abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154870899
Naar aanleiding van mijn vraag in een ander topic over of er op fok een topic bestond waarin je je koopjes kunt delen met je mede-fokkers, kreeg ik dit antwoord:
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

maar anders staat het je zeker vrij er 1 te openen, ik denk dat het wel in LIF past :)
Dus vandaar dat ik dit topic aanmaak :)

Duss...heb je goed gescoord op de rommelmarkt? Heb je met wat handig handjeklapwerk een purrfecte deal weten te sluiten op marktplaats? Heb je handig gebruik gemaakt van je intellect om je koopjesjacht-concurrenten te slim af te zijn op ebay?
Of heb je door vakkundige observatie dat ene unieke koopje gedaan bij je locale kringloopwinkel?

Meld het dan vooral hierzo :D

Het kan van alles zijn, van kleding tot oude games tot gratis-af-te-halen kapotte A-merk wasmachines die je met een beetje soldeerwerk weer aan de praat hebt kunnen krijgen. Maakt niet uit! Zolang je maar een boel geld hebt bespaard of iets hebt gevonden voor een prikkie waar je al heel lang naar op zoek was :)

Laat het ons weten! :D :P
pi_154870995
Het grappige is dat ik eigenlijk niet echt een supergoeie koop heb gedaan, maar wel 1tje die ik al langer zocht.

Bij de kringloop eindelijk een exemplaar kunnen vinden van de expansie van Battlefield 2, nml "Battlefield 2 - Special Forces". Was al jaren op zoek naar 1tje en nu heb ik er dan eindelijk 1tje met code erbij *O* voor 1 euro :D :P

Dus mijn dag was wel geslaagd :)

Zo, TS is begonnen, nu jullie nog :P
pi_154871064
Een vrij nieuwe speksteenkachel van een oud vrouwtje voor ¤300. Niet zo heel lang geleden en persoonlijk de beste 2de-hands koop ooit.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_154871108
Vorige week deze buitenpot gekocht, vroeger had ik ervan gewalgd maar nu vind ik hem mooi :')

En paar maanden geleden deze gevonden, een krokuspotje O+

[ Bericht 32% gewijzigd door CherryLips op 03-08-2015 17:15:02 ]
Tap tap tap
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:59:44 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154872330
Ik had een paar mooie vondsten bij de weggeefwinkel laatst.
Vorige week dit serviesgoed van Villeroy en Boch ( Acapulca)

En dit is mijn West-Germany collectie, de twee linker kreeg ik van mijn moeder en tante, de onion ( de beige ) vond ik bij een weggeefwinkel, die met oranje was 4 euro bij de kringloop en de meest rechtse vond ik vandaag bij de weggeefwinkel :
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_154872441
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind dat serviesgoed wel heel leuk moet ik zeggen! :D :Y
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:04:40 #7
176471 oh-oh
pi_154872483
Ik was er al een poosje naar op zoek en nu kon ik het gratis meenemen :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_154872709
Ik speur de kringloop vooral af in de hoop leuke stoelen/fauteuils te vinden. Bepaald soort serviesgoed (Rörstrand) laat ik vaak ook niet liggen.
Dit is mijn laatste echte vondst, een Småland spijlenstoel van de Zweedse ontwerper Ekström. Mooi spul!

Edit; plaatje komt later

[ Bericht 47% gewijzigd door Knutknuttsson op 03-08-2015 18:15:23 (Plaatje uploaden lukt niet) ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_154873045
Leuk! Ik koop heel veel tweedehands! Op 't moment vooral met het idee om het langzaam maar zeker op te gaan knappen, zeker kasten en dat soort zaken O+
Ja doei.
pi_154873133
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:28 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk! Ik koop heel veel tweedehands! Op 't moment vooral met het idee om het langzaam maar zeker op te gaan knappen, zeker kasten en dat soort zaken O+
In mijn huiskamer is er geloof ik geen meubulair dat niet 2ehands is :P

Ik ben zelf bijvoorbeeld dol op rieten stoelen (ze zijn lekker licht, hebben een aangename natuurlijke kleur, zitten comfortabel) en heb er letterlijk een paar op straat gevonden *O*

Mijn wasmachine kwam ook van de straat! :D Ging er 1tje samenwonen en zij had al een wasmachine, dus ik heb de mijne gratisch en die doet het al 5 jaar ofzo _O- _O_

En je wilt niet weten wat ik allemaal op zolder heb liggen :P

Serieus, er ligt een goudmijn op straat :P (of vooral lag, tegenwoordig is het allemaal wat lastiger geworden van de straat echt goeie dingen te rapen)
pi_154873312
Hier doen ze helaas niet aan grofvuil. Althans, niet aan de straat zetten en dat 't opgehaald wordt. Dat moet je hier allemaal zelf wegbrengen, en eenmaal op de stort gaat 't in containers en mag je niets meenemen ;(

Toen ik net op mezelf ging wonen ook vanalles bij 't grofvuil vandaan gehaald, dat was echt geweldig :D O+ Lekker 'inboedels struinen' met m'n moeder als we ergens een boel zagen staan :X Veelal troep, maar mooie juweeltjes gevonden, waaronder een salontafel en een hoekastje waar ik jaren plezier van heb gehad. Likje verf erover en gaan!
Ja doei.
pi_154873500
Tegenwoordig is het in Amsterdam niet anders. Allemaal ondergrondse containers waar 10 jaar terug het letterlijk op straat stond. Je wilt niet weten wat ik allemaal aan persoonlijke info heb gevonden in die tijd :o

En hier mag je officieel ook niks meenemen uit de containers van de stort (of je moet vriendjes zijn met de eigenaar oid, het is meer een koehandel geworden ipv kilometers fietsen op grofvuildag :P )
pi_154875733
Die apaculpo zag ik laatst ook ergens op de Oudegracht. Ik luisterde naar m'n vriend die zei dat ik t niet mocht :(
Wel een zijden sjaal voor ¤3,5 bij de arm gehaald zaterdag :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:55:51 #14
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154875764
een aantal jaren geleden had ik een gitaar, gitaarversterker en zo gekocht, om er al vrij snel achter te komen dat dat het voor mij toch niet was ..... basgitaar is veel meer mijn ding. Een basgitaar op een gitaarversterker (zo'n bak met een luidspreker en wat elektronica er in) gaat wel, maar is het toch niet helemaal.

En toen kwam ik dus langs de toen net hier geopende tweedehandswinkel (die met zo'n oranje logo) en daar stond een basversterker voor nog geen vier tientjes ^O^

( die gitaar daar heb ik - voor nop - een Fok!ker blij mee kunnen maken; de gitaarversterker heb ik samen met de e-viool aan een Fok!ster cadeau gedaan )
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154877843
Oooh ja ik houd wel van 2ehands koopjes scoren :D doe regelmatig een rondje kringloop, best een hoop leuke kleding van in de kast hangen en dingetjes voor in huis. Heb nu bijna overal lampen hangen van een recente kringloop buit, daar heb ik alleen zo geen foto's van.

Wel dit, niet erg origineel :P

Niet zo duur, zaten wat krasjes op dus de echte retro brabantia fan wil ze dan waarschijnlijk toch niet ;)

En dit via Marktplaats voor een tientje O+

Decoratie komt vd rommelmarkt! Fijne kastjes zijn dit.

Ondertussen ook een enorme voorraad schilderijtjes etc, ik koop dat spul van ook voor de inhoud en niet voor de lijst zoals de meesten :P

Oh en ebay gebruik ik veel voor dingetjes die dan hier bijv 10 euro kosten, en bij een verkoper uit china dan maar een euro voor precies hetzelfde ding. En nu moet ik ineens aan iets heel anders denken. Mochten er mensen zijn die sieraden met swarovski leuk vinden, die steentjes zijn op ebay en amazon behoorlijk goedkoop te vinden. Om een voorbeeld te geven:

Zulke heb ik bij de juwelier gekocht, in de sale voor 3 tientjes. Zelf kun je ze voor 5 euro al maken als je alles op ebay koopt :P. Gaat uiteraard niet op voor van die dingen waar de steentjes echt in gezet zijn enzo, dat is wat lastiger te maken ;). Maar ik kwam er dus al snel na die aankoop achter dat die steentjes geen reet waard zijn :@

[ Bericht 31% gewijzigd door VixenFromHell op 03-08-2015 21:13:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_154878036
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is mijn West-Germany collectie, de twee linker kreeg ik van mijn moeder en tante, de onion ( de beige ) vond ik bij een weggeefwinkel, die met oranje was 4 euro bij de kringloop en de meest rechtse vond ik vandaag bij de weggeefwinkel :
[ afbeelding ]
West-germany O+ Heb het hier nog nooit gezien helaas.
Tap tap tap
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:13:38 #17
176471 oh-oh
pi_154878176
Vixen ik heb deze:

Was toch wel drie euro bij de kringloop, ik ben echt blij met die weggeefwinkelhype haha.
( Groucho Marx )
pi_154878298
Ook leuk :D

Deze stond er ook nog, maar daar hadden ze verder alleen een voorraadbus van, dus toen heb ik maar voor die andere set gekozen.

Deze heb ik trouwens ook nog gescoord :P

maandag 3 augustus 2015 @ 21:25:47 #19
176471 oh-oh
pi_154878653
Ik heb dat ontbijtkoekblik in het wit. Ik had er liever een met retroprint maar het was een kado haha.
Ik heb ook nog zo een mooie oude broodtrommel met deksel, petrolkleurig.
( Groucho Marx )
pi_154878992
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef oh-oh het volgende:
Vixen ik heb deze:
[ afbeelding ]
Was toch wel drie euro bij de kringloop, ik ben echt blij met die weggeefwinkelhype haha.
Die hadden wij vroeger ook geloof ik :D Weet nog precies hoe hij klonk als hij openging.
Tap tap tap
pi_154879012
Ze hebben bij jullie veel toffere troepjes lijkt het -O-
Tap tap tap
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:37:10 #22
176471 oh-oh
pi_154879066
Er zit sinds drie weken een weggeefwinkel in het winkelcentrum waar ik boven woon.
Eerste week had ik een statief en een mooie lijst, vorige week Acapulca en deze week West Germany en nog twee mooie lijsten. En ik heb elke week een tas vol spullen weggebracht ook!
( Groucho Marx )
pi_154880114
Leuk topic! Brabantia. <3

Ik heb deze:

Kastje is ook van de kringloop. ;)

Heb ook veel arcopal servies van de kringloop. :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Burger_Queen op 03-08-2015 22:19:59 ]
Sit back, relax.
pi_154880362
..

[ Bericht 87% gewijzigd door Burger_Queen op 03-08-2015 22:19:13 ]
Sit back, relax.
pi_154881339
Oooh leuk dat kastje :D en de inhoud ook wel natuurlijk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')