Een rechtsstaat definieer ik als een staat met rechten die er zijn om ons te beschermen van anderen, maar ook van machthebbers. Als ik spreek over de fundamenten van onze rechtsstaat dan denk ik aan de kernwaarden waar onze rechtsstaat op berust. Dan denk ik bijvoorbeeld aan onze grondrechten en 'innocent until proven guilty' .quote:Op zondag 20 april 2014 23:43 schreef El_Matador het volgende:
Robin, de eerste vraag is: "wat is 'de' rechtsstaat"?
Tweede vraag: "waarom is wat nu onder "rechtsstaat" valt, 'goed'? Waarom zou je het recht van een bepaald moment moeten volgen?
Geen concreet voorbeeld dus, maar juist een eerste discussie om de begrippen van jouw kant helder te hebben.
Ok dank je. Het laatste punt klinkt mooi in theorie maar is al weinig waard meer in Nederland, dat weet je?quote:Op maandag 21 april 2014 09:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een rechtsstaat definieer ik als een staat met rechten die er zijn om ons te beschermen van anderen, maar ook van machthebbers. Als ik spreek over de fundamenten van onze rechtsstaat dan denk ik aan de kernwaarden waar onze rechtsstaat op berust. Dan denk ik bijvoorbeeld aan onze grondrechten en 'innocent until proven guilty' .
Onze huidige rechtsstaat is goed omdat het ons beschermt tegen willekeur en misbruik van de overheid. Als je alleen al kijkt naar hoeveel onschuldige mensen alsnog in de cel terecht zijn gekomen, dat zou je nog verbazen. Stel dat je verplicht wordt mee te werken aan je eigen proces, dan maakt dat de weg vrij voor totalitaire toestanden en een inbreuk op je privacy. Zolang je niets doet als burger zou je je ook niet angstig hoeven voelen.
De scheiden der machten vind ik ook erg belangrijk. De uitvoerende macht, rechterlijke macht en de wetgevende macht moeten zoveel mogelijk worden gescheiden. Dit om misbruik van een van de partijen te voorkomen. Je wilt bijvoorbeeld niet dat de politie zelf de strafmaat gaat bepalen voor daders, omdat dit de weg vrij zet naar misbruik hiervan.
Minimumstraffen zijn een drama idd. In de VS een groot probleem waardoor mensen met 5 gram wiet op zak jaren de cel in gaan.quote:Op maandag 21 april 2014 09:59 schreef robin007bond het volgende:
Nog een goed voorbeeld vind ik de plannen van de VVD en PVV voor minimumstraffen. De wetgevende macht beperkt de rechterlijke macht in zijn vrijheid om op maat te straffen.
Strenger straffen werkt namelijk niet altijd, dus het kan goed zijn dat het niet houden aan een dergelijke minimumstraf beter is voor de samenleving.
http://www.rijksoverheid.(...)ar-tweede-kamer.html
Hier werd dus al een wetsvoorstel voor ingediend door Opstelten en Teeven. De Raad van State heeft er een mooi advies over uitgebracht.
http://www.rijksoverheid.(...)minimumstraffen.html
Hier nog meer documenten te vinden over het desbetreffende wetsvoorstel.
http://www.rijksoverheid.(...)ar-tweede-kamer.html
Het is jammer dat ik niet kan vinden of het wetsvoorstel is geaccepteerd of niet. Dat mis ik wel bij de sites van de rijksoverheid. Een overzicht van ieder wetsvoorstel en gewoon een simpel vinkje met "Goedgekeurd" of "Afgekeurd". Het liefst nog een overzicht van partijen die voor of tegen hebben gestemd. Als zoiets al bestaat dan hou ik me van harte aanbevolen.
Ja, dat laatste werkt ook verwarrend. Je kan beter kijken op de website van de EK:quote:Op maandag 21 april 2014 09:59 schreef robin007bond het volgende:
Nog een goed voorbeeld vind ik de plannen van de VVD en PVV voor minimumstraffen. De wetgevende macht beperkt de rechterlijke macht in zijn vrijheid om op maat te straffen.
Strenger straffen werkt namelijk niet altijd, dus het kan goed zijn dat het niet houden aan een dergelijke minimumstraf beter is voor de samenleving.
http://www.rijksoverheid.(...)ar-tweede-kamer.html
Hier werd dus al een wetsvoorstel voor ingediend door Opstelten en Teeven. De Raad van State heeft er een mooi advies over uitgebracht.
http://www.rijksoverheid.(...)minimumstraffen.html
Hier nog meer documenten te vinden over het desbetreffende wetsvoorstel.
http://www.rijksoverheid.(...)ar-tweede-kamer.html
Het is jammer dat ik niet kan vinden of het wetsvoorstel is geaccepteerd of niet. Dat mis ik wel bij de sites van de rijksoverheid. Een overzicht van ieder wetsvoorstel en gewoon een simpel vinkje met "Goedgekeurd" of "Afgekeurd". Het liefst nog een overzicht van partijen die voor of tegen hebben gestemd. Als zoiets al bestaat dan hou ik me van harte aanbevolen.
Heel erg bedankt man.quote:Op maandag 21 april 2014 16:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat laatste werkt ook verwarrend. Je kan beter kijken op de website van de EK:
https://www.eerstekamer.n(...)minimumstraffen_voor
Daar staat dat vinkje wel vermeld (op ingetrokken). Als je geïnteresseerd bent in het grondrechtelijk aspect van een wetsvoorstel dan is de EK sowieso de place to be. In de Senaat wordt over het algemeen dat aspect uitgebreid gevoerd. De afdeling advisering van de Raad van State buigt zich er ook over en gaat daar op in.
Veel wetsvoorstellen kennen een uitgesproken politiek element. Pas als daar in de TK meer duidelijk over gegeven is (wat vindt de TK wel en niet wenselijk en wat wordt het voorstel concreet) kan je gaan kijken of er geen grondrechten geschonden worden. Dat is lastiger dan het lijkt omdat praktisch elk grondrecht een beperkingsmogelijkheid heeft. De VvM kan dus door de wetgever beperkt worden wanneer daar aanleiding toe is. Het betekent dan niet meteen dat er een grondrecht geschonden is. Haatzaaien is bijvoorbeeld strafbaar gesteld in Nederland en ook politici (waaronder Wilders) worden voor hun uitspraken vervolgd. De discussie daarom heen is eerder onderdeel van de rechtsstaat dan een uitkleding ervan.
Dat klopt. Toevallig het onderwerp waarop ik ben afgestudeerd. Maar dat is een buitengewoon interessante en complexe wet met het oog op (bepaalde) grondrechten. Daar kan je een boek vol overschrijven. Nog los van de zeer dubieuze avondklok voor kinderen die de wet ook behelst.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:39 schreef Hexagon het volgende:
De voetbalwet bevat ook wel wat dingen die erg creatief gebruikt worden .
Dat onderzoek, is dat ergens te lezen? Eventueel enkele geanonimiseerde fragmenten?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat klopt. Toevallig het onderwerp waarop ik ben afgestudeerd. Maar dat is een buitengewoon interessante en complexe wet met het oog op (bepaalde) grondrechten. Daar kan je een boek vol overschrijven. Nog los van de zeer dubieuze avondklok voor kinderen die de wet ook behelst.
Hier ook een geïnteresseerde. Ik zou me sowieso nog goed in de voetbalwet willen verdiepen.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:21 schreef waht het volgende:
[..]
Dat onderzoek, is dat ergens te lezen? Eventueel enkele geanonimiseerde fragmenten?
Het staat online, helaas ook met mijn naam erbij. Maar gelukkig hebben ook grotere geesten dan ik hier interessante dingen over geschreven. De voetbalwet is echt ideaal als je de gespannen situatie tussen grondrechten en het bestuur in Nederland wilt begrijpen.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:21 schreef waht het volgende:
[..]
Dat onderzoek, is dat ergens te lezen? Eventueel enkele geanonimiseerde fragmenten?
Ergens in te zien?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat klopt. Toevallig het onderwerp waarop ik ben afgestudeerd. Maar dat is een buitengewoon interessante en complexe wet met het oog op (bepaalde) grondrechten. Daar kan je een boek vol overschrijven. Nog los van de zeer dubieuze avondklok voor kinderen die de wet ook behelst.
Heftig!quote:Op woensdag 23 april 2014 12:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het staat online, helaas ook met mijn naam erbij. Maar gelukkig hebben ook grotere geesten dan ik hier interessante dingen over geschreven. De voetbalwet is echt ideaal als je de gespannen situatie tussen grondrechten en het bestuur in Nederland wilt begrijpen.
Mooi (gratis) kritisch artikel:
http://www.publiekrechtenpolitiek.nl/de-voetbalwet-nader-bekeken/
Hier worden een paar belangrijke bezwaren al behandeld. Ten eerste dat de bijnaam van de wet de lading niet dekt (het is geen voetbalwet, maar een overlastwet) en dat er een aantal grondrechten in het geding zijn bij toepassing ervan. De meest omstreden bepaling is de eerder genoemde avondklok voor kinderen (12 minners) die vrij ver gaat. Dat instrument komt van de PvdA vandaan (gesteund door PVV en VVD) maar is echt best wel heavy. Wordt in de praktijk ook niet toegepast.
Een gemeente krijgt de ruimte om een vrij pittig instrument te gebruiken tegen een vrij brede overlastgevende doelgroep (Marokkanen, hooligans, junks, prostituees, hangjongeren en links tuig). Over het algemeen geeft geen burger een fuck om die mensen en dat is ook precies de reden waarom men er kritisch naar moet kijken. Hoever wil men gaan om eventueel overlast te voorkomen? Burgemeesters hebben in het verleden al aangegeven vrij ver te gaan, maar het moet geen vrijbrief worden.
Dat komt juist doordat we zo "voorop lopen" met alles: regelgeving, ict noem maar op.quote:Op maandag 21 april 2014 09:55 schreef El_Matador het volgende:
Nederland is trouwens veel meer een politiestaat dan verreweg de meeste landen die ik ken, Singaporeniet geweest.
Ik denk dat het probleem is dat de rechterlijke macht en de politiek wereldvreemd zijn geworden. En dat men geen interesse heeft wat die lui allemaal bedenken en doen.quote:Op maandag 21 april 2014 09:59 schreef robin007bond het volgende:
Nog een goed voorbeeld vind ik de plannen van de VVD en PVV voor minimumstraffen. De wetgevende macht beperkt de rechterlijke macht in zijn vrijheid om op maat te straffen.
Strenger straffen werkt namelijk niet altijd, dus het kan goed zijn dat het niet houden aan een dergelijke minimumstraf beter is voor de samenleving.
Denk meer richting de UKquote:Op vrijdag 25 april 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heftig!
Een voorbereiding op als er grotere rellen gaan uitbreken? stockholmse en Parijse toestanden? Een avondklok voor kinderen...
Dat is een net iets ander onderwerp. Maar wel interessant omdat ogenschijnlijk daar ook grondrechten in het geding zijn. De situatie ligt echter vrij complex. Ik doe dat even in een andere post.quote:Ryon, met dit soort duistere staatsterreur in het achterhoofd, hoe is juridisch goedgepraat dat die waxinelichtjeshoudergooier -hoe lang- 1,5 (?) jaar is vastgehouden zonder (?) proces?
Nee, want:quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Het basisprobleem kan je terugvoeren na het stemrecht wat domme mensen ook hebben.
Goede "" wel, kan dergelijke mensen niet echt serieus nemen om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want:
• domme mensen stemmen nauwelijks
• als ze toch stemmen, stemmen ze op exact dezelfde partijen als waar "intelligente" mensen op stemmen (PvdA, PVV met name)
Ja, op grond van een APV (dus gelegitimeerd door de bewoners van de gemeente zelf!) kan er in het geval van incidenteel overlast relatief lichte maatregelen opgelegd worden. Wanneer de overlast aanhoudt (zoals bij het voetbalgeweld en overlast van daklozen) kan je met de voetbalwet zware maatregelen treffen. Een slimme daadkrachtige burgemeester zal trachten zo snel mogelijk de voetbalwet te gebruiken, al dan niet in samenspraak met de driehoek. Gewoon omdat hij dan meer mogelijkheden heeft. Wanneer dat precies wel en niet mag is weer een verhaal apart. Maar dat is meer voer voor advocaten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:
Natuurlijk is het lastig; hoe waarborg je de grondrechten van brave burgers als je om die rechten te beschermen, ze zou moeten overtreden.
Dat de voetbalwet structureel is, verbaast me, ik dacht juist incidenteel en lokaal dmv APV's, dus met jouw uitleg snap ik het beter.
Dat is een heel interessant en lastig aspect. Ik kan met mijn natte vinger al vrij accuraat voorspellen wanneer het rellen wordt. Een specialist bij de gemeente of de politie kan dat waarschijnlijk nog 10x beter. Maar mensen hebben wel het recht om hun onvrede te uiten. Kijk bijvoorbeeld naar Deurne. Ondanks dat het boeven waren die een paar kogels hapten en het praktisch alleen (Marokkaanse) tokkies waren die daar verdriet van hadden, hebben ook die mensen wel het recht om hun onvrede over het OM ('wij weten het nu al, het is noodweer') kenbaar te maken. De mogelijkheid bestaat dan dat kwaadwillenden gebruik maken van de gelegenheid om de lokale Media Markt te plunderen. Je weet dat het niet hoeft te gebeuren, maar in het verleden is het wel eens voorgekomen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:
Los van domme foebaltokkies zijn er toch gewoon protesterende groepen die gewoon in hun recht staan. Juist bij die groepen heb ik het idee dat zij -inhoudelijke demonstranten- te lijden hebben van dit soort wetgeving, voor een modern, kritisch land gevaarlijk.
"Nee, u mag niet protesteren, anders komen er rellen", dat soort non-sequiturs.
Ik ook niet (ik kom uit een "intellectueel" PvdA-gezin; lees, zo bekrompen als de neten en altijd "trouw maar kritisch -uhhuh-" PvdA stemmend), maar dat is niet echt van belang. Die mensen nemen zichzelf wel heel serieus en verfoeien hun minder intellectuele (maar niet minder domme) landgenoten om dezelfde stemkeuzes.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Goede "" wel, kan dergelijke mensen niet echt serieus nemen om eerlijk te zijn.
Ik ben het er helemaal mee eens en wil Ryon hierbij ook bedanken voor zijn uitgebreide bijdrage.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:
Ryon, dank voor je uigebreide toelichting, verdient een plekje in de OP vind ik. Het is precies het keronderwerp van het topic, maar dat is aan robin.
Heel goed punt. Je ziet het terug in belacheljke veroordelingen waaruit blijkt dat bepaalde "D66"-rechters volkomen in hun eigen ivoren wereldje leven. Geen controle op de rechtsstaat is funest, vooral als die controle immoreel wordt (kopschoppers vrijspreken, zich misdragende agenten, het oppakken om niets).quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:40 schreef CafeRoker het volgende:
Hulde voor de uitgebreide uitleg
Daarnaast wordt de voortschrijdende techniek wel gebruikt om de burger te controleren maar nauwelijks om de burger tegen misbruik van gezag te beschermen. Vroeger was het misschien wel vanzelfsprekend dat er zoiets als een ambtseed was omdat er immers vrijwel geen alternatief was. Tegenwoordig zou in een rechtstaat zoveel mogelijk geprobeerd moeten worden om burgers de kans te geven zich op grond van feiten te verweren; wordt het niet eens tijd om agenten en politieauto's zonder uitzondering van een camera te voorzien zodat bij discussies de burger niet zondermeer aan de willekeur en eerlijkheid van de agent overgeleverd is?
Q.E.D.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Het basisprobleem kan je terugvoeren na naar het stemrecht wdat domme mensen ook hebben.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Dat is toch godgeklaagd!quote:Op vrijdag 25 april 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ryon, met dit soort duistere staatsterreur in het achterhoofd, hoe is juridisch goedgepraat dat die waxinelichtjeshoudergooier -hoe lang- 1,5 (?) jaar is vastgehouden zonder (?) proces?
Ja, hoor. Zet er maar een linkje in. Als mensen dit interessant biedt het een leuk uitgangspunt om er eens over na te denkenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens en wil Ryon hierbij ook bedanken voor zijn uitgebreide bijdrage.
Als Ryon het goed vindt mag die van mij in de OP.
http://www.volkskrant.nl/(...)cht-te-trekken.dhtmlquote:Dat Erwin L. al zo lang vastzit, heeft alles te maken met de beoordeling van zijn psyche. Hij is volledig ontoerekeningsvatbaar, meent de psychiater die hem eerder dit jaar onderzocht en zijn dossier las. De psychiater dicht Erwin L. een 'allesomvattende waanstoornis van het gemengde achtervolgings- en grootheidstype' toe die de verdachte 'verhindert […] het ontoelaatbare van zijn handelen in te zien', en stelt dat 'ziekte-inzicht niet aanwezig is'. Ook wijst hij op dreigende recidive en sluit daarom tbs niet uit.
Knettergek, zoals dat in de volksmond heet. Maar die constatering is gebaseerd op een zeer summier onderzoek waaraan L. zelf niet meewerkte. Om een betere basis voor een afgewogen oordeel te krijgen, besloot de rechtbank hem te laten onderzoeken door het Pieter Baan Centrum (PBC). De verdediging liet ondertussen een contra-expertise doen door forensisch psycholoog Ernst Ameling, voorheen hoofd Psychologie van het PBC.
Nu lijkt het einde van de slepende rechtsgang in zicht. Deze week luisterden de rechters naar de bevindingen van de deskundigen. De psychiater van het Pieter Baan Centrum onderstreepte eerdere conclusies dat L. 'volledig ontoerekeningsvatbaar' is, en dat hem wellicht tbs zou kunnen worden opgelegd. Maar Ernst Ameling, die de contra-expertise deed, sprak slechts van 'verminderde' toerekeningsvatbaarheid. Hij zag 'niets dat op escalatie en herhaling wijst' en suggereerde L. niet op te nemen, maar onder begeleiding te stellen van een maatschappelijk werker. Het OM op haar beurt koos voor een middenweg, en eiste opname van maximaal een jaar in een psychiatrisch ziekenhuis.
Daarmee werd in de Haagse rechtbank niet alleen opnieuw duidelijk hoe complex het dilemma is waarover de rechters zich dienen uit te spreken, maar ook waarom L. al zo lang in voorarrest zit: de magistraten en deskundigen zitten met hem in hun maag. L. zelf, gekleed in een oranje trainingsjack, inmiddels met lange baard en danig vermagerd, hoorde het allemaal hoofdschuddend aan. Op 16 september is het laatste woord aan de rechters. In eerste instantie zou het vonnis op 20 september worden uitgesproken, maar dat bleek bij nader inzien een weinig tactvolle datum, want dan is het Prinsjesdag. Wat ook het oordeel van de rechtbank zal zijn, voor advocate Van Essen is het onbegrijpelijk dat Erwin L. al zo lang vastzit.
Ook Lensink heeft te maken gekregen met de voetbalwet. Hoewel daar waarschijnlijk een andere grondslag voor gebruikt was:quote:Zijn 'symbolische verzetsdaad' was niet alleen een aanval op de monarchie. Er is meer, veel meer aan de hand, zegt Lensink. Als hij dat probeert uit te leggen, vechten grote kwesties als de kredietcrisis, het koningshuis, het justitiesysteem en zijn eigen verleden om voorrang. Waar te beginnen? Alles is in zijn hoofd met elkaar verweven.
De rechter verklaarde Lensink in eerste instantie ontoerekeningsvatbaar. Tegen dat oordeel heeft hij zich met hand en tand verzet. 'Ik ben niet gestoord.' In hoger beroep kreeg Lensink grotendeels gelijk: tegen de wens van het Openbaar Ministerie in schreef het gerechtshof hem tien dagen geleden geen psychiatrische behandeling voor, maar alleen vijf maanden cel.
quote:Rick Land, persvoorlichter bij de gemeente Winterswijk bevestigt het gebiedsverbod van Lensink. Hij stelt dat: "Op Prinsjesdag 2010 heeft de heer Lensink een waxinelichthouder naar de Gouden Koets gegooid. Na dit incident heeft de heer Lensink via de media diverse keren zijn afkeer van het Koninklijk Huis laten blijken. Uit voorzorg hebben wij de heer Lensink om die reden een gebiedsverbod opgelegd tijdens het bezoek van prinses Beatrix aan Winterswijk op 21 mei."
Mja, met dergelijke criteria kun je heel BNW wel achter slot en grendel zetten.quote:De psychiater dicht Erwin L. een 'allesomvattende waanstoornis van het gemengde achtervolgings- en grootheidstype' toe die de verdachte 'verhindert […] het ontoelaatbare van zijn handelen in te zien', en stelt dat 'ziekte-inzicht niet aanwezig is'. Ook wijst hij op dreigende recidive en sluit daarom tbs niet uit.
Wat ik ook eng vind is de roep om particuliere beveiligers wapens te laten dragen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:30 schreef robin007bond het volgende:
De laatste tijd merk ik dat politici steeds meer besluiten nemen die lijnrecht tegenover bepaalde fundamenten van de democratische rechtsstaat.
Hexagon heeft een goed topic gemaakt over het verbod op stichting Martijn. Er wordt een club verboden omdat deze een controversiële mening heeft. Volgens het hof wogen de rechten van het kind zwaarder, maar welke rechten van het kind worden geschonden bij het uiten van je mening?
Voor dit onderwerp een link naar het topic van Hexagon:
POL / Verbod vereniging Martijn door hoge raad
Een tijdje geleden pleitte Opstelten voor het wettelijk verplichten dat verdachten hun encryptiesleutels moeten afgeven. Dat we verdachten niet horen mee laten te werken aan hun eigen proces vindt Opstelten niet belangrijk. Ik heb weinig kunnen vinden over dit voorstel en of het ook daadwerkelijk is doorgekomen, maar het voorstel alleen vind ik opzienbarend.
http://webwereld.nl/bevei(...)-wettelijk-verplicht
Daarnaast zien we dat onze privacy massaal wordt geschonden. Op heel veel plekken hangen camera's, inlichtingendiensten vergaren data om hun honger naar gegevens te stillen. Alsof je als burger al verdacht bent voordat je überhaupt iets hebt gedaan. Dan hebben we het nu alleen over de overheid, maar ook bedrijven schenden flink de privacy van de burger. We vertrouwen al onze informatie toe aan partijen zoals Google, maar als we kijken hoe licht we omgaan met fundamenten van onze rechtsstaat, dan lijkt het me een kwestie van tijd voordat ook machthebbers toegang willen tot deze informatie.
Van dit topic zou ik graag een overzicht willen maken van maatregelen die politici nemen die tegen onze grondrechten gaan, of tegen de waarden die centraal staan in onze rechtsstaat. Als er dus een nieuwsbericht omtrent dit onderwerp komt, dan stel ik het zeer op prijs als mensen dat hier posten met bijbehorend commentaar (nieuws dumpen kan beter in NWS), en op welke wijze dit schadelijk is voor de samenleving.
Dit topic is mijns inziens nodig omdat veel politici echt lak lijken te hebben aan hoe onze rechtsstaat wordt uitgekleed en hier ook zelf aan bijdragen. Voorbeelden uit het verleden zijn ook prima om in dit topic te posten.
Voorbeelden van andere users:
• Ryon heeft een erg goede post gemaakt over de voetbalwet: POL / Hoe onze rechtsstaat steeds verder wordt uitgekleed
• Raptorix noemt de BIBOB-wet. Naar zijn zeggen kan je al in een slecht daglicht worden gesteld zonder dat er maar een rechter aan te pas is gekomen.
POL / Hoe onze rechtsstaat steeds verder wordt uitgekleed
Zou prachtig zijn als er Londonse rellen komen! Dat de gemarginaliseerde groepen in opstand komen tegen deze graai-graai Big Brother maatschappij (waar privacywetgeving maar één kant op werkt; zag ik ook laatst weer in de documentaire Food Inc).quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denk meer richting de UKHet is namelijk geen voorbereiding op wat komen gaat, maar een reactie op wat is geweest en men wil voorkomen.
Vernietiging is niet de oplossing. En rellen gaan altijd gepaard met vernietiging.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou prachtig zijn als er Londonse rellen komen! Dat de gemarginaliseerde groepen in opstand komen tegen deze graai-graai Big Brother maatschappij (waar privacywetgeving maar één kant op werkt; zag ik ook laatst weer in de documentaire Food Inc).
Een stimulans voor de economie.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:53 schreef waht het volgende:
[..]
Vernietiging is niet de oplossing. En rellen gaan altijd gepaard met vernietiging.
Creatieve vernietiging is anders.quote:
Hier dachten ze op 9 november 1989 ietsjes anders over.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:53 schreef waht het volgende:
[..]
Vernietiging is niet de oplossing. En rellen gaan altijd gepaard met vernietiging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |