abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139867801
Groot probleem is ook dat veel nationale politici niet eens weten hoe het er in Brussel aan toegaat. En dus ook niet kunnen uitleggen hoe de positieve kanten van samenwerking geregeld kunnen worden zonder structureel autonomie op te geven.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:21:32 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139867956
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan? Behalve dan "het is allemaal slecht en bureaucratisch en ondemocratisch blablabla".

Dat navelstaren daar heeft dus werkelijk niemand iets aan.
Ik heb al zo vaak uitgelegd hoe dingen beter kunnen maar dat word genegeerd, en daar werp ik mezelf niet voor op, net zo goed zijn er zoveel anderen die goede ideeën hebben, ook in dit topic overigens. Maar ga gerust door met je gebagateliseer.
Hopelijk besef je wel dat er in élke groep-associatie mensen zitten die geen verstand hebben waar ze over praten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_139868000
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, mijn bedankje is slechts het sluitstuk. De partij steunde ik al. De ideeen van Marietje spreken me ook erg aan. Zodoende heb ik veel vertrouwen in haar. Daarom verdient ze mijn stem.
Ik ben de laatste om mensen te bekritiseren voor het maken van een zorgvuldige afweging bij het bepalen van hun stem. We zien echter dat die afweging een meer op zichzelf staand proces wordt, om dat proces zelf. Als je lelijk wil doen zou je het intellectuele zelfbevrediging kunnen noemen. Op zich ook niks mis mee, alleen heb ik de indruk dat als mensen zo lekker met hun eigen afwegingsproces bezig zijn, ze uit het oog verliezen waar het uiteindelijk om gaat.

Op die manier krijg je dus verkiezingen waarbij dat deel van het electoraat heel zelfvoldaan kan zitten wezen over de zorgvuldigheid waarmee ze hun stem hebben bepaald, terwijl die stem noch alle stemmen te samen niet of nauwelijks verschil gaan uitmaken. Dus als iedereen nou wat minder met zichzelf bezig zou zijn bij het bepalen van de stem, en daarmee wat meer met het doel van het stemmen, dan wordt je vanzelf wat kritischer op de aard van deze verkiezingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:25:21 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139868101
Persoonlijk ben ik er nog niet over uit of ik PVV ga stemmen of mn stem ongeldig laat verklaren, ik wil namelijk niet de indruk wekken dat ik met een stem op een persoon uit welke partij dan ook voor een europees beslissings-centrum ben. Ik ben voor lokaal bestuur en niet groter dan dat. In geen enkel opzicht groter dan dat. Hoe weet ik nu of een stem op de PVV voor het europees parlement effect heeft in die zin, net zo goed kan die vent die die stem krijgt daar gewoon bij gaan zitten en daar voor betaald worden, maar krijgt die persoon net zo goed toch niks gedaan want de EU doet niet aan consessies of compromissen.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:26:11 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139868127
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben de laatste om mensen te bekritiseren voor het maken van een zorgvuldige afweging bij het bepalen van hun stem. We zien echter dat die afweging een meer op zichzelf staand proces wordt, om dat proces zelf. Als je lelijk wil doen zou je het intellectuele zelfbevrediging kunnen noemen. Op zich ook niks mis mee, alleen heb ik de indruk dat als mensen zo lekker met hun eigen afwegingsproces bezig zijn, ze uit het oog verliezen waar het uiteindelijk om gaat.

Op die manier krijg je dus verkiezingen waarbij dat deel van het electoraat heel zelfvoldaan kan zitten wezen over de zorgvuldigheid waarmee ze hun stem hebben bepaald, terwijl die stem noch alle stemmen te samen niet of nauwelijks verschil gaan uitmaken. Dus als iedereen nou wat minder met zichzelf bezig zou zijn bij het bepalen van de stem, en daarmee wat meer met het doel van het stemmen, dan wordt je vanzelf wat kritischer op de aard van deze verkiezingen.
Het kan wel degelijk invloed hebben. Ik zal bijvoorbeeld mensen die toch al op D66 stemmen aansporen dat op Marietje te doen.
pi_139868197
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan wel degelijk invloed hebben. Ik zal bijvoorbeeld mensen die toch al op D66 stemmen aansporen dat op Marietje te doen.
En wat gaat dat voor de koers van de EU betekenen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:34:07 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139868360
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wat gaat dat voor de koers van de EU betekenen?
In eerste instantie een sterkere invloed van ALDE in het EP met daarin een sterkere invloed van D66.

En als extra een groter gewicht van de persoonlijke agenda van Marietje Schaake die met name uitblinkt op digitale onderwerpen zoals internetvrijheid en bescherming van surfers voor allerlei machten.
pi_139869284

[ Bericht 25% gewijzigd door MrBadGuy op 12-05-2014 16:04:34 ]
pi_139869446
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Persoonlijk ben ik er nog niet over uit of ik PVV ga stemmen of mn stem ongeldig laat verklaren, ik wil namelijk niet de indruk wekken dat ik met een stem op een persoon uit welke partij dan ook voor een europees beslissings-centrum ben. Ik ben voor lokaal bestuur en niet groter dan dat. In geen enkel opzicht groter dan dat. Hoe weet ik nu of een stem op de PVV voor het europees parlement effect heeft in die zin, net zo goed kan die vent die die stem krijgt daar gewoon bij gaan zitten en daar voor betaald worden, maar krijgt die persoon net zo goed toch niks gedaan want de EU doet niet aan consessies of compromissen.
Niet stemmen, ongeldig stemmen of blanco stemmen betekent allemaal dat anderen gaan bepalen hoe het Europarlement er uit gaat zien. Er blijven 751 zetels, alleen heb je geen invloed op de poppetjes. Dan gaat mijn voorkeur uit naar een persoon die de EU zoveel mogelijk wil beperken of zelfs wil opheffen. Natuurlijk verwacht ik niet dat ze heel veel bereiken, dan wordt sowieso lastig als je 4 à 5 van de 751 zetels hebt, maar het is iig een tegensignaal en wat zand in de EU-motor.
pi_139870237
Na het invullen van de Stemwijzer (via http://www.votematch.eu/ iig) krijg je nu ook een overzicht van partijen waar je de meeste overeenkomsten mee hebt in andere landen:

Nu weet ik voor welke partijen ik moet juichen 8-)
  maandag 12 mei 2014 @ 16:32:20 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139870452
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet stemmen, ongeldig stemmen of blanco stemmen betekent allemaal dat anderen gaan bepalen hoe het Europarlement er uit gaat zien. Er blijven 751 zetels, alleen heb je geen invloed op de poppetjes. Dan gaat mijn voorkeur uit naar een persoon die de EU zoveel mogelijk wil beperken of zelfs wil opheffen. Natuurlijk verwacht ik niet dat ze heel veel bereiken, dan wordt sowieso lastig als je 4 à 5 van de 751 zetels hebt, maar het is iig een tegensignaal en wat zand in de EU-motor.
Ik erken het europees parlement pertinent niet en dus ook niet hoe het er al dan niet uit zou komen te zien.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:22:43 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139874130
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Na het invullen van de Stemwijzer (via http://www.votematch.eu/ iig) krijg je nu ook een overzicht van partijen waar je de meeste overeenkomsten mee hebt in andere landen:

[ afbeelding ]

Nu weet ik voor welke partijen ik moet juichen 8-)
Ukip lijkt de meest nuttige, maar 'géén lijkt het meest toepasselijke.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:32:12 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139874324
Nou, Sophietje in 1Vandaag is in ieder geval duidelijk in wat ze wil. Europese belastingen invoeren omdat dat transparanter is...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 mei 2014 @ 18:36:23 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_139874404
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, Sophietje in 1Vandaag is in ieder geval duidelijk in wat ze wil. Europese belastingen invoeren omdat dat transparanter is...
Daar ben ik helemaal voor.

Directe belastingen ipv een nationale afdracht.
pi_139874405
quote:
Ze had wel een punt dat er maar twee partijen (namelijk D66 en de PVV) echt duidelijk zijn over wat ze met de EU willen.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:37:12 #76
346939 Janneke141
pi_139874416
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar ben ik helemaal voor.

Directe belastingen ipv een nationale afdracht.
Kun je ook uitleggen waarom?
pi_139874479
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Remlof mag graag overdrijven met z'n eurofiele houding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 mei 2014 @ 18:42:02 #78
346939 Janneke141
pi_139874530
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Remlof mag graag overdrijven met z'n eurofiele houding.
Het is een oprechte vraag. Door het argument van mevrouw in 't Veld op tv was ik in ieder geval niet echt overtuigd; ik zie oprecht niet in hoe het daarmee inzichtelijker zou moeten worden voor de belastingbetaler. Den Haag is al niet bijster transparant, maar wat er in Brussel (of Straatsburg) gebeurt is helemaal met nevels omhuld. Ik hoop gewoon dat een overtuigd eurofiel de moeite wil nemen om argumenten te formuleren waarom het een goed plan is om directe afdrachten van de burger naar Brussel te doen.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:42:19 #79
104871 remlof
Europees federalist
pi_139874535
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat die afdracht nu in onze normale belastingen verwerkt zit. Die gaat daar dan uit en je krijgt een aparte aanslag "EU-belasting" en zo kan je precies zien wat je persoonlijk aan Brussel betaalt.

Het is dus geen extra belasting maar alleen het transparant maken wat er naar Brussel gaat per persoon. Waarom zou je daar tegen zijn?
pi_139874589
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat die afdracht nu in onze normale belastingen verwerkt zit. Die gaat daar dan uit en je krijgt een aparte aanslag "EU-belasting" en zo kan je precies zien wat je persoonlijk aan Brussel betaalt.

Het is dus geen extra belasting maar alleen het transparant maken wat er naar Brussel gaat per persoon. Waarom zou je daar tegen zijn?
Waarschijnlijk wordt het opgehaald via de BTW. Wat is daar precies transparant aan? Het is niet dat iedereen een factuurtje thuis krijgt of zo.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:44:31 #81
346939 Janneke141
pi_139874592
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Wie bepaalt hoe hoog die belasting is?
pi_139874661
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wie bepaalt hoe hoog die belasting is?
De EU en die krijgt ook de vrijheid om het te verhogen en reken maar dat dat regelmatig gaat gebeuren (waarmee de EU zelf dus ook ongeremd gaat groeien). Ik snap dat D66 hier voor is, het zorgt er voor dat de EU ongeremd kan groeien zonder 'hinderlijke' invloed van de lidstaten, maar het zorgt niet voor extra transparantie.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:48:30 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_139874707
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt het opgehaald via de BTW. Wat is daar precies transparant aan? Het is niet dat iedereen een factuurtje thuis krijgt of zo.
Het komt nu uit de grote pot van belastinginkomsten en D66 wil alleen dat het apart gespecificeerd wordt. Het verandert geen ruk aan hoeveel je betaalt.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:49:28 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_139874724
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De EU en die krijgt ook de vrijheid om het te verhogen en reken maar dat dat regelmatig gaat gebeuren (waarmee de EU zelf dus ook ongeremd gaat groeien). Ik snap dat D66 hier voor is, het zorgt er voor dat de EU ongeremd kan groeien zonder 'hinderlijke' invloed van de lidstaten, maar het zorgt niet voor extra transparantie.
Nee, aan de hoogte van de afdracht en de bepaling daarvan verandert helemaal niets.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:50:09 #85
346939 Janneke141
pi_139874744
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Het komt nu uit de grote pot van belastinginkomsten en D66 wil alleen dat het apart gespecificeerd wordt. Het verandert geen ruk aan hoeveel je betaalt.
Waar moet dat gespecificeerd worden dan?
En nogmaals, hoe zeker ben jij van je zaak dat de belasting niet omhoog gaat als wij niet meer zelf kunnen bepalen hoe hoog die belasting is?

Want je weet hoe dat gaat met politieke organen, die verzinnen eerst dingen om geld aan uit te geven en daarna een manier om de belastinginkomsten te verhogen om ze te financieren.
pi_139874786
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik betaal nu BTW aan Den Haag en die stuurt een deel door naar Brussel. Als het aan D66 ligt betaal ik BTW, een deel er van gaat naar Den Haag en een deel naar Brussel. Hoezo is dat transparanter voor mij?

Daarnaast kan Brussel bepalen hoe hoog die EU-belasting precies gaat worden, denk je echt dat zoiets niet veranderd hoeveel ze gaan innen? Misschien de eerste (paar) jaar niet nee, daarna zeker wel.
pi_139874811
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, aan de hoogte van de afdracht en de bepaling daarvan verandert helemaal niets.
En als ze het willen veranderen, moeten ze dan toestemming vragen aan alle lidstaten? Of mag de EU de hoogte bepalen? Of denk je echt dat in eeuwigheid het bedrag/percentage gelijk blijft?
pi_139874865
quote:
Kwestie van prioriteiten...

..niet geheel toevallig was er vorige week een reportage van 1vandaag over dat niemand precies weet waar Europees geld aan uit wordt gegeven.
Al 19 jaar op rij is niet duidelijk waar het geld, wat landen van de EU krijgen voor projecten, aan uit wordt gegeven.
Misschien dat dat eerst opgelost kan worden voordat een we een EUbelasting gaan krijgen. Nu hebben we het NLse belastinggeld tenminste nog in eigen beheer ipv dat een stelle grijpgrage anoniemen er mee vandoor gaan.

Zolang de EU niet instaat is zichzelf (na bijna 20 jaar!) te reinigen hoort er 0 extra geld/macht die kant op te gaan. Het stinkt aan alle kanten, corrupte bende dat het is.
  maandag 12 mei 2014 @ 19:06:48 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_139875310
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik betaal nu BTW aan Den Haag en die stuurt een deel door naar Brussel. Als het aan D66 ligt betaal ik BTW, een deel er van gaat naar Den Haag en een deel naar Brussel. Hoezo is dat transparanter voor mij?
Nee, als het aan D66 ligt gaat het dus niet langer via de BTW, want dat is niet transparant. Een losse, aparte EU-belasting ligt meer voor de hand. Maar het zal sowieso betekenen dat andere belastingen omlaag gaan omdat het totaal gelijk blijft.
quote:
Daarnaast kan Brussel bepalen hoe hoog die EU-belasting precies gaat worden, denk je echt dat zoiets niet veranderd hoeveel ze gaan innen? Misschien de eerste (paar) jaar niet nee, daarna zeker wel.
De EU verwacht gewoon een bepaalde afdracht van elke lidstaat. Tot nu toe bestaat die uit drie delen:

• traditionele eigen middelen: dit zijn voornamelijk douane-heffingen en landbouwsubsidies
• BTW-middelen: er wordt een vastgesteld percentage van de BTW afgedragen
• een percentage van het nationaal inkomen: het overgrote deel van de Europese begroting
bron

De manier waarop het geïnd gaat worden moet veranderen om het transparanter te maken, maar verder verandert er niet zoals ik het begrijp.
pi_139875613
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, als het aan D66 ligt gaat het dus niet langer via de BTW, want dat is niet transparant. Een losse, aparte EU-belasting ligt meer voor de hand. Maar het zal sowieso betekenen dat andere belastingen omlaag gaan omdat het totaal gelijk blijft.
Ah ok, dan klopt hun website dus gewoon niet: https://d66.nl/standpunt-over/waar-nodig-samen-schulden-saneren/

Beetje slordig van D66. Waarom zouden ze zoiets op hun website hebben staan?

quote:
[..]

De EU verwacht gewoon een bepaalde afdracht van elke lidstaat. Tot nu toe bestaat die uit drie delen:

• traditionele eigen middelen: dit zijn voornamelijk douane-heffingen en landbouwsubsidies
• BTW-middelen: er wordt een vastgesteld percentage van de BTW afgedragen
• een percentage van het nationaal inkomen: het overgrote deel van de Europese begroting
bron

De manier waarop het geïnd gaat worden moet veranderen om het transparanter te maken, maar verder verandert er niet zoals ik het begrijp.
Als de EU zelf de belasting mag innen, dan is het wel heel naïef om te denken dat dit (op termijn) geen effect heeft op de hoogte. D66 begrijpt dit zelf ook wel, de EU de mogelijkheid geven zelf belastingen te innen geeft de EU meer macht en meer mogelijkheden om steeds verder te groeien. Met transparantie heeft het verder niks te maken (wij krijgen echt niet een factuurtje thuis gestuurd met 'EU-kosten').

Op wat voor manier zie jij de transparantie toenemen met een EU-tax? Hoe zie je die tax voor je? Schijnbaar anders dan de BTW die D66 voorstelt op haar website.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 12-05-2014 20:03:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')