlak voor CATS... No way...
Die gedachte is ook door mij heen gegaan. Evenals dat het volgend jaar de 60e keer is, en reken maar dat UK (een van de Big Five) dat graag zou willen organiseren (en misschien past dat ook wel in het straatje van de EBUquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:20 schreef freako het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de Deense omroep er niet echt op zit te wachten dat Denemarken nog een keer wint. Het is een dure grap, om zo'n songfestival te organiseren.
Nu denk je dus dat we 2e worden, en dat worden we dan dus nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Greys het volgende:
Kijk... ik dacht dat Nederland de finale NIET ging halen --> wel
Ik dacht dat als we de finale zouden halen, het ergens onderin ging eindigen --> zeer waarschijnlijk hoog
Ik wist zeker dat Israël door zou gaan, ondanks graftaknummer --> niet
Dus:
Nu denk ik dat Denemarken heel erg goed gaat zijn --> zal dan wel niet
Tegenvaller hier:
Ik denk dat de UK absoluut NIET gaat winnen --> zal dan dus wel winnen![]()
![]()
Afgelopen dinsdag deed ik Shabu vóór het Songfestival, dat hielp.
Dus dat doe ik zaterdag weer.
Dinsdag had ik een Waylonhoed op, doe ik zaterdag weer.
Mijn visite krijgt dezelfde Waylonhoed op, maar dan rood en blauw (leuk met mijn wit)
Dus eindconclusie na al mijn gefaal en verkeerd voorspellen:
We worden tweede. Na Engeland
Dat kan niet want mijn TT impliceert dat Nederland al zeker is van de zege en dat de rest om plek twee strijdt. En ik heb heel veel verstand van deze dingen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Greys het volgende:
Dat weet ik wel zeker, dat willen ze echt nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:20 schreef freako het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de Deense omroep er niet echt op zit te wachten dat Denemarken nog een keer wint. Het is een dure grap, om zo'n songfestival te organiseren.
Dat is ook wel één van de redenen waarom het gerucht gaat dat Armenië niet zou mogen winnen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Die gedachte is ook door mij heen gegaan. Evenals dat het volgend jaar de 60e keer is, en reken maar dat UK (een van de Big Five) dat graag zou willen organiseren (en misschien past dat ook wel in het straatje van de EBU).
Ja maar eerste worden we óók niet, want ik blijf maar gillen dat Engeland NIET wint, dus zal ze wel WEL winnen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nu denk je dus dat we 2e worden, en dat worden we dan dus niet
Mooiquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Greys het volgende:
Ik dacht dat als we de finale zouden halen, het ergens onderin ging eindigen --> zeer waarschijnlijk hoog
Dus:
Tegenvaller hier:
![]()
Mijn visite krijgt dezelfde Waylonhoed op, maar dan rood en blauw (leuk met mijn wit)
Ik heb die gozer laatst gezien ja, die leek wel zwakzinnig! Die zou hoge ogen gooien bij het g-eurovisie!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Haha heb je die zanger gezien johannes? Die kan er toch he-le-maal geen ene kut van? Schei toch uit man, met je Denemarken. Die worden laatste.
Ok.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat kan niet want mijn TT impliceert dat Nederland al zeker is van de zege en dat de rest om plek twee strijdt. En ik heb heel veel verstand van deze dingen.
Emile vindt dit niet leuk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb die gozer laatst gezien ja, die leek wel zwakzinnig! Die zou hoge ogen gooien bij het g-eurovisie!
twitter:KeithM twitterde op vrijdag 09-05-2014 om 15:22:19Sweden is too close and too similar to Austria for either of them to win I think. Cancelling each other out. #eurovision reageer retweet
Opbokken met die Big Five, daar zitten wij niet bijquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Die gedachte is ook door mij heen gegaan. Evenals dat het volgend jaar de 60e keer is, en reken maar dat UK (een van de Big Five) dat graag zou willen organiseren (en misschien past dat ook wel in het straatje van de EBU).
En laten we vooral de ESF-moeder niet vergeten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok.
Dan houden we het in dit geval gewoon op jouw excellente voorspellende gaven en Eurovisieverstand in deze. Deal. Dan roep jij na afloop 'Ik zei het toch!' en dan ga ik hysterische JUICHEN gifjes posten. Ja?
Mag ik hem nog één keer zien?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb die gozer laatst gezien ja, die leek wel zwakzinnig! Die zou hoge ogen gooien bij het g-eurovisie!
Oh ja! Die mother of a friend of an aunt of a teckel, ofzo he?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En laten we vooral de ESF-moeder niet vergeten.![]()
Ik bedoel, als we dan toch realistisch gaan redeneren.
Wat wil je nou Greys? UK of NL?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Opbokken met die Big Five, daar zitten wij niet bij
Deze man is legendarisch om zijn verkeerde voorspellingen, dus een van de twee wintquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Fred_B het volgende:
twitter:KeithM twitterde op vrijdag 09-05-2014 om 15:22:19Sweden is too close and too similar to Austria for either of them to win I think. Cancelling each other out. #eurovision reageer retweet
Je mag van deze kennis gebruik maken en net als ik je hele vermogen op The Commin Linnets zetten, graag gedaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok.
Dan houden we het in dit geval gewoon op jouw excellente voorspellende gaven en Eurovisieverstand in deze. Deal. Dan roep jij na afloop 'Ik zei het toch!' en dan ga ik hysterische JUICHEN gifjes posten. Ja?
Hahahahahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Haha heb je die zanger gezien johannes? Die kan er toch he-le-maal geen ene kut van? Schei toch uit man, met je Denemarken. Die worden laatste.
Ja die!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja! Die mother of a friend of an aunt of a teckel, ofzo he?
De nieuwe octopus!
Van mij mag iedereen zoveel hysterische JUICHEN gifjes posten als hij/zij maar wil. Zo ben ik gewoonquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok.
Ik vind het liedje van Denemarken mooier dan het liedje van die jankende kater uit Oostenrijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dan denk ik gewoon een wansmaak johannes, daar komt het op neer ben ik bang
Want ik vind het écht een tof liedje en ik denk dat die zaal daar vol thuispubliek helemaal ontploft tijdens dat nummer.
Ja sommige mensen kunnen dan gewoon ongestraft doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen zoveel hysterische JUICHEN gifjes posten als hij/zij maar wil. Zo ben ik gewoon
Denemarken kan Nederland maken of breken. Als Bruno Mars het ook maar iets verprutst of té over the top is, komt Nederland nog beter uit met hun kwaliteitsnummer. Als Denemarken de zaal plat speelt, lijkt het nummer van Nederland nogal onbetekenend ben ik bang.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dan denk ik gewoon een wansmaak johannes, daar komt het op neer ben ik bang
Want ik vind het écht een tof liedje en ik denk dat die zaal daar vol thuispubliek helemaal ontploft tijdens dat nummer.
Hij voorspelde eerder dat Nederland de finale niet zou halen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze man is legendarisch om zijn verkeerde voorspellingen, dus een van de twee wint
Ja prima, zo durf ik ook best te beloven dat ik van een flatgebouw spring als Jezus morgen terugkeert op aarde.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:28 schreef Greys het volgende:
Maar krijg ik wel even een 'je had gelijk Greys, mag ik je voeten kussen' als Denemarken het heel goed gaat doen morgen? Want ik weet het eigenlijk gewoon zeker
En dat láátste, dat gaat dus gewoon gebeuren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Denemarken kan Nederland maken of breken. Als Bruno Mars het ook maar iets verprutst of té over the top is, komt Nederland nog beter uit met hun kwaliteitsnummer. Als Denemarken de zaal plat speelt, lijkt het nummer van Nederland nogal onbetekenend ben ik bang.
Jawel die krijg je, en wat kus jij van mij als Denemarken het niet goed doet...?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:28 schreef Greys het volgende:
Maar krijg ik wel even een 'je had gelijk Greys, mag ik je voeten kussen' als Denemarken het heel goed gaat doen morgen? Want ik weet het eigenlijk gewoon zeker
Natuurlijk speelt DK de zaal plat.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Denemarken kan Nederland maken of breken. Als Bruno Mars het ook maar iets verprutst of té over the top is, komt Nederland nog beter uit met hun kwaliteitsnummer. Als Denemarken de zaal plat speelt, lijkt het nummer van Nederland nogal onbetekenend ben ik bang.
Ben je waarzegstegster?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat kan niet want mijn TT impliceert dat Nederland al zeker is van de zege en dat de rest om plek twee strijdt. En ik heb heel veel verstand van deze dingen.
Jezus schijnt zich de laatste tijd te manifesteren in diverse users. En nu heb ik het niet over tjaptjoep.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja prima, zo durf ik ook best te beloven dat ik van een flatgebouw spring als Jezus morgen terugkeert op aarde.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:29 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Jawel die krijg je, en wat kus jij van mij als Denemarken het niet goed doet...?
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind het wel op onze inzending lijken!quote:
Dat begin echt wel.quote:
We staan nu op 1/1.1, niks aan de hand.quote:
Ja lach maarquote:
Dat is toch alleen maar goed nieuws? Every Breath You Take is een enorme hit geworden!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:32 schreef Greys het volgende:
Luister dit dan, dit is Every Breath gemixt met CATS.
Het lijkt echt wel
https://soundcloud.com/dj(...)e&utm_medium=twitter
Maar die mogen toch niet op hun eigen land stemmenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:29 schreef Greys het volgende:
Want dat hij het live kán hebben we al gehoord en dat de zaal vol hysterisch wapperende gillende Denen staat weten we ook al.
Deze logica ontgaat mij een beetje.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar die mogen toch niet op hun eigen land stemmenDus hoe meer er daarvan in de zaal staan, hoe minder stemmen Denemarken vanuit de zaal zal krijgen
Maar in de zaal zitten misschien 2000 Denen en thuis zit 200 miljoen man publiek.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar die mogen toch niet op hun eigen land stemmenDus hoe meer er daarvan in de zaal staan, hoe minder stemmen Denemarken vanuit de zaal zal krijgen
Vrees het ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar in de zaal zitten misschien 2000 Denen en thuis zit 200 miljoen man publiek.
Als die de zaal uit hun dak zien gaan op tv werkt dat écht wel aanstekelijk voor het optreden
Ze hebben daar van die kleine apparaatjes waarmee je op afstand met mensen kan praten en ze berichten kan sturen. Geen idee hoe het werkt hoor, verderquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zit The Police nou verdomme muziek van The Common Linnets te jatten? Schandequote:
Werkwoord: Sting - stang - stole!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zit The Police nou verdomme muziek van The Common Linnets te jatten? Schande
Het is wel positief dat Nederland na 4 relatief vlotte liedjes komt. Zeker als het voor Denemarken al los gaat.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:37 schreef Greys het volgende:
Vanaf 2.25-2.30 ongeveer, daar gaat het ontploffen morgen in die zaal morgen hoor
Als het tot de zaal beperkt blijft geen probleem. Sommigen menen dat je de zaal moet vermaken. Nee dus, je moet de stemmer die gewoon voor een TV zit vermaken. De opzet van The Common Linnets is dus geniaal. Ga naar de kijker en laat de zaal maar lekker waaienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Natuurlijk speelt DK de zaal plat.
Schandalige diefstal. Wacht, ik haal de politie er bij. Whoehoehoequote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zit The Police nou verdomme muziek van The Common Linnets te jatten? Schande
Arm IJsland!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:37 schreef Nappie-Oleon het volgende:
Nederland wordt ook wel beschouwd als het vijfde Scandinavische land. Ik denk dat we op veel sympathie kunnen rekenen van de organisatoren.
Dat IS ook zo, maar een optreden op tv waarbij de zaal hysterisch joelt en wappert en meezingt en juicht komt ook op tv stukken toffer over... bij de thuisstemmers.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:38 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Als het tot de zaal beperkt blijft geen probleem. Sommigen menen dat je de zaal moet vermaken. Nee dus, je moet de stemmer die gewoon voor een TV zit vermaken. De opzet van The Common Linnets is dus geniaal. Ga naar de kijker en laat de zaal maar lekker waaien
Molly!!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Greys het volgende:
Dus:
Tegenvaller hier:
![]()
Ze moeten De Wenkbrauw recappen, dan valt de schade mee misschienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat IS ook zo, maar een optreden op tv waarbij de zaal hysterisch joelt en wappert en meezingt en juicht komt ook op tv stukken toffer over... bij de thuisstemmers.
En wat denk je van die recaps, een stuk of 15, hoe suf we daarna overkomen daarin
Dat heb ik ook met de taal.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Arm IJsland!
Maar serieus, ik vind Nederland ook op cultureel gebied bijna scandinavisch. We zouden daar als landen veel meer mee moeten doen.
Finland is cultureel en taalkundig geen Scandinaviequote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Arm IJsland!
Maar serieus, ik vind Nederland ook op cultureel gebied bijna scandinavisch. We zouden daar als landen veel meer mee moeten doen.
Op het ESF is zelfs Estland Scandinavischquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:40 schreef Nappie-Oleon het volgende:
[..]
Finland is cultureel en taalkundig geen Scandinavie
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:39 schreef Greys het volgende:
Zolang Waylon 'de wenkbrauw' maar in de camera doet komt het goed.
Als hij die vergeet kunnen we het shaken.
Dat daar nou nog steeds geen gifje van is
Haha. De talen zijn inderdaad ook erg aan elkaar gelinkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:40 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met de taal.
Kijk, aan het begin lijkt het Nederlands, maar rond minuut 10 hoor ik echt alleen nog maar een obscuur Deens dialect.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:39 schreef Greys het volgende:
Zolang Waylon 'de wenkbrauw' maar in de camera doet komt het goed.
Als hij die vergeet kunnen we het shaken.
Dat daar nou nog steeds geen gifje van is
Oh Finland, ja dan heb je gelijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:40 schreef Nappie-Oleon het volgende:
[..]
Finland is cultureel en taalkundig geen Scandinavie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |