Dat vraag ik me dus ook af. De Nederlandse vlag is er ook voor hen. Juist door het ophangen van andere vlaggen scheidt men mensen af van de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste Marokkanen in die wijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Waarom volstaat de Nederlandse vlag dan niet?
Omdat de gesneuvelde Marokkanen bij bijv. Kapelle Marokkaan waren en geen Nederlander?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste Marokkanen in die wijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Waarom volstaat de Nederlandse vlag dan niet?
In NL zijn er honderden nationaliteiten. Wat ons allen verenigd is Nederland, en de Nederlandse vlag.
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat de gesneuvelde Marokkanen bij bijv. Kapelle Marokkaan waren en geen Nederlander?
Ik zou best wel willen weten wie er precies op dit idee is / zijn gekomen.quote:De wens van de Hoogravense gemeenschap om ook een Marokkaanse vlag halfstok te hijsen heeft te maken met het feit dat ook de Marokkaanse gemeenschap trieste herinneringen heeft aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog."
Dat was volgens mij een Palestijn, dus dan is het logisch dat hij werkt met de Duitsers. Als die de oorlog zouden winnen zouden de kolonisators verslagen worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2 dus ook voor de (onze?)vrijheid hebben gevochten. Maar er was ook een eigen ss-divisie onder de moslims. Ik heb ooit eens een stukje gelezen (incl foto's) over een of andere sjeik die de Hitlergroet brengt terwijl ie troepen inspecteert en plannen smeed samen met Adolf om zoveel mogelijk Joden op te ruimen.
Vaker dan niet zijn het blanke Nederlanders die het bedenken volgens mij. En ook met een bepaalde politieke voorkeur.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik zou best wel willen weten wie er precies op dit idee is / zijn gekomen.
En welke nationaliteit die persoon heeft / personen hebben.
En , als het ter zake doet , welke partij / politieke richting er achter steekt.
Ik heb een vermoeden over dat laatste.
Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/
Raar dat de ooggetuigen van destijds die de doden en gewonden met de bakfiets hebben afgevoerd zich totaal niet kunnen herinneren dat er ook maar 1 Marokkaan of andere soldaat uit de franse kolonie is gezien........quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/
Rot zelf op, als je zelfs de gedocumenteerde geschiedenis niet wilt geloven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Dit is zulk politiek correct vlagvertoon dat het ronduit lachwekkend is.
Ik ontken niks (even teruglezen) maar met dat feitje deze vlag actie verklaren is lachwekkend.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Rot zelf op, als je zelfs de gedocumenteerde geschiedenis niet wilt geloven.
Zijn vast PVV stemmers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Raar dat de ooggetuigen van destijds die de doden en gewonden met de bakfiets hebben afgevoerd zich totaal niet kunnen herinneren dat er ook maar 1 Marokkaan of andere soldaat uit de franse kolonie is gezien........
[ afbeelding ]
De rest van de "bronnen" baseren zich allemaal op dit dagboek :
http://www.vredeseducatie.nl/marwo2/bendaoed.htm
Er werd mij gevraagd welke Marokkanen dat waren dus geef ik de info.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ontken niks (even teruglezen) maar met dat feitje deze vlag actie verklaren is lachwekkend.
En "hou toch op" is wat anders dan "rot op".
Kort lontje?
Really......dit is jouw kinderlijke antwoord op een serieuze discussie.quote:
Ik had daar inmiddels ook al antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er werd mij gevraagd welke Marokkanen dat waren dus geef ik de info.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.
Volgens mij zijn we het juist eens , maar hebben ander gevoel van cynisme / humor.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Really......dit is jouw kinderlijke antwoord op een serieuze discussie.
Gast ga buiten spelen..
Dit iddquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
In NL zijn er honderden nationaliteiten. Wat ons allen verenigd is Nederland, en de Nederlandse vlag.
quote:Franse militaire begraafplaats
Op 16 mei 1940 vonden bij Kapelle felle gevechten plaats tussen Duitse troepen en Franse gemotoriseerde eenheden die Nederland te hulp waren geschoten. Een dag later werden 65 gesneuvelde Fransen door de plaatselijke bevolking ter aarde besteld.
Na de Tweede Wereldoorlog werden alle Franse militairen die tijdens deze oorlog in Nederland waren gesneuveld en die niet naar Frankrijk werden gerepatrieerd, hier samengebracht. Op 16 mei 1950 werd de Franse militaire begraafplaats officieel in gebruik genomen. Deze bevindt zich aan de rand van het dorp. Hier liggen 217 Franse militairen, 20 Marokkaanse en Algerijnse militairen die sneuvelden in Franse dienst en 1 Belgische militair. De Marokkaanse soldaten zijn overigens niet in Zeeland gesneuveld.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapelle_%28Zeeland%29quote:De Marokkaanse soldaten zijn overigens niet in Zeeland gesneuveld
En dat antwoord was geen politiek correct vlagvertoon?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik had daar inmiddels ook al antwoord op gegeven.
[..]
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat antwoord was geen politiek correct vlagvertoon?
Vind je?quote:Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.
Dat klopt, best leuke humor maar je haalt wel gelijk de serieuze kant weg in het topic.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het juist eens , maar hebben ander gevoel van cynisme / humor.
"Kinderlijk" en "buitenspelen" , dat is in mijn geval en leeftijd niet geloofwaardig / haalbaar meer.
Ach , af en toe kan dat wel , althans vind ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dat klopt, best leuke humor maar je haalt wel gelijk de serieuze kant weg in het topic.
Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
Grapjas.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:03 schreef Globali het volgende:
Soms slaan wel allemaal weleens door. Ik niet. Anderen dan. Dat moet je gewoon accepteren.
Dat ben ik met je eens. Maar als het gebeurt dan. Who cares? Werkelijk? Denk je dat mijn vader er problemen mee had gehad? Nee. Die had het niet eens gezien. Het is gewoon niet zinvol.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.
Maar daar gaat het nog wel eens mis in dit land.
Dat "nee" zeggen.
Ter info :quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
Het was een vraag aan jou? Ik weet nooit zo goed wat precies politiek correct is, het is raar dat ik een verwijt krijg van politiek correct als jij eerder blijkbaar hetzelfde antwoord hebt gegeven?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Vind je?
Maar goed , volgens Wikipedia heb /had ik het nog verkeerd ook.
Zo zie je maar , ook al weet ik (erg) veel over de Tweede Wereldoorlog , ook ik heb het nog wel eens mis.
Ik bedoelde mijzelf ook wel een beetje.....quote:
Ik ken het verhaal. Nietszeggend. Als men graag een vlag half wil ophangen. Prima.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ter info :
De link staat al een aantal keer in dit topic.
[ afbeelding ]
Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.
Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.
Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.
Of een vlag meer of minder dan belangrijk is. Maar wie maken er een punt van? Volgens mij alleen de Telegraaf en de PVV.
Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.
Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".
Lees : We zijn bang dat ze straks weer gaan voetballen met de kransen.
What's next : Michiel de Ruyter was eigenlijk mocro ? , Willem van Oranje was eigenlijk Willem van Casablanca ?
Fijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.
Officieel gaat het daar niet over. Ik zocht het net op.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.
Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".
Ik dacht ook dat jij er heel erg mee zou zitten als ik het niet zou schrijven.quote:
Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
Lees je überhaupt mijn posts?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
Het gaat niet over die arme Kapellenaren met hun leugenachtige Marokkanenprobleem. Het gaat om één Marokkaanse vlag in Utrecht.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.
Er zijn hier zelfs lespaketten over gemaakt.![]()
In Kapelle zit men sinds deze leugens jaarlijks met honderden Marokkanen opgescheept die door deze onzin denken dat hun matties daar zijn gesneuveld voor Nederland.
Ja. De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.En heel misschien over mensen die hier veel levens hebben gegeven. Dat is bij Marokkanen niet het geval. Men mag van mij een vlag ophangen op die dag.quote:
Precies! En een vlag hijsen in Utrecht is dus géén onderdeel van de Nationale Dodenherdenking, maar gewoon iets wat de mensen in Utrecht graag willen. Net zoals ik best mijn Rotterdamse oma mag herdenken op 4 mei.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:28 schreef Globali het volgende:
[..]
De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.
En ik zeg niet dat ik daar een probleem mee heb.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies! En een vlag hijsen in Utrecht is dus géén onderdeel van de Nationale Dodenherdenking, maar gewoon iets wat de mensen in Utrecht graag willen. Net zoals ik best mijn Rotterdamse oma mag herdenken op 4 mei.
Slotje, opgelost.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:30 schreef Globali het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat ik daar een probleem mee heb.
Ik ben alle gevallenen dankbaar voor mijn vrijheid. Ik weet dat er ook Duitsers waren die mensen hebben verborgen of beschermd. Van mij mogen dus ook al die vlaggen hier prijken.quote:Sicilië, Midden-Italië, Corsica, de Vogezen… Wat deze gebieden militair-historisch bindt is veel minder bekend: mede door de inzet van Marokkaanse troepen zijn ze bevrijd van de Duitse bezetter. Dat Franse koloniale troepen zoals Algerijnen, Tunesiërs, Marokkanen, Senegalezen in grote getale in Europa hebben gevochten, is een minder belicht onderdeel van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.
Waarom niet eigenlijk ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over.
Het is mijn idee ook niet. Ik vind het gewoon niet belangrijk genoeg. En andere media blijkbaar ook niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk ?
Als het over de rotjochies gaat mag je niet generaliseren. Je mag niet alle Marokkanen verantwoordelijk houden voor de daden van "een kleine minderheid".
Waarom mag dat plots wel als het over dit minieme groepje soldaten gaat ? Tot en met een vlag aan toe ?
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:15 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zien we maar weer hoe veel Marokkanen in dit land zichzelf geen Nederlander voelen, maar Marokkaan. Het is verder eigenlijk te bezopen om woorden aan vuil te maken.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:32 schreef Kikopuz het volgende:
Och jee, hoe vreselijk. Straks accepteert men elkaar nog.. Of misschien wel respecterenHet moet niet gekker worden!
![]()
Zou jij hem serieus herdenken door met een vlag van Marokko te zwaaien ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.
Als mijn Marokkaanse opa was omgekomen, zou ik de 2 minuten stilte op 4 mei prima kunnen gebruiken om aan hem te denken, zonder dat daar een Marokkaanse vlag aan te pas moet komen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.
Den Haagquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:17 schreef Strani het volgende:
Denk nou even praktisch. Waar zou jij ruimte vinden om 100 vlaggen naast elkaar te hijsen?
Nee maar als ik dat zou doen zou dat niets te maken hebben met het feit dat ik me geen Nederlander voel maar met het feit dat hij Marokkaan was. We herdenken andere gevallenen ook (vaak) met hun vlag.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zou jij hem serieus herdenken door met een vlag van Marokko te zwaaien ?
Heb jij een Marokkaanse opa?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mijn Marokkaanse opa was omgekomen, zou ik de 2 minuten stilte op 4 mei prima kunnen gebruiken om aan hem te denken, zonder dat daar een Marokkaanse vlag aan te pas moet komen.
Jawel, dat doen we wel. Dus vandaar deze vlag, snap je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:26 schreef datismijnmening het volgende:
Het moet werkelijk waar niet gekker worden, we wonen hier toch godverdomme niet in klein Marokko
Dan was hij een van de weinigen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niks van mijn opa, behalve één ding: hij heeft gevochten om Nederland te bevrijden.
Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het blijft hilarisch.
Ik zou wel eens een dagje in het hoofd van zo'n bestuurder willen kijken.
Nederlanders vormden echter een mini-onderdeel van de totale geallieerde krijgsmacht. Zelfs de Belgen wist meer soldaten op de been te krijgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, de geallieerden waren tamelijk massaal in ons land aanwezig.
Het gaat niet over buigen. Het gaat over een vlag. Dat zou ook zeker moeten en kunnen. Als men zo kleinzielig is.....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.
Er wapperen op 4 mei toch ook geen Amerikaanse, Britse of Canadese vlaggen?
Wat maakt dat nou uit man?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat niet over buigen. Het gaat over een vlag. Dat zou ook zeker moeten en kunnen. Als men zo kleinzielig is.....
Dat laatste is een probleem. Dan stopt het niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?
Ik zie het meer als een 'goedbedoeld' gebaar naar de Marokkaanse gemeenschap, waar toevallig de meeste rottigheid vandaan komt. 'Kijk eens jongens, wij denken ook een beetje aan jullie'
Daarnaast bevestigt het ook weer de Marokkaanse identiteit, door onderscheid te maken om die rooie lap te planten, het versterkt alleen het wij-zij gevoel.
Als men minderheden in het zonnetje wil zetten, plaats dan ook een Turkse, Surinaamse, Indonesische en nog wat vlaggen.
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste is een probleem. Dan stopt het niet.
Omdat ik daar erg tegen ben.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:39 schreef Remqo het volgende:
[..]
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?
Niet dat ik denk dat er een Turk, Surinamer, Indo, Chinees of een haan er naar kraait, maar ik vind die Marokkaanse vlag daar wel een beetje raar staan.
Het is mijn bedoeling niet. Als men wil. Dan moet men dat zelf weten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:39 schreef Remqo het volgende:
[..]
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?
Niet dat ik denk dat er een Turk, Surinamer, Indo, Chinees of een haan er naar kraait, maar ik vind die Marokkaanse vlag daar wel een beetje raar staan.
Euh, jawel....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Precies dat vet gemaakte stukje is het probleem. Als het zo uitkomt, wordt er altijd geroepen dat afkomst er niet toe doet. Dus "Nederlanders" (lees: Marokkanen) kunnen toch prima hun voorouders herdenken zonder dat er zo'n vlag moet wapperen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?
Ik zie het meer als een 'goedbedoeld' gebaar naar de Marokkaanse gemeenschap, waar toevallig de meeste rottigheid vandaan komt. 'Kijk eens jongens, wij denken ook een beetje aan jullie'
Daarnaast bevestigt het ook weer de Marokkaanse identiteit, door onderscheid te maken om die rooie lap te planten, het versterkt alleen het wij-zij gevoel, vieren we daarom Bevrijdingsdag op 5 mei?
Als men minderheden in het zonnetje wil zetten, plaats dan ook een Turkse, Surinaamse, Indonesische en nog wat vlaggen.
Natuurlijk mogen ze het zelf weten, als ze maar nadenken over mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is mijn bedoeling niet. Als men wil. Dan moet men dat zelf weten.
Het gaat ook niets veranderen.Maar wat maakt moeilijk doen uit. Niets. Laten we een kijken naar andere oplossingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:15 schreef Remqo het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze het zelf weten, als ze maar nadenken over mogelijke gevolgen.
Gemeente Utrecht hoeft echt niet te denken dat de straatschoffies ineens braaf binnen zitten omdat ze een keertje een Marokkaanse vlag hebben uitgehangen.
Precies, het verandert niks, wat mij betreft laten ze die vlag volgend jaar gewoon in de schuur staan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat ook niets veranderen.Maar wat maakt moeilijk doen uit. Niets. Laten we een kijken naar andere oplossingen.
Of zo groot planten als een emoe of olifant achtig dier. Het zal mij een zorg zijn. Het probleem is er niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
Precies, het verandert niks, wat mij betreft laten ze die vlag volgend jaar gewoon in de schuur staan.
Ze kunnen net zo goed een vlaggetje planten in de vorm van een kaasprikkertje.,
Behalve dat het wij-zij gevoel alleen maar versterkt door juist die gemeenschap voor te trekken en extra aandacht te geven. Daardoor gaat de focus steeds meer daar op liggen en gaan meer meer meer mensen "minder minder minder" roepenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Of zo groot planten als een emoe of olifant achtig dier. Het zal mij een zorg zijn. Het probleem is er niet.
Iets als Federatief Marokkaans Nederland?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:35 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?
Terechte tumult. Als de Marokkanen dat zelf willen doen dan moedig ik dat van harte aan, het is niet aan de gemeente om dat te doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
UTRECHT -
De gemeente Utrecht heeft op 4 mei de Marokkaanse vlag halfstok gehangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |