quote:Toen de supporters eenmaal uiteen waren gedreven, keerde de rust in het centrum van Rotterdam snel terug. De politie heeft één aanhouding verricht. 'Maar ze deden niets gevaarlijks en vielen niemand aan,' zegt een vrouwelijke fan verontwaardigd. 'Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Wat?quote:
Correct, keihard aanpakken die Turken.quote:Toen de supporters eenmaal uiteen waren gedreven, keerde de rust in het centrum van Rotterdam snel terug. De politie heeft één aanhouding verricht. 'Maar ze deden niets gevaarlijks en vielen niemand aan,' zegt een vrouwelijke fan verontwaardigd. 'Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Ja want Fenerbahce-Besiktas is "thuis" altijd een gemoedelijke gebeurtenis.quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Goed om te zien dat Turken wel de moeite nemen zich te verdiepen in de Nederlandse cultuur en Nederlandse gewoontes overnemen,
Toch nog een feestje in 010!quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Goed om te zien dat Turken wel de moeite nemen zich te verdiepen in de Nederlandse cultuur en Nederlandse gewoontes overnemen,
Ik bedoelde meer het aanvallen van politieagenten en dergelijke om vervolgens te gaan piepen als je een paar tikken krijgt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja want Fenerbahce-Besiktas is "thuis" altijd een gemoedelijke gebeurtenis.
Rabat, Timbuktu, Algiers, weg ermee.quote:
Turken en Nederlanders hebben in elk geval gezamenlijk 1 overeenkomst: rellen tijdens en na voetbalwedstrijden. Vorige week Ajax-supporters en gisteren Fenerbache-supporters.quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Allicht was het een Turkse agent.quote:Op maandag 28 april 2014 11:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol die agent heeft z'n hond niet onder bedwang. Hij beet bijna een andere agent
[ afbeelding ]
quote:Toch nog hommeles na huldiging Ajax
Het was zondag uiteindelijk toch niet allemaal goed nieuws en feest rond het landskampioenschap van Ajax. Op station Utrecht Centraal werden 30 supporters aangehouden die de trein van Almelo naar Amsterdam hadden vernield. Later op de avond arresteerde de politie in de Amsterdamse binnenstad meer dan 50 mensen die zich daar na de huldiging bij de ArenA misdroegen. Dat heeft de politie gemeld.
Burgemeester Eberhard van der Laan zei bij de huldiging van het kampioenselftal van coach Frank de Boer nog dat er overdag "minder dan tien aanhoudingen" waren verricht en dat hij dat aantal "bijna te verwaarlozen" vond. Bij de huldiging zelf werden twee personen aangehouden omdat ze de openbare orde verstoorden en vuurwerk bij zich hadden.
De groep arrestanten die na de huldiging bij het stadion naar de binnenstad was getrokken maakte zich volgens de politie ook schuldig aan het verstoren van de openbare orde. Ook vernielden ze dingen. Van de 50 aanhoudingen verrichtte de politie er ongeveer 30 in de Spiegelstraat. Een agent is door een arrestant gebeten.
De NS heeft aangifte gedaan tegen de vernielers onder de Ajax-supporters die de trein van Almelo naar de hoofdstad hadden genomen. De schade zal op hen worden verhaald. Er moet eerst nog worden gekeken hoe groot de schade precies is.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef superniger het volgende:
Leuk dat Rotterdam ook een kampioensfeest heeft.
Ik zal maar niet de kritische vraag stellen... namelijk hoe het komt dat hier geboren, hier opgegroeide jongeren hartstochtelijk fan zijn van voetbalclubs die duizenden kilometers verderop spelen. Dan komt er namelijk weer een opmerking dat er ook mensen in Nederland zijn die fan zijn van FC Barcelona, of zoiets.quote:Op maandag 28 april 2014 11:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Turken en Nederlanders hebben in elk geval gezamenlijk 1 overeenkomst: rellen tijdens en na voetbalwedstrijden. Vorige week Ajax-supporters en gisteren Fenerbache-supporters.
Komt het toch nog goed met de integratie
Er zijn ook mensen in Nederland die fan zijn van FC Barcelonaquote:Op maandag 28 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal maar niet de kritische vraag stellen... namelijk hoe het komt dat hier geboren, hier opgegroeide jongeren hartstochtelijk fan zijn van voetbalclubs die duizenden kilometers verderop spelen. Dan komt er namelijk weer een opmerking dat er ook mensen in Nederland zijn die fan zijn van FC Barcelona, of zoiets.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef superniger het volgende:
Leuk dat Rotterdam ook een kampioensfeest heeft.
Gelijk ook weer de racismekaart trekken, stelletje selectief verongelijkte calimerokutjes. Misselijk jankvolk.quote:Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Precies. De opmerking die je wist dat ging komen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen in Nederland die fan zijn van FC Barcelona
Ergo je "argument" is er gewoon 1 om allochtonen mee te bashen. Als je niet snapt waarom Turkse mensen in Nederland fan zijn van Turkse clubs log dan gewoon uit.quote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. De opmerking die je wist dat ging komen.
Nederlanders misschienquote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Nobu het volgende:
De binnenstad op de kop zetten doe je in de stad waar de club die kampioen is geworden vandaan komt, is dat zo'n vreemd concept?
Nee, ik heb liever dat jij het me uitlegt. Waarom nog die sterke verbondenheid?quote:Op maandag 28 april 2014 12:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ergo je "argument" is er gewoon 1 om allochtonen mee te bashen. Als je niet snapt waarom Turkse mensen in Nederland fan zijn van Turkse clubs log dan gewoon uit.
Omdat die mensen nog gewoon Turken zijn. Nee tegen assimilatiequote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever dat jij het me uitlegt. Waarom nog die sterke verbondenheid?
Maar als je dan oppert dat die mensen dan ook beter in Turkije kunnen gaan wonen, omdat ze daar gelukkiger zullen zijn en zich daar beter thuis zullen voelen, ben je racist...quote:Op maandag 28 april 2014 12:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat die mensen nog gewoon Turken zijn. Nee tegen assimilatie
Jij mag dan ook niet beslissen waar iemand gaat wonen. Als jij denkt dat je daar ook maar iets over te zeggen hebt, heb je medische hulp nodig.quote:Op maandag 28 april 2014 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar als je dan oppert dat die mensen dan ook beter in Turkije kunnen gaan wonen, omdat ze daar gelukkiger zullen zijn en zich daar beter thuis zullen voelen, ben je racist...
Ik zeg toch ook niet dat ik beslis? Ik vraag me slechts af of het niet beter zou zijn....quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij mag dan ook niet beslissen waar iemand gaat wonen. Als jij denkt dat je daar ook maar iets over te zeggen hebt, heb je medische hulp nodig.
Dus omdat je supporter bent van een Turkse voetbalclub kun je beter daar gaan wonen, ondanks dat je hier bent geboren en getogen?quote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik beslis? Ik vraag me slechts af of het niet beter zou zijn....
Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?quote:Op maandag 28 april 2014 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar als je dan oppert dat die mensen dan ook beter in Turkije kunnen gaan wonen, omdat ze daar gelukkiger zullen zijn en zich daar beter thuis zullen voelen, ben je racist...
Nee, in het buitenland ook niet. Maar dat wist jij ook wel.quote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nederlanders misschienIn het buitenland viert het men in het hele land
Nee. Ik reageerde op een opmerking over mensen die altijd Turk blijven. Als je Turk voelt, je altijd Turk zult blijven voelen en ook van plan bent (wat overduidelijk al is gebeurd) om je kinderen ook zo op te voeden, wat houdt je dan nog in Nederland?quote:Op maandag 28 april 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat je supporter bent van een Turkse voetbalclub kun je beter daar gaan wonen, ondanks dat je hier bent geboren en getogen?
Ik nodig je uit om een woordenboek te pakken en daarin de betekenissen van de woorden "opperen" en "bepalen" op te zoeken. Zo gauw je het verschil snapt, kun je je weer melden.quote:Op maandag 28 april 2014 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
http://galeri.haberturk.com/spor/galeri/437576-turkiye-ayakta/1/7quote:Op maandag 28 april 2014 12:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, in het buitenland ook niet. Maar dat wist jij ook wel.
Ik heb geen idee wat die link moet bewijzen, ik lees alleen maar wartaal.quote:Op maandag 28 april 2014 13:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://galeri.haberturk.com/spor/galeri/437576-turkiye-ayakta/1/7
Door heel het land heen
Moet ik weg uit Colombia?quote:Op maandag 28 april 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik reageerde op een opmerking over mensen die altijd Turk blijven. Als je Turk voelt, je altijd Turk zult blijven voelen en ook van plan bent (wat overduidelijk al is gebeurd) om je kinderen ook zo op te voeden, wat houdt je dan nog in Nederland?
Waar heb je mij het woord moeten zien schrijven?quote:Op maandag 28 april 2014 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet ik weg uit Colombia?
Raar idee van immigratie heb jij.
Piet Paulusma komt niet voor niets uit Friesland. Qua weer.quote:Op maandag 28 april 2014 11:18 schreef Lastpost het volgende:
Haha zelfs bij Cambuur gebeurt er meer joh. Heerlijke berichtgeving weer dit.
Mensen met het syndroom van Down.quote:
Arie wel hoor.quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Turken schoppen herrie in Rotterdam en er volgt een topic waarin tal van users aangeven hoe schandelig dit wel niet is.
Ajax-supporters slaan een trein kort en klein en geen haan die er naar kraait.
Ik las het net. Ook schandalig, inderdaad. Sowieso zijn voetbalsupporters een enorme plaag. Ik zat gisteren in de trein met een stel Feyenoorders (quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Turken schoppen herrie in Rotterdam en er volgt een topic waarin tal van users aangeven hoe schandelig dit wel niet is.
Dat komt omdat iedereen wel weet dat de kans groot is dat ze het verschil toch niet zien als ze volgende week in zo'n gesloopt treinstel stappen.quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Terwijl ze Joden Joden roepen. Qua trein.quote:Op maandag 28 april 2014 14:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat komt omdat iedereen wel weet dat de kans groot is dat ze het verschil toch niet zien als ze volgende week in zo'n gesloopt treinstel stappen.
Nee zeg, alsjeblieft niet.quote:Op maandag 28 april 2014 14:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer gaan die mensen eens integreren? Laat hen een SCC van Feyenoord kopen
ja dan kan je wel aan de gang blijven, die doen dat elke week, en die Turken krijgen maar een keer per jaar de kans om te tuteren.quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Open er een topic over, dan krijg je daar ook reacties. Succes!quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Joh, veel mensen zijn toch ook fan van FC Barcelona, Bayern Munchen of Real Madrid. Maar goed, dat laatste zeg je zelf al. Op de Nederlandse staatszenders worden nota bene wekelijks buitenlandse competities behandeld.quote:Op maandag 28 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal maar niet de kritische vraag stellen... namelijk hoe het komt dat hier geboren, hier opgegroeide jongeren hartstochtelijk fan zijn van voetbalclubs die duizenden kilometers verderop spelen. Dan komt er namelijk weer een opmerking dat er ook mensen in Nederland zijn die fan zijn van FC Barcelona, of zoiets.
Mwuah, voetbal kent haar oorsprong in Engeland. De aanhangers van van oorsprong Nederlandse sporten zijn lang niet zo gewelddadig.quote:Op maandag 28 april 2014 14:51 schreef makak het volgende:
Voetbalvandalisme is sowieso een westers concept wat nu over de hele wereld geëxporteerd wordt.
Real Madrid heeft in China 1000en winkels laten openen waardoor ze nu direct of indirect verantwoordelijk zijn voor de vele Chinese hooligandoden.
In wezen verschilt dat dus weinig van Nederlanders van Turkse komaf die een Turkse voetbalclub supporten.quote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. De opmerking die je wist dat ging komen.
Niet alleen dat maar ook het onderstaande:quote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Denk dat autochtonen dit weekend meer vernielingen en schade hebben aangericht dan Nederlanders van Turkse komaf.quote:Ajacieden sloopten ook metro's
maandag 28 apr 2014, 15:19 (Update: 28-04-14, 15:45)
Ajax-hooligans hebben gisteren in Amsterdam negen metrowagons vernield. Vervoersbedrijf GVB heeft aangifte gedaan bij de politie.
De schade is volgens het GVB fors. Zo is in een van de nieuwste metrostellen het plafond losgetrokken. "Je weet hoe dronken voetbalsupporters kunnen zijn", zegt een woordvoerder, "die rukken aan alles wat los kan komen."
De negen metro's zijn uit de roulatie gehaald voor reparatie. Het GVB heeft reservematerieel ingezet, waardoor reizigers vandaag geen last hebben van de vernielingen.
Tram
Bij een tram van het GVB werd gisteravond een ruit ingegooid. Het is nog niet duidelijk of daar ook voetbalsupporters achter zaten.
Het GVB heeft nog geen idee hoe groot de totale schadepost is. Die wordt nog geïnventariseerd.
NS
Ajax-hooligans hielden gisteren ook huis in treinen van de NS. Daar veroorzaakten zij voor meer dan 40.000 euro aan schade.
De supporters richtten vernielingen aan in negen treinstellen. Zij sloopten voornamelijk ramen en prullenbakjes.
Bron: http://nos.nl/artikel/641358-ajacieden-sloopten-ook-metros.html
Ik denk dat Nederlanders die Barcelona goed vinden, zich geen Spanjaard voelen en ik denk dat ze Barcelona ook niet goed vinden omdat ze Spaans zijn. Laat staan dat ze massaal de straat op gaan om te lopen feesten...quote:Op maandag 28 april 2014 15:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In wezen verschilt dat dus weinig van Nederlanders van Turkse komaf die een Turkse voetbalclub supporten.
Je hoeft geen Nederlander te zijn, noch jezelf een ''echte'' Nederlander te voelen om deel uit te maken van Nederland.quote:Op maandag 28 april 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik reageerde op een opmerking over mensen die altijd Turk blijven. Als je Turk voelt, je altijd Turk zult blijven voelen en ook van plan bent (wat overduidelijk al is gebeurd) om je kinderen ook zo op te voeden, wat houdt je dan nog in Nederland?
Wordt dit soort schade 1 op 1 verhaald op de club?quote:Op maandag 28 april 2014 15:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar ook het onderstaande:
[..]
Denk dat autochtonen dit weekend meer vernielingen en schade hebben aangericht dan Nederlanders van Turkse komaf.
Buiten het stadion kan de club er niks aan doen. Dat soort schade verhaalt men zoveel mogelijk op opgepakte personen. De vernielingen bij bijv. de Kuip een week geleden verhaalt men op de club en die verhaalt dat op bepaalde groeperingen als dat kan (en dat kon in dit geval wel)quote:Op maandag 28 april 2014 18:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wordt dit soort schade 1 op 1 verhaald op de club?
Of mag het GVB/de gemeente hiervoor opdraaien?
ik ben fan van st Louis Bluesquote:Op maandag 28 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is niet zo vaak dan.quote:Op maandag 28 april 2014 19:51 schreef Hexagon het volgende:
Klinkt als zeer goed geintegreerde Rotterdammers. Die geen ook altijd rellen als hun cluppie kampioen wordt.
Ik ben geen voorstander van een land waarin allerlei mensen wonen die zich generaties lang niet een Nederlander, maar wat anders voelen. Mensen met zulke gevoelens stellen zichzelf regelmatig buiten de Nederlandse samenleving.quote:Op maandag 28 april 2014 18:34 schreef expans het volgende:
[..]
Je hoeft geen Nederlander te zijn, noch jezelf een ''echte'' Nederlander te voelen om deel uit te maken van Nederland.
Zie hier het verschil tussen integratie (voor de autochtonen) en assimilatie (voor de allochtonen).
oeh ik heb de oplossing voor je probleem maar voor dramatisch effect doe ik hem in mijn volgende postquote:Op maandag 28 april 2014 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van een land waarin allerlei mensen wonen die zich generaties lang niet een Nederlander, maar wat anders voelen. Mensen met zulke gevoelens stellen zichzelf regelmatig buiten de Nederlandse samenleving.
Laat me raden: ik moet zelf weggaan...quote:Op maandag 28 april 2014 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
oeh ik heb de oplossing voor je probleem maar voor dramatisch effect doe ik hem in mijn volgende post
ja maar wel naar mars want het land dat jij zoekt bestaat nietquote:Op maandag 28 april 2014 21:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laat me raden: ik moet zelf weggaan...
lekker belangrijk?quote:Voor de goede orde: het is niet dat die Turken van mij weg moeten. Het is meer dat ik me afvraag waarom ze in ×Nederland blijven als ze zich zo sterk Turk voelen. Zo slecht vertoeven is het niet in Turkije. De economie groeit er als kool, de woonlasten zijn er stukken lager, het weer is er veel beter. Iedereen spreekt de taal die jij ook het liefst spreekt... - ik zie echt alleen maar voordelen.
Allerlei mini-samenlevinkjes van groepjes mensen, inclusief allerlei eigen regels lijkt mij niet een kant die we op moeten met dit land.quote:Op maandag 28 april 2014 21:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar wel naar mars want het land dat jij zoekt bestaat niet
getitnow?
[..]
lekker belangrijk?
serieus ... boeiuh?
wat kan jouw het schelen?
Nederland is niet anders zo geweest sinds de verre geschiedenis en zelfs vandaag de dag is de parlementaire democratie niets meer dan een vertegenwoordiging van een heleboel mini-samenlevinkjes. De manifestatie van die homogene mensenbrei waar je op probeert aan te sturen heeft Nederland nooit gehad en is bij deze ook geen geldig argument om aan te voeren om bepaalde groepen in Nederland te doen verdwijnen.quote:Op maandag 28 april 2014 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Allerlei mini-samenlevinkjes van groepjes mensen, inclusief allerlei eigen regels lijkt mij niet een kant die we op moeten met dit land.
die hebben we al, net als de rest van de wereldquote:Op maandag 28 april 2014 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Allerlei mini-samenlevinkjes van groepjes mensen, inclusief allerlei eigen regels lijkt mij niet een kant die we op moeten met dit land.
Als het aan jou ligt liever vandaag nog dan morgen. En - oh ironie - dan wel klagen over de "mini-samenlevinkjes".quote:Op maandag 28 april 2014 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om een woordenboek te pakken en daarin de betekenissen van de woorden "opperen" en "bepalen" op te zoeken.
Vind jij het nou serieus raar dat Turken zichzelf Turk voelen?quote:Op maandag 28 april 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |