quote:Toen de supporters eenmaal uiteen waren gedreven, keerde de rust in het centrum van Rotterdam snel terug. De politie heeft één aanhouding verricht. 'Maar ze deden niets gevaarlijks en vielen niemand aan,' zegt een vrouwelijke fan verontwaardigd. 'Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Wat?quote:
Correct, keihard aanpakken die Turken.quote:Toen de supporters eenmaal uiteen waren gedreven, keerde de rust in het centrum van Rotterdam snel terug. De politie heeft één aanhouding verricht. 'Maar ze deden niets gevaarlijks en vielen niemand aan,' zegt een vrouwelijke fan verontwaardigd. 'Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Ja want Fenerbahce-Besiktas is "thuis" altijd een gemoedelijke gebeurtenis.quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Goed om te zien dat Turken wel de moeite nemen zich te verdiepen in de Nederlandse cultuur en Nederlandse gewoontes overnemen,
Toch nog een feestje in 010!quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Goed om te zien dat Turken wel de moeite nemen zich te verdiepen in de Nederlandse cultuur en Nederlandse gewoontes overnemen,
Ik bedoelde meer het aanvallen van politieagenten en dergelijke om vervolgens te gaan piepen als je een paar tikken krijgt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja want Fenerbahce-Besiktas is "thuis" altijd een gemoedelijke gebeurtenis.
Rabat, Timbuktu, Algiers, weg ermee.quote:
Turken en Nederlanders hebben in elk geval gezamenlijk 1 overeenkomst: rellen tijdens en na voetbalwedstrijden. Vorige week Ajax-supporters en gisteren Fenerbache-supporters.quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Allicht was het een Turkse agent.quote:Op maandag 28 april 2014 11:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol die agent heeft z'n hond niet onder bedwang. Hij beet bijna een andere agent
[ afbeelding ]
quote:Toch nog hommeles na huldiging Ajax
Het was zondag uiteindelijk toch niet allemaal goed nieuws en feest rond het landskampioenschap van Ajax. Op station Utrecht Centraal werden 30 supporters aangehouden die de trein van Almelo naar Amsterdam hadden vernield. Later op de avond arresteerde de politie in de Amsterdamse binnenstad meer dan 50 mensen die zich daar na de huldiging bij de ArenA misdroegen. Dat heeft de politie gemeld.
Burgemeester Eberhard van der Laan zei bij de huldiging van het kampioenselftal van coach Frank de Boer nog dat er overdag "minder dan tien aanhoudingen" waren verricht en dat hij dat aantal "bijna te verwaarlozen" vond. Bij de huldiging zelf werden twee personen aangehouden omdat ze de openbare orde verstoorden en vuurwerk bij zich hadden.
De groep arrestanten die na de huldiging bij het stadion naar de binnenstad was getrokken maakte zich volgens de politie ook schuldig aan het verstoren van de openbare orde. Ook vernielden ze dingen. Van de 50 aanhoudingen verrichtte de politie er ongeveer 30 in de Spiegelstraat. Een agent is door een arrestant gebeten.
De NS heeft aangifte gedaan tegen de vernielers onder de Ajax-supporters die de trein van Almelo naar de hoofdstad hadden genomen. De schade zal op hen worden verhaald. Er moet eerst nog worden gekeken hoe groot de schade precies is.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef superniger het volgende:
Leuk dat Rotterdam ook een kampioensfeest heeft.
Ik zal maar niet de kritische vraag stellen... namelijk hoe het komt dat hier geboren, hier opgegroeide jongeren hartstochtelijk fan zijn van voetbalclubs die duizenden kilometers verderop spelen. Dan komt er namelijk weer een opmerking dat er ook mensen in Nederland zijn die fan zijn van FC Barcelona, of zoiets.quote:Op maandag 28 april 2014 11:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Turken en Nederlanders hebben in elk geval gezamenlijk 1 overeenkomst: rellen tijdens en na voetbalwedstrijden. Vorige week Ajax-supporters en gisteren Fenerbache-supporters.
Komt het toch nog goed met de integratie
Er zijn ook mensen in Nederland die fan zijn van FC Barcelonaquote:Op maandag 28 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal maar niet de kritische vraag stellen... namelijk hoe het komt dat hier geboren, hier opgegroeide jongeren hartstochtelijk fan zijn van voetbalclubs die duizenden kilometers verderop spelen. Dan komt er namelijk weer een opmerking dat er ook mensen in Nederland zijn die fan zijn van FC Barcelona, of zoiets.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef superniger het volgende:
Leuk dat Rotterdam ook een kampioensfeest heeft.
Gelijk ook weer de racismekaart trekken, stelletje selectief verongelijkte calimerokutjes. Misselijk jankvolk.quote:Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.
Precies. De opmerking die je wist dat ging komen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen in Nederland die fan zijn van FC Barcelona
Ergo je "argument" is er gewoon 1 om allochtonen mee te bashen. Als je niet snapt waarom Turkse mensen in Nederland fan zijn van Turkse clubs log dan gewoon uit.quote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. De opmerking die je wist dat ging komen.
Nederlanders misschienquote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Nobu het volgende:
De binnenstad op de kop zetten doe je in de stad waar de club die kampioen is geworden vandaan komt, is dat zo'n vreemd concept?
Nee, ik heb liever dat jij het me uitlegt. Waarom nog die sterke verbondenheid?quote:Op maandag 28 april 2014 12:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ergo je "argument" is er gewoon 1 om allochtonen mee te bashen. Als je niet snapt waarom Turkse mensen in Nederland fan zijn van Turkse clubs log dan gewoon uit.
Omdat die mensen nog gewoon Turken zijn. Nee tegen assimilatiequote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever dat jij het me uitlegt. Waarom nog die sterke verbondenheid?
Maar als je dan oppert dat die mensen dan ook beter in Turkije kunnen gaan wonen, omdat ze daar gelukkiger zullen zijn en zich daar beter thuis zullen voelen, ben je racist...quote:Op maandag 28 april 2014 12:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat die mensen nog gewoon Turken zijn. Nee tegen assimilatie
Jij mag dan ook niet beslissen waar iemand gaat wonen. Als jij denkt dat je daar ook maar iets over te zeggen hebt, heb je medische hulp nodig.quote:Op maandag 28 april 2014 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar als je dan oppert dat die mensen dan ook beter in Turkije kunnen gaan wonen, omdat ze daar gelukkiger zullen zijn en zich daar beter thuis zullen voelen, ben je racist...
Ik zeg toch ook niet dat ik beslis? Ik vraag me slechts af of het niet beter zou zijn....quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij mag dan ook niet beslissen waar iemand gaat wonen. Als jij denkt dat je daar ook maar iets over te zeggen hebt, heb je medische hulp nodig.
Dus omdat je supporter bent van een Turkse voetbalclub kun je beter daar gaan wonen, ondanks dat je hier bent geboren en getogen?quote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik beslis? Ik vraag me slechts af of het niet beter zou zijn....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |