En zoals Engelen aangeeft zijn de aangehaalde berekeningen vermoedelijk de best beschikbare. Alleen zitten er onzekerheden in, wat mij logisch lijktquote:Op maandag 28 april 2014 07:54 schreef waht het volgende:
We zullen dan ook nooit weten hoe andere scenario's zouden zijn verlopen. Vergelijkingsmateriaal is er niet, enkel schattingen op basis van bepaalde aannames.
Dat zal iedereen die dit leest wel begrijpen. Als politici doodleuk bewerken dat de Nederlander X Euro per jaar extra krijgt terwijl het eigenlijk een gok in het luchtledige is gezien de vele onzekerheden en de grootte van de onzekerheden dan vind ik het toch behoorlijk uit de duim gezogen. Jij kent zeker wel die artikeltjes over de kosten-batenanalyse van het roken? Dat lijkt mij nog kinderspel in vergelijking met de kosten/baten berekenen van de EU (niet dat het gemakkelijk is, integendeel) en daar worden de heren het ook niet over eens. Het zou de politici sieren als ze het wat beter zouden kaderen, niet alles hoeft in Jip- en Janneketaal te worden uitgelegd aan het volk.quote:Op maandag 28 april 2014 07:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is niet wat Engelen concludeert! Hij geeft aan dat zo'n berekening grote onzekerheden kent.
quote:
quote:De EU is met 28 landen zo groot geworden, dat er ook grote verschillen zijn tussen landen. Die belemmeren de slagvaardigheid van de unie. Het CDA wil daarom dat binnen de EU lidstaten met een vergelijkbare economische ontwikkeling een voortrekkersrol gaan vervullen in een zogeheten kerngroep. 'Dit doorbreekt de neerwaartse spiraal dat de slagvaardigheid van de EU wordt bepaald door de zwakste schakel. Ook in het wielrennen gaat het hele peloton harder werken als er een paar renners vooruit zijn gereden', aldus lijsttrekker Esther de Lange.
Ik had dat nog niet gelezen/gehoord. Blijkbaar beginnen ook politici van centrumpartijen in te zien dat de huidige EU teveel leden heeft en te grote verschillen heeft tussen de leden voor het gekozen systeem. Misschien worden de geesten ook nog wel rijp voor een opsplitsing van de EU in 2 of 3 delen.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bram_van_Loon, deze al gelezen?
[..]
[..]
Volgens mij zijn ze toch echt wel democratisch gekozen.quote:
Je weet erg weinig van de EU??quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze toch echt wel democratisch gekozen.
Ik wil maar zeggen, je poster geeft zelf al aan dat als het volk op iets anders stemt deze "dictatuur" gewoon verdwijnt. Ik zie niet in wat daar niet-democratisch/dictatoriaal aan is.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je weet erg weinig van de EU??
Hoe kan je dat nou zeggen?
-nee- Benito "iedereen die om opheldering vraagt over mijn 2000 [!] euro dagelijkse onkosten is een demagoog [?]" Barroso en Markus "we moeten anti-EU-groepen vervolgen" Schulz.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:09 schreef Euribob het volgende:
Of je mag ze gewoon niet, en daarom zijn het dictators. Ook mogelijk.
Dus als politici corrupt zijn of hun taak niet goed uitvoeren zijn het dictators? Mooie conclusie wel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Guy "Auschwitz" Verhoffstadt, Benito "iedereen die om opheldering vraagt over mijn 2000 [!] euro dagelijkse onkosten is een demagoog [?]" Barroso en Markus "we moeten anti-EU-groepen vervolgen" Schulz.
Ik mag ze niet, omdat het dictators zijn.
Is dat zo, kun je dat "feit" misschien ophelderen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:27 schreef Euribob het volgende:
Het feit dat het volk deze "dictators" naar huis kan sturen bij de eerstvolgende verkiezingen maakt ze al geen dictators meer.
Als op 22/25 mei iedereen op de partij Wiplala-vrij stemt dan zitten jouw "dictators" niet meer in het EP.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat zo, kun je dat "feit" misschien ophelderen?
Maar leg mij dan eens uit, hoe kun je van dictators spreken en tegelijkertijd het volk oproepen te gaan stemmen? Dan ben je toch niet helemaal lekker?quote:
Barroso zit niet in het EP, dus het klopt daar al niet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als op 22/25 mei iedereen op de partij Wiplala-vrij stemt dan zitten jouw "dictators" niet meer in het EP.
Ah want Chavez was ook geen dictator volgens jou. Eerlijke verkiezingen, uh-huh.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar leg mij dan eens uit, hoe kun je van dictators spreken en tegelijkertijd het volk oproepen te gaan stemmen? Dan ben je toch niet helemaal lekker?
Ik vind het allemaal ook wel erg ver gaan, de manier waarop die EU-politici hier worden afgeschilderd. Wat er fout gaat in de EU ligt volgens mij niet zozeer bij die personen, maar is veel meer een kwestie van een verkeerde structuur. De huidige opzet van de EU deugt niet. De verkiezingen op 22 mei zijn ook niet daadwerkelijk Europese Verkiezingen. We bepalen slechts hoe de 25 Nederlandse zetels worden ingevuld.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo hey, ga je lekker? Verhofstadt aan de jodenvervolging koppelen
Wat een enorme eikel ben je toch ook.
Guy Verhofstad en Martin Schultz kun je er wel gewoon uit stemmen. Maar dat wil je natuurlijk niet horen, want dat zou afbreuk doen aan dat simpele wereldbeeld van je.quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Barroso zit niet in het EP, dus het klopt daar al niet.
Een stem op een anti-EU-partij is ons enige legale middel tegen die ratten. Wil niet zeggen dat ze in juni afgezet zijn. Helaas, dat wel.
De EP-verkiezingen corrupt? Die hoor ik voor het eerst, heb je een linkje?quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah want Chavez was ook geen dictator volgens jou. Eerlijke verkiezingen, uh-huh.
Deze juntaleden zijn nog veel venijniger dan de dode bloedhond.
Nee, dat kan niet, want ik ben noch Belg, noch Duitser. Tot zover de "eenwording"quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Guy Verhofstad en Martin Schultz kun je er wel gewoon uit stemmen. Maar dat wil je natuurlijk niet horen, want dat zou afbreuk doen aan dat simpele wereldbeeld van je.
Die gare fascist.quote:
Hans "vuistje" van Baalen is gewoon een oud-fascist, maar omdat ie voor de EU is, staan "linksen" als du_ke, remlof en Euribob er ineens bij te zwaaien, die VVD'er.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |