Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het blijft hilarisch.
Ik zou wel eens een dagje in het hoofd van zo'n bestuurder willen kijken.
Nederlanders vormden echter een mini-onderdeel van de totale geallieerde krijgsmacht. Zelfs de Belgen wist meer soldaten op de been te krijgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, de geallieerden waren tamelijk massaal in ons land aanwezig.
Het gaat niet over buigen. Het gaat over een vlag. Dat zou ook zeker moeten en kunnen. Als men zo kleinzielig is.....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.
Er wapperen op 4 mei toch ook geen Amerikaanse, Britse of Canadese vlaggen?
Wat maakt dat nou uit man?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doorgeslagen politieke-correctheid. Ik vind het echt zorgwekkend, het gemak waarmee men buigt. Waarom kunnen de Marokkanen (die altijd "Nederlander" worden genoemd als het beter uitkomt), niet gewoon 2 minuten stilstaan bij onze en hun doden zonder dat er specifiek een Marokkaanse vlag wappert.
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat niet over buigen. Het gaat over een vlag. Dat zou ook zeker moeten en kunnen. Als men zo kleinzielig is.....
Dat laatste is een probleem. Dan stopt het niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?
Ik zie het meer als een 'goedbedoeld' gebaar naar de Marokkaanse gemeenschap, waar toevallig de meeste rottigheid vandaan komt. 'Kijk eens jongens, wij denken ook een beetje aan jullie'
Daarnaast bevestigt het ook weer de Marokkaanse identiteit, door onderscheid te maken om die rooie lap te planten, het versterkt alleen het wij-zij gevoel.
Als men minderheden in het zonnetje wil zetten, plaats dan ook een Turkse, Surinaamse, Indonesische en nog wat vlaggen.
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste is een probleem. Dan stopt het niet.
Omdat ik daar erg tegen ben.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:39 schreef Remqo het volgende:
[..]
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?
Niet dat ik denk dat er een Turk, Surinamer, Indo, Chinees of een haan er naar kraait, maar ik vind die Marokkaanse vlag daar wel een beetje raar staan.
Het is mijn bedoeling niet. Als men wil. Dan moet men dat zelf weten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:39 schreef Remqo het volgende:
[..]
Waarom dan een beginnetje maken door goedbedoeld een gemeenschap voorttrekken?
Niet dat ik denk dat er een Turk, Surinamer, Indo, Chinees of een haan er naar kraait, maar ik vind die Marokkaanse vlag daar wel een beetje raar staan.
Euh, jawel....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Precies dat vet gemaakte stukje is het probleem. Als het zo uitkomt, wordt er altijd geroepen dat afkomst er niet toe doet. Dus "Nederlanders" (lees: Marokkanen) kunnen toch prima hun voorouders herdenken zonder dat er zo'n vlag moet wapperen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het gaat over een rood lapje stof op een stokje, dus waarom zoveel kabaal maken?
Ik zie het meer als een 'goedbedoeld' gebaar naar de Marokkaanse gemeenschap, waar toevallig de meeste rottigheid vandaan komt. 'Kijk eens jongens, wij denken ook een beetje aan jullie'
Daarnaast bevestigt het ook weer de Marokkaanse identiteit, door onderscheid te maken om die rooie lap te planten, het versterkt alleen het wij-zij gevoel, vieren we daarom Bevrijdingsdag op 5 mei?
Als men minderheden in het zonnetje wil zetten, plaats dan ook een Turkse, Surinaamse, Indonesische en nog wat vlaggen.
Natuurlijk mogen ze het zelf weten, als ze maar nadenken over mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is mijn bedoeling niet. Als men wil. Dan moet men dat zelf weten.
Het gaat ook niets veranderen.Maar wat maakt moeilijk doen uit. Niets. Laten we een kijken naar andere oplossingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:15 schreef Remqo het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze het zelf weten, als ze maar nadenken over mogelijke gevolgen.
Gemeente Utrecht hoeft echt niet te denken dat de straatschoffies ineens braaf binnen zitten omdat ze een keertje een Marokkaanse vlag hebben uitgehangen.
Precies, het verandert niks, wat mij betreft laten ze die vlag volgend jaar gewoon in de schuur staan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat ook niets veranderen.Maar wat maakt moeilijk doen uit. Niets. Laten we een kijken naar andere oplossingen.
Of zo groot planten als een emoe of olifant achtig dier. Het zal mij een zorg zijn. Het probleem is er niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
Precies, het verandert niks, wat mij betreft laten ze die vlag volgend jaar gewoon in de schuur staan.
Ze kunnen net zo goed een vlaggetje planten in de vorm van een kaasprikkertje.,
Behalve dat het wij-zij gevoel alleen maar versterkt door juist die gemeenschap voor te trekken en extra aandacht te geven. Daardoor gaat de focus steeds meer daar op liggen en gaan meer meer meer mensen "minder minder minder" roepenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Of zo groot planten als een emoe of olifant achtig dier. Het zal mij een zorg zijn. Het probleem is er niet.
Iets als Federatief Marokkaans Nederland?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:35 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Welke instantie is de belichaming achter deze wens?
Terechte tumult. Als de Marokkanen dat zelf willen doen dan moedig ik dat van harte aan, het is niet aan de gemeente om dat te doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
UTRECHT -
De gemeente Utrecht heeft op 4 mei de Marokkaanse vlag halfstok gehangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |