abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 september 2014 @ 18:43:37 #101
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144665711
quote:
15s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het tegenwoordig toch zo lastig met de kringloopwinkels. Ik heb weer een redelijk stapeltje met spullen. T-shirts, oud schakelmateriaal, wat nutteloze keukenspullen.

Ik weet dat ze in Dordrecht bij Opnieuw en Co de meeste spullen weg zullen gooien, ook als het bruikbaar is. Wat iets waard is wordt tegen veel te hoge prijzen in de winkel gezet waar de mensen die het echt nodig hebben het alsnog niet kunnen betalen.
Er zijn ook nog wat hippe zaken, daar zullen ze mijn spullen niet kunnen gebruiken. En dan nog wat kerkelijke instellingen en ik hou er niet van om regigie te sponsoren.

Waarom is het zo moeilijk om je spullen weg te geven?
Och, die reggies die gebruiken de gelden vaak voor of het onderhoud van de kerk, of steunen er op hun beurt weer goede doelen mee in bijv. Afrika. Is niet eens zo'n slecht doel dan. En je spulletjes krijgen voor weinig een goed tweede huisje bij mensen die het niet nieuw kunnen of willen kopen ;)

Ik gun het de kringloopwinkels juist niet, omdat die vaak te hoge prijzen vragen ook. Dan dus liever naar een lokale rommelmarkt, al dan niet kerkelijk.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144665712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:21 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

vaak hebben die weggeefwinkels een centraal punt waar je de spullen in kunt leveren. die zetten het op de weggeefsite, zodat je er voor de rest geen omkijken naar hebt. vraag maar aan de beheerders van zo'n site
Helaas, niets nuttigs kunnen vinden. Ik zal eens een mailtje sturen naar de fysieke weggeefwinkel met de vraag of ze mijn spullen kunnen gebruiken.
Spoilers!
  donderdag 18 september 2014 @ 18:45:03 #103
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144665767
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Zoek de lokale weggeefhoek op op Facebook bij jou in de buurt, en zet het daarop? Daar zijn de mensen dankbaar voor je spullen, en reageren ze enkel als ze het willen hebben. Zo geef ik de laatste tijd veel van mijn spullen weg.
Enkel en alleen omdat het gratis is vaak..en om het vervolgens onder een ander accountje in een verkoophoekje door te schuiven.

Serieus, die weggeefhoeken is een groot graaiparadijs voor sommigen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144665810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:43 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Och, die reggies die gebruiken de gelden vaak voor of het onderhoud van de kerk, of steunen er op hun beurt weer goede doelen mee in bijv. Afrika. Is niet eens zo'n slecht doel dan. En je spulletjes krijgen voor weinig een goed tweede huisje bij mensen die het niet nieuw kunnen of willen kopen ;)

Ik gun het de kringloopwinkels juist niet, omdat die vaak te hoge prijzen vragen ook. Dan dus liever naar een lokale rommelmarkt, al dan niet kerkelijk.
Ja, en voor je het weet steun je een of andere anti-condoomactie in Afrika. Maar goed, als ik ze nergens anders kwijt kan gaan ze naar de kerk. Er zit in Zwijndrecht zo'n vrolijke klapklapkerk, die zijn wel ok.
Spoilers!
  donderdag 18 september 2014 @ 18:47:19 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144665857
Ik breng het liefst spullen naar de weggeefwinkel, dat vind ik het tofst!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 18 september 2014 @ 18:48:55 #106
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144665920
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, en voor je het weet steun je een of andere anti-condoomactie in Afrika. Maar goed, als ik ze nergens anders kwijt kan gaan ze naar de kerk. Er zit in Zwijndrecht zo'n vrolijke klapklapkerk, die zijn wel ok.
Dat valt volgens mij wel mee. Maar eigenlijk is de keuze dan: rommelmarkt of vuilstort. Die eerste zou dan mn voorkeur hebben.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:49:50 #107
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144665950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:47 schreef oh-oh het volgende:
eefwinkel, dat vind ik het
Is ook een optie.. en dan mag je nog wat leuks mee terugnemen ook. Als ze wat hebben naar je zin dan ;)

Overigens ben ik dr nog nooit geweest in zo'n weggeefwinkel, maar het idee staat me wel aan.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 19:07:22 #108
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144666654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:45 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Enkel en alleen omdat het gratis is vaak..en om het vervolgens onder een ander accountje in een verkoophoekje door te schuiven.

Serieus, die weggeefhoeken is een groot graaiparadijs voor sommigen.
nou laat ze lekker.
anders moet je zelf met die zooi lopen leuren voor een paar grijpstuivers
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 19:09:20 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144666730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:49 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Is ook een optie.. en dan mag je nog wat leuks mee terugnemen ook. Als ze wat hebben naar je zin dan ;)

Overigens ben ik dr nog nooit geweest in zo'n weggeefwinkel, maar het idee staat me wel aan.
ben je niet in de war met een ruilwinkel? of is dat tegenwoordig hetzelfde?
  donderdag 18 september 2014 @ 19:17:37 #110
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144666994
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ben je niet in de war met een ruilwinkel? of is dat tegenwoordig hetzelfde?
Weggeefwinkel: iedereen mag er binnen lopen en spulletjes meenemen voor nop.
Ruilwinkel: veelal in ruil voor punten (of andere spulletjes) mag je wat meenemen.

Dus eigenlijk is zo'n weggeefwinkel dus een gratis winkel, waar je zonder tegenprestatie kunt winkelen. Worden ook vaak gerund door die linkse rakkers ;)
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:18:49 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144667033
Wij hebben hier echt zo een toffe weggeefwinkel O+
Morgen mss maar eens even gaan :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 18 september 2014 @ 19:19:30 #112
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144667061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou laat ze lekker.
anders moet je zelf met die zooi lopen leuren voor een paar grijpstuivers
De gunfactor gaat heel snel weg als er massaal misbruik gemaakt wordt. Als je iets weg wilt geven, ga ik er vanuit dat je ook wilt dat het goed terecht komt.

Ik heb het gezien. Biedt er iemand een tent aan: binnen een half uur reageren er 100 mensen dat ze het willen hebben. Nooit geweten dat kamperen zo populair was, al zal SBS6 wel de favoriete zender zijn van veel van die lui :D

Of een kapotte lcd tv.. waar de man dan opeens het ding wel kan maken ofzo. Maar de bakbeest-tv die eerder aangeboden werd, daar was geen vraag naar.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 19:45:44 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144668176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:19 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

De gunfactor gaat heel snel weg als er massaal misbruik gemaakt wordt. Als je iets weg wilt geven, ga ik er vanuit dat je ook wilt dat het goed terecht komt.

Ik heb het gezien. Biedt er iemand een tent aan: binnen een half uur reageren er 100 mensen dat ze het willen hebben. Nooit geweten dat kamperen zo populair was, al zal SBS6 wel de favoriete zender zijn van veel van die lui :D

Of een kapotte lcd tv.. waar de man dan opeens het ding wel kan maken ofzo. Maar de bakbeest-tv die eerder aangeboden werd, daar was geen vraag naar.
ja het is wel heel vermakelijk om ze over elkaar heen te zien buitelen als er wat te halen valt
ongelooflijk als je ziet wat mensen ineens allemaal kunnen gebruiken
ik ken er toevallig een paar die op de weggeef zitten mee te loten.
er zijn er die zelfs meeloten op babykleertjes terwijl ik zeker weet dat ze geeneens een kind hebben
  donderdag 18 september 2014 @ 19:47:47 #114
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144668262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:45 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja het is wel heel vermakelijk om ze over elkaar heen te zien buitelen als er wat te halen valt
ongelooflijk als je ziet wat mensen ineens allemaal kunnen gebruiken
ik ken er toevallig een paar die op de weggeef zitten mee te loten.
er zijn er die zelfs meeloten op babykleertjes terwijl ik zeker weet dat ze geeneens een kind hebben
Ik ben er geband omdat ik zat te trollen met de pareltjes die daar voorbij kwamen :/
Tis vermaak eersteklas!
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 19:51:01 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144668432
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Ik ben er geband omdat ik zat te trollen met de pareltjes die daar voorbij kwamen :/
Tis vermaak eersteklas!
ik heb er ook vreselijk gereld ja
het dieptepunt was voor mij wel bereikt toen er iemand museumjaarkaarten te leen vroeg omdat ze met dr kind een uitje naar een of ander museum wilde en aangezien er toch geen foto's op museumjaarkaarten staan, vond ze dat ze er wel een paar kon lenen.
toen ben ik wel zo vreselijk uit mijn plaat gegaan daar. maar zelfs de beheerder vond het doodnormaal en weigerde deze oproep voor fraude met museumjaarkaarten te verwijderen.
toen ben ik opgestapt daar. ik kon er niet meer tegen. :r
pi_144673490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:12 schreef Freesje het volgende:
Ook al lurk ik eigenlijk alleen op fok, wil ik nu toch wel uit de aarde kruipen om jullie te bedanken voor de geweldige adressen hier. Vandeweek hebben we er weer dankbaar gebruik van gemaakt in Dordrecht.. Vooral Pandora en pandorus zijn echte aanraders, we kwamen ogen en oren te kort.
Ook heb ik nog een favoriet, en dat is de kringloopwinkel in Almkerk
Pandora O+
Daar heb ik een aantal jaren geleden een houten rekje gekocht wat ik als kruidenrek wilde gebruiken.
De meneer die daar werkte vertelde dus dat het het een mal was waar vroeger bakstenen mee werden gemaakt.
Meest bijzondere kruidenrekje ever :Y

Oh en deel 7 alweer. Goed idee van mij destijds dit topic te beginnen :+

Laatste goede aankoop bij de kringloop was een steelpan van BK met echt een superdikke bodem, pannetje is ook echt zwaar. Voor wel ¤1.95 :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:25:05 #117
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144694898
Vanavond ga ik weer even langs de jaarlijkse rommelmarkt in Berkel en Rodenrijs. Benieuwd wat ze nu weer hebben.. Zal wel stervensdruk zijn weer, maar morgen is de herkansing als het echt niet te doen is.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144695327
Ik was gisteren bij de kringloop in Soesterberg, nou die kun je overslaan hoor. Rijen met kleding die rechtstreeks uit het bejaardentehuis komt, dure en beschadigde schoenen en ze denken qua servies dat ze een antiekwinkel zijn, wie gaat er nou ¤2,50 voor een kop en schotel betalen?
pi_145115558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik was gisteren bij de kringloop in Soesterberg, nou die kun je overslaan hoor. Rijen met kleding die rechtstreeks uit het bejaardentehuis komt, dure en beschadigde schoenen en ze denken qua servies dat ze een antiekwinkel zijn, wie gaat er nou ¤2,50 voor een kop en schotel betalen?
Alleen als het echte pareltjes zijn :)

Ik heb van de week ook nog wat leuke dingen gescoord bij de kringloop. Heb alleen geen foto's.

(ff kickje :) )
pi_145117681
quote:
De hoogtijdagen van de kringloopwinkels lijken voorbij. De eerste kringloopwinkels zijn failliet en voor het eerst wordt gebroken met de groeitrend. In 2013 zakte de omzet van de 180 winkels, aangesloten bij branchevereniging BKN, met 3 procent tot 79 miljoen euro.

Ook het aantal winkels daalt licht. In 2009, toen de kringloopwinkels werden gezien als het succesverhaal in economisch zware tijden, waren er nog ruim 200.

De directeur van de Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland, Leonie Reinders, bevestigt dat 'de vette jaren' voorbij zijn en dat de sector last heeft van een negatief imago. "Veel mensen zien de winkels toch nog steeds als stoffig, geiten-wollen-sokken-achtig. De kwaliteit verschilt ook enorm. De ene vestiging wordt professioneel geleid, een ander weer heel amateuristisch."

Exclusiviteit

Ook is de opkomst van goedkope winkels als Primark, Action en Big Bazar een groot probleem. "Vroeger was de kringloopwinkel hét adres voor leuke koopjes, nu hebben we die exclusiviteit niet meer. Daar hebben we dus wel mee te maken."

Waar de kringloopwinkels ook matig op scoren, is hun website. Volgens een rapport, opgesteld naar aanleiding van het 20-jarig bestaan van de kringloopwinkels, verwacht de klant anno 2014 een up-to-date website à là Marktplaats, met veel informatie en goede foto's. "De wensen van consumenten veranderen razendsnel. Daar moet je in meegaan. Op dat vlak hebben we nog veel te leren", aldus Reinders.

Roer moet om

Kortom, als het roer niet omgaat, bestaat de kringloopwinkel in 2020 niet meer. Want bij ongewijzigd beleid zal de omzet van de kringloopwinkels verder dalen, is de verwachting. Ook al omdat er minder goede goederen worden aangeboden.

Reinders: "We zitten door de crisis duidelijk wat langer op een bank, dragen wat langer onze kleding. Het aanbod wordt wat schraler."

Volgens Marcel van Goch, directeur van kringloopwinkel Opnieuw & Co in Dordrecht, moet de sector zichzelf opnieuw uitvinden. "We worden links en rechts een beetje ingehaald. We kunnen niet achterover leunen en denken: oh oh, wat waren we succesvol. Winkels en producten moeten nog mooier, en het assortiment moet sneller worden vernieuwd."

Te duur

Van Goch hoort ook in zijn winkels wel de opmerking van klanten dat de kringloopwinkel te duur aan het worden is. Hij ontkent dat. "Wij zijn niet duurder geworden, ik denk dat er andere goedkope concurrenten bij zijn gekomen."

http://nos.nl/artikel/705(...)inkels-failliet.html
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145118170
Hij ontkent dat ze duurder zijn geworden? :') LP's zijn bij de Opnieuw&Co van 50 cent naar 1,25 gegaan de laatste tijd. En de boeken zijn nu ineens een percentage van de nieuwprijs, dus niet meer 50 cent, maar ook richting de paar euro. En de oude stickertjes zijn niet allemaal vervangen, dus dan staat er op een LP een prijsje van bijv 50 cent, maar dan moet je alsnog 1,25 betalen 8)7
pi_145118317
quote:
De ironie dat juist Marktplaats voortgekomen is uit een kringloopwinkel en verpatst voor een kwart miljard :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145125564
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:51 schreef Dot. het volgende:
Hij ontkent dat ze duurder zijn geworden? :') LP's zijn bij de Opnieuw&Co van 50 cent naar 1,25 gegaan de laatste tijd. En de boeken zijn nu ineens een percentage van de nieuwprijs, dus niet meer 50 cent, maar ook richting de paar euro. En de oude stickertjes zijn niet allemaal vervangen, dus dan staat er op een LP een prijsje van bijv 50 cent, maar dan moet je alsnog 1,25 betalen 8)7
Dat is hier dus ook. Sommige zijn echt goedkoper geworden, maar sommige ook een stuk duurder!
Overigens mogen ze bij sommige wel de platen uitzoeken, omdat er dan letterlijk 20 bakken vol platen liggen waarvan meer dan de helft klassiek, kermis of george baker selection muziek is :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145126404
In Kerkrade is er de RD4 kringloopwinkel. elektronica is er vaak duurder dan nieuw.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:54:09 #125
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145126645
Niet duurder??? Hier in Gorinchem hebben wij onze eigen Geefwinkel opgezet omdat de kringloop hier denkt dat ze een fokin aa+ winkel zijn met bijbehorende prijzen... Ik lees hierboven een verhaal over 1,25 voor een lp? Je mag jezelf gelukkig prijzen hier vragen ze er gerust 15(!) euro voor een gratis gekregen lp.

Echt in welke wereld leven die mensen?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')