En waar zijn de vlaggen voor die landen dan?quote:Van Zanen voegt daar aan toe: „Zoals dat uiteraard geldt voor veel meer bevolkingsgroepen in en buiten Europa."
Ja, leuk. De Polen en Fransen ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
De marokkanen hebben geloof ik tegen de duitsers gevochten, onder franse vlag.
http://en.wikipedia.org/wiki/1st_Moroccan_Infantry_Division
Maar niet in NL.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?quote:De wens van de Hoogravense gemeenschap om ook een Marokkaanse vlag halfstok te hijsen heeft te maken met het feit dat ook de Marokkaanse gemeenschap trieste herinneringen heeft aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog.
Vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:35 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkaanse_vlag__.htmlquote:L. Frans (gast)
Grappig hoe die rooie rakkers in een spagaat liggen. Het zijn Nederlanders roepen ze telkens, maar waarom moet er dan een Marokkaanse vlag hangen als het Nederlanders zijn?
Dus omdat er te weinig gedaan wordt ben je boos? Of hoe moeten we dit zien..quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.
In Italië hebben ze zelfs een woord ter ere van hun Marokkaanse "bevrijders" :quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.
Herdenking op 4 mei is toch in NL niet in Polen. Lijkt me nogal logisch dus. Of is het een kwestie van wie de ergste shit heeft ondergaan die hebben de meeste recht op rouw ofzo?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.
Kom laten we reacties van de telegraaf sites gaan quoten, dat voegt wat toe aan de discussie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkaanse_vlag__.html
Dit is ronduit verzonnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom dit kwaad bloed zet onder Nederlanders of hebben ze dan toch liever dat die rotjochies met de rouwkransen gaan voetballen?
Het is ook niet in Marokko of wel dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Herdenking op 4 mei is toch in NL niet in Polen. Lijkt me nogal logisch dus. Of is het een kwestie van wie de ergste shit heeft ondergaan die hebben de meeste recht op rouw ofzo?
Ik begrijp niet zo goed waarom dit kwaad bloed zet onder Nederlanders of hebben ze dan toch liever dat die rotjochies met de rouwkransen gaan voetballen?
De dubbele buigende standaard irriteert mij. Het is de zoveelste buiging van het Westen. Je verdient straattuig door telkens maar te blijven buigen aan de ene kant en problemen aan de andere kant niet aan te pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik sta geen onmenselijke levensomstandigheden voor hen voor, maar een normale behandeling en geen speciale: niet de fluwelen "please" mentaliteit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:44 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Dus omdat er te weinig gedaan wordt ben je boos? Of hoe moeten we dit zien..
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit is ronduit verzonnen.
De rol van de Marokkanen voor en tijdens de bezettingsjaren in Nederland is NIHIL.
Er zijn er een paar aangespoeld in Zeeland en that's it.
Vraag de mensen in Kapelle maar wat ze er van vinden............
In Nederland hebben Marokkaanse strijders geen enkele rol van betekenis gespeeld. Alles wat daarover geschreven is in de media is verzonnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.
Wat mij betreft stappen we sowieso meer af van die bevrijder en bezetter rol.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit is ronduit verzonnen.
De rol van de Marokkanen voor en tijdens de bezettingsjaren in Nederland is NIHIL.
Er zijn er een paar aangespoeld in Zeeland en that's it.
Vraag de mensen in Kapelle maar wat ze er van vinden............
Op basis van deze leugens staan er elk jaar 400 mocros om hun "helden" te eren die daar nooit zijn gevallen. (nogal lullig richting de Fransen hé)
Precies. Maar goed Fokkertjes he, zodra ze de woorden Marokkaan en seks lezen worden ze nog simpeler dan als ze al zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:53 schreef nostra het volgende:
Man man, als een groep emigranten in - zeg - de V.S. de Nederlandse vlag halfstok had gehangen tijdens een herdenking van Amerikaanse gevallenen, dan had De Telegraaf dat als medelevend, innig gebaar bestempeld. Waar je je niet druk om kan maken. Ze kunnen ook met kransen gaan voetballen, dan lijkt me dit toch een stuk beter voorbeeld.
Wat heeft dat met ons land te maken? Ze hebben alleen geholpen Frankrijk te bevrijden. FYIquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden. Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zegquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:57 schreef 75020 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met ons land te maken? Ze hebben alleen geholpen Frankrijk te bevrijden. FYI
Precies.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:01 schreef thedeedster het volgende:
Als deze mensen hier hebben gevochten onder de Franse vlag, dan moet je die vlag tonen en geen Marokkaanse...
Slotje,,,
Ahh die link zocht ikquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Nederland hebben Marokkaanse strijders geen enkele rol van betekenis gespeeld. Alles wat daarover geschreven is in de media is verzonnen.
http://www.geenstijl.nl/a(...)Zeeland-HPDeTijd.pdf
Waarom dan niet de Polen? Die hebben gevochten bij Arnhem.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden. Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zeg
Druifquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:53 schreef nostra het volgende:
Man man, als een groep emigranten in - zeg - de V.S. de Nederlandse vlag halfstok had gehangen tijdens een herdenking van Amerikaanse gevallenen, dan had De Telegraaf dat als medelevend, innig gebaar bestempeld. Waar je je niet druk om kan maken. Ze kunnen ook met kransen gaan voetballen, dan lijkt me dit toch een stuk beter voorbeeld.
Je hebt het over nostraquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:10 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Druif
In Amerika maken ze je in de media helemaal af , als je daar met jevlag staat terwijl de bijdrage als land NUL is geweest, dat heet dwepen !!!
En als reden geven dat men ook met de kransen zou kunnen gaan voetballen en daarom leugens geoorloofd zijn.............
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over nostradas de grootst mogelijke foute NSB-sympathisant die er rondloopt op dit forum.
Is dit zijn zusje ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je zou wel denken dat dat de reden is geweest ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
Softe gedoe weer, laten we maar een Marokkaanse vlag ophangen om rottigheid te voorkomen.
Omdat de Hoogravense gemeenschap daar waarschijnlijk niet om heeft gevraagd he?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom dan niet de Polen? Die hebben gevochten bij Arnhem.
Ja en Franse, Poolse, enz enz, hangen voor hun ook een vlag?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:26 schreef Killaht het volgende:
Marokkaanse militairen in de tweede wereldoorlog:
http://historiek.net/de-m(...)and-1940-1945/20691/
Daar zijn ze niet alleen in.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2
Zo waren er ook Nederlandse NSB mensen en zelfs SSérs. Vind ik dit echt nodig? Nee. Als het voor bepaalde mensen belangrijk is zie ik het probleem niet. Maar hoeveel vlaggen kun je dan niet op gaan hangen eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2 dus ook voor de (onze?)vrijheid hebben gevochten. Maar er was ook een eigen ss-divisie onder de moslims. Ik heb ooit eens een stukje gelezen (incl foto's) over een of andere sjeik die de Hitlergroet brengt terwijl ie troepen inspecteert en plannen smeed samen met Adolf om zoveel mogelijk Joden op te ruimen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |