Niks. Vind het er niet uitzien, maar daar blijft het bij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Vertel eens , wat roept het bij jou op?
En dan graag bij de zwarte tent blijven en niet over andere (wellicht ook) rare outfits beginnen.
Klopt, maar we leven nu eenmaal in een wereld en in een tijd waarin islamitisch fundamentalisme (anti-rechtsstaat) in Nederland een rol speelt, omdat het een multiculturele samenleving is geworden. Toch wil je die rol kleiner maken, omdat je een rechtsstaat wil zijn. Dus ga je bepaalde dingen promoten maar ook andere dingen ontmoedigen. Een van de dingen die je volgens mij gaat ontmoedigen is de niqaab (al was het alleen maar omdat die in feite mensonterend is).quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat doel is kortzichtigheid te laten prevaleren? Een samenleving te creëren waar niks meer mag, want je vindt altijd en overal wel mensen die kortzichtig zijn.
Los van wat jij er uit vindt zien of juist niet: waarom schrijf je niqaab met een q en een b. Waarom is het niet niekaap? En waarom burqa en niet boerka?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks. Vind het er niet uitzien, maar daar blijft het bij.
Want het zijn ook zulke onbekende termen tegenwoordigquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:44 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Los van wat jij er uit vindt zien of juist niet: waarom schrijf je niqaab met een q en een b. Waarom is het niet niekaap? En waarom burqa en niet boerka?
Nog beter is een Nederlands woord er voor verzinnen, zoals tentjurk of zo. Het grote voordeel daarvan is dat je direct weet wat het is in plaats van dat je dat apart weer moet gaan vragen.
Niqaab: Ninjamoslima,quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:15 schreef JerryWesterby het volgende:
Tentbedekking dan.Of tentomhulsel.
Fijn planquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kun je alle uitingen van religie wel verbieden.
Ninjaquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:48 schreef deedeetee het volgende:
Het is helemaal geen jurk maar een complete af- of bedekking. Ik vind de vrouw in het filmpje doodeng uitzien. Lijkt wel iets uit een horror of SF film.
Ik heb de series/films van dune nog niet gezien maar ben nu bijna klaar met de (eerste 3) boeken. Is dat Alia of Ghanima?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:21 schreef deedeetee het volgende:
Doet mij wel wat aan de Bene Geserit uit Dune denken. Achter die doek kan zich van alles schuilhouden nietwaar ?
[ afbeelding ]
Aliaquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb de series/films van dune nog niet gezien maar ben nu bijna klaar met de (eerste 3) boeken. Is dat Alia of Ghanima?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |