Nou in Leiden ook hoor, vooral het warenhuis. Als je ziet hoe de prijzen van kringloopspul zijn gestegen in het afgelopen jaar, daar kan menig winkel niet tegenop!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:06 schreef MPC60 het volgende:
Die in Gorinchem zijn mij een partij afzetters.
Hij staat in de lijst.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:37 schreef Pugg het volgende:
http://www.hetgoed.nl/vestigingen/schiedam.aspx
Zeer goed, heb ik trouwens al eens opgegeven, staat niet rijtje
werk je er misschien? ik ben er nu een aantal keer geweest en ik ben niet enthousiast over het aanbod.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:37 schreef Pugg het volgende:
Ik vind Het Goed vooral bijzonder duur. In Boxtel vragen ze bijna nieuwprijzen!quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:37 schreef Pugg het volgende:
Hier is Het Goed nog best 'goedkoop', kom er vaak met leuke dingen weg voor maar 20 cent per stukquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind Het Goed vooral bijzonder duur. In Boxtel vragen ze bijna nieuwprijzen!
Nee hoor ik werk er niet, ik haal er veel l.p's weg voor een prikkiequote:Op zondag 10 augustus 2014 14:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
werk je er misschien? ik ben er nu een aantal keer geweest en ik ben niet enthousiast over het aanbod.
Precies. Zo is lokatie Oost aan de campenstraat in Amsterdam erg divers qua producten, maar kun je voor elektronica beter naar de tweedehands winkel naast Park Frankendael. En dat geldt voor meer kringloopwinkels hier. Eerst bedenken dus wat je wilt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verschilt natuurlijk heel erg waar je voor komt. Iedere winkel lijkt ergens anders in uit te blinken, als je dan net daar voor komt...
Ik vind het ook een vreselijke kringloop. In Leidschendam vragen ze ook kei veel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
werk je er misschien? ik ben er nu een aantal keer geweest en ik ben niet enthousiast over het aanbod.
Brinkhorst. Daar zitten er twee. Erg leuk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 03:21 schreef BloedendeVagina het volgende:
Even een kick..
Welke kringlopen in DenHaag zijn een beetje de moeite? Als in: gewoon fatsoenlijk geprijsde spulletjes.
Dr zijn dr aardig wat zag ik.
Barrieeeeeequote:Op zondag 10 augustus 2014 15:26 schreef BarrieButsers het volgende:
http://www.kringloopbedrijfoss.nl
Hier was ik gisteren. Ik vind dit een hele grote. De prijzen waren niet duur.
Veel boeken, kastjes, schilderijen, kleren en speelgoed.
Moet ik nog een keer heen danquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
BarrieeeeeeDie is Oss is goed he? Die in Heesch is ook wel aardig
Naar die in Vught wil ik ook eens ja. Waalwijk is echt supermakkelijk te vinden johquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Moet ik nog een keer heen danWaalwijk zit er ook een, alleen die heb ik laatst niet kunnen vinden.
Vincentius Vught heeft ook veel spul.
Makkelijk ja? Dan ben ik scheelquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Naar die in Vught wil ik ook eens ja. Waalwijk is echt supermakkelijk te vinden johGa je er met je chick heen?
In Hoogeveen vind ik Het Goed ook steeds duurder worden! Vooral kleren zijn gewoon echt duur. Tien euro voor een shirtje is niet raar en voor die prijs heb je het nieuw bij C&A. Maar ze hebben bijv ook een rek 'Merk Kleding' en dan moet je niet raar opkijken als er gewoon 19,95 voor een tweede hands vale (!) blouse wordt gerekend.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:00 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind Het Goed vooral bijzonder duur. In Boxtel vragen ze bijna nieuwprijzen!
Alleen of met een maat. Keer kringloop-meet doen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:05 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Makkelijk ja? Dan ben ik scheelJa, of alleen. En jij?
Boeken en cd's zijn erg duur ja. Een paar euro voor een niet zo'n bijzonder boek (dat je elders dus voor een kwartje ziet liggen) is daar niet abnormaal, helaas. Ook vragen ze soms een paar euro voor een cd die elders maximaal de helft kost. Jammer is dat.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Hoogeveen vind ik Het Goed ook steeds duurder worden! Vooral kleren zijn gewoon echt duur. Tien euro voor een shirtje is niet raar en voor die prijs heb je het nieuw bij C&A. Maar ze hebben bijv ook een rek 'Merk Kleding' en dan moet je niet raar opkijken als er gewoon 19,95 voor een tweede hands vale (!) blouse wordt gereken.
Boeken waren eerder een euro, nu minstens 3-4 euro en soms zelfs 15 euro
Maar ze wáren er niet duur! Dat vind ik het meest storendquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:17 schreef bijdehand het volgende:
Boeken en cd's zijn erg duur ja. Een paar euro voor een niet zo'n bijzonder boek (dat je elders dus voor een kwartje ziet liggen) is daar niet abnormaal, helaas. Ook vragen ze soms een paar euro voor een cd die elders maximaal de helft kost. Jammer is dat.
Mááááááááár..... dan heb je wél merkkleding.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:
ze hebben bijv ook een rek 'Merk Kleding' en dan moet je niet raar opkijken als er gewoon 19,95 voor een tweede hands vale (!) blouse wordt gerekend.
Ja, een vaalgroene polo met een krokodilletje er opquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:18 schreef FietsKoerier het volgende:
Mááááááááár..... dan heb je wél merkkleding.
Geen idee, kwam er anderhalf jaar geleden voor het eerstquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ze wáren er niet duur! Dat vind ik het meest storend
Afgelopen week bij het juttersdok in Amsterdam lag een oude kinderbijbel die volgens de eerste pagina nieuw in 1950 2,75 in guldens kostte, maar nu ¤2,90 moest kostenquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Boeken en cd's zijn erg duur ja. Een paar euro voor een niet zo'n bijzonder boek (dat je elders dus voor een kwartje ziet liggen) is daar niet abnormaal, helaas. Ook vragen ze soms een paar euro voor een cd die elders maximaal de helft kost. Jammer is dat.
Het gaat uiteraard om die krokodill joh!quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, een vaalgroene polo met een krokodilletje er op
O ja, antiekprijzen voor oude meukquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:27 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Afgelopen week bij het juttersdok in Amsterdam lag een oude kinderbijbel die volgens de eerste pagina nieuw in 1950 2,75 in guldens kostte, maar nu ¤2,90 moest kosten![]()
En het was dus niet een of ander prachtig antiek stuk, het was gewoon een afgeleefd oud boek
Ik heb het even aangevuld.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef Amarantha het volgende:
Hoop dat iemand de OP voor me bij wilt werken
dat is ook gewoon zo. de meubels zijn vaak beschadigd, zien eruit of ze van een woningontruiming in het bejaardenhuis wegkomen. overige spullen zijn vaak kapot of incompleet en de prijzen zijn idioot.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:28 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vreselijke kringloop. In Leidschendam vragen ze ook kei veel.
Mwah, Kringloop Eindhoven heeft inderdaad een standaardprijs van 2,- voor de meeste kleding, maar de wat hippere kleding heeft vaak ongeveer dezelfde prijs of is soms nog duurder (een fluwelen rok voor 8,-quote:Op maandag 5 mei 2014 20:22 schreef Faedo het volgende:
Dichtbij Kringloop EIndhoven is een andere: Kringloopwarenhuis Stedenkontakt. Het is groot maar behoorlijk duurder. Ik heb niets gekocht bij Stedenkontakt.
Ik liep vorige week even snel over een rommelmarkt en zag veel mensen boeken aanbieden voor 50 cent en 1 euro per stukquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind de kringloopwinkels van tegenwoordig sowieso niks meer. Ga liever naar rommelmarkten.
Waar vind je dat soort rommelmarkten? Want heb er al verschillende gezien met mensen die op elke rommelmarkt staan die dan de hoofdprijs vragen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik liep vorige week even snel over een rommelmarkt en zag veel mensen boeken aanbieden voor 50 cent en 1 euro per stukHelaas had ik geen geld bij me en geen tijd om rustig te neuzen, maar ik ga donderdag zeker nog een keer kijken.
Je moet echt rommelmarkten met particulieren hebben; geen rommelmarkten met bijv boekenkramen want die zijn dus echt niet goedkoop. Maar mensen die op een kleed hun kinderspeelgoed, porseleinenbeeldjes en boeken aanbieden voor een habbekrats, die zoek je! Ik ga bijv donderdag even naar de rommelmarkt op de Pullenmarkt van Hoogeveen. Die mijd ik normaal als de pest, maar wil nu even tussen boeken snuffelen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef bijdehand het volgende:
Waar vind je dat soort rommelmarkten? Want heb er al verschillende gezien met mensen die op elke rommelmarkt staan die dan de hoofdprijs vragen...
Ja, dat soort rommelmarkten zoek ik... loop vast wel iets tegen het lijf hoorquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet echt rommelmarkten met particulieren hebben; geen rommelmarkten met bijv boekenkramen want die zijn dus echt niet goedkoop. Maar mensen die op een kleed hun kinderspeelgoed, porseleinenbeeldjes en boeken aanbieden voor een habbekrats, die zoek je! Ik ga bijv donderdag even naar de rommelmarkt op de Pullenmarkt van Hoogeveen. Die mijd ik normaal als de pest, maar wil nu even tussen boeken snuffelen.
Die is verdwenenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:34 schreef GimmeGore het volgende:
Ik zag bij het Goed in Hengelo een rok hangen voor 12.95, die ik ooit nieuw (wel in de uitverkoop) voor 8 euro heb gekocht.
Ik vond WaWollie in Almelo dan weer wel leuk om rond te snuffelen.
Maak een mooi lijstje zodat ie in de OP kanquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:54 schreef killerkip69 het volgende:
hey stelletje racisten, in Zeeland zitten er ook kringloopwinkels hoor
doe de gr aan Rinus en vraag wat ie wil voor de eiken tafel
Personeel met het IQ van sociale werkplaats?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:38 schreef GimmeGore het volgende:
Jammer, dan binnenkort maar eens naar Goor of Haaksbergen,
Ik ga in ieder geval nooit meer naar de kringloop aan de Emmastraat in Enschede. Daar lag gewoon hondenstront in de winkel (en stinken!) en toen ik er wat van zei kreeg ik een antwoord in de trant van "ja, er loopt hier nou eenmaal een hond door de winkel, dan krijg je dat"
Nee, bij die van mij staat heel vaak echt zo'n hipster type achter de baliequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:56 schreef GimmeGore het volgende:
Is dat niet bij elke Kringloop zo dan?
Dat kan ik me voorstellen , is niet echt het vriendelijkste "personeel" en wat bijzonder irritant is is dat je altijd de prijzen moet vragen en bijna alles is kapot.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:38 schreef GimmeGore het volgende:
Jammer, dan binnenkort maar eens naar Goor of Haaksbergen,
Ik ga in ieder geval nooit meer naar de kringloop aan de Emmastraat in Enschede. Daar lag gewoon hondenstront in de winkel (en stinken!) en toen ik er wat van zei kreeg ik een antwoord in de trant van "ja, er loopt hier nou eenmaal een hond door de winkel, dan krijg je dat"
Zuid-Hollandquote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:57 schreef lady-wrb het volgende:
Kringloopwinkels Nederland
Drenthe
Assen, Coevorden, Emmen, Hoogeveen en Roden
hetgoed.nl
Emmen
DeWissel
dewaar.nl
Assen, Emmen
terredeshommes.nl
DeWisselEmmen &
kringloopwinkeldewisselassen
Assen
hetstruunhuus.nl
kiekshopassen.nl
Coevorden
kringelz.info
pkncoevorden.nl
Hoogeveen
kringloopwinkel-hoogeveen
waterlooplein-drenthe.nl
Flevoland
Almere
dekringloper.nl
Dronten
devoorraadschuur.nl
Emmeloord
hetgoed.nl
Lelystad
hetgoed.nl
ruil-inn.nl
tweedetrefpunt.nl
Swifterbant
kringloopwinkelpook.nl
Urk
totheildesvolks.nl
Friesland
Drachten
hartinfriesland.nl
Leeuwaarden
estafettekringloop.nl
Gelderland
Arnhem
vincentrum-arnhem.nl
Arnhem, Dieren, Doesburg, Elst, Lochem, Westervoort & Zuthpen
2switch.nl
Borculo
bohero.nl
Doetinchem
deopslag.com
Doetinchem, Groenlo, Gendringen & Winterswijk
aktief-groep.nl
Geldermalsen
snuffelhal.com
Nijmegen
habbekratsnijmegen.nl
Tiel
secunda.nl
Ede, Barneveld & Veenendaal
kringloop-ede.nl
Zaltbommel
kringloopzaltbommel.nl
Groningen
Groningen
fairback.org
stiefbeen-en-zoon.nl
Groningen, Uithuizen & Winschoten
goudgoed.nl
mamamini.nl
Roden
hetgoed.nl
Noord Holland
Aalsmeer
dorcas.nl
Almere, Naarden, Hilversum & Weesp
dekringloper.nl
Amstelveen
deboemerang.net
Hollands Kroon
kringloopwinkelhollandskroon.nl
Alkmaar, Den Helder, Heerhugowaard & Schagen
kringlooprataplan.nl
Amsterdam
delokatie.org
Amsterdam & Haarlem
juttersdok.nl
Haarlem
de-schalm.nl
kringloopwinkel.nl
Hilversum
secondlifestyle.nl
Purmerend
noppeskringloopwinkel.nl
Zuid-Holland
Alphen aan den Rijn
kringloopalphen.nl
Delft
deflinstones.nl
goededoelen.nu
kringloopdelft.nl
Den Haag
kringloopdenhaag.nl
schroeder.nl
Dordrecht
boekenla.nl
deloods.nl
pandora-dordt.com
opnieuwenco.nl
Gorinchem
kringloopgorinchem.nl
Leiden
kringloopwarenhuis.nl
Kringloopproject Leiden
Rotterdam
pf.drd.nl
plaatboef.nl
pluspuntrotterdam.info
Schiedam
hetgoed.nl
Vlaardingen
hetgoed.nl
Limburg
Maastricht
kringloop-zuid.nl
maastricht.transitiontowns.nl
twiedehands-twiedekans.nl
Sittard, Montfort, Roermond, Baexem & Reuver
bis-bis.nl
Noord-Brabant
Best
betervoorbest.nl
Breda & 's-Hertogenbosch
vindingrijkkringloop.nl
Eindhoven
stedenkontakt.nl
Oss
kringloopbedrijfoss.nl
Tilburg
usedbefore.nl
listex.nl
Overijssel
Zwolle
harryskringloophal.nl
hebbuszwolle.nl
ict-kringloop.nl
kringloopzwolle.nl
terredeshommes.nl
Utrecht
Utrecht
emmaus-utrecht.nl
kringloopcentrumutrecht.nl
De Bilt
emmausdebilt.nl
Wijk Bij Duurstede
kringloopwinkel-nogges-wijk-bij-duurstede.nl
Zeist
kringloopzeist.nl
En we gaan weer vrolijk verder.
Mee eensquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh dat wordt lastig, veel kringloopwinkels waar ik graag kom zitten op een industrieterrein enzo, moeilijk met het OV te bereiken.
Kringloop in Woerden zit in het centrum, 10 minuten lopen vanaf het station. Emmaus in Bilthoven is ook goed te doen met de trein, zit in dezelfde straat als het station en bij de kringloop in Zeist komt vast wel een bus in de buurt, die zit in een woonwijk.
In Utrecht kun je Terre des Hommes aan de Amsterdamsestraatweg goed met de bus bereiken, maar die is niet heel groot. Verder kan ik De Waarde aanraden, zit op de meubelboulevard, dus ook goed met OV te bereiken (sneltramhalte bijna voor de deur, maar ik weet niet of die nu rijdt, er zijn werkzaamheden, maar anders bus). Er gaat vast ook wel een bus richting Hoograven waar De Arm zit. De Arm heeft ook nog een paar winkels in het centrum aan de Oudegracht richting Ledig Erf.
Dan wordt het tijd om eens een vouwfietsje te scoren bij zo'n kringloopquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh dat wordt lastig, veel kringloopwinkels waar ik graag kom zitten op een industrieterrein enzo, moeilijk met het OV te bereiken.
Kringloop in Woerden zit in het centrum, 10 minuten lopen vanaf het station. Emmaus in Bilthoven is ook goed te doen met de trein, zit in dezelfde straat als het station en bij de kringloop in Zeist komt vast wel een bus in de buurt, die zit in een woonwijk.
In Utrecht kun je Terre des Hommes aan de Amsterdamsestraatweg goed met de bus bereiken, maar die is niet heel groot. Verder kan ik De Waarde aanraden, zit op de meubelboulevard, dus ook goed met OV te bereiken (sneltramhalte bijna voor de deur, maar ik weet niet of die nu rijdt, er zijn werkzaamheden, maar anders bus). Er gaat vast ook wel een bus richting Hoograven waar De Arm zit. De Arm heeft ook nog een paar winkels in het centrum aan de Oudegracht richting Ledig Erf.
Bedankt voor de tipsquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:48 schreef Doedezemaar het volgende:
In Nijmegen heb je iig Het Goed, Habbekrats, Kleren Goed en Piet's Dump en Trend, allemaal in of vlakbij het centrum.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:31 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips
Nog iemand ideeën? Hoeft niet per se midden Nederland te zijn, als het maar goed te bereiken is vanuit Eindhoven (liefst niet langer dan 2 uur reizen).
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:39 schreef morgane het volgende:
[..]
In Nijmegen heb je iig Het Goed, Habbekrats, Kleren Goed en Piet's Dump en Trend, allemaal in of vlakbij het centrum.
Het Goed is altijd een ontiegelijk dure kringloop, ga daar ook nooit heen. Ben je in die in Heesch en Oss geweest?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:06 schreef Smurfkuh het volgende:
Afgelopen maand veel kringloopwinkels afgeweest in Brabant. Wat zijn sommige duur!! De kringloopwinkel in Helmond (Noord-Brabant) heeft trouwens een nieuwe bedrijfsleider. De prijzen zijn gelukkig weer gedaald.
Ik spaar oude analoge cameras. Bij Het Goed in Geldrop stond er 1 in de vitrine 68 euro! Niet getest, en geen garantie. Overigens ook nog een onbekend merk.
Nee dat heb ik nog niet gehad! Wist overigens ook niet dat er zoveel kringloops in Brabant waren ;') Heb iig nog genoeg te bezoeken hahaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het Goed is altijd een ontiegelijk dure kringloop, ga daar ook nooit heen. Ben je in die in Heesch en Oss geweest?
Op een facebook weggeefhoek werd een analoge Canon slr aangeboden en binnen no time stond de teller op 300. Nadat de beschrijving werd aangepast naar NIET digitaal en nieuwe post nog steeds 200. Op eBay was ie 15 Euro.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:06 schreef Smurfkuh het volgende:
Afgelopen maand veel kringloopwinkels afgeweest in Brabant. Wat zijn sommige duur!! De kringloopwinkel in Helmond (Noord-Brabant) heeft trouwens een nieuwe bedrijfsleider. De prijzen zijn gelukkig weer gedaald.
Ik spaar oude analoge cameras. Bij Het Goed in Geldrop stond er 1 in de vitrine 68 euro! Niet getest, en geen garantie. Overigens ook nog een onbekend merk.
Als het een EOS is dan kunnen de lenzen van de analoge en digitale EOS camera's er allemaal op. De lenzen van mijn analoge Canon EOS RT passen ook op de digitale EOS.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb laatst een analoge spiegelreflex gekregenIk weet alleen niet welke Canon-lenzen erop kunnen, misschien dat ik die nog eens tegenkom bij de kringloop.
Het is een EOS jaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Als het een EOS is dan kunnen de lenzen van de analoge en digitale EOS camera's er allemaal op. De lenzen van mijn analoge Canon EOS RT passen ook op de digitale EOS.
De lenzen zelf zijn niet digitaal hoogstens met of zonder auto focus. Moderne lezen passen op de oude camera's en omgekeerd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is een EOS jaDigitale lenzen heb ik niet, maar dan kan ik de kringlopen in de gaten houden.
Zo jong ben ik niet meer he, ik heb nog een analoge Minolta gehad voor het digitale tijdperkquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:49 schreef Individual het volgende:
Analoog is minder makkelijk dan digitaal en helemaal als je geen autofocus hebt. Je moet wat selectiever zijn in plaatjes schieten want de kosten van het ontwikkelen komen er ook bij kijken. Het is wel spannender als je de foto's ophaalt van de fotograaf.
Zoek de lokale weggeefhoek op op Facebook bij jou in de buurt, en zet het daarop? Daar zijn de mensen dankbaar voor je spullen, en reageren ze enkel als ze het willen hebben. Zo geef ik de laatste tijd veel van mijn spullen weg.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het tegenwoordig toch zo lastig met de kringloopwinkels. Ik heb weer een redelijk stapeltje met spullen. T-shirts, oud schakelmateriaal, wat nutteloze keukenspullen.
Ik weet dat ze in Dordrecht bij Opnieuw en Co de meeste spullen weg zullen gooien, ook als het bruikbaar is. Wat iets waard is wordt tegen veel te hoge prijzen in de winkel gezet waar de mensen die het echt nodig hebben het alsnog niet kunnen betalen.
Er zijn ook nog wat hippe zaken, daar zullen ze mijn spullen niet kunnen gebruiken. En dan nog wat kerkelijke instellingen en ik hou er niet van om regigie te sponsoren.
Waarom is het zo moeilijk om je spullen weg te geven?
Daar heb ik ook aan gedacht. Ik alleen geen zin in foto's maken, productomschrijvingen, voor elk product een ander persoon aan de deurquote:Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Zoek de lokale weggeefhoek op op Facebook bij jou in de buurt, en zet het daarop? Daar zijn de mensen dankbaar voor je spullen, en reageren ze enkel als ze het willen hebben. Zo geef ik de laatste tijd veel van mijn spullen weg.
vaak hebben die weggeefwinkels een centraal punt waar je de spullen in kunt leveren. die zetten het op de weggeefsite, zodat je er voor de rest geen omkijken naar hebt. vraag maar aan de beheerders van zo'n sitequote:Op donderdag 18 september 2014 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht. Ik alleen geen zin in foto's maken, productomschrijvingen, voor elk product een ander persoon aan de deur![]()
Ik heb net ontdekt dat er in Dordrecht een weggeefwinkel is. Misschien dat ik die eens probeer.
Och, die reggies die gebruiken de gelden vaak voor of het onderhoud van de kerk, of steunen er op hun beurt weer goede doelen mee in bijv. Afrika. Is niet eens zo'n slecht doel dan. En je spulletjes krijgen voor weinig een goed tweede huisje bij mensen die het niet nieuw kunnen of willen kopenquote:Op donderdag 18 september 2014 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het tegenwoordig toch zo lastig met de kringloopwinkels. Ik heb weer een redelijk stapeltje met spullen. T-shirts, oud schakelmateriaal, wat nutteloze keukenspullen.
Ik weet dat ze in Dordrecht bij Opnieuw en Co de meeste spullen weg zullen gooien, ook als het bruikbaar is. Wat iets waard is wordt tegen veel te hoge prijzen in de winkel gezet waar de mensen die het echt nodig hebben het alsnog niet kunnen betalen.
Er zijn ook nog wat hippe zaken, daar zullen ze mijn spullen niet kunnen gebruiken. En dan nog wat kerkelijke instellingen en ik hou er niet van om regigie te sponsoren.
Waarom is het zo moeilijk om je spullen weg te geven?
Helaas, niets nuttigs kunnen vinden. Ik zal eens een mailtje sturen naar de fysieke weggeefwinkel met de vraag of ze mijn spullen kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vaak hebben die weggeefwinkels een centraal punt waar je de spullen in kunt leveren. die zetten het op de weggeefsite, zodat je er voor de rest geen omkijken naar hebt. vraag maar aan de beheerders van zo'n site
Enkel en alleen omdat het gratis is vaak..en om het vervolgens onder een ander accountje in een verkoophoekje door te schuiven.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Zoek de lokale weggeefhoek op op Facebook bij jou in de buurt, en zet het daarop? Daar zijn de mensen dankbaar voor je spullen, en reageren ze enkel als ze het willen hebben. Zo geef ik de laatste tijd veel van mijn spullen weg.
Ja, en voor je het weet steun je een of andere anti-condoomactie in Afrika. Maar goed, als ik ze nergens anders kwijt kan gaan ze naar de kerk. Er zit in Zwijndrecht zo'n vrolijke klapklapkerk, die zijn wel ok.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:43 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Och, die reggies die gebruiken de gelden vaak voor of het onderhoud van de kerk, of steunen er op hun beurt weer goede doelen mee in bijv. Afrika. Is niet eens zo'n slecht doel dan. En je spulletjes krijgen voor weinig een goed tweede huisje bij mensen die het niet nieuw kunnen of willen kopen![]()
Ik gun het de kringloopwinkels juist niet, omdat die vaak te hoge prijzen vragen ook. Dan dus liever naar een lokale rommelmarkt, al dan niet kerkelijk.
Dat valt volgens mij wel mee. Maar eigenlijk is de keuze dan: rommelmarkt of vuilstort. Die eerste zou dan mn voorkeur hebben.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, en voor je het weet steun je een of andere anti-condoomactie in Afrika. Maar goed, als ik ze nergens anders kwijt kan gaan ze naar de kerk. Er zit in Zwijndrecht zo'n vrolijke klapklapkerk, die zijn wel ok.
Is ook een optie.. en dan mag je nog wat leuks mee terugnemen ook. Als ze wat hebben naar je zin danquote:
nou laat ze lekker.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:45 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Enkel en alleen omdat het gratis is vaak..en om het vervolgens onder een ander accountje in een verkoophoekje door te schuiven.
Serieus, die weggeefhoeken is een groot graaiparadijs voor sommigen.
ben je niet in de war met een ruilwinkel? of is dat tegenwoordig hetzelfde?quote:Op donderdag 18 september 2014 18:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is ook een optie.. en dan mag je nog wat leuks mee terugnemen ook. Als ze wat hebben naar je zin dan
Overigens ben ik dr nog nooit geweest in zo'n weggeefwinkel, maar het idee staat me wel aan.
Weggeefwinkel: iedereen mag er binnen lopen en spulletjes meenemen voor nop.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ben je niet in de war met een ruilwinkel? of is dat tegenwoordig hetzelfde?
De gunfactor gaat heel snel weg als er massaal misbruik gemaakt wordt. Als je iets weg wilt geven, ga ik er vanuit dat je ook wilt dat het goed terecht komt.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou laat ze lekker.
anders moet je zelf met die zooi lopen leuren voor een paar grijpstuivers
ja het is wel heel vermakelijk om ze over elkaar heen te zien buitelen als er wat te halen valtquote:Op donderdag 18 september 2014 19:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
De gunfactor gaat heel snel weg als er massaal misbruik gemaakt wordt. Als je iets weg wilt geven, ga ik er vanuit dat je ook wilt dat het goed terecht komt.
Ik heb het gezien. Biedt er iemand een tent aan: binnen een half uur reageren er 100 mensen dat ze het willen hebben. Nooit geweten dat kamperen zo populair was, al zal SBS6 wel de favoriete zender zijn van veel van die lui
Of een kapotte lcd tv.. waar de man dan opeens het ding wel kan maken ofzo. Maar de bakbeest-tv die eerder aangeboden werd, daar was geen vraag naar.
Ik ben er geband omdat ik zat te trollen met de pareltjes die daar voorbij kwamen :/quote:Op donderdag 18 september 2014 19:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja het is wel heel vermakelijk om ze over elkaar heen te zien buitelen als er wat te halen valt
ongelooflijk als je ziet wat mensen ineens allemaal kunnen gebruiken
ik ken er toevallig een paar die op de weggeef zitten mee te loten.
er zijn er die zelfs meeloten op babykleertjes terwijl ik zeker weet dat ze geeneens een kind hebben
ik heb er ook vreselijk gereld jaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ik ben er geband omdat ik zat te trollen met de pareltjes die daar voorbij kwamen :/
Tis vermaak eersteklas!
Pandoraquote:Op donderdag 18 september 2014 15:12 schreef Freesje het volgende:
Ook al lurk ik eigenlijk alleen op fok, wil ik nu toch wel uit de aarde kruipen om jullie te bedanken voor de geweldige adressen hier. Vandeweek hebben we er weer dankbaar gebruik van gemaakt in Dordrecht.. Vooral Pandora en pandorus zijn echte aanraders, we kwamen ogen en oren te kort.
Ook heb ik nog een favoriet, en dat is de kringloopwinkel in Almkerk
Alleen als het echte pareltjes zijnquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik was gisteren bij de kringloop in Soesterberg, nou die kun je overslaan hoor. Rijen met kleding die rechtstreeks uit het bejaardentehuis komt, dure en beschadigde schoenen en ze denken qua servies dat ze een antiekwinkel zijn, wie gaat er nou ¤2,50 voor een kop en schotel betalen?
http://nos.nl/artikel/705(...)inkels-failliet.htmlquote:De hoogtijdagen van de kringloopwinkels lijken voorbij. De eerste kringloopwinkels zijn failliet en voor het eerst wordt gebroken met de groeitrend. In 2013 zakte de omzet van de 180 winkels, aangesloten bij branchevereniging BKN, met 3 procent tot 79 miljoen euro.
Ook het aantal winkels daalt licht. In 2009, toen de kringloopwinkels werden gezien als het succesverhaal in economisch zware tijden, waren er nog ruim 200.
De directeur van de Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland, Leonie Reinders, bevestigt dat 'de vette jaren' voorbij zijn en dat de sector last heeft van een negatief imago. "Veel mensen zien de winkels toch nog steeds als stoffig, geiten-wollen-sokken-achtig. De kwaliteit verschilt ook enorm. De ene vestiging wordt professioneel geleid, een ander weer heel amateuristisch."
Exclusiviteit
Ook is de opkomst van goedkope winkels als Primark, Action en Big Bazar een groot probleem. "Vroeger was de kringloopwinkel hét adres voor leuke koopjes, nu hebben we die exclusiviteit niet meer. Daar hebben we dus wel mee te maken."
Waar de kringloopwinkels ook matig op scoren, is hun website. Volgens een rapport, opgesteld naar aanleiding van het 20-jarig bestaan van de kringloopwinkels, verwacht de klant anno 2014 een up-to-date website à là Marktplaats, met veel informatie en goede foto's. "De wensen van consumenten veranderen razendsnel. Daar moet je in meegaan. Op dat vlak hebben we nog veel te leren", aldus Reinders.
Roer moet om
Kortom, als het roer niet omgaat, bestaat de kringloopwinkel in 2020 niet meer. Want bij ongewijzigd beleid zal de omzet van de kringloopwinkels verder dalen, is de verwachting. Ook al omdat er minder goede goederen worden aangeboden.
Reinders: "We zitten door de crisis duidelijk wat langer op een bank, dragen wat langer onze kleding. Het aanbod wordt wat schraler."
Volgens Marcel van Goch, directeur van kringloopwinkel Opnieuw & Co in Dordrecht, moet de sector zichzelf opnieuw uitvinden. "We worden links en rechts een beetje ingehaald. We kunnen niet achterover leunen en denken: oh oh, wat waren we succesvol. Winkels en producten moeten nog mooier, en het assortiment moet sneller worden vernieuwd."
Te duur
Van Goch hoort ook in zijn winkels wel de opmerking van klanten dat de kringloopwinkel te duur aan het worden is. Hij ontkent dat. "Wij zijn niet duurder geworden, ik denk dat er andere goedkope concurrenten bij zijn gekomen."
De ironie dat juist Marktplaats voortgekomen is uit een kringloopwinkel en verpatst voor een kwart miljardquote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/705(...)inkels-failliet.html
Dat is hier dus ook. Sommige zijn echt goedkoper geworden, maar sommige ook een stuk duurder!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:51 schreef Dot. het volgende:
Hij ontkent dat ze duurder zijn geworden?LP's zijn bij de Opnieuw&Co van 50 cent naar 1,25 gegaan de laatste tijd. En de boeken zijn nu ineens een percentage van de nieuwprijs, dus niet meer 50 cent, maar ook richting de paar euro. En de oude stickertjes zijn niet allemaal vervangen, dus dan staat er op een LP een prijsje van bijv 50 cent, maar dan moet je alsnog 1,25 betalen
15 euro is meer dan de nieuwprijs wasquote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:54 schreef MPC60 het volgende:
Niet duurder??? Hier in Gorinchem hebben wij onze eigen Geefwinkel opgezet omdat de kringloop hier denkt dat ze een fokin aa+ winkel zijn met bijbehorende prijzen... Ik lees hierboven een verhaal over 1,25 voor een lp? Je mag jezelf gelukkig prijzen hier vragen ze er gerust 15(!) euro voor een gratis gekregen lp.
Echt in welke wereld leven die mensen?
Die vitrines inderdaadquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:20 schreef Crientj het volgende:
Vast een mannetje dat op marktplaats gaat speuren naar het artikel en er zo een prijsje op plakt :/. Vind het niet gek dat het slecht gaat met sommige kringloopwinkels. Enkele hebben nu ook een vitrine kast met 'luxe' producten, die voor een nog hogere prijs de deur uit gaan. Of die hun spullen via marktplaats verkopen. Ja daahaag.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:15 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik kan echt onmogelijk een goede foto maken waar ze nu hangen, maar hier linksonder het St. Hubertus tegeltje. Ik ben benieuwd of ik er nog meer zal vinden![]()
[ afbeelding ]
Dat beschuitblik van je foto kom je op veel plekken tegen woekerprijzen tegen, net als het bijbehorende blik voor ontbijtkoek, ¤5 is geen uitzondering.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:15 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik kan echt onmogelijk een goede foto maken waar ze nu hangen, maar hier linksonder het St. Hubertus tegeltje. Ik ben benieuwd of ik er nog meer zal vinden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
[..]
Dat beschuitblik van je foto kom je op veel plekken tegen woekerprijzen tegen, net als het bijbehorende blik voor ontbijtkoek, ¤5 is geen uitzondering.
.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik verzamel fout bloemetjesservies, net als de rest van Nederland lijkt hetof er is niks, of het is ineens duur. Vorig jaar nog een paar kopjes met schotels kunnen scoren in Driebergen (of de Bilt, geen idee, heb die dag de hele regio gezien) voor 75 cent per setje en van die petit four schoteltjes voor 50 cent. Van de zomer dezelfde setjes op een rommelmarkt gezien voor 6 tot 8 euro. In de kringloop vind ik het niet meer.
Ik ken zo'n plekquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:45 schreef Mord_Sith het volgende:
Mijn favoriete kringloop schijnt ineens weg te moeten, daar kostten alle boeken 50 cent, zo'n plek zal ik nooit meer vinden
Ik ben er ongeveer een maand geleden geweest. Het is een enorm pand, maar omdat ze nog maar pas open waren, deed het nog wat 'kaal' aan. Wel alles netjes gesorteerd, leuke hoekjes met boeken, kleding mooi op soort en maat. Het zal er nu al wat voller staan, zal binnenkort weer eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Is er al iemand bij de nieuwe Wawollie in Utrecht (Maarssenbroeksedijk) geweest? Hij schijnt iedere dag open te zijn, dus ook op zondag. Volgende week ga ik proberen of ik tijd kan vinden om er heen te gaan, moet er in de buurt zijn. http://www.wawolliekringloop.nl/
Ziet er uit als een charity shop omdat ze een goed doel steunen. Elke kringloop zou een charity shop moeten zijn en niet een 'het-is-gebruikt-dus-10%-korting-op-de-nieuwprijs-zodat-we-veel-winst-maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Is er al iemand bij de nieuwe Wawollie in Utrecht (Maarssenbroeksedijk) geweest? Hij schijnt iedere dag open te zijn, dus ook op zondag. Volgende week ga ik proberen of ik tijd kan vinden om er heen te gaan, moet er in de buurt zijn. http://www.wawolliekringloop.nl/
Helemaal mee eens. Ik geef mijn spullen weg om er mensen mee te helpen, niet om een bedrijf van winst te voorzien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Ziet er uit als een charity shop omdat ze een goed doel steunen. Elke kringloop zou een charity shop moeten zijn en niet een 'het-is-gebruikt-dus-10%-korting-op-de-nieuwprijs-zodat-we-veel-winst-maken.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik geef mijn spullen weg om er mensen mee te helpen, niet om een bedrijf van winst te voorzien.
In Engeland zag ik op elke straathoek charityshops, soms meerdere op een rij van Cancer Foundation, Salvation Army, etc.
Die zat vroeger in Almelo en toen was het echt mijn favoriete winkel, ging er elke week wel even langs. Was toen altijd prima geprijsd en ze hadden af en toe echt leuke bijzondere dingen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Da's goed scoren zo. Ik ben ook op zoek naar nog minimaal 1 spijkerbroek, moet even een paar weken/maanden overbruggen tot ik mijn eigen spijkerbroeken weer aan kan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:48 schreef mascara-klodder het volgende:
2 nieuwe spijkerbroeken gescoord afgelopen weekend. Dacht niet dat ik zou slagen aangezien ik ze echt nodig had.
(In 6 weken tijd uit 3 spijkerbroeken gescheurd)
Had je niet beter een hardloopbroek kunnen kopen dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:48 schreef mascara-klodder het volgende:
2 nieuwe spijkerbroeken gescoord afgelopen weekend. Dacht niet dat ik zou slagen aangezien ik ze echt nodig had.
(In 6 weken tijd uit 3 spijkerbroeken gescheurd)
in Maastricht? Ik heb nog wat dozen vol servies enzo die ik liever niet naar stort breng.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik breng het liefst spullen naar de weggeefwinkel, dat vind ik het tofst!
Weggeefhoeken op facebook misschien? Daar heb ik mijn bank vandaan bv.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
in Maastricht? Ik heb nog wat dozen vol servies enzo die ik liever niet naar stort breng.
ja, daar ben ik eigenlijk te lui voor...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Weggeefhoeken op facebook misschien? Daar heb ik mijn bank vandaan bv.
Plaatselijke kerk? Die houden vaak jaarlijks een markt waarvan de opbrengst gaat naar restauratie kerk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
in Maastricht? Ik heb nog wat dozen vol servies enzo die ik liever niet naar stort breng.
die houden een kledinginzameling komende maand, maar ik ga er eens informeren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Plaatselijke kerk? Die houden vaak jaarlijks een markt waarvan de opbrengst gaat naar restauratie kerk.
Ja! Kun je brengen op woensdagmiddag en vrijdagmiddag tussen 13,00 en 16,00, daar zijn ze heel erg blij mee!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dan heb je al dat gedoe met pm´s en mensen die niet komen opdagen en zo, vreselijk gedoe vind ik het. Ik breng het liever zelf weg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja, daar ben ik eigenlijk te lui voor...
Die hebben toch ook een universiteit? Plak daar wat op het prikbord voor verse studenten die net op kamers gaanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Weggeefhoeken op facebook misschien? Daar heb ik mijn bank vandaan bv.
ligt er een beetje aan wat er aan de binnenkant van die pan zit. uitkoken met een vaatwasblokje misschien een optie?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de weggeefwinkel vond ik o.a. een paar boeken van Nicci French voor mijn zusje en een boek van de Olympische Spelen van 1976 voor mijn vader. Vandaag vond ik bij een kringloop dan o.a. de gezochte spijkerbroek, een paar suede laarzen en een oranje Brabantiapan. Helaas is de pan best wel vies, heeft iemand de ultieme schoonmaaktip? Met soda uitkoken lijkt me een mooi beginpunt, maar vooral de binnenkant van het deksel is nogal verkleurd.
resten van aanbranding krijg je er wel af door de pan eerst een nachtje in de vriezer te zettenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de weggeefwinkel vond ik o.a. een paar boeken van Nicci French voor mijn zusje en een boek van de Olympische Spelen van 1976 voor mijn vader. Vandaag vond ik bij een kringloop dan o.a. de gezochte spijkerbroek, een paar suede laarzen en een oranje Brabantiapan. Helaas is de pan best wel vies, heeft iemand de ultieme schoonmaaktip? Met soda uitkoken lijkt me een mooi beginpunt, maar vooral de binnenkant van het deksel is nogal verkleurd.
Zolang ik nog maatje 34/36 heb zie ik de noodzaak nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Had je niet beter een hardloopbroek kunnen kopen dan?
jaaaa gaat alweer ff mee dit topic!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Da's goed scoren zo. Ik ben ook op zoek naar nog minimaal 1 spijkerbroek, moet even een paar weken/maanden overbruggen tot ik mijn eigen spijkerbroeken weer aan kan.
Wat is het toch leuk dat jij deze reeks ooit gestart bent
Ik heb allemaal van die foute tegeltjes in de hal aan de muur, ik hou er zo vanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Peekjes![]()
Ik wil ook dat soort dingen vinden maar ik heb al zoveel meuk. En ons huis is erg strak en kaal ingericht. Mijn man ziet me aankomen met Peekjes voor aan de muur![]()
Maar ik wil nog wel iets van schilderijen ofzo, boven hebben we nog muren zat die kaal zijn.
Misschien zo'n lokale weggeefgroep op Facebook?quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:48 schreef CarOnline het volgende:
Ik zoek eigenlijk een (soort) weggeefwinkel omgeving Enschede. Ik heb een hele zolder vol spullen, maar ik wil het niet naar de Kringloop brengen want die vragen gewoon de hoofdprijs.
Dat wil ik niet, ik wil het gewoon weggeven.
Maar goed, dat schijnt niet meer te bestaan? Weet iemand nog alternatieven?
Ja dat is wel een idee inderdaad, maar het liefst wil ik in 1 keer de prut weg hebben. Ik neem aan dat je hier fotos van moet maken dan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 08:26 schreef Taartje het volgende:
[..]
Misschien zo'n lokale weggeefgroep op Facebook?
Thankls!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:53 schreef Bluezz het volgende:
Voor de mods :
De linkjes voor Noord Holland - Haarlem kloppen niet meer.
Dat moet zijn deze :
http://www.rataplan.nl/?id=24
Koop je de kleding voor het merkje? Zo lijkt het net namelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kwam weereens helemaal happy uit de Leger des Heils-winkel en een ander 2de handszaakje.
Een rok van Laura Ashley voor ¤2.50 en een rokje van Edgar Vos voor ¤4
Uhhh ik zie een tof rokje hangen, springt er echt uit, dan kijk ik naar de maat en zie dat het een merk is en dan ook niet de minste merkenquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Koop je de kleding voor het merkje? Zo lijkt het net namelijk.
Welke is dat?quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:31 schreef Blue_Stormer het volgende:
Ik heb in Amersfoort weleens een paar mooie kookboeken en literatuur gevonden op de boekenafdeling van de kringloopwinkel daar. Is best een grote afdeling van de winkel.
Die in het centrum is toch niet duur? Was wel een paar jaar geleden voor het laatst daar maar toen waren de prijzen laag.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:48 schreef CarOnline het volgende:
Ik zoek eigenlijk een (soort) weggeefwinkel omgeving Enschede. Ik heb een hele zolder vol spullen, maar ik wil het niet naar de Kringloop brengen want die vragen gewoon de hoofdprijs.
Dat wil ik niet, ik wil het gewoon weggeven.
Maar goed, dat schijnt niet meer te bestaan? Weet iemand nog alternatieven?
In het centrum? Ik zal eens kijken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die in het centrum is toch niet duur? Was wel een paar jaar geleden voor het laatst daar maar toen waren de prijzen laag.
Das ook een optie inderdaad!quote:Op zondag 4 januari 2015 19:54 schreef qwerty89 het volgende:
Of misschien voor een rommelmarkt meegeven aan kennissen?
ik vind het mwoah. Echt leuke dingen zijn duur, de rest is troep in mijn beleving.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef droommoord het volgende:
Het is dit weekend weer IJ-hallen. Heb deze zaterdag niets te doen, is het leuk en goedkoop? Mensen ervaring mee?
Mag deze erbij in Utrecht?quote:
1 | [url=http://www.wawolliekringloop.nl]Kringloopwinkel Wawollie[/url] |
Ligt misschien een beetje aan wat je gewend bent, wat je verwacht en wat je zoekt. Maar kinderkleding en speelgoed vond ik zwaar tegenvallen. Veruit het meeste vond ik afgedragen en niet goed genoeg voor verkoop, vlekken, gaten. De toevalstreffer met iets leuks is niet voor weinig. Ik vond het zwaar tegenvallen. Misschien ben ik te kritisch of had ik pech en is het andere keren beter.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef droommoord het volgende:
Het is dit weekend weer IJ-hallen. Heb deze zaterdag niets te doen, is het leuk en goedkoop? Mensen ervaring mee?
hmm, nu zit ik wel te twijfelen. Ik kan me het ook wel voorstellen eigenlijk. Hoe meer aandacht dit soort dingen krijgen, hoe duurder en slechter de kwaliteit wordt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ligt misschien een beetje aan wat je gewend bent, wat je verwacht en wat je zoekt. Maar kinderkleding en speelgoed vond ik zwaar tegenvallen. Veruit het meeste vond ik afgedragen en niet goed genoeg voor verkoop, vlekken, gaten. De toevalstreffer met iets leuks is niet voor weinig. Ik vond het zwaar tegenvallen. Misschien ben ik te kritisch of had ik pech en is het andere keren beter.
het aanbod van de kofferbakmarkt van Hoek van Holland was twee jaar geleden ook beter dan afgelopen zomer. Ik heb ook wel een paar favoriete 2e hands markten waar ik bijna altijd wel succes had. Ik weet niet in welke regio je iets zoekt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:02 schreef droommoord het volgende:
[..]
hmm, nu zit ik wel te twijfelen. Ik kan me het ook wel voorstellen eigenlijk. Hoe meer aandacht dit soort dingen krijgen, hoe duurder en slechter de kwaliteit wordt.
Ik woon zelf in Utrecht, de kringloopwinkeltjes ken ik allemaal wel. Maar markten eigenlijk vrijwel niet, heb je een paar leuke tips?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
het aanbod van de kofferbakmarkt van Hoek van Holland was twee jaar geleden ook beter dan afgelopen zomer. Ik heb ook wel een paar favoriete 2e hands markten waar ik bijna altijd wel succes had. Ik weet niet in welke regio je iets zoekt?
misschien, wat zoek je vooral?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Utrecht, de kringloopwinkeltjes ken ik allemaal wel. Maar markten eigenlijk vrijwel niet, heb je een paar leuke tips?
kleding, schoenen, CD's, oude spelcomputers. Maar vaak zijn de dingen waar je niet naar op zoek bent het leukstquote:
Al een keer naar de verzamelbeurs in de Jaarbeurs geweest?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:20 schreef droommoord het volgende:
[..]
kleding, schoenen, CD's, oude spelcomputers. Maar vaak zijn de dingen waar je niet naar op zoek bent het leukst
quote:VerzamelaarsJaarbeurs voorjaar 2015
Europa's grootste vintage evenement: dat is de VerzamelaarsJaarbeurs die op zaterdag 11 en zondag 12 april 2015 plaats vindt in de Jaarbeurs Utrecht. Zoals altijd gehouden in combinatie met de Mega Platen & CD Beurs.
Op ruim 2000 kramen verdeeld over 5 hallen is alles te vinden wat er maar te verzamelen valt, van porseleinen poppen tot design artikelen, en van serviesgoed tot zakhorloges. Voor wie graag snuffelt in antiek en curiosazaken, verzamelt of gewoon een gezellig dagje rond wil snuffelen en unieke items zoekt is de halfjaarlijkse VerzamelaarsJaarbeurs een waar paradijs. Bovendien zijn er het hele weekend speciale tentoonstellingen, presentaties, demonstraties en signeersessies. De VerzamelaarsJaarbeurs vindt plaats op zaterdag 11 april van 9.00 tot 17.00 uur en op zondag 12 april van 10.00 tot 17.00 uur.
thanks voor de tip! Ik zet hem alvast in de agendaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Al een keer naar de verzamelbeurs in de Jaarbeurs geweest?
[..]
Wow, geen geld voor al dat spul en die leuke stoel!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:43 schreef Spiegelei het volgende:
Eindelijk weer eens naar een kringloopwinkel geweest. Twee zelfs en ook best leuk geslaagd. Ik was niet-echt op zoek naar iets, maar met dit kwam ik thuis:
[ afbeelding ]
Ontzettend gave stoel. Bekleding is nog helemaal intact.
Leuke lampenkap. Ik ga deze denk ik over een klein windlicht heen zetten.
2 Heineken fluitjes
2 Heineken vaasjes
Bruine thee pot met 3 bijbehorende kommetjes
2 theelepeltjes (1x provincie Gelderland en 1x provincie Zeeland)
Lap stof (bruin ribfluweel fijn)
Voor in totaal 18,50. Inclusief de stoel![]()
Bij de andere kringloopwinkel heb ik dit ik dit gescoord:
[ afbeelding ]
2 willekeurige Donald Ducks voor een crea probeer projectje
3 retro onderzetters
1 beeldje met een vioolspelende neger
Digitale Weegschaal (hadden ze wel wat beter schoon mogen maken, maar goed hij doet het en was inclusief de batterijen)
Totaal 4,50.
Ik is blij
De Dorcas in Nijverdal is altijd wel goed. Laatst een zo goed als nieuwe Polti Vaporella strijkijzer gehaald voor 15 euro.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:54 schreef Crientj het volgende:
Ik was vandaag bij Dorcas in Rijssen, maar dat is geen kringloopwinkel meer te noemen. Hoge prijzen voor kapotte spullen. Ja doei. Dan maar naar de kringloop die schuin tegenover ze zit.Knopen voor 1 ct per stuk, Mokken voor 50 ct per stuk, prrrima. Uiteindelijk drie mokken, 4 breinaalden, 16 knopen en nog een spelletje meegenomen.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:24 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De Dorcas in Nijverdal is altijd wel goed. Laatst een zo goed als nieuwe Polti Vaporella strijkijzer gehaald voor 15 euro.
o wát'tof'! een ''brabantia fluitketel in diane motiefquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vond afgelopen week deze fluitketel
[ afbeelding ]
En een flinke stapel kleding
ik koop er best veel kleding en er hangt meestal vanalles, van H&M, Hema en co via Esprit, Steps, Didi etc en duurdere merken. Maar ook spul van de Action en Zeeman, onbestemd bejaardenspul en soms wat vintage. Het is over het algemeen erg divers, maar ik kom dan ook in heel diverse kringloopwinkels. Ik vind het aanbod vaak niet veel afwijken van wat er in gewone winkels hangt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:05 schreef Reismeis het volgende:
Ik ga binnenkort ook is naar de Kringloper in Almere (mijn woonplaats).
Ik durfde eigenlijk nooit zo goed naar binnen (ik weet ook niet waarom en het slaat helemaal nergens op) maar ik ben wel enthousiast geraakt door jullie verhalen.
Kopen jullie ook veel kleding? Ik heb er niks op tegen om tweedehands kleding te kopen, maar ik heb er een beetje stoffig imago bij, tweedehands kleding? Of is dat tegenwoordig helemaal niet meer zo?
hij staat zo mooi op het plankje bij de braadpan en de beschuitbus.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o wát'tof'! een ''brabantia fluitketel in diane motief
Helemaal juist! Mijn halve garderobe komt van de kringloop ondertussen, je vind er soms echt leuke dingen, maar t is wel een beetje geluk hebbenquote:Op woensdag 18 februari 2015 23:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik koop er best veel kleding en er hangt meestal vanalles, van H&M, Hema en co via Esprit, Steps, Didi etc en duurdere merken. Maar ook spul van de Action en Zeeman, onbestemd bejaardenspul en soms wat vintage. Het is over het algemeen erg divers, maar ik kom dan ook in heel diverse kringloopwinkels. Ik vind het aanbod vaak niet veel afwijken van wat er in gewone winkels hangt.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen bij De Kringloper, ik moet volgende maand in Almere zijn en heb 'm ook in de planning.
Soms vind je er hele gave dingen!quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:05 schreef Reismeis het volgende:
Ik ga binnenkort ook is naar de Kringloper in Almere (mijn woonplaats).
Ik durfde eigenlijk nooit zo goed naar binnen (ik weet ook niet waarom en het slaat helemaal nergens op) maar ik ben wel enthousiast geraakt door jullie verhalen.
Kopen jullie ook veel kleding? Ik heb er niks op tegen om tweedehands kleding te kopen, maar ik heb er een beetje stoffig imago bij, tweedehands kleding? Of is dat tegenwoordig helemaal niet meer zo?
Ik kijk altijd bij de blikjes en was thuis ook meteen m'n handen, er zitten soms echt heel rare vlekken opquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:15 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Soms vind je er hele gave dingen!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik thuis altijd gelijk m'n handen was als ik daar door de kleding gesnuffeld heb
Ik kwam wel een keer thuis met 5 broeken, 2 shirtjes en een jurkje. Dat kwam een eind in de buurtquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:31 schreef Marrije het volgende:
Ja, verwacht niet in 1 x een hele garderobe bij elkaar te shoppen.
quote:VerzamelaarsJaarbeurs
Europa's Grootste Vintage Evenement
11 & 12 april 2015 Jaarbeurs Utrecht
Items zullen wel schrikbarend duur zijn?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:04 schreef Mylene het volgende:
Even een reminder voor de vintageliefhebbers, zet het dus in je agenda.
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Toch leuk om gewoon even te neuzen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Items zullen wel schrikbarend duur zijn?
Ik vind het juist het leuke als je toffe dingen vind voor weinig geld.
O ja dat vind ik ook altijd zo leuk. Laatst een hele leuke, warme trui van Superdry voor m'n zoon gekocht. Voor 2,50!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Items zullen wel schrikbarend duur zijn?
Ik vind het juist het leuke als je toffe dingen vind voor weinig geld.
o wat leuk!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de weggeefwinkel vond ik dit kinderboek uit de jaren 60, van Van Houten cacao
[ afbeelding ]
ben je inmiddels al geweest?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:21 schreef Reismeis het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Ik zal wel even een soort van klein reviewtje posten als ik geweest ben.
Nog niet geweest...Ik wil er even een fietstochtje aan vast plakken en daar was het de laatste tijd niet echt lekker weer voor. Misschien dit weekend.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ben je inmiddels al geweest?
Vandaag vond ik een mooie bijna nieuwe winterjurk van Desigual en dan vind ik het niet erg om daar ¤7,50 voor te betalen. Even wassen en dan kan ik 'm zondag aan naar een feestje.
nee, bij een vestiging van kringloop midden-Holland, waar ze dat soort prijzen voor alle jurkjes durven vragen. Er hing verder echt niets boeiends en van de prijzen voor de schoenen ga ik spontaan huilen: schoenen van Van Haren en Primark voor ¤8, lange suède laarzen van een wat duurder merk maar onder de vlekken voor ¤12,50, het verkoopt voor geen meter, de meeste schoenen staan er al maanden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:38 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Nog niet geweest...Ik wil er even een fietstochtje aan vast plakken en daar was het de laatste tijd niet echt lekker weer voor. Misschien dit weekend.
Jurkje in Almere gekocht? En 7,50 is een hele mooie prijs toch voor Desigual?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 01:04 schreef ctrladdict het volgende:
Kringloopwinkel "Leger Des Heils Budget Store" Middenweg 14, Amsterdam
Deze kringloop is vorig jaar geheel verbouwd en heeft een enorme upgrade ondergaan qua interieur. De nadruk is hierdoor bijna helemaal op kleding komen te liggen (tegenwoordig ongeveer 80% van de winkel). Er is slechts nog een kleine hoekje met andere tweede hands spulletjes vnl glazen en aardewerk.
Om maar naar de kleding te gaan. Betaalde je hier vroeger 10 euro per kilo. Tegenwoordig betaal je voor bijna alles vaste prijzen per kledingstuk. Zo zijn alle mannenbroeken 6 euro per broek en 5 euro voor een shirt (overhemd). Echter sinds de upgrade wordt de merkkleding ook uitgeselecteerd en op internet gecheckt, waardoor de vintage kleding en tassenliefhebbers het tegenwoordig wel kunnen vergeten als het om koopjes gaat. Hoewel het is natuurlijk maar wat je onder een koopje verstaat. Een gebruikte Cowboybag gaat er voor 30 euro weg en een als orgineel aangeprijsd vintage Chanel tasje heb ik eens voor 100 in de etalage zien staan. Misschien toch nog steeds koopjes voor de echte liefhebber. Daarnaast is er een sectie vintage merk jassen/ schoenen en andere kleding waarvoor, naar mijn mening, ook fiks in de buidel moet worden getast. Maar voor de kenner zijn het wellicht nog steeds enorme koopjes.
De winkel is erg populair bij de mensen (vnl vrouwen) die in de (kapitaal krachtige, zeg maar rijke) buurt wonen waar de winkel ligt. Hierdoor vindt er een snelle doorstroom van kleding plaats. Ik denk dat de winkel zeker een bezoekje waard is als je van bijzondere vintage kleding houdt en je verstand van kleding hebt. Voor zaken als glazen en aardewerk loont het mi de moeite niet. Dit is meer voor mensen die deze zaken uit praktische noodzaak goedkoop willen kopen.
linkje googlemaps budgetstore
https://www.google.nl/map(...)fccf9591a7f4!6m1!1e1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag in dit topic hoor!quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb gezocht maar kon geen enkel topic vinden over je laatste koopjes (en dan bedoel ik vooral uit kringloopwinkels, rommelmarkten of letterlijk van de straat gehaald). Bestaat er überhaubt al zo'n topic? Ik zou haast zeggen van welMaar ik kan er geen vinden, zou nieteens zo goed weten in welk subforum zo'n topic zou horen.
Enige topic over koopjes dat ik vond (via google) was uit 2004 en ik kon er niet meer in reageren (misschien omdat het te oud was?)
Iemand?
Ik heb een nieuw topic aangemaakt en even snel een OP in elkaar geflanst, danku, maar kijken of er überhaubt animo voor isquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Mag in dit topic hoor!
maar anders staat het je zeker vrij er 1 te openen, ik denk dat het wel in LIF past
Waar is het dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw topic aangemaakt en even snel een OP in elkaar geflanst, danku, maar kijken of er überhaubt animo voor is
In dit topic leek het meer te gaan over discussies van kringloopwinkels en mijn idee paste daar toch niet echt goed bij, dus nieuw topic gemaakt
Ow pff. hierzoquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Waar is het dan?
Ik had vandaag en vorige week twee pareltjes bij de weggeefwinkel
ik vind het prima hier in het topic passen, ik ben bang dat een ander topic echt de nekslag voor dit topic isquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw topic aangemaakt en even snel een OP in elkaar geflanst, danku, maar kijken of er überhaubt animo voor is
In dit topic leek het meer te gaan over discussies van kringloopwinkels en mijn idee paste daar toch niet echt goed bij, dus nieuw topic gemaakt
Het nieuwe topic is al aangemaakt en dit topic vond ik notabene via google omdat er al 3 maanden niet gepost was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik vind het prima hier in het topic passen, ik ben bang dat een ander topic echt de nekslag voor dit topic is
kringloopboulevardquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Nauwelijks overlap? Het is een en al overlap, maar goed. Het gaat hier namelijk lang niet alleen over kringloopwinkels, maar ook over weggeefwinkels, rommelmarkten etc. Ik ben fan van tweedehands en besmet zo voorzichtig wat mensen in mijn omgeving ermee. De laatste tijd heel veel gescoord, ik zal weer eens foto's showen, da's toch wel het leukste en het andere topic staat er meteen vol mee, dat vind ik weer heel gaaf.
Zaterdag de kringloopboulevard in Alkmaar gedaan en de volgende keer sla ik Rataplan over, denk ik. Overpriced, en niet zo'n beetje ook en dan is het vaak ook nog echt kapot en vies, de jurkjes die ik zag hangen zou ik alleen als poetsdoek gebruiken. Bij een andere kringloop daar een paar mooie vintage Salvatore Ferragamo pumps voor ¤2 gescoord, dus ik ben weer gelukkig.
ja, er zitten er 4, bizar he? Allemaal aan de Zijperstraat.Wel heel efficient kringloopwinkelen zo. KooK is heel groot en heel netjes, met redelijke prijzen, maar niet vaak op zaterdag open. Kringloop Alkmaar is prima, ook heel groot. Loodz 15 is vrij klein in vergelijking met de anderen en Rataplan is groot, maar echt eentje waar je niet heen hoeft: onsympathiek door de echt hoge prijzen en veel kapot spul. Ik heb me kapot gelachen, er stond een Italiaanse moka (om op het fornuis koffie te maken) en dat ding moest ¤2,50 kosten. Belachelijke prijs en het werd dus nog erger toen ik zag dat het ding niet eens een handvat meer had, oftewel: enkeltje kliko. Net als een hanglamp van Ikea met een deuk: ¤55. Natuurlijk...quote:
Op die oranje muur na lijkt het onze oude keuken welquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ] een paar vintage aankopen in mijn keuken uitgestald
en dan ook de jurk van je moeder maarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Op die oranje muur na lijkt het onze oude keuken wel
Heb je ook een tomado rekje?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ] een paar vintage aankopen in mijn keuken uitgestald
Bij kringloop Tiel hangen er diverse picturediscs aan elkaar d.m.v. een geboord gaatje, waaronder eentje van Madonna die veel geld waard is. Voor de sier om aan te geven waar de lp-bakken zich bevinden. Zo zonde vind ik dat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:31 schreef Opoefiets het volgende:
Ik vind de laatste tijd zo weinig bij de kringloop!
Het Goed bij De Hurk had eerst best leuke spullen. De laatste maanden is het een hoop oude troep. Ook geen leuke boeken meer (ik ga alleen kijken zonder vriendlief, want die vindt dat ik te lang in de boekenhoek zit). Die hoek was juist hartstikke fijn, heb daar in het verleden een hoop leuks gevonden. En de platenbak is echt tien keer niets, de helft bestaat uit ouwe meuk. Ja, of platen van The Beatles, Nederlandse artiesten en dingen die ik al heb.
Ik was laatst bij een andere kringloop waar ik toen een mooie plaat van Vangelis heb gescoord. Hij zat nog zelfs in de verpakking. Maar die had ik al een tijdje op het oog, omdat ik nog zo weinig Vangelis heb
Klopt, niet leuk meer, alles wat interessant laten ze tegenwoordig veilen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:34 schreef PureEvil het volgende:
Das die bij.het station toch? Schijtwinkel
nee, helaas, ik kom ze alleen veel te duur tegen en mijn tante heeft haar exemplaar in de kliko gemikt toen ze ging verhuizen, zo zondequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Heb je ook een tomado rekje?
Leuk verder hoor.
Foto van je vazen!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Of je vindt zomaar even 3 W-Germany vazen in een keer....
Verder ook vandaag voor het eerst eens rondgesnuffeld bij Emmaus Bilthoven en ik vond het, op de geweldige afdeling buitenlandse boeken na, helemaal niks. Te hoge prijzen, ik ga bijvoorbeeld geen ¤17,50 betalen voor een tweedehands paar merkschoenen, veel troep en het was er snikheet. Ik moest er in de buurt zijn, maar het is me geen aparte trip waard.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Foto van je vazen!
Mag ik vragen wat je er voor betaalt?
Ik heb er 1 gekocht, 2 gekregen en 2 gratis van de weggeefwinkel, dus ik ben gewoon erg benieuwd wat de prijzen zo een beetje zijn.
Mijn gekochte was 4 euro.
Ik vind die bruinoranje W Germany zo gaafquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aankopen van afgelopen week.
Voor mijn vazen en bloempotten heb ik tussen de ¤1,50 en ¤6 per stuk betaald, behalve dan voor de grote vloervaas, dat was met ¤25 mijn duurste kringloopaankoop ooit, volgens mij (ding doet meer dan 3 keer zo veel op diverse sites, dus ik durfde de investering wel aan)
Zo grappig idd, mijn moeder vindt ze dus ook echt afschuwelijk, die van haar en die van mijn tante die ik kreeg stonden in de schuurquote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind die bruinoranje W Germany zo gaafIk had ze aan m'n vader laten zien (m'n ouders hadden vroeger een bloemenzaak) en hij schoot in de lach door 'die lelijke dingen'
We hadden er vroeger heel veel, we hebben nog bij m'n oma in de berging gekeken maar denken dat alles is weggedaan toen de winkel sloot. Er schijnt bij m'n broer nog een bruine op het balkon te staan maar m'n broer kennende heeft ie die gemold of weggegooid.
Zo'n hele grote voor op de vloer zou ik nog wel willen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik noem ze liefkozend ' mijn collectie lelijke vazen'![]()
Laat iedereen ze maar lelijk vinden, dan vind er ik tenminste nog af en toe eentje bij de kringloop voor een leuke prijs.
quote:Op zondag 31 mei 2015 13:05 schreef Mylene het volgende:
Een artikel uit de Telegraaf over de Kringloop.Ik zie het nu pas: leuk zo'n artikel over 'mijn' kringloopwinkel de BoemerangSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |