abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139185353
Nergens last van. Live and let live.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139185366
quote:
15s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:18 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Laat die mensen gewoon met rust.
Ik doe ze niks.

Is neem ik aan toch wel duidelijk.
pi_139185393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen. Een land heeft een dominante cultuur, zij provoceren t.o.v. dat met deze zeer onorthodoxe kledingkeuze, het is een logisch gevolg dat vroeg of laat zoiets gebeurt. Dat heeft niets met goed praten te maken.

[..]

Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Mee eens.
pi_139185410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.

Dat is toch nog geen reden om jou in elkaar te rammen?
Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?
  woensdag 23 april 2014 @ 17:02:40 #230
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139185441
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld. Je praat zo'n actie goed door te stellen dat de boerka sterk afwijkt van de dominante norm. Een idioot subjectief oordeel. Zat Nederlanders wijken af van de norm. Autisten bijvoorbeeld. Die ga je toch ook geen pak rammel geven?
Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_139185477
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:00 schreef Barbusse het volgende:
Nergens last van. Live and let live.
Fijn voor je.

Er zijn mensen die er anders over denken.

En gelukkig kunnen we van mening verschillen.

In dit land.
pi_139185875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?
Omdat dat misschien de aanleiding is voor dit topic?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139185886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is. :P
Oké. En nu?
pi_139185927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:48 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

In elkaar gebeukt.

Zo dan.

Waar / wanneer is dat gebeurd Koos?

En wie heeft het over in elkaar trappen?
Dit topic gaat over een vermeende aanval op een boerka-draagster. Stopnaald zei hierop dat ze geen meelij heeft met de dame.

Snap je nu waarom we het over klappen hebben?
  woensdag 23 april 2014 @ 17:20:50 #235
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139185943
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké. En nu?
Leuk dat jij het schijnbaar ook zo ziet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_139186074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Leuk dat jij het schijnbaar ook zo ziet.
Tsja, van mij mag die hele islam in de stront zakken. Dat is het punt dan ook niet.
pi_139186473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......
Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139186676
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
pi_139186889
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
Dat heb ik niet gesteld maar leg jij rustig woorden in de mond van een ander als jij dat wil doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139187026
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.

Dat zijn de ergsten.
pi_139187199
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gesteld
Nee?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zij provoceren met die Burka de dominante norm.

ze zoeken het natuurlijk wel zelf op.
pi_139187242
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.

Dat zijn de ergsten.
Mooi gedraai weer inderdaad.
  woensdag 23 april 2014 @ 18:28:42 #243
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_139187992
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooi gedraai weer inderdaad.
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.
pi_139188447
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken.
Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.
pi_139188470
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.
Ah, blame the victim het is.
pi_139188732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Fijn voor je.

Er zijn mensen die er anders over denken.

En gelukkig kunnen we van mening verschillen.

In dit land.
Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139188863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.
Nogmaals, ik heb het idee dat hier weer integratie wordt verward met assimilatie. Niet dat je met zoveel worden zegt dat ze zich geheel moeten conformeren hoor, maar er hangt een beetje een zweem overheen van "ze worden zo behandeld juist vanwege die boerka". En misschien heb je gelijk dat het voor een immigrant verstandiger is zich geheel te conformeren, maar mijns inziens druist dat direct in tegen de vrijheid die wij hier propageren te hebben....
  woensdag 23 april 2014 @ 20:36:08 #248
396550 Richestorags
pi_139192502
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.
Ik geil niet op geweld. Weer een insinuatie.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:37:55 #249
396550 Richestorags
pi_139192578
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, blame the victim het is.
Hypothetisch victim. Waarschijnlijk is het niet eens gebeurd. Dus ze kan rustig in die tent blijven lopen.
pi_139193405
quote:
12s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.
Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet de persoon ben die je waarschijnlijk denkt dat ik ben.

Ik was jaren terug meer tolerant en groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en ook nu ben ik nog steeds ruimdenkend , maar wel tot een bepaalde grens.

Die grens is in de loop der jaren inderdaad een stuk verschoven , in de jaren dat in dit land het proces van verlichting en ontworsteling aan een bepaald soort denken en handelen (veelal religieus) steeds weer iets is teruggedraaid.

Veelal door politiek correcte politici ten faveure van en op het eigen conto van allochtonen die met hun komst naar dit land hun gedachtegoed en handelen mee hebben genomen.

Mijn groeiende aversie tegen religie en religieus vertoon, zeker van bepaalde groepen , en daaraan soms regelrecht gekoppeld een veelal abject soort denken en handelen maken mij tot de mens die ik ben.

Zeker , ik ben gelukkig en met mijn gemoedsrust is niks aan de hand.

Maar ik ga niet zo ver om datgene dat regelrecht tegen mijn principes ingaat als zoete koek te aanvaarden en / of al helemaal te accepteren omdat sommige mensen vinden dat dat beter is , een must is , een onvermijdelijk iets is.

Dan kunnen we ons wel overal en bij iedereen gaan neerleggen en alles over ons heen laten komen , alles voor de goede vrede.

Nee , dat soort gemakzuchtig achterover leunen , prima vinden en af te wachten gaat mij te ver.

Veels te ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')