Ik mag toch hopen van niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:
Valt daaronder bijv?
Wasdroger
Vaatwasser
Normaal gesproken dat laatste.quote:Komen ze een controle uitvoeren in je woning of is bewijs van aankoop en inkomen genoeg?
Ik mag toch hopen van nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef KaleOssan het volgende:
Valt daaronder bijv?
Wasdroger
Vaatwasser
Woning verven/behangen
Bankstel en zitstoel.
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaalquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:38 schreef 99.999 het volgende:
Kom op zeg, vrienden, familie, marktplaats etc. Voor een bescheiden bedrag heb je dan je inboedel bij elkaar. Verwachten dat je alles zomaar nieuw krijgt als je zelfstandig gaat wonen...
En verdomme aankloppen voor een extra uitkering voor een wasdroger en afwasmachine? Hoe verzin je het?
Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichtenquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef KaleOssan het volgende:.
Heb trouwens geen familie/vrienden waar ik op terug kan vallen 99.999.
http://www.alkmaar.nl/gem(...)rg/files/p_57928.pdfquote:Bij het verstrekken van een verhuiskostenvergoeding houdt het college rekening met de mate waarin de verhuizing te verwachten of te voorspellen was. Bij een te verwachten of voorspelbare verhuizing wordt in principe geen verhuiskostenvergoeding toegekend.
En kringloopwinkels, de weggeefhoek op Facebook etc etc. Het hoeft allemaal geen nieuw spul te zijn, dat kan je naar verloop van tijd prima vervangen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zoek dan eens op marktplaats, er is genoeg gratis te krijgen en in FHF hier op het forum kun je vragen om hulp bij het ophalen etc. Zo kun je voor vrijwel niks je hele huis inrichten
Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.alkmaar.nl/gem(...)rg/files/p_57928.pdf
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Oh, nou in dat geval kan TS het wel vergeten. Zo te zien is het geen plotselinge verhuizing die perse nodig is.
Quote van TS uit een ander topic:quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
quote:"...maar ik hou nu al zo'n 300-400 euro per maand over terwijl ik leef voor 330 eu ong per maand inc gas water licht. Ik leef heel zuinig."
genoeg eigen vermogen dusquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Quote van TS uit een ander topic:
[..]
Verchrikkelijk ja, wordt je zelfs boos om.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal
Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik verbaas me soms echt over wat mensen tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Dit is toch niet normaal
Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:13 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je met zo'n instelling ook best veel voor elkaar tegenwoordig.
Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij doen de verhalen van mensen die een vergoeding krijgen de ronde zonder de belangrijke details waardoor de indruk wordt gewekt dat het zo makkelijk gaat. TS spreekt ook van vergelijkbaar maar of dat zo is?
Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat veel mensen ook denken ergens recht op te hebben omdat ze die verhalen horen. Daarnaast is het in mijn ogen ook tamelijk dom om naast de bijstand nog bijzondere bijstand te hebben, maar als je de bijstand zo laag maakt dat mensen niet meer die extra's kunnen betalen is het wel nodig. Volgens mij is het beter om de bijstand iets te verhogen en de bijzondere bijstand af te schaffen, dan ben je van het gezeur af en de daarmee samenhangende bureaucratie. Verhuizen of een nieuwe wasmachine, zorg maar dat je wat spaart van de bijstand/wajong.
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen. Die Hans Dagelet look-a-like medewerker van de sociale dienst is te goed voor deze wereld, en een super idealist en tevens een beetje een naieveling, door die Thomas steeds weer bij de hand te nemen en alles voor hem te regelen, tot en met een schattig huisje aan toe. Ik hoop dat ie zo blijft overigens, het is goed om te zien dat er nog menselijke mensen bij de Sociale Dienst werken. Thomas is echter een verloren zaak, ben ik bang, zolang ie zijn verslavingen in stand houdt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:53 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Och, ik heb het meer over mensen die met zo'n instelling leven in het algemeen. Die overal beetje lopen bedelen en smeken omdat ze het 'zo slecht hebben' en menen op van alles recht te hebben. Zij krijgen vaak veel voor elkaar in zijn algemeenheid, dus niet perse vanuit de overheid.
Ik vraag me ook wel eens af als je mensen, zoals TS bijvoorbeeld, nu eens echt niks geeft of ze dan echt in de goot terecht komen of dat ze dan op eens wel kunnen werken?
Die negativiteit tov uitkeringstrekkers komt ook door programma's op tv waarin je mensen ziet die gewoonweg niks willen uitvoeren maar wel geld krijgen. 'probleemwijken' of iets als dit: klik. Daarnaast zullen velen ook wel zwartwerkers kennen die afgekeurd zijn of zogezegd niks vinden, maar wel gewoon alles kunnen doen.
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Zo makkelijk verstrekken gemeentes geen bijzondere bijstand in de vorm van een verhuiskostenvergoeding. Er dient echt een (medische) noodzaak te zijn voor de verhuizing. Dan bestaat de kans de aanvraag in de vorm van een leenbijstand wordt toegekend. Een verhuiskostenvergoeding om niet wordt bijna nooit verstrekt.
[..]
Vergeet niet dat de bijzondere bijstand niet alleen bedoelt is voor mensen met een bijstandsuitkering, maar ook voor mensen die onder een bepaald inkomen moeten leven.
Als het echt medisch noodzakelijk was had je wel urgentie gekregen. Gezien je opmerking over dat je nu eindelijk lang genoeg ingeschreven staat om kans te maken op een grotere woning lijkt me urgentie al niet aan de orde. Verder komt de verhuizing ook niet als een verrassing als je zelf plannen maakt om te verhuizen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.
Een normalere woning zal dit enigzins aangenamer maken natuurlijk.
Omdat het hoognoodzaak was, de situatie thuis was niet te harden er werd constant op me huid gezeten zacht gezegt.quote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Elke maand 100 euro sparen. En na een tijdje kan je dan nieuwe spulletjes kopen. Zo doen normale mensen dat. Snap je?
Het werkt flink op je zenuwen inderdaad. Het is niet te hopen dat dit een willekeurige steekproef is en een gemiddeld beeld weergeeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb dus die docu net zitten kijken en me wezenloos zitten ergeren aan de lamzakken die daarin voorkomen en gewoon alles voor elkaar krijgen.
[..]
Mijn leven zou overigens ook wat aangenamer worden als ik een huis met 5 in plaats van 4 slaapkamers had, en een Audi RS8 in plaats van een S5. Medische noodzaak, zou je wel kunnen zeggen, want ik word getresst van klein wonen en langzaam rijden. Toch even langs de gemeente.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en drogerquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
Ik noem dat gewoon een troll, of Echte domheid. not sure.
En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Totaal geen vergelijking Cherry. voor iemand die op een 20 m2 oppervlakte leeft. Kan me kont niet keren hier, stoot overal tegen aan.
zegt wellicht meer over de grootte van je kontquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
Erg genoeg denk ik dat hij nog serieus is ook als ik z'n andere topics eens bekijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de suggestie dat je op kosten van een ander wel een wasdroger en een vaatwasser krijgt noem ik een troll. Of echte domheid, not sure.
Je hebt zo gewoond en woont nu anders.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb zo ook gewoond hoor, sterker nog ik heb 4 jaar op 15m2 gewoond. En weet je wat ik ondertussen heb gedaan? Gespaard om 'later' een studio te kunnen huren die werd ingericht met 2e hands spullen (en nee, geen vaatwasser en droger).
Waarom denk je uberhaupt aan bij de gemeente aankloppen voor een vergoeding als je zo'n 300 euro per maand kunt sparen?
Leer opruimen en afscheid nemen van overbodige rotzooi.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef KaleOssan het volgende:
En maar klagen dat de verzorgingsstaat uitgehold en vakkundig om zeep geholpen wordt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:35 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
De medische noodzaak is er ook, ik ben erg depressief in een kamertje van 20m2. Ik heb een depressief stoornis daardoor zit ik ook in de wajong.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geeft een beklemd gevoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom zal een 'normale' woning dit aangenamer maken? Wat kom je nu te kort dat je straks in een 'normale' woning wel gaat vinden?
Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, zul je niemand bij de sociale dienst van je medische noodzaak kunnen overtuigen.
Alles met 'ik wil' is geen argument.quote:Op zondag 20 april 2014 00:39 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Het geeft een beklemd gevoel.
Het gevoel van enigzins Spacious heeft veel effect op een mens net als de geometrie van de woning.
Ik wil kunnen dansen dat kan ik nu niet!!! Ik wil goed kunnen trainen in mijn eigen huis dit kan niet!
En de hal is enorm klein beklemd, ik ben niet dik maar ben best breed enz. en er staan ook een paar spullen die ik niet anders kwijt kan (oven en kapstok).
Een normale eettafel heb ik niet in mijn woning.
Mijn kamer is 18 m2 bij het nachecken.
Als je inderdaad een dagschema heb enz dan is het een heel ander iets maar ik zit altijd thuis, en dan merk je het echt wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |