Dit is wel het idee van 5km ja. Na 2,5-3km ga je helemaal kapot. Bij een goede dag kun je door die pijn heenlopen en het tempo vasthouden en bij een slechte dag niet.quote:Op zondag 20 april 2014 12:52 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Niet vies zijn van een beetje sterven, pijn verbijten etc etc. Inderdaad gewoon een paar lopen dat je weet wat je ongeveer kan. Daar een tijd iets onder nemen en dan kijken hoelang je dat tempo kan volhouden.

) om een rondje uit te zetten voor de paasdagen bij m'n ouders. Uitgezette route was bijna 8km; afhankelijk van hoe het ging zou ik 0,5-1,5km wandelen aan het eind.
 ) om een rondje uit te zetten voor de paasdagen bij m'n ouders. Uitgezette route was bijna 8km; afhankelijk van hoe het ging zou ik 0,5-1,5km wandelen aan het eind. Op dit stuk regelmatig overwogen om bij het eerstvolgende dorp rechtsaf te slaan en huiswaarts te keren; zonodig wandelend. Maar ja, iets met door willen zetten en weten dat het warm genoeg is om desnoods 4km te kunnen wandelen. Dus ik zette door, over een übersmal paadje en dito bruggetje (moest hier even aan Swets denken).
 Op dit stuk regelmatig overwogen om bij het eerstvolgende dorp rechtsaf te slaan en huiswaarts te keren; zonodig wandelend. Maar ja, iets met door willen zetten en weten dat het warm genoeg is om desnoods 4km te kunnen wandelen. Dus ik zette door, over een übersmal paadje en dito bruggetje (moest hier even aan Swets denken). (eager to please, ben snel geneigd te hard te lopen bij hem), maar het trekkende gevoel in m'n kuiten weerhield me ervan sneller te lopen dan verstandig was.
 (eager to please, ben snel geneigd te hard te lopen bij hem), maar het trekkende gevoel in m'n kuiten weerhield me ervan sneller te lopen dan verstandig was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥

Morgen herkansing, anders ga ik boos zitten wezen op de wereld.
 Morgen herkansing, anders ga ik boos zitten wezen op de wereld.  

Vroeger toen ik als klein Swetsje op de basisschool zat heb ik veel aan schoolschaak toernooien meegedaan. Zelfs Nederlands kampioen geweest. En wij waren toentertijd het enige schoolschaak team dat ook met clubkampioenschappen mee mocht doen.
 Vroeger toen ik als klein Swetsje op de basisschool zat heb ik veel aan schoolschaak toernooien meegedaan. Zelfs Nederlands kampioen geweest. En wij waren toentertijd het enige schoolschaak team dat ook met clubkampioenschappen mee mocht doen.

Waar ik voor train? Een vlekkeloze HM lopen met nog meer basis.quote:Op zondag 20 april 2014 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooi verslag Zwabber!
Waar train je precies voor Mossel? Ik merkte wel dat als je vaker die 21 loopt dat je hem dan uiteindelijk wel eenvoudig loopt. Beetje taperen voor een HM en dan komt je PR in zicht
En Corniel, schakenVroeger toen ik als klein Swetsje op de basisschool zat heb ik veel aan schoolschaak toernooien meegedaan. Zelfs Nederlands kampioen geweest. En wij waren toentertijd het enige schoolschaak team dat ook met clubkampioenschappen mee mocht doen.

Dikke vette like! /woordgrapjequote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is echt de laatste keer dat ik ga bluffen hoor
[ afbeelding ]

Jwe hebt de afstand ondertussen wel aardig in de benen zitten. Je loopt tegenwoordig in training wel makkelijk 15+ toch?quote:Op zondag 20 april 2014 13:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Waar ik voor train? Een vlekkeloze HM lopen met nog meer basis.

quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Net terug van de Delftse Houtloop.
Het was gezellig. In allerijl voor Corniel hardloopkleding geregeld, want die wilde toch nog op het allerlaatst meedoen. Wel aan de 5 km, dus ik zou hem niet meer zien omdat ik de 10 km wilde lopen met pijll.
Het beeld was compleet. Prachtig weer en G.R was er ook.
Mijn plan was om een gemakkelijke sub55 te lopen, dus ik wilde weg tussen 5:30 en 5:40. Pijll wilde sneller weg, want wilde precies 55:00 lopen met km-tijden van 5:30.
In het begin gingen we gelijk op, maar na een kilometer of 3 gebeurde er iets geks: ik liep op hem uit. Ik kan nu wel verklappen dat dat helemaal niet prettig is. A) het is onwennig en B) ik heb nu de hele race in angst gezeten dat hij me op het allerlaatst zou gaan inhalen. Ik heb continu schichtig achterom zitten kijken.
Ik kreeg het na 2,5 km overigens al zwaar. Het was warm en vooral veel te zonnig (ik kan slecht tegen zonlicht) voor mij. Mijn poten werden al snel zwaar. Diverse malen heb ik willen opgeven, maar toen moest ik even denken aan de discussie over "doorzettingsvermogen" van gisteren. Ik wilde me hier nog wel kunnen vertonen natuurlijk.
Onderweg was er een ranke dame die een paar meters voor me liep en plat op d'r bakkes ging op het beruchte steile heuveltje. Toen ben ik wel een paar secondes gestopt om te vragen of het ging en of ik kon helpen. Maar dat was niet nodig zei ze, ik kon gewoon doorlopen. Kortom, ze vond me eng.
Enfin, uiteindelijk liep ik 54:44 en dat was volgens plan. Toegegeven, het is eerder 9,9 km dan 10 km. Dus eigenlijk zat ik net boven de 55 minuten. Dat is akelig, maar er is gelukkig ook nog honger in de wereld om dit nog een beetje te kunnen relativeren.Wat ik daaraan toe te voegen heb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn enkel heeft het goed gehouden, maar mijn vorm was niet goed. Tot 4,5km kon ik heel constant lopen op 5:30/km, maar daarna moest ik gas terugnemen. Uiteindelijk 56:15 gelopen. Dat is geen goede tijd, maar ik moet het er maar mee doen.
Ik zag Zwabber bijna de hele race voor mij lopen. Een apart gevoel. Maar ik gun hem die overwinning wel. Zwabbers langzame wedstrijden zijn sneller dan mijn langzame wedstrijden. En dat is niet erg zolang zijn snelle wedstrijden maar langzamer zijn dan die van mij.
Mooi parcours, trouwens. 10km (nou ja, bijna dan) op een vakkundige wijze opgevouwen en in een recreatiegebied van 2 vierkante km gepropt.

Leuk gedaan, maar zeker nog knapper dat je dit bereikt hebt en een voorbeeld voor velen.quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

quote:Op zondag 20 april 2014 13:14 schreef Yuki het volgende:
Kolere, wat een wind!
Afgelopen vrijdag wat gepuzzeld met afstandmeten.nl (sorry Gup!) om een rondje uit te zetten voor de paasdagen bij m'n ouders. Uitgezette route was bijna 8km; afhankelijk van hoe het ging zou ik 0,5-1,5km wandelen aan het eind.
Al na 300 meter kreeg ik een flinke bak wind voor de kiezen. Dankzij het zonnetje was het niet koud, dus ik zette vrolijk door.
Echt van harte ging het niet... Kuiten voelden vanmorgen al wat "kort" en in de eerste km's trokken ze ook nogal. Echt pijn kon ik het niet noemen, maar donderdag liep ik een stuk aangenamer.
Langs het kanaal wind schuin in de rug (warm!) en na een km of 3 draaide ik echt de polder in. Lammetjes!!Op dit stuk regelmatig overwogen om bij het eerstvolgende dorp rechtsaf te slaan en huiswaarts te keren; zonodig wandelend. Maar ja, iets met door willen zetten en weten dat het warm genoeg is om desnoods 4km te kunnen wandelen. Dus ik zette door, over een übersmal paadje en dito bruggetje (moest hier even aan Swets denken).
Op dit stuk kwam ik m'n vader tegen, die omdraaide en met me meeliep. Wilde ik eigenlijk niet(eager to please, ben snel geneigd te hard te lopen bij hem), maar het trekkende gevoel in m'n kuiten weerhield me ervan sneller te lopen dan verstandig was.
Rechtsaf en whoah! Megabak wind!! Was lekker afkoelen, maar wel flink werken.
Al slingerend door de polder kwamen we al snel in de buurt van het ouderlijk huis. Horloge stond inmiddels op 7km, dus ik was bijna bij m'n beoogde doel. En guess what... Ineens liep ik lekker; het gevoel dat m'n kuitspieren te kort zijn was weg
Doorgelopen tot 8km en toen nog een kleine km uitgewandeld. M'n vader vond dit overdreven lang, maar ik denk dat ik er baat bij heb.
Tl;dr versie: mooi weer met harde wind, lammetjes in de wei, stramme kuiten tot vlak voor het eind en voor mijn doen behoorlijk vlak gelopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh, ik had in Google Maps een rondje uitgetekend, loop ik onderweg nog verkeerdmaar goed, woensdag de goede route nog maar eens proberen. Hopelijk is het dan ook wat minder warm
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*

Twee geweldige prestaties!quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

Zit er aan te denken om het volgende week nog een keer te proberen tijdens de laatste bosloopcompetitie in Harderwijk. Jij nog interesse om mee te lopen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:52 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Niet vies zijn van een beetje sterven, pijn verbijten etc etc. Inderdaad gewoon een paar lopen dat je weet wat je ongeveer kan. Daar een tijd iets onder nemen en dan kijken hoelang je dat tempo kan volhouden.

quote:Op zondag 20 april 2014 13:14 schreef Yuki het volgende:
Kolere, wat een wind!
Afgelopen vrijdag wat gepuzzeld met afstandmeten.nl (sorry Gup!) om een rondje uit te zetten voor de paasdagen bij m'n ouders. Uitgezette route was bijna 8km; afhankelijk van hoe het ging zou ik 0,5-1,5km wandelen aan het eind.
Al na 300 meter kreeg ik een flinke bak wind voor de kiezen. Dankzij het zonnetje was het niet koud, dus ik zette vrolijk door.
Echt van harte ging het niet... Kuiten voelden vanmorgen al wat "kort" en in de eerste km's trokken ze ook nogal. Echt pijn kon ik het niet noemen, maar donderdag liep ik een stuk aangenamer.
Langs het kanaal wind schuin in de rug (warm!) en na een km of 3 draaide ik echt de polder in. Lammetjes!!Op dit stuk regelmatig overwogen om bij het eerstvolgende dorp rechtsaf te slaan en huiswaarts te keren; zonodig wandelend. Maar ja, iets met door willen zetten en weten dat het warm genoeg is om desnoods 4km te kunnen wandelen. Dus ik zette door, over een übersmal paadje en dito bruggetje (moest hier even aan Swets denken).
Op dit stuk kwam ik m'n vader tegen, die omdraaide en met me meeliep. Wilde ik eigenlijk niet(eager to please, ben snel geneigd te hard te lopen bij hem), maar het trekkende gevoel in m'n kuiten weerhield me ervan sneller te lopen dan verstandig was.
Rechtsaf en whoah! Megabak wind!! Was lekker afkoelen, maar wel flink werken.
Al slingerend door de polder kwamen we al snel in de buurt van het ouderlijk huis. Horloge stond inmiddels op 7km, dus ik was bijna bij m'n beoogde doel. En guess what... Ineens liep ik lekker; het gevoel dat m'n kuitspieren te kort zijn was weg
Doorgelopen tot 8km en toen nog een kleine km uitgewandeld. M'n vader vond dit overdreven lang, maar ik denk dat ik er baat bij heb.
Tl;dr versie: mooi weer met harde wind, lammetjes in de wei, stramme kuiten tot vlak voor het eind en voor mijn doen behoorlijk vlak gelopen!Zijn wij nog geen vriendjes op Endomondo Yuki? Ik kan je route niet zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wauw Swets.quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
 Bluf maar raak hoor, het is je goed recht.
 Bluf maar raak hoor, het is je goed recht.

Ik moet er ook maar eens aan gaan geloven dat ik water mee ga nemen. Ik loop het liefst met niks, alleen mijn Polar om en een huissleutel in mijn kontzak.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef Xilantof het volgende:
Wat een hitte! Ik was blij dat ik na 12 km een waterpunt tegen kwam in de duinen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Heb je helemaal gelijk in! 15 juni wil ik een hele goede HM lopen. En dus wil ik nog meer meters in de benen. Meer ervaring. Meer overtuiging. Meer kracht. En een beter gelopen race.quote:Op zondag 20 april 2014 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jwe hebt de afstand ondertussen wel aardig in de benen zitten. Je loopt tegenwoordig in training wel makkelijk 15+ toch?

Loop in de maand mei 2 HM's op slentertempo in LDL's en ik ben er van overtuigt dat je minuten van je PR afloopt.quote:Op zondag 20 april 2014 14:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in! 15 juni wil ik een hele goede HM lopen. En dus wil ik nog meer meters in de benen. Meer ervaring. Meer overtuiging. Meer kracht. En een beter gelopen race.

Waarschijnlijk ben ook net het snelste deel afgevallen.quote:Op zondag 20 april 2014 14:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Swets is gewoon een hele Keniaan afgevallen

bedankt
 bedankt  

Hmm dat kan misschien wel ja, 5k voluit moet wel kunnen een week voor de KvS denk ik. Misschien dat ik nog wel een PR kan lopenquote:Op zondag 20 april 2014 13:52 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Zit er aan te denken om het volgende week nog een keer te proberen tijdens de laatste bosloopcompetitie in Harderwijk. Jij nog interesse om mee te lopen?

de planning is op 3 mei een HM als LDL te doen ja. Een week later heb ik een wedstrijd van 10km die ik op snelheid wil doen. De week erna weet ik nog niet wat ik precies wil. De week daarna heb ik hier de Vestingloop van 15km en daar wil ik wel vlot lopen, maar heb ik geen pr in gedachten. En dan heb ik nog drie weken.quote:Op zondag 20 april 2014 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Loop in de maand mei 2 HM's op slentertempo in LDL's en ik ben er van overtuigt dat je minuten van je PR afloopt.

2 weken ervoor nog een HM op schijttempo misschien. Verder lijkt het me een prima voorbereiding.quote:Op zondag 20 april 2014 14:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
de planning is op 3 mei een HM als LDL te doen ja. Een week later heb ik een wedstrijd van 10km die ik op snelheid wil doen. De week erna weet ik nog niet wat ik precies wil. De week daarna heb ik hier de Vestingloop van 15km en daar wil ik wel vlot lopen, maar heb ik geen pr in gedachten. En dan heb ik nog drie weken.

Je kunt makkelijk richting de 2 uur, me dunkt.quote:Op zondag 20 april 2014 14:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
de planning is op 3 mei een HM als LDL te doen ja. Een week later heb ik een wedstrijd van 10km die ik op snelheid wil doen. De week erna weet ik nog niet wat ik precies wil. De week daarna heb ik hier de Vestingloop van 15km en daar wil ik wel vlot lopen, maar heb ik geen pr in gedachten. En dan heb ik nog drie weken.

Jij gaat lekkerquote:Op zondag 20 april 2014 14:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]

Dat lijkt mij heel erg optimistisch. Ik wil nu eerst vooral een goeie HM lopen. En ja, sneller dan in Den Haag, maar ik wil vooral netjes opbouwen. En als dat goed gaat... Wie weet.quote:Op zondag 20 april 2014 14:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Je kunt makkelijk richting de 2 uur, me dunkt.

Gelet op de bruggenloop van dit jaar denk ik dat je 2h:06m redelijk comfortabel moet kunnen lopen. Dik 8 minuten van je PR.quote:Op zondag 20 april 2014 14:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij heel erg optimistisch. Ik wil nu eerst vooral een goeie HM lopen. En ja, sneller dan in Den Haag, maar ik wil vooral netjes opbouwen. En als dat goed gaat... Wie weet.

Upload je bij Endomondo een gpx/tcx bestand of direct vanaf je horloge?quote:Op zondag 20 april 2014 15:04 schreef Quoi het volgende:
Endomondo-vraagje:
Ik ben weer eens mijn Garmin vergeten uit te zetten gister, dus er zit een km autoritje bij. Kan ik nu gewoon mijn afstand naar een km minder verzetten? Of cropt 'ie dan alle statistics in minder km's?

Zou kunnen. Geen idee. Ben ook echt niet bezig met een tijd. Relaxed en zonder moeite uitlopen binnen 2.15. Dan vind ik het allemaal prima.quote:Op zondag 20 april 2014 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op de bruggenloop van dit jaar denk ik dat je 2h:06m redelijk comfortabel moet kunnen lopen. Dik 8 minuten van je PR.

Direct vanaf horloge.quote:Op zondag 20 april 2014 15:22 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Upload je bij Endomondo een gpx/tcx bestand of direct vanaf je horloge?

Pas dacht ik er nog aan. Zo heb je tallen van die filmpjes en motivatieverhalen. En zo ben jij voor hier een motivatie voor sommigen!quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

Straks lekker gourmetten, goed laten zakken en dan een rondje hobbelen. Het wordt of 35 minuten, of 50 minuten, afhankelijk van hoe ik me tijdens het lopen voel.
 Straks lekker gourmetten, goed laten zakken en dan een rondje hobbelen. Het wordt of 35 minuten, of 50 minuten, afhankelijk van hoe ik me tijdens het lopen voel. Bijna 8 maanden geleden!
  Bijna 8 maanden geleden!  

Wow deze pic geeft me motivatie. respektquote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

Ga lopen.quote:Op zondag 20 april 2014 16:29 schreef PassThatShit het volgende:
Heeft iemand nog killer-tips voor mij?

Wat ga je precies lopen?quote:

Mag ik 'm inkoppen? Ah toe?quote:Op zondag 20 april 2014 16:29 schreef PassThatShit het volgende:
Heeft iemand nog killer-tips voor mij?

Ben d'r klaar voor!!
 Ben d'r klaar voor!! 

Komt vanzelf weer! Eerst lekker rustig herstellenquote:Op zondag 20 april 2014 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... heerlijk klein bescheiden 5KM rondje. Zonder pijn en heerlijk gelopen. Het lijf liet nog wel merken dat dit op proef was. Rechterknieholte voelde nog stram. Dus verstandig niet verder gegaan dan 5 hoewel ik enorm veel zin heb in een duurloopje van 10 tot 15.

Nope, voor mij een eivrij en meubelboulevard vrij Pasen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
en wat betreft de TT, Pasen had toch iets te maken met eieren en meubelboulevards??

Zelfs nog gezien vandaag!quote:Op zondag 20 april 2014 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je 't nou echt wilt combineren, kun je deze kopen
[ afbeelding ]

*Kuch* ik sta je wel bij hoor Swets...quote:Op zondag 20 april 2014 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... Yur is ook over naar de darkside. Straks moet ik als enige asfaltridder het fort bewaken.

maar max 4.75
  maar max 4.75

Ik zou het gewoon proberenquote:Op zondag 20 april 2014 17:51 schreef Fa-tum het volgende:
oh well, nog 5 weken te gaan.
zou het helpen als ik elke dag 50m meer loop?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |