Ik ben het wel met je eens KaleOssan.quote:Op zondag 20 april 2014 11:38 schreef KaleOssan het volgende:
Blijf maar lekker op dat lage begrip hangen janneke.
Het systeem is corrupt tot het bot. Ik stop met schrijven naar jou lees me posts boven maar eens goed dan had je dat niet getypt als je het echt snapt.
lekker generaliserend van mij he?quote:Op zondag 20 april 2014 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja, omwille van Holenbeer zijn spaarrekening gooien we alle mensen met een beperking Nederland uit! Wat heb je aan die mensen!
Appel, Peer.quote:
Het is de situatie zoals jij die ervaart. Ergo, het is jouw mening.quote:Op zondag 20 april 2014 11:45 schreef KaleOssan het volgende:
Nee janneke, dan snap je het dus echt niet.
Je mag het zeker oneens met mij zijn.
Echter het is niet mijn "mening'
Dit is de situatie!
En dat je uberhaupt die comment naar voren brengt zegt alles over van het niveau van begrip waar je vandaan komt.
Dat betaald de woningbouw. Dus boeit me nietquote:Op zondag 20 april 2014 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag toch hopen dat die verhuisvergoeding van Hakuna een vergoeding was omdat hij moest verhuizen vanwege sloop van zijn woning, dus gewoon een vergoeding van de woningbouwvereniging.
dus eigenlijk zeg je: mensen mogen hun eigen geld/goederen niet bewaren/ongebruikt laten, maar moeten dat afstaan aan de mensen die secundaire levensbehoeften willen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
idd lienekien
Holenbeer
Ik snap je reactie wel, dat is het directe effect van deze oneerlijke samenleving.
En inderdaad er zullen altijd mensen zijn die iets meer kunnen gebruiken enz.
Maar dit is nog steeds kleinschalig denken in een doosje, zet jezelf eruit.
De overvloed word door klein aantal mensen opgepot terwijl de meerderheid het met een overgrote minderheid moet doen.
Zal je dan niet zorgen dat die stempel eraf gaat? of word je graag in een hokje gedrukt?quote:Op zondag 20 april 2014 12:16 schreef KaleOssan het volgende:
Ze laten mij met rust ik heb een stempel op me hoofd gekregen voor de rest is het aan mij wat ik er mee doen.
Ja ik zit in de Matrixquote:Op zondag 20 april 2014 12:27 schreef KaleOssan het volgende:
Succes Kapt-ruigbaard
Dan zit je in een programma
Veel mensen denken dat.
Hij denkt dat hij zelfstandig woontquote:Op zondag 20 april 2014 12:37 schreef CherryOnTop het volgende:
Woont TS nou eigenlijk op zichzelf of onder begeleiding? Want z'n posts hier komen als "niet 100%" over.
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
wel moedig van je dat je hand op durft te houden bij de leiders van die zombiekudde. Zou wel heel erg principeel zijn om aan je gedachtegoed vast te houden en niets met die zombiekudde te maken willen hebben...quote:Op zondag 20 april 2014 12:39 schreef KaleOssan het volgende:
Dat is niet te zeggen, wat doet een kat in nood leandra wanneer die bereigd word om te overleven?
Yess ik ben als niet 100% hier verklaart! dan weet ik dat ik iets goed doe.
Ik zou ook niet willen dat als ik voor normaal word aangezien, want dat betekend dat ik deel van de zombiekudde ben.
Ik woon zelfstandig.
zijn schaaltje Wiskas staat gewoon klaar, echter wil deze kat er een vers visje bij, het uit een zilveren bakje eten en een krabpaal ernaast zodat hij zich kan vermakenquote:Op zondag 20 april 2014 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een kat wel werkelijk in nood als z'n schaaltje wiskas niet voor hem klaarstaat? Of gaat hij dan uiteindelijk gewoon doen wat hij hoort te doen, muizen en vogeltjes vangen?
Dat kan idd prima zo zijn, net als Hakuna, maar omdat ze in hun denkwijze zoveel mensen tegen zich in het harnas weten te jagen is het soms lastig dat nog te zien.quote:Op zondag 20 april 2014 12:42 schreef CherryOnTop het volgende:
Weet je wat nou de grap is. Misschien is TS zo psychisch 'gestoord' (bij gebrek aan een beter woord) dat hij één van de mensen is die écht een uitkering nodig heeft omdat hij (op dit moment) gewoonweg niet kan functioneren in de maatschappij.
Moeten we allemaal doen, zijn we zo van je af. Natuurlijk verloop.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Holenbeer. het is een overlevingssituatie. Het is een grimme situatie dus ja. Principes kun je leuk overdoen, maar je komt niet uit het syteem het is OVERAL.
Oke ik ben pyschisch gestoord.wat jullie willen.
Maar nee functioneren op een "normaal" niveau zit er niet in nee, Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
Als je uit het systeem wilt dan kun je gewoon vertrekken hoor, ga naar Frankrijk om bij de boer druiven te plukken, laat zien dat je niet vies bent van wat werk en je bent uit het systeem.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Holenbeer. het is een overlevingssituatie. Het is een grimme situatie dus ja. Principes kun je leuk overdoen, maar je komt niet uit het syteem het is OVERAL.
Maar nee functioneren op een "normaal" niveau zit er niet in nee, Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
quote:Op zondag 20 april 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
PS.
Dit is niet de tijd van het jaar om druiven te plukken.
Nou ja als je je uitkering kwijtraakt zul je wel moeten werken. Of je moet er echt uit principe tegen zijn en dan maar gewoon op straat gaan leven.quote:Op zondag 20 april 2014 12:50 schreef Leandra het volgende:
Niet kunnen omgaan met autoriteit is idd wel een lastige, maar een flinke schop onder je kont helpt misschien.
Gevangenis terwijl je niet wil buigen voor autoriteit?quote:Op zondag 20 april 2014 12:55 schreef KaleOssan het volgende:
Nee mijn innerlijke zelf laat dat niet toe, ik zou nog eerder op straat leven, gevangenis (wat overheid uiteindelijk nog meer geld kost) of iets anders doen.
Ik kan snappen dat dit voor menig mens als "krankzinnig" zal worden ervaren.
Maar helaas snappen overweldigend deel niet de staat van de samenleving.
Deze manquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.
Een normalere woning zal dit enigzins aangenamer maken natuurlijk.
Zolang je maar kunt teren op andermans geld heb je dus helemaal geen principes blijkbaar. Zeuren over een kamer van 20m2 en autoriteit, maar zodra je zelf in je levensbehoeften moet gaan voorzien is dat allemaal ineens wel goedquote:Op zondag 20 april 2014 12:59 schreef KaleOssan het volgende:
Zoals ik zei het is een grimme situatie met weinig keus, ik ga nog liever naar een plek met onderdak en voedsel dan dat ik als slaafje werk.
Ik vind het eigenlijk een van de duidelijkste tekenen dat iemand ze niet op een rijtje heeft.quote:Op zondag 20 april 2014 12:56 schreef mrPanerai het volgende:
Ik vind het eigenlijk zelfs pervers dat types zoals TS alle voorzieningen als vanzelfsprekend zien en nog hoog van de toren blazen wanneer er iets niet voorzien wordt.
Maarre, wat heb je liever: nog 50 jaar een marginaal leven met geen rode rotcent en jezelf (niemand anders die het doet want die heb je niet) een schouderklop geven voor je autonome geest of je toch maar schikken naar het sociaal contract en uiteindelijk een rijker - zowel geldelijk als relationeel - leven leiden?quote:Op zondag 20 april 2014 12:55 schreef KaleOssan het volgende:
Nee mijn innerlijke zelf laat dat niet toe, ik zou nog eerder op straat leven, gevangenis (wat overheid uiteindelijk nog meer geld kost) of iets anders doen.
Ik kan snappen dat dit voor menig mens als "krankzinnig" zal worden ervaren.
Maar helaas snappen overweldigend deel niet de staat van de samenleving.
Mij best, maar ondanks dat ik een slaaf van m'n werkgever kan ik elk jaar een paar keer leuk op vakantie gaan, leuke dingen doen wanneer ik niet werk, eten wat en wanneer ik er zin in heb, enz...quote:Op zondag 20 april 2014 13:00 schreef KaleOssan het volgende:
Hahaha oke ik had niet anders verwacht.
ik ben een matrix breker, dusja
GO BACK TO WORK AND SLEEP PEOPLE
KaleOssan Out
Het is zijn perceptie van autonoom zijn, laat ik het zo zeggen. Uiteraard ben je per saldo afhankelijk van een onbekende. Lijkt mij nog erger dan TS zijn schrikbeeld van het afhankelijk zijn van een bekende, namelijk een werkgever.quote:Op zondag 20 april 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zie er weinig autonooms aan eigenlijk, als je al een verhuiskostenvergoeding nodig hebt omdat je een vaatwasser en droger niet kunt missen.
Ja, met een werkgever valt nog te onderhandelen, dan kun je beter met een uitkeringsinstantie te maken hebben, dan zijn regels tenminste regels, wel zo duidelijk voor iemand die moeite heeft met autoriteit.quote:Op zondag 20 april 2014 13:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is zijn perceptie van autonoom zijn, laat ik het zo zeggen. Uiteraard ben je per saldo afhankelijk van een onbekende. Lijkt mij nog erger dan TS zijn schrikbeeld van het afhankelijk zijn van een bekende, namelijk een werkgever.
Alweer iemand die het verschil niet snapt tussen 'recht hebben op' en 'kado krijgen'.quote:Op zondag 20 april 2014 01:56 schreef KaleOssan het volgende:
Natuurlijk Ik wil is geen argument voor jou...
Een mens heeft geen recht op enigzins fatsoenlijk wonen en enige grijns van geluk.
Ik spuug op deze maatschappij gadverredamme, en hoe de mensen denken dat het allemaal maar goed zit. (en voor deze mensen het counter argument brengen van je krijg wel spullen van deze kutmaatschappij, DONT even start, je weet niet waar je over praat, ik gebruik het systeem waar ik het kan gebruiken.) Het is deel van mijn depressie hoe de maatschappij met mensen omgaat en nee ik ga niet in filosofische etische discussies want ik weet dat ik toch aan het merendeel tegen geprogrammeerde zombies praat die MIND controlled zijn.
Die vergelijkingen die je maakt gaan NIET op. Ik vraag redelijke levens omstandigheden.
Ieders kijk op 1ste levensbehoefte is net iets anders. Wat jij stelt is natuurlijk ver overdreven.
En het is makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. EN ieder persoon ervaart het daarnaast nog eens anders ook. Voor mij voelt deze woning niet prettig en vorderd zeker mijn depressie al te meer. Alles heeft effect op je gesteldheid. En ik vraag absoluut geen abnormale dingen.
Het was een simpele vraag of deze dingen vergoed werden, zoja Oke, zoniet jammer dan.
Ik ken de regels niet hou ik me niet mee bezig ook niet in ge-intereseerd over wat "goed" of "slecht" is in iemands ogen.
Uit de reacties is op te maken dat het sterk te betwijvelen valt naja so be it.
Als ik het goed heb gelezen was dat het ook, zie het woordje 'herstructurering' in zijn post.quote:Op zondag 20 april 2014 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag toch hopen dat die verhuisvergoeding van Hakuna een vergoeding was omdat hij moest verhuizen vanwege sloop van zijn woning, dus gewoon een vergoeding van de woningbouwvereniging.
Dat je in de WA-jong zit snap ik, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
Als je überhaupt verwacht dat die samenleving je maandelijks van inkomen voorziet, en dus feitelijk ALLES voor je betaald.quote:Op zondag 20 april 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zie er weinig autonooms aan eigenlijk, als je al een verhuiskostenvergoeding nodig hebt omdat je een vaatwasser en droger niet kunt missen.
En hier ben ik dus gestopt met lezen en kon slechts op 1 heel woord komen: BEROEPSPARASIET.(en Hakuna de tweede, is het niet diens tweelingbroer?quote:Je snapt het niet janneke. Ik noem "uit deze situatie" komen om dus te gaan werken slavernij. Daar komt dat vandaan.
Ik hoef niet te werken. Niet perse omdat ik niet per definitie niet wil werken, (maar al zou dat zo zijn is dat mijn goedrecht) Een onvoorwaardelijk basis inkomen is een MENSENrecht in mijn ogen.
*knip*
En voor overgrote merendeel zal dit vreemd zijn, ontvatbaar en dus een negatief beeld schetsen op mij, maar dit boeit me geen MOER. Ik ZIE.
Ging me meer om het feit dat ze beiden zo gek als een deur zijnquote:Op zondag 20 april 2014 12:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Appel, Peer.
Herstructurering is gedwongen verhuizen, TS heeft een wens, geen medische noodzaak ( anders had men TS ook niet op een kamer geplaatst.)
Nah, Hakuna is gewoon niet goed, die kan wel doen alsof het zijn eigen keuze was uitkeringstrekker te worden, maar hoe strontvervelend hij ook is, dat hij een uitkering krijgt is wel terecht, dat hij zelfstandig woont is veel discutabeler.quote:Op zondag 20 april 2014 14:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
En hier ben ik dus gestopt met lezen en kon slechts op 1 heel woord komen: BEROEPSPARASIET.(en Hakuna de tweede, is het niet diens tweelingbroer?)
Tja, zelfs de NS en ProRail sporen daar nog beterquote:Op zondag 20 april 2014 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, Hakuna is gewoon niet goed, die kan wel doen alsof het zijn eigen keuze was uitkeringstrekker te worden, maar hoe strontvervelend hij ook is, dat hij een uitkering krijgt is wel terecht, dat hij zelfstandig woont is veel discutabeler.
Ik stel voor dat de overheid voor dit soort mensen snuffelstages naar Afrika organiseert.quote:Op zondag 20 april 2014 02:31 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Domme reactie. De samenleving moet zichzelf in stand kunnen houden.
Er is ENORM veel teruggehouden welvaart. Armoede is een BEWUSTE keuze van regeringen enz. Om ons te onder drukken. Doe maar eens goed onderzoek, maar nee dat doe je toch niet.. durf ik vermoedden.
Dit is MAKKELIJK haalbaar, er is harmonie makkelijk mogelijk en lang niet iedereen zou hoeven werken, en alle basis voorzieningen een RECHT van mens als vlees en bloed op aarde ONGEACHT wat.
De hele economische crisis is eigenlijk een lachertje als je echt het probleem snapt.
Ik weet zeker dat je je uitkering terecht krijgt. En ik ben oprecht blij dat we als fatsoenlijk land voorzien in de basisbehoeften voor hen die dat zelf niet kunnen. Ergo: wees er blij meequote:Op zondag 20 april 2014 12:24 schreef KaleOssan het volgende:
Oh nee Holenbeer, ik weet hoe ze denken, ze kunnen niet anders, anders kunnen ze me niet onder de regels drukken. Ik vind het prima zo. Het is een overlevings situatie. Pyschologen zijn immers de "borderpatrol" om mensen die wat wakkerder worden dmv mind controll weer in de samenleving te integreren.
Je gebruikt heel veel woorden die in de werkelijkheid van de gemiddelde mens niet bestaan. Wat is in vredesnaam naar jouw idee een 'grimme situatie'?quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef KaleOssan het volgende:
En waarom hou je wel je hand op dan?quote:Ik buig niet voor autoriteit of regels waar ik het niet mee eens ben.
Ik heb nog een doos kattenvoer staan van een of ander goedkoop merk wat mijn kat niet lust (dat beestje eet alleen Royal Caninquote:Op zondag 20 april 2014 21:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Geen enkele moeite doen voor iets wat ook maar enigszins een beetje op werk lijkt= geen vreten. Of is dat weer te hard![]()
![]()
Als je van ¤ 6.000 bruto maar ¤ 3.000 netto overhoudt dan rij je een behoorlijk dikke leasebak.quote:Op zondag 20 april 2014 21:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hier gaat elke maand GVD 3000 euri(!), dus de helft van ons inkomen waar de pleuris voor gewerkt wordt, letterlijk, af voor de belasting, dus ook naar dit soort uitvreters wat niet eens overweegt ooit ook maar 1 poot uit te steken om ooit , ooit te gaan werken maar enkel maar te ontvangen zonder ook maar een haar op te WILLEN tillen? *vloekt, en vervloekt stevig, overweegt heropvoedingskampen of zo*
Geen enkele moeite doen voor iets wat ook maar enigszins een beetje op werk lijkt= geen vreten. Of is dat weer te hard![]()
![]()
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:05 schreef Manke het volgende:
trouwens de gemeente vergoedt vaak wel een wasmachine, maar dan mag je geen spaargeld hebben en moet je je afschriften laten zien van 2 maanden
Zo werkt het met alles in Nederland.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.
Pervers systeem.
daarom willen ze ook afschriften zien, om te zien waar het geld aan opgaatquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat iemand met een minimuminkomen die heel zuinig leeft zijn eigen wasmachine mag betalen, terwijl iemand die datzelfde minimuminkomen er maandelijks vakkundig doorheen jaagt, die wasmachine voor niets krijgt.
Pervers systeem.
Ware het niet dat je de uitgavenposten onleesbaar mag maken....quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:21 schreef Manke het volgende:
[..]
daarom willen ze ook afschriften zien, om te zien waar het geld aan opgaat
ja dat mag, maar dan krijg je gewoon niks vergoedquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ware het niet dat je de uitgavenposten onleesbaar mag maken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |