abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139041643
Ik zit 4 jaar in de wajong, aan de inkomenseis voldoe ik.

Vanuit mijn 1 kamerige woning van 20 m2, wil iknaar me echte eerste woning omdat ik nu eindelijk in aanmerking kom dmv me inschrijftijd met sociale woningen.

Ik heb echter niet de financiele middellen om dit te bekostigen, vandaar ik kijk naar deze duurzame goederen en verhuiskosten vergoeding.

Volgens mij verschilt dit per gemeente hoe dit gaat? Ik had een vriendin die in Utrecht woonde in een soortgelijk geval en die kreeg iets van bijna 3000 euro aan inricht kosten vergoed. Ik woon in Alkmaar.

Nu vraag ik mij af of iemand weet wat onder deze vergoeding valt?

Valt daaronder bijv?
Gasfornuis.
Wasdroger
Vaatwasser
Kledingkast
Woning verven/behangen
Bankstel en zitstoel.

Koelkast/wasmachine/bed heb ik al.

Komen ze een controle uitvoeren in je woning of is bewijs van aankoop en inkomen genoeg?
pi_139041709
Wasdroger? Was droogt vanzelf toch?
pindazakje
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:36:25 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139041727
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:

Valt daaronder bijv?

Wasdroger
Vaatwasser

Ik mag toch hopen van niet.
quote:
Komen ze een controle uitvoeren in je woning of is bewijs van aankoop en inkomen genoeg?
Normaal gesproken dat laatste.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139041764
Ah dankje Janneke.

Ik heb geen idee, ergens denk ik misschien ook van niet nee voor die 2 apparaten..alhoewel het is aan hun..

Daarom vraag ik het maar :)

De rest wel?
pi_139041768
Kom op zeg, vrienden, familie, marktplaats etc. Voor een bescheiden bedrag heb je dan je inboedel bij elkaar. Verwachten dat je alles zomaar nieuw krijgt als je zelfstandig gaat wonen...

En verdomme aankloppen voor een extra uitkering voor een wasdroger en afwasmachine? Hoe verzin je het?
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:39:07 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139041775
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:
Valt daaronder bijv?
Wasdroger
Vaatwasser
Woning verven/behangen
Bankstel en zitstoel.

Ik mag toch hopen van niet :{ Wat zijn dat nou voor 'eisen', dat heb je allemaal niet nodig.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:41:20 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139041814
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:38 schreef 99.999 het volgende:
Kom op zeg, vrienden, familie, marktplaats etc. Voor een bescheiden bedrag heb je dan je inboedel bij elkaar. Verwachten dat je alles zomaar nieuw krijgt als je zelfstandig gaat wonen...

En verdomme aankloppen voor een extra uitkering voor een wasdroger en afwasmachine? Hoe verzin je het?
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal :')
pi_139041817
Kunnen we onze meningen achterlaten a.u.b
Ik heb geen idee wat de regels zijn.
Die vraag ik hier juist, daar gaat het om met dit topic.

Heb trouwens geen familie/vrienden waar ik op terug kan vallen 99.999.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:42:42 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139041842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef KaleOssan het volgende:.

Heb trouwens geen familie/vrienden waar ik op terug kan vallen 99.999.
Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichten ^O^
pi_139041877
quote:
Bij het verstrekken van een verhuiskostenvergoeding houdt het college rekening met de mate waarin de verhuizing te verwachten of te voorspellen was. Bij een te verwachten of voorspelbare verhuizing wordt in principe geen verhuiskostenvergoeding toegekend.
http://www.alkmaar.nl/gem(...)rg/files/p_57928.pdf
pi_139041916
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichten ^O^
En kringloopwinkels, de weggeefhoek op Facebook etc etc. Het hoeft allemaal geen nieuw spul te zijn, dat kan je naar verloop van tijd prima vervangen.
pi_139042066
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:52:33 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139042088
quote:
Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.
pi_139042113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.
Dat denk ik ook.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:59:52 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139042240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
Quote van TS uit een ander topic:

quote:
"...maar ik hou nu al zo'n 300-400 euro per maand over terwijl ik leef voor 330 eu ong per maand inc gas water licht. Ik leef heel zuinig."
pi_139042255
Ik zou gewoon contact opnemen met je eigen gemeente en vragen wat de regels zijn van Bijzondeer Bijstand, merk je vanzelf wel wat daar onder valt maar het zal minder zijn dan je denkt dus inderdaad gewoon tweedehands en kringloop is de beste oplossing. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139042378
Van eenkamerwoning naar tweekwamerwoning lijkt me geen overdreven wens. Maar laat je voorrekenen wat de woonkostenverschillen zijn tussen je huidige eenkamerwoning en een serieuze woning.
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:08:09 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139042381
Wat noem jij een soortgelijk geval, waarin die vriendin 3000 euro vergoed kreeg?
The love you take is equal to the love you make.
pi_139042473
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:59 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Quote van TS uit een ander topic:

[..]

genoeg eigen vermogen dus :Y
dag
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:30:52 #20
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139042774
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal :')
Verchrikkelijk ja, wordt je zelfs boos om.

Een ander moet er hard voor werken en de rest krijgt het maar vanzelf. (dit is wel een lichte overdrijving uiteraard)
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_139043681
quote:

[..]

Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.
pi_139044157
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:13 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.
Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?
pi_139044467
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?
Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.

Ik vraag me ook wel eens af als je mensen, zoals TS bijvoorbeeld, nu eens echt niks geeft of ze dan echt in de goot terecht komen of dat ze dan op eens wel kunnen werken?

Die negativiteit tov uitkeringstrekkers komt ook door programma's op tv waarin je mensen ziet die gewoonweg niks willen uitvoeren maar wel geld krijgen. 'probleemwijken' of iets als dit: klik. Daarnaast zullen velen ook wel zwartwerkers kennen die afgekeurd zijn of zogezegd niks vinden, maar wel gewoon alles kunnen doen.
pi_139044531
Ik denk dat veel mensen ook denken ergens recht op te hebben omdat ze die verhalen horen. Daarnaast is het in mijn ogen ook tamelijk dom om naast de bijstand nog bijzondere bijstand te hebben, maar als je de bijstand zo laag maakt dat mensen niet meer die extra's kunnen betalen is het wel nodig. Volgens mij is het beter om de bijstand iets te verhogen en de bijzondere bijstand af te schaffen, dan ben je van het gezeur af en de daarmee samenhangende bureaucratie. Verhuizen of een nieuwe wasmachine, zorg maar dat je wat spaart van de bijstand/wajong.
  zaterdag 19 april 2014 @ 16:00:00 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139044560
In Groningen krijgt iemand met bijstand een tweedehands wasmachine of koelkast. Dus geen vergoeding meer voor aanschaf van een nieuwe.

TS krijg echt geen verhuisvergoeding van 3000 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_139045016
Zo makkelijk verstrekken gemeentes geen bijzondere bijstand in de vorm van een verhuiskostenvergoeding. Er dient echt een (medische) noodzaak te zijn voor de verhuizing. Dan bestaat de kans de aanvraag in de vorm van een leenbijstand wordt toegekend. Een verhuiskostenvergoeding om niet wordt bijna nooit verstrekt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat veel mensen ook denken ergens recht op te hebben omdat ze die verhalen horen. Daarnaast is het in mijn ogen ook tamelijk dom om naast de bijstand nog bijzondere bijstand te hebben, maar als je de bijstand zo laag maakt dat mensen niet meer die extra's kunnen betalen is het wel nodig. Volgens mij is het beter om de bijstand iets te verhogen en de bijzondere bijstand af te schaffen, dan ben je van het gezeur af en de daarmee samenhangende bureaucratie. Verhuizen of een nieuwe wasmachine, zorg maar dat je wat spaart van de bijstand/wajong.
Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:29:24 #27
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139046387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:53 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.

Ik vraag me ook wel eens af als je mensen, zoals TS bijvoorbeeld, nu eens echt niks geeft of ze dan echt in de goot terecht komen of dat ze dan op eens wel kunnen werken?

Die negativiteit tov uitkeringstrekkers komt ook door programma's op tv waarin je mensen ziet die gewoonweg niks willen uitvoeren maar wel geld krijgen. 'probleemwijken' of iets als dit: klik. Daarnaast zullen velen ook wel zwartwerkers kennen die afgekeurd zijn of zogezegd niks vinden, maar wel gewoon alles kunnen doen.
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen. Die Hans Dagelet look-a-like medewerker van de sociale dienst is te goed voor deze wereld, en een super idealist en tevens een beetje een naieveling, door die Thomas steeds weer bij de hand te nemen en alles voor hem te regelen, tot en met een schattig huisje aan toe. Ik hoop dat ie zo blijft overigens, het is goed om te zien dat er nog menselijke mensen bij de Sociale Dienst werken. Thomas is echter een verloren zaak, ben ik bang, zolang ie zijn verslavingen in stand houdt.

Het ergste ergerde ik me aan die Danny en Veronika, mijn god, hele dag een beetje computerspelletjes doen, en jezelf al rijk zitten rekenen aan een dubbele wajong-uitkering, die ze vervolgens gelukkig niet krijgen. Uiteindelijk hielp bij hen het stug doorzetten van de consulent, mede door het verwerpen van alle bezwaren die ze steeds weer tevoorschijn toverden.

Ik vond het echt ongelooflijk om te zien. Er worden in ieder geval wel bij allemaal nogal eitjes onder gelegd. Ik zou graag enkele van die mensen eens een stevige schop onder het zitwerk geven, vooral Marco. De enige waar ik sympathie voor kon opbrengen was Sjoerd, maar dat komt niet omdat ie zo meewerkte met de trajecten, maar omdat ie geestelijk gehandicapt is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_139046534
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Zo makkelijk verstrekken gemeentes geen bijzondere bijstand in de vorm van een verhuiskostenvergoeding. Er dient echt een (medische) noodzaak te zijn voor de verhuizing. Dan bestaat de kans de aanvraag in de vorm van een leenbijstand wordt toegekend. Een verhuiskostenvergoeding om niet wordt bijna nooit verstrekt.

[..]

Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.

Een normalere woning zal dit enigzins aangenamer maken natuurlijk.
pi_139046601
Waarom heb je deze kamer dan genomen?
dag
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:38:40 #30
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139046602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.

Als het echt medisch noodzakelijk was had je wel urgentie gekregen. Gezien je opmerking over dat je nu eindelijk lang genoeg ingeschreven staat om kans te maken op een grotere woning lijkt me urgentie al niet aan de orde. Verder komt de verhuizing ook niet als een verrassing als je zelf plannen maakt om te verhuizen.
pi_139046642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:38 schreef Peter het volgende:
Waarom heb je deze kamer dan genomen?
Omdat het hoognoodzaak was, de situatie thuis was niet te harden er werd constant op me huid gezeten zacht gezegt.
pi_139046691
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
:')
compact en kleverig.
pi_139046705
Ik ben net verhuisd en wil ook wel een vergoeding van 3000 euro. Als tegenprestatie zal mijn werkgever wel periodiek geld betalen.
Ik ben nog op zoek naar schilderijen, een wasdroger, een receiver met speakers, een nieuwe salontafel en een espressoapparaat. Lijken mij behoorlijk essentiele dingen voor iemand die op zichzelf woont.
pi_139046739
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen.

[..]

Het werkt flink op je zenuwen inderdaad. Het is niet te hopen dat dit een willekeurige steekproef is en een gemiddeld beeld weergeeft.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:46:50 #35
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139046806
quote:

Mijn leven zou overigens ook wat aangenamer worden als ik een huis met 5 in plaats van 4 slaapkamers had, en een Audi RS8 in plaats van een S5. Medische noodzaak, zou je wel kunnen zeggen, want ik word getresst van klein wonen en langzaam rijden. Toch even langs de gemeente.
pi_139046859
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
Ik noem dat gewoon een troll, of Echte domheid. not sure.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:51:47 #37
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139046915
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en droger 8)7 ).

Waarom denk je uberhaupt aan bij de gemeente aankloppen voor een vergoeding als je zo'n 300 euro per maand kunt sparen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:53:13 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139046947
quote:
En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139046975
quote:
zegt wellicht meer over de grootte van je kont :X

Maar even serieus. Studenten en starters zat die op een dergelijk klein stukje prima kunnen leven en ondertussen leren/sparen om iets beters te kunnen kopen. Je kan niet overal geld voor krijgen en helemaal niet voor dingen die niet onder eerste levensbehoeften valt.

Zoals ik zei, ik ben ook net verhuisd. Ik heb wat spullen van de ikea, en een afthans slaapbankje uit mijn studentenperiode. Verder een stoel, een droogrek en wat lampen van mijn ouders en het is verder nog een kale bedoening in hier. Kan pas weer dingen vervangen wanneer mijn salaris binnen is, dus het is niet direct zoals ik wens. Iets met 'sparen' noemen ze dat in de volksmond.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:56:36 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139047024
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.
Erg genoeg denk ik dat hij nog serieus is ook als ik z'n andere topics eens bekijk.
pi_139056014
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:51 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en droger 8)7 ).

Waarom denk je uberhaupt aan bij de gemeente aankloppen voor een vergoeding als je zo'n 300 euro per maand kunt sparen?
Je hebt zo gewoond en woont nu anders.
Urgentieverklaringen worden nauwelijks nog afgegeven.

Voor een volwassene is een tweekamerwoning een redelijke wens.
Hij heeft gelijk, er is medische noodzaak. Als je arbeidsongeschikt thuiszit en alles in die ene kamer moet, dan wordt je depressie er niet minder op. Denk maar aan alle bejaardentehuizen die overgingen van een eenkamerflatjes naar een tweekamerappartementje. Dat werd ze uiteraard opgelegd: verschil tussen woonvertrek en slaapvertrek èn beweging binnenshuis. Uit je bed komen, aankleden, naar het actieve deel van je woning om daadwerkelijk iets actiefs te doen.

Wat ik me afvraag Ossan, je hebt wel die afkeuring maar heb je ook begeleiding? Wie helpt je met zoeken naar de mogelijkheden om die redelijke vragen te verwerkelijken? Is er emand die je helpt met onderscheid maken tussen redelijke vragen en luxe vragen, dus samen doornemen wat absoluut noodzakelijk is en wat er ook belangrijk is? In een meerkamerwoning is de droger waarschijnlijk overbodig, maar je kan daarvoor bij de kringloopwinkels kijken.

Grote steden hebben waarschijnlijk alle een soort algemene hulpdienst, bijvoorbeeld om je te helpen grote stukken thuis te krijgen. Dit vrijwilligerswerk is gratis, maar je moet wel de benzinekosten betalen. Woonbegeleiding krijg je volgens mij via de WMO bij je gemeente en bovendien heb je dan gelijk hulp bij uitzoeken of je ergens een bijdrage in krijgt. Je zal hiervoor een eigen bijdrage betalen op basis van je inkomen.
pi_139057460
quote:
Leer opruimen en afscheid nemen van overbodige rotzooi.

20m² is groot genoeg voor een bed, kledingkast, eettafel/bureautje, bankje en keukenblokje+koelkast zonder dat je je kont niet meer kunt keren.

Als je je verhuiskosten niet kunt betalen, kun je straks je hogere woonlasten waarschijnlijk ook niet betalen. Heb je er al eens aan gedacht hoe je dat gaat oplossen?

Overigens, verhuiskosten naar een huisje hoeven initieel niet meer dan 500 euro te kosten. Alle minimale benodigdheden heb je nu immers ook al op je kamer staan, hooguit mis je misschien een wasmachine en wat keukeninventaris omdat je nu gebruik kunt maken van een gedeelde wasmachine.

Voor 100 euro koop je een grote emmer latex en een kwast en roller. Voor nog eens 100 euro tik je 2e hands iets op de kop wat je op de vloer kunt leggen (als je het niet kunt overnemen van de vorige bewoner) en voor de resterende 300 euro koop je 2e hands de ontbrekend wasmachine en andere keukenattributen, alsmede verdere aankleding zover er nog geld resteert.

Gezien je verhuizing een wens is en geen noodzaak, zul je geen vergoeding ontvangen. 500 euro moet je nu wel binnen een jaar bij elkaar kunnen sparen, anders kun je straks ook geen hogere woonlasten betalen. Vergeet niet dat kamers meestal 'inclusief' g/w/l/ tv/internet/gemeentelijke heffingen zijn en dat je bij een 'echte' woning die zaken zelf nog los van de huur moet betalen. Kost je zomaar 150 euro per maand als je het héél zuinig aan doet.
pi_139058517
quote:

[..]

En maar klagen dat de verzorgingsstaat uitgehold en vakkundig om zeep geholpen wordt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139059792
quote:

[..]

Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?

Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, zul je niemand bij de sociale dienst van je medische noodzaak kunnen overtuigen.
pi_139060238
Gratis geld, het topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139061060
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?

Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, zul je niemand bij de sociale dienst van je medische noodzaak kunnen overtuigen.
Het geeft een beklemd gevoel.
Het gevoel van enigzins Spacious heeft veel effect op een mens net als de geometrie van de woning.
Ik wil kunnen dansen dat kan ik nu niet!!! Ik wil goed kunnen trainen in mijn eigen huis dit kan niet!
En de hal is enorm klein beklemd, ik ben niet dik maar ben best breed enz. en er staan ook een paar spullen die ik niet anders kwijt kan (oven en kapstok).
Een normale eettafel heb ik niet in mijn woning.
Mijn kamer is 18 m2 bij het nachecken.

Als je inderdaad een dagschema heb enz dan is het een heel ander iets maar ik zit altijd thuis, en dan merk je het echt wel.
pi_139061387
Waarom zit je dan altijd thuis?
pi_139061593
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:39 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Het geeft een beklemd gevoel.
Het gevoel van enigzins Spacious heeft veel effect op een mens net als de geometrie van de woning.
Ik wil kunnen dansen dat kan ik nu niet!!! Ik wil goed kunnen trainen in mijn eigen huis dit kan niet!
En de hal is enorm klein beklemd, ik ben niet dik maar ben best breed enz. en er staan ook een paar spullen die ik niet anders kwijt kan (oven en kapstok).
Een normale eettafel heb ik niet in mijn woning.
Mijn kamer is 18 m2 bij het nachecken.

Als je inderdaad een dagschema heb enz dan is het een heel ander iets maar ik zit altijd thuis, en dan merk je het echt wel.
Alles met 'ik wil' is geen argument.

Ik wil ook wel in een villa met zwembad gaan wonen voor 3 stuivers per week, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Als je weinig tot geen inkomen hebt, kun je veel willen maar het niet betalen.

Als die 18m² de oppervlakte is van de kamer zonder badkamer/toilet en eventuele (gemeenschappelijke) keuken dan is er gewoon goed te leven. Het houdt niet over, maar dat is een ander verhaal. Ga op marktplaats op zoek naar een hoogslaper en je hebt je ruimteproblemen al voor een groot deel opgelost. Extra bergruimte maak je héél eenvoudig door de bovenkastjes van een oude keuken boven je bank of tafel/bureau aan de muur te hangen. Kortom, haal alles van de vloer wat niet op de vloer hoeft te staan en gebruik de hoogte.
En maak je kapstok aan de voordeur, dan hoef je nooit langs de kapstok te lopen dus hangt hij ook niet in de weg. Haal ook alles er vanaf wat je niet (bijna) dagelijks gebruikt. Als je alleen woont, hoeven er niet meer dan 2 jassen aan een kapstok te hangen.

Less is more. Zeker als je klein woont!

Ach laat ook maar. Je bent weer de zoveelste uitkeringsafhankelijke die denkt in problemen die dan
maar op kosten van de samenleving moeten worden opgelost. Denken in oplossingen dat moet je vooral niet zelf doen.
pi_139061845
TS is een mooi voorbeeld van waarom draagvlak voor de verzorgingsstaat tanende is.
pi_139062626
Natuurlijk Ik wil is geen argument voor jou...

Een mens heeft geen recht op enigzins fatsoenlijk wonen en enige grijns van geluk.
Ik spuug op deze maatschappij gadverredamme, en hoe de mensen denken dat het allemaal maar goed zit. (en voor deze mensen het counter argument brengen van je krijg wel spullen van deze kutmaatschappij, DONT even start, je weet niet waar je over praat, ik gebruik het systeem waar ik het kan gebruiken.) Het is deel van mijn depressie hoe de maatschappij met mensen omgaat en nee ik ga niet in filosofische etische discussies want ik weet dat ik toch aan het merendeel tegen geprogrammeerde zombies praat die MIND controlled zijn.

Die vergelijkingen die je maakt gaan NIET op. Ik vraag redelijke levens omstandigheden.
Ieders kijk op 1ste levensbehoefte is net iets anders. Wat jij stelt is natuurlijk ver overdreven.
En het is makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. EN ieder persoon ervaart het daarnaast nog eens anders ook. Voor mij voelt deze woning niet prettig en vorderd zeker mijn depressie al te meer. Alles heeft effect op je gesteldheid. En ik vraag absoluut geen abnormale dingen.

Het was een simpele vraag of deze dingen vergoed werden, zoja Oke, zoniet jammer dan.
Ik ken de regels niet hou ik me niet mee bezig ook niet in ge-intereseerd over wat "goed" of "slecht" is in iemands ogen.

Uit de reacties is op te maken dat het sterk te betwijvelen valt naja so be it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')