En ik zeg niet dat ik daar een probleem mee heb.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies! En een vlag hijsen in Utrecht is dus géén onderdeel van de Nationale Dodenherdenking, maar gewoon iets wat de mensen in Utrecht graag willen. Net zoals ik best mijn Rotterdamse oma mag herdenken op 4 mei.
Slotje, opgelost.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:30 schreef Globali het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat ik daar een probleem mee heb.
Ik ben alle gevallenen dankbaar voor mijn vrijheid. Ik weet dat er ook Duitsers waren die mensen hebben verborgen of beschermd. Van mij mogen dus ook al die vlaggen hier prijken.quote:Sicilië, Midden-Italië, Corsica, de Vogezen… Wat deze gebieden militair-historisch bindt is veel minder bekend: mede door de inzet van Marokkaanse troepen zijn ze bevrijd van de Duitse bezetter. Dat Franse koloniale troepen zoals Algerijnen, Tunesiërs, Marokkanen, Senegalezen in grote getale in Europa hebben gevochten, is een minder belicht onderdeel van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.
Waarom niet eigenlijk ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef Globali het volgende:
Het was een heel erg klein aantal Marokkaanse soldaten die vocht onder Franse vlag. Maar daar gaat het niet echt over.
Het is mijn idee ook niet. Ik vind het gewoon niet belangrijk genoeg. En andere media blijkbaar ook niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk ?
Als het over de rotjochies gaat mag je niet generaliseren. Je mag niet alle Marokkanen verantwoordelijk houden voor de daden van "een kleine minderheid".
Waarom mag dat plots wel als het over dit minieme groepje soldaten gaat ? Tot en met een vlag aan toe ?
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:15 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zien we maar weer hoe veel Marokkanen in dit land zichzelf geen Nederlander voelen, maar Marokkaan. Het is verder eigenlijk te bezopen om woorden aan vuil te maken.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:32 schreef Kikopuz het volgende:
Och jee, hoe vreselijk. Straks accepteert men elkaar nog.. Of misschien wel respecterenHet moet niet gekker worden!
![]()
Zou jij hem serieus herdenken door met een vlag van Marokko te zwaaien ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.
Als mijn Marokkaanse opa was omgekomen, zou ik de 2 minuten stilte op 4 mei prima kunnen gebruiken om aan hem te denken, zonder dat daar een Marokkaanse vlag aan te pas moet komen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jouw Marokkaanse opa was omgekomen zou je hem natuurlijk ook niet herdenken omdat je nu in Nederland woont.
Den Haagquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:17 schreef Strani het volgende:
Denk nou even praktisch. Waar zou jij ruimte vinden om 100 vlaggen naast elkaar te hijsen?
Nee maar als ik dat zou doen zou dat niets te maken hebben met het feit dat ik me geen Nederlander voel maar met het feit dat hij Marokkaan was. We herdenken andere gevallenen ook (vaak) met hun vlag.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zou jij hem serieus herdenken door met een vlag van Marokko te zwaaien ?
Heb jij een Marokkaanse opa?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mijn Marokkaanse opa was omgekomen, zou ik de 2 minuten stilte op 4 mei prima kunnen gebruiken om aan hem te denken, zonder dat daar een Marokkaanse vlag aan te pas moet komen.
Jawel, dat doen we wel. Dus vandaar deze vlag, snap je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:26 schreef datismijnmening het volgende:
Het moet werkelijk waar niet gekker worden, we wonen hier toch godverdomme niet in klein Marokko
Dan was hij een van de weinigen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niks van mijn opa, behalve één ding: hij heeft gevochten om Nederland te bevrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |