abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139622177
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
pi_139622190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dat klopt, best leuke humor maar je haalt wel gelijk de serieuze kant weg in het topic.
:)
Ach , af en toe kan dat wel , althans vind ik.

Verschil kan en zal er altijd wel zijn.
pi_139622226
Soms slaan wel allemaal weleens door. Ik niet. Anderen dan. Dat moet je gewoon accepteren.
pi_139622265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over. Wat maakt zo'n vlag werkelijk uit? Als het maar respectvol gebeurt.
Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.

Maar daar gaat het nog wel eens mis in dit land.

Met dat "nee" zeggen.
pi_139622277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:03 schreef Globali het volgende:
Soms slaan wel allemaal weleens door. Ik niet. Anderen dan. Dat moet je gewoon accepteren.
Grapjas.
pi_139622340
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je kunt ook met respect "nee" zeggen tegen een (dwaas) plan om die bewuste vlag ook te gebruiken.

Maar daar gaat het nog wel eens mis in dit land.

Dat "nee" zeggen.
Dat ben ik met je eens. Maar als het gebeurt dan. Who cares? Werkelijk? Denk je dat mijn vader er problemen mee had gehad? Nee. Die had het niet eens gezien. Het is gewoon niet zinvol.
pi_139622353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Ter info :
De link staat al een aantal keer in dit topic.

pi_139622355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:00 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Vind je?

Maar goed , volgens Wikipedia heb /had ik het nog verkeerd ook.

Zo zie je maar , ook al weet ik (erg) veel over de Tweede Wereldoorlog , ook ik heb het nog wel eens mis.
Het was een vraag aan jou? Ik weet nooit zo goed wat precies politiek correct is, het is raar dat ik een verwijt krijg van politiek correct als jij eerder blijkbaar hetzelfde antwoord hebt gegeven?
pi_139622395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Grapjas.
Ik bedoelde mijzelf ook wel een beetje.....

Het gaat in discussies zo. Ik ben niet anders gewend.
pi_139622444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:06 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ter info :
De link staat al een aantal keer in dit topic.

[ afbeelding ]
Ik ken het verhaal. Nietszeggend. Als men graag een vlag half wil ophangen. Prima.
pi_139622624
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.

Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
pi_139622758
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het verder niet zo'n probleem. De Nationale Dodenherdenking op de Dam is enkel voor Nederlandse oorlogsslachtoffers, daar hoort geen Marokkaanse vlag bij. Maar als elders in het land die wens is, waarom niet? Er worden op 4 mei door het hele land buitenlanders herdacht, van Polen tot Canadezen tot Duitsers tot Amerikanen.

Of het verder terecht is Marokkanen te herdenken omdat ze weinig zouden hebben betekend is nogal kleinzielig. Blijkbaar ligt dat voor de Marokkanen anders, en dat zijn toch de mensen die beslissen of ze iets willen herdenken of niet.
Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.

Of een vlag meer of minder dan belangrijk is. Maar wie maken er een punt van? Volgens mij alleen de Telegraaf en de PVV.
pi_139622788
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:

Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.

Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".

Lees : We zijn bang dat ze straks weer gaan voetballen met de kransen.

What's next : Michiel de Ruyter was eigenlijk mocro ? , Willem van Oranje was eigenlijk Willem van Casablanca ?
pi_139622853
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is een Nationale dodenherdenking volgens mij. Dat geeft de Nederlandse staat zelf officieel aan.

Of een vlag meer of minder dan belangrijk is. Maar wie maken er een punt van? Volgens mij alleen de Telegraaf en de PVV.
De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
pi_139622854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Iedereen mag herdenken wat ze willen en wie ze willen, geen probleem zelfs met vlag.

Maar ga niet een stuk geschiedenis VERZINNEN om de Marokkanen "erbij te betrekken".

Lees : We zijn bang dat ze straks weer gaan voetballen met de kransen.

What's next : Michiel de Ruyter was eigenlijk mocro ? , Willem van Oranje was eigenlijk Willem van Casablanca ?
Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.
pi_139622880
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik begrijp je boosheid over dat stuk groter maken dan het is wel.
Fijn :)
pi_139622881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

De herdenking op de Dam is 'De Nationale Dodenherdenking'. Maar op 4 mei zijn overal in het land herdenkingen zonder dat officiële karakter, bijvoorbeeld op de Canadese begraafplaats in Holten, het Pools Militair Ereveld in Oosterhout en op de Duitse militaire begraafplaats in Vorden.
Officieel gaat het daar niet over. Ik zocht het net op.
pi_139622896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
pi_139622913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Fijn :)
Ik dacht ook dat jij er heel erg mee zou zitten als ik het niet zou schrijven. ;) Het moest even.
pi_139622940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar Marokkanen die graag ook hun oorlogsgeschiedenis willen herdenken. Dat heeft niets te maken met 'verzinnen' om ze 'er bij te betrekken'. De rest van je post heb ik maar even weggelaten want dat is echt de grootste onzin ooit.
Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.
pi_139622954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:22 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is geen herdenking over wereldwijde slachtoffers.
Lees je überhaupt mijn posts?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

pi_139623062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.

Er zijn hier zelfs lespaketten over gemaakt. :{

In Kapelle zit men sinds deze leugens jaarlijks met honderden Marokkanen opgescheept die door deze onzin denken dat hun matties daar zijn gesneuveld voor Nederland.
pi_139623109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Als je het topic even doorleest dan zal je zien dat er al meerdere malen is aangegeven hoe het echt zit.

Er zijn hier zelfs lespaketten over gemaakt. :{

In Kapelle zit men sinds deze leugens jaarlijks met honderden Marokkanen opgescheept die door deze onzin denken dat hun matties daar zijn gesneuveld voor Nederland.
Het gaat niet over die arme Kapellenaren met hun leugenachtige Marokkanenprobleem. Het gaat om één Marokkaanse vlag in Utrecht.
pi_139623121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lees je überhaupt mijn posts?

[..]

Ja. De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.En heel misschien over mensen die hier veel levens hebben gegeven. Dat is bij Marokkanen niet het geval. Men mag van mij een vlag ophangen op die dag.
pi_139623151
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:28 schreef Globali het volgende:

[..]

De officiele boodschap is dat het gaat over Nationaal.
Precies! En een vlag hijsen in Utrecht is dus géén onderdeel van de Nationale Dodenherdenking, maar gewoon iets wat de mensen in Utrecht graag willen. Net zoals ik best mijn Rotterdamse oma mag herdenken op 4 mei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')