abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139296879
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 10:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik trek conclusies op basis van de basistheorien uit de economie. Jij wilt daar van afwijken, dan lijkt me ook dat jij mag gaan rekenen of beredeneren...
Waarbij jij dus scheve conclusies trekt. Je neemt enkel economische integratie mee in je betoog. Echter, als je de welvaartsopbrengsten van de huidige EU wil berekenen, dien je het totale effect van investeringen en baten in je betoog op te nemen. Je dient dus o.a. de volgende zaken in je betoog mee te nemen:

1. De jaarlijkse netto bijdrage van 2 tot 3 miljard euro aan Nederlandse kant
2. Het protectionisme van bepaalde EU-landen die hun eigen markt af wil schermen bij het sluiten van FTA's met niet-EU landen
3. De effecten van vooral laagopgeleide arbeidsmigranten vanuit Oost-Europa
4. Importheffingen die de EU heft op handel met niet-EU landen

O.a. al deze punten zal je moeten kwantificeren en dan pas heb je een totaalplaatje van de welvaartsopbrengsten van de EU. Dit totaalplaatje zal je dan met de alternatieve opties moeten vergelijken (A. Nederland dat zelf FTA's afsluit, B. Nederland in een kleiner handelsblok) en dan pas kan je conclusies trekken of de EU wel of niet de Nederlandse welvaart het meest optimaliseert.
pi_139297024
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2014 10:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarbij jij dus scheve conclusies trekt. Je neemt enkel economische integratie mee in je betoog. Echter, als je de welvaartsopbrengsten van de huidige EU wil berekenen, dien je het totale effect van investeringen en baten in je betoog op te nemen. Je dient dus o.a. de volgende zaken in je betoog mee te nemen:

1. De jaarlijkse netto bijdrage van 2 tot 3 miljard euro aan Nederlandse kant
2. Het protectionisme van bepaalde EU-landen die hun eigen markt af wil schermen bij het sluiten van FTA's met niet-EU landen
3. De effecten van vooral laagopgeleide arbeidsmigranten vanuit Oost-Europa
4. Importheffingen die de EU heft op handel met niet-EU landen

O.a. al deze punten zal je moeten kwantificeren en dan pas heb je een totaalplaatje van de welvaartsopbrengsten van de EU. Dit totaalplaatje zal je dan met de alternatieve opties moeten vergelijken (A. Nederland dat zelf FTA's afsluit, B. Nederland in een kleiner handelsblok) en dan pas kan je conclusies trekken of de EU wel of niet de Nederlandse welvaart het meest optimaliseert.
In de algemeen theorie scoort Nederland in dit model inderdaad prima. La handelsland zijn die vervagende grenzen nu eenmaal erg prettig.
Ik zie daarom graag door je berekend hoe het opwerpen van nieuwe handelsbelemmeringen ons rijker gaat maken?
pi_139297082
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de algemeen theorie scoort Nederland in dit model inderdaad prima. La handelsland zijn die vervagende grenzen nu eenmaal erg prettig.
Ook nu kom je weer met subjectieve termen maar niet met kwantitatieve cijfers. Dit valt me van je tegen.

quote:
Ik zie daarom graag door je berekend hoe het opwerpen van nieuwe handelsbelemmeringen ons rijker gaat maken?
Die doorrekeningen heb ik niet (is daar ooit wel onderzoek naar gedaan?) dus daar kan ik dan geen conclusies uit trekken of de EU wel of niet onze Nederlandse welvaart maximaliseert.

Zou het niet eerst raadzaam zijn kwantitatieve cijfers raad te plegen of af te wachten voordat wij een oordeel over de EU vellen?
pi_139297111
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 10:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ook nu kom je weer met subjectieve termen maar niet met kwantitatieve cijfers. Dit valt me van je tegen.

[..]

Die doorrekeningen heb ik niet (is daar ooit wel onderzoek naar gedaan?) dus daar kan ik dan geen conclusies uittrekken of de EU wel of niet onze Nederlandse welvaart maximaliseert.

Zou het niet eerst raadzaam zijn kwantitatieve cijfers raad te plegen of af te wachten voordat wij oordelen over de EU vellen?
Tja, jij claimt een afwijkende theorie als waarheid. Lijkt me toch niet meer dan redelijk dat jij dat onderbouwt?

Zijn een kleinere munt en of een kleiner of minder vergaand handelsblok voor Nederland gunstig? Het lijkt me niet maar zie het tegendeel graag onderbouwd worden.

Oh en dat het wegnemen van handelsbelemmeringen voorheen groeiende welvaart zorgt is vaak zat berekend hoor. Het tegengestelde moet je dus ook wel kunnen beredeneren, hoe gunstig is het opwerpen van nieuwe belemmeringen is de vraag waar het dan om draait.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2014 10:47:01 ]
pi_139297357
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, jij claimt een afwijkende theorie als waarheid. Lijkt me toch niet meer dan redelijk dat jij dat onderbouwt?

Zijn een kleinere munt en of een kleiner of minder vergaand handelsblok voor Nederland gunstig? Het lijkt me niet maar zie het tegendeel graag onderbouwd worden.

Oh en dat het wegnemen van handelsbelemmeringen voorheen groeiende welvaart zorgt is vaak zat berekend hoor. Het tegengestelde moet je dus ook wel kunnen beredeneren, hoe gunstig is het opwerpen van nieuwe belemmeringen is de vraag waar het dan om draait.
Ik claim geen afwijkende theorie als waarheid; jij komt met een halfbakkena analyse aan maar je neemt de overige variabelen niet mee.

Ja, economische integratie en vrijhandel is theoretisch gezien voordelig. Maar de EU is niet alleen dat maar veel meer dan dat.

- Definieer economische integratie als x1
- Definieer vrijhandel als x2
- Definieer de jaarlijkse netto bijdrage van 2 tot 3 miljard euro aan Nederlandse kant als x3
- Definieer het protectionisme van bepaalde EU-landen die hun eigen markt af wil schermen bij het sluiten van FTA's met niet-EU landen als x4
- Definieer de effecten van vooral laagopgeleide arbeidsmigranten vanuit Oost-Europa als x5
- Definieer importheffingen die de EU heft op handel met niet-EU landenals x6
- Definieer overige variabelen als xij

A = De welvaartsopbrengsten EU Y = x1 + x2 + x3 + x4 + x5 + x6 + xij

a Jij neemt enkel variabele x1 en x2 mee in je betoog, waarmee je dus niet de totale welvaartsopbrengsten EU Y kan kwantificeren.

Daarnaast zou je ...
B = Nederland dat op eigen houtje FTA's met andere landen afsluit
C = Nederland in een kleiner handelsblok, dat op haar beurt weer FTA's met andere landen afsluit
... moeten kwantififeren.

Als A > B en A > C dan zou je pas pro-EU kunnen zijn. Indien deze cijfers niet bekend zijn, spreek je eigenlijk voor je beurt, omdat je op basis van (het gebrek aan) kwantitatieve modellen geen conclusies kan trekken. Ik kan bovenstaande cijfers niet vinden dus ik vraag mij af of dit ooit doorgerekend is. De enige doorrekeningen die je kan vinden zijn de situaties wel EU vs. geen EU / Nederland dat helemaal niet handelt van het CBS en nrc.nl. De fout die daarbij gemaakt wordt is dat de control situatie wordt gedefinieerd als een Nederland dat zonder de EU helemaal niet met het buitenland zou handelen / geen FTA's met andere landen afsluit (?).

Conclusie: indien er geen zaken doorberekend zijn, hoe willen wij dan conclusies trekken?
pi_139297408
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 10:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik claim geen afwijkende theorie als waarheid; jij komt met aan halfbakken analyse maar je neemt de overige variabelen niet mee.

Ja, economische integratie en vrijhandel is theoretisch gezien voordelig. Maar de EU is niet alleen dat maar veel meer dan dat.

- Definieer economische integratie als x1
- Definieer vrijhandel als x2
- Definieer de jaarlijkse netto bijdrage van 2 tot 3 miljard euro aan Nederlandse kant als x3
- Definieer het protectionisme van bepaalde EU-landen die hun eigen markt af wil schermen bij het sluiten van FTA's met niet-EU landen als x4
- Definieer de effecten van vooral laagopgeleide arbeidsmigranten vanuit Oost-Europa als x5
- Definieer importheffingen die de EU heft op handel met niet-EU landenals x6
- Definieer overige variabelen als xij

Jij neemt enkel variabele x1 en x2 mee in je betoog, waarmee je dus niet de totale welvaartsopbrengsten EU Y kan kwantificeren.

Daarnaast zou je.. :
C = Nederland in een kleiner handelsblok, dat op haar beurt weer FTA's met andere landen afsluit
. .moeten kwantififeren.

Als A > B EN A > C dan zou je pas pro-EU kunnen zien. Indien deze cijfers niet bekend zijn, spreek je eigenlijk voor je beurt, omdat je op basis van (het gebrek aan) kwantitatieve modellen geen conclusies kan trekken. Ik kan bovenstaande cijfers niet vinden dus ik vraag mij af of dit ooit doorgerekend is. De enige doorrekeningen die je kan vinden zijn de situaties wel EU vs. geen EU / Nederland dat helemaal niet handelt van het CBS en nrc.nl. De fout die daarbij gemaakt wordt is dat de control situatie wordt gedefinieerd als een Nederland dat zonder de EU helemaal niet met het buitenland zou handelen / geen FTA's met andere landen afsluit (?).

Conclusie: indien er geen zaken doorberekend zijn, hoe willen wij dan conclusies trekken?
Die zaken worden in de basis gewoon meegenomen. Vrijhandel is niet voor iedereen en overal gunstig maar in de basis wel de beste oplossing.
Jij pleit voor nieuwe handelsbelemmeringen, dan is het toch niet meer dan redelijk dat je gevraagd wordt dat te onderbouwen?

quote:
De fout die daarbij gemaakt wordt is dat de control situatie wordt gedefinieerd als een Nederland dat zonder de EU helemaal niet met het buitenland zou handelen / geen FTA's met andere landen afsluit (?).
Nee, dat is niet het uitgangspunt bij dergelijke vergelijkingen. Maar dat de economische integratie minder vergaand zal zijn is wel duidelijk. Je gaat nieuwe belemmeringen opwerpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2014 11:02:39 ]
pi_139297493
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zaken worden in de basis gewoon meegenomen.
Post eens een PDF / website van een bron dan die alle 6 a 7 bovengenoemde variabelen meeneemt? En post een een PDF / website van een bron die bovengenoemde situaties {A, B, C} kwantificeert?

quote:
Vrijhandel is niet voor iedereen en overal gunstig maar in de basis wel de beste oplossing.
Vrijhandel is theoretisch gezien inderdaad gunstig maar de EU is niet enkel vrijhandel. De EU Y = vrijhandel + protectionisme + jaarlijkse bijdragen. Je vergeet telkens de overige variabelen mee te nemen in je betoog.

quote:
Jij pleit voor nieuwe handelsbelemmeringen, dan is het toch niet meer dan redelijk dat je gevraagd wordt dat te onderbouwen?
Ik pleit niet voor alternatieve handelsbelemmeringen. Ik leg alternatieve opties op tafel en wil daar graag kwantitatieve modellen van zien voordat ik pas uberhaupt hierover conclusies ga trekken.

quote:
Nee, dat is niet het uitgangspunt bij dergelijke vergelijkingen. Maar dat de economische integratie minder vergaand zal zijn is wel duidelijk. Je gaat nieuwe belemmeringen opwerpen.
Dat is wellicht wel het uitgangspunt van dergelijke vergelijkingen. Neem een berekening van het nrc:

"Next checkt: Europa kost 230 euro per persoon per jaar, maar levert 1.500 tot 2.000 euro op
D66-leider Alexander Pechtold in tv-programma Buitenhof"

Het levert een x aantal euro op ten op zicht van welke control situatie? Hoe weet Pechtold dat dit huidige EU-model de meeste welvaart voor Nederland oplevert? We hebben geen vergelijkingsmaterieel. Het is net zo'n dooddoener dat bank xi 0,5% rente oplevert en 0,02% aan bankkosten heeft. Stal jij je spaargeld dan bij bank xi of kies je voor de bank xij met de meest optimale spaarrente? Met andere woorden: parkeer jij je spaargeld zonder alle spaarrentes van alle banken (= alternatieve opties) te doorgronden?

[ Bericht 11% gewijzigd door Zienswijze op 27-04-2014 11:19:10 ]
  zondag 27 april 2014 @ 12:00:08 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_139298643
quote:
2s.gif Op zondag 27 april 2014 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe weet Pechtold dat dit huidige EU-model de meeste welvaart voor Nederland oplevert?
Dat weet hij niet en dat stelt hij ook niet. Het EU model dat theoretisch de meeste welvaart voor Nederland oplevert is het model waarin Nederland de onbetwiste leider is van de EU en alle andere Lidstaten zijn onderworpen en in hun volledige BBP op de Nederlandse rekening storten.

Je kan begrijpen dat andere landen daar een aantal bezwaren tegen hebben en het meest ideale EU model voor Nederland dus niet te verwezenlijken is. Het is dan ook helemaal niet relevant om te proberen berekenen wat het gunstigst is voor Nederland. De kracht van de Unie is dat er een realistisch model gevonden is waar alle partijen in ieder geval beter van worden en Pechtold noemt ook het bedrag om dat te illustreren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_139299043
quote:
2s.gif Op zondag 27 april 2014 11:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Post eens een PDF / website van een bron dan die alle 6 a 7 bovengenoemde variabelen meeneemt? En post een een PDF / website van een bron die bovengenoemde situaties {A, B, C} kwantificeert?

[..]
Het gaat om de basis van een economisch model. Daar kleine uitzonderingen op verzinnen voegt volgens mij niet zoveel toe.

quote:
Vrijhandel is theoretisch gezien inderdaad gunstig maar de EU is niet enkel vrijhandel. De EU Y = vrijhandel + protectionisme + jaarlijkse bijdragen. Je vergeet telkens de overige variabelen mee te nemen in je betoog.
Nee, dat vergeet ik zeker niet. Dat is onderdeel van het totaal.

[..]
quote:
Ik pleit niet voor alternatieve handelsbelemmeringen. Ik leg alternatieve opties op tafel en wil daar graag kwantitatieve modellen van zien voordat ik pas uberhaupt hierover conclusies ga trekken.
Je alternatieve opties zorgen in ieder geval voor nieuwe handelsbelemmeringen. Dat is immers de basis van die modellen.

quote:
Dat is wellicht wel het uitgangspunt van dergelijke vergelijkingen. Neem een berekening van het nrc:

"Next checkt: Europa kost 230 euro per persoon per jaar, maar levert 1.500 tot 2.000 euro op
D66-leider Alexander Pechtold in tv-programma Buitenhof"

Het levert een x aantal euro op ten op zicht van welke control situatie? Hoe weet Pechtold dat dit huidige EU-model de meeste welvaart voor Nederland oplevert? We hebben geen vergelijkingsmaterieel. Het is net zo'n dooddoener dat bank xi 0,5% rente oplevert en 0,02% aan bankkosten heeft. Stal jij je spaargeld dan bij bank xi of kies je voor de bank xij met de meest optimale spaarrente? Met andere woorden: parkeer jij je spaargeld zonder alle spaarrentes van alle banken (= alternatieve opties) te doorgronden?
Het was niet Pechtold die dit berekend heeft. Het achterliggende onderzoek is best redelijk solide.
pi_139299103
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 12:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat weet hij niet en dat stelt hij ook niet. Het EU model dat theoretisch de meeste welvaart voor Nederland oplevert is het model waarin Nederland de onbetwiste leider is van de EU en alle andere Lidstaten zijn onderworpen en in hun volledige BBP op de Nederlandse rekening storten.

Je kan begrijpen dat andere landen daar een aantal bezwaren tegen hebben en het meest ideale EU model voor Nederland dus niet te verwezenlijken is. Het is dan ook helemaal niet relevant om te proberen berekenen wat het gunstigst is voor Nederland. De kracht van de Unie is dat er een realistisch model gevonden is waar alle partijen in ieder geval beter van worden en Pechtold noemt ook het bedrag om dat te illustreren.
Daarom stel ik ook 3 modellen voor én een algemeen alternatief model:

XY = Algemeen alternatief model

Je moet weten welk model (A, B,C of XY) het meest gunstig voor de welvaart van de Nederlander is. Daarvan dienen we kwantitatieve doorrekeningen te hebben. Wellicht biedt model B of C meer welvaart en hangen we nu aan een suboptimaal model A vast? Of wellicht biedt model A de meest optimale welvaart en kunnen partijen als de SP, PVV en Artikel 50 die een model <>A aanhangen de prullenbak in?

Anders gezegd, als de volgende banken de volgende spaarrentes geven:
- Bank b1: 0,50% rente
- Bank b2: 0,30% rente
- Bank b3: 0,65% rente

Stort jij je geld dan ook lukraak op bank b1 en zou jij het goed vinden als jouw pensioenfonds jouw pensioenpremies in bank b1 zou stoppen? Of zou je een overzicht / doorrekening van alle banken willen hebben en vervolgens beslissen of bank b1 jou de meest optimale situatie biedt?

Oftewel, wat jij doet is statisch bij 1 model (model A, bank b1) staan, terwijl je eigenlijk continu je economische situatie moet maximaliseren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zienswijze op 27-04-2014 12:25:40 ]
pi_139299115
quote:

[..]

Alle partijen, ja joh?

Griekse bankiers hebben even zwaar geleden als Nederlandse vrachtwagenchauffeurs? De Spaanse jeugd doet het net zo goed als Benito Barroso en Augusto van Baalen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139299182
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 april 2014 20:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

Of als de opkomst bij verkiezingen keer op keer onder de 50% duikt?
In Nederland kwam in '09 zo'n 37% stemmen, in de hele EU lag het gemiddelde op 42%. Dat lijkt me voor een democratisch instituut zeer problematisch, hoe lang mogen ze nog doorgaan bij dergelijke cijfers?
Gemeentes ook maar opheffen dan?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_139299283
quote:
2s.gif Op zondag 27 april 2014 08:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat de vrijhandel binnen de EU veel vergaander is?
Bovendien zorgt het spill over effect er vanzelf voor dat steeds meer eenwording ontstaat. Begrijp dan ook niets van de verwijzingen naar de EEG door het anti eu kamp.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_139299301
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 12:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gemeentes ook maar opheffen dan?
Laten we beginnen met de provincies. Totaal overbodige bestuurslaag.
pi_139299323
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 12:29 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Bovendien zorgt het spill over effect er vanzelf voor dat steeds meer eenwording ontstaat. Begrijp dan ook niets van de verwijzingen naar de EEG door het anti eu kamp.
Oh, ik snap het wel. Iets van klok en klepel en daarmee een halve rechtvaardiging voor de onzin die gespuid wordt :)
pi_139299415
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat om de basis van een economisch model. Daar kleine uitzonderingen op verzinnen voegt volgens mij niet zoveel toe.
Je wilt dus een model toepassen dat niet dezelfde situatie beschrijft als de EU is? Knap van je.

Kleine uitzondering? Je hebt de kwantatieve cijers van de overige variabelen x3...xn niet bij de hand en je durft deze verzameling variabelen {x3...xn} dan al "klein" te noemen? Knap staaltje onderzoek weer van je. Ik dacht dat jij de man van de cijfers was maar dat blijkt wellicht het tegendeel te zijn. Ik weet deze cijfers ook niet dus ik pas er geen subjectief begrijp als "klein" of "groot" op.

quote:
Nee, dat vergeet ik zeker niet. Dat is onderdeel van het totaal.
Zie hierboven. Dus dan klopt je basis van het econmische model niet. Het economische model (wat jij aanhaalt) omvat enkel vrijhandel, terwijl de EU Y = Vrijhandel + protectionisme + jaarlijkse bijdragen. Enkel als protectionisme en jaarlijkse bijdrage 0 zouden zijn, dan zou je model van toepassing op de EU zijn.

quote:
Je alternatieve opties zorgen in ieder geval voor nieuwe handelsbelemmeringen. Dat is immers de basis van die modellen.
Dat zou onderzocht moeten worden in hoeverre derde landen bereid zijn FTA's met Nederland of met een kleiner handelsblok te sluiten. Deze bereidheid kwantificeer je en neem je mee in je eigen model. Evenals het wegvallen van de jaarlijkse bijdragen en minder protectionisme omdat het handelsblok homogener is geworden. Deze benoemde variabelen neem je dus ook mee in je model en dit laat je doorrekenen. Dan kan je pas conclusies trekken.

quote:
Het was niet Pechtold die dit berekend heeft. Het achterliggende onderzoek is best redelijk solide.
"Best redelijk solide"? Waarom kom je altijd met subjectieve begrippen aan en niet met cijfers? Weet jij welke variabelen ze (en of ze alle variabelen) in dat onderzoek hebben meegenomen?

Ik heb deze cijfers ook niet bij de hand dus daarom trek ik niet vroegtijdig conclusies. Ik wil eerst de cijfers van alle alternatieve modellen weten en vervolgens kan ik aan de hand van de cijfers conclusies trekken of de EU de Nederlandse welvaart het meest maximaliseert of niet.
pi_139299418
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Met meer Oost-Europese immigratie komen slechts individuele "beunhazen" (hardwerkend, en ik neem hen niets kwalijk, wel hun politieke vrindjes) en geen grotere organisaties met busjes enzo, waar makkelijk 20 man werkzaam kan zijn?
En jij denkt dat grote opdrachten naar dat soort organisaties gaan?:D
pi_139299530
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 12:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je wilt dus een model toepassen dat niet dezelfde situatie beschrijft als de EU is? Knap van je.
Die situatie zit er in de basis al uitstekend in.
quote:
Kleine uitzondering? Je hebt de kwantatieve cijers van de overige variabelen x3...xn niet bij de hand en je durft deze verzameling variabelen {x3...xn} dan al "klein" te noemen. Knap staaltje onderzoek weer van je. Ik dacht dat jij de man van de cijfers was maar dat blijkt wellicht het tegendeel te zijn. Ik weet deze cijfers ook niet dus ik pas er geen subjectief begrijp als "klein" of "groot" op.
Oh maar je stellingen zijn al direct subjectief. Dat is juist het punt. Je persoonlijke sentiment als basis gebruiken is niet zo praktisch.

quote:
[..]

Zie hierboven. Dus dan klopt je basis van het econmische model niet. Het economische model (wat jij aanhaalt) omvat enkel vrijhandel,
Nee dat is niet het geval.
quote:
terwijl de EU Y = Vrijhandel + protectionisme + jaarlijkse bijdragen. Enkel als protectionisme en jaarlijkse bijdrage 0 zouden zijn, dan zou je model van toepassing op de EU zijn.

[..]
Nee dus.
quote:
Dat zou onderzocht moeten worden in hoeverre derde landen bereid zijn FTA's met Nederland of met een kleiner handelsblok te sluiten. Deze bereidheid kwantificeer je en neem je mee in je eigen model. Evenals het wegvallen van de jaarlijkse bijdragen en minder protectionisme omdat het handelsblok homogener is geworden. Deze benoemde variabelen neem je dus ook mee in je model en dit laat je doorrekenen.
En je kan de uitkomst al raden, dit is zeer ongunstig voor Nederland. Immers dat is de basis van de economische theorie.
[..]
quote:
"Best redelijk solide"? Waarom kom je altijd met subjectieve begrippen aan en niet met cijfers? Sorry maar je lijkt nu net op een Wilders. :)
Die cijfers heb je daar beschikbaar. Lijkt me niet zo nuttig om een berekening uit zo'n onderzoek te copy pasten hier.
quote:
Ik heb deze cijfers ook niet bij de hand dus daarom trek ik niet vroegtijdig conclusies. Ik wil eerst de cijfers van alle alternatieve modellen weten en vervolgens kan ik aan de hand van de cijfers conclusies trekken of de EU de Nederlandse welvaart het meest maximaliseert of niet.
Oh maar van die drie modellen is de conclusie natuurlijk op voorhand al duidelijk. Prima om dat nog eens even na te rekenen natuurlijk maar je hoeft geen schokkende uitkomsten te verwachten.
pi_139299533
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 12:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

En jij denkt dat grote opdrachten naar dat soort organisaties gaan?:D
Nee, je hebt allerlei maten opdrachten voor allerlei maten bedrijven.

Het ging om uit uit de markt prijzen van een of andere FOK!ker.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139299562
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je wel. Want de afspraken die bij de EEG horen zijn heel anders dan de afspraken die bij de EU horen. Dat de oorsprong hetzelfde is is daarin niet van belang. Het verschil is er. En dus had je ten tijde van de EEG kunnen besluiten te stoppen met verdere integratie/harmonisatie.

[..]

Dat verschil is heel wezenlijk. :')
Wellicht moet je je eens verdiepen in het EEG verdrag. Of je eens verdiepen in de ideeën van Monnet. En ik herhaal het nog maar eens, het spill over effect.
Dan zul je zien dat jij geen EEG wilt..
pi_139299692
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 12:40 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wellicht moet je je eens verdiepen in het EEG verdrag. Of je eens verdiepen in de ideeën van Monnet. En ik herhaal het nog maar eens, het spill over effect.
Dan zul je zien dat jij geen EEG wilt..
Wellicht goed om waht nog even te quoten
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:15 schreef waht het volgende:

[..]

Verspil je energie nou niet, Papier wil het niet snappen.

Daarmee is alle verdere discussie zinloos.
pi_139299771
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 12:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, je hebt allerlei maten opdrachten voor allerlei maten bedrijven.

Het ging om uit uit de markt prijzen van een of andere FOK!ker.
Dat valt in de praktijk wel mee. En ja, ik kan het weten. Want ik woon wel in NL en heb vrienden die werkzaam zijn in sectoren waar ook Oost-Europeanen in actief zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 april 2014 @ 00:54:54 #273
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139329530
quote:

[..]

Alleen is dat bedrag volkomen uit de grote duim gezogen! ;)
https://decorrespondent.n(...)en/83648631-4a31841b
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139330660
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen is dat bedrag volkomen uit de grote duim gezogen! ;)
https://decorrespondent.n(...)en/83648631-4a31841b
Dat is niet wat Engelen concludeert! Hij geeft aan dat zo'n berekening grote onzekerheden kent. En dat is logisch en concludeert het CPB ook. Het gaat echter om de basis van het verhaal en dat klopt gewoon heel aardig.

Ook wel sneu dat hij vervolgens zijn eigen conclusie niet weet te onderbouwen...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2014 07:43:07 ]
pi_139330758
We zullen dan ook nooit weten hoe andere scenario's zouden zijn verlopen. Vergelijkingsmateriaal is er niet, enkel schattingen op basis van bepaalde aannames.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139331011
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 07:54 schreef waht het volgende:
We zullen dan ook nooit weten hoe andere scenario's zouden zijn verlopen. Vergelijkingsmateriaal is er niet, enkel schattingen op basis van bepaalde aannames.
En zoals Engelen aangeeft zijn de aangehaalde berekeningen vermoedelijk de best beschikbare. Alleen zitten er onzekerheden in, wat mij logisch lijkt :).
  maandag 28 april 2014 @ 21:36:25 #277
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139354968
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is niet wat Engelen concludeert! Hij geeft aan dat zo'n berekening grote onzekerheden kent.
Dat zal iedereen die dit leest wel begrijpen. Als politici doodleuk bewerken dat de Nederlander X Euro per jaar extra krijgt terwijl het eigenlijk een gok in het luchtledige is gezien de vele onzekerheden en de grootte van de onzekerheden dan vind ik het toch behoorlijk uit de duim gezogen. Jij kent zeker wel die artikeltjes over de kosten-batenanalyse van het roken? Dat lijkt mij nog kinderspel in vergelijking met de kosten/baten berekenen van de EU (niet dat het gemakkelijk is, integendeel) en daar worden de heren het ook niet over eens. Het zou de politici sieren als ze het wat beter zouden kaderen, niet alles hoeft in Jip- en Janneketaal te worden uitgelegd aan het volk. ;)
#NoDAPL
pi_139370616
TT kan eigenlijk wel veranderd worden! :D
  woensdag 30 april 2014 @ 12:34:22 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139408167
Bram_van_Loon, deze al gelezen?

quote:
quote:
De EU is met 28 landen zo groot geworden, dat er ook grote verschillen zijn tussen landen. Die belemmeren de slagvaardigheid van de unie. Het CDA wil daarom dat binnen de EU lidstaten met een vergelijkbare economische ontwikkeling een voortrekkersrol gaan vervullen in een zogeheten kerngroep. 'Dit doorbreekt de neerwaartse spiraal dat de slagvaardigheid van de EU wordt bepaald door de zwakste schakel. Ook in het wielrennen gaat het hele peloton harder werken als er een paar renners vooruit zijn gereden', aldus lijsttrekker Esther de Lange.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139435666
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bram_van_Loon, deze al gelezen?

[..]

[..]

Ik had dat nog niet gelezen/gehoord. Blijkbaar beginnen ook politici van centrumpartijen in te zien dat de huidige EU teveel leden heeft en te grote verschillen heeft tussen de leden voor het gekozen systeem. Misschien worden de geesten ook nog wel rijp voor een opsplitsing van de EU in 2 of 3 delen.
#NoDAPL
pi_139444021

donderdag 1 mei 2014 @ 10:01:25 #282
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444257
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze toch echt wel democratisch gekozen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_139444278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze toch echt wel democratisch gekozen.
Je weet erg weinig van de EU??

Hoe kan je dat nou zeggen?

donderdag 1 mei 2014 @ 10:06:50 #284
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444380
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je weet erg weinig van de EU??

Hoe kan je dat nou zeggen?
Ik wil maar zeggen, je poster geeft zelf al aan dat als het volk op iets anders stemt deze "dictatuur" gewoon verdwijnt. Ik zie niet in wat daar niet-democratisch/dictatoriaal aan is.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:09:23 #285
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444446
Of je mag ze gewoon niet, en daarom zijn het dictators. Ook mogelijk.
pi_139444771
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:09 schreef Euribob het volgende:
Of je mag ze gewoon niet, en daarom zijn het dictators. Ook mogelijk.
-nee- Benito "iedereen die om opheldering vraagt over mijn 2000 [!] euro dagelijkse onkosten is een demagoog [?]" Barroso en Markus "we moeten anti-EU-groepen vervolgen" Schulz.

Ik mag ze niet, omdat het dictators zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door timmmmm op 01-05-2014 10:36:24 ]

donderdag 1 mei 2014 @ 10:27:53 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444856
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Guy "Auschwitz" Verhoffstadt, Benito "iedereen die om opheldering vraagt over mijn 2000 [!] euro dagelijkse onkosten is een demagoog [?]" Barroso en Markus "we moeten anti-EU-groepen vervolgen" Schulz.

Ik mag ze niet, omdat het dictators zijn.
Dus als politici corrupt zijn of hun taak niet goed uitvoeren zijn het dictators? Mooie conclusie wel.
En je lult er omheen, maar dat mag geen verrassing heten. Het feit dat het volk deze "dictators" naar huis kan sturen bij de eerstvolgende verkiezingen maakt ze al geen dictators meer.
pi_139444878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:27 schreef Euribob het volgende:
Het feit dat het volk deze "dictators" naar huis kan sturen bij de eerstvolgende verkiezingen maakt ze al geen dictators meer.
Is dat zo, kun je dat "feit" misschien ophelderen?

donderdag 1 mei 2014 @ 10:30:00 #289
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444917
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo, kun je dat "feit" misschien ophelderen?
Als op 22/25 mei iedereen op de partij Wiplala-vrij stemt dan zitten jouw "dictators" niet meer in het EP.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:31:27 #290
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139444961
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Maar leg mij dan eens uit, hoe kun je van dictators spreken en tegelijkertijd het volk oproepen te gaan stemmen? Dan ben je toch niet helemaal lekker?
pi_139444966
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als op 22/25 mei iedereen op de partij Wiplala-vrij stemt dan zitten jouw "dictators" niet meer in het EP.
Barroso zit niet in het EP, dus het klopt daar al niet.

Een stem op een anti-EU-partij is ons enige legale middel tegen die ratten. Wil niet zeggen dat ze in juni afgezet zijn. Helaas, dat wel.

pi_139444989
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:31 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar leg mij dan eens uit, hoe kun je van dictators spreken en tegelijkertijd het volk oproepen te gaan stemmen? Dan ben je toch niet helemaal lekker?
Ah want Chavez was ook geen dictator volgens jou. Eerlijke verkiezingen, uh-huh.

Deze juntaleden zijn nog veel venijniger dan de dode bloedhond.

pi_139445015
quote:
13s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo hey, ga je lekker? Verhofstadt aan de jodenvervolging koppelen :N

Wat een enorme eikel ben je toch ook.
Ik vind het allemaal ook wel erg ver gaan, de manier waarop die EU-politici hier worden afgeschilderd. Wat er fout gaat in de EU ligt volgens mij niet zozeer bij die personen, maar is veel meer een kwestie van een verkeerde structuur. De huidige opzet van de EU deugt niet. De verkiezingen op 22 mei zijn ook niet daadwerkelijk Europese Verkiezingen. We bepalen slechts hoe de 25 Nederlandse zetels worden ingevuld.

Ik heb eerst overwogen om überhaupt niet meer te stemmen, maar dan gaat mijn stem naar de grootste. Dat is óf de PVV óf de doorgeslagen eurofiele D66. Ik moet er niet aan denken. In de stemwijzer kwam de PvdA bij mij op 1, maar die heeft er in Europa een puinhoop van gemaakt, met ruziënde EU-parlementariërs.

Ik stem daarom op de partij die op 2 kwam bij mij: de Liberaal Democraten (LibDem). Die partij haalt met geen mogelijkheid een zetel, maar dat boeit me niet. Liever als kiezer een signaal afgeven en de gevestigde partijen links laten liggen, dan thuisblijven en - dus - instemmen met het feit dat bestaande partijen verder kunnen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:34:11 #294
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139445033
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Barroso zit niet in het EP, dus het klopt daar al niet.

Een stem op een anti-EU-partij is ons enige legale middel tegen die ratten. Wil niet zeggen dat ze in juni afgezet zijn. Helaas, dat wel.
Guy Verhofstad en Martin Schultz kun je er wel gewoon uit stemmen. Maar dat wil je natuurlijk niet horen, want dat zou afbreuk doen aan dat simpele wereldbeeld van je.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:34:54 #295
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139445056
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah want Chavez was ook geen dictator volgens jou. Eerlijke verkiezingen, uh-huh.

Deze juntaleden zijn nog veel venijniger dan de dode bloedhond.
De EP-verkiezingen corrupt? Die hoor ik voor het eerst, heb je een linkje?
pi_139445162
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:34 schreef Euribob het volgende:

[..]

Guy Verhofstad en Martin Schultz kun je er wel gewoon uit stemmen. Maar dat wil je natuurlijk niet horen, want dat zou afbreuk doen aan dat simpele wereldbeeld van je.
Nee, dat kan niet, want ik ben noch Belg, noch Duitser. Tot zover de "eenwording" :')

pi_139445168
Bovendien heb ik 1/350.000.000e stem, en die mag niet eens op hun zijn. Ik wilde zo graag op die prachtige Guy stemmen.

donderdag 1 mei 2014 @ 10:39:51 #298
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139445173
Ja.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:44:56 #299
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139445300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:34 schreef Euribob het volgende:

[..]
Martin Schultz
Die gare fascist. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139445372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die gare fascist. :')
Hans "vuistje" van Baalen is gewoon een oud-fascist, maar omdat ie voor de EU is, staan "linksen" als du_ke, remlof en Euribob er ineens bij te zwaaien, die VVD'er.

Snap jij het nog?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')