En waar zijn de vlaggen voor die landen dan?quote:Van Zanen voegt daar aan toe: „Zoals dat uiteraard geldt voor veel meer bevolkingsgroepen in en buiten Europa."
Ja, leuk. De Polen en Fransen ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
De marokkanen hebben geloof ik tegen de duitsers gevochten, onder franse vlag.
http://en.wikipedia.org/wiki/1st_Moroccan_Infantry_Division
Maar niet in NL.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?quote:De wens van de Hoogravense gemeenschap om ook een Marokkaanse vlag halfstok te hijsen heeft te maken met het feit dat ook de Marokkaanse gemeenschap trieste herinneringen heeft aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog.
Vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:35 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:30 schreef k3vil het volgende:
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkaanse_vlag__.htmlquote:L. Frans (gast)
Grappig hoe die rooie rakkers in een spagaat liggen. Het zijn Nederlanders roepen ze telkens, maar waarom moet er dan een Marokkaanse vlag hangen als het Nederlanders zijn?
Dus omdat er te weinig gedaan wordt ben je boos? Of hoe moeten we dit zien..quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.
In Italië hebben ze zelfs een woord ter ere van hun Marokkaanse "bevrijders" :quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Verder kan ik er geen kwaad in zien dat ook de Marokkaanse vlag halfstok hangt, ik vind het ergens zelfs een meelevend gebaar. Stomme Nederlanders maken zich druk om dingen die de moeite niet eens waard zijn.
Herdenking op 4 mei is toch in NL niet in Polen. Lijkt me nogal logisch dus. Of is het een kwestie van wie de ergste shit heeft ondergaan die hebben de meeste recht op rouw ofzo?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom geen meelevend gebaar naar de Polen dan? Die hebben pas verschrikkingen moeten doorstaan. De zyklon-b gassen zijn notabene op hen en Russen getest.
Kom laten we reacties van de telegraaf sites gaan quoten, dat voegt wat toe aan de discussie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkaanse_vlag__.html
Dit is ronduit verzonnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom dit kwaad bloed zet onder Nederlanders of hebben ze dan toch liever dat die rotjochies met de rouwkransen gaan voetballen?
Het is ook niet in Marokko of wel dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Herdenking op 4 mei is toch in NL niet in Polen. Lijkt me nogal logisch dus. Of is het een kwestie van wie de ergste shit heeft ondergaan die hebben de meeste recht op rouw ofzo?
Ik begrijp niet zo goed waarom dit kwaad bloed zet onder Nederlanders of hebben ze dan toch liever dat die rotjochies met de rouwkransen gaan voetballen?
De dubbele buigende standaard irriteert mij. Het is de zoveelste buiging van het Westen. Je verdient straattuig door telkens maar te blijven buigen aan de ene kant en problemen aan de andere kant niet aan te pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik sta geen onmenselijke levensomstandigheden voor hen voor, maar een normale behandeling en geen speciale: niet de fluwelen "please" mentaliteit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:44 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Dus omdat er te weinig gedaan wordt ben je boos? Of hoe moeten we dit zien..
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit is ronduit verzonnen.
De rol van de Marokkanen voor en tijdens de bezettingsjaren in Nederland is NIHIL.
Er zijn er een paar aangespoeld in Zeeland en that's it.
Vraag de mensen in Kapelle maar wat ze er van vinden............
In Nederland hebben Marokkaanse strijders geen enkele rol van betekenis gespeeld. Alles wat daarover geschreven is in de media is verzonnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.
Wat mij betreft stappen we sowieso meer af van die bevrijder en bezetter rol.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit is ronduit verzonnen.
De rol van de Marokkanen voor en tijdens de bezettingsjaren in Nederland is NIHIL.
Er zijn er een paar aangespoeld in Zeeland en that's it.
Vraag de mensen in Kapelle maar wat ze er van vinden............
Op basis van deze leugens staan er elk jaar 400 mocros om hun "helden" te eren die daar nooit zijn gevallen. (nogal lullig richting de Fransen hé)
Precies. Maar goed Fokkertjes he, zodra ze de woorden Marokkaan en seks lezen worden ze nog simpeler dan als ze al zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:53 schreef nostra het volgende:
Man man, als een groep emigranten in - zeg - de V.S. de Nederlandse vlag halfstok had gehangen tijdens een herdenking van Amerikaanse gevallenen, dan had De Telegraaf dat als medelevend, innig gebaar bestempeld. Waar je je niet druk om kan maken. Ze kunnen ook met kransen gaan voetballen, dan lijkt me dit toch een stuk beter voorbeeld.
Wat heeft dat met ons land te maken? Ze hebben alleen geholpen Frankrijk te bevrijden. FYIquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
FYI: het franse leger had ook troepen uit Noord-Afrika, dwz de troepen kwamen uit Marokko, Algerije of Tunesië en hier zijn ook heus wel wat slachtoffers gevallen. Er zijn zelfs nog wel filmpjes te vinden dat ze krijgsgevangenen zijn gemaakt van de duitsers.
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden. Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zegquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:57 schreef 75020 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met ons land te maken? Ze hebben alleen geholpen Frankrijk te bevrijden. FYI
Precies.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:01 schreef thedeedster het volgende:
Als deze mensen hier hebben gevochten onder de Franse vlag, dan moet je die vlag tonen en geen Marokkaanse...
Slotje,,,
Ahh die link zocht ikquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Nederland hebben Marokkaanse strijders geen enkele rol van betekenis gespeeld. Alles wat daarover geschreven is in de media is verzonnen.
http://www.geenstijl.nl/a(...)Zeeland-HPDeTijd.pdf
Waarom dan niet de Polen? Die hebben gevochten bij Arnhem.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden. Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zeg
Druifquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:53 schreef nostra het volgende:
Man man, als een groep emigranten in - zeg - de V.S. de Nederlandse vlag halfstok had gehangen tijdens een herdenking van Amerikaanse gevallenen, dan had De Telegraaf dat als medelevend, innig gebaar bestempeld. Waar je je niet druk om kan maken. Ze kunnen ook met kransen gaan voetballen, dan lijkt me dit toch een stuk beter voorbeeld.
Je hebt het over nostraquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:10 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Druif
In Amerika maken ze je in de media helemaal af , als je daar met jevlag staat terwijl de bijdrage als land NUL is geweest, dat heet dwepen !!!
En als reden geven dat men ook met de kransen zou kunnen gaan voetballen en daarom leugens geoorloofd zijn.............
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over nostradas de grootst mogelijke foute NSB-sympathisant die er rondloopt op dit forum.
Is dit zijn zusje ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je zou wel denken dat dat de reden is geweest ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
Softe gedoe weer, laten we maar een Marokkaanse vlag ophangen om rottigheid te voorkomen.
Omdat de Hoogravense gemeenschap daar waarschijnlijk niet om heeft gevraagd he?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom dan niet de Polen? Die hebben gevochten bij Arnhem.
Ja en Franse, Poolse, enz enz, hangen voor hun ook een vlag?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:26 schreef Killaht het volgende:
Marokkaanse militairen in de tweede wereldoorlog:
http://historiek.net/de-m(...)and-1940-1945/20691/
Daar zijn ze niet alleen in.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2
Zo waren er ook Nederlandse NSB mensen en zelfs SSérs. Vind ik dit echt nodig? Nee. Als het voor bepaalde mensen belangrijk is zie ik het probleem niet. Maar hoeveel vlaggen kun je dan niet op gaan hangen eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2 dus ook voor de (onze?)vrijheid hebben gevochten. Maar er was ook een eigen ss-divisie onder de moslims. Ik heb ooit eens een stukje gelezen (incl foto's) over een of andere sjeik die de Hitlergroet brengt terwijl ie troepen inspecteert en plannen smeed samen met Adolf om zoveel mogelijk Joden op te ruimen.
Heel politiek Nederland schijt in hun broek voor deze gasten en durven niks te zeggen of te doen, ja 1 iemand, Wilders maar wil je zo leven lei(ij)den?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:24 schreef Syntos het volgende:
[..]
Je zou wel denken dat dat de reden is geweest ja.
Wilders roept veel onzin. Die telt even niet echt mee in dit soort discussies. Alhoewel.....het gaat nergens over.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Heel politiek Nederland schijt in hun broek voor deze gasten en durven niks te zeggen of te doen, ja 1 iemand, Wilders maar wil je zo leven?
Ja maar dat is algemeen bekend. De moslim-ss is iets wat verzwegen wordt. Verder heb je gelijk. Misschien zouden ze een krans namens de moslimgemeenschap moeten leggen bij een of ander oorlogsmonument.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo waren er ook Nederlandse NSB mensen en zelfs SSérs. Vind ik dit echt nodig? Nee. Als het voor bepaalde mensen belangrijk is zie ik het probleem niet. Maar hoeveel vlaggen kun je dan niet op gaan hangen eigenlijk?
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja en Franse, Poolse, enz enz, hangen voor hun ook een vlag?
Dat gebeurt volgens mij ook (dat laatste) ergens in Zeeland waar ca. 20 Marokkanen zijn verdronken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar dat is algemeen bekend. De moslim-ss is iets wat verzwegen wordt. Verder heb je gelijk. Misschien zouden ze een krans namens de moslimgemeenschap moeten leggen bij een of ander oorlogsmonument.
Het is in principe nationaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:31 schreef rakotto het volgende:
Niets mis mee. Marokko heeft ook geleden onder de oorlog en de herdenking is voor zover ik het weet internationaal en niet nationaal.
Nee is bekend, maar dat was een bosnische moslim divisie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar dat is algemeen bekend. De moslim-ss is iets wat verzwegen wordt. Verder heb je gelijk. Misschien zouden ze een krans namens de moslimgemeenschap moeten leggen bij een of ander oorlogsmonument.
Wtfquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over nostradas de grootst mogelijke foute NSB-sympathisant die er rondloopt op dit forum.
Het is bedacht ja, heel goed. Gebaseerd op leugens. Keiharde leugens.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:24 schreef Globali het volgende:
Wat is het werkelijke probleem eigenlijk? En het is niet zo dat men, uit het niet hebben van respect, de vlag op die dag hoog geheven heeft. De aandacht voor Marokkanen in ww2 in Nederland is ooit bedacht om hen meer het gevoel te geven dat men er bij hoort. Het moet niet té gek worden. Dit valt mee.
Oh, ik zag die foto een paar dagen geleden nog voorbij komen op FOK!, en de week daarvoor, en vorige maand ook, en drie jaar geleden ook. Verzwegen door wie en hoe?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:
De moslim-ss is iets wat verzwegen wordt.
Ik snap ook niet wat dit voor waarde heeft. Ja, er waren ook Joodse SS'ers en nazis, en?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Oh, ik zag die foto een paar dagen geleden nog voorbij komen op FOK!, en de week daarvoor, en vorige maand ook, en drie jaar geleden ook. Verzwegen door wie en hoe?
Het zijn geen leugens. Je moet je alleen afvragen of je als je het over de rol van Marokkanen in die tijd en hier heel groots moet hebben bij een Nationale herdenking. Zo'n vlag. Als men dat belangrijk vindt......quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is bedacht ja, heel goed. Gebaseerd op leugens. Keiharde leugens.
Door de gemeenschap. Hoe: door het proberen te verdoezelen en geen ruchtbaarheid aan te geven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Oh, ik zag die foto een paar dagen geleden nog voorbij komen op FOK!, en de week daarvoor, en vorige maand ook, en drie jaar geleden ook. Verzwegen door wie en hoe?
Marokkaans zijn betekend niet gelijk dat je gelijk ook verantwoording draagt voor alle moslims.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zie de link hierboven. Het is al lang en breed een keihard feit dat marrokanen geen enkele rol hebben gespeeld. Dat blijven beweren is geschiedvervalsing en zou strafbaar moeten zijn imo.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zijn geen leugens. Je moet je alleen afvragen of je als je het over de rol van Marokkanen in die tijd en hier heel groots moet hebben bij een Nationale herdenking. Zo'n vlag. Als men dat belangrijk vindt......
Marokkaanse militairen hebben bijgedragen aan de vrijheid van Europa en aangezien er een grote gemeenschap marokanen binnen Nederland is, is dat misschien noggeneens zo gek.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zijn geen leugens. Je moet je alleen afvragen of je als je het over de rol van Marokkanen in die tijd en hier heel groots moet hebben bij een Nationale herdenking. Zo'n vlag. Als men dat belangrijk vindt......
In Nederland inderdaad een bijzonder kleine rol. Maar goed. Maakt dat dit vlag ding zo belangrijk?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie de link hierboven. Het is al lang en breed een keihard feit dat marrokanen geen enkele rol hebben gespeeld. Dat blijven beweren is geschiedvervalsing en zou strafbaar moeten zijn imo.
Je maakt een grap hoop ik. Voor Nederland direct niet nee, indirect wel. Met name is hun bijdrage gedaan in Italië, Frankrijk en België.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie de link hierboven. Het is al lang en breed een keihard feit dat marrokanen geen enkele rol hebben gespeeld. Dat blijven beweren is geschiedvervalsing en zou strafbaar moeten zijn imo.
Het maakt het vlag ding beladen, aangezien hij blijkbaar door leugens een plaatsje krijgt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Globali het volgende:
[..]
In Nederland inderdaad een bijzonder kleine rol. Maar goed. Maakt dat dit vlag ding zo belangrijk?
Ik doel dan ook op Nederland, het land waarin men subsidie heeft gegeven om de geschiedenis te vervalsen, zodanig dat het lijkt alsof Marokkanen wel degelijk een rol hebben gespeeld terwijl dat in feite niet zo was.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:52 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik. Voor Nederland direct niet nee, indirect wel. Met name is hun bijdrage gedaan in Italië, Frankrijk en België.
Er waren ook Duitsers die niet achter Hilter stonden, zullen we dan ook de Duitse vlag hijsen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Killaht het volgende:
[..]
Marokkaanse militairen hebben bijgedragen aan de vrijheid van Europa en aangezien er een grote gemeenschap marokanen binnen Nederland is, is dat misschien noggeneens zo gek.
Het gaat over Utrecht toch? Men probeert Marokkanen er bij te betrekken. In Amsterdamse stadsdelen ging men weleens verder.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt het vlag ding beladen, aangezien hij blijkbaar door leugens een plaatsje krijgt.
Op die manier kan je ook een vlag van Canada op gaan hangen hier. Ik ga echt niet ontkennen dat Marokkanen een rol gespeeld hebben in de tweede wereld oorlog maar die was voor Nederland zo bizar klein dat ik dit ook een beetje gek vind. Het komt op mij over als een maakbare reden om elkaar maar te mogen. Ja ze hebben meegevochten hoor! jullie horen bij ons!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Killaht het volgende:
[..]
Marokkaanse militairen hebben bijgedragen aan de vrijheid van Europa en aangezien er een grote gemeenschap marokanen binnen Nederland is, is dat misschien noggeneens zo gek.
Leuk, maar absoluut af te wijzen natuurlijk. Keihard geschiedvervalsing doen om participatie te faken bij een bepaalde groepering is van den zotte, dat ben je natuurlijk met mij eens. Het goedpraten van deze acties valt dus onder de noemer 'idioot' en een ieder die dat doet verliest elke vorm van respect natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat over Utrecht toch? Men probeert Marokkanen er bij te betrekken. In Amsterdamse stadsdelen ging men weleens verder.
Er zijn wel wat Marokkanen in NL geweest als krijgsgevangenen, ze werden door de Duitsers te werk gesteld oa in Zeeland om te werken aan de Atlantikwal.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:52 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik. Voor Nederland direct niet nee, indirect wel. Met name is hun bijdrage gedaan in Italië, Frankrijk en België.
Ok, dan begrijp ik het goed. Ik snap je punt, maar ik kan me er niet om druk om maken. Indien Utrecht een grote marokaanse gemeenschap heeft, kan ik het enigzins begrijpen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op Nederland, het land waarin men subsidie heeft gegeven om de geschiedenis te vervalsen, zodanig dat het lijkt alsof Marokkanen wel degelijk een rol hebben gespeeld terwijl dat in feite niet zo was.
Blijft over het feit dat we dus geen reden hebben om deze vlag te hijsen, aangezien we alle 89 nationaliteiten die een veel grotere bijdrage hebben geleverd dan de Marokkaanse gemeenschap ook niet hijsen. Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Ja. Maar om je daar nu heel druk over te maken. Ik zag het incident in Amsterdam Oost als erger. Men had een Marokkaanse rap band ingehuurd als stadsdeel (indische buurt) om voor 20:00 Marokkanen mee te krijgen in het 'verhaal'. Je moet niet zo belachelijk je best gaan doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar absoluut af te wijzen natuurlijk. Keihard geschiedvervalsing doen om participatie te faken bij een bepaalde groepering is van den zotte, dat ben je natuurlijk met mij eens. Het goedpraten van deze acties valt dus onder de noemer 'idioot' en een ieder die dat doet verliest elke vorm van respect natuurlijk.
Nogmaals gewoon dit.....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
Softe gedoe weer, laten we maar een Marokkaanse vlag ophangen om rottigheid te voorkomen.
Ja, ok. ik had het alleen over een bijdrage aan de bevrijding.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn wel wat Marokkanen in NL geweest als krijgsgevangenen, ze werden door de Duitsers te werk gesteld oa in Zeeland om te werken aan de Atlantikwal.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op Nederland, het land waarin men subsidie heeft gegeven om de geschiedenis te vervalsen, zodanig dat het lijkt alsof Marokkanen wel degelijk een rol hebben gespeeld terwijl dat in feite niet zo was.
Blijft over het feit dat we dus geen reden hebben om deze vlag te hijsen, aangezien we alle 89 nationaliteiten die een veel grotere bijdrage hebben geleverd dan de Marokkaanse gemeenschap ook niet hijsen. Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Heb je mooi verkeerd gedacht.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dodenherdenking is toch niet voor alleen maar Nederlandse slachtoffers of wel? Ik dacht juist dat alle slachtoffers van de oorlog herdacht werden.
Jammer voor je maar dat bepaalt ieder voor zich waar ie zich druk over maakt. Vervelend nou he?quote:Maar goed ik vind het een storm in een glas water, ga je over belangrijkere zaken druk maken zeg
Op basis van die logica moet je ook de Nederlandse vlag niet hijsen, want er waren ook Nederlanders die overliepen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Er waren ook Duitsers die niet achter Hilter stonden, zullen we dan ook de Duitse vlag hijsen?
Alle vlaggen dus weghalen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op basis van die logica moet je ook de Nederlandse vlag niet hijsen, want er waren ook Nederlanders die overliepen.
Als er slechts één dode Marokkaan in Nederland te betreuren zou zijn dan verdient die het nog herdacht te worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
Derhalve is het hijsen van deze vlag overbodig.
Dat is in theorie natuurlijk waar, maar in de praktijk zouden we dan zeker 100 verschillende vlaggen moeten hijsen. Herdenken (letterlijk in gedachten dus) kan logischerwijs gewoon wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er slechts één dode Marokkaan in Nederland te betreuren zou zijn dan verdient die het nog herdacht te worden.
Joh , nooit eerder gezien zo'n quote van elders in een discussie?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:47 schreef -0- het volgende:
[..]
Kom laten we reacties van de telegraaf sites gaan quoten, dat voegt wat toe aan de discussie.
Ja zo'n vlag hijsen is een enorm probleem inderdaad dat moet je niet te lichtzinnig doen, als jij 100 vlaggen wilt hijsen vind ik dat uitstekend.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is in theorie natuurlijk waar, maar in de praktijk zouden we dan zeker 100 verschillende vlaggen moeten hijsen. Herdenken (letterlijk in gedachten dus) kan logischerwijs gewoon wel.
Denk nou even praktisch. Waar zou jij ruimte vinden om 100 vlaggen naast elkaar te hijsen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja zo'n vlag hijsen is een enorm probleem inderdaad dat moet je niet te lichtzinnig doen, als jij 100 vlaggen wilt hijsen vind ik dat uitstekend.
Dank u.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus. Het is gewoon - weer - niet handig.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:04 schreef Strani het volgende:
Of het nou wel of niet terecht is dat zo'n Marrokaanse vlag daar hangt; het heeft een averechts effect. Alleen daarom zou het al verstandig zijn dit niet te doen.
Omdat dit Nederland is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste Marokkanen in die wijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Waarom volstaat de Nederlandse vlag dan niet?
Dat vraag ik me dus ook af. De Nederlandse vlag is er ook voor hen. Juist door het ophangen van andere vlaggen scheidt men mensen af van de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste Marokkanen in die wijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Waarom volstaat de Nederlandse vlag dan niet?
Omdat de gesneuvelde Marokkanen bij bijv. Kapelle Marokkaan waren en geen Nederlander?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
In NL zijn er honderden nationaliteiten. Wat ons allen verenigd is Nederland, en de Nederlandse vlag.
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat de gesneuvelde Marokkanen bij bijv. Kapelle Marokkaan waren en geen Nederlander?
Ik zou best wel willen weten wie er precies op dit idee is / zijn gekomen.quote:De wens van de Hoogravense gemeenschap om ook een Marokkaanse vlag halfstok te hijsen heeft te maken met het feit dat ook de Marokkaanse gemeenschap trieste herinneringen heeft aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog."
Dat was volgens mij een Palestijn, dus dan is het logisch dat hij werkt met de Duitsers. Als die de oorlog zouden winnen zouden de kolonisators verslagen worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja het zet kwaad bloed bij nederlanders, ik kan me er niet druk om maken maar het is wel zo dat Afrikanen (dus ook Marokkanen) deel genomen hebben aan WW2 dus ook voor de (onze?)vrijheid hebben gevochten. Maar er was ook een eigen ss-divisie onder de moslims. Ik heb ooit eens een stukje gelezen (incl foto's) over een of andere sjeik die de Hitlergroet brengt terwijl ie troepen inspecteert en plannen smeed samen met Adolf om zoveel mogelijk Joden op te ruimen.
Vaker dan niet zijn het blanke Nederlanders die het bedenken volgens mij. En ook met een bepaalde politieke voorkeur.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik zou best wel willen weten wie er precies op dit idee is / zijn gekomen.
En welke nationaliteit die persoon heeft / personen hebben.
En , als het ter zake doet , welke partij / politieke richting er achter steekt.
Ik heb een vermoeden over dat laatste.
Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:27 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Welke gesneuvelde Marokkaan bij Kapelle ?
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/
Raar dat de ooggetuigen van destijds die de doden en gewonden met de bakfiets hebben afgevoerd zich totaal niet kunnen herinneren dat er ook maar 1 Marokkaan of andere soldaat uit de franse kolonie is gezien........quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.geschiedenisze(...)0/franse_marokkanen/
Rot zelf op, als je zelfs de gedocumenteerde geschiedenis niet wilt geloven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Dit is zulk politiek correct vlagvertoon dat het ronduit lachwekkend is.
Ik ontken niks (even teruglezen) maar met dat feitje deze vlag actie verklaren is lachwekkend.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Rot zelf op, als je zelfs de gedocumenteerde geschiedenis niet wilt geloven.
Zijn vast PVV stemmers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Raar dat de ooggetuigen van destijds die de doden en gewonden met de bakfiets hebben afgevoerd zich totaal niet kunnen herinneren dat er ook maar 1 Marokkaan of andere soldaat uit de franse kolonie is gezien........
[ afbeelding ]
De rest van de "bronnen" baseren zich allemaal op dit dagboek :
http://www.vredeseducatie.nl/marwo2/bendaoed.htm
Er werd mij gevraagd welke Marokkanen dat waren dus geef ik de info.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ontken niks (even teruglezen) maar met dat feitje deze vlag actie verklaren is lachwekkend.
En "hou toch op" is wat anders dan "rot op".
Kort lontje?
Really......dit is jouw kinderlijke antwoord op een serieuze discussie.quote:
Ik had daar inmiddels ook al antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er werd mij gevraagd welke Marokkanen dat waren dus geef ik de info.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.
Volgens mij zijn we het juist eens , maar hebben ander gevoel van cynisme / humor.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Really......dit is jouw kinderlijke antwoord op een serieuze discussie.
Gast ga buiten spelen..
Dit iddquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:19 schreef Ahvd het volgende:
In NL zijn er honderden nationaliteiten. Wat ons allen verenigd is Nederland, en de Nederlandse vlag.
quote:Franse militaire begraafplaats
Op 16 mei 1940 vonden bij Kapelle felle gevechten plaats tussen Duitse troepen en Franse gemotoriseerde eenheden die Nederland te hulp waren geschoten. Een dag later werden 65 gesneuvelde Fransen door de plaatselijke bevolking ter aarde besteld.
Na de Tweede Wereldoorlog werden alle Franse militairen die tijdens deze oorlog in Nederland waren gesneuveld en die niet naar Frankrijk werden gerepatrieerd, hier samengebracht. Op 16 mei 1950 werd de Franse militaire begraafplaats officieel in gebruik genomen. Deze bevindt zich aan de rand van het dorp. Hier liggen 217 Franse militairen, 20 Marokkaanse en Algerijnse militairen die sneuvelden in Franse dienst en 1 Belgische militair. De Marokkaanse soldaten zijn overigens niet in Zeeland gesneuveld.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapelle_%28Zeeland%29quote:De Marokkaanse soldaten zijn overigens niet in Zeeland gesneuveld
En dat antwoord was geen politiek correct vlagvertoon?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik had daar inmiddels ook al antwoord op gegeven.
[..]
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat antwoord was geen politiek correct vlagvertoon?
Vind je?quote:Aantal manschappen in Franse dienst die in mei 1940 sneuvelden in Zeeland waar ze vochten.
Dat klopt, best leuke humor maar je haalt wel gelijk de serieuze kant weg in het topic.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het juist eens , maar hebben ander gevoel van cynisme / humor.
"Kinderlijk" en "buitenspelen" , dat is in mijn geval en leeftijd niet geloofwaardig / haalbaar meer.
Ach , af en toe kan dat wel , althans vind ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dat klopt, best leuke humor maar je haalt wel gelijk de serieuze kant weg in het topic.
Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
Grapjas.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:03 schreef Globali het volgende:
Soms slaan wel allemaal weleens door. Ik niet. Anderen dan. Dat moet je gewoon accepteren.
Dat ben ik met je eens. Maar als het gebeurt dan. Who cares? Werkelijk? Denk je dat mijn vader er problemen mee had gehad? Nee. Die had het niet eens gezien. Het is gewoon niet zinvol.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.
Maar daar gaat het nog wel eens mis in dit land.
Dat "nee" zeggen.
Ter info :quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
Het was een vraag aan jou? Ik weet nooit zo goed wat precies politiek correct is, het is raar dat ik een verwijt krijg van politiek correct als jij eerder blijkbaar hetzelfde antwoord hebt gegeven?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Vind je?
Maar goed , volgens Wikipedia heb /had ik het nog verkeerd ook.
Zo zie je maar , ook al weet ik (erg) veel over de Tweede Wereldoorlog , ook ik heb het nog wel eens mis.
Ik bedoelde mijzelf ook wel een beetje.....quote:
Ik ken het verhaal. Nietszeggend. Als men graag een vlag half wil ophangen. Prima.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ter info :
De link staat al een aantal keer in dit topic.
[ afbeelding ]
Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.
Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.
Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.
Of een vlag meer of minder dan belangrijk is. Maar wie maken er een punt van? Volgens mij alleen de Telegraaf en de PVV.
Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.
Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".
Lees : We zijn bang dat ze straks weer gaan voetballen met de kransen.
What's next : Michiel de Ruyter was eigenlijk mocro ? , Willem van Oranje was eigenlijk Willem van Casablanca ?
Fijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.
Officieel gaat het daar niet over. Ik zocht het net op.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.
Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".
Ik dacht ook dat jij er heel erg mee zou zitten als ik het niet zou schrijven.quote:
Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
Lees je überhaupt mijn posts?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
Het gaat niet over die arme Kapellenaren met hun leugenachtige Marokkanenprobleem. Het gaat om één Marokkaanse vlag in Utrecht.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.
Er zijn hier zelfs lespaketten over gemaakt.![]()
In Kapelle zit men sinds deze leugens jaarlijks met honderden Marokkanen opgescheept die door deze onzin denken dat hun matties daar zijn gesneuveld voor Nederland.
Ja. De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.En heel misschien over mensen die hier veel levens hebben gegeven. Dat is bij Marokkanen niet het geval. Men mag van mij een vlag ophangen op die dag.quote:
Precies! En een vlag hijsen in Utrecht is dus géén onderdeel van de Nationale Dodenherdenking, maar gewoon iets wat de mensen in Utrecht graag willen. Net zoals ik best mijn Rotterdamse oma mag herdenken op 4 mei.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:28 schreef Globali het volgende:
[..]
De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |