Pas als ik zaterdag rond 23:45 een odd van onder de 1.05 zie staan bij Nederland, word ik wat rustigerquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:13 schreef Shuup het volgende:
Nu zakt Nederland langzaam weg (en bijna niemand kruipt omhoog), maar ik durf te wedden dat Nederland na de finale qua iTunes downloads weer de eerste is, en bij de odds ook tweede en misschien zelfs eerste.
Ik snap helemaal niets van die getallen dus kijk ik maar gewoon op welke plaats iedereen staat bij Oddschecker hahahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Pas als ik zaterdag rond 23:45 een odd van onder de 1.05 zie staan bij Nederland, word ik wat rustiger
Hahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:16 schreef Shuup het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niets van die getallen dus kijk ik maar gewoon op welke plaats iedereen staat bij Oddschecker hahaha
Om nr.1 te worden heb je ook de stemmen van Oost-Europa nodig. Die krijgen ze niet! Nederland maakt daarom meer kans......quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Qua nummer zijn ze zeker de beste, of de Vox Populi dat ook vind, is een tweede want Vox Dei Vox Populi , zeker in oosteuropa
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:19 schreef petrovpalski het volgende:
[..]
Om nr.1 te worden heb je ook de stemmen van Oost-Europa nodig. Die krijgen ze niet! Nederland maakt daarom meer kans......
Weten we wel want die landen zijn homofoobquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:20 schreef Shuup het volgende:
[..]
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..
Die zullen er zijn, maar ik denk ook niet dat Oostenrijk in veel oost-Europese landen de 12 punten gaat halen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:20 schreef Shuup het volgende:
[..]
Dat weet je niet? Misschien zitten er in de jury van die landen ook wel mensen die juist voor gelijkheid zijn, en misschien stemmen ook juist weer die mensen via televoting..
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:13 schreef Shuup het volgende:
Nu zakt Nederland langzaam weg (en bijna niemand kruipt omhoog), maar ik durf te wedden dat Nederland na de finale qua iTunes downloads weer de eerste is, en bij de odds ook tweede en misschien zelfs eerste.
Ongeveer 60, inclusief je inzet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Deceit het volgende:
Als ik nu 20 euro inzet op winst van NL hoeveel krijg ik dan als ze winnen?
Lang niet ieder persoon daar hoor. En Nederland is één van de landen waarbij alles het beste geaccepteerd wordt maar hier zijn altijd ook nog homofoben?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Weten we wel want die landen zijn homofoob
Oeh, ik vraag me wel af wat de odds zullen zijn nadat de volledige uitslag bekend gemaakt is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijk
Ik bedoel echt gelijk na het laatste liedje he, niet als de uitslag al is geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Na de finale zijn de odds niet zo belangrijk
Niet iedereen, en ik denk niet dat er veel homofoben naar het ESF kijken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Weten we wel want die landen zijn homofoob
het lied wordt in Oost-Europa vaker gedownload dan ik had gedacht...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik geloof ook nog niet echt dat Wurst veel Oost-Europese stemmen gaat krijgen
Je vroeg om de presentatie, dat is gewoon Cornald Maas met Jan Smit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Meh, dan gaat hier de BBC 1 op, Graham Norton
Jan Smit, oh dear, das nóg meer reden BBC te kijken met Graham Nortonquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Je vroeg om de presentatie, dat is gewoon Cornald Maas met Jan Smit.
Het 'Tim Douwsma' antwoord dat je kreeg is alleen degene die 5 seconden de Nederlandse punten mag geven
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?quote:
Nog makkelijker: 100 gedeeld door de odd = de kans in procenten die ze (volgens de bookmakers) ongeveer hebbenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:18 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaDe makkelijkste om te begrijpen zijn de normale getallen zoals 2 en 3. Bij een odd van 2 betekent het dat voor elke Euro die jij inzet, je er 2 voor terugkrijgt als ze winnen.
Dus in mijn voorstelling van 1.05 zou je slechts 5 cents winnen op je inzet. Met zulke odds zouden de bookmakers dus vrijwel zeker zijn van winst van dat land.
Hahaha da's wel waar inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jan Smit, oh dear, das nóg meer reden BBC te kijken met Graham Norton
Ja dat klopt, ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Strani het volgende:
Ik begreep dat de keuzes van de juryleden ook publiek gemaakt worden? Klopt dat?
Als dat zo is, verwacht ik toch echt geen goede resultaten voor Conchita in Oost-Europa.
Voor winst van Nederland? Nee johquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?
Tenminste, gister was het 1.73 ofzo voor elke euro?
Ze moet eerst nog zes jaar wachten ben ik bangquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef petrovpalski het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar AMIRA te sturen.
Weer eens wat anders.....
Zie het al helemaal in de krant staan. Tienjarig meisje verovert de harten van Europa en omstreken. 26x12 punten! Opera! succes verzekerd......
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:25 schreef Strani het volgende:
Ik begreep dat de keuzes van de juryleden ook publiek gemaakt worden? Klopt dat?
Als dat zo is, verwacht ik toch echt geen goede resultaten voor Conchita in Oost-Europa.
Oh die getallen heb ik nergens gezien. Ik zie overal rond de 3.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee toch? Ze verdubbelen je geld nog niet eens met de huidige odds, toch?
Tenminste, gister was het 1.73 ofzo voor elke euro?
Per jurylidquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.
Hoewel, of was het nou per vakjury in zijn totaal, dus per land? Of echt ook per jurylid/persoon?
Zum kotzenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Mani89 het volgende:
We kunnen ook de dochter van Marco Borsato sturen!
Per individueel lid geloof ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Klopt, dat wordt dit jaar volgens mij voor het eerst allemaal bekend gemaakt.
Hoewel, of was het nou per vakjury in zijn totaal, dus per land? Of echt ook per jurylid/persoon?
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Mani89 het volgende:
We kunnen ook de dochter van Marco Borsato sturen!
nee hoor...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ze moet eerst nog zes jaar wachten ben ik bang
Ik heb voor een Nederlandse overwinning best wat homo-onderdrukking over hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Per individueel lid geloof ik.
Dat kan in sommige landen nog wel eens erg weerhoudend werken om op Oostenrijk te stemmen, ben ik bang.
Oh dan heb ik verkeerd gekekenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor winst van Nederland? Nee joh
Dat is nu zo tussen 4.5 en 5.5, dus als je 20 euro inzet krijg je ongeveer 100 euro terug (dus 80 winst)
Met commentaar van die gast die schaamteloos door het Nederlandse optreden zat te geeuwen in eerdere rehearsals.quote:
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer inquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dan heb ik verkeerd gekeken![]()
Maar dan is het best nog wel de moeite dus om op Nederland te wedden...
Ik niet, vooral omdat we zonder ook wel winnen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb voor een Nederlandse overwinning best wat homo-onderdrukking over hoor
Nou, een lichte onderdrukking in het oosten zou een goedmakertje zijn voor alle politieke stemmen in het westen. Want die komen er ongetwijfeld ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik niet, vooral omdat we zonder ook wel winnen.
Best een flink staaltje schaamteloze zelfverheerlijking idd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Shuup het volgende:
Ik denk dat dat doek alleen maar averechts gaat werken
Oorkanker krijg ik ervan, valsquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Shuup het volgende:
Ik denk dat dat doek alleen maar averechts gaat werken
Oh van mij mag hij wel over die Belim of hoe hij ook heet vallenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Best een flink staaltje schaamteloze zelfverheerlijking idd.
Zolang die banner niet per ongeluk over hem heen valt vind ik het prima.
Was je niet die gast die op 890 gehandeld heeft dan?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer in![]()
Ik haat dat kind. Wat een vreselijk xxx jong is dat zeg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:27 schreef petrovpalski het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar AMIRA te sturen.
Weer eens wat anders.....
Zie het al helemaal in de krant staan. Tienjarig meisje verovert de harten van Europa en omstreken. 26x12 punten! Opera! succes verzekerd......
Er is zelfs zo tegen 800 tot 900 getrade op betfair.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat ze op 150+ hebben gestaan heb ik daar geen zin meer in![]()
Hoe zou jezelf geweest zijn op die leeftijd met net zoveel succesquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
Amira aub niet snotneus met dr arrogante houdinkje al op die leeftijd bah
Nee, dan is het een materiaalfout en dan mag hij het hele wanoptreden nog een keer doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:39 schreef Shuup het volgende:
[..]
Oh van mij mag hij wel over die Belim of hoe hij ook heet vallen
Niet zo. Ze is heel raar, uit de hoogte en sociaal contactgestoordquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:41 schreef petrovpalski het volgende:
[..]
Hoe zou jezelf geweest zijn op die leeftijd met net zoveel succes
Oh ja en dan komen er stemmen uit medelijden - laat maar !quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, dan is het een materiaalfout en dan mag hij het hele wanoptreden nog een keer doen.
Precies, lekker laten hangen die zakdoek.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Shuup het volgende:
[..]
Oh ja en dan komen er stemmen uit medelijden - laat maar !
Lekker stemmen op een land waarvan we zeker weten dat die 20ste gaat worden in de finalequote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:43 schreef TheVulture het volgende:
Op voorhand had ik heel veel landen de overwinning gegund, maar nu we zelf ook kans lijken te maken probeer ik zoveel mogelijk liedjes naar beneden te praten
Neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Was je niet die gast die op 890 gehandeld heeft dan?
Via loting wordt het thuisland al gekozen, en die kwam op 23. Maar nee inderdaad, had dan geen Nederland er achter geplakt (al vinden wij dat natuurlijk niet erg)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:43 schreef yorrick69 het volgende:
Het lijkt wel of hier op het forum iedereen het een nadeel vindt om na Basim te moeten. Maar ik snap eigenlijk niet waarom de (Deense) organisatie (of bepaalt de EBU de volgord?e) hun eigen nummer vlak voor een van de favorieten plaatst, waarvan iedereen op zijn klompen aanvoelt dat die tien keer zuiverder zingen dan Basim, die verder ook gewoon te kort komt om het overtuigend te brengen. Ergens anders had Basim nog een kans gehad. Vlak voor CATS... No way...
Hm, goed punt...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:45 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Eehmm... die hangt dan wel een beetje in de weg voor Ilse en Waylon...
Toch heeft het wel voordelen om Amira te sturen , als ze wint heeft dat tot gevolg dat elk land ook zo'n talentje willen sturen. die hebben niet, dus stuurt elk deelnemend land het jaar daarop een jankende kat het podium op waardoor Nederland weer gaat winnen.........quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet zo. Ze is heel raar, uit de hoogte en sociaal contactgestoord
Ik had NL rond de 18e plek verwacht. Ik vind het wel stoer dat ze UK en NL zo vlak bij elkaar aan het eind hebben gezet. De echte favorieten aan het eind. (en San Marino er ff tussendoor) Jammer dat Conchita en Zweden in de eerste helft moeten zingen..quote:
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:50 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Ik had NL rond de 18e plek verwacht. Ik vind het wel stoer dat ze UK en NL zo vlak bij elkaar aan het eind hebben gezet. De echte favorieten aan het eind. (en San Marino er ff tussendoor) Jammer dat Conchita en Zweden in de eerste helft moeten zingen..
Om de een of andere reden denk ik meteen aan iemand uit Oostenrijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:49 schreef Lila86 het volgende:
Ilse is d'r schoenen kwijthttp://www.elle.nl/mode/n(...)s-haar-Choo-verloren
Voila!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?
Das een vrij stevige correlatie iddquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:54 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Voila!
2013 Denemarken 18e startplek
2012 Zweden 17e startplek
2011 Azerbaidjan 19e startplek
2010 Germany 22e startplek
2009 Norway 20e startplek
2008 Rusland 24e startplek
2007 Servië 17e startplek
2006 Finland 17e startplek
2005 Griekenland 19e startplek
2004 Oekraïne 10e startplek
We moeten tien jaar terug voor een winnaar uit de eerste helft.
Shit, daar gaan onze kansenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:49 schreef Lila86 het volgende:
Ilse is d'r schoenen kwijthttp://www.elle.nl/mode/n(...)s-haar-Choo-verloren
Ja, wat voor hapjes moeten we aanschaffen voor morgen?quote:
Ik zou gewoon beginnen met een stevige nasi, dat is een ideale basis voor een gezellig avondje.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, wat voor hapjes moeten we aanschaffen voor morgen?
quote:"Es geht nicht darum, einer Meinung zu sein"
von Marie Marzahn
So prominent war ein Bus wohl selten besetzt: In der hintersten Reihe sitzt Sido, auf den Plätzen weiter vorne Andreas Bourani, Madeline Juno, Jennifer Weist, Sängerin von Jennifer Rostock, Tim Bendzko, sein Manager Konrad Sommermeyer und die Mädels von Elaiza. Sie alle wollen zum Tivoli, Kopenhagens berühmten Freizeitpark.
Achterbahn und Presserummel
Doch vor der Achterbahn wartet auf die prominente Reisegruppe ein Pressetermin. Alle wollen wissen: Für wen hat die deutsche Jury gestimmt? Am Donnerstagabend sehen Sido, Andreas Bourani, Madeline Juno, Jennifer Weist und Konrad Sommermeyer das zweite Halbfinale live in der Arena - ihre Punkte haben sie aber schon am Mittwoch vergeben. Gemeinsam haben sie sich das Jury-Halbfinale angeschaut und diskutiert.
Authentizität punktet
Unsere Experten: Die deutsche Jury im Kopenhagener Tivoli.
"Ich achte auf Komposition, Text und Stimme. Und natürlich das Drumherum", sagt Andreas Bourani. Seine aktuelle Single "Auf uns" steht aktuell auf Platz eins der deutschen Singlecharts. Er hat offenbar alles richtig gemacht. Sein Tipp für eine erfolgreiche Performance: authentisch sein. Jennifer Weist sieht das ähnlich. "Wenn da im Hintergrund auf einem Trampolin gesprungen wird, geht alles verloren", sagt sie. Auch sie selbst performt auf der Bühne authentisch und rockig - das nächste Mal übrigens am 10. Mai bei der ESC-Party auf der Hamburger Reeperbahn. Auch Sido und Andreas Bourani werden dabei sein.
Lob für Elaiza
Jennifer Weist hat Elaiza zum ersten Mal persönlich getroffen. "Das sind auf jeden Fall coole Mädels. Ich habe sie heute kennengelernt und die sind echt gut drauf", sagt sie. Bei den deutschen ESC-Teilnehmerinnen scheint sich die Jury einig zu sein. Andreas Bourani fasst es so zusammen: "Die machen das schon super, die Mädels. Sie sollen einfach sie selbst bleiben."
Sido mag's originell
Doch beim Musikgeschmack gehen die Meinungen dann doch etwas auseinander. Konrad Sommermeyer, Jennifer Weist und Andreas Bourani wollen sich nicht festlegen. Sido mag "Three Minutes To Earth" von The Shin & Mariko wegen ihrer Originalität. Aber auch Basims "Cliché Love Song" gefällt ihm. "Es geht nicht darum, einer Meinung zu sein", sagt der Rapper zur Jurywertung. Und die Vielfalt macht es ja auch viel spannender.
Madeline Juno steht auf leise Töne
"Calm After The Storm" von The Common Linnets aus den Niederlanden hat es Madeline Juno angetan. Die Singer-Songwriterin stand zusammen mit Elaiza im deutschen Vorentscheid auf der Bühne, schied aber vor der Endrunde aus. "Es ist toll, trotzdem Teil des Ganzen zu sein", sagt Madeline Juno zu ihrem Job als ESC-Jurymitglied.
Wie viele Punkte die Jurymitglieder vergeben haben, verraten sie aber nicht. Und das dürfen sie auch gar nicht. Das Voting ist streng geheim. Schließlich entscheiden noch zu 50 Prozent die Zuschauer.
Tim Bendzko auf der Ersatzbank
Sollte plötzlich und unerwartet jemand aus der Jury ausfallen, steht im Hintergrund Ersatz bereit: Tim Bendzko. Für ihn ist der heutige Tag in Kopenhagen ein bisschen wie Urlaub. Statt vor der Kamera zu posieren, drückt er lieber selbst auf den Auslöser. Er hat seinen Fotoapparat dabei und knipst Bilder für das private Album. Bestimmt hat er auch Elaiza abgelichtet. Ela, Yvonne und Natalie strahlten nämlich besonders. Sie durften nach dem offiziellen Pressetermin im Tivoli Karussell fahren. Und darauf haben sie sich schon seit Tagen gefreut.
Vrij stevig citaat, boude uitspraken zegquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef Tinkepink het volgende:
Een stukje over de Duitse jury van eurovision.de
[..]
http://www.eschome.net/databaseoutput117.phpquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er stats over waar winnaars stonden in de volgorde van optreden?
met oranjebitter?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zou gewoon beginnen met een stevige nasi, dat is een ideale basis voor een gezellig avondje.
Als je dan nog wat tijd hebt voordat het begint bak je een cake (geen cheesecake), en tijdens het festijn zelf ga ik voor heerlijke Oostenrijkse worst.
Engelbertquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:09 schreef yvonne het volgende:
Wie waren de afgelopen jaren als laatste?
Die eindigden toch juist heel laag?
Ik denk nog steeds dat jullie Denemarken zwáár onderschattenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik kan nu wel zeggen dat we de perfecte loting hebben. Voor ons dat spuuglelijke Deense kermisliedje wat het perfecte contrast geeft voor ons nummer, waardoor de hele wereld gelijk door krijgt wat een inhoudsloos weggooiamusement Denemarken heeft gestuurd wat direct ook weer ons liedje versterkt. Het moet raar lopen willen we niet winnen morgen.
Dat hij zo laag eindigde in de finale kwam vooral omdat hij helemaal aan het begin moest zingen... dat doet zo'n liedje vaak geen goedquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef BillDauterive het volgende:
In de halve finale was iedereen positief verbaasd over onze belichting en het camerawerk.
Dit doet me een beetje denken aan Paradise Oskar uit 2011.
Vlak voor het refrein komt de wereldbol op en hoor je het publiek juichen. In de halve finale kreeg het daardoor flink wat stemmen, maar in de finale eindigde het ergens onderaan. Ik hoop niet dat hetzelfde met The Common Linnets gaat gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |