Je weet toch wel dat ze daaronder jarretels dragen he?quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Een soort 'open' niqaab
[ afbeelding ]
omdat de blanken weigeren te helpen, natuurlijkquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:32 schreef Globali het volgende:
Als het allemaal waar is.....waarom dan niet gewoon aangifte doen?
Zoiets zal het wel zijn. Preventief denken dat men wel racistisch zal zijn. Gek is ook dat niemand anders iets heeft gezien. En door 1 zo'n geval je niqaab afzetten? Vreemd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat de blanken weigeren te helpen, natuurlijk
een groot complot tegen de zuivere moslims, echt waar
allah straft afvalligenquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel zijn. Preventief denken dat men wel racistisch zal zijn. Gek is ook dat niemand anders iets heeft gezien. En door 1 zo'n geval je niqaab afzetten? Vreemd.
Ik vind het knap, gebeurt niet vaak dat iemand dat kan terwijl diegene zeer bang is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:44 schreef Globali het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen. Ze heeft wel erg goed opgelet tijdens de mishandeling.
Geen niqaab dragen betekend niet dat je geen moslim bent. Dat begrijp je hopelijk? Ik heb islamitische familie en geen van hen is op die manier bezig met kleding.quote:
okay, wat is dan de grens?quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Geen niqaab dragen betekend niet dat je geen moslim bent. Dat begrijp je hopelijk? Ik heb islamitische familie en geen van hen is op die manier bezig met kleding.
Het gaat over iets dat men zelf doet. Zoals gezegd komt dit niet voor in mijn aangetrouwde familie. En dan kun je dus gewoon modisch en moslim zijn. Geloof zit niet in kleding.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
okay, wat is dan de grens?
kan ik ook buschauffeur zijn zonder bus? of opleiding of uberhaupt een rijbewijs? gewoon zeggen dat ik gematigd buschauffeur ben?
dus jij lult ook maar wat en iedereen die zegt moslim te zijn geloof jijquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:00 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat over iets dat men zelf doet. Zoals gezegd komt dit niet voor in mijn aangetrouwde familie. En dan kun je dus gewoon modisch en moslim zijn. Geloof zit niet in kleding.
Dat zeg ik nergens. Er zijn gewoon veel moslims op deze wereld die echt niet zo bezig zijn met kleding. Misschien is reizen een idee voor jou?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus jij lult ook maar wat en iedereen die zegt moslim te zijn geloof jij
okay, dan ben ik ook moslim, want ik eet geen varkensvlees
het zijn vaker de bekeerlingen die zich er meer mee bezighouden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Er zijn gewoon veel moslims op deze wereld die echt niet zo bezig zijn met kleding. Misschien is reizen een idee voor jou?
zoals al die gelegenheidsmoslims in nederland?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Er zijn gewoon veel moslims op deze wereld die echt niet zo bezig zijn met kleding. Misschien is reizen een idee voor jou?
Klopt. Die slaan gewoon totaal door. Onzekerheid vaak denk ik. Je hoort ineens bij een groepje. Die familie van mij komt uit een vooral islamitisch land. Men draagt daar bijna nooit een hoofddoek en niqaab en burka wordt gezien als debiel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:04 schreef Manke het volgende:
[..]
het zijn vaker de bekeerlingen die zich er meer mee bezighouden.
Bedekt kleden. Voor de rest zijn er geen regels.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zoals al die gelegenheidsmoslims in nederland?
mijn beste vriend is moslim, en die weet WEL wat het inhoud en ja kleding is onderdeel
als je gewoon zelf wilt kiezen wat je wilt volgen, doe je ding, maar stop dan te claimen moslim te zijn
Accepteer je Allah als de Schepper der hemelen en aarde en Mohammed als zijn laatste en beste profeet. Dan ben je een moslim. Geen varkensvlees eten alleen maakt je geen moslim, joden eten ook geen varkensvlees.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:01 schreef Life2.0 het volgende:
okay, dan ben ik ook moslim, want ik eet geen varkensvlees
dan maakt een onverzorgde baard en slecht nederlands je ook geen moslimquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Accepteer je Allah als de Schepper der hemelen en aarde en Mohammed als zijn laatste en beste profeet. Dan ben je een moslim. Geen varkensvlees eten alleen maakt je geen moslim, joden eten ook geen varkensvlees.
Of goed verzonnen, daar blijf ik bij.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:19 schreef Specularium het volgende:
Gedetailleerde daderomschrijving. Zal vast wel kloppen.
Zeker ook geprint op van dat glanspapier als wat je van de shoarmatent door de bus krijgt?
De werkelijkheid is voor normale moslims vaak anders. En neem maar aan dat ik er een paar ken. Dat neemt niet weg dat men o.a. in Nederland soms volkomen doorslaat. Daar ben ik ook tegen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:13 schreef Manke het volgende:
Volgens de hadith moeten vrouwen volledig bedekt en mag naast familie alleen de mahram haar zonder bedekking zien, als ik het goed heb.
waarom eigenlijk niet, is hardstikke lekker, als ze nou geen paling aten , die vreten lijken of ratten, die brengen ziektes overquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Accepteer je Allah als de Schepper der hemelen en aarde en Mohammed als zijn laatste en beste profeet. Dan ben je een moslim. Geen varkensvlees eten alleen maakt je geen moslim, joden eten ook geen varkensvlees.
watquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:34 schreef Globali het volgende:
[..]
De werkelijkheid is voor normale moslims vaak anders. En neem maar aan dat ik er een paar ken. Dat neemt niet weg dat men o.a. in Nederland soms volkomen doorslaat. Daar ben ik ook tegen.
buiten dioxine is paling gezonder, en ziektes, wat?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom eigenlijk niet, is hardstikke lekker, als ze nou geen paling aten , die vreten lijken of ratten, die brengen ziektes over
Jij maakt er nep moslim van. Er zijn gewoon moslims die geheel normaal meedraaien in deze maatschappij.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat
nep moslims hebben een andere werkelijkheid dan echte moslims ja?
Ben je nog wel moslim als je zegt dat je Allah als god ziet maar een groot deel van zijn leer negeert ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Jij maakt er nep moslim van. Er zijn gewoon moslims die geheel normaal meedraaien in deze maatschappij.
Yep. Allah vergeeft alle zondes, behalve als je partners aan Hem toekent.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:06 schreef Aanstootgevend het volgende:
Ben je nog wel moslim als je zegt dat je Allah als god ziet maar een groot deel van zijn leer negeert ?
http://nos.nl/artikel/424814-boer-opgegeten-door-varkens.htmlquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
waarom eigenlijk niet, is hardstikke lekker, als ze nou geen paling aten , die vreten lijken of ratten, die brengen ziektes over
waarom?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Yep. Allah vergeeft alle zondes, behalve als je partners aan Hem toekent.
Dus je kan letterlijk je reet afvegen met de Koran, urineren op een plaatje van Mohammed, bedelaars in elkaar trappen voor de lol, tijdens Ramadan lekker varkenslapjes eten en op bedevaart naar Hawaii ipv Mekka gaan en jezelf dan nog steeds moslim noemen ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een deel van de islam niet praktiseren als moslim zijnde is niet hetzelfde als de zaken die jij opnoemt die je een niet-moslim kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
Dus je kan letterlijk je reet afvegen met de Koran, urineren op een plaatje van Mohammed, bedelaars in elkaar trappen voor de lol, tijdens Ramadan lekker varkenslapjes eten en op bedevaart naar Hawaii ipv Mekka gaan en jezelf dan nog steeds moslim noemen ?
Bizar.
Tja, als je een mens wilt aanbidden als je God, dan blijf je een christen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:13 schreef Manke het volgende:
Christendom hetzelfde maar tegenovergesteld: geen vergeving als je niet in Jezus gelooft.
In het geval van een alwetende en almachtige dogmatische god als die van Abraham is het dat per definitie wel. Het is alles of niets. Allah is of de bron van alle goede regels of hij is het niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een deel van de islam niet praktiseren als moslim zijnde is niet hetzelfde als de zaken die jij opnoemt die je een niet-moslim kunnen maken.
Wat een nonsens. In de Koran, Allah's Woord, staat toch echt dat Hij alle zondes vergeeft behalve als je partners aan Hem toekent. Als je als moslim zijnde bepaalde aspecten van de religie niet wilt praktiseren om wat voor reden dan ook, dan ben je zondig, je kunt een tijdje in de hel belanden, maar je hebt nog wel zicht op het paradijs, behalve als je partners aan Hem toekent.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Aanstootgevend het volgende:
In het geval van een alwetende en almachtige dogmatische god als die van Abraham is het dat per definitie wel. Het is alles of niets. Allah is of de bron van alle goede regels of hij is het niet.
Denken dat je zelf mag besluiten dat je een regel wel kan laten schieten maakt je hele geloof ongeldig.
volgens de koran is het maar een mens, volgens de bijbel is het (het woord van) God.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tja, als je een mens wilt aanbidden als je God, dan blijf je een christen.
dat laatste: waarom?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat een nonsens. In de Koran, Allah's Woord, staat toch echt dat Hij alle zondes vergeeft behalve als je partners aan Hem toekent. Als je als moslim zijnde bepaalde aspecten van de religie niet wilt praktiseren om wat voor reden dan ook, dan ben je zondig, je kunt een tijdje in de hel belanden, maar je hebt nog wel zicht op het paradijs, behalve als je partners aan Hem toekent.
Er zijn heel veel voorbeelden te noemen, oude en moderne voorbeelden, de farao bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:26 schreef Manke het volgende:
dat laatste: waarom?
Wie kende allah partners toe in die tijd naast christenen?
ja net als gematigde wetenschappers die geen opleiding hebben toch? die draaien gewoon mee in de maatschappij en dat maakt ze TOCH wetenschapper, ookal doen ze heul geen wetenschap?quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Jij maakt er nep moslim van. Er zijn gewoon moslims die geheel normaal meedraaien in deze maatschappij.
waarom wordt die zonde nooit vergeven maar als je een moordenaar bent ga je naar de hel maar is er nog hoop op de hemel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voorbeelden te noemen, oude en moderne voorbeelden, de farao bijvoorbeeld.
dat maakt geen moslims, alle goden van abraham doen dat, toch zijn het "verschillende" godenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
anders bleven er geen moslims meer over hequote:Op vrijdag 18 april 2014 20:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dus je kan letterlijk je reet afvegen met de Koran, urineren op een plaatje van Mohammed, bedelaars in elkaar trappen voor de lol, tijdens Ramadan lekker varkenslapjes eten en op bedevaart naar Hawaii ipv Mekka gaan en jezelf dan nog steeds moslim noemen ?
Bizar.
Een moordenaar kan in dit leven al worden vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer (doodstraf voor de moordenaar moet niet volgens de islam maar mag wel). En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef Manke het volgende:
waarom wordt die zonde nooit vergeven maar als je een moordenaar bent ga je naar de hel maar is er nog hoop op de hemel.
Vaag.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
dat maakt geen moslims, alle goden van abraham doen dat, toch zijn het "verschillende" goden
onzin, ik vier daar ieder jaar mijn vakantie, hardstikke gezellig daar, iedereen stelt zich altijd aan over hoe slecht het daar isquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.
Kijk, dat is nou interessant. Mensen die er geweest zijn. Veel beter dan al die lui die wat roepen zonder één stap ooit gezet te hebben en hun kennis alleen via boekjes opdoen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
onzin, ik vier daar ieder jaar mijn vakantie, hardstikke gezellig daar, iedereen stelt zich altijd aan over hoe slecht het daar is
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat de blanken weigeren te helpen, natuurlijk
een groot complot tegen de zuivere moslims, echt waar
je moet je zelfgekozen calimeropositie wel bevestigen door vooral NIET deel te nemen aan de realiteitquote:Op zaterdag 19 april 2014 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.
De initiatiefnemers van deze debiele actie, met hun "klopjacht" () zouden vanwege opruiing moeten worden opgepakt, beboet en/of vastgezet.
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus langs rechts inhalen en zij kwaad worden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus naar rechts inhalen en zij kwaad worden.
De slechte gewoontes van Nederlanders heeft ze blijkbaar goed overgenomen maar ondertussen wel hypocriet een hoofddoek.
Yep. BinLaden is nu aan het roosteren daar en nog heel veel andere maffe radicale Moslims.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een moordenaar kan in dit leven al worden vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer (doodstraf voor de moordenaar moet niet volgens de islam maar mag wel). En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.
Het is geen incident.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.
Bij het eerstvolgende (stop) station reageerde een vrouwelijke medepassagier. Zij vroeg vriendelijk om het gesprek te beëindigen omdat zij niet gediend was met het meeluisteren van dat gesprek. De moslima was eerst een beetje uit het veld geslagen (wat uiteraard al raar is, stiltecoupe) maar ze vervolgde naar haar 'vriendin'.... Ik ga het gesprek beëindigen want ik zit in de 1e klas en ze willen dat ik met dit telefoongesprek stop.
Ze stopte het telefoongesprek en viel verbaal de mevrouw die haar terecht terechtwees aan met: "huh, ik weet wel waarom jij dit tegen mij zegt".
De vrouw reageert nauwelijks
"Ja, IK weet wel waarom JIJ dit tegen mij dit zegt"
Weer reageert de vrouw niet.
Uiteindelijk heeft de vrouw niet gereageerd en gelet op de hele toestand denk ik: "goed zo".
De moslima was duidelijk aan het uitlokken om een discriminerende opmerking te horen.
Want wat is dit in godsnaam voor attitude van die moslima.
Ten 1e...plaatsnemen in de 1e klas.
Ten 2e...menen dat je in een stiltecoupe rustig kan gaan telefoneren
Ten 3e...dan ook nog proberen andere mensen (ten onrechte) terecht te wijzen?
Mijn mening: Zij is een walgelijk mens en een voorbeeld voor Wilders om zijn gelijk te krijgen.
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel.
Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand zoals die moslima is zoals ze is.
Ja man, luidruchtig bellen in stiltecoupés, dat is echt zo'n klassiek onderdeel van de islamitische cultuur.quote:Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen incident.
Altijd weer dat vooroordeel, dat de islamitische cultuur een incident is.
Dat Nederlanders hun mond houden in de stiltecoupé is ook geen incident.
quote:Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen incident.
Moslims hebben zo hun eigen regels. Dat heet de sharia. Die normen en waarden staan haaks op de onze. En waar die botsen, u mag raden welke er dan voorrang moeten hebben.quote:Op zondag 20 april 2014 09:49 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja man, luidruchtig bellen in stiltecoupés, dat is echt zo'n klassiek onderdeel van de islamitische cultuur.
Weet je hoe vaak het juist Nederlanders zijn die luidruchtig zijn in de trein?quote:Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen incident.
Meer van de Surinaamse in mijn ervaring; al is het verschil met "klassieke Nederlanders" minimaal.quote:Op zondag 20 april 2014 09:49 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja man, luidruchtig bellen in stiltecoupés, dat is echt zo'n klassiek onderdeel van de islamitische cultuur.
Die hebben meestal niet door dat ze in de stiltecoupé zitten. En reageren ook niet vijandig wanneer ze daarop gewezen worden. Ze reageren galant en met etiquette zelfs. Die etiquette zien we echter niet omdat dat doodnormaal is voor ons.quote:Op zondag 20 april 2014 10:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Weet je hoe vaak het juist Nederlanders zijn die luidruchtig zijn in de trein?
Er zullen geen statistieken zijn, maar ik kan natuurlijk ook allerlei persoonlijke gevallen opnoemen.
Hoe wist je dan dat ze geen kaartje voor 1e klas had. Zei ze dat of kwam de conducteur langs?quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.
Bij het eerstvolgende (stop) station reageerde een vrouwelijke medepassagier. Zij vroeg vriendelijk om het gesprek te beëindigen omdat zij niet gediend was met het meeluisteren van dat gesprek. De moslima was eerst een beetje uit het veld geslagen (wat uiteraard al raar is, stiltecoupe) maar ze vervolgde naar haar 'vriendin'.... Ik ga het gesprek beëindigen want ik zit in de 1e klas en ze willen dat ik met dit telefoongesprek stop.
Ze stopte het telefoongesprek en viel verbaal de mevrouw die haar terecht terechtwees aan met: "huh, ik weet wel waarom jij dit tegen mij zegt".
Uiteindelijk heeft de vrouw niet gereageerd en gelet op de hele toestand denk ik: "goed zo".
De moslima was duidelijk aan het uitlokken om een discriminerende opmerking te horen.
Mijn mening: Zij is een walgelijk mens en een voorbeeld voor Wilders om zijn gelijk te krijgen.
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel.
Wat een bullshit zeg. Ja onder de autochtone bevolking komen er geen ongemanierde tokkies voorquote:Op zondag 20 april 2014 10:29 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Die hebben meestal niet door dat ze in de stiltecoupé zitten. En reageren ook niet vijandig wanneer ze daarop gewezen worden. Ze reageren galant en met etiquette zelfs. Die etiquette zien we echter niet omdat dat doodnormaal is voor ons.
Sommige Nederlanders slaan soms ook varkensvlees over. Dat is dus iets anders dan een moslim die dat niet vreet. Snap je het verschil?
Hoho, die bestaan niet.quote:Op zondag 20 april 2014 11:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Ja onder de autochtone bevolking komen er geen ongemanierde tokkies voor
Het is wat! Moslims die praten in een stiltecoupe. Het moet niet gekker worden.quote:Op zondag 20 april 2014 11:03 schreef quirina het volgende:
Als het niet belangrijk is dat zij geen 1e klas kaartje had waarom open je daar dan je verhaal mee?
Je hebt ook kakballen met hete aardappel in de keel die gaan zitten bellen in een stiltecoupé.quote:Op zondag 20 april 2014 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is wat! Moslims die praten in een stiltecoupe. Het moet niet gekker worden.
Omdat het zo was?quote:Op zondag 20 april 2014 11:03 schreef quirina het volgende:
Als het niet belangrijk is dat zij geen 1e klas kaartje had waarom open je daar dan je verhaal mee?
Altijd weer die linksen.quote:Op zondag 20 april 2014 11:20 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Omdat het zo was?
Echt he, linkse mensen die alles recht proberen te lullen zodra het om een moslim gaat.
Geen kaartje? No problem.
Luidruchtig zijn in stiltecoupé? No problem.
Autochtoon die er wat van zegt? Naziiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!
Ja, maar je kunt niet IEDER conflict die je met iemand hebt die toevallig moslim is op de sharia gooien.quote:Op zondag 20 april 2014 10:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Moslims hebben zo hun eigen regels. Dat heet de sharia. Die normen en waarden staan haaks op de onze. En waar die botsen, u mag raden welke er dan voorrang moeten hebben.
quote:Ik liep een tijd terug over staat en daar kwamen over de gehele breedte van de stoep 3 moslima's aanlopen. Ze gingen niet opzij. Ik knalde tegen de meest rechtse aan want ik ging ook niet opzij. Dit is Nederland namelijk. En dit is hoe Nederland hoort te zijn.
De profeet Mohammed (vzmh) zat al vaak luidruchtig te zingen op de stiltekameel.quote:Op zondag 20 april 2014 11:27 schreef Peunage het volgende:
Ik zoek wel even op wat de sharia zegt over praten in een stiltecoupe terwijl je zwart rijdt.
Noem het dan een verschil in normen en waarden, tussen culturen.quote:Op zondag 20 april 2014 11:25 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt niet IEDER conflict die je met iemand hebt die toevallig moslim is op de sharia gooien.
Natuurlijk dachten ze dat. Dat is de norm in hun cultuur. Je gaat niet opzij voor niet-moslims.quote:
Ik weet niet hoor, maar misschien dachten ze hetzelfde van jou: "Waarom gaat die gast niet opzij?"
Ik tel er maar 3. Terug naar de basisschool jij.quote:Klinkt in mijn oren gewoon een verhaal van 4 asociale mensen die elkaar tegenkomen op straat.
Jij denkt hetzelfde.quote:Op zondag 20 april 2014 11:41 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Natuurlijk dachten ze dat. Dat is de norm in hun cultuur. Je gaat niet opzij voor niet-moslims.
Laten we maar gewoon eerlijk zijn, jij komt minstens net zo asociaal over.quote:Op zondag 20 april 2014 11:41 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Noem het dan een verschil in normen en waarden, tussen culturen.
Dat jij bij sharia gelijk aan een afgehakte hand denkt is jouw probleem.
[..]
Natuurlijk dachten ze dat. Dat is de norm in hun cultuur. Je gaat niet opzij voor niet-moslims.
[..]
Ik tel er maar 3. Terug naar de basisschool jij.
Ze kiezen er zelf voor om zich beledigd te voelen, fuck hun lange tenen!quote:Op zondag 20 april 2014 11:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De burka en de niqaab zijn een belediging voor alle geëmancipeerde vrouwen die honderd jaar hebben gevochten voor gelijkwaardige behandeling van man en vrouw.
Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.quote:Op zondag 20 april 2014 11:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Correctie: Moslima's doen de niqaab en de burka aan uit angst. Angst voor hun geloofsgenoten, angst voor de wraak van Allah.
De burka en de niqaab zijn een belediging voor alle geëmancipeerde vrouwen die honderd jaar hebben gevochten voor gelijkwaardige behandeling van man en vrouw.
Dat laatste betwijfel ik. Er zullen best moslima's zijn die zo'n ding vrijwillig dragen, maar ik kan me goed voorstellen dat veel vrouwen in bv Afghanistan dat niet doen, en het alleen maar dragen omdat ze anders afgeranseld worden.quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.
Al droegen ze die lappen omdat ze denken daardoor een betere Pokémonmaster te worden, het is nog altijd hun eigen keuze.
Laten we dat voor iedere juwelierovervaller, overvaller en scooterklootzakje.quote:
De discriminatiekaart spelen wanneer het uitkomt en er geen discriminatie is, het zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
En daarnaast een (her)bevestiging van een ronduit abjecte, bizarre, hypocriete, dubbele moraal!quote:Op zondag 20 april 2014 11:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Correctie: Moslima's doen de niqaab en de burka aan uit angst. Angst voor hun geloofsgenoten, angst voor de wraak van Allah.
En het geweld en overlast die voortkomt uit die belachelijke dubbele moraal, waardoor onbedekte vrouwen in HUN vrijheid en keuzes worden beperkt, moeten we maar voor lief nemen, want god oh god STEL je toch eens voor dat wat voor boodschap dat zou uitstralen!quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.
Al droegen ze die lappen omdat ze denken daardoor een betere Pokémonmaster te worden, het is nog altijd hun eigen keuze.
Je kunt twisten over de vraag in hoeverre asociaal gedrag een typisch Nederlandse gewoonte is, of dat het gaat om moreel verval dat steeds verder toeslaat. Egoïsme en individualisme vieren hoogtij; mensen zijn alleen met zichzelf bezig en hebben totaal geen oog voor hun omgeving.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus langs rechts inhalen en zij kwaad worden.
De slechte gewoontes van Nederlanders heeft ze blijkbaar goed overgenomen maar ondertussen wel hypocriet een hoofddoek.
Ik moet helaas zeggen dat dit best herkenbaar is. Ik heb het ook weleens meegemaakt dat ze doodleuk de volledige breedte blijven innemen waardoor je 'tegen hen' oploopt en dat ze dan vervolgens verontwaardigd reageren. Dat is gezien het verschil in fysiek meer voor hen een probleem dan voor mij dus mij maakt het niet uit maar het is jammer dat ze zo'n houding hebben.quote:Op zondag 20 april 2014 10:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Moslims hebben zo hun eigen regels. Dat heet de sharia. Die normen en waarden staan haaks op de onze. En waar die botsen, u mag raden welke er dan voorrang moeten hebben.
Ook de agressieve reactie naar de andere vrouw is klassiek. Had net zo goed naar een man kunnen zijn overigens. Men zegt wel dat de vrouw minderwaardig aan de man is in de islam. Dat is niet helemaal correct, de vrouw is namelijk minderwaardig aan de moslim man, maar superieur aan de niet-moslim man. De niet-moslim heeft een status veel lager dan de vrouw.
Ik liep een tijd terug over staat en daar kwamen over de gehele breedte van de stoep 3 moslima's aanlopen. Ze gingen niet opzij. Ik knalde tegen de meest rechtse aan want ik ging ook niet opzij. Dit is Nederland namelijk. En dit is hoe Nederland hoort te zijn. Als zij zich weigeren te conformeren dan hoort het te botsen. En als je linksert een stapje opzij doet, dan lopen ze de persoon achter je tegen het lijf. In de symboliek der dingen, zijn dat dan je kleinkinderen. Die zullen straten vol met niqaabs en boerkas zien. Als ze hun vuilniszak buiten zetten zal men denken dat ze niqaabvrouwen aanvallen.
We zijn nu op het punt aanbelandt, dat degenen die geen stapje opzij doen verbaal gelynched worden door links Nederland.
Het is inderdaad een algemene trend in Europa, volgens mij te wijten aan een te lange periode van teveel te vanzelfsprekende welvaart. Er zijn al aardig wat rijken vervallen doordat de bevolkingen te decadent werden, zou dit de voorbode zijn van het definitieve verval van het Europese rijk?quote:Op zondag 20 april 2014 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt twisten over de vraag in hoeverre asociaal gedrag een typisch Nederlandse gewoonte is, of dat het gaat om moreel verval dat steeds verder toeslaat. Egoïsme en individualisme vieren hoogtij; mensen zijn alleen met zichzelf bezig en hebben totaal geen oog voor hun omgeving.
De discriminatiekaart wordt volgens mij vaker gespeeld dan je denkt. Vooral door mensen die zichzelf misdragen.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. <knip>
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel. Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand zoals die moslima is zoals ze is.
Het erge is dat die mensen die wel het slachtoffer zijn van discriminatie hierdoor minder serieus worden genomen.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De discriminatiekaart wordt volgens mij vaker gespeeld dan je denkt. Vooral door mensen die zichzelf misdragen.
Het gaat om de symboliek dat ervan uitgaat en dat is ongewenst.quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Welke symboliek is dat dan?quote:Op zondag 20 april 2014 14:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het gaat om de symboliek dat ervan uitgaat en dat is ongewenst.
Net zoals het ongewenst is om in KKK kleding over straat te gaan.
Veel effectiever...quote:Op zondag 20 april 2014 14:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tip: een zonnebril is veel effectiever dan een niqaab. Doen italiaansen ook.
[ afbeelding ]
Hoe groot is de kans dat het in Nederland om dezelfde vrouwen gaat? Het gaat vaak om vrouwen waar de boerka/niqaab in eigen land niet eens gedragen wordt.quote:Op zondag 20 april 2014 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. Er zullen best moslima's zijn die zo'n ding vrijwillig dragen, maar ik kan me goed voorstellen dat veel vrouwen in bv Afghanistan dat niet doen, en het alleen maar dragen omdat ze anders afgeranseld worden.
Italiaanse vrouwen.quote:Op zondag 20 april 2014 14:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tip: een zonnebril is veel effectiever dan een niqaab. Doen italiaansen ook.
[ afbeelding ]
dat is een niqaabquote:
Zoek de verschillen. Serieus, ik zou bij God Allah niet weten wat de verschillen zijn en het interesseert me eerlijk gezegd niet.quote:Op zondag 20 april 2014 15:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dat is een niqaab
dit is een burka
[ afbeelding ]
LOLquote:
Zo moeilijk is het niet. Ogen bedekt/onbedekt.quote:Op zondag 20 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek de verschillen. Serieus, ik zou bij God Allah niet weten wat de verschillen zijn en het interesseert me eerlijk gezegd niet.
Oké. Dat moet lastig wandelen zijn.quote:Op zondag 20 april 2014 16:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Ogen bedekt/onbedekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb weleens een reportage gezien waarin een normaal Nederlands meisje zo'n ding op moest doen aangezien ze in Iran was. Ze klaagde over het slechte zicht en de benauwdheid.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
6:55 min - niet iedereen kan zo 'mooi' wandelenquote:Op zondag 20 april 2014 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oké. Dat moet lastig wandelen zijn.
Is niet eens verplicht in Iran.quote:Ik heb weleens een reportage gezien waarin een normaal Nederlands meisje zo'n ding op moest doen aangezien ze in Iran was. Ze klaagde over het slechte zicht en de benauwdheid.
Wat heeft dat er mee te maken. Het is toch mooi dat je in een vrij land woont waar je als vrouw kunt kiezen tussen een niquaab en een kort jurkje.quote:Op zondag 20 april 2014 13:37 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En het geweld en overlast die voortkomt uit die belachelijke dubbele moraal, waardoor onbedekte vrouwen in HUN vrijheid en keuzes worden beperkt, moeten we maar voor lief nemen, want god oh god STEL je toch eens voor dat wat voor boodschap dat zou uitstralen!
Ik genoot ook best van de botsing. Ik gaf zelfs nog wat extra kracht mee met mijn schouder.quote:Op zondag 20 april 2014 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik moet helaas zeggen dat dit best herkenbaar is. Ik heb het ook weleens meegemaakt dat ze doodleuk de volledige breedte blijven innemen waardoor je 'tegen hen' oploopt en dat ze dan vervolgens verontwaardigd reageren. Dat is gezien het verschil in fysiek meer voor hen een probleem dan voor mij dus mij maakt het niet uit maar het is jammer dat ze zo'n houding hebben.
Stoer man.quote:Op zondag 20 april 2014 16:57 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik genoot ook best van de botsing. Ik gaf zelfs nog wat extra kracht mee met mijn schouder.
Maar nee, die vrouwen, díe hebben een dubbele agenda.quote:Op zondag 20 april 2014 16:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken. Het is toch mooi dat je in een vrij land woont waar je als vrouw kunt kiezen tussen een niquaab en een kort jurkje.
quote:Op zondag 20 april 2014 16:57 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik genoot ook best van de botsing. Ik gaf zelfs nog wat extra kracht mee met mijn schouder.
Inderdaad en als jij dan een buitenlander bent, wat ze direct zien aan je uiterlijk, wordt je direct het land uitgezet.quote:Op zondag 20 april 2014 16:38 schreef Manke het volgende:
Maar in iran heb je wel een undercover modepolitie om mensen lastig te vallen die er anders gekleed (minder "fatsoenlijk") bijlopen
Een boerka/niqaab is niet verplicht in Iran. En als je verplicht wordt om zoiets te dragen en je wilt het niet, dan is het normaal dat ze zegt dat het allesbehalve comfortabel is. Iemand die er vrijwillig voor kiest en gemotiveerd is om het te dragen heeft weer een andere mening.quote:Op zondag 20 april 2014 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad en als jij dan een buitenlander bent, wat ze direct zien aan je uiterlijk, wordt je direct het land uitgezet.
Vandaar dat die journaliste met zo'n ding rondliep. Waar het mij om ging is dat zij aangaf dat het allesbehalve comfortabel is.
Nogmaals, ze had geen andere keuze dan zo'n vod te dragen aangezien ze anders direct het land uitgezet zou zijn op aanwijzing van die modepolitie en ze had dan dus niet haar journalistieke werk kunnen doen.quote:Op zondag 20 april 2014 17:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een boerka/niqaab is niet verplicht in Iran. En als je verplicht wordt om zoiets te dragen en je wilt het niet, dan is het normaal dat ze zegt dat het allesbehalve comfortabel is. Iemand die er vrijwillig voor kiest en gemotiveerd is om het te dragen heeft weer een andere mening.
Al herhaal je het nog tien keer, als je niet met een bron komt dan geloof ik er geen moer van.quote:Op zondag 20 april 2014 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nogmaals, ze had geen andere keuze dan zo'n vod te dragen aangezien ze anders direct het land uitgezet zou zijn op aanwijzing van die modepolitie en ze had dan dus niet haar journalistieke werk kunnen doen.
quote:Op zondag 20 april 2014 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad en als jij dan een buitenlander bent, wat ze direct zien aan je uiterlijk, wordt je direct het land uitgezet.
Vandaar dat die journaliste met zo'n ding rondliep.
quote:In modern Iran, the wearing of niqab is not common and is only worn by certain ethnic minorities and a minority of Arab Muslims in the southern Iranian coastal cities, such as Bandar Abbas, Minab and Bushehr. Some women in the Arab-populated province of Khuzestan still wear niqab.
quote:Op zondag 20 april 2014 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, ze had geen andere keuze dan zo'n vod te dragen aangezien ze anders direct het land uitgezet zou zijn op aanwijzing van die modepolitie en ze had dan dus niet haar journalistieke werk kunnen doen.
Dan zal ze waarschijnlijk in een van die gebieden in Iran zijn geweest.quote:
Het is er niet verplicht. En zelfs in één van die gebieden draagt een minderheid van moslima's een niqaab.quote:Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zal ze waarschijnlijk in een van die gebieden in Iran zijn geweest.
quote:Op zondag 20 april 2014 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké. Dat moet lastig wandelen zijn.In Iran moet je hoogstens je haren bedekken. Gezichtsbedekking komt daar niet voor en is zeker niet verplicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb weleens een reportage gezien waarin een normaal Nederlands meisje zo'n ding op moest doen aangezien ze in Iran was. Ze klaagde over het slechte zicht en de benauwdheid.
Ja Leven 2.0, dat jij de komende weken weer flink gaat trollen richting mij omdat jij je op je pikkie getrapt voelde in een andere draad is geen verrassing. Dat mag jij lekker in je eentje doen, ik negeer jou voorlopig weer.quote:
Ofwel ben ik dan in de war met een ander land waar het wel verplicht is ofwel is het wel Iran en is het weliswaar niet verplicht maar zetten ze wel doodleuk westerse journalistes het land uit als ze zich niet aan die etiquette houden. Hoe dan ook moest die journaliste in dat land waar ze was zo'n vod dragen.quote:Op zondag 20 april 2014 17:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is er niet verplicht. En zelfs in één van die gebieden draagt een minderheid van moslima's een niqaab.
Oké.quote:Op zondag 20 april 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ofwel ben ik dan in de war met een ander land waar het wel verplicht
Een niqaab verbieden omdat iemand het niet comfortabel vindt? Say wut?!quote:Het punt was dat zij het allesbehalve comfortbel vond (derde keer dat ik dit benadruk), dat zou ons aan het denken moeten zetten om het toch maar te verbieden.
precies, ga iedere vorm van onderbouwing en argumentie maar weer uit de weg, dat is niet jouw sterkste kant hequote:Op zondag 20 april 2014 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja Leven 2.0, dat jij de komende weken weer flink gaat trollen richting mij omdat jij je op je pikkie getrapt voelde in een andere draad is geen verrassing. Dat mag jij lekker in je eentje doen, ik negeer jou voorlopig weer.
Dan ook maar hoge hakken en strakke kleding verbieden, korsetten, helemaal uit den boze!!!quote:Op zondag 20 april 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt was dat zij het allesbehalve comfortbel vond (derde keer dat ik dit benadruk)
quote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens Dhas zijn er tijdens het flyeren door omstanders meerdere keren dezelfde namen genoemd van mogelijke daders. Ook zou er een verblijfplaats van een van de daders bekend zijn.
http://www.omroepbrabant.(...)+naar+3000+euro.aspx
Het was in Pakistan.quote:Op zondag 20 april 2014 16:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
6:55 min - niet iedereen kan zo 'mooi' wandelen
[..]
Is niet eens verplicht in Iran.
Wat een stelletje onvoorstelbare kneuzen zijn dat zeg!quote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens Dhas zijn er tijdens het flyeren door omstanders meerdere keren dezelfde namen genoemd van mogelijke daders. Ook zou er een verblijfplaats van een van de daders bekend zijn.
Ook daar is zo te zien een niqaab/boerka niet verplicht. Daarnaast gedragen die barbaren zich niet als echte mannen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:06 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Het was in Pakistan.
http://www.metropolistv.n(...)de-markt-in-pakistan
Baardmannen die geweld afkeuren...quote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Het moet niet gekker worden.quote:Op zondag 20 april 2014 21:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Baardmannen die geweld afkeuren...
heksenjachtenquote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Een echte man die zijn ogen bedekt:quote:Op zondag 20 april 2014 20:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ook daar is zo te zien een niqaab/boerka niet verplicht. Daarnaast gedragen die barbaren zich niet als echte mannen.
Is er nou aangifte gedaan?quote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Oke, want dat was me niet helemaal duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 22:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wel volgens de persvoorlichtingsafdeling van de politie (eerste video).
Als de keuze voor een kort jurkje in praktijk betekent dat je "lastiggevallen" mag worden (lees: intimidatie, handtastelijkheid, bedreiging, uitschelden, etc.etc.etc.), dan is er van die vrijheid, waar je als vrouw kunt kiezen, nog verdomd weinig over.quote:Op zondag 20 april 2014 16:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken. Het is toch mooi dat je in een vrij land woont waar je als vrouw kunt kiezen tussen een niquaab en een kort jurkje.
Het zijn niet dat kleine handjevol vrouwen die een burqa of iets in die geest dragen die het vergallen voor vrouwen die in een kort jurkje willen lopen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als de keuze voor een kort jurkje in praktijk betekent dat je "lastiggevallen" mag worden (lees: intimidatie, handtastelijkheid, bedreiging, uitschelden, etc.etc.etc.), dan is er van die vrijheid, waar je als vrouw kunt kiezen, nog verdomd weinig over.
En ja, DIE praktijk is allang gaande en wordt op steeds meer plekken/plaatsen in NL gangbaar. Maar hé, zolang we maar vooral heel erg veel medelijden hebben met die boerka-sloeries en geheel automatisch in de politiek-correcte standaardreflex schieten, maakt het allemaal geen ene reet uit dat daarmee de vrouwen-emancipatie compleet wordt teruggezet naar het aloude madonna-hoer-model.
Juist.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als de keuze voor een kort jurkje in praktijk betekent dat je "lastiggevallen" mag worden (lees: intimidatie, handtastelijkheid, bedreiging, uitschelden, etc.etc.etc.), dan is er van die vrijheid, waar je als vrouw kunt kiezen, nog verdomd weinig over.
En ja, DIE praktijk is allang gaande en wordt op steeds meer plekken/plaatsen in NL gangbaar. Maar hé, zolang we maar vooral heel erg veel medelijden hebben met die boerka-sloeries en geheel automatisch in de politiek-correcte standaardreflex schieten, maakt het allemaal geen ene reet uit dat daarmee de vrouwen-emancipatie compleet wordt teruggezet naar het aloude madonna-hoer-model.
Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. JUIST deze "dames" (her)bevestigen de onderliggende dubbele moraal die aan dat stupide gedrag ten grondslag ligt. JUIST door die boerka's ed wordt de vrouw (weer!) ingedeeld in het hokje madonna of hoer. JUIST de benadrukking dat vrouwen zedig en kuis moeten/horen te zijn, is een directe beperking van haar (seksuele) vrijheid.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het zijn niet dat kleine handjevol vrouwen die een burqa of iets in die geest dragen die het vergallen voor vrouwen die in een kort jurkje willen lopen.
Ik verwijs graag naar de docu Femme de la rue. Wat jij wil is (tot nu toe) niet mogelijk gebleken. De apenrots en neanderthaler-mentaliteit is aan de winnende hand.quote:Wat nu als we eens en de vrijheid van de vrouw die de burqa bewaken en de vrijheid van de vrouw die dat korte jurkje wil dragen bewaren? Als we nu eens degene die zich willen bemoeien met de kledingkeuze van een ander als de schuldige aanwijzen en daar wat aan proberen te doen?
En als die vrouwen graag leven in een 'vervloekte patriarchaat'quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. JUIST deze "dames" (her)bevestigen de onderliggende dubbele moraal die aan dat stupide gedrag ten grondslag ligt. JUIST door die boerka's ed wordt de vrouw (weer!) ingedeeld in het hokje madonna of hoer. JUIST de benadrukking dat vrouwen zedig en kuis moeten/horen te zijn, is een directe beperking van haar (seksuele) vrijheid.
Anno 2014 zouden we EINDELIJK eens zover moeten zijn dat alleen de vrouw ZELF over haar seks(gereedschap) beslissen mag, maar in werkelijkheid gaan we - JUIST onder invloed van die ronduit achterlijke en barbaarse import-culturen - weer vrolijk terug naar het vervloekte patriarchaat. Alsof de seksuele revolutie nooit bestaan heeft!
[..]
Ik verwijs graag naar de docu Femme de la rue. Wat jij wil is (tot nu toe) niet mogelijk gebleken. De apenrots en neanderthaler-mentaliteit is aan de winnende hand.
Hoe denk jij de situatie (stelselmatige intimidatie, handtastelijkheid, bedreiging, uitschelden etc.etc.) te kunnen oplossen ZONDER de bijbehorende dubbele moraal (in al zijn verschijningsvormen) keihard af te straffen?
Een beschaafd mens bedekt enkel zijn ogen als het nodig is om zijn ogen te beschermen en voldoende zicht te hebben, dus als hij met zomers weer buiten wandelt of fiets of van een besneeuwde helling afglijdt.quote:Op zondag 20 april 2014 21:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Een echte man die zijn ogen bedekt:
[ afbeelding ]
Eens. Het is zelfs al zo dat onze eigen vrouwen lastig worden gevallen door deze jongens/mannen als zij volgens westerse normen normaal zijn gekleed. Het gevolg van misplaatste cultuurrelativering.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. JUIST deze "dames" (her)bevestigen de onderliggende dubbele moraal die aan dat stupide gedrag ten grondslag ligt. JUIST door die boerka's ed wordt de vrouw (weer!) ingedeeld in het hokje madonna of hoer. JUIST de benadrukking dat vrouwen zedig en kuis moeten/horen te zijn, is een directe beperking van haar (seksuele) vrijheid.
Anno 2014 zouden we EINDELIJK eens zover moeten zijn dat alleen de vrouw ZELF over haar seks(gereedschap) beslissen mag, maar in werkelijkheid gaan we - JUIST onder invloed van die ronduit achterlijke en barbaarse import-culturen - weer vrolijk terug naar het vervloekte patriarchaat. Alsof de seksuele revolutie nooit bestaan heeft!
Of andersom: vrouwen die in een boerka lopen en lastig worden gevallen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens. Het is zelfs al zo dat onze eigen vrouwen lastig worden gevallen door deze jongens/mannen als zij volgens westerse normen normaal zijn gekleed. Het gevolg van misplaatste cultuurrelativering.
Onfatsoenlijk tuig met carnaval.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een beschaafd mens bedekt enkel zijn ogen als het nodig is om zijn ogen te beschermen en voldoende zicht te hebben, dus als hij met zomers weer buiten wandelt of fiets of van een besneeuwde helling afglijdt.
Zij provoceren met die Burka de dominante norm. Ik praat het niet goed dat zij daarom worden lastig gevallen (het verplicht moeten identificeren of verplichten dat vod af te doen in een klaslokaal is geen lastigvallen!) maar ze zoeken het natuurlijk wel zelf op. Gasten die niet de dominante norm respecteren en onze normaal geklede meisjes lastigvallen is een ernstigere kwestie. Ik doe niet aan cultureel relativisme. Elk land heeft 1 dominante cultuur nodig en de Nederlandse dominante cultuur is bepaald door wat de mensen die de afgelopen honderden jaren een Nederlander waren hebben ontwikkeld, afgesproken en gecultiveerd. Mensen die van elders komen mogen zolang hun gebruiken niet conflicteren met die dominante cultuur hun eigen ding doen maar zogauw er een conflict is dan moeten zij zich aanpassen aan de dominante cultuur. In Nederland houdt dit o.a. in dat een meisje schaars gekleed mag zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of andersom: vrouwen die in een boerka lopen en lastig worden gevallen.
Ik zou het niet weten, vlak voordat carnaval begint ontvlucht ik die regio en vlak nadat het eindigt kom ik terug.quote:
En behalve een paar gekken is er niemand die dat goed keurt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens. Het is zelfs al zo dat onze eigen vrouwen lastig worden gevallen door deze jongens/mannen als zij volgens westerse normen normaal zijn gekleed. Het gevolg van misplaatste cultuurrelativering.
Zelf over hun seksualiteit mogen beslissen, behalve dan als ze zelf in burqa willen. Zie je werkelijk niet dat het nogal krom is wat je schrijft?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
[..]
Ik verwijs graag naar de docu Femme de la rue. Wat jij wil is (tot nu toe) niet mogelijk gebleken. De apenrots en neanderthaler-mentaliteit is aan de winnende hand.
Hoe denk jij de situatie (stelselmatige intimidatie, handtastelijkheid, bedreiging, uitschelden etc.etc.) te kunnen oplossen ZONDER de bijbehorende dubbele moraal (in al zijn verschijningsvormen) keihard af te straffen?
Die gasten zouden eens een bezoekje aan een willekeurig blij-van-m'n-lijf huis moeten bezoeken .quote:Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Ook triest dat meneertje weigert om de handen te schudden van de vrouw die hun geholpen heeft.quote:
EEN fucking boerkahoer versus talloze, dagelijkse niet gesluierde meisjes/vrouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of andersom: vrouwen die in een boerka lopen en lastig worden gevallen.
Net zoals een vrouw in een kort rokje verkrachting uitlokt. Oh nee, wacht, dat is anders.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij provoceren met die Burka de dominante norm. Ik praat het niet goed dat zij daarom worden lastig gevallen (het verplicht moeten identificeren of verplichten dat vod af te doen in een klaslokaal is geen lastigvallen!) maar ze zoeken het natuurlijk wel zelf op.
Ik praat het niet goed, maar....quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij provoceren met die Burka de dominante norm. Ik praat het niet goed dat zij daarom worden lastig gevallen (het verplicht moeten identificeren of verplichten dat vod af te doen in een klaslokaal is geen lastigvallen!) maar ze zoeken het natuurlijk wel zelf op. Gasten die niet de dominante norm respecteren en onze normaal geklede meisjes lastigvallen is een ernstigere kwestie. Ik doe niet aan cultureel relativisme. Elk land heeft 1 dominante cultuur nodig en de Nederlandse dominante cultuur is bepaald door wat de mensen die de afgelopen honderden jaren een Nederlander waren hebben ontwikkeld, afgesproken en gecultiveerd. Mensen die van elders komen mogen zolang hun gebruiken niet conflicteren met die dominante cultuur hun eigen ding doen maar zogauw er een conflict is dan moeten zij zich aanpassen aan de dominante cultuur. In Nederland houdt dit o.a. in dat een meisje schaars gekleed mag zijn.
Damn, wat een intolerantiequote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EEN fucking boerkahoer versus talloze, dagelijkse niet gesluierde meisjes/vrouwen.
Ik heb absoluut geen spat medelijden met haar. Voelt ze eens hoe het is om vanwege je kleding/uiterlijk seksuele agressie over je heen te krijgen.
quote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EEN fucking boerkahoer versus talloze, dagelijkse niet gesluierde meisjes/vrouwen.
Ik heb absoluut geen spat medelijden met haar. Voelt ze eens hoe het is om vanwege je kleding/uiterlijk seksuele agressie over je heen te krijgen.
Want daar is zij schuldig aan?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry, maar dat stadium van begrip en zo ben ik dus reeds lang gepasseerd. Ik (en vooral mijn dochter van 18 en haar vriendinnen) hebben al zo lang zo ernstig last van die "overlast" (lees: intimidatie, handtastelijkheden, schelden, bedreigen etc.etc.), dat wij ons serieus in onze vrijheid belemmerd voelen. Dit heeft oa onze kleding, make-up, looproutes en gezelschapssamenstelling beïnvloed.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij provoceren met die Burka de dominante norm. Ik praat het niet goed dat zij daarom worden lastig gevallen (het verplicht moeten identificeren of verplichten dat vod af te doen in een klaslokaal is geen lastigvallen!) maar ze zoeken het natuurlijk wel zelf op. Gasten die niet de dominante norm respecteren en onze normaal geklede meisjes lastigvallen is een ernstigere kwestie. Ik doe niet aan cultureel relativisme. Elk land heeft 1 dominante cultuur nodig en de Nederlandse dominante cultuur is bepaald door wat de mensen die de afgelopen honderden jaren een Nederlander waren hebben ontwikkeld, afgesproken en gecultiveerd. Mensen die van elders komen mogen zolang hun gebruiken niet conflicteren met die dominante cultuur hun eigen ding doen maar zogauw er een conflict is dan moeten zij zich aanpassen aan de dominante cultuur. In Nederland houdt dit o.a. in dat een meisje schaars gekleed mag zijn.
Behalve dan, dat er in realiteit niets gebeurd om deze werkelijke slachtoffers te helpen. Het (seksuele) geweld jegens vrouwen stijgt de laatste jaren. Moeten we dat maar zo laten, alleen maar omdat we zo nodig politiek-correct willen zijn?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En behalve een paar gekken is er niemand die dat goed keurt.
Dus omdat jouw dochter wordt lastiggevallen door kut-Marokkaantjes, is het terecht dat deze boerka-draagster klappen krijgt?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:21 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry, maar dat stadium van begrip en zo ben ik dus reeds lang gepasseerd. Ik (en vooral mijn dochter van 18 en haar vriendinnen) hebben al zo lang zo ernstig last van die "overlast" (lees: intimidatie, handtastelijkheden, schelden, bedreigen etc.etc.), dat wij ons serieus in onze vrijheid belemmerd voelen. Dit heeft oa onze kleding, make-up, looproutes en gezelschapssamenstelling beïnvloed.
HOE? Want alleen maar wijzen naar die ander (in dit geval wijs jij naar blanke daders, waarvan overigens in mijn ervaring een heel stuk minder zijn), is natuurlijk een enorm zwaktebod!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
knip
Het is op te lossen door de directe daders te straffen en vrijheid te leren aan iedereen. Dat zal vast niet alles oplossen aangezien de perfecte wereld niet bestaat, maar het zal de boel wat evenwichtiger maken.
knip
Gedaan, en oneens.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:29 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, in mijn optiek wel. En anders lees je even terug.
Het aantal gevallen van sexuele misdrijven is al jaren aan het dalen voor zover ik weet. Maar ik begrijp dat jouw verwrongen wereldbeeld hierover gegronde reden is een vrouw die een niqaab draagt te gaan slaan?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Behalve dan, dat er in realiteit niets gebeurd om deze werkelijke slachtoffers te helpen. Het (seksuele) geweld jegens vrouwen stijgt de laatste jaren. Moeten we dat maar zo laten, alleen maar omdat we zo nodig politiek-correct willen zijn?
Prima, we kunnen het eens zijn over het feit dat wij het met elkaar oneens zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef waht het volgende:
[..]
Gedaan, en oneens.
Jij hebt problemen met straataapjes die inderdaad onder een bus mogen komen, en net zo mogen de lui die gesluierde vrouwen op dezelfde manier lastigvallen hun verdiende loon krijgen.
Nee, totaal geen begrip voor. Je bent geworden wat je zelf zo haat. Wees er maar trots.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar dat is niet zomaar ontstaan. DAMN dat daar ook eens begrip voor zou zijn!
Dat is helemaal niet prima. Wat wij kunnen constateren is dat jij minstens zo hatelijk en intolerant bent als die kut-Marokkaantjes die jij zo hekelt.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Prima, we kunnen het eens zijn over het feit dat wij het met elkaar oneens zijn.
Klopt, verder zie ik graag dat die lui die jullie lastigvallen verdwijnen.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Prima, we kunnen het eens zijn over het feit dat wij het met elkaar oneens zijn.
'Geweld tegen vrouwen in Nederland een stuk hoger dan in EU'quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het aantal gevallen van sexuele misdrijven is al jaren aan het dalen voor zover ik weet. Maar ik begrijp dat jouw verwrongen wereldbeeld hierover gegronde reden is een vrouw die een niqaab draagt te gaan slaan?
Onder welke steen leef jij eigenlijk? Eentje waar geweld tegen vrouwen met een niqaab is toegestaan? Blijf daar dan maar.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
'Geweld tegen vrouwen in Nederland een stuk hoger dan in EU'
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-stuk-hoger-dan-eu
Driekwart van de Nederlandse vrouwen is volgens het onderzoek wel eens slachtoffer geweest van seksuele intimidatie. Daaronder worden bijvoorbeeld ongewenste aanrakingen, omhelzingen en kussen verstaan. Ook dat cijfer ligt hoger dan gemiddeld in Europa, waar 55 procent wel eens te maken heeft gehad met seksuele intimidatie. Nederlandse vrouwen worden daarnaast bovengemiddeld lastiggevallen door een stalker.
Onder welke steen leef jij?
Jij gelooft op basis van cijfertjes/statistieken dat het geweld tegen vrouwen minder is geworden?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij eigenlijk? Eentje waar geweld tegen vrouwen met een nigaab is toegestaan? Blijf daar dan maar.
Het aantal misdrijven daalde vorig jaar over de hele linie. Dat blijkt uit de misdaadcijfers van de nationale politie over 2013 die vandaag op www.politie.nl zijn gepubliceerd.
Oh ja, dat was ik even vergeten. We kunnen het niet zien, DUS is het erquote:Op woensdag 23 april 2014 11:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Jij gelooft op basis van cijfertjes/statistieken dat het geweld tegen vrouwen minder is geworden?
Whut? Nooit gehoord van het verschijnsel "afname aangiftebereidheid"? Nooit opgevallen hoe verdomd weinig je van de politie/OM/overheid te verwachten hebt, JUIST in het geval van structureel pesten, intimideren, geweld door buur(t)genoten?
Ik snap ook best prima dat er geen 123 oplossing is, maar andere vrouwen dan maar hun keuze ontnemen zal niet gaan helpen, alleen nog maar meer vrouwen die zich rot voelen. En op de korte termijn worden die vervelende ventjes alleen nog maar vervelender, want die voelen zich dan aangetast(ook al hebben ze te vaak nog veelste weinig de moskee van binnen gezien).quote:Op woensdag 23 april 2014 11:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
HOE? Want alleen maar wijzen naar die ander (in dit geval wijs jij naar blanke daders, waarvan overigens in mijn ervaring een heel stuk minder zijn), is natuurlijk een enorm zwaktebod!
Wat vreemd, want die "andere cultuur" komt toch ook veelvuldig voor in de andere eu landen...quote:Op woensdag 23 april 2014 11:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
'Geweld tegen vrouwen in Nederland een stuk hoger dan in EU'
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-stuk-hoger-dan-eu
Driekwart van de Nederlandse vrouwen is volgens het onderzoek wel eens slachtoffer geweest van seksuele intimidatie. Daaronder worden bijvoorbeeld ongewenste aanrakingen, omhelzingen en kussen verstaan. Ook dat cijfer ligt hoger dan gemiddeld in Europa, waar 55 procent wel eens te maken heeft gehad met seksuele intimidatie. Nederlandse vrouwen worden daarnaast bovengemiddeld lastiggevallen door een stalker.
Onder welke steen leef jij?
In andere landen worden ze misschien harder aangepakt?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat vreemd, want die "andere cultuur" komt toch ook veelvuldig voor in de andere eu landen...
Zal het dan misschien niet alleen daaraan liggen?
Ietwat bot doch ik kan me er geheel in vinden.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ietwat bot doch ik kan me er geheel in vinden.
Ik doe het zeker niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het aantal gevallen van sexuele misdrijven is al jaren aan het dalen voor zover ik weet. Maar ik begrijp dat jouw verwrongen wereldbeeld hierover gegronde reden is een vrouw die een niqaab draagt te gaan slaan?
Nee, het is niet zo.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:41 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Omdat dat zo is Koos.
Klinkt simpel , maar is zo.
Je bent zo verlicht en progressief dat je mensen die zich anders willen kleden wel een klap zou willen verkopen. Juist.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zoiets roept bij mij , als mens opgegroeid in een tijd van een verlicht en progressief Nederland waarin we gelukkig volop afrekenden met dit soort claustrofobisch denken en handelen , enorme walging bij me op.
Ik vraag me af hoe verlicht en progressief wij werkelijk zijn, volgens mij verschilt dat behoorlijk met hoe we denken te zijn. Je hoeft een boerka of niqaab niet mooi te vinden, dat is je goed recht. Maar dit is nog steeds een vrij land, dus iemand moet zich kunnen kleden zoals hij/zij wil. Ook als het door anderen als een symbool van vrouwenonderdrukking wordt gezien. Ik vind het niet verlicht om maar even te bepalen wat in het Nederlands straatbeeld thuishoort en wat niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik doe het zeker niet.
Maar als ik weer eens zoveel antiek gedachtegoed , wereldschuwheid samengevat in de vorm van zo'n volslagen asociaal aandachttrekkend zwart spook zie rond paraderen in het Nederlands / Haags straatbeeld anno 2014 krijg ik heel sterk de neiging om te meppen.
Zoiets roept bij mij , als mens opgegroeid in een tijd van een verlicht en progressief Nederland waarin we gelukkig volop afrekenden met dit soort claustrofobisch denken en handelen , enorme walging bij me op.
In Nederland 2014 in een zwarte tent rondlopen en dan klagen over aandacht die je krijgt.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is niet zo.
Ik lees dat het terecht is dat die vrouw klappen krijgt, omdat NL vrouwen worden lastiggevallen door kut-Marokkaantjes.
Dat is een verknipte manier van redeneren.
quote:Op woensdag 23 april 2014 14:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent zo verlicht en progressief dat je mensen die zich anders willen kleden wel een klap zou willen verkopen. Juist.
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.quote:"mensen die zich anders willen kleden"
Dat je als boerka-draagster wordt nagekeken, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat je in elkaar wordt gebeukt gaat werkelijke alle perken te buiten.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In Nederland 2014 in een zwarte tent rondlopen en dan klagen over aandacht die je krijgt.
Over verknipt gesproken.
Het verhaal over de vermeende klap rammelt aan alle kanten , althans dat is wat ik er indertijd over las.
Zijn er al vorderingen in de zaak?
Jij krijgt de neiging om een priester of orthodoxe jood te slaan als je deze ziet lopen?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.
Ik krijg overigens dezelfde neiging bij het zien van bisschoppen en orthodoxe Joden.
Alleen zie ik die eerste groep niet vaak hier op straat.
Als ik in Antwerpen ben de tweede gezellige groep weer wel.
En ik heb het over wat ik denk en voel , niet wat ik doe.
Kom er voor uit.
Volgens mij mag dat toch in dit land.
Waarom krijg je die neigingen in godsnaam?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.
Ik krijg overigens dezelfde neiging bij het zien van bisschoppen en orthodoxe Joden.
Kom er voor uit.
Laat die mensen gewoon met rust.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Kom er voor uit.
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen. Een land heeft een dominante cultuur, zij provoceren t.o.v. dat met deze zeer onorthodoxe kledingkeuze, het is een logisch gevolg dat vroeg of laat zoiets gebeurt. Dat heeft niets met goed praten te maken.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, maar....
Het is goed met je Bram. Ranzig figuur.
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Net zoals een vrouw in een kort rokje verkrachting uitlokt. Oh nee, wacht, dat is anders.
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen.
Oh, gaan we het persoonlijk maken?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.
Dat is toch nog geen reden om jou in elkaar te rammen?
Het is een voorbeeld. Je praat zo'n actie goed door te stellen dat de boerka sterk afwijkt van de dominante norm. Een idioot subjectief oordeel. Zat Nederlanders wijken af van de norm. Autisten bijvoorbeeld. Die ga je toch ook geen pak rammel geven?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh, gaan we het persoonlijk maken?
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen.
[..]
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Beetje streng-islamitisch, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......
Het is eigenlijk net zo bizar als al die mensen die systematisch integratie verwarren met assimilatie....quote:Op woensdag 23 april 2014 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje streng-islamitisch, als je het mij vraagt.
O, de zoete ironie.
In elkaar gebeukt.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je als boerka-draagster wordt nagekeken, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat je in elkaar wordt gebeukt gaat werkelijke alle perken te buiten.
En het kan inderdaad een hoax zijn, maar mevrouw stopnaald reageerde in de veronderstelling dat de berichtgeving op waarheid berust.
Ik vind ook dat alto's en hardcore-fans zich absurd kleden, maar dan ga ik die lui nog niet in elkaar lopen trappen.
Hoe zo?quote:Op woensdag 23 april 2014 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij krijgt de neiging om een priester of orthodoxe jood te slaan als je deze ziet lopen?
Gast, zoek hulp.
Ze roepen iets bij me op.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom krijg je die neigingen in godsnaam?
Mee eens.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen. Een land heeft een dominante cultuur, zij provoceren t.o.v. dat met deze zeer onorthodoxe kledingkeuze, het is een logisch gevolg dat vroeg of laat zoiets gebeurt. Dat heeft niets met goed praten te maken.
[..]
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.
Dat is toch nog geen reden om jou in elkaar te rammen?
Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Je praat zo'n actie goed door te stellen dat de boerka sterk afwijkt van de dominante norm. Een idioot subjectief oordeel. Zat Nederlanders wijken af van de norm. Autisten bijvoorbeeld. Die ga je toch ook geen pak rammel geven?
Fijn voor je.quote:
Omdat dat misschien de aanleiding is voor dit topic?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?
Oké. En nu?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is.
Dit topic gaat over een vermeende aanval op een boerka-draagster. Stopnaald zei hierop dat ze geen meelij heeft met de dame.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In elkaar gebeukt.
Zo dan.
Waar / wanneer is dat gebeurd Koos?
En wie heeft het over in elkaar trappen?
Tsja, van mij mag die hele islam in de stront zakken. Dat is het punt dan ook niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk dat jij het schijnbaar ook zo ziet.
Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat heb ik niet gesteld maar leg jij rustig woorden in de mond van een ander als jij dat wil doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
Nee?quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij provoceren met die Burka de dominante norm.
ze zoeken het natuurlijk wel zelf op.
Mooi gedraai weer inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.
Dat zijn de ergsten.
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.quote:
Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken.
Ah, blame the victim het is.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.
Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Fijn voor je.
Er zijn mensen die er anders over denken.
En gelukkig kunnen we van mening verschillen.
In dit land.
Nogmaals, ik heb het idee dat hier weer integratie wordt verward met assimilatie. Niet dat je met zoveel worden zegt dat ze zich geheel moeten conformeren hoor, maar er hangt een beetje een zweem overheen van "ze worden zo behandeld juist vanwege die boerka". En misschien heb je gelijk dat het voor een immigrant verstandiger is zich geheel te conformeren, maar mijns inziens druist dat direct in tegen de vrijheid die wij hier propageren te hebben....quote:Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.
Ik geil niet op geweld. Weer een insinuatie.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.
Hypothetisch victim. Waarschijnlijk is het niet eens gebeurd. Dus ze kan rustig in die tent blijven lopen.quote:
Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet de persoon ben die je waarschijnlijk denkt dat ik ben.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.
Een vermeende aanval. Inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een vermeende aanval op een boerka-draagster. Stopnaald zei hierop dat ze geen meelij heeft met de dame.
Snap je nu waarom we het over klappen hebben?
En de vrouw in de tent heeft niks met (haar verknipte beeld van) de islam te maken?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, van mij mag die hele islam in de stront zakken. Dat is het punt dan ook niet.
Dan is blame the victim nog steeds van toepassing. Jij stelde immers dat zo'n jurk 'nou eenmaal reacties oproept'.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hypothetisch victim. Waarschijnlijk is het niet eens gebeurd. Dus ze kan rustig in die tent blijven lopen.
Van alles.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En de vrouw in de tent heeft niks met (haar verknipte beeld van) de islam te maken?
Een uiting van fascisme dient reacties uit te lokken. Proportioneel wel te verstaan. Als je in Mekka rond gaat lopen met een bord waarop staat dat moslims vogelvrij zijn, wat is dan een proportionele reactie?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is blame the victim nog steeds van toepassing. Jij stelde immers dat zo'n jurk 'nou eenmaal reacties oproept'.
Oh, ik ben het in zekere mate ook wel met je eens hoor. En je hebt gelijk, ik ken je niet. Ik heb echter totaal niet het idee dat er over mensen heen gelopen wordt, en al helemaal niet dat dit gebeurt uit naam van een religie met alle aanhangers als actieve deelnemers van dat overheen lopen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet de persoon ben die je waarschijnlijk denkt dat ik ben.
Ik was jaren terug meer tolerant en groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en ook nu ben ik nog steeds ruimdenkend , maar wel tot een bepaalde grens.
Die grens is in de loop der jaren inderdaad een stuk verschoven , in de jaren dat in dit land het proces van verlichting en ontworsteling aan een bepaald soort denken en handelen (veelal religieus) steeds weer iets is teruggedraaid.
Veelal door politiek correcte politici ten faveure van en op het eigen conto van allochtonen die met hun komst naar dit land hun gedachtegoed en handelen mee hebben genomen.
Mijn groeiende aversie tegen religie en religieus vertoon, zeker van bepaalde groepen , en daaraan soms regelrecht gekoppeld een veelal abject soort denken en handelen maken mij tot de mens die ik ben.
Zeker , ik ben gelukkig en met mijn gemoedsrust is niks aan de hand.
Maar ik ga niet zo ver om datgene dat regelrecht tegen mijn principes ingaat als zoete koek te aanvaarden en / of al helemaal te accepteren omdat sommige mensen vinden dat dat beter is , een must is , een onvermijdelijk iets is.
Dan kunnen we ons wel overal en bij iedereen gaan neerleggen en alles over ons heen laten komen , alles voor de goede vrede.
Nee , dat soort gemakzuchtig achterover leunen , prima vinden en af te wachten gaat mij te ver.
Veels te ver.
Hee, Michelle Bachmann is er ook weer!quote:Op woensdag 23 april 2014 21:20 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Een uiting van fascisme dient reacties uit te lokken. Proportioneel wel te verstaan. Als je in Mekka rond gaat lopen met een bord waarop staat dat moslims vogelvrij zijn, wat is dan een proportionele reactie?
Een niqabiste wil de sharia en geeft daar uiting aan op de meest extreme manier. Niet-moslims zijn daarin vogelvrij.
Dat doet het ook. Het wijkt af van de norm.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
Hypothetisch victim. Waarschijnlijk is het niet eens gebeurd. Dus ze kan rustig in die tent blijven lopen.
Wat is er tegenwoordig toch mis met het afwijken van de norm?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doet het ook. Het wijkt af van de norm.
Een gothic wijkt ook af van de norm. So what?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doet het ook. Het wijkt af van de norm.
Godverquote:
Dit begrijp ik nu niet. Hoe kan je in godsnaam allah'snaam niet anticiperen op het nagestaard worden als je in een 'westers' land zo loopt. Mag ze dat doen? Ja, ze heeft het recht om zichzelf oncomfortabel te kleden en voor lul te lopen. Maar ga nu niet klagen dat mensen je nastaren en dat een enkele lompe boerenlul nare opmerkingen maakt. Veel mensen krijgen voor veel minder nare opmerkingen naar zich toe geslingerd, bijv. omdat ze wat te zwaar wegen. Helaas maar dan weet je dus dat als je zo gekleed loopt dat je zeker zoiets krijgt te verwerken. Niets om verbaasd over te zijn. In die context kan mijn eerdere beschouwing worden geplaatst.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:11 schreef victorinox het volgende:
Moslima doet niqaab af uit angst
Deze beslissing is pijnlijk voor Um Hafsa, die de niqaab drie jaar heeft gedragen: "Het komt niet uit mezelf. Maar mijn dochter is angstig op straat, omdat haar moeder steeds nare opmerkingen krijgt en mensen ons raar aankijken."
Dus haar tekortkoming is de bekrompenheid van de mensen die haar nastaren en kutopmerkingen maken? Interessante redening....quote:Op woensdag 23 april 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit begrijp ik nu niet. Hoe kan je in godsnaam allah'snaam niet anticiperen op het nagestaard worden als je in een 'westers' land zo loopt. Mag ze dat doen? Ja, ze heeft het recht om zichzelf oncomfortabel te kleden en voor lul te lopen. Maar ga nu niet klagen dat mensen je nastaren en dat een enkele lompe boerenlul nare opmerkingen maakt. Veel mensen krijgen voor veel minder nare opmerkingen naar zich toe geslingerd, bijv. omdat ze wat te zwaar wegen. Helaas maar dan weet je dus dat als je zo gekleed loopt dat je zeker zoiets krijgt te verwerken. Niets om verbaasd over te zijn. In die context kan mijn eerdere beschouwing worden geplaatst.
Het enige verschil - in mijn ogen - tussen assimilatie en integratie is dat je bij integratie gebruiken en waarden behoudt die niet conflicteren met de dominante cultuur. Ik stel dus dat integratie voor een groot deel assimilatie is, namelijk m.b.t. al die zaken waarbij de twee culturen botsen. Als ik moet kiezen tussen integratie en segregatie dan kies ik binnen 0,2 secondes voor integratie, het is prettiger voor zowel de samenleving als de nieuwkomer. Integratie leidt automatisch tot een melting pot en dat is m.i. het hoogst haalbare bij grote groepen immigranten gedurende de eerste paar generaties. Na X generaties zullen de verschillen verwaarloosbaar klein zijn en zal de dominante cultuur in geringe mate wat van de 'importculturen' hebben overgenomen, hopelijk alleen de goede elementen, zo mogen we wat mij betreft best wat meer werken aan familiebanden of wat meer genieten van lekker maar gezond eten, iets wat we hopelijk van bepaalde andere culturen kunnen overnemen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb het idee dat hier weer integratie wordt verward met assimilatie.
Ze hebben ook de vrijheid om zich op die manier te kleden, alleen garandeert die vrijheid niet dat iedereen daar tolerant mee omgaat. Zo tolerant zijn mensen van nature nu eenmaal niet, nergens niet en nooit niet. Alles wat anders is dan wat mensen gewend zijn is potentiëel bedreigend en dus zijn mensen daar bang voor, een mechanisme wat ooit nuttig was voor het voortbestaan en wat nu, net als stress, meer kwaad doet dan dat het helpt (het primitievere deel van ons brein is erg dominant en kan enkel met sterke ratio (neocortex) worden genegeerd, iets wat we gelukkig tot op zekere hoogte leren bij het ouder worden). Persoonlijk vind ik het jammer maar zo is het nu eenmaal. Ik zal zelf kinderen zoveel mogelijk leren om wel tolerant te zijn zolang niemand kwaad wordt gedaan.quote:Niet dat je met zoveel worden zegt dat ze zich geheel moeten conformeren hoor, maar er hangt een beetje een zweem overheen van "ze worden zo behandeld juist vanwege die boerka". En misschien heb je gelijk dat het voor een immigrant verstandiger is zich geheel te conformeren, maar mijns inziens druist dat direct in tegen de vrijheid die wij hier propageren te hebben....
Je reageert wellicht wat te vroeg, wellicht dat mijn laatste reactie wat meer duidelijkheid schept over hoe ik er tegenaan kijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus haar tekortkoming is de bekrompenheid van de mensen die haar nastaren en kutopmerkingen maken? Interessante redening....
Zullen we ook maar bladen als de Playboy gaan verbieden? Daarin worden vrouwen als lustobjecten gezet en dat lijkt me niet echt goed voor de emancipatie.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
er is in honderd jaar toch veel veranderd, met vrouwen die nu vrijwillig de slavernij in duiken.
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
er is in honderd jaar toch veel veranderd, met vrouwen die nu vrijwillig de slavernij in duiken.
[ afbeelding ]
Dan (be) zien we in ieder geval de ontwikkelingen in Nederland verschillend.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, ik ben het in zekere mate ook wel met je eens hoor. En je hebt gelijk, ik ken je niet. Ik heb echter totaal niet het idee dat er over mensen heen gelopen wordt, en al helemaal niet dat dit gebeurt uit naam van een religie met alle aanhangers als actieve deelnemers van dat overheen lopen.
Haar tekortkoming is vooral de enorme eigen bekrompenheid omdat ze verwacht een beloning te krijgen van Allah als ze als zwart spook rond gaat lopen in Nederland anno 2014.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus haar tekortkoming is de bekrompenheid van de mensen die haar nastaren en kutopmerkingen maken? Interessante redening....
En dat bijna allemaal en bijna altijd op het conto van de man.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[ afbeelding ]
Nee stommeling, er zit namelijk een (groot) verschil tussen "geen meelij hebben" en "daadwerkelijk doen", maar die nuance is voor sommigen te moeilijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een vermeende aanval op een boerka-draagster. Stopnaald zei hierop dat ze geen meelij heeft met de dame.
Snap je nu waarom we het over klappen hebben?
Jaja, nuance, daar weet jij alles van.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:29 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee stommeling, er zit namelijk een (groot) verschil tussen "geen meelij hebben" en "daadwerkelijk doen", maar die nuance is voor sommigen te moeilijk.
quote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Herkenbaar, héél herkenbaar, vooral dat stukje over het verschuiven van de grens en het terugdraaien van verworven vrijheden. Als er heel duidelijk een relatie ligt tussen seksuele agressie jegens vrouwen enerzijds en de (her)bevestiging van de onderliggende mentaliteit door (overmatige) bedekking anderzijds, wordt structureel de kant van de moslim gekozen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet de persoon ben die je waarschijnlijk denkt dat ik ben.
Ik was jaren terug meer tolerant en groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en ook nu ben ik nog steeds ruimdenkend , maar wel tot een bepaalde grens.
Die grens is in de loop der jaren inderdaad een stuk verschoven , in de jaren dat in dit land het proces van verlichting en ontworsteling aan een bepaald soort denken en handelen (veelal religieus) steeds weer iets is teruggedraaid.
Veelal door politiek correcte politici ten faveure van en op het eigen conto van allochtonen die met hun komst naar dit land hun gedachtegoed en handelen mee hebben genomen.
Mijn groeiende aversie tegen religie en religieus vertoon, zeker van bepaalde groepen , en daaraan soms regelrecht gekoppeld een veelal abject soort denken en handelen maken mij tot de mens die ik ben.
Zeker , ik ben gelukkig en met mijn gemoedsrust is niks aan de hand.
Maar ik ga niet zo ver om datgene dat regelrecht tegen mijn principes ingaat als zoete koek te aanvaarden en / of al helemaal te accepteren omdat sommige mensen vinden dat dat beter is , een must is , een onvermijdelijk iets is.
Dan kunnen we ons wel overal en bij iedereen gaan neerleggen en alles over ons heen laten komen , alles voor de goede vrede.
Nee , dat soort gemakzuchtig achterover leunen , prima vinden en af te wachten gaat mij te ver.
Veels te ver.
Nee joh! Boerka's en niqaabs zijn een verrijking van onze cultuur! Weg met ons, toch?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:55 schreef geavanceerd het volgende:
Een niqaab dient niet geaccepteerd te worden.
Mensen die de niqaab verdedigen verdedigen het fascisme.
Maar waarom is die boerka-dame precies een sloerie? Wat heeft ze jou misdaan?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Herkenbaar, héél herkenbaar, vooral dat stukje over het verschuiven van de grens en het terugdraaien van verworven vrijheden. Als er heel duidelijk een relatie ligt tussen seksuele agressie jegens vrouwen enerzijds en de (her)bevestiging van de onderliggende mentaliteit door (overmatige) bedekking anderzijds, wordt structureel de kant van de moslim gekozen.
En als ik dan blij ben dat zo'n sloerie eindelijk eens een koekie van eigen deeg krijgt, ben IK opeens de aso, terwijl ZIJ de boel opzettelijk, willens en wetens loopt te provoceren.
Maar hé, hij is zó verschrikkelijk lekker die politiek correcte standaardreflex!
En die usual suspects zijn al helemaal verschrikkelijke types.
Ben nog NOOIT door een gothic (of een hardrocker, of een punker, om maar een paar andere zijstraten te noemen) bedreigd, uitgescholden, geïntimideerd of anderszins in mijn vrijheid beperkt.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een gothic wijkt ook af van de norm. So what?
En jij wordt door boerka-draagsters bedreigd? Nee, het gaat om kut-Marokkaantjes.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ben nog NOOIT door een gothic (of een hardrocker, of een punker, om maar een paar andere zijstraten te noemen) bedreigd, uitgescholden, geïntimideerd of anderszins in mijn vrijheid beperkt.
Dat is met die straatratten dus dagelijkse kost. THAT'S WHAT!
Maar het is voor jou als blanke man zo verschrikkelijk makkelijk om je schouders hierover op te halen, want JIJ zal zelf nooit het doelwit zijn en dat maakt een wereld van verschil.
Die link ontgaat mij ookquote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom vind je het in godsnaam goed dat zo'n dame 'een keertje' wordt aangepakt?
Dit zou ik ook wel willen weten, behoorlijk onnodig allemaal lijkt me.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom is die boerka-dame precies een sloerie? Wat heeft ze jou misdaan?
Dat zijn emotionele uitspraken.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij wordt door boerka-draagsters bedreigd? Nee, het gaat om kut-Marokkaantjes.
Waarom vind je het dan in godsnaam goed dat zo'n dame 'een keertje' wordt aangepakt?
Ze is een hoer omdat ze haar "kuisheid" als wapen inzet en daarmee prompt al mijn respect in haat omzet. Een wapen dat verzonnen is door haatbaarden (ALLE interpretaties van Koran en Ahadith zijn uitsluitend afkomstig van MANNEN), ooit bedoelt om vrouwen te onderdrukken en inmiddels ingezet om politieke doelen te bereiken (het begon met die hoofddoek en nu proberen ze steeds een stukje verder te gaan), zoals het vergroten van de invloed van islam/moslims.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom is die boerka-dame precies een sloerie? Wat heeft ze jou misdaan?
Gast, ik heb in het verleden ook vaak zat ruzie gehad met Marokkanen. Dan ga ik nog niet roepen dat het terecht is dat hun moeders of zussen een keertje worden 'aangepakt'.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zijn emotionele uitspraken.
Iemand die ooit eens in elkaar geramd is door een stel marocs, of zijn kind, neigt sneller om de PVV te stemmen dan iemand anders.
Als je getreiterd bent als kind/tiener door hoofddoek meisjes dan asocieer je dit met iemand die een burka draagt etc etc etc.
Iedereen heeft dit wel eens en doet dit wel eens....
Oké, ik probeer je te volgen. De boerka is dus een wapen, bedacht door mannen, bedoeld om vrouwen te onderdrukken.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ze is een hoer omdat ze haar "kuisheid" als wapen inzet en daarmee prompt al mijn respect in haat omzet. Een wapen dat verzonnen is door haatbaarden (ALLE interpretaties van Koran en Ahadith zijn uitsluitend afkomstig van MANNEN), ooit bedoelt om vrouwen te onderdrukken en inmiddels ingezet om politieke doelen te bereiken (het begon met die hoofddoek en nu proberen ze steeds een stukje verder te gaan), zoals het vergroten van de invloed van islam/moslims.
Kuisheid zit 'm namelijk niet in je kleding of uiterlijk, maar in je gedrag en karakter.
Iedereen met meer dan 2 hersencellen en een minimum aan opvoeding en ontwikkeling zou dat weten. Dit kreng dus duidelijk niet.
Wat doe jij dan om het uit te lokken?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik heb in het verleden ook vaak zat ruzie gehad met Marokkanen. Dan ga ik nog niet roepen dat het terecht is dat hun moeders of zussen een keertje worden 'aangepakt'.
Gast?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik heb in het verleden ook vaak zat ruzie gehad met Marokkanen. Dan ga ik nog niet roepen dat het terecht is dat hun moeders of zussen een keertje worden 'aangepakt'.
Geen sloerie maar ook geen aanwinst voor de westerse wereld.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké, ik probeer je te volgen. De boerka is dus een wapen, bedacht door mannen, bedoeld om vrouwen te onderdrukken.
Daarom is de vrouw die dat apparaat draagt een sloerie.
En als klap op de vuurpijl vind jij het om die reden niet erg dat zij daarom een keertje wordt 'aangepakt'.
Beetje haatbaard-redenatie, maar oké. Die zeggen immers precies hetzelfde wanneer het om schaars geklede westerse vrouwen gaat.
Ja, het zijn inderdaad emotionele uitspraken. Dat is helemaal waar. Ik ben overigens géén PVV stemmer. Maar ik ben wél een feministe en zie mijn feministische ideaal alleen maar verdwijnen.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zijn emotionele uitspraken.
Iemand die ooit eens in elkaar geramd is door een stel marocs, of zijn kind, neigt sneller om de PVV te stemmen dan iemand anders.
Als je getreiterd bent als kind/tiener door hoofddoek meisjes dan asocieer je dit met iemand die een burka draagt etc etc etc.
Iedereen heeft dit wel eens en doet dit wel eens....
Tja DAT krijg je als geloofs fanaten zich in een seculiere westerse maatschappij nestelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:16 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, het zijn inderdaad emotionele uitspraken. Dat is helemaal waar. Ik ben overigens géén PVV stemmer. Maar ik ben wél een feministe en zie mijn feministische ideaal alleen maar verdwijnen.
Ik begrijp écht niet dat men niet begrijpt wat de gevolgen zijn van het accepteren van boerka's (en dus ook van de achterliggende moraal). Een andere poster plaatste al een plaatje van vrouwen die streden voor stemrecht. Wat vaak vergeten wordt, is dat er heel wat leed en geweld bij die strijd (en dat was het ook echt, een strijd) kwam kijken. In 1958 (!) werd de NL-se vrouw pas handelingsbekwaam, wat betekent dat zij tot die tijd voor alles wat zij deed, toestemming van haar man of vader moest hebben. Dat heeft mijn oma nog meegemaakt, dus zo verschrikkelijk lang geleden was dat niet. Ik wil NOOIT meer terug naar die tijden, maar ik vrees dat we reeds op de glijdende schaal op de weg terug zitten.
Als bewijs daarvoor zie ik een vertrutting en verpreutsing in de mode en het straatbeeld (naast de doorgeschoten over-seksualisering van mn pubermeisjes, dat zie ik óók).
Een poster of plaatje zoals de PSP die destijds had, is nu eigenlijk niet mogelijk want: porno.
Alles wat ook maar neigt of riekt naar seks of seksualiteit raakt veel meer beladen of wordt weggestopt. Natuurlijk naakt, zoals moeders die borstvoeding geven, is niet langer "natuurlijk", maar "vies" en "ongewenst".
En last but not least: het geweld tegen vrouwen......ik heb het al eerder gezegd en het wordt stelselmatig genegeerd, maar er is wel degelijk een directe link tussen een patriarchale mentaliteit en geweld tegen vrouwen. Doen alsof er geen relatie is tussen sluiering en seksuele agressie is een bewuste keuze om weg te kijken. Daarmee steek je een dolk in de rug van de vrouwen die daar (soms dagelijks) mee te maken hebben.
Sloerie, omdat zij met haar boerka uitdraagt dat dat de enige juiste kledij is voor een "kuise" vrouw is. Daaruit volgt dat vrouwen die er niet zo bedekt bijlopen automatisch "onkuise" vrouwen aka hoeren zijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Geen sloerie maar ook geen aanwinst voor de westerse wereld.
Ach dat doen ze ook in de zwarte kousen gemeenschap.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:25 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sloerie, omdat zij met haar boerka uitdraagt dat dat de enige juiste kledij is voor een "kuise" vrouw is. Daaruit volgt dat vrouwen die er niet zo bedekt bijlopen automatisch "onkuise" vrouwen aka hoeren zijn.
Ik noem ze echt heel bewust sloeries en hoeren, want dat is exact de belediging die zij mij (als vrouw zijnde) door de strot duwen met die klote tent!
Probleem is dat vrouwen dit dat apparaat niet dragen voor sloerie aangezien worden door deze mannen. Dus normaal geklede vrouwen worden na gesist en uitgescholden. Die onderdrukking toestaan werkt dit nog meer in de hand.quote:Oké, ik probeer je te volgen. De boerka is dus een wapen, bedacht door mannen, bedoeld om vrouwen te onderdrukken.
Daarom is de vrouw die dat apparaat draagt een sloerie.
Eerder verklaarde je nog dat er een stukje mannelijke drang bij komt kijken. De boerka is immers een uitvinding van mannen, waren jouw worden.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:25 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sloerie, omdat zij met haar boerka uitdraagt dat dat de enige juiste kledij is voor een "kuise" vrouw is. Daaruit volgt dat vrouwen die er niet zo bedekt bijlopen automatisch "onkuise" vrouwen aka hoeren zijn.
Ik noem ze echt heel bewust sloeries en hoeren, want dat is exact de belediging die zij mij (als vrouw zijnde) door de strot duwen met die klote tent!
Ja, dan ligt het probleem dus bij die mannen en niet bij de boerka-draagsters.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat vrouwen dit dat apparaat niet dragen voor sloerie aangezien worden door deze mannen. Dus normaal geklede vrouwen worden na gesist en uitgescholden. Die onderdrukking toestaan werkt dit nog meer in de hand.
Ik ben het overgens met stopnaald eens. Ik ben vies van een vrouw in boerka/niqaab. Ik ga helemaal over mijn nek van een kind dat zo wordt uitgedost.
Die vrouwen kunnen toch weigeren om er aan mee te doen ?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dan ligt het probleem dus bij die mannen en niet bij de boerka-draagsters.
Godverdomme man
Dan ligt het probleem nog steeds bij de mannen. Dat zijn immers de sissers.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die vrouwen kunnen toch weigeren om er aan mee te doen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |