Dat is geen antwoord op mijn vraag. En ik heb je nooit een slaaf genoemd, dus waar die ineens vandaan komt is me ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 02:01 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is borderpatrol Janneke, alle slaven so snel mogelijk "integreren" in de samenleving onder het mom van participatie samenleving wat een veredelde naam is voor vrijwillige slavernij.
Maargoed dit zul jij en vele mensen vast niet vatten.
Er is niet een stappenplan te volgen hiervoor.
Jij bent van mening dat je recht hebt op de welvaart van een ander.quote:Op zondag 20 april 2014 02:18 schreef KaleOssan het volgende:
Je snapt het niet janneke. Ik noem "uit deze situatie" komen om dus te gaan werken slavernij. Daar komt dat vandaan.
Ik hoef niet te werken. Niet perse omdat ik niet per definitie niet wil werken, (maar al zou dat zo zijn is dat mijn goedrecht) Een onvoorwaardelijk basis inkomen is een MENSENrecht in mijn ogen.
Wellicht als de situatie anders was had ik parttime kunnen werken.
Een bepaalde levenstandaard is een MENSEN recht zeker weten wel. En als je dat niet inziet mis je gezond verstand naar mijn mening. Echter de verhoudingen in onze maatschappij zijn zo krom en goedgepraat dat we het overduidelijk niet meer kunnen zien/accepteren.
En voor overgrote merendeel zal dit vreemd zijn, ontvatbaar en dus een negatief beeld schetsen op mij, maar dit boeit me geen MOER. Ik ZIE.
Iedergeval mijn topic vraag is enigzins beantwoord, al wie niet waagt wie niet wint.
Domme reactie. De samenleving moet zichzelf in stand kunnen houden.quote:Op zondag 20 april 2014 02:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat je recht hebt op de welvaart van een ander.
Dat is prima, maar daar gaan we inderdaad niet uitkomen. Veel succes ermee, verrekte parasiet.
PS: Het is inderdaad je goed recht om niet te willen werken, en niet deel te nemen aan het collectief. Maar dan moet je ook geen gebruik willen maken van collectieve voorzieningen als bijvoorbeeld uitkeringen.
Ik heb bij mijj verhuizing (herstrukturering) ruim 5800 euro gekregen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:00 schreef Lienekien het volgende:
TS krijg echt geen verhuisvergoeding van 3000 euro.
Of juist wel. Getuige:quote:Op zondag 20 april 2014 02:09 schreef Peter het volgende:
Je vreemde wereldbeeld zal je niet positief helpen vrees ik.. succes iig!
quote:Op zondag 20 april 2014 03:23 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb bij mijj verhuizing (herstrukturering) ruim 5800 euro gekregen.![]()
En ik red het al ruim 25 jaar zonder vaatwasser en wasdroger.
"ik wil" is geen argument voor een urgentieverlening, is wat hij bedoelt.quote:Op zondag 20 april 2014 01:56 schreef KaleOssan het volgende:
Natuurlijk Ik wil is geen argument voor jou...
Jij weet niet half hoe goed je het hebt, blijkbaar. Je hebt een dak boven je hoofd, kun eten/drinken, je kunt blijkbaar zelfs 300 euro per maand sparen... Of denk je nou serieus dat je het in andere landen beter zou hebben als je niet werkt?quote:Een mens heeft geen recht op enigzins fatsoenlijk wonen en enige grijns van geluk.
Dit is nou precies waarom de samenleving over het algemeen zo 'kotst' op uitkeringstrekkers, omdat er een flinke groep tussen zit die meent overal gratis recht op te hebben. En dat is jammer voor de mensen die het écht nodig hebben en een vaatwasser en droger niet als eerste levensbehoefte zien, want die worden onterecht allemaal op één hoop geschoven met graaiers zoals jij.quote:Ik spuug op deze maatschappij gadverredamme, en hoe de mensen denken dat het allemaal maar goed zit. (en voor deze mensen het counter argument brengen van je krijg wel spullen van deze kutmaatschappij, DONT even start, je weet niet waar je over praat, ik gebruik het systeem waar ik het kan gebruiken.) Het is deel van mijn depressie hoe de maatschappij met mensen omgaat en nee ik ga niet in filosofische etische discussies want ik weet dat ik toch aan het merendeel tegen geprogrammeerde zombies praat die MIND controlled zijn.
Die vergelijkingen die je maakt gaan NIET op. Ik vraag redelijke levens omstandigheden.
Ieders kijk op 1ste levensbehoefte is net iets anders. Wat jij stelt is natuurlijk ver overdreven.
En het is makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. EN ieder persoon ervaart het daarnaast nog eens anders ook. Voor mij voelt deze woning niet prettig en vorderd zeker mijn depressie al te meer. Alles heeft effect op je gesteldheid. En ik vraag absoluut geen abnormale dingen.
Ik ben het wel met je eens KaleOssan.quote:Op zondag 20 april 2014 11:38 schreef KaleOssan het volgende:
Blijf maar lekker op dat lage begrip hangen janneke.
Het systeem is corrupt tot het bot. Ik stop met schrijven naar jou lees me posts boven maar eens goed dan had je dat niet getypt als je het echt snapt.
lekker generaliserend van mij he?quote:Op zondag 20 april 2014 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja, omwille van Holenbeer zijn spaarrekening gooien we alle mensen met een beperking Nederland uit! Wat heb je aan die mensen!
Appel, Peer.quote:
Het is de situatie zoals jij die ervaart. Ergo, het is jouw mening.quote:Op zondag 20 april 2014 11:45 schreef KaleOssan het volgende:
Nee janneke, dan snap je het dus echt niet.
Je mag het zeker oneens met mij zijn.
Echter het is niet mijn "mening'
Dit is de situatie!
En dat je uberhaupt die comment naar voren brengt zegt alles over van het niveau van begrip waar je vandaan komt.
Dat betaald de woningbouw. Dus boeit me nietquote:Op zondag 20 april 2014 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag toch hopen dat die verhuisvergoeding van Hakuna een vergoeding was omdat hij moest verhuizen vanwege sloop van zijn woning, dus gewoon een vergoeding van de woningbouwvereniging.
dus eigenlijk zeg je: mensen mogen hun eigen geld/goederen niet bewaren/ongebruikt laten, maar moeten dat afstaan aan de mensen die secundaire levensbehoeften willen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
idd lienekien
Holenbeer
Ik snap je reactie wel, dat is het directe effect van deze oneerlijke samenleving.
En inderdaad er zullen altijd mensen zijn die iets meer kunnen gebruiken enz.
Maar dit is nog steeds kleinschalig denken in een doosje, zet jezelf eruit.
De overvloed word door klein aantal mensen opgepot terwijl de meerderheid het met een overgrote minderheid moet doen.
Zal je dan niet zorgen dat die stempel eraf gaat? of word je graag in een hokje gedrukt?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
Ze laten mij met rust ik heb een stempel op me hoofd gekregen voor de rest is het aan mij wat ik er mee doen.
Ja ik zit in de Matrixquote:Op zondag 20 april 2014 12:27 schreef KaleOssan het volgende:
Succes Kapt-ruigbaard
Dan zit je in een programma
Veel mensen denken dat.
Hij denkt dat hij zelfstandig woontquote:Op zondag 20 april 2014 12:37 schreef CherryOnTop het volgende:
Woont TS nou eigenlijk op zichzelf of onder begeleiding? Want z'n posts hier komen als "niet 100%" over.
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
wel moedig van je dat je hand op durft te houden bij de leiders van die zombiekudde. Zou wel heel erg principeel zijn om aan je gedachtegoed vast te houden en niets met die zombiekudde te maken willen hebben...quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
zijn schaaltje Wiskas staat gewoon klaar, echter wil deze kat er een vers visje bij, het uit een zilveren bakje eten en een krabpaal ernaast zodat hij zich kan vermakenquote:Op zondag 20 april 2014 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |