Mee eens.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen. Een land heeft een dominante cultuur, zij provoceren t.o.v. dat met deze zeer onorthodoxe kledingkeuze, het is een logisch gevolg dat vroeg of laat zoiets gebeurt. Dat heeft niets met goed praten te maken.
[..]
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.
Dat is toch nog geen reden om jou in elkaar te rammen?
Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Je praat zo'n actie goed door te stellen dat de boerka sterk afwijkt van de dominante norm. Een idioot subjectief oordeel. Zat Nederlanders wijken af van de norm. Autisten bijvoorbeeld. Die ga je toch ook geen pak rammel geven?
Fijn voor je.quote:
Omdat dat misschien de aanleiding is voor dit topic?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waarom heb je het toch zo over rammen en trappen Koos?
Oké. En nu?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk dat je dat er bij haalt, ik heb al vaker gezegd dat de islam gewoon óók een stoornis in de hersenen is.
Dit topic gaat over een vermeende aanval op een boerka-draagster. Stopnaald zei hierop dat ze geen meelij heeft met de dame.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In elkaar gebeukt.
Zo dan.
Waar / wanneer is dat gebeurd Koos?
En wie heeft het over in elkaar trappen?
Tsja, van mij mag die hele islam in de stront zakken. Dat is het punt dan ook niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk dat jij het schijnbaar ook zo ziet.
Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Dat heb ik niet gesteld maar leg jij rustig woorden in de mond van een ander als jij dat wil doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus zodra iets niet tot de dominante cultuur behoort kun je dat lastigvallen enzo?
Nee?quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij provoceren met die Burka de dominante norm.
ze zoeken het natuurlijk wel zelf op.
Mooi gedraai weer inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee nee, Bram keurt het wel af, maar aan de andere kant is het wel de eigen schuld van die mevrouw.
Dat zijn de ergsten.
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.quote:
Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken.
Ah, blame the victim het is.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I.t.t. wat jij, kampioen woordenverdraaier en in de mond legger, insinueert heeft hij nergens beweerd dat je ze in elkaar kan/mag beuken. Hij stelt dat zo'n Middeleeuwse manier van kleden hevige reacties oproept en je daarmee bewust reacties opzoekt. En dat is zo.
Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Fijn voor je.
Er zijn mensen die er anders over denken.
En gelukkig kunnen we van mening verschillen.
In dit land.
Nogmaals, ik heb het idee dat hier weer integratie wordt verward met assimilatie. Niet dat je met zoveel worden zegt dat ze zich geheel moeten conformeren hoor, maar er hangt een beetje een zweem overheen van "ze worden zo behandeld juist vanwege die boerka". En misschien heb je gelijk dat het voor een immigrant verstandiger is zich geheel te conformeren, maar mijns inziens druist dat direct in tegen de vrijheid die wij hier propageren te hebben....quote:Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik bedoel dat elk gebied (landen zijn tot op zekere hoogte kunstmatige entiteiten, ook binnen een land zijn er grote verschillen en aan grensstreken zijn de verschillen juist kleiner) een dominante cultuur heeft. De dominante cultuur is gevormd door de mensen die daar al heel erg lang wonen. Nieuwkomers kunnen bijdragen tot die dominante cultuur indien voldoende inwoners in dat land bepaalde gebruiken willen overnemen maar dat heeft tijd nodig en niet alles zal worden geaccepteerd (jezelf volledig bedekken als vrouw bijv.). Het is voor een immigrant verstandiger om zich te conformeren naar die dominante cultuur, dat wil uiteraard niet zeggen dat ze hun eigen gebruiken moeten laten vallen maar je moet er wel rekening mee houden dat sommige eigen gebruiken conflicteren met gebruiken van de dominante cultuur.
Ik geil niet op geweld. Weer een insinuatie.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is wat hem betreft heel begrijpelijk. En wat jou betreft ook, maar dat mag geen wonder heten sinds je geilt op geweld.
Hypothetisch victim. Waarschijnlijk is het niet eens gebeurd. Dus ze kan rustig in die tent blijven lopen.quote:
Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet de persoon ben die je waarschijnlijk denkt dat ik ben.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat mijn manier van leven en tegen andersdenkenden aankijken wat beter is voor in ieder geval mijn gemoedsrust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |