Ik mag toch hopen van niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:
Valt daaronder bijv?
Wasdroger
Vaatwasser
Normaal gesproken dat laatste.quote:Komen ze een controle uitvoeren in je woning of is bewijs van aankoop en inkomen genoeg?
Ik mag toch hopen van nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:
Valt daaronder bijv?
Wasdroger
Vaatwasser
Woning verven/behangen
Bankstel en zitstoel.
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaalquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:38 schreef 99.999 het volgende:
Kom op zeg, vrienden, familie, marktplaats etc. Voor een bescheiden bedrag heb je dan je inboedel bij elkaar. Verwachten dat je alles zomaar nieuw krijgt als je zelfstandig gaat wonen...
En verdomme aankloppen voor een extra uitkering voor een wasdroger en afwasmachine? Hoe verzin je het?
Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichtenquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef KaleOssan het volgende:.
Heb trouwens geen familie/vrienden waar ik op terug kan vallen 99.999.
http://www.alkmaar.nl/gem(...)rg/files/p_57928.pdfquote:Bij het verstrekken van een verhuiskostenvergoeding houdt het college rekening met de mate waarin de verhuizing te verwachten of te voorspellen was. Bij een te verwachten of voorspelbare verhuizing wordt in principe geen verhuiskostenvergoeding toegekend.
En kringloopwinkels, de weggeefhoek op Facebook etc etc. Het hoeft allemaal geen nieuw spul te zijn, dat kan je naar verloop van tijd prima vervangen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichten
Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.alkmaar.nl/gem(...)rg/files/p_57928.pdf
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.
Quote van TS uit een ander topic:quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
quote:"...maar ik hou nu al zo'n 300-400 euro per maand over terwijl ik leef voor 330 eu ong per maand inc gas water licht. Ik leef heel zuinig."
genoeg eigen vermogen dusquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Quote van TS uit een ander topic:
[..]
Verchrikkelijk ja, wordt je zelfs boos om.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal
Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal
Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:13 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.
Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?
Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat veel mensen ook denken ergens recht op te hebben omdat ze die verhalen horen. Daarnaast is het in mijn ogen ook tamelijk dom om naast de bijstand nog bijzondere bijstand te hebben, maar als je de bijstand zo laag maakt dat mensen niet meer die extra's kunnen betalen is het wel nodig. Volgens mij is het beter om de bijstand iets te verhogen en de bijzondere bijstand af te schaffen, dan ben je van het gezeur af en de daarmee samenhangende bureaucratie. Verhuizen of een nieuwe wasmachine, zorg maar dat je wat spaart van de bijstand/wajong.
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen. Die Hans Dagelet look-a-like medewerker van de sociale dienst is te goed voor deze wereld, en een super idealist en tevens een beetje een naieveling, door die Thomas steeds weer bij de hand te nemen en alles voor hem te regelen, tot en met een schattig huisje aan toe. Ik hoop dat ie zo blijft overigens, het is goed om te zien dat er nog menselijke mensen bij de Sociale Dienst werken. Thomas is echter een verloren zaak, ben ik bang, zolang ie zijn verslavingen in stand houdt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:53 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.
Ik vraag me ook wel eens af als je mensen, zoals TS bijvoorbeeld, nu eens echt niks geeft of ze dan echt in de goot terecht komen of dat ze dan op eens wel kunnen werken?
Die negativiteit tov uitkeringstrekkers komt ook door programma's op tv waarin je mensen ziet die gewoonweg niks willen uitvoeren maar wel geld krijgen. 'probleemwijken' of iets als dit: klik. Daarnaast zullen velen ook wel zwartwerkers kennen die afgekeurd zijn of zogezegd niks vinden, maar wel gewoon alles kunnen doen.
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Zo makkelijk verstrekken gemeentes geen bijzondere bijstand in de vorm van een verhuiskostenvergoeding. Er dient echt een (medische) noodzaak te zijn voor de verhuizing. Dan bestaat de kans de aanvraag in de vorm van een leenbijstand wordt toegekend. Een verhuiskostenvergoeding om niet wordt bijna nooit verstrekt.
[..]
Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.
Als het echt medisch noodzakelijk was had je wel urgentie gekregen. Gezien je opmerking over dat je nu eindelijk lang genoeg ingeschreven staat om kans te maken op een grotere woning lijkt me urgentie al niet aan de orde. Verder komt de verhuizing ook niet als een verrassing als je zelf plannen maakt om te verhuizen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.
Een normalere woning zal dit enigzins aangenamer maken natuurlijk.
Omdat het hoognoodzaak was, de situatie thuis was niet te harden er werd constant op me huid gezeten zacht gezegt.quote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
Het werkt flink op je zenuwen inderdaad. Het is niet te hopen dat dit een willekeurige steekproef is en een gemiddeld beeld weergeeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen.
[..]
Mijn leven zou overigens ook wat aangenamer worden als ik een huis met 5 in plaats van 4 slaapkamers had, en een Audi RS8 in plaats van een S5. Medische noodzaak, zou je wel kunnen zeggen, want ik word getresst van klein wonen en langzaam rijden. Toch even langs de gemeente.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en drogerquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
Ik noem dat gewoon een troll, of Echte domheid. not sure.
En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
zegt wellicht meer over de grootte van je kontquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Erg genoeg denk ik dat hij nog serieus is ook als ik z'n andere topics eens bekijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.
Je hebt zo gewoond en woont nu anders.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en droger).
Waarom denk je uberhaupt aan bij de gemeente aankloppen voor een vergoeding als je zo'n 300 euro per maand kunt sparen?
Leer opruimen en afscheid nemen van overbodige rotzooi.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
En maar klagen dat de verzorgingsstaat uitgehold en vakkundig om zeep geholpen wordt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geeft een beklemd gevoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?
Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, zul je niemand bij de sociale dienst van je medische noodzaak kunnen overtuigen.
Alles met 'ik wil' is geen argument.quote:Op zondag 20 april 2014 00:39 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Het geeft een beklemd gevoel.
Het gevoel van enigzins Spacious heeft veel effect op een mens net als de geometrie van de woning.
Ik wil kunnen dansen dat kan ik nu niet!!! Ik wil goed kunnen trainen in mijn eigen huis dit kan niet!
En de hal is enorm klein beklemd, ik ben niet dik maar ben best breed enz. en er staan ook een paar spullen die ik niet anders kwijt kan (oven en kapstok).
Een normale eettafel heb ik niet in mijn woning.
Mijn kamer is 18 m2 bij het nachecken.
Als je inderdaad een dagschema heb enz dan is het een heel ander iets maar ik zit altijd thuis, en dan merk je het echt wel.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En ik heb je nooit een slaaf genoemd, dus waar die ineens vandaan komt is me ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 02:01 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is borderpatrol Janneke, alle slaven so snel mogelijk "integreren" in de samenleving onder het mom van participatie samenleving wat een veredelde naam is voor vrijwillige slavernij.
Maargoed dit zul jij en vele mensen vast niet vatten.
Er is niet een stappenplan te volgen hiervoor.
Jij bent van mening dat je recht hebt op de welvaart van een ander.quote:Op zondag 20 april 2014 02:18 schreef KaleOssan het volgende:
Je snapt het niet janneke. Ik noem "uit deze situatie" komen om dus te gaan werken slavernij. Daar komt dat vandaan.
Ik hoef niet te werken. Niet perse omdat ik niet per definitie niet wil werken, (maar al zou dat zo zijn is dat mijn goedrecht) Een onvoorwaardelijk basis inkomen is een MENSENrecht in mijn ogen.
Wellicht als de situatie anders was had ik parttime kunnen werken.
Een bepaalde levenstandaard is een MENSEN recht zeker weten wel. En als je dat niet inziet mis je gezond verstand naar mijn mening. Echter de verhoudingen in onze maatschappij zijn zo krom en goedgepraat dat we het overduidelijk niet meer kunnen zien/accepteren.
En voor overgrote merendeel zal dit vreemd zijn, ontvatbaar en dus een negatief beeld schetsen op mij, maar dit boeit me geen MOER. Ik ZIE.
Iedergeval mijn topic vraag is enigzins beantwoord, al wie niet waagt wie niet wint.
Domme reactie. De samenleving moet zichzelf in stand kunnen houden.quote:Op zondag 20 april 2014 02:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat je recht hebt op de welvaart van een ander.
Dat is prima, maar daar gaan we inderdaad niet uitkomen. Veel succes ermee, verrekte parasiet.
PS: Het is inderdaad je goed recht om niet te willen werken, en niet deel te nemen aan het collectief. Maar dan moet je ook geen gebruik willen maken van collectieve voorzieningen als bijvoorbeeld uitkeringen.
Ik heb bij mijj verhuizing (herstrukturering) ruim 5800 euro gekregen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:00 schreef Lienekien het volgende:
TS krijg echt geen verhuisvergoeding van 3000 euro.
Of juist wel. Getuige:quote:Op zondag 20 april 2014 02:09 schreef Peter het volgende:
Je vreemde wereldbeeld zal je niet positief helpen vrees ik.. succes iig!
quote:Op zondag 20 april 2014 03:23 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb bij mijj verhuizing (herstrukturering) ruim 5800 euro gekregen.![]()
En ik red het al ruim 25 jaar zonder vaatwasser en wasdroger.
"ik wil" is geen argument voor een urgentieverlening, is wat hij bedoelt.quote:Op zondag 20 april 2014 01:56 schreef KaleOssan het volgende:
Natuurlijk Ik wil is geen argument voor jou...
Jij weet niet half hoe goed je het hebt, blijkbaar. Je hebt een dak boven je hoofd, kun eten/drinken, je kunt blijkbaar zelfs 300 euro per maand sparen... Of denk je nou serieus dat je het in andere landen beter zou hebben als je niet werkt?quote:Een mens heeft geen recht op enigzins fatsoenlijk wonen en enige grijns van geluk.
Dit is nou precies waarom de samenleving over het algemeen zo 'kotst' op uitkeringstrekkers, omdat er een flinke groep tussen zit die meent overal gratis recht op te hebben. En dat is jammer voor de mensen die het écht nodig hebben en een vaatwasser en droger niet als eerste levensbehoefte zien, want die worden onterecht allemaal op één hoop geschoven met graaiers zoals jij.quote:Ik spuug op deze maatschappij gadverredamme, en hoe de mensen denken dat het allemaal maar goed zit. (en voor deze mensen het counter argument brengen van je krijg wel spullen van deze kutmaatschappij, DONT even start, je weet niet waar je over praat, ik gebruik het systeem waar ik het kan gebruiken.) Het is deel van mijn depressie hoe de maatschappij met mensen omgaat en nee ik ga niet in filosofische etische discussies want ik weet dat ik toch aan het merendeel tegen geprogrammeerde zombies praat die MIND controlled zijn.
Die vergelijkingen die je maakt gaan NIET op. Ik vraag redelijke levens omstandigheden.
Ieders kijk op 1ste levensbehoefte is net iets anders. Wat jij stelt is natuurlijk ver overdreven.
En het is makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. EN ieder persoon ervaart het daarnaast nog eens anders ook. Voor mij voelt deze woning niet prettig en vorderd zeker mijn depressie al te meer. Alles heeft effect op je gesteldheid. En ik vraag absoluut geen abnormale dingen.
Ik ben het wel met je eens KaleOssan.quote:Op zondag 20 april 2014 11:38 schreef KaleOssan het volgende:
Blijf maar lekker op dat lage begrip hangen janneke.
Het systeem is corrupt tot het bot. Ik stop met schrijven naar jou lees me posts boven maar eens goed dan had je dat niet getypt als je het echt snapt.
lekker generaliserend van mij he?quote:Op zondag 20 april 2014 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja, omwille van Holenbeer zijn spaarrekening gooien we alle mensen met een beperking Nederland uit! Wat heb je aan die mensen!
Appel, Peer.quote:
Het is de situatie zoals jij die ervaart. Ergo, het is jouw mening.quote:Op zondag 20 april 2014 11:45 schreef KaleOssan het volgende:
Nee janneke, dan snap je het dus echt niet.
Je mag het zeker oneens met mij zijn.
Echter het is niet mijn "mening'
Dit is de situatie!
En dat je uberhaupt die comment naar voren brengt zegt alles over van het niveau van begrip waar je vandaan komt.
Dat betaald de woningbouw. Dus boeit me nietquote:Op zondag 20 april 2014 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag toch hopen dat die verhuisvergoeding van Hakuna een vergoeding was omdat hij moest verhuizen vanwege sloop van zijn woning, dus gewoon een vergoeding van de woningbouwvereniging.
dus eigenlijk zeg je: mensen mogen hun eigen geld/goederen niet bewaren/ongebruikt laten, maar moeten dat afstaan aan de mensen die secundaire levensbehoeften willen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
idd lienekien
Holenbeer
Ik snap je reactie wel, dat is het directe effect van deze oneerlijke samenleving.
En inderdaad er zullen altijd mensen zijn die iets meer kunnen gebruiken enz.
Maar dit is nog steeds kleinschalig denken in een doosje, zet jezelf eruit.
De overvloed word door klein aantal mensen opgepot terwijl de meerderheid het met een overgrote minderheid moet doen.
Zal je dan niet zorgen dat die stempel eraf gaat? of word je graag in een hokje gedrukt?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
Ze laten mij met rust ik heb een stempel op me hoofd gekregen voor de rest is het aan mij wat ik er mee doen.
Ja ik zit in de Matrixquote:Op zondag 20 april 2014 12:27 schreef KaleOssan het volgende:
Succes Kapt-ruigbaard
Dan zit je in een programma
Veel mensen denken dat.
Hij denkt dat hij zelfstandig woontquote:Op zondag 20 april 2014 12:37 schreef CherryOnTop het volgende:
Woont TS nou eigenlijk op zichzelf of onder begeleiding? Want z'n posts hier komen als "niet 100%" over.
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
wel moedig van je dat je hand op durft te houden bij de leiders van die zombiekudde. Zou wel heel erg principeel zijn om aan je gedachtegoed vast te houden en niets met die zombiekudde te maken willen hebben...quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
zijn schaaltje Wiskas staat gewoon klaar, echter wil deze kat er een vers visje bij, het uit een zilveren bakje eten en een krabpaal ernaast zodat hij zich kan vermakenquote:Op zondag 20 april 2014 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?
Dat kan idd prima zo zijn, net als Hakuna, maar omdat ze in hun denkwijze zoveel mensen tegen zich in het harnas weten te jagen is het soms lastig dat nog te zien.quote:Op zondag 20 april 2014 12:42 schreef CherryOnTop het volgende:
Weet je wat nou de grap is. Misschien is TS zo psychisch 'gestoord' (bij gebrek aan een beter woord) dat hij één van de mensen is die écht een uitkering nodig heeft omdat hij (op dit moment) gewoonweg niet kan functioneren in de maatschappij.
Moeten we allemaal doen, zijn we zo van je af. Natuurlijk verloop.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Holenbeer. het is een overlevingssituatie. Het is een grimme situatie dus ja. Principes kun je leuk overdoen, maar je komt niet uit het syteem het is OVERAL.
Oke ik ben pyschisch gestoord.wat jullie willen.
Maar nee functioneren op een "normaal" niveau zit er niet in nee, Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
Als je uit het systeem wilt dan kun je gewoon vertrekken hoor, ga naar Frankrijk om bij de boer druiven te plukken, laat zien dat je niet vies bent van wat werk en je bent uit het systeem.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Holenbeer. het is een overlevingssituatie. Het is een grimme situatie dus ja. Principes kun je leuk overdoen, maar je komt niet uit het syteem het is OVERAL.
Maar nee functioneren op een "normaal" niveau zit er niet in nee, Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
quote:Op zondag 20 april 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
PS.
Dit is niet de tijd van het jaar om druiven te plukken.
Nou ja als je je uitkering kwijtraakt zul je wel moeten werken. Of je moet er echt uit principe tegen zijn en dan maar gewoon op straat gaan leven.quote:Op zondag 20 april 2014 12:50 schreef Leandra het volgende:
Niet kunnen omgaan met autoriteit is idd wel een lastige, maar een flinke schop onder je kont helpt misschien.
Gevangenis terwijl je niet wil buigen voor autoriteit?quote:Op zondag 20 april 2014 12:55 schreef KaleOssan het volgende:
Nee mijn innerlijke zelf laat dat niet toe, ik zou nog eerder op straat leven, gevangenis (wat overheid uiteindelijk nog meer geld kost) of iets anders doen.
Ik kan snappen dat dit voor menig mens als "krankzinnig" zal worden ervaren.
Maar helaas snappen overweldigend deel niet de staat van de samenleving.
Deze manquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Zolang je maar kunt teren op andermans geld heb je dus helemaal geen principes blijkbaar. Zeuren over een kamer van 20m2 en autoriteit, maar zodra je zelf in je levensbehoeften moet gaan voorzien is dat allemaal ineens wel goedquote:Op zondag 20 april 2014 12:59 schreef KaleOssan het volgende:
Zoals ik zei het is een grimme situatie met weinig keus, ik ga nog liever naar een plek met onderdak en voedsel dan dat ik als slaafje werk.
Ik vind het eigenlijk een van de duidelijkste tekenen dat iemand ze niet op een rijtje heeft.quote:Op zondag 20 april 2014 12:56 schreef mrPanerai het volgende:
Ik vind het eigenlijk zelfs pervers dat types zoals TS alle voorzieningen als vanzelfsprekend zien en nog hoog van de toren blazen wanneer er iets niet voorzien wordt.
Maarre, wat heb je liever: nog 50 jaar een marginaal leven met geen rode rotcent en jezelf (niemand anders die het doet want die heb je niet) een schouderklop geven voor je autonome geest of je toch maar schikken naar het sociaal contract en uiteindelijk een rijker - zowel geldelijk als relationeel - leven leiden?quote:Op zondag 20 april 2014 12:55 schreef KaleOssan het volgende:
Nee mijn innerlijke zelf laat dat niet toe, ik zou nog eerder op straat leven, gevangenis (wat overheid uiteindelijk nog meer geld kost) of iets anders doen.
Ik kan snappen dat dit voor menig mens als "krankzinnig" zal worden ervaren.
Maar helaas snappen overweldigend deel niet de staat van de samenleving.
Mij best, maar ondanks dat ik een slaaf van m'n werkgever kan ik elk jaar een paar keer leuk op vakantie gaan, leuke dingen doen wanneer ik niet werk, eten wat en wanneer ik er zin in heb, enz...quote:Op zondag 20 april 2014 13:00 schreef KaleOssan het volgende:
Hahaha oke ik had niet anders verwacht.
ik ben een matrix breker, dusja
GO BACK TO WORK AND SLEEP PEOPLE
KaleOssan Out
Het is zijn perceptie van autonoom zijn, laat ik het zo zeggen. Uiteraard ben je per saldo afhankelijk van een onbekende. Lijkt mij nog erger dan TS zijn schrikbeeld van het afhankelijk zijn van een bekende, namelijk een werkgever.quote:Op zondag 20 april 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zie er weinig autonooms aan eigenlijk, als je al een verhuiskostenvergoeding nodig hebt omdat je een vaatwasser en droger niet kunt missen.
Ja, met een werkgever valt nog te onderhandelen, dan kun je beter met een uitkeringsinstantie te maken hebben, dan zijn regels tenminste regels, wel zo duidelijk voor iemand die moeite heeft met autoriteit.quote:Op zondag 20 april 2014 13:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is zijn perceptie van autonoom zijn, laat ik het zo zeggen. Uiteraard ben je per saldo afhankelijk van een onbekende. Lijkt mij nog erger dan TS zijn schrikbeeld van het afhankelijk zijn van een bekende, namelijk een werkgever.
Alweer iemand die het verschil niet snapt tussen 'recht hebben op' en 'kado krijgen'.quote:Op zondag 20 april 2014 01:56 schreef KaleOssan het volgende:
Natuurlijk Ik wil is geen argument voor jou...
Een mens heeft geen recht op enigzins fatsoenlijk wonen en enige grijns van geluk.
Ik spuug op deze maatschappij gadverredamme, en hoe de mensen denken dat het allemaal maar goed zit. (en voor deze mensen het counter argument brengen van je krijg wel spullen van deze kutmaatschappij, DONT even start, je weet niet waar je over praat, ik gebruik het systeem waar ik het kan gebruiken.) Het is deel van mijn depressie hoe de maatschappij met mensen omgaat en nee ik ga niet in filosofische etische discussies want ik weet dat ik toch aan het merendeel tegen geprogrammeerde zombies praat die MIND controlled zijn.
Die vergelijkingen die je maakt gaan NIET op. Ik vraag redelijke levens omstandigheden.
Ieders kijk op 1ste levensbehoefte is net iets anders. Wat jij stelt is natuurlijk ver overdreven.
En het is makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. EN ieder persoon ervaart het daarnaast nog eens anders ook. Voor mij voelt deze woning niet prettig en vorderd zeker mijn depressie al te meer. Alles heeft effect op je gesteldheid. En ik vraag absoluut geen abnormale dingen.
Het was een simpele vraag of deze dingen vergoed werden, zoja Oke, zoniet jammer dan.
Ik ken de regels niet hou ik me niet mee bezig ook niet in ge-intereseerd over wat "goed" of "slecht" is in iemands ogen.
Uit de reacties is op te maken dat het sterk te betwijvelen valt naja so be it.
Als ik het goed heb gelezen was dat het ook, zie het woordje 'herstructurering' in zijn post.quote:Op zondag 20 april 2014 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag toch hopen dat die verhuisvergoeding van Hakuna een vergoeding was omdat hij moest verhuizen vanwege sloop van zijn woning, dus gewoon een vergoeding van de woningbouwvereniging.
Dat je in de WA-jong zit snap ik, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Als je überhaupt verwacht dat die samenleving je maandelijks van inkomen voorziet, en dus feitelijk ALLES voor je betaald.quote:Op zondag 20 april 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zie er weinig autonooms aan eigenlijk, als je al een verhuiskostenvergoeding nodig hebt omdat je een vaatwasser en droger niet kunt missen.
En hier ben ik dus gestopt met lezen en kon slechts op 1 heel woord komen: BEROEPSPARASIET.(en Hakuna de tweede, is het niet diens tweelingbroer?quote:Je snapt het niet janneke. Ik noem "uit deze situatie" komen om dus te gaan werken slavernij. Daar komt dat vandaan.
Ik hoef niet te werken. Niet perse omdat ik niet per definitie niet wil werken, (maar al zou dat zo zijn is dat mijn goedrecht) Een onvoorwaardelijk basis inkomen is een MENSENrecht in mijn ogen.
*knip*
En voor overgrote merendeel zal dit vreemd zijn, ontvatbaar en dus een negatief beeld schetsen op mij, maar dit boeit me geen MOER. Ik ZIE.
Ging me meer om het feit dat ze beiden zo gek als een deur zijnquote:Op zondag 20 april 2014 12:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Appel, Peer.
Herstructurering is gedwongen verhuizen, TS heeft een wens, geen medische noodzaak ( anders had men TS ook niet op een kamer geplaatst.)
Nah, Hakuna is gewoon niet goed, die kan wel doen alsof het zijn eigen keuze was uitkeringstrekker te worden, maar hoe strontvervelend hij ook is, dat hij een uitkering krijgt is wel terecht, dat hij zelfstandig woont is veel discutabeler.quote:Op zondag 20 april 2014 14:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
En hier ben ik dus gestopt met lezen en kon slechts op 1 heel woord komen: BEROEPSPARASIET.(en Hakuna de tweede, is het niet diens tweelingbroer?)
Tja, zelfs de NS en ProRail sporen daar nog beterquote:Op zondag 20 april 2014 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, Hakuna is gewoon niet goed, die kan wel doen alsof het zijn eigen keuze was uitkeringstrekker te worden, maar hoe strontvervelend hij ook is, dat hij een uitkering krijgt is wel terecht, dat hij zelfstandig woont is veel discutabeler.
Ik stel voor dat de overheid voor dit soort mensen snuffelstages naar Afrika organiseert.quote:Op zondag 20 april 2014 02:31 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Domme reactie. De samenleving moet zichzelf in stand kunnen houden.
Er is ENORM veel teruggehouden welvaart. Armoede is een BEWUSTE keuze van regeringen enz. Om ons te onder drukken. Doe maar eens goed onderzoek, maar nee dat doe je toch niet.. durf ik vermoedden.
Dit is MAKKELIJK haalbaar, er is harmonie makkelijk mogelijk en lang niet iedereen zou hoeven werken, en alle basis voorzieningen een RECHT van mens als vlees en bloed op aarde ONGEACHT wat.
De hele economische crisis is eigenlijk een lachertje als je echt het probleem snapt.
Ik weet zeker dat je je uitkering terecht krijgt. En ik ben oprecht blij dat we als fatsoenlijk land voorzien in de basisbehoeften voor hen die dat zelf niet kunnen. Ergo: wees er blij meequote:Op zondag 20 april 2014 12:24 schreef KaleOssan het volgende:
Oh nee Holenbeer, ik weet hoe ze denken, ze kunnen niet anders, anders kunnen ze me niet onder de regels drukken. Ik vind het prima zo. Het is een overlevings situatie. Pyschologen zijn immers de "borderpatrol" om mensen die wat wakkerder worden dmv mind controll weer in de samenleving te integreren.
Je gebruikt heel veel woorden die in de werkelijkheid van de gemiddelde mens niet bestaan. Wat is in vredesnaam naar jouw idee een 'grimme situatie'?quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
En waarom hou je wel je hand op dan?quote:Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
Ik heb nog een doos kattenvoer staan van een of ander goedkoop merk wat mijn kat niet lust (dat beestje eet alleen Royal Caninquote:Op zondag 20 april 2014 21:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Geen enkele moeite doen voor iets wat ook maar enigszins een beetje op werk lijkt= geen vreten. Of is dat weer te hard![]()
![]()
Als je van ¤ 6.000 bruto maar ¤ 3.000 netto overhoudt dan rij je een behoorlijk dikke leasebak.quote:Op zondag 20 april 2014 21:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hier gaat elke maand GVD 3000 euri(!), dus de helft van ons inkomen waar de pleuris voor gewerkt wordt, letterlijk, af voor de belasting, dus ook naar dit soort uitvreters wat niet eens overweegt ooit ook maar 1 poot uit te steken om ooit , ooit te gaan werken maar enkel maar te ontvangen zonder ook maar een haar op te WILLEN tillen? *vloekt, en vervloekt stevig, overweegt heropvoedingskampen of zo*
Geen enkele moeite doen voor iets wat ook maar enigszins een beetje op werk lijkt= geen vreten. Of is dat weer te hard![]()
![]()
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:05 schreef Manke het volgende:
trouwens de gemeente vergoedt vaak wel een wasmachine, maar dan mag je geen spaargeld hebben en moet je je afschriften laten zien van 2 maanden
Zo werkt het met alles in Nederland.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.
Pervers systeem.
daarom willen ze ook afschriften zien, om te zien waar het geld aan opgaatquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.
Pervers systeem.
Ware het niet dat je de uitgavenposten onleesbaar mag maken....quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:21 schreef Manke het volgende:
[..]
daarom willen ze ook afschriften zien, om te zien waar het geld aan opgaat
ja dat mag, maar dan krijg je gewoon niks vergoedquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ware het niet dat je de uitgavenposten onleesbaar mag maken....
Pin je elke week 'huishoudgeld' en stop je het in een sok. Niet te controleren..quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:30 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat mag, maar dan krijg je gewoon niks vergoed
Niet noodzakelijkerwijs, zolang er geen verdenking van fraude is mogen ze het onzichtbaar maken van uitgaven niet als grond gebruiken, ook niet als grond van een fraudeverdenking.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:30 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat mag, maar dan krijg je gewoon niks vergoed
En dan nog. Voor 25 euro pinnen bij de Jumbo zegt nog steeds niks.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs, zolang er geen verdenking van fraude is mogen ze het onzichtbaar maken van uitgaven niet als grond gebruiken, ook niet als grond van een fraudeverdenking.
Nee, en altijd je boodschappen bij AH halen ipv de Aldi zegt ook niks.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan nog. Voor 25 euro pinnen bij de Jumbo zegt nog steeds niks.
Lease? niks lease, beide bakken zijn eerlijk gekocht en helemaal braaf 100%zelf betaald en dus niks lease, het is serieus allemaal puur en enkel belastingquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je van ¤ 6.000 bruto maar ¤ 3.000 netto overhoudt dan rij je een behoorlijk dikke leasebak.
Van zo'n topic moeten we toch zeker helemaal vrolijk wordenquote:Op dinsdag 22 april 2014 23:08 schreef Mieshka het volgende:
Ah, toch altijd weer leuk om te weten waar mijn betaalde belasting naartoe gaat, terwijl ik braaf mijn zieke lichaam naar mijn werk sleep! Gelukkig net wel lekker uit eten geweest en schoenen gekocht van mijn zelfverdiende geld. Anders zou een mens toch zomaar chagrijnig kunnen worden van een topic als dit.
Dat is simpelweg niet waar, als je ¤ 6.000 bruto verdient betaal je geen ¤ 3.000 belasting, en dan hou ik nog niet eens rekening met HRA die je terugkrijgt.....quote:Op woensdag 23 april 2014 18:24 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Lease? niks lease, beide bakken zijn eerlijk gekocht en helemaal braaf 100%zelf betaald en dus niks lease, het is serieus allemaal puur en enkel belasting![]()
Als je niet inziet dat Hakuna volledig terecht een uitkering ontvangt omdat hij zo gek als een deur is dan denk ik niet dat je je nog moet richten op het beoordelen van het al dan niet terecht zijn van het ontvangen van een uitkering, want het enige dat niet klopt aan de situatie van Hakuna, is dat hij niet onder curatele staat..... maar zelfs die kans acht ik eigenlijk vrij groot, maar dat hoeft hij op FOK! natuurlijk niet te melden.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Verder geloof ik best dat sommige mensen die Wajong mogen krijgen, er recht op hebben, absoluut echt. Maar ik blijf maar parallellen zien met Hakuna en daarom krijg ik al de gruwel.
Liebchen, ik trek enkel een parallell tussen TO en Hakuna hoor. Niet de rest van de Wajongers want ik ken er meerdere en die kunnen echt niet anders en hebben er vol recht op.quote:Op maandag 28 april 2014 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je niet inziet dat Hakuna volledig terecht een uitkering ontvangt omdat hij zo gek als een deur is dan denk ik niet dat je je nog moet richten op het beoordelen van het al dan niet terecht zijn van het ontvangen van een uitkering, want het enige dat niet klopt aan de situatie van Hakuna, is dat hij niet onder curatele staat..... maar zelfs die kans acht ik eigenlijk vrij groot, maar dat hoeft hij op FOK! natuurlijk niet te melden.
Begrijp ik het goed dat jij meent dat Hakuna geen indicatie heeft voor een Wajong uitkering?quote:Op maandag 28 april 2014 14:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Liebchen, ik trek enkel een parallell tussen TO en Hakuna hoor. Niet de rest van de Wajongers want ik ken er meerdere en die kunnen echt niet anders en hebben er vol recht op.
Hakuna is uiteraard een geval apart en dát is heel neutraal gezegd zal ik maar zeggen![]()
En wat de belasting betreft, wil je soms een kopie van elke loonstrook, mag je zo van me krijgen hoor. De helft, op een haartje na precies de helft gaat serieus toch echt naar ome Bel. en wel per maand. Alstublieft.
Echt, als je ¤ 6.000 bruto verdient dan gaat er geen ¤ 3.000 belasting af, tenzij je een hele dikke leasebak hebt, zelfs als je de loonheffingskorting niet laat toepassen gaat er geen ¤ 3.000 vanaf.quote:Op maandag 28 april 2014 14:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Liebchen, ik trek enkel een parallell tussen TO en Hakuna hoor. Niet de rest van de Wajongers want ik ken er meerdere en die kunnen echt niet anders en hebben er vol recht op.
Hakuna is uiteraard een geval apart en dát is heel neutraal gezegd zal ik maar zeggen![]()
En wat de belasting betreft, wil je soms een kopie van elke loonstrook, mag je zo van me krijgen hoor. De helft, op een haartje na precies de helft gaat serieus toch echt naar ome Bel. en wel per maand, het is simpelweg geen lulverhaal maar de harde werkelijkheid. Alstublieft.
En als dat nou allemaal eens daar terecht zou komen waar het hoort zou dat prima zijn maar helaas zijn de chronisch zieken en onze weerloze oudjes de speelbal van de BV Nederland verworden.
Zucht.quote:Op maandag 28 april 2014 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt, als je ¤ 6.000 bruto verdient dan gaat er geen ¤ 3.000 belasting af, tenzij je een hele dikke leasebak hebt, zelfs als je de loonheffingskorting niet laat toepassen gaat er geen ¤ 3.000 vanaf.
Het valt vies tegen. Zelfs zonder al te dikke leasebak (hoewel dat weer afhangt van je definitie van dik).quote:Op maandag 28 april 2014 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt, als je ¤ 6.000 bruto verdient dan gaat er geen ¤ 3.000 belasting af, tenzij je een hele dikke leasebak hebt, zelfs als je de loonheffingskorting niet laat toepassen gaat er geen ¤ 3.000 vanaf.
Betere belastingadviseur zoeken dan. Of eens je baas een berichtje sturen dat je niet graag wordt bedonderd.quote:Op maandag 28 april 2014 17:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Het valt vies tegen. Zelfs zonder al te dikke leasebak (hoewel dat weer afhangt van je definitie van dik).
Dankquote:Op maandag 28 april 2014 17:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Het valt vies tegen. Zelfs zonder al te dikke leasebak (hoewel dat weer afhangt van je definitie van dik).
Dat geld zal hij nodig hebben voor de hogere woonkosten. Hij wil thuis kunnen leven, dansen is maar een voorbeeld.quote:Op maandag 28 april 2014 16:20 schreef Dipkip het volgende:
Maar even samenvattend, je leidt dus een meditatief maar depressief bestaan en wil verhuizen omdat je wil kunnen dansen in je huis. En je spaart 300,- per maand van je uitkering, maar vraagt je af of je de gemeente kunt laten betalen voor je verhuiskosten.
Ik denk niet dat dat lukt, maar de enige die je antwoord kan geven is je gemeente.
Dan komt er gelukkig alleen maar minder geld voor dit soort tuig beschikbaarquote:Op maandag 28 april 2014 17:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat geld zal hij nodig hebben voor de hogere woonkosten. Hij wil thuis kunnen leven, dansen is maar een voorbeeld.
Misschien wachten tot volgend jaar, als de woonbegeleiding ook naar de WMO overgeheveld is en dus sowieso een gemeentetaak geworden is.
Man, even met wat ruw hoofdrekenen kom je met een inkomen van 72k tot een belastingafdracht van 25k. En dat is zonder ook maar een enkele aftrekpost. Bij lange na geen 50% dus.quote:Op maandag 28 april 2014 17:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dank![]()
En leasebakken hebben we niet maar dat schijnt niet tot die hersens door te dringen.
Verder OT, Quellernamens hub, mij en hond (of is het nou honT
, en ja, ze leeft nog)
Nou, dus wel degelijk dus, getuige de maandelijkse loonstroken .quote:Op maandag 28 april 2014 17:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Man, even met wat ruw hoofdrekenen kom je met een inkomen van 72k tot een belastingafdracht van 25k. En dat is zonder ook maar een enkele aftrekpost. Bij lange na geen 50% dus.
Klopt helemaal. Het is dan ook heel bijzonder dat hier mensen zijn die zo riant verdienen die echter niet eens in staat zijn om een simpel belastingrekensommetje uit te rekenen. Zo ingewikkeld zijn de tabellen op belastingdienst.nl volgens mij ook niet.quote:Op maandag 28 april 2014 17:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Man, even met wat ruw hoofdrekenen kom je met een inkomen van 72k tot een belastingafdracht van 25k. En dat is zonder ook maar een enkele aftrekpost. Bij lange na geen 50% dus.
Nou nee, dat valt niet vies tegen, van ¤ 6.000 bruto gaat geen ¤ 3.000 belasting af, ook niet op een haartje, tenzij je 10% een haartje noemt.quote:Op maandag 28 april 2014 17:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Hou eens op met jaloers te zijn, de feiten zijn er en ja, er zijn dikke bakken maar die zijn eigendom dus zelf betaald. Jij wil het ook niet zien hè? Jouw probleem, vreet er maar lekker van mee.quote:Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat valt niet vies tegen, van ¤ 6.000 bruto gaat geen ¤ 3.000 belasting af, ook niet op een haartje, tenzij je 10% een haartje noemt.
En in de 25% categorie moet er al een leasebak van bijna ¤ 60.000 zijn om op ¤ 3.000 belasting betalen uit te komen.
Ik herhaal het nog maar even voor degenen met klaarblijkelijke dyslexie: de maandelijkse loonstroken liegen bepaald en geheel nietquote:Op maandag 28 april 2014 17:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het is dan ook heel bijzonder dat hier mensen zijn die zo riant verdienen die echter niet eens in staat zijn om een simpel belastingrekensommetje uit te rekenen. Zo ingewikkeld zijn de tabellen op belastingdienst.nl volgens mij ook niet.
Dan wordt het tijd om eens bij je werkgever aan te dringen dat de persoon die op dit moment de salarisadministratie doet deze taak voortaan aan een ander over laat. Zo simpel is het.quote:Op maandag 28 april 2014 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar even voor degenen met klaarblijkelijke dyslexie: de maandelijkse loonstroken liegen bepaald en geheel niet
dan naait je baas jequote:Op maandag 28 april 2014 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar even voor degenen met klaarblijkelijke dyslexie: de maandelijkse loonstroken liegen bepaald en geheel niet
dus je werkt voor een bank en je kan niet eens een belastingsommetje maken?quote:Op maandag 28 april 2014 18:06 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tja, vertel dat de baas maar eens, een groot internationaal bedrijf onder complete auspicien van de financiele markt en de Nederlansde Bank dús indirect de overheid. maar goed, als jullie daar niet werken en het beter weten, oordeel dan niet en vreet lekker mee van die echt serieuze helft
Ga je ook nog uitleggen wat je dan precies allemaal betaalt? Want jij weet even goed als ik dat het niet alleen maar loonheffing is. Bijtelling leaseauto? Pensiepremie? Lief en leedpot?quote:Op maandag 28 april 2014 18:06 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tja, vertel dat de baas maar eens, een groot internationaal bedrijf onder complete auspicien van de financiele markt en de Nederlansde Bank dús indirect de overheid. maar goed, als jullie daar niet werken en het beter weten, oordeel dan niet en vreet lekker mee van die echt serieuze helft
Ik ga niet eens op jou in, of kun jij mijn salarisstrook beinvloeden? Denk het niet. Immers zou jij dan echt goud verdienenquote:Op maandag 28 april 2014 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus je werkt voor de abn of sns en je kan niet eens een belastingsommetje maken?
3000 euro loonbelasting per maand op een inkomen van 6000 euro per maand strookt niet met wat je moet betalen. Wellicht dat je nog een gare pensioenregeling hebt of toch een leaseauto. Komt eerder in de buurt van voornoemde 40%. Dus ofwel je verkondigt onzin, of iemand zit je te piepelen.quote:Op maandag 28 april 2014 18:06 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lees jij ooit wel eens topics waar je op reageerd, het staat er allemaal al.quote:Op maandag 28 april 2014 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga je ook nog uitleggen wat je dan precies allemaal betaalt? Want jij weet even goed als ik dat het niet alleen maar loonheffing is. Bijtelling leaseauto? Pensiepremie? Lief en leedpot?
Dan zou ik er eens een belastingadviseur naar laten kijken.quote:Op maandag 28 april 2014 18:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Lees jij ooit wel eens topics waar je op reageerd, het staat er allemaal al.
Maar vooruit, geen aftrekposten, geen leningen, geen ene cent schuld, geen leasebakken, een berg spaargeld, eigen huis met een ieniemienie hypotheekje maar de loonstrook na belasting dus bijna 50 %, elke maand, (laat het een paar honderd euri schelen) en wel 12 maanden per jaar. Ik kan er niks anders van maken
Een paar honderd...een paar honderd. 1,2,3? Wees eens specifiek?quote:Op maandag 28 april 2014 18:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Lees jij ooit wel eens topics waar je op reageerd, het staat er allemaal al.
Maar vooruit, geen aftrekposten, geen leningen, geen ene cent schuld, geen leasebakken, een berg spaargeld, eigen huis met een ieniemienie hypotheekje maar de loonstrook na belasting dus bijna 50 %, elke maand, (laat het een paar honderd euri schelen) en wel 12 maanden per jaar. Ik kan er niks anders van maken
Valt niet zoveel op te adviseren: als er teveel loonbelasting wordt ingehouden krijgt hij het terug. Maargoed, een paar honderdjes maakt nogal wat verschil. Dus ik vraag me af of we het nou over 50% hebben of bijvoorbeeld 42%. Dat zijn namelijk een paar honderdjes.quote:Op maandag 28 april 2014 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan zou ik er eens een belastingadviseur naar laten kijken.
Op de leasebak na heeft dat allemaal geen fuck met je loonstrook te maken.quote:Op maandag 28 april 2014 18:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Maar vooruit, geen aftrekposten, geen leningen, geen ene cent schuld, geen leasebakken, een berg spaargeld, eigen huis met een ieniemienie hypotheekje
Dus met 6k p.m. verdien je 78k per jaar, give or take. Heel lomp geschat betaal je dan 2450 per maand aan loonheffing en dat is echt geen 50%. Ook niet als je vaker gaat roepen dat het dat wel is.quote:maar de loonstrook na belasting dus bijna 50 %, elke maand, (laat het een paar honderd euri schelen) en wel 12 maanden per jaar. Ik kan er niks anders van maken
Uiteraard, maar dat moet dan toch wel naar voren komen bij de jaarlijkse aangifte?quote:Op maandag 28 april 2014 18:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Valt niet zoveel op te adviseren: als er teveel loonbelasting wordt ingehouden krijgt hij het terug. Maargoed, een paar honderdjes maakt nogal wat verschil. Dus ik vraag me af of we het nou over 50% hebben of bijvoorbeeld 42%. Dat zijn namelijk een paar honderdjes.
Ik weet als geen ander hoeveel belasting er van zulke bedragen afgaat, en onze auto is ook gewoon eigen, dus ik heb niets om jaloers op te zijn, al even afgezien van het feit dat ik sowieso veel leuker woon en dat met een hypotheek die niet onderwater staat.quote:Op maandag 28 april 2014 17:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Hou eens op met jaloers te zijn, de feiten zijn er en ja, er zijn dikke bakken maar die zijn eigendom dus zelf betaald. Jij wil het ook niet zien hè? Jouw probleem, vreet er maar lekker van mee.
Tsja, als er niet allerlei nonsens verkondigd wordt door mensen die claimen in hun eentje zo ongeveer 3 Wajongers te onderhouden terwijl ze niet eens het standaard FOK! salaris van ¤ 5.000 netto binnenharken (¤ 8.937,96 bruto zonder pensioenregeling en andere werkgevergerelateerde afdrachten), terwijl ze niet kunnen/willen begrijpen dat sommige figuren juist dankzij hun denkbeelden niet in staat zijn mee te draaien op de arbeidsmarkt blijf je dat soort dingen krijgen.quote:Op maandag 28 april 2014 18:43 schreef Cat22 het volgende:
Ik vond dit topic leuker toen het nog over -de inmiddels gevlogen- TS ging
Is dat het standaard FOK! salaris? Wat een schijntje...quote:Op maandag 28 april 2014 19:32 schreef Leandra het volgende:
het standaard FOK! salaris van ¤ 5.000 netto
Dat komt vooral door al die wajongers die veel minder binnenharken.quote:Op maandag 28 april 2014 19:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat het standaard FOK! salaris? Wat een schijntje...
Maar daarom krijgen ze ook wajongquote:Op maandag 28 april 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt vooral door al die wajongers die veel minder binnenharken.
Maar goed, die hebben waarschijnlijk ook geen piemel van 30 cm.
Ik haal geen 5000 binnen en heb geen piemel van 30 cm. *kras*quote:Op maandag 28 april 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt vooral door al die wajongers die veel minder binnenharken.
Maar goed, die hebben waarschijnlijk ook geen piemel van 30 cm.
Misschien kun je een lekkere FOK!ker scoren die meer dan die 5K netto heeft, dat compenseert een beetje.... die heeft die piemel uiteraard ook welquote:Op maandag 28 april 2014 19:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik haal geen 5000 binnen en heb geen piemel van 30 cm. *kras*
quote:Op maandag 28 april 2014 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar daarom krijgen ze ook wajong
Ik vind het een legitieme reden om een uitkering aan te vragenquote:Op maandag 28 april 2014 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
-Waarom heb je wajong?
-Ik kan niet met autoriteit omgaan en ik heb een piemel van 17 cm....![]()
![]()
-Ah gossie, jochie toch.... zullen we eens uitzoeken of je dan geen recht hebt op hoertoeslag?
Takes one to.....quote:
Dat is natuurlijk onzin, het nieuwe huis gaat niet 300,- per maand meer kosten. TS moet uiteraard een huis uitzoeken wat binnen het budget past, niet een waarvoor spaargeld maandelijks moet worden aangesproken. Dan zal er na de verhuizing niet meer zoveel gespaard kunnen worden, maar het al gespaarde geld kan prima voor de verhuizing gebruikt worden.quote:Op maandag 28 april 2014 17:41 schreef Teslynd het volgende:
Dat geld zal hij nodig hebben voor de hogere woonkosten. Hij wil thuis kunnen leven, dansen is maar een voorbeeld.
Ja, dat is waarop jongeren zich verrekenen. Je hebt de hogere huur èn je hebt meer leefkosten. Dat gaat vanzelf in een ruimer huis. Meer kamers, dus meer warmte- en lichtverbruik. Behoorlijke badkamer, dus meer waterverbruik. Eigen keuken, dus evt. meer kokkerellen. Meer ruimte voor hobby's en meer ruimte om familie & vrienden te ontvangen, dus extra uitgaven. Inboedelverzekering tenzij het niets waard is, glasverzekering, mijn huisbaas bood zelfs een collectieve rioolverzekering aan en er was opeens een servicepakket voor dingen die eerst gewoon in de huur inbegrepen waren. Dat is vast niet gelijk 300 piek bij elkaar, maar je weet dat de huren nu procentueel sterker stijgen, dat blijf je voelen en er is nog steeds dat bezuinigen, dus mogelijk netto-achteruitgang. Het wordt dan niet meer zoveel sparen als nu, maar sparen voor vervanging van koelkast en wasmachine en computer en het vakantiegeld besteden aan de kleine luxe.quote:Op maandag 28 april 2014 21:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, het nieuwe huis gaat niet 300,- per maand meer kosten. TS moet uiteraard een huis uitzoeken wat binnen het budget past, niet een waarvoor spaargeld maandelijks moet worden aangesproken. Dan zal er na de verhuizing niet meer zoveel gespaard kunnen worden, maar het al gespaarde geld kan prima voor de verhuizing gebruikt worden.
Dat is deels onzin, en deels geen probleem, en heeft sowieso niets te maken met verhuisvergoedingen.quote:Op maandag 28 april 2014 21:48 schreef Teslynd het volgende:
Ja, dat is waarop jongeren zich verrekenen. Je hebt de hogere huur èn je hebt meer leefkosten. Dat gaat vanzelf in een ruimer huis. Meer kamers, dus meer warmte- en lichtverbruik. Behoorlijke badkamer, dus meer waterverbruik. Eigen keuken, dus evt. meer kokkerellen. Meer ruimte voor hobby's en meer ruimte om familie & vrienden te ontvangen, dus extra uitgaven. Inboedelverzekering tenzij het niets waard is, glasverzekering, mijn huisbaas bood zelfs een collectieve rioolverzekering aan en er was opeens een servicepakket voor dingen die eerst gewoon in de huur inbegrepen waren. Dat is vast niet gelijk 300 piek bij elkaar, maar je weet dat de huren nu procentueel sterker stijgen, dat blijf je voelen en er is nog steeds dat bezuinigen, dus mogelijk netto-achteruitgang. Het wordt dan niet meer zoveel sparen als nu, maar sparen voor vervanging van koelkast en wasmachine en computer en het vakantiegeld besteden aan de kleine luxe.
Het heeft inderdaad niet te maken met de verhuiskostenbijdrage, maar met zijn maandelijkse spaargeld.quote:Op dinsdag 29 april 2014 08:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is deels onzin, en deels geen probleem, en heeft sowieso niets te maken met verhuisvergoedingen.
Als je 300,- per maand kunt sparen heb je in een half jaartje genoeg gespaard om geen geld van de gemeente te hoeven vragen om te kunnen verhuizen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:44 schreef Teslynd het volgende:
Het heeft inderdaad niet te maken met de verhuiskostenbijdrage, maar met zijn maandelijkse spaargeld.
Ik ook niet, laat staan dat laatstequote:Op maandag 28 april 2014 19:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik haal geen 5000 binnen en heb geen piemel van 30 cm. *kras*
Ik heb serieus moeten rennen om de plee nog te halenquote:Op maandag 28 april 2014 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
-Waarom heb je wajong?
-Ik kan niet met autoriteit omgaan en ik heb een piemel van 17 cm....![]()
![]()
-Ah gossie, jochie toch.... zullen we eens uitzoeken of je dan geen recht hebt op hoertoeslag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |