Het gaat over Utrecht toch? Men probeert Marokkanen er bij te betrekken. In Amsterdamse stadsdelen ging men weleens verder.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt het vlag ding beladen, aangezien hij blijkbaar door leugens een plaatsje krijgt.
Op die manier kan je ook een vlag van Canada op gaan hangen hier. Ik ga echt niet ontkennen dat Marokkanen een rol gespeeld hebben in de tweede wereld oorlog maar die was voor Nederland zo bizar klein dat ik dit ook een beetje gek vind. Het komt op mij over als een maakbare reden om elkaar maar te mogen. Ja ze hebben meegevochten hoor! jullie horen bij ons!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Killaht het volgende:
[..]
Marokkaanse militairen hebben bijgedragen aan de vrijheid van Europa en aangezien er een grote gemeenschap marokanen binnen Nederland is, is dat misschien noggeneens zo gek.
Leuk, maar absoluut af te wijzen natuurlijk. Keihard geschiedvervalsing doen om participatie te faken bij een bepaalde groepering is van den zotte, dat ben je natuurlijk met mij eens. Het goedpraten van deze acties valt dus onder de noemer 'idioot' en een ieder die dat doet verliest elke vorm van respect natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat over Utrecht toch? Men probeert Marokkanen er bij te betrekken. In Amsterdamse stadsdelen ging men weleens verder.
Er zijn wel wat Marokkanen in NL geweest als krijgsgevangenen, ze werden door de Duitsers te werk gesteld oa in Zeeland om te werken aan de Atlantikwal.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:52 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik. Voor Nederland direct niet nee, indirect wel. Met name is hun bijdrage gedaan in Italië, Frankrijk en België.
Ok, dan begrijp ik het goed. Ik snap je punt, maar ik kan me er niet om druk om maken. Indien Utrecht een grote marokaanse gemeenschap heeft, kan ik het enigzins begrijpen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op Nederland, het land waarin men subsidie heeft gegeven om de geschiedenis te vervalsen, zodanig dat het lijkt alsof Marokkanen wel degelijk een rol hebben gespeeld terwijl dat in feite niet zo was.
Blijft over het feit dat we dus geen reden hebben om deze vlag te hijsen, aangezien we alle 89 nationaliteiten die een veel grotere bijdrage hebben geleverd dan de Marokkaanse gemeenschap ook niet hijsen. Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Ja. Maar om je daar nu heel druk over te maken. Ik zag het incident in Amsterdam Oost als erger. Men had een Marokkaanse rap band ingehuurd als stadsdeel (indische buurt) om voor 20:00 Marokkanen mee te krijgen in het 'verhaal'. Je moet niet zo belachelijk je best gaan doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar absoluut af te wijzen natuurlijk. Keihard geschiedvervalsing doen om participatie te faken bij een bepaalde groepering is van den zotte, dat ben je natuurlijk met mij eens. Het goedpraten van deze acties valt dus onder de noemer 'idioot' en een ieder die dat doet verliest elke vorm van respect natuurlijk.
Nogmaals gewoon dit.....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
Softe gedoe weer, laten we maar een Marokkaanse vlag ophangen om rottigheid te voorkomen.
Ja, ok. ik had het alleen over een bijdrage aan de bevrijding.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn wel wat Marokkanen in NL geweest als krijgsgevangenen, ze werden door de Duitsers te werk gesteld oa in Zeeland om te werken aan de Atlantikwal.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op Nederland, het land waarin men subsidie heeft gegeven om de geschiedenis te vervalsen, zodanig dat het lijkt alsof Marokkanen wel degelijk een rol hebben gespeeld terwijl dat in feite niet zo was.
Blijft over het feit dat we dus geen reden hebben om deze vlag te hijsen, aangezien we alle 89 nationaliteiten die een veel grotere bijdrage hebben geleverd dan de Marokkaanse gemeenschap ook niet hijsen. Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Heb je mooi verkeerd gedacht.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden.
Jammer voor je maar dat bepaalt ieder voor zich waar ie zich druk over maakt. Vervelend nou he?quote:Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zeg
Op basis van die logica moet je ook de Nederlandse vlag niet hijsen, want er waren ook Nederlanders die overliepen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Er waren ook Duitsers die niet achter Hilter stonden, zullen we dan ook de Duitse vlag hijsen?
Alle vlaggen dus weghalen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op basis van die logica moet je ook de Nederlandse vlag niet hijsen, want er waren ook Nederlanders die overliepen.
Als er slechts één dode Marokkaan in Nederland te betreuren zou zijn dan verdient die het nog herdacht te worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Dat is in theorie natuurlijk waar, maar in de praktijk zouden we dan zeker 100 verschillende vlaggen moeten hijsen. Herdenken (letterlijk in gedachten dus) kan logischerwijs gewoon wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er slechts één dode Marokkaan in Nederland te betreuren zou zijn dan verdient die het nog herdacht te worden.
Joh , nooit eerder gezien zo'n quote van elders in een discussie?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef -0- het volgende:
[..]
Kom laten we reacties van de telegraaf sites gaan quoten, dat voegt wat toe aan de discussie.
Ja zo'n vlag hijsen is een enorm probleem inderdaad dat moet je niet te lichtzinnig doen, als jij 100 vlaggen wilt hijsen vind ik dat uitstekend.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is in theorie natuurlijk waar, maar in de praktijk zouden we dan zeker 100 verschillende vlaggen moeten hijsen. Herdenken (letterlijk in gedachten dus) kan logischerwijs gewoon wel.
Denk nou even praktisch. Waar zou jij ruimte vinden om 100 vlaggen naast elkaar te hijsen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja zo'n vlag hijsen is een enorm probleem inderdaad dat moet je niet te lichtzinnig doen, als jij 100 vlaggen wilt hijsen vind ik dat uitstekend.
Dank u.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus. Het is gewoon - weer - niet handig.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:04 schreef Strani het volgende:
Of het nou wel of niet terecht is dat zo'n Marrokaanse vlag daar hangt; het heeft een averechts effect. Alleen daarom zou het al verstandig zijn dit niet te doen.
Omdat dit Nederland is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste Marokkanen in die wijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Waarom volstaat de Nederlandse vlag dan niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |